Die gedachtegang snap ik niet helemaal. BVPP en CNV zullen alleen de nieuwe CAO ondertekenen als de meerderheid van hun leden hiermee instemt. Ik denk dan ook niet dat in dat geval veel leden van BVPP en CNV naar het FNV zullen overstappen, want als zij deze CAO niet willen, dan zouden ze toch massaal tegen stemmen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:10 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Er zal zeer waarschijnlijk ook niet eens een minimale avonduren toeslag komen![]()
De BVPP en CNV hebben allebei het principeakkoord ondertekend.
Als collega's lid zijn van deze vakbonden zou ik adviseren het lidmaatschap op te zeggen en over te stappen naar FNV..
Het gaat mij ook niet alleen om het nieuwe CAO, maar ook hoe de BVPP en CNV in veel meer zaken makkelijker meegaan met het bedrijf, ook in de OR. En de leden moeten natuurlijk over het CAO stemmen, maar voor zover ik weet adviseren BVPP en CNV tot nu toe elke keer om positief te stemmen. Nooit een negatief of neutraal stemadvies.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gedachtegang snap ik niet helemaal. BVPP en CNV zullen alleen de nieuwe CAO ondertekenen als de meerderheid van hun leden hiermee instemt. Ik denk dan ook niet dat in dat geval veel leden van BVPP en CNV naar het FNV zullen overstappen, want als zij deze CAO niet willen, dan zouden ze toch massaal tegen stemmen?
De FNV contributie is inderdaad een stuk hoger, maar mensen met een lager inkomen hoeven minder te betalen:quote:Op zaterdag 14 mei 2022 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar komt bij dat de contributie bij het FNV een veelvoud bedraagt van dat bij de BVPP, en het FNV bovendien (binnen PostNL) maar een kleine bond is, die dus minder kan bereiken. Ze geven het zelf al aan op hun eigen site: Hun handtekening onder de nieuwe CAO is niet eens nodig,
Ah dit had ik nog niet meegekregen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sterker nog: Op hun eigen site lijkt het zelfs alsof ze ook de eigen leden, tussen de regels door, adviseren toch maar voor te stemmen. Zo geven ze aan dat gezien de omstandigheden dit het beste CAO-resultaat is, je met tegenstemmen de CAO niet tegen houdt en alleen maar bereikt dat het FNV tijdens de looptijd van de CAO buitenspel komt te staan als gesprekspartner bij pilots en dergelijke.
(zie: https://www.fnv.nl/nieuws(...)gsresultaat-cao-post)
Bij het salaris van juniquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer is eigenlijk die winstuitkering?
Neeh joh mensen met een X-wijk kunnen makkelijk zonder extra piekdag, dat weet je tochquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:33 schreef the_X het volgende:
Even tussendoor, heeft er al iemand iets gehoord over eventuele verschuivingen van X wijken volgende week ivm Hemelvaartsdag?
9 weken, vroeger was dat toch veel korter?!quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:17 schreef V__L_N het volgende:
Zomderdal tijden... De botte bijl mag er weer in:
26 27 juni – 3 juli -4
27 4 juli – 10 juli -5
28 11 juli – 17 juli -11
29 18 juli – 24 juli -14
30 25 juli – 31 juli -15
31 1 aug – 7 aug -16
32 8 aug – 14 aug -15
33 15 aug – 21 aug -13
34 22 aug – 28 aug -10
Vreemd genoeg beginnen we twee weken voor de vakanties al met zomerdal, maar eindigen we voordat alle vakanties zijn afgelopen. (zuid loopt nog een week door).
quote:Fietsvergoeding voor postbezorgers die met hun eigen fiets bezorgen, met mogelijkheid tot declareren als deze niet kostendekkend is
Wat een quatsch. Die vergoeding is per definitie niet kostendekkend. In welke parallelle wereld is het wel mogelijk om voor maximaal 126 euro per jaar én te reserveren voor de vervanging van een fiets én ook nog eens reparaties en versleten onderdelen te betalen?quote:De fietsvergoeding wordt in beginsel voldoende geacht voor al het onderhoud en vervanging van de
fiets
Volgens mij is het al een paar jaar 9 weken, maar die kortingspercentages worden wel steeds hoger. Uiteraard weer een slimmigheidje van PostNL om mensen te dwingen extra wijken te lopen omdat ze anders (op papier, gebaseerd op de gekorte basistijden) in de min komen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:10 schreef the_X het volgende:
[..]
9 weken, vroeger was dat toch veel korter?!
Als je je fiets van een junk koopt en alle reparaties zelf kunt uitvoeren, dan zou je het misschien netaan redden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Wat een quatsch. Die vergoeding is per definitie niet kostendekkend. In welke parallelle wereld is het wel mogelijk om voor maximaal 126 euro per jaar én te reserveren voor de vervanging van een fiets én ook nog eens reparaties en versleten onderdelen te betalen?
Dat lukt je zelfs bij lange na niet eens als je geen post bezorgt.
9 weken was vorig jaar ook al. De jaren daarvoor was het 8 weken. Maar het rare is dat ie nu niet meer met de vakantie mee loopt. Zuid heeft nog een week vakantie na die tijdvakken.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is het al een paar jaar 9 weken, maar die kortingspercentages worden wel steeds hoger. Uiteraard weer een slimmigheidje van PostNL om mensen te dwingen extra wijken te lopen omdat ze anders (op papier, gebaseerd op de gekorte basistijden) in de min komen.
niets raars aan. De tabel bijzondere beloningen wordt gevolgd en het hangt van jouw (vorige en/of door PostNL ingestelde) jaarloon af wat je afdraagt. Als dat te weinig is moet je bij de inkomstenbelasting nog wat afdragen en anders kun je wat terugkrijgen.quote:Op zondag 22 mei 2022 07:49 schreef liedetector het volgende:
Meer mensen hier die over vakantiegeld ineens een hele rare hoge loonheffing moeten afdragen?
De afgelopen 2 jaar hadden we idd niet zo'n hoge loonheffing. Daarvoor wel en nu ineens ook weer. Geen idee waarom.quote:Op zondag 22 mei 2022 07:49 schreef liedetector het volgende:
Meer mensen hier die over vakantiegeld ineens een hele rare hoge loonheffing moeten afdragen?
Dat ligt aan je jaarloon bijzonder tarief. Dit jaar zijn er 8 verschillende schijven met verschillende bijzonder tarieven. Inderdaad bedacht om mensen te behoeden om bij de jaarlijkse aangifte te veel te moeten laten bijbetalen. Echter alles valt of staat met het juist inschatten van je 2022 jaarloon.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:26 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De afgelopen 2 jaar hadden we idd niet zo'n hoge loonheffing. Daarvoor wel en nu ineens ook weer. Geen idee waarom.
Volgens mij was het langer geleden zelfs 6 of 7 weken. Ik vind ook dat PostNL er wel extreem veel af haalt, en dan krijgen we waarschijnlijk toch weer allemaal loterijen zooi e.d. dat er weer geplust moet worden. En dan met kerst extreem druk maar de percentages die er dan bij komen zijn een stuk minder extreemquote:Op vrijdag 20 mei 2022 15:28 schreef V__L_N het volgende:
[..]
9 weken was vorig jaar ook al. De jaren daarvoor was het 8 weken. Maar het rare is dat ie nu niet meer met de vakantie mee loopt. Zuid heeft nog een week vakantie na die tijdvakken.
Die lage tijden zijn ook wel echt heel extreem. Ik vraag me ook af of het echt haalbaar is altijd. Ik zak in die 9 weken 10 uur onder mijn contract uit. Dat is wel extreem veel. Ben wel blij dat ik mijn contract heb laten verhogen met een uur per week. Nu is het de postnl z'n probleem ipv dat ze het gewoon van m'n overuren afhalen en ik gewoon iets van 9 uur minder betaald krijg.
het is vooral ongeveer 600 euro hoger dan vorig jaar en in januari hadden ze hetzelfde probleem en hebben ze dat weer recht getrokken omdat het gewon in het systeem al mis ging over het loon, maar bij jou misschien niet! (met als edit zelfs toen kreeg ik nog 1500 euro terug)quote:Op zondag 22 mei 2022 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niets raars aan. De tabel bijzondere beloningen wordt gevolgd en het hangt van jouw (vorige en/of door PostNL ingestelde) jaarloon af wat je afdraagt. Als dat te weinig is moet je bij de inkomstenbelasting nog wat afdragen en anders kun je wat terugkrijgen.
ik vind een procent of 40 best buitensporig (over een schaal twee met minder dan fulltime)quote:Op zondag 22 mei 2022 11:26 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De afgelopen 2 jaar hadden we idd niet zo'n hoge loonheffing. Daarvoor wel en nu ineens ook weer. Geen idee waarom.
Bij mij is het precies andersom. Dit jaar is er ruim 37% ingehouden terwijl er vorig niets aan belasting werd ingehouden. Het gevolg was dat ik over 2021 nog een leuke rekening van de belastingdienst kreeg na mijn aangifte.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:02 schreef Bladblazer het volgende:
Ik zie dat er bij mij juist deze keer niks aan loonheffing is afgetrokken, alleen een euro ofzo voor Premie PAWWVolgens mij had ik vorige keer nog iets van 35% eraf.
Maar dat van januari kwam doordat ze de meeruren en de TOT onterecht via het bijzondere tarief hadden belast. Vakantiegeld valt wel gewoon in het bijzonder tarief dus dat klopt welquote:Op zondag 22 mei 2022 18:32 schreef liedetector het volgende:
[..]
het is vooral ongeveer 600 euro hoger dan vorig jaar en in januari hadden ze hetzelfde probleem en hebben ze dat weer recht getrokken omdat het gewon in het systeem al mis ging over het loon, maar bij jou misschien niet! (met als edit zelfs toen kreeg ik nog 1500 euro terug)
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ezorgers-is-een-feitquote:Op woensdag 25 mei 2022 08:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bij mij is het precies andersom. Dit jaar is er ruim 37% ingehouden terwijl er vorig niets aan belasting werd ingehouden. Het gevolg was dat ik over 2021 nog een leuke rekening van de belastingdienst kreeg na mijn aangifte.
Hoe het allemaal precies werkt met het bijzonder tarief kun je hier lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |