abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202536300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:59 schreef probeer het volgende:
Valse tegenstelling. Steeds maar dat doen alsof het een of/of situatie is.
Ja hehe het is gechargeerd als stukje tegengas. Misschien even verder lezen dan de kop.
pi_202536310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin.

TS noemt een cijfer van 250.000 bruto.
Er zijn geen 250.000 asielmigranten, ook niet bruto.
Dat is alle migratie, dus ook expats, Europeanen die hier werken, etc.
Er gaan echter ook weer mensen weg.
Het migratiesaldo is zo'n 80.000 tot 100.000 per jaar, de afgelopen jaren.

Van die groep zijn er gemiddeld zo'n 20.000 tot 30.000 statushouders, ofwel "asielmigranten die mogen blijven".
Dat betekent niet perse een gelijk aantal woningen, daar zitten gezinnen of stellen bij.

Ik beweer nergens dat het niet om forse aantallen gaat maar TS zit wel ruim een factor 2,5x te hoog met het aantal migranten en 10x te hoog als je puur naar statushouders kijkt.
Ja, dat cijfer wat je aangeeft klopt. Ik heb dat eens in de cbs cijfers nagekeken. In totaal zijn er tussen de 400,000 en 500,000 mensen in Nederland met een achtergrond als vluchteling, inclusief nareizigers en wegval door verdere migratie en sterfte. De tweede generatie niet meegeteld. Dit is geteld vanaf de val van de berlijnse muur.
pi_202536395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op het moment dat er fatsoenlijk wordt bijgebouwd is dat percentage natuurlijk geen 7% meer maar veel lager.
Ja, precies dit dus. Gewoon de ogen dicht voor het enorme overschot aan de 'vraag' kant, en puur en alleen blijven hameren op het tekort aan de 'aanbod' kant.

Verwoed dweilen terwijl je uit alle macht negeert dat er nog 1 van de 13 kranen open staan, roepende dat het probleem louter is dat men niet hard genoeg dweilt.

Die 7% is simpelweg deel van het probleem. Samen met al het andere slechte beleid van de afgelopen tig jaar mbt wonen. En net als met andere topics die gaan over andere specifieke deelproblemen die bijdragen aan het tekort, gaat dit topic specifiek over het deelprobleem 'voorrang voor statushouders'. Frappant genoeg is dit het enige deelprobleem wat jij systematisch weigert te erkennen door alleen maar 'meer bouwen!' te roepen. In topics die ingaan op andere aspecten van het woningtekort, zoals bijvoorbeeld de verhuurdersheffingen, stikstofcrisis, tekorten in de bouw, hypotheekbeleid, etc, weet je wel gewoon genuanceerd te posten met betrekking tot dat daadwerkelijke deelprobleem, en blijft het niet louter bij 'meer bouwen!'. Behalve bij dit onderwerp.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202536399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ja hehe het is gechargeerd als stukje tegengas. Misschien even verder lezen dan de kop.
Al lang en breed gedaan voordat ik die reactie postte. Wordt er niet beter op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202536491
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik lees dit soort argumenten vaak van linkse mensen die immigratie steunen.

Wanneer ik dit soort opmerkingen lees lijkt het alsof je alleen maar voor of tegen immigratie kan zijn. Lekker kort door de bocht.

Je kan best voor het helpen en opvangen van asielzoekers zijn, maar wel in veel kleinere aantallen.

Het probleem zit 'm niet in immigratie of asielzoekers, maar in:
- de grote hoeveelheden asielzoekers die men binnen laat. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor smokkelaars en asielzoekers
- de voorrangsregelingen, die heleboel burgers, waaronder een groot deel (voormalig) belastingbetalers, die ook in nood zitten, worden benadeeld
- de relatief invoudige manier waarop asielzoekers gezinnen herenigd kunnen worden. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor asielzoekers en smokkelaars
- het gemak waarmee asielzoekers Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen.
Krekker is de bom!
  donderdag 9 december 2021 @ 12:22:01 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202537189
Direct het huis naast ons komen ze...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_202537847
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer ik dit soort opmerkingen lees lijkt het alsof je alleen maar voor of tegen immigratie kan zijn. Lekker kort door de bocht.

Je kan best voor het helpen en opvangen van asielzoekers zijn, maar wel in veel kleinere aantallen.

Het probleem zit 'm niet in immigratie of asielzoekers, maar in:
- de grote hoeveelheden asielzoekers die men binnen laat. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor smokkelaars en asielzoekers
- de voorrangsregelingen, die heleboel burgers, waaronder een groot deel (voormalig) belastingbetalers, die ook in nood zitten, worden benadeeld
- de relatief invoudige manier waarop asielzoekers gezinnen herenigd kunnen worden. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor asielzoekers en smokkelaars
- het gemak waarmee asielzoekers Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen.
In andere landen zijn ze ook strenger, Syriërs worden bijvoorbeeld niet teruggestuurd, we zien Syrië als een gevaarlijk land. Syriërs hebben dus goede kansen om hier (permanent) te mogen blijven.

In Denemarken bekijken ze het van geval tot geval. Dan kijken ze dus verder dan het land waar iemand vandaan komt. Een kritische journalist of activist uit Syrië kan dan blijven, maar iemand met een minder gevaarlijk beroep (een taxichauffeur, geitenhoeder of werkloze) heeft dan geen recht op verblijf.
pi_202538112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het maakt niet uit waar ze vandaan komen. Of een huis nu door een expat gekocht wordt, aan een asielzoeker verstrekt of door Polen gehuurd. Het is een huis minder beschikbaar.
Expats krijgen geen voorrang op de woningmarkt
Asielzoekers krijgen geen woning
Arbeidsmigranten krijgen geen voorrang op de woningmarkt.

Zelfs niet op slinkse wijze.
pi_202538602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:22 schreef nils7 het volgende:
Ja en?
Krekker is de bom!
pi_202539060
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Expats krijgen geen voorrang op de woningmarkt
Met die 30% belastingkorting hebben zij bij eenzelfde baan wel geld om een Nederlander af te troeven voor een woning.

quote:
Asielzoekers krijgen geen woning
Wel als ze statushouder worden, dan eigent de overheid zich woningbouwverenigingswoningen toe, vaak gebouwd met het oog op de Nederlandse arbeider dus ik ben benieuwd of de staturen dat eigenlijk wel toelaten.

quote:
Arbeidsmigranten krijgen geen voorrang op de woningmarkt.

Zelfs niet op slinkse wijze.
Vaak regelt zo'n uitzendbureua dat zelf, en krijgen die wel makkelijk vergunningen voor tijdelijke woningen. Zeer tijdelijke, want bij ontslag is zo'n Bulgaarse dagloner dan ook meteen dakloos wat zijn positie als werknemer ondermijnt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 december 2021 @ 18:14:57 #86
22565 asco
Los in deze tent
pi_202541211
twitter

8)7
pi_202541443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:14 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

8)7
De volgende stap is om mensen uit hun huurhuis te schoppen.
pi_202541810
Dweilen met de kraan open.

Ollongren: "Hier hebben jullie een nieuwe dweil."
pi_202541826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:22 schreef nils7 het volgende:
Gecondoleerd.
  donderdag 9 december 2021 @ 19:29:04 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202542647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Met die 30% belastingkorting hebben zij bij eenzelfde baan wel geld om een Nederlander af te troeven voor een woning.
[..]
Wel als ze statushouder worden, dan eigent de overheid zich woningbouwverenigingswoningen toe, vaak gebouwd met het oog op de Nederlandse arbeider dus ik ben benieuwd of de staturen dat eigenlijk wel toelaten.
[..]
Vaak regelt zo'n uitzendbureua dat zelf, en krijgen die wel makkelijk vergunningen voor tijdelijke woningen. Zeer tijdelijke, want bij ontslag is zo'n Bulgaarse dagloner dan ook meteen dakloos wat zijn positie als werknemer ondermijnt.
Wel handig voor de werkgever natuurlijk. Fijne stok achter de deur.
The End Times are wild
pi_202542989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan moeten we het belastingsysteem toch aanpassen, als we dat een probleem vinden? Of pakken we weer het gevolg aan en laten we de oorzaak ongemoeid.

quote:
[..]
Vaak gebouwd met het oog op de Nederlandse arbeider? Niet voor anderen, puur voor de Nederlandse arbeider?
Je zit gewoon te lullen ouwe baas.

En prima dat die statushouders recht hebben op een dak boven het hoofd, dat betekent niet dat ALLE migranten op zogenaamd slinkse wijze door de overheid aan een woning worden geholpen. Zoals TS wel zegt.

Als het allemaal zo oneerlijk is. Dan is bij de feiten blijven meer dan voldoende en is er bij liegen of verzinnen onnodig
pi_202546196
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dan moeten we het belastingsysteem toch aanpassen, als we dat een probleem vinden? Of pakken we weer het gevolg aan en laten we de oorzaak ongemoeid.
Maar je gaat niet veel doen aan een expat die er voor kiest om in zijn thuisland belasting afdracht te doen en daarom een voordeel heeft boven een Nederlandse ingezetene.

quote:
Vaak gebouwd met het oog op de Nederlandse arbeider? Niet voor anderen, puur voor de Nederlandse arbeider?
Dat is wel de ontstaansgeschiedenis van menig woningbouw vereniging ja. Laat ik je uit de droom helpen, woningbouwvereniging zijn niet ontstaan om huizen te bouwen voor import.

quote:
En prima dat die statushouders recht hebben op een dak boven het hoofd, dat betekent niet dat ALLE migranten op zogenaamd slinkse wijze door de overheid aan een woning worden geholpen. Zoals TS wel zegt.

Als het allemaal zo oneerlijk is. Dan is bij de feiten blijven meer dan voldoende en is er bij liegen of verzinnen onnodig
Uh huh. Potato potato.

Maar ondertussen liegt het getal in de OP er niet.

Maar merk nog een paar keer op dat bv Amerikanen die naar hier komen niet met voorrang een sociale huurwoning krijgen.

Misschien vinden we 12.000 dan ineens reuze meevallen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_202546329
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Nederland wingewest is de oorzaak. Het idee dat we hier zoveel mogelijk expats moeten hebben is ook verkeerd.

quote:
Ik weet niet hoe dat zit maar volgens mij zijn woningstichtingen en WBV's particuliere rechtspersonen die vaak een woningvoorraad hebben die tot stand is gekomen door filantropen en/of aanstaande huurders die geld bij mekaar hebben geled. Beetje raar dat de overheid dan zomaar kan zeggen dat statushouders daar met voorrang in moeten en de wachtlijst mogen overslaan.

quote:
Een dak boven hun hoofd hebben ze al, een woning van de WBV krijgen ze toch. Maar, naast mij zit ook een WBV pand, bij de oplevering zat daar ook een Chinees stel in, vers uit China en volgens mij arbeidsmigranten. Prima buren verder en zij vrij snel vloeiend in het Nederlands maar ik vraag me nu wel af hoe ze aan die woning kwamen.

quote:
Als iemand uit Eritrea, Somalie of waar dan ook een aantal veilige landen doorkruist om hier hoogstwaarschijnlijk een kostenpost te zijn dan vind ik het gek dat die na opgevangen te zijn met dak boven het hoofd iedereen op de wachtlijst en met andere urgentie passeert om een huis te krijgen.

Ik zie de praktische voordelen wel, maar eerlijk is het op geen enkele manier en het valt in een patroon waarbij de overheid de bevolking dwingt om flinke offers te brengen ten bate van vreemdelingen. Dan moet je je toch eens afvragen voor wie de regering nou eigenlijk aan het werk is. Niet voor de bevolking blijkbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202546705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:48 schreef ExTec het volgende:

.
[..]
Dat is wel de ontstaansgeschiedenis van menig woningbouw vereniging ja. Laat ik je uit de droom helpen, woningbouwvereniging zijn niet ontstaan om huizen te bouwen voor import.
Dus woningbouwverenigingen bouwde woningen en probeerde allochtonen uit te sluiten zodat vooral de Nederlandse arbeider een woning kon bemachtigen?

Met die focus op "Nederlandse" arbeider. Er moesten gewoon veel goedkope woningen gebouwd worden die voor mensen met agere inkomens betaalbaar en fatsoenlijk waren. Niks over de achtergrond van de bewoner

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 22:16:46 ]
pi_202546887
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 22:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus woningbouwverenigingen bouwde woningen en probeerde allochtonen uit te sluiten zodat vooral de Nederlandse arbeider een woning kon bemachtigen?
Dat zegt toch niemand, wat een onzin.

Maar blijf vooral lekker zeiken over randzaken.

Want dan hoef je het niet te hebben over in welke mate die 12000 een beslag leggen op de woningvoorraad.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_202547132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 22:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zegt toch niemand, wat een onzin.

Maar blijf vooral lekker zeiken over randzaken.

Want dan hoef je het niet te hebben over in welke mate die 12000 een beslag leggen op de woningvoorraad.
Ik wil prima toegeven dat het een probleem is hoor en dat het bijzonder tenenkromend (understatement) is dat een zeer groot gedeelte van de statushouders na tien jaar nog steeds alleen de hand kan ophouden en niet kan werken..Ik ben, en nu wil ik niet arrogant overkomen, geen mongool

En het staat er wel bij de user waar ik initieel op reageerde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 22:44:25 ]
pi_202549121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In veel andere landen heb je dezelfde problemen. In Engeland is een huis in Londen ook onbetaalbaar, de betaalbare huizen vind je op plekken waar je niet wil wonen.
De prijzen net over de grens in Duitsland liggen inmiddels zelfs hoger dan in Nederland; een klein rijtjeshuis kost hier inmiddels een half miljoen en een geschakelde gezinswoning (zeg maar de grotere, luxe uitvoering van het rijtjeshuis) gaat richting de acht ton.

Het duurt niet lang meer en je betaalt een miljoen voor een gewone gezinswoning die ooit gebouwd is voor de werkende klasse met een modaal salaris.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202549144
Misschien moeten we Nederlanders maar verplichten een statushoudersgezin in huis te nemen.
Corporate translator
  vrijdag 10 december 2021 @ 07:28:55 #99
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202549158
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:23 schreef HSG het volgende:
Misschien moeten we Nederlanders maar verplichten een statushoudersgezin in huis te nemen.
Zolang ze in politiek Den Haag wonen prima!
  vrijdag 10 december 2021 @ 07:41:42 #100
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202549204
Stel dat wel statushouders buiten de reguliere woningmarkt zouden houden, denk ik dat het probleem niet is opgelost.

Als je in NL de onderzijde van de woningmarkt toegankelijk wil maken, dan moet je beginnen met mensen de mogelijkheid te geven hun eigen huis(je) te realiseren. Doorpakken met verappartementiseren van ex-kantoren en opleveren als casco woonruimten. Meer gebieden bestemming wonen geven, voor eigen initiatieven.
Woonomgevingen waar de bewoners zichzelf samen voor hebben ingezet, zullen ook een sterkere onderlinge cohesie hebben, ook tussen autochtonen en statushouders.

Mensen willen grotendeels zich wel zelf de architect van hun eigen toekomst zijn en niet alleen wachten tot een trage overheid ze misschien ooit iets toeschuift.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')