abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 14 december 2021 @ 14:58:04 #276
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202614803
Formatiedebat is donderdag om 10.15; dat tijdslot was tot vanmorgen bestemd voor het coronadebat, dat nu is verschoven naar woensdag 12.30.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_202614814
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:58 schreef Breuls het volgende:
Formatiedebat is donderdag om 10.15; dat tijdslot was tot vanmorgen bestemd voor het coronadebat, dat nu is verschoven naar woensdag 12.30.
Wat valt er nog te debatteren?
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:59:54 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202614826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
AlLeS iS Al DicHtGetIMeRd.

De uitkomst van de informatie-ronde, lijkt me. Domme vraag.

Dat het CDA zeer tevreden (dixit Hoekstra) is over het regeerakkoord betekent waarschijnlijk dat we grootschalig stil gaan staan op de meeste dossiers. Erg jammer.
Antifa
pi_202614892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Over corona: Over de schoolsluiting, dat is het enige nieuwe besluit. Dat hoeft idd niet lang te duren, het vorige debat herhalen is onzin.

Over de formatie: een heleboel, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202614942
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Over de formatie: een heleboel, natuurlijk.
Zoals?
pi_202614957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zoals?
Als we dat nog moeten uitleggen... jij vindt dat de formateurs geen verantwoording hoeven af te leggen aan de kamer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202615023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als we dat nog moeten uitleggen... jij vindt dat de formateurs geen verantwoording hoeven af te leggen aan de kamer?
Verantwoording afleggen is prima hoor. Een verklaring voorlezen en daarmee kan het wel klaar zijn. Het toneelstukje van oppositiepartijen die wat schoten lossen en wat coalitiepartijen die wat kogels afketsen is precies dat; een toneelstukje. Uiteindelijk is het regeerakkoord het regeerakkoord en gaat er niets aan veranderen. Verspilling van tijd dus.
pi_202615080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
CDA-fractie is akkoord. Donderdag al een debat met Remkes/Koolmees.
"Met grote tevredenheid"

Baart me zorgen. De ervaring leert dat zaken waar het CDA tevreden over is over het algemeen hoogst onverstandig zijn. :{

Dan kun je nu al vrijwel zeker zeggen dat de boeren voorlopig nog niet aangepakt gaan worden en dat we die starterswoningen ook nog niet hoeven te verwachten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Admin dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:59 #284
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202615085
quote:
Op dinsdag 14 december 2021 @ 14:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Formeel is het een "debat over het eindverslag van de informateurs", zoals dat ook met de verkenners en Tjeenk Willink en Hamer ging. De Kamer heeft een opdracht gegeven en nu wordt die opdracht opgeleverd. Daar gaat de Kamer vervolgens over debatteren.

Ik weet niet wat er nog te zeggen valt als alles "rond" is, maar de oppositie zal op z'n minst willen reageren en vragen hebben voor Remkes en Koolmees, de coalitie zal hun toelichting willen geven (in viervoud; ze zullen alle vier wel wat te zeggen hebben) en het meest relevante punt is dat er een motie moet worden ingediend om Rutte aan te wijzen als formateur. Anders kan hij namelijk niet aan de slag (geloof ik).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:39 #285
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202615111
quote:
Op dinsdag 14 december 2021 @ 15:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Verantwoording afleggen is prima hoor. Een verklaring voorlezen en daarmee kan het wel klaar zijn. Het toneelstukje van oppositiepartijen die wat schoten lossen en wat coalitiepartijen die wat kogels afketsen is precies dat; een toneelstukje. Uiteindelijk is het regeerakkoord het regeerakkoord en gaat er niets aan veranderen. Verspilling van tijd dus.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat er niet zo veel over te zeggen valt, en dat het veelal voor de vorm zal zijn. Maar ja, men heeft allemaal het recht om er iets over te zeggen, dus dat wordt netjes volgens de regels gedaan. :)

Ik ga overigens wel kijken, want ik ben wel nieuwsgierig. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_202615120
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
AlLeS iS Al DicHtGetIMeRd.

De uitkomst van de informatie-ronde, lijkt me. Domme vraag.

Dat het CDA zeer tevreden (dixit Hoekstra) is over het regeerakkoord betekent waarschijnlijk dat we grootschalig stil gaan staan op de meeste dossiers. Erg jammer.
Denk niet dat je er iets uit kunt afleiden. Het is niet alsof een partij naar buiten gaat treden met de boodschap dat het matig is.
pi_202615122
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:18 schreef Breuls het volgende:

[..]
Formeel is het een "debat over het eindverslag van de informateurs", zoals dat ook met de verkenners en Tjeenk Willink en Hamer ging. De Kamer heeft een opdracht gegeven en nu wordt die opdracht opgeleverd. Daar gaat de Kamer vervolgens over debatteren.

Ik weet niet wat er nog te zeggen valt als alles "rond" is, maar de oppositie zal op z'n minst willen reageren en vragen hebben voor Remkes en Koolmees, de coalitie zal hun toelichting willen geven (in viervoud; ze zullen alle vier wel wat te zeggen hebben) en het meest relevante punt is dat er een motie moet worden ingediend om Rutte aan te wijzen als formateur. Anders kan hij namelijk niet aan de slag (geloof ik).
Dank je voor het inhoudelijke antwoord.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:25:56 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202615211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
"Met grote tevredenheid"

Baart me zorgen. De ervaring leert dat zaken waar het CDA tevreden over is over het algemeen hoogst onverstandig zijn. :{

Dan kun je nu al vrijwel zeker zeggen dat de boeren voorlopig nog niet aangepakt gaan worden en dat we die starterswoningen ook nog niet hoeven te verwachten.
Wopke kan toch moeilijk gaan zeggen:

"Ja het is een gigantisch kutakkoord maar het pluche zit zo lekker"
pi_202615325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wopke kan toch moeilijk gaan zeggen:

"Ja het is een gigantisch kutakkoord maar het pluche zit zo lekker"
Ik mag hopen dat hij dat vindt :+ over het algemeen is dat voor het land beter.

Zonder gekheid: je hoort vaker wat gemor bij dit soort zaken. Dat kamerleden het eigenlijk niet eens zijn maar toch de partijlijn volgen. Dat komt dan via onofficiėle kanalen toch wel naar buiten.

Goed, het is nog jong, maar zolang er in het CDA niemand echt ontevreden is houd ik mijn hart vast met name wat klimaat betreft :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Admin dinsdag 14 december 2021 @ 15:37:33 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202615388
Ik zie dat het regeerakkoord van Rutte III op dezelfde dag is gepubliceerd als de presentatie ervan, dus als dat klopt en het deze keer weer zo gaat, kunnen we morgen zelf lezen wat erin staat.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_202615432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Tja, 19 mensen die hun mening willen geven over
- de formateurs
- zowel Rutte als Kaag als Hoekstra als Segers

Dat gaat gewoon veel tijd kosten. De fractievoorzitters horen zichzelf nou eenmaal graag praten. Ik ben het met je eens dat een fractievoorzittersdebat in het algemeen en dit debat in het bijzonder inhoudelijk niet zo spannend is, alle andere debatten zijn eigenlijk interessanter om te volgen. Juist omdat de kamer dan wel invloed heeft en bijna altijd er wel wijzigingen doorheen krijgt.
pi_202615467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Denk niet dat je er iets uit kunt afleiden. Het is niet alsof een partij naar buiten gaat treden met de boodschap dat het matig is.
Voordewind heeft ze vorige keer geloof ik nog wel laten zweten, of hij wel wilde tekenen. Zo iemand zat er nu niet bij het CDA blijkbaar. Maar goed, dat is inmiddels ook wel een fractie van vertrouwelingen van Hoekstra.
pi_202615530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:42 schreef Hanca het volgende:
Voordewind heeft ze vorige keer geloof ik nog wel laten zweten, of hij wel wilde tekenen. Zo iemand zat er nu niet bij het CDA blijkbaar. Maar goed, dat is inmiddels ook wel een fractie van vertrouwelingen van Hoekstra.
omtzigt heeft een functie elders. ;)

maar ik denk dat de meeste Kamerleden van de coalitie partijen al in grote lijnen wisten wat erin het akkoord staat voordat ze dat vandaag te zien kregen. tijdens de onderhandelingen worden zij ook meegenomen lijkt me
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_202615709
twitter

Gelukkig maar, dit was een onzalig idee.
zie email 27 oktober
pi_202615804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig maar, dit was een onzalig idee.
Ja. Dat ze terugkomt is nog wel prima, maar 'verantwoordelijkheid nemen' en dan een paar maand later dezelfde baan terwijl het onderzoek nog loopt (of zelfs moet beginnen?)... dat is idd gewoon een heel slecht idee.
pi_202615811
twitter

Realistische motie weer zeg. Bovendien: als de concrete invulling wordt overgelaten aan de ministers/staatssecretarissen dan is er toch juist ruimte om als Kamer mee te denken en vooral bij te sturen? Lijkt me juist een gewaagde stap vanuit het kabinet geredeneerd.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:19:09 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202615951
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:07 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Realistische motie weer zeg. Bovendien: als de concrete invulling wordt overgelaten aan de ministers/staatssecretarissen dan is er toch juist ruimte om als Kamer mee te denken en vooral bij te sturen? Lijkt me juist een gewaagde stap vanuit het kabinet geredeneerd.
Het is toch het een of het ander - of je timmert het dicht en dan kun je het doorrekenen, of je timmert het niet dicht, en dan kun je het niet doorrekenen, want dan weet je de details niet.

De gehele oppositie is een soort motie-fabriek geworden, wat een erbarmelijk niveau wordt er over de breedte gehaald sinds de zomer.
Antifa
pi_202615982
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:07 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Vooral SP roept elke begroting weer dat CPB doorrekeningen vaak nikszeggend zijn. Steeds meer partijen gaan die richting nu ook op en nu een coalitie eens die stap neemt, wil SP plots die doorrekeningen terug?

Misschien moeten ze dit nog eens lezen: https://www.sp.nl/opinie/(...)-in-2060-voorspellen
pi_202616152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is toch het een of het ander - of je timmert het dicht en dan kun je het doorrekenen, of je timmert het niet dicht, en dan kun je het niet doorrekenen, want dan weet je de details niet.

De gehele oppositie is een soort motie-fabriek geworden, wat een erbarmelijk niveau wordt er over de breedte gehaald sinds de zomer.
Eens. Hoewel bovenstaande tweet is ingetrokken er onderstaande er voor in de plaats is gekomen blijft je kritiek natuurlijk steeds volkomen terecht.

twitter
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:45:52 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202616278
In 2017 is het wel eerst uitgekristalliseerd en doorgerekend, als ik deze kop goed interpreteer (artikel is van de dag van presentatie).
https://www.ad.nl/politie(...)-ongemoeid~af5af22f/

Het kabinet Rutte III blijft af van het zorgverzekeringspakket. Dat blijkt uit de financiėle doorrekening van het regeerakkoord door het Centraal Planbureau.

En in 2012, bij 'Bruggen bouwen slaan':
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-ii-definitief-rond

14:35 | Het regeerakkoord heeft als motto 'Bruggen slaan' meegekregen.

14:30 | Om 16:00 uur wordt op de website van het CPB de doorrekening gepubliceerd.

Trendbreuk dus.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')