abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 december 2021 @ 08:32:30 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202520978
quote:
Gemeentes krijgen miljoenen voor woningen statushouders

Den Haag - Gemeentes moeten het gigantische tekort aan woningen voor asielzoekers met verblijfsstatus inlopen met een miljoeneninvestering. De komende twee jaar moet dat zo’n 800 woonruimtes extra opleveren, terwijl nog bijna 12.000 zogeheten statushouders in de opvang wachten op een woning.
Kajsa Ollongren, demissionair minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, staat de pers te woord.

Kajsa Ollongren, demissionair minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, staat de pers te woord.

Ⓒ ANP SEM VAN DER WAL

Het ministerie van Binnenlandse Zaken meldt dat dertien gemeenten geld krijgen voor extra woningen voor asielzoekers die in Nederland mogen blijven. Met zo’n vijftien miljoen euro worden tot eind 2023 bijna 800 woonruimtes voor ’vergunninghouders’ geregeld. Daarnaast komen er zo’n 600 woonruimtes voor andere groepen.

„Na het verkrijgen van een verblijfsvergunning duurt het nu te lang voordat mensen naar een eigen woonruimte kunnen doorstromen”, zegt demissionair minister Ollongren. „Daardoor blijft de asielopvang te vol en kunnen vergunninghouders niet van start met het opbouwen van hun bestaan in Nederland. Gemeenten kunnen zo sneller extra woonruimten realiseren voor vergunninghouders en andere groepen.”
Druppel op een gloeiende plaat

De extra woningen komen in de gemeenten Hengelo, Den Haag, Meierijstad, Amersfoort, Alkmaar, Middelburg, Breda, Veenendaal, Purmerend, Assen, Renkum, Grave en Vijfheerenlanden.

Gezien de tekorten en de hoeveelheid statushouders in de asielopvang is de ’inhaalslag’ een druppel op een gloeiende plaat. Over twee jaar moeten er dus 800 woonruimtes zijn geregeld, terwijl er nu al bijna 12.000 asielzoekers met verblijfsstatus in de opvang zitten. Zij houden plekken bezet, waardoor asielzoekerscentra momenteel propvol zitten.

Ook op andere manieren wordt geprobeerd de statushouders toch elders onder te kunnen brengen in Nederland. Gemeenten kunnen bijvoorbeeld een beroep doen op de hotel- en accommodatieregeling van het COA. Woensdag debatteert de Tweede Kamer over huisvesting van statushouders.
https://www.telegraaf.nl/(...)ningen-statushouders

Er zijn al gemeenten die (noodgedwongen) huizen opkopen om het opgedragen aantal statushouders te huisvesten. Dit omdat er onvoldoende sociale huurwoningen vrijkomen om dit te doen.

Tot nu toe waren het vooral de beneden-modale inkomens die geen gezin konden stichten omdat de sociale huurwoningen aan migranten vergeven worden. Maar als de gemeente de schaarse betaalbare huizen aan de onderkant van de markt gaat opkopen dan maken de mensen met modaal tot bovenmodaal ook geen kans meer. Het is bizar dat deze mensen belastinggeld betalen waarmee dan de huizen die ze zouden kunnen gaan kopen worden opgekocht door de gemeenten. Ze concurreren zichzelf gedwongen weg. Met 260.000 migranten per jaar bruto die vaak op slinkse wijze voorrang krijgen op de woningmarkt worden de mogelijkheden voor het Nederlandse volk voort te bestaan gewoon de keel dicht geknepen.

Verder zie je dat het eigen huis steeds verder van een spaarvarken (pre 2010) naar een melkkoe komt. O.a. door afbouw HRA, afschaffing van de wet Hillen, villabelasting maar vooral het voorstel de eigen woning in Box 3 te zetten. Wanneer het plan om de eigen woning in box-3 te krijgen doorgedrukt wordt (waardoor je feitelijk huur gaat betalen voor je eigen woning aan de staat), dan zal wonen ook voor mensen die een afbetaald eigen huis hebben steeds moeilijker betaalbaar worden. Komt de staat goed uit, want als deze mensen hun huizen verkopen en in een flatje gaan zitten betekent dit weer ruimte voor de kwart miljoen mensen op jaarbasis. Daar is niet tegenop te bouwen, dus moeten er andere oplossingen bedacht worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202521113
Er komen er toch wel veel hé
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 8 december 2021 @ 08:54:42 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202521166
quote:
„Na het verkrijgen van een verblijfsvergunning duurt het nu te lang voordat mensen naar een eigen woonruimte kunnen doorstromen”,
Geld ook voor schoolverlaters die bij een nieuwe baan beginnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202521183
Het is werkelijk van de zotte. Begin eens met bouwen voor alle groepen en dan gewoon iedereen achter in de rij aansluiten.

Verder is 800 woningen natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat en totaal lachwekkend als middel tegen de woningnood.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 8 december 2021 @ 09:02:42 #5
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_202521235
Vergeet het eigen volk. Asielzoekers krijgen voorrang.

Raar dat mensen dan ontevreden worden :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 8 december 2021 @ 09:03:51 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202521247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is werkelijk van de zotte. Begin eens met bouwen voor alle groepen en dan gewoon iedereen achter in de rij aansluiten.

Verder is 800 woningen natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat en totaal lachwekkend als middel tegen de woningnood.
Die 800 is ook geen middel tegen de woningnood, het komt uit de bestaande woningvoorraad. Het is gewoon het verkleinen van de beschikbare woningvoorraad voor mensen die al langer in Nederland wonen, ten gunste van (ongevraagde) nieuwkomers. Maar wel gefinancierd door de mensen die al langer in Nederland wonen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202521264
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:02 schreef aloa het volgende:
Vergeet het eigen volk. Asielzoekers krijgen voorrang.

Raar dat mensen dan ontevreden worden :{
Ik heb die term 'eigen volk' nooit zo gesnapt eerlijk gezegd.

Wel vind ik dit gekkenwerk. Er zijn wachtlijsten voor sociale huurwoningen en die zouden voor iedereen moeten zijn. Mensen die al tig jaar op de lijst staan moeten niet de dupe worden van het wanbeleid van het kabinet/EU.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 08-12-2021 09:29:37 ]
pi_202521478
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb die term 'eigen volk' nooit zo gesnapt eerlijk gezegd.

Wel vind ik dit gekkenwerk. Er zijn wachtlijsten voor sociale huurwoningen en die zouden voor iedereen moeten zijn. Mensen die al tig jaar op de lijst staan moeten niet de dupe worden van het wanbeleid van het kabinet/EU.
Wat snap je niet aan die term? En wat je schrijft geldt voor mensen die geen politici zijn en dus niks te vrezen hebben. Als je wanbeleid voert dan wil je dat verbergen ten koste van alles.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202521586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan die term? En wat je schrijft geldt voor mensen die geen politici zijn en dus niks te vrezen hebben. Als je wanbeleid voert dan wil je dat verbergen ten koste van alles.
Ik snap die term niet omdat iedereen miin inziens gelijk is. En iedereen dient dus ook als gelijken behandeld te worden. Dat dat niet gebeurt is een tweede.
pi_202521596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap die term niet omdat iedereen miin inziens gelijk is. En iedereen dient dus ook als gelijken behandeld te worden. Dat dat niet gebeurt is een tweede.
Ah ok, die naiviteit heb ik afgeleerd noodgedwongen tijdens mijn eerste baan na mijn studie.

Iedereen kan iets maar niet iedereen is gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202521641
800 woningen? Dat is het aantal wat er in een week binnen komt :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202521681
Prima besluit. Dit gaat ervoor zorgen dat er nog meer profiteurs deze kant op zullen komen. Dit zieke systeem kan alleen veranderen als het in elkaar stort dus hoe sneller, hoe beter.
pi_202521722
15 Miljoen voor 800 woonruimtes. Dat is ¤18750,- per woonruimte.

Dat zegt in ieder geval met zekerheid dat dit geld NIET gebruikt wordt voor de aanvulling van het woningaanbod door bijvoorbeeld bij te bouwen.

Dit geld gaat gebruikt worden om het bestaande aanbod nog verder uit te dunnen ten koste van de eigen bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 11:04:35 ]
  woensdag 8 december 2021 @ 09:40:09 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202521728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap die term niet omdat iedereen miin inziens gelijk is. En iedereen dient dus ook als gelijken behandeld te worden. Dat dat niet gebeurt is een tweede.
Iemand met Nederlands paspoort is niet gelijk aan iemand met een verblijfsvergunning is niet gelijk aan iemand die nog in een asielprocedure zit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 8 december 2021 @ 09:42:17 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202521751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:36 schreef Confetti het volgende:
Prima besluit. Dit gaat ervoor zorgen dat er nog meer profiteurs deze kant op zullen komen. Dit zieke systeem kan alleen veranderen als het in elkaar stort dus hoe sneller, hoe beter.
Alleen jammer dat dit ten koste gaat van héél veel mensen die er niks aan kunnen doen, noch invloed op hebben (maar het wel betalen en op mogen lossen).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202521784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef nixxx het volgende:

[..]
Iemand met Nederlands paspoort is niet gelijk aan iemand met een verblijfsvergunning is niet gelijk aan iemand die nog in een asielprocedure zit.
Heb je ook weer gelijk in.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:52:54 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202521865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap die term niet omdat iedereen miin inziens gelijk is. En iedereen dient dus ook als gelijken behandeld te worden. Dat dat niet gebeurt is een tweede.
Zo werkt een samenleving natuurlijk niet. Als mensen jarenlang belastingen betalen en dan zien dat mensen die geen belasting hebben betaald zaken krijgen, dan verdwijnt de motivatie.

Je kunt dan wel beginnen dat kinderen en jongeren eigenlijk geen belasting betalen, maar om de een of andere reden begrijpen mensen niet dat er ook zoiets is als familiale - of lokale banden.

In essentie zijn we nog steeds allemaal leden van een bepaalde stam. Een stam met mores, regels en plichten. Een toename van freeriders vernietigt op lange termijn de samenhang

Eerlijk gezegd vind ik het absurd dat ik dit blijkbaar nog moet uitleggen. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202521966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Geld ook voor schoolverlaters die bij een nieuwe baan beginnen.
Idd, gewoon voor NLers die hier geboren zijn en hun best moeten doen.
Daar is niet eens plek voor, laat staan een stel potentiele uitkeringstrekkers/criminelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202522148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:42 schreef daNpy het volgende:

[..]
Alleen jammer dat dit ten koste gaat van héél veel mensen die er niks aan kunnen doen, noch invloed op hebben (maar het wel betalen en op mogen lossen).
Het zou je nog verbazen hoeveel mensen 'echte vluchtelingen' willen opvangen. Nou, statushouders zijn 'echte vluchtelingen' dus het volk krijgt wat het verdient.

Er zijn overigens nog een paar miljard mensen die in aanmerking zouden komen. Nu alleen nog Nederland bereiken.
pi_202522231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het zou je nog verbazen hoeveel mensen 'echte vluchtelingen' willen opvangen. Nou, statushouders zijn 'echte vluchtelingen' dus het volk krijgt wat het verdient.

Er zijn overigens nog een paar miljard mensen die in aanmerking zouden komen. Nu alleen nog Nederland bereiken.
Die bereidheid neemt steeds verder af. Logisch, want steeds meer mensen worden geconfronteerd met de negatieve gevolgen. Die zien namelijk dat hun kinderen het huis niet uit kunnen omdat er geen woningen meer zijn. Het is een kwestie van tijd voordat de bevolking het niet meer pikt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202522547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap die term niet omdat iedereen miin inziens gelijk is. En iedereen dient dus ook als gelijken behandeld te worden. Dat dat niet gebeurt is een tweede.
Maar niet alle gevallen zijn gelijk. Een asielzoeker kan zich pas inschrijven als woningzoekende op het moment dat hij/zij een status heeft. Echter als je als asielzoeker een status hebt, moet je ook snel het AZC verlaten. Iemand die in Nederland geboren is kan zich op zijn 18de inschrijven. In kleine gemeenten heb je dan aan het eind van je opleiding best een redelijke kans op een woning. Verder heb je als je in Nederland bent geboren ook de kans om er voor te zorgen dat je sociale huurwoningen helemaal niet nodig hebt. Een statushouder heeft in het begin geen andere optie dan een sociale huurwoning.

Het woningtekort (wat trouwens geen tekort is, er zijn genoeg woningen, maar ze zijn te duur) komt niet door statushouders, het komt door verkeerde politieke keuzes op het gebied van volkshuisvesting. De keuzes komen weer voort uit het (rechtse) stemgedrag van de bevolking.
pi_202522694
Laat deze mensen die 0.0 bij hebben gedragen aan Nederland (nog nooit belasting betaald) en ook nooit iets zullen bijdragen zelf een huis bouwen. Het is van de zotte hoeveel geld er telkens in een bodemloze put gegooid wordt, alsof het helemaal niks is. En de Nederlandse jongeren die jarenlang een opleiding hebben gevolgd en ook belasting betalen mogen nog een paar jaar extra bij pa en ma wonen.

Enige lichtpuntje is dat dit systeem helemaal niet houdbaar is en binnen no time gaat klappen. Van de zotte dat er 12.000 statushouders wachten op een woning terwijl er helemaal geen woningen zijn, waarom worden er dan in godsnaam zoveel vergunningen uitgegeven? Vol is vol, als een vakantiepark helemaal volgeboekt is dan kan de receptie moeilijk mijn reservering nog accepteren, waarom is dit zo moeilijk?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202522774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Het woningtekort (wat trouwens geen tekort is, er zijn genoeg woningen, maar ze zijn te duur) komt niet door statushouders, het komt door verkeerde politieke keuzes op het gebied van volkshuisvesting. De keuzes komen weer voort uit het (rechtse) stemgedrag van de bevolking.
Ik lees dit soort argumenten vaak van linkse mensen die immigratie steunen.

Beargumenteer eens voor mij dat het geven van 12.000 vergunningen voor statushouders, en een instroom van 100.000 immigranten in 2021 niet zorgt voor een woningtekort. Met zulke duizelingwekkende cijfers ieder jaar is er geen woningbouw of volkshuisvestproject wat hier tegen opgewassen is. Immigranten zijn gewoon de oorzaak van dit hele probleem, zonder immigranten de afgelopen jaren hadden autochtonen makkelijk een woning kunnen vinden. De bevolking groeit alleen door immigratie, paar jaar geleden 15 miljoen en nu zitten we op 17 miljoen. Knap volkshuisvestingsbeleid wat hier tegen opgewassen zou zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202522824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Maar niet alle gevallen zijn gelijk. Een asielzoeker kan zich pas inschrijven als woningzoekende op het moment dat hij/zij een status heeft. Echter als je als asielzoeker een status hebt, moet je ook snel het AZC verlaten. Iemand die in Nederland geboren is kan zich op zijn 18de inschrijven. In kleine gemeenten heb je dan aan het eind van je opleiding best een redelijke kans op een woning. Verder heb je als je in Nederland bent geboren ook de kans om er voor te zorgen dat je sociale huurwoningen helemaal niet nodig hebt. Een statushouder heeft in het begin geen andere optie dan een sociale huurwoning.
Als je ze meteen als zielig bij de hand neemt en er weer een of andere empty nester staat te popelen om met geld van de gemeente een rijtjeshuis dat door een private woninbouwvereniging is gebouwd om de arbeider te huisvesten dan is dat de beste optie voor de statushouder, niet de enige. Je creeert die situatie.

quote:
Het woningtekort (wat trouwens geen tekort is, er zijn genoeg woningen, maar ze zijn te duur) komt niet door statushouders, het komt door verkeerde politieke keuzes op het gebied van volkshuisvesting. De keuzes komen weer voort uit het (rechtse) stemgedrag van de bevolking.
Het komt natuurlijk ook door de statushouders en er zijn weldegelijk te weinig woningen. Maar ook de massa-immigratie onder het mom van vluchtelingenopvang is ook knetterrechts beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202522903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Maar niet alle gevallen zijn gelijk. Een asielzoeker kan zich pas inschrijven als woningzoekende op het moment dat hij/zij een status heeft. Echter als je als asielzoeker een status hebt, moet je ook snel het AZC verlaten. Iemand die in Nederland geboren is kan zich op zijn 18de inschrijven. In kleine gemeenten heb je dan aan het eind van je opleiding best een redelijke kans op een woning. Verder heb je als je in Nederland bent geboren ook de kans om er voor te zorgen dat je sociale huurwoningen helemaal niet nodig hebt. Een statushouder heeft in het begin geen andere optie dan een sociale huurwoning.

Het woningtekort (wat trouwens geen tekort is, er zijn genoeg woningen, maar ze zijn te duur) komt niet door statushouders, het komt door verkeerde politieke keuzes op het gebied van volkshuisvesting. De keuzes komen weer voort uit het (rechtse) stemgedrag van de bevolking.
Wat cijfertjes van Utrecht:

quote:
https://www.utrecht-monit(...)onen/huurwoningmarkt

aantal verhuringen van sociale huurwoningen
2017: 2.340
2018: 2.437
2019: 2.150
2020: 2.320 (voorlopige cijfer)
quote:
https://www.utrecht-monit(...)gratie-vluchtelingen

aantal te huisvesten statushouders (incl. achterstand)
2017: 668
2018: 562
2019: 226
2020: 262
2021: 576
En ja, er is nergens beschikbaar welk percentage van de statushouders in een sociale huurwoning terecht komt. Maarja .. waar anders? Vrije huur kan het niet zijn. Door gemeenten opgekochte woningen? Dat hadden dan dus sociale huurwoningen kunnen zijn, beschikbaar voor de mensen op de wachtlijst.

Dit is wat de rijksoverheid er over schrijft:
quote:
https://www.rijksoverheid(...)-verblijfsvergunning

Gemeenten moeten zorgen dat vergunninghouders woonruimte krijgen. Dat kan een zelfstandige (huur)woning zijn of een met meer mensen gedeelde woning. Vaak doen gemeenten een beroep op sociale huurwoningen van woningcorporaties. Een vergunninghouder mag ook zelf naar woonruimte zoeken.

Een gemeente bepaalt zelf of vergunninghouders recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Dit regelt de gemeente in een huisvestingsverordening.
En dan maakt die inschrijfduur van een statushouder dus niets uit; voorrang krijgen ze toch wel.

Lijkt er sterk op dat in Utrecht in 2021, toch zeker 20+ % van de sociale huurwoningen naar statushouders is gegaan. De wachttijd zonder enige urgentie/voorrang, is hier nu ongeveer 10 jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 08-12-2021 11:16:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_202523062
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat cijfertjes van Utrecht:
[..]
[..]
En ja, er is nergens beschikbaar welk percentage van de statushouders in een sociale huurwoning terecht komt. Maarja .. waar anders? Vrije huur kan het niet zijn. Door gemeenten opgekochte woningen? Dat hadden dan dus sociale huurwoningen kunnen zijn, beschikbaar voor de mensen op de wachtlijst.

Lijkt er sterk op dat in Utrecht in 2021, toch zeker 20+ % van de sociale huurwoningen naar statushouders is gegaan.

En dat is dan exclusief de 'Nederlanders' die zijn genaturaliseerd en die buitensporig veel gebruik maken van sociale huurwoningen.

Ik denk dat 80% van alle sociale woningen naar asielmigranten geen rare inschatting is.
pi_202523153
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik lees dit soort argumenten vaak van linkse mensen die immigratie steunen.

Beargumenteer eens voor mij dat het geven van 12.000 vergunningen voor statushouders, en een instroom van 100.000 immigranten in 2021 niet zorgt voor een woningtekort. Met zulke duizelingwekkende cijfers ieder jaar is er geen woningbouw of volkshuisvestproject wat hier tegen opgewassen is. Immigranten zijn gewoon de oorzaak van dit hele probleem, zonder immigranten de afgelopen jaren hadden autochtonen makkelijk een woning kunnen vinden. De bevolking groeit alleen door immigratie, paar jaar geleden 15 miljoen en nu zitten we op 17 miljoen. Knap volkshuisvestingsbeleid wat hier tegen opgewassen zou zijn.
Paar jaar geleden 15 miljoen? Dat was een jaar of 30 terug...
Verder zijn statushouders maar een heel klein percentage van de woningzoekenden.
pi_202523186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat cijfertjes van Utrecht:
[..]
[..]
En ja, er is nergens beschikbaar welk percentage van de statushouders in een sociale huurwoning terecht komt. Maarja .. waar anders? Vrije huur kan het niet zijn. Door gemeenten opgekochte woningen? Dat hadden dan dus sociale huurwoningen kunnen zijn, beschikbaar voor de mensen op de wachtlijst.

Dit is wat de rijksoverheid er over schrijft:
[..]
En dan maakt die inschrijfduur van een statushouder dus niets uit; voorrang krijgen ze toch wel.

Lijkt er sterk op dat in Utrecht in 2021, toch zeker 20+ % van de sociale huurwoningen naar statushouders is gegaan. De wachttijd zonder enige urgentie/voorrang, is hier nu ongeveer 10 jaar.

Maar het probleem is te weinig sociale huurwoningen. Niet teveel statushouders. De woningmarkt is totaal scheef. De vraag naar goedkope woningen is veel groter dan het aanbod. En ja, natuurlijk spelen statushouders daar ook een rol in, maar de oorzaak van het tekort sociale huurwoningen zijn politieke keuzes.
pi_202523220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je ze meteen als zielig bij de hand neemt en er weer een of andere empty nester staat te popelen om met geld van de gemeente een rijtjeshuis dat door een private woninbouwvereniging is gebouwd om de arbeider te huisvesten dan is dat de beste optie voor de statushouder, niet de enige. Je creeert die situatie.
[..]
Het komt natuurlijk ook door de statushouders en er zijn weldegelijk te weinig woningen. Maar ook de massa-immigratie onder het mom van vluchtelingenopvang is ook knetterrechts beleid.
Deel van het probleem inderdaad. Dat we ze als zielig zien en belemmeren. Als asielzoekers gewoon zouden mogen werken vanaf dag 1 dat ze hier zijn, zal een percentage op het moment dat ze een status krijgen niet meer afhankelijk van sociale huurwoningen zijn. Maar nee, wij laten die mensen jaren verpieteren zonder serieuze dagbesteding. Het is bekend dat als mensen jaren niet aan het arbeidsproces deelnemen dat het gemiddeld genomen ook lastiger is weer aan het werk te gaan. Nogmaals. politieke keuzes.
pi_202523250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Maar het probleem is te weinig sociale huurwoningen. Niet teveel statushouders.
Het probleem is beide. Zowel vraag als aanbod.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202523292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Als asielzoekers gewoon zouden mogen werken vanaf dag 1 dat ze hier zijn, zal een percentage op het moment dat ze een status krijgen niet meer afhankelijk van sociale huurwoningen zijn.
Hoeveel % van de asielzoekers komt denk je in de eerste, zeg 5 jaar van hun verblijf hier, in aanmerking voor een baan die 3-4x de maandhuur van een particuliere huurwoning binnen brengt?

En nee, zelfs met twee-verdieners red je dat niet met relatief laagbetaalde arbeid.

Het zou me zéér verbazen wanneer dat percentage boven de 2% van de instroom ligt. En dan ben ik denk ik nog erg ruim in mijn schatting. Hell, 55% van de statushouder begint vanuit een uitkering. Denk je dan serieus dat er een significante groep is die als asielzoeker (dus wat, 1-3 jaar voordat ze statushouder worden) begint met een loon wat boven modaal ligt (want dat heb je toch zeker nodig dezer dagen voor een particuliere huurwoning)?

Sorry, maar volgens mij is wat je hier zegt nogal naïef.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 08-12-2021 11:37:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_202523375
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:02 schreef aloa het volgende:
Vergeet het eigen volk. Asielzoekers krijgen voorrang.

Raar dat mensen dan ontevreden worden :{


Hoppa een asielzoeker die in Amsterdam een woning met alles nieuw krijgt. Dit is wat er gebeurd. :)
  woensdag 8 december 2021 @ 11:46:02 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202523409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoeveel % van de asielzoekers komt denk je in de eerste, zeg 5 jaar van hun verblijf hier, in aanmerking voor een baan die 3-4x de maandhuur van een particuliere huurwoning binnen brengt?

En nee, zelfs met twee-verdieners red je dat niet met relatief laagbetaalde arbeid.

Het zou me zéér verbazen wanneer dat percentage boven de 2% van de instroom ligt. En dan ben ik denk ik nog erg ruim in mijn schatting. Hell, 55% van de statushouder begint vanuit een uitkering. Denk je dan serieus dat er een significante groep is die als asielzoeker (dus wat, 1-3 jaar voordat ze statushouder worden) begint met een loon wat boven modaal ligt (want dat heb je toch zeker nodig dezer dagen voor een particuliere huurwoning)?

Sorry, maar volgens mij is wat je hier zegt nogal naïef.
Daarbij ook niet vergeten dat als asielzoekers meteen zouden mogen werken (en werk zouden kunnen vinden) dat meteen weer een stuk concurrentie op de bodem van de arbeidsmarkt veroorzaakt en daar de al lage lonen nog verder omlaag drijft. Verder kan het ook wel een aanzuigende werking hebben voor mensen die op zich niet werkelijk asiel willen, maar wel even tijdelijk wat willen verdienen in Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 8 december 2021 @ 13:01:12 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202524331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is werkelijk van de zotte. Begin eens met bouwen voor alle groepen en dan gewoon iedereen achter in de rij aansluiten.

Verder is 800 woningen natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat en totaal lachwekkend als middel tegen de woningnood.
Ik snap wel dat ze het doen, maar dit soort dingen is gewoon lastig verkopen aan de bevolking.
Ze kweken er alleen maar meer onrust mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 8 december 2021 @ 13:46:30 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202524960
Onhoudbare situatie, toch zie ik weinig daadkracht om er wat tegen te doen.

Ik begrijp het niet, dit valt ook helemaal niet meer uit te leggen. Letterlijk dweilen met de kraan open. Wat is er mis mee om te zeggen "nu even niet jongons want het word ff te gortig"

Maar goed, zolang de enige twee partijen die hier "wat" mee willen achterlijke xenofoben zijn zie ik dit niet snel veranderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 8 december 2021 @ 14:09:53 #36
3542 Gia
User under construction
pi_202525264
Nederlandse jongelui krijgen geen sociale huurwoningen, omdat ze punt 1 toch wel onderdak hebben, bij de ouders en punt 2 op enig moment in staat zijn een appartementje te kopen. Althans, daar gaat men van uit.
Echter, het resultaat is dat studenten in studentenwoningen blijven hangen, waar dit mogelijk is, die komen dus niet vrij voor nieuwe studenten.
Thuiswonende studerende kinderen van ouders in de bijstand krijgen te maken met het feit dat moeders gekort wordt als het kind 18 wordt. Maar het kind kan nergens heen.

Onze situatie: Mijn oudste heeft een relatie met een studente wiens ouders voor haar een appartementje hebben gekocht. Zij wonen daar samen en betalen huur aan die ouders. Dus die is het huis uit.
Mijn jongste, 27, wil heel graag iets huren, al is het maar een studio of een tiny house, als hij maar zelfstandig kan wonen. Wacht al jaren, reageert op alles. Het is nu zelfs zo dat er projecten met studio's zijn, maar dat hij daar weer te oud voor is.

Dus, doe maar even wat 'minder, minder, minder' asielzoekers.
pi_202525311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Onhoudbare situatie, toch zie ik weinig daadkracht om er wat tegen te doen.

Ik begrijp het niet, dit valt ook helemaal niet meer uit te leggen. Letterlijk dweilen met de kraan open. Wat is er mis mee om te zeggen "nu even niet jongons want het word ff te gortig"

Maar goed, zolang de enige twee partijen die hier "wat" mee willen achterlijke xenofoben zijn zie ik dit niet snel veranderen.
Makkelijker om het probleem op het bord van de gemeenten te schuiven (x aantal plaatsingen opleggen met boetes bij niet halen), dan bij de EU-leiders uit te mogen leggen dat we hier kampen met een enorm woningtekort en jarenlange wachttijden, bij een bevolkingsdichtheid die al bijna 6x hoger ligt dan het EU-gemiddelde, en dat we dus simpelweg niet in staat zijn om statushouders snel van adequate huisvesting te voorzien.

Iig niet op plaatsen waar ze de beste toegang hebben tot werkgelegenheid, onderwijs, hulp bij integratie (de steden).

Maar ja, een stukje wetgeving wat voorschrijft dat statushouders alleen nog woonurgentie mogen krijgen in gemeenten met wachtlijsten van zeg, gemiddeld maximaal 2 jaar, zou toch wel erg netjes en imo ook zeer schappelijk zijn inmiddels.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202525363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:09 schreef Gia het volgende:
Nederlandse jongelui krijgen geen sociale huurwoningen, omdat ze punt 1 toch wel onderdak hebben, bij de ouders en punt 2 op enig moment in staat zijn een appartementje te kopen. Althans, daar gaat men van uit.
Echter, het resultaat is dat studenten in studentenwoningen blijven hangen, waar dit mogelijk is, die komen dus niet vrij voor nieuwe studenten.
Thuiswonende studerende kinderen van ouders in de bijstand krijgen te maken met het feit dat moeders gekort wordt als het kind 18 wordt. Maar het kind kan nergens heen.

Onze situatie: Mijn oudste heeft een relatie met een studente wiens ouders voor haar een appartementje hebben gekocht. Zij wonen daar samen en betalen huur aan die ouders. Dus die is het huis uit.
Mijn jongste, 27, wil heel graag iets huren, al is het maar een studio of een tiny house, als hij maar zelfstandig kan wonen. Wacht al jaren, reageert op alles. Het is nu zelfs zo dat er projecten met studio's zijn, maar dat hij daar weer te oud voor is.

Dus, doe maar even wat 'minder, minder, minder' asielzoekers.
Wacht maar tot hij 28 is. Dan komt hij ook niet meer in aanmerking voor de zogenaamde jongerencontracten (die zijn t/m 27 jaar) (wat eigenlijk gewoon weer de zoveelste afbraak van huurdersbescherming is).

Hij kan het beste zsm een partner zoeken. Want in zijn eentje gaat particuliere huur van een studio hem ook niet worden als hij geen 3000+ binnen harkt. Niet in een (middel)grote stad iig.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 8 december 2021 @ 14:31:24 #39
3542 Gia
User under construction
pi_202525498
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Wacht maar tot hij 28 is. Dan komt hij ook niet meer in aanmerking voor de zogenaamde jongerencontracten (die zijn t/m 27 jaar) (wat eigenlijk gewoon weer de zoveelste afbraak van huurdersbescherming is).

Hij kan het beste zsm een partner zoeken. Want in zijn eentje gaat particuliere huur van een studio hem ook niet worden als hij geen 3000+ binnen harkt. Niet in een (middel)grote stad iig.
De gemiddelde inschrijvingsduur hier is 3 jaar en 11 maanden. Dus nog effe geduld.
Hij stond al eerder ingeschreven, maar heeft tijdelijk in een woongroep gewoond. Echter hij had moeite met de drukte daar en kwam weer naar huis. Hij moest zich toen opnieuw laten inschrijven.
Achteraf hadden we die woongroep beter niet kunnen doen, maar ja, achteraf is alles te voorspellen.

Maar goed, als hij niet meer voor een studio in aanmerking komt, dan wordt het straks maar een volledig huis, waar hij alleen gaat wonen. Het is niet anders. Erg zonde van die bovenverdieping die dan grotendeels leegstaat.

Overigens ben ik zelf ook ooit in mijn uppie begonnen in een sociale gezinswoning als 23-jarige. Bizar dat beleid in Nederland.
pi_202526208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Deel van het probleem inderdaad. Dat we ze als zielig zien en belemmeren. Als asielzoekers gewoon zouden mogen werken vanaf dag 1 dat ze hier zijn, zal een percentage op het moment dat ze een status krijgen niet meer afhankelijk van sociale huurwoningen zijn. Maar nee, wij laten die mensen jaren verpieteren zonder serieuze dagbesteding.Het is bekend dat als mensen jaren niet aan het arbeidsproces deelnemen dat het gemiddeld genomen ook lastiger is weer aan het werk te gaan. Nogmaals. politieke keuzes.
Ja, maar ook het beleid om nepvluchtelingen te lokken en in de procedure te houden. Je kunt er niet bij voorbaat van uitgaan dat ze hier zullen mogen blijven. V.uchtelingenwerk zoekt geen woonruimte voor ze bij al die mensen die zo graag vluchtelingen willen opnemen, maar helpt ze wel met het in elkaar zetten van een vluchtverhaal.

En je moet ook reeel zijn natuurlijk. Het zou me verbazen als het gemiddelde IQ boven de 90 is. Dan moeten ze nog Nederlands leren en hun eigen opvang schoonmaken is blijkbaar ook al teveel gevraagd. Wat denk je nou, dat het probleem opgelost is als ze maar meteen mogen werken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:26:39 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202526889
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Maar niet alle gevallen zijn gelijk. Een asielzoeker kan zich pas inschrijven als woningzoekende op het moment dat hij/zij een status heeft. Echter als je als asielzoeker een status hebt, moet je ook snel het AZC verlaten. Iemand die in Nederland geboren is kan zich op zijn 18de inschrijven. In kleine gemeenten heb je dan aan het eind van je opleiding best een redelijke kans op een woning. Verder heb je als je in Nederland bent geboren ook de kans om er voor te zorgen dat je sociale huurwoningen helemaal niet nodig hebt. Een statushouder heeft in het begin geen andere optie dan een sociale huurwoning.

Het woningtekort (wat trouwens geen tekort is, er zijn genoeg woningen, maar ze zijn te duur) komt niet door statushouders, het komt door verkeerde politieke keuzes op het gebied van volkshuisvesting. De keuzes komen weer voort uit het (rechtse) stemgedrag van de bevolking.
Je kunt geen 250.000 migranten per jaar toelaten terwijl een steeds groter deel van je bevolking op zolder bij Pa & Ma of in stacavarans op campings leeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202527199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Onhoudbare situatie, toch zie ik weinig daadkracht om er wat tegen te doen.

Ik begrijp het niet, dit valt ook helemaal niet meer uit te leggen. Letterlijk dweilen met de kraan open. Wat is er mis mee om te zeggen "nu even niet jongons want het word ff te gortig"

Maar goed, zolang de enige twee partijen die hier "wat" mee willen achterlijke xenofoben zijn zie ik dit niet snel veranderen.
Het zal nog vele jaren duren voordat er misschien echt iets gaat veranderen, voorlopig wordt de situatie alleen maar erger en erger.

Het nieuwe kabinet Rutte is al bijna gereed, dus de komende 4 jaar nog meer immigranten zonder woning en nog hogere prijzen en nog meer huizen schaarste.

Eigenlijk is het gekmakend en zou je dit land zo snel mogelijk moeten verlaten, ware het niet dat die drempel ook weer vrij hoog is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202527489
Haha Nederlandse politiek haha
pi_202527535
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:48 schreef Ronald het volgende:

[..]
Het zal nog vele jaren duren voordat er misschien echt iets gaat veranderen, voorlopig wordt de situatie alleen maar erger en erger.

Het nieuwe kabinet Rutte is al bijna gereed, dus de komende 4 jaar nog meer immigranten zonder woning en nog hogere prijzen en nog meer huizen schaarste.
Ja, D66 en VVD gaan niets veranderen. En ChristenUnie en CDA zorgen er ook voor dat ons land niet progressiever wordt (bijvoorbeeld wat betreft abortus en euthanasie). Het volgende kabinet zal wederom stilstand betekenen, waarbij er hoogstens op de winkel gepast wordt.

quote:
Eigenlijk is het gekmakend en zou je dit land zo snel mogelijk moeten verlaten, ware het niet dat die drempel ook weer vrij hoog is.
In veel andere landen heb je dezelfde problemen. In Engeland is een huis in Londen ook onbetaalbaar, de betaalbare huizen vind je op plekken waar je niet wil wonen.
pi_202534617
Het probleem moet eens bij de wortel aangepakt worden. Stop met het binnenhalen van lui die we hier niet nodig hebben. Het gezeik in Ter Apel is een prachtig voorbeeld van het falen van de overheid.
Er komt geld vrij voor handhaving op de lijnen waar dat tuig rotzooi trapt. Waarom worden die rotzooi trappers niet keihard eruit getrapt?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 9 december 2021 @ 07:44:39 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202534647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:36 schreef Bloemkool het volgende:
Het probleem moet eens bij de wortel aangepakt worden. Stop met het binnenhalen van lui die we hier niet nodig hebben. Het gezeik in Ter Apel is een prachtig voorbeeld van het falen van de overheid.
Er komt geld vrij voor handhaving op de lijnen waar dat tuig rotzooi trapt. Waarom worden die rotzooi trappers niet keihard eruit getrapt?
Omdat we in Nederland het gevolg aanpakken en niet de oorzaak.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202534705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Omdat we in Nederland het gevolg aanpakken en niet de oorzaak.
Symptoombestrijding, zijn ze in NL erg goed in....
pi_202534733
Gewoon achteraan aansluiten op de wachtlijst voor een sociale huurwoning.

Weten ze gelijk het hier echt werkt voor alle Nederlanders.
pi_202534784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:34 schreef raptorix het volgende:
800 woningen? Dat is het aantal wat er in een week binnen komt :')
Mensen komen niet als statushouder binnen :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_202534818
"260.000 migranten per jaar die ook nog eens vaak op slinkse wijze voorrang krijgen op de huizenmarkt"?

Waar gaat dit over?
pi_202534995
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
"260.000 migranten per jaar die ook nog eens vaak op slinkse wijze voorrang krijgen op de huizenmarkt"?

Waar gaat dit over?
Het gaat nergens over, TS goochelt met cijfers door het "bruto" te noemen en daar vervolgens wel mee verder te rekenen in een latere reactie.

Het migratiesaldo per jaar:


Samenstelling in 2020:

pi_202535001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:36 schreef Bloemkool het volgende:
Het probleem moet eens bij de wortel aangepakt worden. Stop met het binnenhalen van lui die we hier niet nodig hebben. Het gezeik in Ter Apel is een prachtig voorbeeld van het falen van de overheid.
Er komt geld vrij voor handhaving op de lijnen waar dat tuig rotzooi trapt. Waarom worden die rotzooi trappers niet keihard eruit getrapt?
De rotzooimakers/trappers eruit trappen gaat niet, ze zijn in de meerderheid en zwaar bewapend.
pi_202535128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat nergens over, TS goochelt met cijfers door het "bruto" te noemen en daar vervolgens wel mee verder te rekenen in een latere reactie.

Het migratiesaldo per jaar:
[ afbeelding ]

Samenstelling in 2020:

[ afbeelding ]
Thanks.
En dan dus alles (expats, asielzoekers, arbeidsmigranten en statushouders) op een grote hoop tyfen en dan doen alsof zij allemaal zoals statushouders een dak boven het hoofd krijgen.
Bijzonder hoor.

Ik vind het wel prijzenswaardig dat TS het (gemiddelde) buitenlandse toeristen niet meegenomen heeft in zijn cijfer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 09:11:08 ]
pi_202535144
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:02 schreef aloa het volgende:
Vergeet het eigen volk. Asielzoekers krijgen voorrang.

Raar dat mensen dan ontevreden worden :{
Dit is inderdaad tenenkrommend, ik heb op zich niets tegen echte asielzoekers die gevlucht zijn voor geweld.
Maar die idiote voortrekkerij schiet mij (en vele anderen) wel in het verkeerde keelgat, waarom niet gewoon achteraansluiten in de rij?
pi_202535146
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Thanks.
En dan dus alles (expats, asielzoekers, arbeidsmigranten en statushouders) op een grote hoop tyfen en dan doen alsof zij allemaal zoals statushouders een dak boven het hoofd krijgen.
Bijzonder hoor.

Ik vind het wel prijzenswaardig dat TS het (gemiddelde) buitenlandse toeristen niet meegenomen heeft in zijn cijfer.
Het maakt ook geen ene flikker uit of de allerlei soorten migranten woningen krijgen of zelf financieren. Een woning minder door een migrant is een woning minder voor een Nederlander. Ongeacht hoe ze dat betalen.
pi_202535158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:11 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Dit is inderdaad tenenkrommend, ik heb op zich niets tegen echte asielzoekers die gevlucht zijn voor geweld.
Maar die idiote voortrekkerij schiet mij (en vele anderen) wel in het verkeerde keelgat, waarom niet gewoon achteraansluiten in de rij?
Dat lijkt in eerste instantie de meest logische reactie.

Maar je reactie had ook kunnen zijn "waarom wordt de nieuwbouw van betaalbare woningen al jaren gefrustreerd". Want ook zonder migranten is er een belachelijke wachttijd voor woonruimte.
pi_202535181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het maakt ook geen ene flikker uit of de allerlei soorten migranten woningen krijgen of zelf financieren. Een woning minder door een migrant is een woning minder voor een Nederlander. Ongeacht hoe ze dat betalen.
vaak op slinkse wijze voorrang krijgen op de woningmarkt

70% van de asielzoekers krijgt niet eens een woning, die moeten zelfs weg...
  donderdag 9 december 2021 @ 09:59:45 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535616
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat nergens over, TS goochelt met cijfers door het "bruto" te noemen en daar vervolgens wel mee verder te rekenen in een latere reactie.

Het migratiesaldo per jaar:
[ afbeelding ]

Samenstelling in 2020:

[ afbeelding ]
Wat is er onduidelijk aan het begrip bruto? Er komen 260.000 buitenlanders per jaar naar Nederland. Houd je dat 3 jaar tegen dan zijn er huizen volopt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 december 2021 @ 10:01:18 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535624
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Thanks.
En dan dus alles (expats, asielzoekers, arbeidsmigranten en statushouders) op een grote hoop tyfen en dan doen alsof zij allemaal zoals statushouders een dak boven het hoofd krijgen.
Bijzonder hoor.

Ik vind het wel prijzenswaardig dat TS het (gemiddelde) buitenlandse toeristen niet meegenomen heeft in zijn cijfer.
Het maakt niet uit waar ze vandaan komen. Of een huis nu door een expat gekocht wordt, aan een asielzoeker verstrekt of door Polen gehuurd. Het is een huis minder beschikbaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 december 2021 @ 10:04:08 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202535656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is er onduidelijk aan het begrip bruto? Er komen 260.000 buitenlanders per jaar naar Nederland. Houd je dat 3 jaar tegen dan zijn er huizen volopt
Ik ben ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als er eens serieus naar illegaal in Nederland verblijvende personen gezocht zou worden. Illegaal verblijf is dan wel niet strafbaar, maar je mag volgens mij niet verhuren aan iemand zonder verblijfsstatus.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202535706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat nergens over, TS goochelt met cijfers door het "bruto" te noemen en daar vervolgens wel mee verder te rekenen in een latere reactie.

Het migratiesaldo per jaar:
[ afbeelding ]

Samenstelling in 2020:

[ afbeelding ]
Als het gaat om 'voorrang op de woningmarkt' gaat dat inderdaad op voor alle bruto asielmigranten. Netto migratiecijfer heeft daar niets mee te maken. Alle statushouders krijgen urgentie. Dan kunnen er daarnaast wel leuk 50k woningen vrij komen omdat andere mensen emigreren, maar zelfs als dat sociale huurwoningen zijn, heeft absoluut niemand daar wat aan behalve de statushouders met urgentie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202535758
Waarom is het hele migratiebeleid gericht op permanent verblijf in Nederland ipv terugkeer naar eigen land wanneer daar de oorlog voorbij is?
  donderdag 9 december 2021 @ 10:17:47 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het gaat om 'voorrang op de woningmarkt' gaat dat inderdaad op voor alle bruto asielmigranten. Netto migratiecijfer heeft daar niets mee te maken. Alle statushouders krijgen urgentie. Dan kunnen er daarnaast wel leuk 50k woningen vrij komen omdat andere mensen emigreren, maar zelfs als dat sociale huurwoningen zijn, heeft absoluut niemand daar wat aan behalve de statushouders met urgentie.
Het is net iets anders. Formeel wordt er geen urgentie verstrekt maar krijgt een gemeente de opdracht om per jaar een X-aantal statushouders te huisvesten. Vaak is dat aantal gelijk aan het totale aantal huurwoningen dat vrijjkomt. Dus er is geen voorrang formeel, maar effectief wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 december 2021 @ 10:18:53 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535788
quote:
5s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:14 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het hele migratiebeleid gericht op permanent verblijf in Nederland ipv terugkeer naar eigen land wanneer daar de oorlog voorbij is?
Het beleid is er op gericht om de Nederlandse bevolking via immigratie zo snel mogelijk te laten groeien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202535791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is net iets anders. Formeel wordt er geen urgentie verstrekt maar krijgt een gemeente de opdracht om per jaar een X-aantal statushouders te huisvesten. Vaak is dat aantal gelijk aan het totale aantal huurwoningen dat vrijjkomt. Dus er is geen voorrang formeel, maar effectief wel.
Potato tomato.

Ze worden met voorrang geplaatst in sociale huur.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 9 december 2021 @ 10:19:37 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Potato tomato.

Ze worden met voorrang geplaatst in sociale huur.
Dat is onder protest vanuit de samenleving afgeschaft. Gemeenten krijgen nu enkel een quotum te vestigen statushouders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202535801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Potato tomato.

Ze worden met voorrang geplaatst in sociale huur.
Dus dan zit je als gezin in de situatie dat je ineens een stel quat vretende Somaliers naast je heb wonen, waarvan 90% in de bijstand zit.
pi_202535821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is onder protest vanuit de samenleving afgeschaft. Gemeenten krijgen nu enkel een quotum te vestigen statushouders.
Die ze met voorrang plaatsen.

Maar leuk dat het beestje voor statushouders niet meer urgentie heet.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 9 december 2021 @ 10:23:13 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202535825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Die ze met voorrang plaatsen.

Maar leuk dat het beestje voor statushouders niet meer urgentie heet.
Effectief komt het natuurlijk op hetzelfde neer
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202535963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het gaat om 'voorrang op de woningmarkt' gaat dat inderdaad op voor alle bruto asielmigranten. Netto migratiecijfer heeft daar niets mee te maken. Alle statushouders krijgen urgentie. Dan kunnen er daarnaast wel leuk 50k woningen vrij komen omdat andere mensen emigreren, maar zelfs als dat sociale huurwoningen zijn, heeft absoluut niemand daar wat aan behalve de statushouders met urgentie.
Onzin.

TS noemt een cijfer van 250.000 bruto.
Er zijn geen 250.000 asielmigranten, ook niet bruto.
Dat is alle migratie, dus ook expats, Europeanen die hier werken, etc.
Er gaan echter ook weer mensen weg.
Het migratiesaldo is zo'n 80.000 tot 100.000 per jaar, de afgelopen jaren.

Van die groep zijn er gemiddeld zo'n 20.000 tot 30.000 statushouders, ofwel "asielmigranten die mogen blijven".
Dat betekent niet perse een gelijk aantal woningen, daar zitten gezinnen of stellen bij.

Ik beweer nergens dat het niet om forse aantallen gaat maar TS zit wel ruim een factor 2,5x te hoog met het aantal migranten en 10x te hoog als je puur naar statushouders kijkt.
pi_202536012
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_202536169
quote:
Valse tegenstelling. Steeds maar dat doen alsof het een of/of situatie is. Alsof de mensen die tegen voorrang voor statushouders zijn, compleet blind zijn voor het overheidsbeleid van de afgelopen 2 decennia wat ten grondslag ligt aan dat enorme tekort. Dat zijn ze niet, men weet prima dat de overheid de schuldige is, maar is simpelweg van mening dat die jaarlijkse -7% van het beschikbare aanbod, nou niet echt helpt.

De overheid heeft middels haar beleid gezorgd voor de wooncrisis; te weinig (toestemming geven tot) bouwen, grondspeculatie, verhuurdersheffing, etc. En '7% van de sociale huur die met voorrang naar statushouders gaat' is gewoon onderdeel van dat beleid.

Die voorrang is gewoon onderdeel van het probleem; te veel vraag én te weinig aanbod.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202536195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Valse tegenstelling. Steeds maar dat doen alsof het een of/of situatie is. Alsof de mensen die tegen voorrang voor statushouders zijn, compleet blind zijn voor het overheidsbeleid van de afgelopen 2 decennia wat ten grondslag ligt aan dat enorme tekort. Dat zijn ze niet, men weet prima dat de overheid de schuldige is, maar is simpelweg van mening dat die jaarlijkse -7% van het beschikbare aanbod, nou niet echt helpt.

De overheid heeft middels haar beleid gezorgd voor de wooncrisis; te weinig (toestemming geven tot) bouwen, grondspeculatie, verhuurdersheffing, etc. En '7% van de sociale huur die met voorrang naar statushouders gaat' is gewoon onderdeel van dat beleid.

Die voorrang is gewoon onderdeel van het probleem; te veel vraag én te weinig aanbod.
Op het moment dat er fatsoenlijk wordt bijgebouwd is dat percentage natuurlijk geen 7% meer maar veel lager.
  donderdag 9 december 2021 @ 11:01:48 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202536200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Valse tegenstelling. Steeds maar dat doen alsof het een of/of situatie is. Alsof de mensen die tegen voorrang voor statushouders zijn, compleet blind zijn voor het overheidsbeleid van de afgelopen 2 decenniaboven wat ten grondslag ligt aan dat enorme tekort. Dat zijn ze niet, men weet prima dat de overheid de schuldige is, maar is simpelweg van mening dat die jaarlijkse -7% van het beschikbare aanbod, nou niet echt helpt.

De overheid heeft middels haar beleid gezorgd voor de wooncrisis; te weinig (toestemming geven tot) bouwen, grondspeculatie, verhuurdersheffing, etc. En '7% van de sociale huur die met voorrang naar statushouders gaat' is gewoon onderdeel van dat beleid.
Bovendien moeten we massa-migratie niet reduceren tot een probleem van te weinig woningen. Alsof het prima zou zijn als we maar genoeg woningen hadden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202536228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bovendien moeten we massa-migratie niet reduceren tot een probleem van te weinig woningen. Alsof het prima zou zijn als we maar genoeg woningen hadden
Er is geen massamigratie.
pi_202536300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:59 schreef probeer het volgende:
Valse tegenstelling. Steeds maar dat doen alsof het een of/of situatie is.
Ja hehe het is gechargeerd als stukje tegengas. Misschien even verder lezen dan de kop.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_202536310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin.

TS noemt een cijfer van 250.000 bruto.
Er zijn geen 250.000 asielmigranten, ook niet bruto.
Dat is alle migratie, dus ook expats, Europeanen die hier werken, etc.
Er gaan echter ook weer mensen weg.
Het migratiesaldo is zo'n 80.000 tot 100.000 per jaar, de afgelopen jaren.

Van die groep zijn er gemiddeld zo'n 20.000 tot 30.000 statushouders, ofwel "asielmigranten die mogen blijven".
Dat betekent niet perse een gelijk aantal woningen, daar zitten gezinnen of stellen bij.

Ik beweer nergens dat het niet om forse aantallen gaat maar TS zit wel ruim een factor 2,5x te hoog met het aantal migranten en 10x te hoog als je puur naar statushouders kijkt.
Ja, dat cijfer wat je aangeeft klopt. Ik heb dat eens in de cbs cijfers nagekeken. In totaal zijn er tussen de 400,000 en 500,000 mensen in Nederland met een achtergrond als vluchteling, inclusief nareizigers en wegval door verdere migratie en sterfte. De tweede generatie niet meegeteld. Dit is geteld vanaf de val van de berlijnse muur.
pi_202536395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op het moment dat er fatsoenlijk wordt bijgebouwd is dat percentage natuurlijk geen 7% meer maar veel lager.
Ja, precies dit dus. Gewoon de ogen dicht voor het enorme overschot aan de 'vraag' kant, en puur en alleen blijven hameren op het tekort aan de 'aanbod' kant.

Verwoed dweilen terwijl je uit alle macht negeert dat er nog 1 van de 13 kranen open staan, roepende dat het probleem louter is dat men niet hard genoeg dweilt.

Die 7% is simpelweg deel van het probleem. Samen met al het andere slechte beleid van de afgelopen tig jaar mbt wonen. En net als met andere topics die gaan over andere specifieke deelproblemen die bijdragen aan het tekort, gaat dit topic specifiek over het deelprobleem 'voorrang voor statushouders'. Frappant genoeg is dit het enige deelprobleem wat jij systematisch weigert te erkennen door alleen maar 'meer bouwen!' te roepen. In topics die ingaan op andere aspecten van het woningtekort, zoals bijvoorbeeld de verhuurdersheffingen, stikstofcrisis, tekorten in de bouw, hypotheekbeleid, etc, weet je wel gewoon genuanceerd te posten met betrekking tot dat daadwerkelijke deelprobleem, en blijft het niet louter bij 'meer bouwen!'. Behalve bij dit onderwerp.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202536399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ja hehe het is gechargeerd als stukje tegengas. Misschien even verder lezen dan de kop.
Al lang en breed gedaan voordat ik die reactie postte. Wordt er niet beter op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202536491
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik lees dit soort argumenten vaak van linkse mensen die immigratie steunen.

Wanneer ik dit soort opmerkingen lees lijkt het alsof je alleen maar voor of tegen immigratie kan zijn. Lekker kort door de bocht.

Je kan best voor het helpen en opvangen van asielzoekers zijn, maar wel in veel kleinere aantallen.

Het probleem zit 'm niet in immigratie of asielzoekers, maar in:
- de grote hoeveelheden asielzoekers die men binnen laat. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor smokkelaars en asielzoekers
- de voorrangsregelingen, die heleboel burgers, waaronder een groot deel (voormalig) belastingbetalers, die ook in nood zitten, worden benadeeld
- de relatief invoudige manier waarop asielzoekers gezinnen herenigd kunnen worden. Dit maakt NL extra aantrekkelijk voor asielzoekers en smokkelaars
- het gemak waarmee asielzoekers Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')