abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202497050
En weer door…
pi_202497068
Dan heb ik de booster volgorde gemist Elleska. Het zou mooi zijn als het is zoals je schrijft. De mijne is 30 december 6 maanden geleden.
  maandag 6 december 2021 @ 14:05:24 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202497072
Nou ja ik neem gewoon vanzelf al geen enkel risico, en ik val niet in een risicogroep, ik heb nog geen 1 x klachten gehad, ik blijf niet bezig.
Mijn honden laat ik ook niet elk jaar vaccineren :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202497076
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 13:57 schreef Elleska het volgende: [..]
Ik denk dat je het ergens verkeerd begrijpt want het gaat niet op leeftijd, de communicatie vanuit de overheid is daarover ook beroerd en de uitnodigingen worden wel op leeftijd verstuurd dus ik snap de verwarring.
ALLE 60+ers mogen nu een prik krijgen en zoals het nu lijkt mag daarna de rest. Met de rest bedoel ik ook daadwerkelijk de rest en niet op leeftijd. Daarbij zal het afhangen van hoe lang geleden de laatste prik is geweest, ik mag in januari en februari bijvoorbeeld nog niet terwijl een leeftijdsgenoot die eerder een prik heeft gehad ivm risicogroep dan waarschijnlijk al wel mag.
Op rijksoverheid.nl staat bij booster vaccinatie: "Vanaf januari 2022 kunnen mensen die jonger zijn dan 60 jaar een boostervaccinatie halen in de 7e maand na de laatste vaccinatie of recente coronabesmetting. Dit gaat van oud naar jong (tot 18 jaar)."

Ik heb mijn vaccinatie 22 juni gehad, dus in de 7e maand betekent tussen 22 december en 22 januari. Maar als het van oud naar jong gaat, ben ik met mijn 32 jaar echt niet in die tijd al aan de beurt als vanaf januari pas onder 60 gaat starten. Dus op z'n minst is de communicatie zeer onduidelijk.
pi_202497189
Dat is dus precies wat ik bedoel met beroerde communicatie want voor 60+ zeggen ze ook dat het op leeftijd gaat zo zijn nu de uitnodigingen voor mensen geboren in 1943 verstuurd maar toch mogen alle 60+ers een booster krijgen. Echt overheid logica weer.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:05 schreef exode het volgende:
Dan heb ik de booster volgorde gemist Elleska. Het zou mooi zijn als het is zoals je schrijft. De mijne is 30 december 6 maanden geleden.
Het kan met de overheid allemaal nog 100x veranderen dus ik hoop ook dat ze zich nu eindelijk eens aan het plan houden.

Mijn vader krijgt deze week zijn vaccin want hij gaat als begeleider mee met oma. Eerst zou mijn moeder meegaan maar die krijgt haar booster via haar werk dus mijn vader mee laten gaan is slimmer.

Tussen de 60+ers zit ook veel verschil trouwens. Bij mijn vader zit er al 8 maanden tussen omdat hij corona heeft gehad en met 1 prik klaar was. Bij schoonvader zit er maar 6 maand tussen doordat hij twee prikken Astrazeneca heeft gehad waarbij toen nog een lange wachttijd zat tussen prik 1 en 2.
pi_202497203
Ik ben een beetje booster-huiverig na alle verhalen over menstruaties die van slag zijn van de vaccinatie. Mijne lijkt net weer back to normal na de miskraam en ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat weer overhoop te gooien.
En ook al weet ik dat het ongerelateerd is, de miskraam anderhalve week na mijn eerste prik maakt me ook wat voorzichtig to.v. een prik in het eerste trimester (als ik al zwanger zou zijn wanneer ik aan de beurt ben).

Ik vind het maar ingewikkeld, dus ik hoop gewoon heel erg dat ik nu snel zwanger ben en daardoor al voorbij het eerste trimester ben wanneer ik aan de beurt ben. Dan haal ik hem sowieso, want juist zwanger ben je een risicogroep.
pi_202497384
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:15 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben een beetje booster-huiverig na alle verhalen over menstruaties die van slag zijn. Mijne lijkt net weer back to normal na de miskraam en ik zit er eigenlijk niet o pte wachten dat weer overhoop te gooien.
En ook al weet ik dat het ongerelateerd is, de miskraam anderhalve week na mijn eerste prik maakt me ook wat voorzichtig to.v. een prik in het eerste trimester als ik al zwanger zou zijn wanneer ik aan de beurt ben.

Ik vind het maar ingewikkeld, dus ik hoop gewoon heel erg dat ik nu snel zwanger ben en daardoor al voorbij het eerste trimester ben wanneer ik aan de beurt ben. Dan haal ik hem sowieso, want juist zwanger ben je een risicogroep.
Mijn menstruatie was 1 cyclus van slag maar wie weet heeft dat juist een positief effect gehd, wie zal het zeggen. Onvruchtbaar ben ik er iig niet van geworden.

Kan me helemaal na een miskraam goed voorstellen dat je in de eerste trimester niet moet denken aan de booster. Je hoeft de booster niet direct in te plannen als je aan de beurt ben. Een paar weken later zou ook geen probleem moeten zijn.
pi_202497424
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Mijn menstruatie was 1 cyclus van slag maar wie weet heeft dat juist een positief effect gehd, wie zal het zeggen. Onvruchtbaar ben ik er iig niet van geworden.

Kan me helemaal na een miskraam goed voorstellen dat je in de eerste trimester niet moet denken aan de booster. Je hoeft de booster niet direct in te plannen als je aan de beurt ben. Een paar weken later zou ook geen probleem moeten zijn.
Vriendin van mij is vandaag voor het eerst ongesteld geworden na de tweede prik. Dat was een cyclus van 124 dagen. :'(
  maandag 6 december 2021 @ 14:34:49 #9
176471 oh-oh
pi_202497505
Zit er een max tijd tussen? Moet je na zoveel tijd weer 2 prikken ipv een booster?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202497521
In hoeverre is zo'n lange cyclus dan te herleiden naar de vaccinatie? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad om onverklaarbare redenen (net toen ik zwanger wilde worden, super handig :X )
pi_202497608
Ik haal hem wel gewoon, als ik eens aan de beurt ben. Maar dat is niet voor eind januari als ik die 7 maanden aanneem..

Lastig die cyclus. Ik snap de schrik wel, zeker als je nog zwanger wil worden. Nu slik ik de pil, daar niks aan gemerkt. Maar zonder prik ook al eens "een eitje overgeslagen" zoals mijn huisarts het noemde. Was ik bijna 80 dagen verder. Puur natuur, het is een lijf, geen robot ;) Zeker als je lijf druk is met iets anders is wil die cyclus nogal eens opschuiven.
pi_202497611
Het is officieel, we geven teveel geld uit, de bank heeft onze rekening geblokkeerd _O- Ik werd doorverbonden naar het fraude team. De vele hoge betalingen vielen in het oog.
pi_202497623
Dan ga ik mijn moeder even inlichten dat ze een afspraak kan maken, die zit netjes op de uitnodiging te wachten.

Echt die communicatie....
pi_202497755
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 14:36 schreef Fazz het volgende:
In hoeverre is zo'n lange cyclus dan te herleiden naar de vaccinatie? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad om onverklaarbare redenen (net toen ik zwanger wilde worden, super handig :X )
Ja vriendin wilde dus ook net voor een tweede gaan proberen. ;(

Er zijn wel ècht veel meldingen van cyclussen die afwijken na vaccinatie. Meestal maar een paar dagen tot max 1 cyclus overslaan, zo lang als mijn vriendin is heel erg uitzonderlijk gelukkig. Je kan het inderdaad niet bewijzen, maar medici geven wel aan dat het niet onlogisch is dat dit impact heeft. Alleen verwachten ze die impact wel maximaal 1 cyclus ongeveer.
Acupunctuur-dame van mijn zus geeft aan dat het een half jaar kan duren voordat de vaccinatie invloed op je cyclus voorbij is, maar ik weet niet hoe wetenschappelijk onderbouwd dat is. :P
pi_202497764
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:41 schreef exode het volgende:
Het is officieel, we geven teveel geld uit, de bank heeft onze rekening geblokkeerd _O- Ik werd doorverbonden naar het fraude team. De vele hoge betalingen vielen in het oog.
_O- Oeps.
pi_202497808
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:50 schreef Vaiana het volgende:

[..]
_O- Oeps.
Wel blij dat ze het controleren overigens. Ik vroeg wel even wat er gebeurt als ik de gehele verhoogde hypotheek ineens op de spaarrekening bij de concurrent overboek. Alle verbouwingen worden pas in 2022 gedaan dus we zetten het geld voorlopig opzij. Dan werden we wel even gebeld, gaf ze aan, of het wel klopt.
pi_202497900
Menstruatie kan ook wijzigen door ander medicijngebruik, griep, stress of wat dan ook.
  maandag 6 december 2021 @ 15:02:52 #18
176471 oh-oh
pi_202497960
Ik ben ook 3 maanden niet ongesteld geweest ergens na die prikken, mooi meegenomen, ik hoopte dat het de overgang was maar helaas :D
( Groucho Marx )
pi_202498015
Ik hoor veel cyclus issues na de prikken, ik heb er zelf niets van gemerkt, verloofde ook niet.
  maandag 6 december 2021 @ 15:30:52 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202498370
Verstoorde cyclus na vaccinatie, present :W

Soms tot wel 3 weken later dan gebruikelijk. En dag 1 een stuk heftiger dan gebruikelijk :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202498387
Ik ben nog altijd niet ongesteld geworden maar dat was dan ook de bedoeling, mijn eerste prik was 3 dagen na een terugplaatsing :P
2 dagen erna testte ik positief.
Ik vond het ook wel spannend, de 2 prikken in het eerste trimester. Maar eindelijk vond ik corona krijgen een groter risico. Ik heb na elke prik en dagje preventief paracetamol genomen tegen eventuele koorts.
Mijn ouders hadden na de booster iets meer bijwerkingen, maar gelukkig niets ernstigs. Vooral voor mijn moeder ben ik blij dat hij erin zit, zij heeft de eerste ronde AZ gehad.
  maandag 6 december 2021 @ 15:33:43 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202498398
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:42 schreef exode het volgende:
Dan ga ik mijn moeder even inlichten dat ze een afspraak kan maken, die zit netjes op de uitnodiging te wachten.

Echt die communicatie....
Die uitnodigingen gaan wel snel: mijn vader (1941) ontving hem zaterdag per post, heeft gisteren online een afspraak gemaakt voor vanmorgen 08.15 uur.
Dus dat viel alles mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202498450
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Verstoorde cyclus na vaccinatie, present :W

Soms tot wel 3 weken later dan gebruikelijk. En dag 1 een stuk heftiger dan gebruikelijk :{
Ja daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ben nu al meer dan een jaar zoet met proberen zwanger te worden, en had sinds de miskraam (juli) pas de afgelopen menstruatie voor het eerst het gevoel dat het weer een beetje 'als vanouds was'. Als het even kan wil ik dat de komende tijd zo houden. :D

Maargoed, ik doe mijn best om me niet al te veel zorgen te maken over dingen die de komende maanden nog niet spelen. Dus ik kijk wel opnieuw wat de situatie is wanneer ik de oproep voor de booster binnen krijg.
pi_202498466
Mijn laatste ongesteldheid was denk ik februari 2020, daarna werd ik zwanger en is hij niet teruggekomen. Het zal er wel weer van komen binnenkort op onhandig moment. Raad eens wie er geen maandverband in de tas heeft. Hopelijk duurt deze opsom nog even zodat ik er morgen aan denk wat in mijn tas te doen. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202498489
Mijn peuter zat net een aangekleed aapje te kijken die een gestresste kaketoe zat te vlooien. o|O

Ik moet echt eens een filter op Youtube zetten.
  maandag 6 december 2021 @ 15:40:54 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_202498495
Ik heb nog een tamelijk regelmatige cyclus in de aanbieding voor wie wil hoor. Ben er wel klaar mee, zelf. :')
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 15:45:39 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202498554
Ik heb helemaal geen cyclus meer; het enige voordeel van de overgang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202498563
Ik slik de pil altijd 4 maanden door, dus aan mij heb je niets in deze opsom ;)
pi_202498593
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:46 schreef exode het volgende:
lijkt me heerlijk maar ik wil die hormonen niet meer slikken :{
  maandag 6 december 2021 @ 15:49:37 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_202498620
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 15:48 schreef Fazz het volgende:

[..]
Dit, en castratie vind ik ook weer zo radicaal.

Ach ja, als ik een beetje op m'n moeder lijk ben ik er in max 5 jaar wel vanaf :P
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 15:50:56 #31
176471 oh-oh
pi_202498642
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:45 schreef Leandra het volgende:
Ik heb helemaal geen cyclus meer; het enige voordeel van de overgang.
:') Ik hoopte zo dat ik er zo doorheen gefietst was, maar toch die prik he, echt een tegenvaller.
( Groucho Marx )
  maandag 6 december 2021 @ 15:51:37 #32
176471 oh-oh
pi_202498663
En ik wil ook nooit meer aan de pil, blugh
( Groucho Marx )
pi_202498664
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 15:48 schreef Fazz het volgende:

[..]
Ik ook niet, ik heb jarenlang geen pil geslikt, want waarom zou ik. Maar de afgelopen 4 jaar had ik elke maand de ongesteldheid from hell. Een hele week gewoon niet in staat om normaal te functioneren. Zoveel pijn dat ibu niets meer deed. Dit was een test van de huisarts en het werkt voor mij.

Na de geboorte van Juul was verloofde af van haar enorm heftige ongesteldheid. Ze heeft nu amper meer last en sindsdien is het bij mij vreselijk geworden terwijl het al die jaren daarvoor bij mij echt een easy breeze was. Geen enkel ongemak. Heel vreemd.
pi_202498683
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:46 schreef exode het volgende:
Fijn dat het werkt. Ik word echt chagie en jankerig als ik een keer doorslik.. Ik had een pil met maar 2 stopdagen. Precies genoeg pauze voor mijn humeur, en genoeg hormonen om mijn PDS te beperken. Maarja, niet leverbaar, waarschijnlijk tot april2022. Dus nu een ander type met 4 stopdagen. Niet helemaal tevreden mee, alleen je moet wat..

Ben er wel klaar mee, die hormonen. Maar ben nog niet aan de beurt denk ik. Zal nog wel een jaar of 5-10 prutsen zijn.

Edit: nu staat er juni2022.. :X

[ Bericht 6% gewijzigd door Deepfreeze op 06-12-2021 16:00:05 ]
pi_202498779
Ik was wel content met de Mirena, merk ook geen verschil qua gemoedstoestand nu ofzo. Baalde alleen wel dat mijn cyclus daarna nog zo lang van slag was, weet nog niet hoe ik dat wil gaan doen na een zwangerschap en voor een hopelijke tweede.
  maandag 6 december 2021 @ 16:01:54 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202498790
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:') Ik hoopte zo dat ik er zo doorheen gefietst was, maar toch die prik he, echt een tegenvaller.
Nou... ook voor de Covidprik was dat geen kwestie van "er doorheen fietsen"
Meer een kwestie van dan wel, dan een paar maanden niet, dan een paar keer achter elkaar zo heftig dat ik er een bloedarmoede door had, en dan hebben we het nog niet over supertampon plus maandverband en toch midden in de nacht kunnen gaan douchen en het beddengoed verschonen...

Als het iets niet was dan was het "er doorheen fietsen" :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202498796
Pil heb ik echt geen seconde gemist, maar daar was het grootste probleem dat ik niet zo goed was in hem consistent slikken. _O-
  maandag 6 december 2021 @ 16:04:23 #38
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202498823
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:37 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ben nu al meer dan een jaar zoet met proberen zwanger te worden, en had sinds de miskraam (juli) pas de afgelopen menstruatie voor het eerst het gevoel dat het weer een beetje 'als vanouds was'. Als het even kan wil ik dat de komende tijd zo houden. :D

Maargoed, ik doe mijn best om me niet al te veel zorgen te maken over dingen die de komende maanden nog niet spelen. Dus ik kijk wel opnieuw wat de situatie is wanneer ik de oproep voor de booster binnen krijg.
Ik heb dus wel het voorrecht om al een kind te hebben en heb geen intentie voor een 2e, maar ik kan je je gevoel erbij goed voorstellen hoor. Het is zo ontzettend naar als je iets zo graag wil, zeker zoiets als een kindje, maar door zoiets nog verder weg lijkt dan ooit. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202498867
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 15:40 schreef SQ het volgende:
Ik heb nog een tamelijk regelmatige cyclus in de aanbieding voor wie wil hoor. Ben er wel klaar mee, zelf. :')
Me too. Kan bijna de klok erop gelijk zetten. Hou het bij via een app.
En regelmatig denk ik: “Huh, zijn we alweer zoveel weken verder?”
Geen pil verder. Alles naturel. :P
pi_202498922
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 16:08 schreef vencodark het volgende:

[..]
Me too. Kan bijna de klok erop gelijk zetten. Hou het bij via een app.
En regelmatig denk ik: “Huh, zijn we alweer zoveel weken verder?”
Geen pil verder. Alles naturel. :P
Zonder pil is het een drama.. Meestal was het tussen de 28 en 35 dagen. Met een uitschieter naar 80 :X
En daarnaast nog bloedingen waardoor ik zo'n beetje uit ging vanwege heftigheid. :N
  maandag 6 december 2021 @ 16:24:35 #41
176471 oh-oh
pi_202499030
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou... ook voor de Covidprik was dat geen kwestie van "er doorheen fietsen"
Meer een kwestie van dan wel, dan een paar maanden niet, dan een paar keer achter elkaar zo heftig dat ik er een bloedarmoede door had, en dan hebben we het nog niet over supertampon plus maandverband en toch midden in de nacht kunnen gaan douchen en het beddengoed verschonen...

Als het iets niet was dan was het "er doorheen fietsen" :X
Vandaar mijn helaas te vroege gejuich, want nu ben ik weer superregelmatig, zoals daarvoor, het was echt uitzondelijk . Maar goed, mss wel een reden om die booster te halen, weer lekker een paar maanden niks :D
( Groucho Marx )
pi_202500127
quote:
3s.gif Op maandag 6 december 2021 15:39 schreef PKM het volgende:
Mijn laatste ongesteldheid was denk ik februari 2020, daarna werd ik zwanger en is hij niet teruggekomen. Het zal er wel weer van komen binnenkort op onhandig moment. Raad eens wie er geen maandverband in de tas heeft. Hopelijk duurt deze opsom nog even zodat ik er morgen aan denk wat in mijn tas te doen. :s)
Menstruatiecup O+ ^O^ Die in je tas doen en je hebt er nooit zorgen over!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202500159
Ik begon na Mijm weer met de pil, maar kreeg enorme stemmingswisselingen en eczeem op mijn gezicht. En ik had een hele lichte pil.
Nu dus maar een koperspiraaltje.

Zaterdag had ik even paniek in de ochtend. Ik zou ongesteld moeten worden die dag, maar nog geen enkel voorteken :X
‘Gelukkig’ ‘s middags gewoon ongesteld geworden.
pi_202500239
Regelmatig check. Soms scheelt het een paar dagen. En altijd op vakantie.

Wij waren gisteren naar een indoorspeelhel had nog vrijkaartje. We zaten boven en in mijn ooghoek zag ik iets bewegen. Mijn man zag het ook een zei dat was geen muis hè? Liep er gewoon een rat voorbij. Die schrok ook van ons.
pi_202500556
PreBas PCOS met cycli van 60 dagen en horrormenstruaties.
Post Bas cycli van 28 dagen met migraine tijdens ovulatie.
Gepfizerd in juni en juli en nog geen cyclus :P want had in februari een positieve test en nu baby met fulltime borstvoeding. Maar na Bas was ik na 3 maanden al weer de duivel aan het vervloeken, dus als dat nu zo is heb ik nog een maandje vrijaf ;( maar ik mag dan ook voor mijn booster dus wie weet.
pi_202500824
Mijn cyclus rommelt wel wat, maar ik vraag me af of dat met de vaccinatie te maken heeft, geen goed vergelijk ook, want ik ben rond die tijd ook gestopt met de pil.
Fake it till you make it...
pi_202501286
Ik kan de klok gelijk zetten op mn cyclus. Is ook na vaccinatie niet veranderd.
Ik krijg 16 december mn boosterprik want werk in de zorg.
pi_202501486
Sowieso is van veel mensen ook de leefsituatie sinds corona volledig anders wat op zichzelf ook al invloed kan hebben op de cyclus. Ander leef/eet/beweegpatroon meer stress, zorgen om anderen ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202502036
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 17:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Menstruatiecup O+ ^O^ Die in je tas doen en je hebt er nooit zorgen over!
Of je die nu niet in je tas hebt of geen maandverband, in beide gevallen heb je er niets aan als je ze niet hebt. :+
  maandag 6 december 2021 @ 19:59:57 #50
176471 oh-oh
pi_202502058
Nou ik kan echt helemaal niks met die cupjes.
En bij mij was het echt door die prik. Want de rest is niet veranderd :D
( Groucho Marx )
pi_202502062
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 19:58 schreef vencodark het volgende:

[..]
Of je die nu niet in je tas hebt of geen maandverband, in beide gevallen heb je er niets aan als je ze niet hebt. :+
Dat klopt wel ja, maar die heb je in ieder geval maar eentje nodig. Kan niet opgaan bijvoorbeeld. En in alle opzichten fantastischer dan tampons!
pi_202502358
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 20:00 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat klopt wel ja, maar die heb je in ieder geval maar eentje nodig. Kan niet opgaan bijvoorbeeld. En in alle opzichten fantastischer dan tampons!
1 in elke tas. :P
Ja, veel mensen zijn er lyrisch over maar ik zie het mezelf niet proberen. :P
pi_202502387
Een cup is niet zo eng als het lijkt hoor. Je leert jezelf nog eens kennen ermee ;)
  maandag 6 december 2021 @ 20:15:40 #54
176471 oh-oh
pi_202502427
:D I tried and failed.
( Groucho Marx )
pi_202502547
Vooropgesteld: ik geloof best dat een dergelijke vaccinatie in sommige gevallen invloed kan hebben op je cyclus. Dat kan een (klein) griepje immers ook, dus een opgewekte immuunrespons ook.

Maar stiekem ben ik toch best benieuwd hoe de hoeveelheid media aandacht omtrent dit soort bijwerkingen en het aantal gemelde gevallen zich tot elkaar verhouden. Ik heb zo het idee dat daar best een relatie tussen zit.
En ik denk ook dat het menselijk (vrouwelijk) geheugen hier niet helemaal correct is, als ik afga op het aantal vrouwen dat claimt dat er echt nog nooit één enkele andere keer een verstoring van de cyclus is geweest.
Ik kon de klok er ook altijd op gelijkzetten, maar dan nog is het echt wel eens gebeurd dat er een gekke maand bij zat. Alleen dan besteedde ik er waarschijnlijk gewoon veel minder aandacht aan ;)

Anyway, vandaag de boel hier in huis weer lekker aangekleed voor de kerst, heerlijk! Zelfs de kinderen werden er helemaal blij van omdat het zo gezellig is O+ ~:)
  maandag 6 december 2021 @ 20:25:20 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202502559
#teamcup! :Y Wil echt nooit meer anders!

Ik kan het boosterverhaal niet volgen, of althans... ik weet nu echt niet meer waar ik moet kijken voor welke informatie. Maar krijgen de dikke konten nu ook weer voorrang met de booster? En komt er een uitnodiging of zo'n algemene: jaartal X kan gaan bellen?
Of is dat sws de onduidelijkheid? :@
pi_202502615
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:25 schreef BE het volgende:

Ik kan het boosterverhaal niet volgen, of althans... ik weet nu echt niet meer waar ik moet kijken voor welke informatie. Maar krijgen de dikke konten nu ook weer voorrang met de booster? En komt er een uitnodiging of zo'n algemene: jaartal X kan gaan bellen?
Ik kan het ook niet meer volgen. Zusje heeft booster gehad waar verpleegkundige. Moeder, zwager en zwager zijn ouders hebben booster gehad want zusje mocht ze meenemen.
Manlief valt onder de dikke buiken, dus risico, is eind juni voor de 2e keer gevaccineerd, maar heeft nog niks gehoord. Ik verwacht dat we pas eind december/begin Jan aan de beurt zijn.

En team spiraal en nooit meer ongesteld *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 6 december 2021 @ 20:30:01 #58
176471 oh-oh
pi_202502632
Ik heb zelfs maanden volgehouden dat ik van die prikken niks gemerkt had tot ik er over na ging denken wanneer ik voor het laatst ongesteld was ( en even flink in paniek raakte ook nog _O- ). Dus zeker geen mindfuck hier.
( Groucho Marx )
pi_202502648
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zelfs maanden volgehouden dat ik van die prikken niks gemerkt had tot ik er over na ging denken wanneer ik voor het laatst ongesteld was ( en even flink in paniek raakte ook nog _O- ). Dus zeker geen mindfuck hier.
Mijn puber merkt totaal geen verschil tussen voor en na de prikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 6 december 2021 @ 20:32:24 #60
176471 oh-oh
pi_202502673
Nou ja ik ga dr ook van uit dat het percentage vrouwen dat er wel wat van merkt laag is hoor. Maar waar iedereen wel moe was of pijn aan zn arm had of weet ik veel wat had ik niks dacht ik. Behalve dat, en dat vond ik geen nadelige bijwerking uiteindelijk.
( Groucho Marx )
pi_202502687
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:23 schreef twist02 het volgende:
Anyway, vandaag de boel hier in huis weer lekker aangekleed voor de kerst, heerlijk! Zelfs de kinderen werden er helemaal blij van omdat het zo gezellig is O+
Hier staat de kerstboom en andere meuk ook weer in de kamer ~:)
pi_202502707
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:30 schreef oh-oh het volgende:
De mensen die dit het hardste roepen, zijn meestal het meest vatbaar voor zulke dingen :+ ;)
  maandag 6 december 2021 @ 20:35:47 #63
176471 oh-oh
pi_202502734
:') Sorry maar jij kent mijn cyclus beter dan ik?
( Groucho Marx )
  maandag 6 december 2021 @ 20:39:12 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_202502795
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:13 schreef lunapuella het volgende:
Een cup is niet zo eng als het lijkt hoor. Je leert jezelf nog eens kennen ermee ;)
Ik was altijd fan maar ik ben er tegenwoordig echt te hevig ongesteld voor, dan moet ik alsnog dikke verbanden in, dus laat ik de cup maar achterwege. Scheelt gepruts _O-
disclaimer
pi_202502836
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 20:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik was altijd fan maar ik ben er tegenwoordig echt te hevig ongesteld voor, dan moet ik alsnog dikke verbanden in, dus laat ik de cup maar achterwege. Scheelt gepruts _O-
Is een grotere of ander model cup ook geen optie dan? Sorry als je dat al lang geprobeerd hebt.
pi_202502868
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 20:35 schreef oh-oh het volgende:
:') Sorry maar jij kent mijn cyclus beter dan ik?
Uhh nee het was bedoeld als grapje op je opmerking in het algemeen... :D
Omdat het vaak echt zo is dat mensen die denken dat ze 'immuun' zijn voor mindfucks er het hardste intrappen. Maar ik zal geen grapjes meer maken, het spijt me :)
  maandag 6 december 2021 @ 20:45:27 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_202502893
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Is een grotere of ander model cup ook geen optie dan? Sorry als je dat al lang geprobeerd hebt.
Was al de grootste idd. Maakt ook verder niet uit, ik zit het nog wel uit die paar jaar :P
disclaimer
pi_202503501
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 20:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit vette, maar dan tegenwoordig elke keer wel een dag waarop ik m niet lekker in krijg. Dan hangt dat puntje net te laat en dat is zoooo irritant. Rest van de dagen zit ie dan weer prima.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 6 december 2021 @ 21:23:17 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202503543
Cyclus? Sinds spiraal nooit meer ongesteldheid. Goddelijk O+ (behalve dat 'ie vervangen moet worden blugh).

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:44 schreef twist02 het volgende:

[..]
Uhh nee het was bedoeld als grapje op je opmerking in het algemeen... :D
Omdat het vaak echt zo is dat mensen die denken dat ze 'immuun' zijn voor mindfucks er het hardste intrappen. Maar ik zal geen grapjes meer maken, het spijt me :)
Uhu, that's me :P
  maandag 6 december 2021 @ 21:24:43 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202503573
Hey enneh.....als je een DigiD voor je kind aanvraagt krijg je een activeringscode per post. Maar die gebruikersnaam/ww, krijg je die per email of ook per post? Dan weet ik waar ik moet zoeken |:(
pi_202503649
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:24 schreef Quoi het volgende:
Hey enneh.....als je een DigiD voor je kind aanvraagt krijg je een activeringscode per post. Maar die gebruikersnaam/ww, krijg je die per email of ook per post? Dan weet ik waar ik moet zoeken |:(
Die maak je zelf aan toch? Als in: gebruikersnaam kun je sowieso zelf kiezen volgens mij.
pi_202503712
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:24 schreef Quoi het volgende:
Gebruikersnaam en wachtwoord moet je eerst zelf aanmaken. En goed bewaren/onthouden. Die heb je namelijk ook weer nodig om de activeringscode in te vullen en het digi-d te kunnen gebruiken vervolgens.
Wij hadden de activeringscode wel echt heel snel binnen!
  maandag 6 december 2021 @ 21:36:12 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202503774
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:32 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Gebruikersnaam en wachtwoord moet je eerst zelf aanmaken. En goed bewaren/onthouden. Die heb je namelijk ook weer nodig om de activeringscode in te vullen en het digi-d te kunnen gebruiken vervolgens.
Wij hadden de activeringscode wel echt heel snel binnen!
Ja, dat bewaren/onthouden is wel een goed idee. Ik heb ze al sinds maart (want toen aangevraagd en geactiveerd) en intussen paar keer gebruikt, maar kan ze nu nergens vinden.
Voor mijn eigen zooi gebruik ik van die wachtwoordtools, maar daar staat deze dus even niet bij.

Edit: GEVONDEN!
pi_202504084
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:25 schreef BE het volgende:

Sowieso loopt het allemaal lekker rommelig. Ik denk alleen maar: laat de geboortejaren varen en roep gewoon op na laatste vaccinatiedatum +6maanden. Dan ben je sneller met vaccineren/bescherming lijkt mij.
pi_202504311
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:36 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja, dat bewaren/onthouden is wel een goed idee. Ik heb ze al sinds maart (want toen aangevraagd en geactiveerd) en intussen paar keer gebruikt, maar kan ze nu nergens vinden.
Voor mijn eigen zooi gebruik ik van die wachtwoordtools, maar daar staat deze dus even niet bij.

Edit: GEVONDEN!
Fijn dat je ze gevonden hebt!
Dat bewaren is hier ook een ding, je wilt het ook weer niet op een al de voor de hand liggende plek bewaren maar het is wel handig als zowel partner als ik er bij kan.
  Manager PR/Moderator maandag 6 december 2021 @ 22:15:11 #76
269689 crew  Viv
pi_202504410
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2021 21:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Sowieso loopt het allemaal lekker rommelig. Ik denk alleen maar: laat de geboortejaren varen en roep gewoon op na laatste vaccinatiedatum +6maanden. Dan ben je sneller met vaccineren/bescherming lijkt mij.
Dit! Datum van laatste vaccinatie zou leidend moeten zijn.
  maandag 6 december 2021 @ 22:35:23 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202504690
Ja die geboortejaren snap ik ook niet helemaal.

Wij hebben Max dus thuis sinds vanmiddag nadat de juf hem toch wat ziekig vond. Hij had buikpijn nu bovenop de al bestaande hoest en verkoudheid die er al 3 weken is (met negatieve testen). Dus vanmiddag lekker thuis gechilld en we houden 'm morgen thuis, doen dan toch maar een GGD-test to be sure. Een klasgenootje is best ziek (van corona). Boven alles telt dat een dagje rust hem goed zal doen.

Hoe ik die rust ga bewaren weet ik nog niet met een volle werkdag in het verschiet :'(
pi_202505037
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit! Datum van laatste vaccinatie zou leidend moeten zijn.
En als de ICT leverancier die ze gebruiken de na 6 maanden herhalen optie kan bouwen bij het bevolkingsonderzoek baarmoederhals, moet ze dat ook lukken bij de COVID vaccinatie oproepen lijkt mij :s) .
  Manager PR/Moderator maandag 6 december 2021 @ 23:23:08 #79
269689 crew  Viv
pi_202505325
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2021 23:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
En als de ICT leverancier die ze gebruiken de na 6 maanden herhalen optie kan bouwen bij het bevolkingsonderzoek baarmoederhals, moet ze dat ook lukken bij de COVID vaccinatie oproepen lijkt mij :s) .
Nee joh, ICT + overheid = steeds het wiel opnieuw uitvinden. :')
pi_202505461
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2021 23:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik vermoed/vrees dat het niet, of niet op tijd, aan ze gevraagd is.
Want het is niet bepaald rocket science volgens mij, en ik heb best een hoge pet op van mijn collega’s bij divisie zorg. :P
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 23:36:06 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202505463
Hier een doorbraakbloeding een dag na vaccinatie, dat schrijf ik daar wel aan toe :Y ook al maanden rare menstruaties (een week matig ongesteld, dan paar dagen niet, dan DE HEL) maar dat is ook sinds de bevalling. Waar dat door komt weet ik niet omdat het precies samenvalt.

Ik wil weer aan de nuvaring vanwege monstermenstruaties, ik loop echt helemaal leeg :X de pil werkt bij mij niet goed (altijd doorbraakbloedingen) en spiraaltje vind ik nog even te definitief.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202506547
Zucht, verloofde moet zo naar huisarts en ik had even over het hoofd gezien dat ik op exact dat tijdstip een meeting heb. Gelukkig met collega's dus er rent een peuter door het beeld.

En ik heb heerlijke hoofdpijn, dat thuiswerken is echt funest voor mijn nek. Morgen naar kantoor.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:37:14 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202506794
Team mirena hier. Al ben ik nog niet ongesteld geworden sinds geboorte zoon. Dus ik doe nog even niks. Zodra ik begin, gaat er een nieuwe in.

Overigens niks definitiefs aan hoor. De laatste die ik had, heeft maar een jaar gezeten. En na de geboorte van mijn oudste heb ik er niks van gevoeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202507116
Quarantaine want mama is getest en wacht op het resultaat.

Vind ik niet erg want mijn bed is heilig.
Werewolf
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:17:03 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202507139
Ik had de aannemer al gevraagd of er bij de deur van de trapkast zo'n koelkastdeurknopje kon komen: open = licht aan, dicht = licht uit, en dat heeft de elektricien keurig gedaan.

Nou heb ik gisteren eindelijk een lamp in de trapkast gemonteerd en iedere keer als ik de deur nu open doe heb ik zoiets van "WTF, wie heeft het licht in de kast aangelaten?!" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202508076
Mijn dochter is voor het eerst een ochtendje wennen op school!? :o
En ik zit voor eerst aan de sushi. :P
pi_202508416
Lekker Venco :D

Beetje laat, maar ik menstrueer dus ook heel heftig, maar dat was al vrijwel meteen na de bevalling van de 2e en ik geloof niet dat de vaccinatie verschil heeft gemaakt. Lastig te zeggen. Ik vind het wel irritant, ik bloed zo ongeveer 2 dagen dood en daarna gaat het wel :')

Ohh lastig is het soms he @exode. Hier is ons internet opeens echt super traag, dus ik kan niet eens fatsoenlijk een teamsmeeting hebben thuis :') Gelukkig mag ik op donderdagen naar kantoor, dat scheelt iets.
pi_202508497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:27 schreef Aure het volgende:

Beetje laat, maar ik menstrueer dus ook heel heftig, maar dat was al vrijwel meteen na de bevalling van de 2e en ik geloof niet dat de vaccinatie verschil heeft gemaakt. Lastig te zeggen. Ik vind het wel irritant, ik bloed zo ongeveer 2 dagen dood en daarna gaat het wel :')

Ohh lastig is het soms he @:exode. Hier is ons internet opeens echt super traag, dus ik kan niet eens fatsoenlijk een teamsmeeting hebben thuis :') Gelukkig mag ik op donderdagen naar kantoor, dat scheelt iets.
Als verloofde niet naar huisarts moest, was ik vandaag ook op kantoor geweest. Het is amper te doen zo thuis. Bluh.
pi_202508548
@exode, hopelijk kan je verloofde het snel overnemen. En morgen weer een ergonomische werkplek!

@vencodark, eet smakelijk!!

Ik eet nog even niet. Eerst moet die verdoving van de tandarts uitgewerkt zijn, anders bijt ik mijn eigen tong er nog af :P
pi_202508562
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:27 schreef Aure het volgende:

Ohh lastig is het soms he @:exode. Hier is ons internet opeens echt super traag, dus ik kan niet eens fatsoenlijk een teamsmeeting hebben thuis :') Gelukkig mag ik op donderdagen naar kantoor, dat scheelt iets.
Mijn menstruatie is zeker de eerste 2 dagen ook behoorlijk hoor. Als ik dan nachtdienst heb, is dat wel vervelend maar niet zodanig dat ik bijv. niet zou kunnen werken.
Het is gewoon onhandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 07-12-2021 12:11:20 ]
pi_202508587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, hopelijk kan je verloofde het snel overnemen. En morgen weer een ergonomische werkplek!

@:vencodark, eet smakelijk!!

Ik eet nog even niet. Eerst moet die verdoving van de tandarts uitgewerkt zijn, anders bijt ik mijn eigen tong er nog af :P
Auch, wat is er gebeurd bij de tandarts?

Ik zit alweer boven, peuter bij haar andere moeder beneden. Twijfelde om alsnog naar kantoor te gaan maar kon me niet meer aanmelden.
pi_202508623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:39 schreef exode het volgende:
Auch, wat is er gebeurd bij de tandarts?
2 gaatjes gevuld. Maar voelt nog verdoofd van kin tot ooglid.. Goede dosis gehad..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202508765
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:37 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mij menstruatie is zeker de eerste 2 dagen ook behoorlijk hoor. Als ik dan nachtdienst heb, is dat wel vervelend maar niet zodanig dat ik bijv. niet zou kunnen werken.
Het is gewoon onhandig.
Jaa onhandig is het zeker, voorheen was het ook wel veel maar niet zoveel als nu. Moet echt elk uur verwisselen (met super plus tampons :'( ) en gebruik voor de zekerheid ook nog maandverband :')
pi_202509003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:52 schreef Aure het volgende:

[..]
Jaa onhandig is het zeker, voorheen was het ook wel veel maar niet zoveel als nu. Moet echt elk uur verwisselen (met super plus tampons :'( ) en gebruik voor de zekerheid ook nog maandverband :')
Same. ;)
pi_202509185
Mama negatief *O*
Werewolf
pi_202509600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Oef sterkte...

Ik heb dat dus wel eens gehad :@
Gaatje gevuld, tandarts keurig gecontroleerd of de vulling goed zat en of m'n kiezen nog netjes op elkaar kwamen enzo.
Ik op de fiets naar huis en probeer het nog eens, maar ik kreeg m'n kiezen niet meer op elkaar. Shit, nog een keer proberen, en nog een keer. Ja, en toen kwam de smaak van bloed...had ik dus 30x keihard op m'n tong gebeten die verdoofd was :')
pi_202509646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:55 schreef twist02 het volgende:

[..]
Oef sterkte...

Gaatje gevuld, tandarts keurig gecontroleerd of de vulling goed zat en of m'n kiezen nog netjes op elkaar kwamen enzo.
Ik op de fiets naar huis en probeer het nog eens, maar ik kreeg m'n kiezen niet meer op elkaar. Shit, nog een keer proberen, en nog een keer. Ja, en toen kwam de smaak van bloed...had ik dus 30x keihard op m'n tong gebeten die verdoofd was :')
Oeps.. Vorige keer wel 3 plekjes op mijn tong. Maar weet niet hoe, vermoed inderdaad ook zomaar erop gekauwd zonder het te merken. Maar niet zoveel bloed gelukkig.
pi_202510438
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:55 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter is voor het eerst een ochtendje wennen op school!? :o
En ik zit voor eerst aan de sushi. :P
Mijlpaal! w/

Banaan gaat morgen voor het eerst. Gek idee.
pi_202510615
Ik geloof dat ik toch echt moet wachten op mijn Booster tot mijn geboortejaar aan de beurt is.

Ik lees nu tweets van Hugo de Jonge die echt alleen maar onduidelijkheid geven. Hij geeft aan dat het wel op leeftijd gaat. Als je nu het afspraken nummer belt, krijg je te horen dat je alleen mag bellen met uitnodiging.
Echt....ze hebben niets geleerd he van de afgelopen maanden.

Oh en verloofde en de huisarts. Ze denken dat het een reactie is op voedingsstoffen. Wij denken zelf lactose. Ze heeft vanochtend 2 flat whites op en ja hoor, ze werd weer enorm beroerd. En zo terugdenkend naar alle keren was het vaak na melk producten. Dus ze moet nu lactose schrappen en kijken wat er dan gebeurt. Niet zo lastig want ik kan er ook niet tegen dus melkproducten zijn echt een uitzondering in ons huis.
pi_202510743
Shit...krijg net een berichtje dat het beste vriendinnetje van onze Minion een positieve zelftest had vanmorgen (PCR uitslag nog niet binnen).
En daar heeft ze dus gistermiddag nog mee gespeeld inclusief 3 knuffels bij het afscheid nemen :X
pi_202510856
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:03 schreef PKM het volgende:

[..]
Mijlpaal! w/

Banaan gaat morgen voor het eerst. Gek idee.
Ja, we zijn van dezelfde lichting :Y
Mijn kleine baby. :o
pi_202510884
Oh en jullie baby's op school, hoe dan?!
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:51:37 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_202511001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:55 schreef twist02 het volgende:

[..]
Oef sterkte...

:'( :'(
disclaimer
pi_202515212
Al die Sinterklaas cadeaus blijken een zeer positieve invloed te hebben op mijn opruimdrang.
Vandaag al mijn brei- en haakspullen in de oude commode op de waskamer gezet, luiers naar een zwangere kennis gebracht die ze nog wel gaat gebruiken, spelletjes onder in de buffetkast, speeltafel van de jongens opgeruimd en ingedeeld en de bovenkant van de buffetkast half leeg gehaald.
Donderdag alleen nog de paxkast in de bijkeuken fatsoenlijk uitmesten en dan is het huis weer een stuk leefbaarder.

Aanleiding was eigenlijk vooral dus dat er heel veel nieuwe spelletjes in de kast moesten, ik een organiser voor de speeltafel kocht en we van mijn moeder eindelijk eens fatsoenlijke wijnglazen kregen. We dronken nog altijd uit van die glazen met ronde vorm en een laag steeltje uit de tijd dat we net gingen samenwonen (13 jaar geleden :') ).
pi_202515959
Ha, heel herkenbaar @LeSage! :D
Zo heb ik gisteren alle stiften, potloden en andere knutselspullen van de kinderen uitgezocht (lees: de helft weggegooid :+), net als de spelletjes enzo. Puur om plaats te maken voor al het nieuwe spul.
pi_202516221
Ik heb toevallig gisteren hetzelfde gedaan. :D
De nieuwe spullen een plek gegeven en daarbij gelijk oude spullen weggedaan/uitgezocht.
Vandaag zelfs bij de stort wat spullen gebracht.
Geeft zoveel lucht. :P
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 20:51:33 #107
269689 crew  Viv
pi_202516648
Wij zijn ook bezig met spullen uitzoeken, naar de kringloop/milieustraat brengen, etc. :Y

Maar dat is om onze bezittingen in te krimpen tot wat er in één verhuisbusje past. :+
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:07:36 #108
176471 oh-oh
pi_202516994
Hier ook tot het eind van het jaar al een hele poos elke week een la leeggooien in een vuilniszak, love it.
( Groucho Marx )
pi_202518259
Klein gaan wonen dan kan je niets bewaren;)
Wij zijn echt goed in weggeven cq weggooien geworden.

Alleen jammer dat Sint de afmetingen van de speeltent voor Juul niet heeft bekeken. Die neemt de helft van de speelkamer in.
pi_202519048
Of juist groter gaan wonen, want dan kan je eerst allerlei spullen een half jaar op zolder dumpen, om dan alsnog te besluiten het weg te geven/gooien :+ :')
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:48:05 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202519086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:45 schreef twist02 het volgende:
Of juist groter gaan wonen, want dan kan je eerst allerlei spullen een half jaar op zolder dumpen, om dan alsnog te besluiten het weg te geven/gooien :+ :')
Check.
Dat je eerst denkt: wow, wat een ruimte!
En dat een paar jaar later alles gewoon helemaal propvol staat ;( :').

Ik ben ook mega aan het ruimen, alleen neemt de kringloop hier niks meer aan -O-.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:53:43 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202519191
Een half jaar op zolder? Vanaf juli 2019 :')
pi_202519235
Ik win deze opsom :')
Nog steeds zes dozen op zolder, inmiddels wel (met doos en al) in een kast. Sinds de verhuizing in juli 2017.
Oh, en er mag niks van weg natuurlijk *) hoarder alert. Maar het is dus ook nog niet uitgepakt.
pi_202519307
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog steeds zes dozen op zolder, inmiddels wel (met doos en al) in een kast. Sinds de verhuizing in juli 2017.
Oh, en er mag niks van weg natuurlijk *) hoarder alert. Maar het is dus ook nog niet uitgepakt.
Ah, een medestander! Voorjaar 2017, diezelfde dozen zijn een paar weken geleden door vriend van de ene zolderruimte naar de andere versleept omdat er verbouwd wordt. Mijn voornemen is écht om ze uit te zoeken voor ze weer verplaatst gaan worden :D
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:04:10 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202519322
Toevallig eergisteren de dozen geteld die nog leeg moeten omdat ze terug moeten naar het verhuisbedrijf: 30 stuks.

En dan zijn er dus ook nog dozen van het verhuisbedrijf van 8 jaar geleden, die we toen gekocht hebben... deels nooit leeggehaald zelfs :X
Maar goed die heb ik dus niet meegeteld, want daar heb ik geen haast mee, die andere wil ik nu wel eens kwijt want er liggen nog steeds 2 stapels platgevouwen in de woonkamer (gewone verhuisdozen en boekendozen), en ik wil ze niet bellen om ze op te halen voor het compleet is.
Oh, en ik wil de kerstboom op de plek van die dozen hebben, dus de tijd begint nu wel te dringen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:10:09 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202519409
Maar goed, gisteren behalve de lamp in de trapkast ook eindelijk een lamp in de inloopkast opgehangen (die 2 ramen heeft, dus het kon nog redelijk zonder lamp, maar nu 's morgens om half 9 ook niet :') ), maar ik vind m wat te fel...
De Rysbyn, iemand een idee? Gewoon met waterverf een beetje opleuken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202520388
Hier waren de dozen binnen een week allemaal weer terug bij het verhuisbedrijf 8-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202520437
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:02 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ah, een medestander! Voorjaar 2017, diezelfde dozen zijn een paar weken geleden door vriend van de ene zolderruimte naar de andere versleept omdat er verbouwd wordt. Mijn voornemen is écht om ze uit te zoeken voor ze weer verplaatst gaan worden :D
Ik heb sinds de zomer bakken en verhuisdozen die op zolder stonden overal verspreid in mijn huis staan vanwege onze zolderverbouwing :') Een deel zelfs uitbesteed aan familie omdat ik het anders niet kwijt kan.
Het ergste is dat het meeste niet weg mag ivm hobby van mijn vriend.

Als het goed is, wordt vandaag het stucwerk afgemaakt. Maar ik durf nog niet te hard te juichen, want dat dacht ik gisteren ook.
pi_202520531
Vroegah was alles makkelijker, toen ging alle ouwe zooi gewoon de vrijmarkt op.

Nu hebben we voor het eerst een zolder. Dat helpt niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202520751
Als ons idee echt uitgevoerd wordt dat een deel van de vlizo bij 1 slaapkamer wordt getrokken, is er nog wel wat opruimwerk te doen. Al vraag ik me nu even af wat er dan weg kan....
  woensdag 8 december 2021 @ 08:04:37 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202520792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 05:20 schreef Clubsoda het volgende:
Hier waren de dozen binnen een week allemaal weer terug bij het verhuisbedrijf 8-)
Ik kom kasten tekort, en een rommelhok op zolder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202520966
Wat bewaren jullie in hemelsnaam allemaal?
pi_202521021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:10 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, gisteren behalve de lamp in de trapkast ook eindelijk een lamp in de inloopkast opgehangen (die 2 ramen heeft, dus het kon nog redelijk zonder lamp, maar nu 's morgens om half 9 ook niet :') ), maar ik vind m wat te fel...
De Rysbyn, iemand een idee? Gewoon met waterverf een beetje opleuken?
Ik zou er een ander lampje in doen die wat minder fel is, of evt een warmere kleur heeft als dat pas in die ruimte, dat is ook wat minder fel.

Opruimen, tja dat moet ik ook eens doen. Had bedacht dat te doen voor Sinterklaas (spelletjes en dergelijke die we niet meer gebruiken op marktplaats en zo). Maar er kwam iets tussen (geen zin en zo) dus niet meer van gekomen. En. U maak ik mezelf wijs dat het nu geen nut heeft om te verkopen omdat iedereen voorzien is. Dus ik stel het weer uit :')
Opruimskills zijn bij mij helaas niet aangeboren.

Vanmorgen bij allebei de kids een zelftest gedaan. De ene omdat hij twee keer in de week moet, de ander omdat ze verkouden was.
Beiden negatief gelukkig.

Kon op het ouder portaal niet heel duidelijk vinden of ze met een negatieve zelftest weer naar school mag. Maar goed op de site van Rijksoverheid staat van wel dus dat lijkt me leidend ;)
pi_202521102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:30 schreef exode het volgende:
Hier valt het op zich wel redelijk mee hoor. Sinds we op zolder slapen hebben we alleen maar knieschot waar we dingen kunnen opbergen.
Heb hier een vrij voor m’n kussens van m’n tuinset (die nu nog gewoon op zolder liggen omdat ik de hoezen na het wassen nog niet terug gedaan heb)
Een knieschot daar staat de minikerstboom achter en luchtbedden/slaapzakken en dergelijke (er ligt meer maar geen idee wat eigenlijk :{ )
Een ligt de oude Lego van man, oude Duplo van de kids en mappen met papierwerk/diploma’s en dat soort dingen die wel belangrijk zijn maar je over het algemeen niet vaak voor de dag hoeft te toveren.
En een met kleding van de kinderen die ik gekregen heb maar nog niet past, eerste pakjes van de kids. En volgens mij nog wat van man.

Dan hebben we ons oude opzetzwembad nog liggen die we afgelopen zomer wilde verkopen als het goed weer zou zijn. Dat is er dus niet van gekomen. Maar die gaat komend jaar sowieso in de verkoop want die neemt best wel wat ruimte in beslag
pi_202521372
quote:
Ik heb vooral bakken met kleding. Te klein, nog te groot, feestkleding, winter/zomer kleding van de kinderen dat niet in de kasten ligt. En oud speelgoed waarvan ik nog niet weet wat er mee moet.
pi_202521379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
En. U maak ik mezelf wijs dat het nu geen nut heeft om te verkopen omdat iedereen voorzien is. Dus ik stel het weer uit :')
Als je het nú doet ben je mooi op tijd voor de kerstcadeaujagers ;)
  woensdag 8 december 2021 @ 09:15:59 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202521381
quote:
Als je met een man getrouwd was, had je het geweten ... ;(.

Ik heb het gevoel dat de zolder vol staat met: oude apparaten, oude computers, dozen met kabels die NIET weg mogen omdat ze onmisbaar zijn (???), dozen met oude T-shirts die onogelijk zijn, maar jeugdsentiment en dus NIET weg mogen, oude administratie die uitgezocht moet worden (maar niet door mij!), en een heleboel speelgoed.
KuikenGuppy
pi_202521390
Hier gaat de school weer open morgen. Alleen oudste kan nog niet, die testte gisteren pas positief. Wel jammer dat hij nu ook de surprises op school mist. Hij is de enige uit zijn klas die er niet bij kan zijn.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:17:21 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202521413
Er ligt ook nog wat carnavalskleding en wat oude schriften/boeken van mij.

Oh en een shitload aan CD's en DVD's...
KuikenGuppy
pi_202521417
Hier teveel zooi wat geen idee. Veel computerzooi wat van man niet weg mag. Diploma's ed. Maar ik heb ook een kind dat alles wil bewaren. Ik heb bij de ah gewerkt dus 1234 hamsteren. Ik heb nog heel veel wasmiddel en shampoo kwam ik bij de verhuizing achter.
pi_202521420
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat de zolder col staat met: oude apparaten, oude computers, dozen met kabels die NIET weg mogen omdat ze onmisbaar zijn (???), dozen met oude T-shirts die onogelijk zijn, maar jeugdsentiment en dus NIET weg mogen, oude administratie die uitgezocht moet worden (maar niet door mij!), en een heleboel speelgoed.
Haha, is het zo erg?
pi_202521449
Ja. En dan zeggen ze iets van vrouwen. Oké ik heb veel kleding en schoenen.
Ik ga de pietenpakken wassen. Kijken of sac er op reageert
pi_202521451
Wat balen voor hem @Kyara, hopelijk wel een online oplossing zodat hij er toch een beetje bij is?
Hopelijk komt hij er zonder te veel klachten doorheen.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:19:29 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202521453
Beneden staat vooral: voor elk soort bier een ander glas, laptops, onmisbare snoeren en speelgoed.
Drie keer raden wat er in de kasten op kantoor ligt :+. Vooral onmisbare snoeren, (net iets minder) oude apparaten en administratie.
KuikenGuppy
  woensdag 8 december 2021 @ 09:20:21 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202521463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:17 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, is het zo erg?
M'n man heeft geluk dat ik héél veel van hem houd.
KuikenGuppy
pi_202521504
Ik bedenk me wel dat ik een massagetafel en massagestoel (om stoelmassages te geven, niet zo'n ding waar je in gaat zitten en dan gemasseerd wordt) bij mijn moeder op zolder heb staan. Die zouden hier echt niet passen. En onze kampeerspullen liggen op geslagen in de vouwwagen, dat scheelt ook.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:24:04 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202521506
To be fair, er staan ook 8 (geen grapje) bakken met kerstspullen. Weliswaar zitten daar 1 bak bij met onmisbare ( :')) lampjessnoeren, maar ik heb alles op kleur gesorteerd, en we willen elk jaar een anders versierde boom.
KuikenGuppy
pi_202521571
Doos met kabels: check!
Gelukkig mocht er vorig jaar toch wel een hoop weg, dus werd het gereduceerd tot maar 1 doos. Uiteindelijk besefte hij dat we bijvoorbeeld geen 4 scart kabels nodig hebben :')
pi_202521679
Overigens weet ik niet wat man nog in z’n magazijn heeft opgeslagen buiten de spullen die hij voor z’n werk nodig heeft wat anders nog hier in huis/garage zou moeten liggen omdat het niet weg kan, want daar kom ik nooit. Van mij ligt daar namelijk alleen m’n winterbanden (en die laat ik hem mee nemen vlak voor m’n bandenwissel. Dan hoef ik daar ook niet te komen
pi_202521694
Hier staat de zolder voornamelijk vol met onze Lego en met seizoensdozen.

Ik zit vandaag op kantoor, heerlijk. En fatsoenlijk bureau, een normale stoel en geen gillende kinderen om me heen. Wie weet maak ik nog wat af ook vandaag.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:51:42 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202521851
quote:

[..]

Ik heb het gevoel dat de zolder vol staat met: oude apparaten, oude computers, dozen met kabels die NIET weg mogen omdat ze onmisbaar zijn (???), dozen met oude T-shirts die onogelijk zijn, maar jeugdsentiment en dus NIET weg mogen, oude administratie die uitgezocht moet worden (maar niet door mij!), en een heleboel speelgoed.
Dit he? Dozen met snoeren, computers uit het jaar 0 en vergeet niet die 100 jaargangen Donald Duck pockets. Sinds we samenwonen (2001 :o ) heb mij eigen spullen regelmatig uitgezocht en uitgedund, maar hij nooit :{
pi_202521880
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:19 schreef Burdie het volgende:
Beneden staat vooral: voor elk soort bier een ander glas
O+ voor de herkenbaarheid.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:59:40 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202521928
Mokken en bierglazen ja. Maar daar doe ik zelf ook aan mee. Er staan dan nu dozen met bijv. mokken ergens in een kast - om nog eens uit te pakken. Niet nodig. 3 mokken is eigenlijk gewoon genoeg.

Dat vind ik zo fijn aan kamperen. We hebben in dat campertje alles x3 liggen en heel veel heb je gewoon niet nodig. Ook altijd zo'n eye-opener als we in een huisje zijn geweest. Heerlijk overzichtelijk.

Wij hebben serieus ooit nog gedacht over een tiny house om die reden. Maar we zijn in een omgekeerde wereld beland :D In een superfijn huis wel hoor en ik zou nu niks anders willen.
pi_202521948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]
O+ voor de herkenbaarheid.
+1 op de bierglazen ja! :D momenteel geflankeerd door 3-4 dozen met bier adventskalenders :+

Maar verder ook een tegengeluid: hier is m'n man juist van het opruimen en ik niet :P
Al staat de zolder vooral bomvol met oude kleding en oud speelgoed van de kinderen. Ik voorzie weer wat ritjes richting kringloop en goede-doelen-winkel in de kerstvakantie :7

Oh, en wij kregen vanmorgen om 8.07u bericht dat de klas van onze Minion inderdaad in quarantaine moet. Gelukkig had ik die conclusie al getrokken en lag ik toen nog lekker in m'n bed :+ vermoed dat er al best wat ouders onderweg waren toen...

Hier nu dus 2 kinderen in quarantaine. Vandaag ben ik toch al vrij, maar ik voorzie een uitdaging voor morgen, als man en ik allebei moeten werken...
pi_202522482
quote:
Wat hier het meeste ruimte inneemt zijn alle baby&dreumes spullen in afwachting van een 2e. dat is inmiddels behoorlijk veel. Ik probeerde laatst het groep 1 autostoeltje nog achter knieschotten te krijgen maar dat past niet meer, laat staan het ledikantje waar L nu nog in slaapt.
Dus blij als we dat volgend jaar allemaal weer in gebruik mogen nemen en daarna kan het weg.

We hebben een grote zolder alleen die is ook in gebruik als wasruimte en hobbyruimte dus bewaarzooi moet achter de knieschotten of in de kastenwand.
Verder ligt er achter 1 knieschot de vakantiespullen, spul voor feestdagen en dat soort dingen die 1 a 2x per jaar nodig zijn. Die feestdagenspullen heb ik afgelopen jaar allemaal gesorteerd in hema dozen. neemt iets meer ruimte in maar ik kan nu zo de doos sinterklaasspul pakken of de verjaardagversiering.

quote:

[..]

Owja en dit, maar dat staat sinds man een werkkamer heeft niet meer op zolder maar in zijn werkkamer })
Waaronder dozen met kabels, die zijn jaren geleden eens uitgezocht in een doos die weg mocht en een doos die bewaard moest blijven maar ze staan er beide nog en ik kwam later nog een 3e doos tegen.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:37:54 #146
176471 oh-oh
pi_202522529
:D Ik woon niet eens samen met een man en toch klaagt ie als ik dingen weggooi :')
Een van de ontelbaar redenen waarom ik niet samenwoon _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 8 december 2021 @ 10:39:04 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202522550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik zou er een ander lampje in doen die wat minder fel is, of evt een warmere kleur heeft als dat pas in die ruimte, dat is ook wat minder fel.
Als het zo simpel was...
De lamp heeft geïntegreerde leds ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202522598
Geen zolder hebben is ook een goede oplossing voor niks bewaren :P

Grapje, al onze zooi ligt over het hele huis verspreid. Nog erger :')
pi_202522600
@Burdie +1 op alles.

Wij hebben ook heel veel kinderkleding staan die nog weg moet, die bak puilt uit. Twee bakken kleding die van de oudste was en Poffertje misschien nog mag dragen.
Er is ook wel veel opgeruimd maar juist die lege bakken, bureaustoelen, koffers en ballenbak worden door peuter de hele zolder over getrokken. -O-
Ik wil niet opruimen maar wel een (tweede) vliering.

Op 5 december heb ik wel de speelgoedkast opgeruimd en hield heel veel ruimte over. Geen idee wat ik daar nu mee moet. :D
pi_202522605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het zo simpel was...
De lamp heeft geïntegreerde leds ;)
Een andere lamp? Ben zelf heel slecht met creatieve oplossingen en vooral nooit tevreden met het resultaat.
Met een meidenkwartet
  woensdag 8 december 2021 @ 10:42:31 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202522612
quote:
Een mention voor @Nostalgist dan kan hij het zelf uitleggen, want mijn antwoord gaat niet helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 10:47:38 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202522709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Een andere lamp? Ben zelf heel slecht met creatieve oplossingen en vooral nooit tevreden met het resultaat.
Neuh, we zaten al een half jaar zonder lamp in de inloopkast en ik heb deze juist gekozen omdat hij zonder boren bevestigd kon worden, want ik ben echt wel helemaal klaar met in het plafond boren, wat een ontiegelijke k-klus is dat hier :r

Dus het gaat ook geen andere lamp worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202522717
quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:41 schreef PKM het volgende:

Ik wil niet opruimen maar wel een (tweede) vliering.

Ik las tweede vierling en was eventjes in totale shock :')
pi_202522843
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:48 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik las tweede vierling en was eventjes in totale shock :')
Gaaf. Maar dan zou ik zelf op die vliering zitten en er nooit meer af komen hoor. :X
pi_202522845
quote:
Ik voel me enigszins in de minderheid met alle mannen die blijkbaar de hoarders zijn, maar eerlijk: zo'n beetje alles :X

Al m'n oude mobiele telefoons tot m'n eerste uit groep 8 aan toe, honderdmiljoen snoertjes, administratie (inclusief telefoonrekeningen uit 2004 en garantiebewijzen van een tv uit 2010 enzo), alle hockeysticks die ik ooit heb gehad (behalve één die kapot was die ik bij de winkel heb achtergelaten waar ik nog steeds spijt van heb), afgedrukte foto's van hockeykampen uit 2000 etc, oude laptops (die het niet meer doen), oude camera's, oude shirts en truien van hockeykampen die ik nooit draag maar sentimentele waarde hebben, m'n judopak dat ik al sinds 2008 niet meer heb aangeraakt, werkstukken van de basisschool... Moet ik doorgaan?

Gelukkig woon ik in m'n eentje in een eengezinswoning, dus ik heb er de ruimte voor :')
pi_202522907
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Neuh, we zaten al een half jaar zonder lamp in de inloopkast en ik heb deze juist gekozen omdat hij zonder boren bevestigd kon worden, want ik ben echt wel helemaal klaar met in het plafond boren, wat een ontiegelijke k-klus is dat hier :r

Dus het gaat ook geen andere lamp worden.
Wij hebben na de verbouwing geconstateerd dat bijna alle lampen die wij hebben ook op een centraaldoos gemonteerd kunnen worden, ipv in het plafond boren. heb je wel een centraaldoos daar?
Is het anders nog een optie om er een dimmer op te monteren?
pi_202522910
Onze vlizo staat gewoon vol dus er kan niets meer bij. Dan moet je wel opruimen :)

Dit weekend gaat de commode eruit bij Juul, dan heeft ze speelruimte in haar kamertje. Die commode gaat verloofde vakkundig slopen begreep ik. Is een oud ding en hij kan eigenlijk niet door het trappengat naar beneden. Geen idee hoe de verhuizers dat toen gedaan hebben.
pi_202522922
Oh en qua spullen bewaren, daar ben ik erger in dan man denk ik. Man hecht ook meer waarde aan een opgeruimd huis. Maar tot nu toe past alles iig wel.
Dozen van elektra bewaren is man wel veel moeilijker in dan ik, die wil dat echt van bijna alles.
pi_202522992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:04 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Wij hebben na de verbouwing geconstateerd dat bijna alle lampen die wij hebben ook op een centraaldoos gemonteerd kunnen worden, ipv in het plafond boren. heb je wel een centraaldoos daar?
Oh wacht, hij is niet dimbaar. Sad.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:16:38 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:04 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja, ik heb een centraaldoos.

Echt, alle goede bedoelingen worden gewaardeerd hoor, maar ik hang lampen zelf op, en dan bedoel ik dus niet een peertje ergens in draaien, maar werkelijk aansluiten, heb mijn hele huis zelf getekend en de bouw begeleid.
Kunnen we alsjeblieft ophouden met suggesties waar ik niets mee kan?

Ik ben behoorlijk inventief als het om dat soort dingen gaat, de Solklint lampen konden ook net niet met de schroeven van de centraaldoos worden opgehangen omdat dat precies niet paste, ik heb zelfs nog langere schroeven gekocht om te kijken of het dan wel zou lukken, maar ook dat niet.
Dus 1 gat geboord en voor de andere kant idd de schroef van de centraaldoos gebruikt.

Echt, ik snap hoe het werkt, zelfs de aannemer, bouwvakkers en loodgieters die hier gewerkt hebben nemen mijn kennis serieus.

Ik ga geen andere lamp ophangen, de lamp heeft geïntegreerde leds en die zijn niet variabel door meerdere malen aan en uit te zetten.

De lamp heeft een rijstpapier kap, het enige wat ik wil weten is waarmee ik die zou moeten bewerken, want dat soort creabea shit is weer precies niet mijn ding
:'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202523109
Ik houd op zich wel van opruimen. Kleding van de kinderen, ongebruikt speelgoed.. daar heb ik geen moeite mee. Man heeft idd allerlei hobby's (met elektra en ledlampjes klooien bijvoorbeeld, zakjes met mini-onderdeleeltjes van Chinese webshops liggen overal...) en laat vooral alles slingeren. Prima dat je even een schroevendraaier nodig hebt, maar waarom moet die dan 3 weken op het aanrecht blijven liggen? Ik gooi het dan uiteindelijk in de bijkeuken op een hoop. Ik ga niet voor 3 kinderen alles achter hun kont aan opruimen hoor :+ :@. De bijkeuken is dan ook een gigantisch rommelhok. We wilden in de kerstvakantie daarmee aan de slag gaan, maar als de scholen weer een week eerder dicht gaan, dan vrees ik voor de uitvoering. De doos met ongedefinieerde kabels ken ik ook _O-.

Zelf heb ik wel moeite om dingen uit mijn jeugd weg te doen. Er staan nog 3 dozen met spullen die bij mijn moeder vandaan zijn gekomen. En een groot poppenhuis dat mijn opa voor mijn 4e verjaardag heeft gemaakt. Onze kinderen spelen er helaas niet mee, maar zoiets gooi je toch niet zomaar weg? Ik geef het het liefst aan iemand die de waarde ervan begrijpt, maar niemand in mijn directe omgeving wil 'm hebben -O-. En dan is man boos dat ik niks kan weggooien :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202523217
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ik heb een centraaldoos.

Echt, alle goede bedoelingen worden gewaardeerd hoor, maar ik hang lampen zelf op, en dan bedoel ik dus niet een peertje ergens in draaien, maar werkelijk aansluiten, heb mijn hele huis zelf getekend en de bouw begeleid.
Kunnen we alsjeblieft ophouden met suggesties waar ik niets mee kan?

Ik ben behoorlijk inventief als het om dat soort dingen gaat, de Solklint lampen konden ook net niet met de schroeven van de centraaldoos worden opgehangen omdat dat precies niet paste, ik heb zelfs nog langere schroeven gekocht om te kijken of het dan wel zou lukken, maar ook dat niet.
Dus 1 gat geboord en voor de andere kant idd de schroef van de centraaldoos gebruikt.

Echt, ik snap hoe het werkt, zelfs de aannemer, bouwvakkers en loodgieters die hier gewerkt hebben nemen mijn kennis serieus.

Ik ga geen andere lamp ophangen, de lamp heeft geïntegreerde leds en die zijn niet variabel door meerdere malen aan en uit te zetten.

De lamp heeft een rijstpapier kap, het enige wat ik wil weten is waarmee ik die zou moeten bewerken, want dat soort creabea shit is weer precies niet mijn ding
:'(
Grijs verven met waterverf inderdaad? Stickers op plakken in vrolijke kleurtjes? Laagje crepepapier omheen?
  woensdag 8 december 2021 @ 11:28:07 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Grijs verven met waterverf inderdaad? Stickers op plakken in vrolijke kleurtjes? Laagje crepepapier omheen?
Thnx! Crepepapier weet ik dan zo weer niet, maar waterverf dus... eens kijken of ik daar nog wat mee kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202523277
Crêpepapier zou ik niet doen, vliegerpapier is fijner!
  woensdag 8 december 2021 @ 11:36:21 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523332
quote:
17s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:31 schreef douche-eendje het volgende:
Crêpepapier zou ik niet doen, vliegerpapier is fijner!
Maar wat dan?
Ik zag op pinterest wel een mooi effect met een andere rijstpapier lamp: https://www.digsdigs.com/(...)des/pictures/143665/ maar ik neem aan dat je daar ook een lijmpistool voor nodig hebt, en als total creanitwit heb zo'n ding natuurlijk niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 11:38:43 #166
176471 oh-oh
pi_202523352
Als je geen knutseltype bent vind ik dat onwijs veel gepriegel voor een lamp in een kast.

[ Bericht 1% gewijzigd door oh-oh op 08-12-2021 16:12:38 ]
( Groucho Marx )
pi_202523354
Dan bel je de GGD om alvast een afspraak te maken voor zondag (je kunt maar op tijd zijn :+ ), en de eerste vraag is ook wanneer ze getest moeten worden, zondag dus.

Vervolgens het hele riedeltje met BSN, geboortedatum, contactgegevens, etc. Het systeem was erg traag, geen probleem ik wacht wel.

10 minuten later: oh wacht, ik kan nog helemaal geen afspraak maken voor zondag, dat kan pas vanaf morgen!

Ik ben uiteraard heel netjes gebleven, was ook een hele vriendelijke vrouw. Maar mijn hoofd gaat dan wel even zo hoor: 8)7
pi_202523361
@Leandra heb je dan afwijkende centraaldozen? De tips die werden gegeven vond ik helemaal niet zo gek want lampen zoals de solkint passen normaal gesproken zonder te boren op de centraaldoos dus hoe kunnen anderen nu weten dat dat bij jullie huis niet past? Je vroeg om ideeën en een lamp vervangen is makkelijker dan crea bea opties.

Simpele creabea optie, het vliegerpapier in de rijstpapier kap stoppen?
pi_202523371
Hoeveel minder licht moet er vanaf komen? Waterverf laat nog best veel licht door namelijk.
Je kan hem ook volsmeren met lijm en dan glitters erop. Maar dat komt wellicht door mijn glitter liefhebber in huis.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:41:55 #170
176471 oh-oh
pi_202523382
Ik zou dr een stoffen lap omheen maken met zo een trekkoord.
( Groucho Marx )
  woensdag 8 december 2021 @ 11:44:13 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523397
Dit zou ik misschien wel kunnen trouwens :D

Straks eens bij de Hema naar deze kijken :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 11:45:37 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:40 schreef exode het volgende:
Hoeveel minder licht moet er vanaf komen? Waterverf laat nog best veel licht door namelijk.
Je kan hem ook volsmeren met lijm en dan glitters erop. Maar dat komt wellicht door mijn glitter liefhebber in huis.
Het moet gewoon net wat minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 11:46:48 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:39 schreef Elleska het volgende:
@:Leandra heb je dan afwijkende centraaldozen? De tips die werden gegeven vond ik helemaal niet zo gek want lampen zoals de solkint passen normaal gesproken zonder te boren op de centraaldoos dus hoe kunnen anderen nu weten dat dat bij jullie huis niet past? Je vroeg om ideeën en een lamp vervangen is makkelijker dan crea bea opties.

Standaard ronde centraaldozen.
En nee, het past net niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202523459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar wat dan?
Ik zag op pinterest wel een mooi effect met een andere rijstpapier lamp: https://www.digsdigs.com/(...)des/pictures/143665/ maar ik neem aan dat je daar ook een lijmpistool voor nodig hebt, en als total creanitwit heb zo'n ding natuurlijk niet :')
En iets van silhouetten erin plakken, dat is niet heel lastig maar houdt wel licht tegen. Je kan grote stickervellen kopen waar je dat zo uit kan knippen.
Kun je van alles voor kiezen en of langs de rand of een repeterend patroon over de hele lampenkap.
pi_202523463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het moet gewoon net wat minder.
Dan zou ik waterverf in een spuitbus halen en er overheen spuiten.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:55:18 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:51 schreef Roosje84 het volgende:

[..]
En iets van silhouetten erin plakken, dat is niet heel lastig maar houdt wel licht tegen. Je kan grote stickervellen kopen waar je dat zo uit kan knippen.
Kun je van alles voor kiezen en of langs de rand of een repeterend patroon over de hele lampenkap.
Aan de binnenkant... dat is ook een goed idee!

Ik had gewoon gehoopt dat die lamp minder fel zou zijn, maar dat zie je in de winkel niet goed genoeg.
Als het makkelijk kon had ik er gewoon nog een Solklint opgehangen, met het juiste peertje erin is het effect van die lamp geweldig O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202523517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar wat dan?
Lijm pistool koop je bij de action voor een appel en een ei, maar dan verwachten we je geknutsel wel in de crea met Gerda van de action-reeks :P . En al dat dunne papier is sowieso al vragen om uitdagingen met lijm. Ik zou voor de parapluutjes gaan ja.
pi_202523651
Hoe ziet dat ledding er uit? Kan je daar niet gewoon lampenfolie of light dims ofzo op plakken? Dat kan je tenminste ook weer verwijderen mocht dat ooit nodig zijn. Ik zou niet aan die lampenkap zitten eerlijk gezegd.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:07:47 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523653
quote:
17s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Lijm pistool koop je bij de action voor een appel en een ei, maar dan verwachten we je geknutsel wel in de crea met Gerda van de action-reeks :P . En al dat dunne papier is sowieso al vragen om uitdagingen met lijm. Ik zou voor de parapluutjes gaan ja.
Ik zie ook echt niet gebeuren dat hier een lijmpistool in huis komt nee :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 12:08:37 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523666
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:07 schreef Aure het volgende:
Hoe ziet dat ledding er uit? Kan je daar niet gewoon lampenfolie of light dims ofzo op plakken? Dat kan je tenminste ook weer verwijderen mocht dat ooit nodig zijn. Ik zou niet aan die lampenkap zitten eerlijk gezegd.
Oh, dat is ook wel een goed idee! :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 12:33:51 #181
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202523965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:39 schreef twist02 het volgende:
Dan bel je de GGD om alvast een afspraak te maken voor zondag (je kunt maar op tijd zijn :+ ), en de eerste vraag is ook wanneer ze getest moeten worden, zondag dus.

Vervolgens het hele riedeltje met BSN, geboortedatum, contactgegevens, etc. Het systeem was erg traag, geen probleem ik wacht wel.

10 minuten later: oh wacht, ik kan nog helemaal geen afspraak maken voor zondag, dat kan pas vanaf morgen!

Ik ben uiteraard heel netjes gebleven, was ook een hele vriendelijke vrouw. Maar mijn hoofd gaat dan wel even zo hoor: 8)7
Apart, dit had mijn verhaal kunnen zijn, inclusief het trage systeem, maar ik heb wel voor zondag een afspraak kunnen maken!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202524082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Apart, dit had mijn verhaal kunnen zijn, inclusief het trage systeem, maar ik heb wel voor zondag een afspraak kunnen maken!
Huh, dat is helemaal vaag ja :?
Ze bracht het echt alsof het een beperking van het systeem was. Morgen zouden er pas weer nieuwe dagen 'vrij komen'.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:45:34 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202524104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wat bizar... :{
Niet dat jij hem wel kon maken maar dat er zo verschillend gewerkt wordt in verschillende regio's (naar ik aanneem).
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 13:15:26 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202524535
Ik lees vol aandacht mee @Leandra want ik heb dezelfde lamp en hetzelfde bezwaar. Hij hangt bij mij zelfs in de woonkamer fel te zijn :{w maar ja, iets nieuws organiseren is ook zo wat.

Dus jongens vertel, wat plak ik over die ledstrip om het minder fel te maken? En wat warmer van kleur? Ik ben ook zo creatief als een regenworm.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202524580
Wij (lees: man met hobby) hebben overal en nergens van die trädfri lampen in gestopt. Dan kan je zelf de felheid en kleurtemperatuur bepalen. Maar dat zal bij deze dan wel weer niet kunnen, neem ik aan...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 december 2021 @ 13:19:59 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202524599
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:07 schreef Aure het volgende:
Ik weet niet wat lampenfolie of light dims zijn. Maar ik heb wel vliegerpapier liggen van het Sint Maarten knutselen (ja, ik probeer wel eens wat, alles voor de kinderen jeweettoch). Dat gewoon er overheen :?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 december 2021 @ 13:20:07 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202524603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:15 schreef Lemijn het volgende:
Ik lees vol aandacht mee @:Leandra want ik heb dezelfde lamp en hetzelfde bezwaar. Hij hangt bij mij zelfs in de woonkamer fel te zijn :{w maar ja, iets nieuws organiseren is ook zo wat.

Dus jongens vertel, wat plak ik over die ledstrip om het minder fel te maken? En wat warmer van kleur? Ik ben ook zo creatief als een regenworm.
@Leandra
Ik heb vorig jaar mijn kerstledlampjes buiten voorzien van een laagje creme/nude nagellak. Nu zijn ze mooi warm van kleur. :Y
#takkeklusje maar ik werd gek van dat felle licht
pi_202524628
Ik wilde net vragen hoe lang je daarmee zoet was, en toen zag ik je edit _O- _O_.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 december 2021 @ 13:21:58 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202524632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef BE het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar mijn kerstledlampjes buiten voorzien van een laagje creme/nude nagellak. Nu zijn ze mooi warm van kleur. :Y
Oeh, een reden om voor het eerst van mijn leven nagellak te kopen :D . Creme kleur ja? Dat zou ik moeten kunnen *O* .
  woensdag 8 december 2021 @ 13:22:48 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202524643
Ik vraag me opeens af waarom ik niet al mijn vragen gewoon hier stel oO< .
pi_202524678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:39 schreef Elleska het volgende:
@:Leandra heb je dan afwijkende centraaldozen? De tips die werden gegeven vond ik helemaal niet zo gek want lampen zoals de solkint passen normaal gesproken zonder te boren op de centraaldoos dus hoe kunnen anderen nu weten dat dat bij jullie huis niet past? Je vroeg om ideeën en een lamp vervangen is makkelijker dan crea bea opties.

Nouja dit dus, ik twijfel geen moment aan je kennis @Leandra, maar dit kon ik niet ruiken. :D

Wij hebben bij al onze lampen met net zo'n ophangsysteem als de solklint dus gewoon het gaatje in het metalen plafondplaatje uitgeboord en langere schroeven voor in de centraaldoos gekocht. Toen ging het prima. Anders kwamen de metaalgaatjes soms net niet goed uit t.o.v. de centraaldoos gaatjes inderdaad. Vind nog steeds onze buurman een held, anders had ik nooit bedacht dat in het metaal ipv in het plafond boren een veel makkelijkere oplossing was. O+
pi_202524681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:22 schreef Lemijn het volgende:
_O-
  woensdag 8 december 2021 @ 13:25:35 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202524685
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef BE het volgende:

[..]
@:Leandra
Oh verrek! Ik heb de lampjes van zo'n kerstgebouw van de intratuin allemaal met stift bewerkt omdat ze zo fel waren :o
Hmmz... waar heb ik die stift gelaten?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202524691
quote:
Nog andere brandende kwesties?
  woensdag 8 december 2021 @ 13:27:57 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202524722
Dat was toen een stift om mee op glas te schrijven... ik ga zo even zoeken en kijken wat het effect is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 13:32:05 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202524785
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef exode het volgende:

[..]
Nog andere brandende kwesties?
Er gaat ergens in de komende... maanden? een klein nieuwbouwproject starten hier in de stad, waar ik interesse in heb. Want leuk zo'n jaren dertig huis maar ik heb maar 1 leven en 2 kinderen dus geen tijd voor al dat gedoe*. Dus nou wil ik daar wonen. Maar het zijn maar een paar huizen en het is nog niet eens in de verkoop. Wat kan ik doen om mijn kansen te vergroten? Brief schrijven? Of is dat volstrekt kansloos. En zo ja, wat is dan goede timing? Nu al of als het daadwerkelijk op de markt komt?

* gedoe = er tocht van alles, de keuken valt uit elkaar, de zolder is niet afgewerkt, de trap moet nog worden geschilderd, et cetera. en ja ik weet dat bij een nieuwbouwhuis ook veel moet gebeuren, daarom wou ik het nooit, maar ja he...
  woensdag 8 december 2021 @ 13:47:45 #197
176471 oh-oh
pi_202524979
Ik heb van die matte edding spuitbussen, dat is ook wel erg geschikt hiervoor denk ik!
( Groucho Marx )
pi_202525020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik weet niet wat lampenfolie of light dims zijn. Maar ik heb wel vliegerpapier liggen van het Sint Maarten knutselen (ja, ik probeer wel eens wat, alles voor de kinderen jeweettoch). Dat gewoon er overheen :?
Ja dat kan ook! Dat andere spul plakt van zichzelf en is plasticachtig, das het verschil :P
pi_202525037
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik voel me enigszins in de minderheid met alle mannen die blijkbaar de hoarders zijn, maar eerlijk: zo'n beetje alles :X

Al m'n oude mobiele telefoons tot m'n eerste uit groep 8 aan toe,
Jonkie alert :D
  woensdag 8 december 2021 @ 13:53:59 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202525046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:32 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Er gaat ergens in de komende... maanden? een klein nieuwbouwproject starten hier in de stad, waar ik interesse in heb. Want leuk zo'n jaren dertig huis maar ik heb maar 1 leven en 2 kinderen dus geen tijd voor al dat gedoe*. Dus nou wil ik daar wonen. Maar het zijn maar een paar huizen en het is nog niet eens in de verkoop. Wat kan ik doen om mijn kansen te vergroten? Brief schrijven? Of is dat volstrekt kansloos. En zo ja, wat is dan goede timing? Nu al of als het daadwerkelijk op de markt komt?

* gedoe = er tocht van alles, de keuken valt uit elkaar, de zolder is niet afgewerkt, de trap moet nog worden geschilderd, et cetera. en ja ik weet dat bij een nieuwbouwhuis ook veel moet gebeuren, daarom wou ik het nooit, maar ja he...
Bij nieuwbouw is het toedelingsproces juist altijd heel transparant beschreven, vaak op de website van de projectontwikkelaar/ het project. De laatste 4 projecten hier in het dorp ging simpelweg op volgorde van:
- voldoen aan eisen (inkomen/hypotheekverklaring o.i.d.)
- inschrijfdatum kenbaar maken interesse (= voorinschrijving)
- inschrijfdatum daadwerkelijke verkoop

Mijn ouders hadden zo 4 keer pech, daar heeft bellen/mailen met de ontwikkelaars niets uitgehaald. Bij de 5e waren ze wel heel vroeg, en hebben ze uiteindelijk gekocht.
  woensdag 8 december 2021 @ 13:57:19 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202525089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Bij nieuwbouw is het toedelingsproces juist altijd heel transparant beschreven, vaak op de website van de projectontwikkelaar/ het project. De laatste 4 projecten hier in het dorp ging simpelweg op volgorde van:
- voldoen aan eisen (inkomen/hypotheekverklaring o.i.d.)
- inschrijfdatum kenbaar maken interesse (= voorinschrijving)
- inschrijfdatum daadwerkelijke verkoop

Mijn ouders hadden zo 4 keer pech, daar heeft bellen/mailen met de ontwikkelaars niets uitgehaald. Bij de 5e waren ze wel heel vroeg, en hebben ze uiteindelijk gekocht.
Was er dan ook nog een loting?

Ik heb al wel een webformuliertje ingevuld bij de projectontwikkelaar inderdaad. Maar als al 100 mensen voor me dat deden dan wordt het al niks meer dus?
pi_202525108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik heb al wel een webformuliertje ingevuld bij de projectontwikkelaar inderdaad. Maar als al 100 mensen voor me dat deden dan wordt het al niks meer dus?
Hangt van hun procedure af :P staat dat niet ergens op de website?
  woensdag 8 december 2021 @ 13:58:57 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525113
Gevonden, gewoon in de la van de tafel die vroeger de eettafel was:

Before

Materiaal (destijds bij Pipoos gekocht):

Bezig:

Met de kap erop lijkt het verschil tussen links en rechts klein, maar ik ga hem even afmaken en dan zie ik vanavond in het donker wel of het nog steeds een lamp voor een 3de graads KGB-verhoor is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202525134
@Lemijn Ik heb geen idee maar het brief schrijven met de inhoud van je post vind ik een leuk idee. >:)

@Phaidra wij hebben ook Tradfri. Helaas zijn de lampen allemaal ontregeld door peuter die te vaak op de knoppen drukte. Nu moet alles met mijn telefoon aan/uit.

En de lampen met sensor word ik ook niet blij van want die gaan altijd uit als ik ze nodig heb.

Onze achterburen hebben trouwens nieuwe buitenverlichting die knippert als ze buiten lopen. Ik dacht laatst echt dat er een UFO zou gaan landen maar helaas. -O-
  woensdag 8 december 2021 @ 14:02:33 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_202525163
Wij hebben heel veel Hue en ook zo geregeld dat bij zonsondergang alle lampen aan floepen. En om 23:00 gaat alles weer uit. Magie!
Nadeel vind ik soms wel dat ik niet even snel een schakelaar kan omflippen als ik ergens licht bij nodig heb. Dat moet dan altijd met het pokkie.
disclaimer
pi_202525197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:32 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Sleep with the projectontwikkelaar!
Steekpenningen.
Chantage materiaal zoeken.

Niets in mij heeft ooit nieuwbouw willen kopen dus ik weet daar echt niets van. Ik weet dan wel weer hoe je je huis kan verzekeren. Nou ja, eigenlijk ook niet, ik verzeker alleen panden die iets meer waard zijn.

Neeeeee niet weg uit jaren 30 :) Tocht is handig want gratis ventilatie.
  woensdag 8 december 2021 @ 14:05:57 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202525209
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:58 schreef Aure het volgende:

[..]
Hangt van hun procedure af :P staat dat niet ergens op de website?
Te prematuur. Ik moet maar gewoon geduldig wachten. Maar ik vroeg me dus vooral af of ik met een persoonlijk briefje in de picture kom of juist irritatie wek. Als er waarschijnlijk 100 mensen staan te trappelen zal het in ieder geval weinig toevoegen, denk ik zo.
pi_202525260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Te prematuur. Ik moet maar gewoon geduldig wachten. Maar ik vroeg me dus vooral af of ik met een persoonlijk briefje in de picture kom of juist irritatie wek. Als er waarschijnlijk 100 mensen staan te trappelen zal het in ieder geval weinig toevoegen, denk ik zo.
Je kan een mandje mini muffins sturen.
  woensdag 8 december 2021 @ 14:10:20 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202525269
Oh wacht. Als ik de prijzen van andere nieuwbouwprojecten leg naast de geplande vierkante meters, dan kan ik het echt op geen enkele manier betalen. Dus beter stop ik mijn wensen weer even diep in een la. Dat is wat harder gegaan afgelopen jaar dan ik had kunnen verzinnen zeg :X .
  woensdag 8 december 2021 @ 14:16:21 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525343
En af:

Daar waar het halverwege nog vrijwel nutteloos leek, is het helemaal af toch een enorm verschil!

Thnx @BE dat je me herinnerde aan wat ik al eerder gedaan had, en waarmee.
Toen had ik voor de zekerheid dus een glasstift gekocht, zodat hoge temperaturen van de lampjes geen probleem zouden zijn.

Zo te zien gelukt en als ik het toch nog te fel vind kan er of nog een laag overheen, of ik koop er een ander kleurtje bij om overheen te doen, maar ik verwacht dat dit afdoende is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 14:17:10 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Oh wacht. Als ik de prijzen van andere nieuwbouwprojecten leg naast de geplande vierkante meters, dan kan ik het echt op geen enkele manier betalen. Dus beter stop ik mijn wensen weer even diep in een la. Dat is wat harder gegaan afgelopen jaar dan ik had kunnen verzinnen zeg :X .
De waarde van jouw huis waarschijnlijk ook ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 14:18:44 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202525374
@Leandra niet te geel? Is moeilijk te zien vaak op foto’s… maar het is nu inderdaad zo’n koude kleur.

Lekker snel gedaan trouwens! ^O^ .
  woensdag 8 december 2021 @ 14:19:04 #213
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_202525378
Nieuwbouw gaat tegenwoordig bijna altijd via verloting . Wij hebben ons dit jaar 5 x ingeschreven, alle keren uitgeloot. De inschrijving was dan een week open, en na de sluiting vond de verloting plaats. In alle gevallen waren er rond de 20 tot 30 huizen per fase waarin we hebben ingeschreven, en 850 aanmeldingen. De eerste 2 keer hebben we nog alle documenten bestudeerd, de laatste 3 keer alleen even snel plattegrond bekeken. :')
Ik las dat bij Leidsche Rijn 2700 aanmeldingen waren voor 40 woningen , dus het kan nog erger.
Volgens mij helpt naast geluk alleen een grote zak geld en/of hele goede matties zijn met mensen in het project.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 8 december 2021 @ 14:25:45 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525436
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:02 schreef SQ het volgende:
Wij hebben heel veel Hue en ook zo geregeld dat bij zonsondergang alle lampen aan floepen. En om 23:00 gaat alles weer uit. Magie!
Nadeel vind ik soms wel dat ik niet even snel een schakelaar kan omflippen als ik ergens licht bij nodig heb. Dat moet dan altijd met het pokkie.
Die heb ik voor buiten ook, en alles een variabel tijdstip rond zondsondergang aan, dan weer variabel rond middernacht uit, rond 5 uur weer aan en rond een uur na zonsopkomst weer uit, en bewegingssensoren aan beide kanten van het huis, dan gaan de lampen van gedimd zacht naar volle bak fel wit.

In huis Tradfri.

In eerste instantie met Tradfri begonnen om te kijken of het wat was, en dan is de overstap naar de veel duurdere Hue lastig, vooral als je veel extra lampen nodig hebt.

Voor buiten wel bewust voor Hue gekozen, dat moest toch allemaal, en het moest mooi zijn en veel kunnen, dus vond ik Tradfri geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202525474
Hier is de verwarmingsmonteur bezig. Hopelijk kan hij het maken en is het straks beneden warm ipv boven een sauna. Ik vrees de jaarafrekening.

Sac komt binnen ziet de tabbert van Sinterklaas in de boodschappentas zitten die naar de stomerij moet en zegt oh een Sinterklaaspakje en loopt door.
  woensdag 8 december 2021 @ 14:30:27 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:18 schreef Lemijn het volgende:
@:Leandra niet te geel? Is moeilijk te zien vaak op foto’s… maar het is nu inderdaad zo’n koude kleur.

Lekker snel gedaan trouwens! ^O^ .
Neuh, ik denk dat het wel meevalt, zeker in de wetenschap dat je daar 's morgens je kleren moet kunnen pakken zonder gelijk verblind te zijn.
Maar anders is om en om een optie om te proberen, dan kun je er nog een tussenin kleuren als het niet genoeg is :D

Echt aan de post van @BE te danken trouwens, toen realiseerde ik me in een keer dat ik me al eerder aan kleine felle leds geërgerd had, en hoe ik dat toen opgelost had, en dat de oplossing waarschijnlijk niet in een van de 30 nog uit te pakken verhuisdozen zat :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202525598
quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:59 schreef PKM het volgende:
@:Lemijn Ik heb geen idee maar het brief schrijven met de inhoud van je post vind ik een leuk idee. >:)

@:Phaidra wij hebben ook Tradfri. Helaas zijn de lampen allemaal ontregeld door peuter die te vaak op de knoppen drukte. Nu moet alles met mijn telefoon aan/uit.

En de lampen met sensor word ik ook niet blij van want die gaan altijd uit als ik ze nodig heb.

Onze achterburen hebben trouwens nieuwe buitenverlichting die knippert als ze buiten lopen. Ik dacht laatst echt dat er een UFO zou gaan landen maar helaas. -O-
God ja, die sensors :'(. Sta je net de kattenbak uit te scheppen: *floep* *donker*. En dan buiten bereik van de sensor zijn he. Of dat je kind bedacht heeft dat er wel een wc-papiertje voor de sensor in de wc gestopt kan worden }:|.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202525648
Wij hebben alleen een lamp met sensor in het toilet (sensor zit ook in de lamp) maar die gaat al aan door de deur heen.. dus die staat regelmatig aan als het niet nodig is
pi_202525659
Onze buren hebben een bouwlamp achtig ding in de tuin hangen die op beweging reageert. Maar die reageert ook op onze kat, in onze tuin. Hopelijk binnenkort rolluiken :D

Wij zijn ons huis stap voor stap aan het versmarten (is dat een woord?), dus steeds meer verbinden met de Google Home. Maar ik heb niet voor niets het werk wat ik heb dus alles moet aangepast worden, Hackproof en Privacy proof. En dat maakt het ingewikkelder merk ik. Veel merken hebben daar schijt aan.
Meerdere smart stopcontacten oa voor de Kerstlampjes buiten en binnen net overgestapt op 2 Hue lampen boven de eettafel. Maar dat laatste moest wel want de lichtknop zit achter de kast _O-
pi_202525736
quote:

[..]

Wij zijn laatst ingeloot voor een nieuwbouwhuis hier in de buurt. Het ging gewoon op basis van inschrijven voor datum X. En dan volgde op datum Y de loting en werd je gebeld als je ingeloot bleek. Er waren honderden inschrijvingen voor een stuk of 16 huizen. :X

Wij hebben het huis niet genomen omdat we de prijs belachelijk vonden voor een rijtjeshuis (wel in toffe stijl) met achtertuin van 8-9 meter en we onze kinderen dan naar voetbal en school zouden moeten vervoeren. Op dit moment is het voetbalveld zo'n beetje onze achtertuin en de school is 100m lopen en kunnen ze daar dus gewoon zelf heen. O+

Deze was het:
*knip*

[ Bericht 7% gewijzigd door _NIKKI_ op 08-12-2021 20:38:46 ]
  woensdag 8 december 2021 @ 15:03:57 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_202525855
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wij zijn laatst ingeloot voor een nieuwbouwhuis hier in de buurt. Het ging gewoon op basis van inschrijven voor datum X. En dan volgde op datum Y de loting en werd je gebeld als je ingeloot bleek. Er waren honderden inschrijvingen voor een stuk of 16 huizen. :X

Wij hebben het huis niet genomen omdat we de prijs belachelijk vonden voor een rijtjeshuis (wel in toffe stijl) met achtertuin van 8-9 meter en we onze kinderen dan naar voetbal en school zouden moeten vervoeren. Op dit moment is het voetbalveld zo'n beetje onze achtertuin en de school is 100m lopen en kunnen ze daar dus gewoon zelf heen. O+

Deze was het:
SPOILER
Misschien een gekke vraag... maar waarom schrijf je je dan in? :D
disclaimer
  woensdag 8 december 2021 @ 15:03:59 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202525856
quote:

[..]

Het ging echt op inschrijfduur. Bij meerdere mensen die allemaal voldeden aan de eisen met exact dezelfde inschrijfduur (op de dag nauwkeurig dus) was er wel een loting.

Maar: zie spelregels van de projectontwikkelaar dus.
pi_202525866
Dit is de vraagbaak toch?
iets heeeeel anders.

Ik ben een tijdje geleden naar het historisch archief geweest en daar heb ik alle bouwvergunningen van ons huis in gezien. Gewoon omdat ik dat leuk vond. Nu lag daar ook de blauwdruk van ons huis uit 1923. Waanzinnig mooi en gaaf nog. En Huge. Zo groot en voorzien van een soort nietjes die er niet af mochten dat ze deze niet konden kopieren voor me. Nu heb ik er foto's van gemaakt. Ik wil deze blauwdruk eigenlijk inlijsten maar dan moet ie dus nagetekend worden. Want er zaten meerdere vouwen en oneffenheden in en met de lichtinval erbij is het niet inlijstbaar. Ik heb al wat bedrijven benaderd, maar bedrijven die blauwdruks maken zijn vaak bouwtechnische bedrijven en daar is de prijs ook naar. Van die tekenaars die mooie tekeningen maken van je huis, vinden deze opdracht niet leuk want het is niet bepaald creatief.
Kortom waar ik zou ik iemand kunnen vinden die aan de hand van de foto's de blauwdruk natekent zonder er een creatief draai aan te geven?
  woensdag 8 december 2021 @ 15:05:54 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_202525886
Wel inderdaad kansloos veel geld voor een huis wat van binnen gewoon een uit 5 miljoen dezelfde inspiratieloze rijtjeshokken is :@
disclaimer
  woensdag 8 december 2021 @ 15:08:20 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525928
Leuk huis en mooi diep, maar darn... 5.10 breed :{

Ik moet ook nog iets met een smart stopcontact, Soneal valt nogal eens in slaap met zijn lamp aan (dat is op te lossen met een Tradfri lamp) en de transistorradio aan die hij in een van de dozen vond die al wel uitgepakt zijn, nou moet ik eerst eens een stroomsnoer bij dat ding regelen, maar dan moet er wel echt een smart stopcontact aan waardoor de radio ook automatisch rond 22.30 ofzo uit gaat.

Meneer luistert graag praatradio en heeft dus Radio 1 aan staan, en ik ben als de dood dat Baudet daar een keer midden in de nacht mag zitten raaskallen en het brein van mijn slapende kind dan vergiftigt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 15:10:04 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202525952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:04 schreef exode het volgende:
Dit is de vraagbaak toch?
iets heeeeel anders.

Ik ben een tijdje geleden naar het historisch archief geweest en daar heb ik alle bouwvergunningen van ons huis in gezien. Gewoon omdat ik dat leuk vond. Nu lag daar ook de blauwdruk van ons huis uit 1923. Waanzinnig mooi en gaaf nog. En Huge. Zo groot en voorzien van een soort nietjes die er niet af mochten dat ze deze niet konden kopieren voor me. Nu heb ik er foto's van gemaakt. Ik wil deze blauwdruk eigenlijk inlijsten maar dan moet ie dus nagetekend worden. Want er zaten meerdere vouwen en oneffenheden in en met de lichtinval erbij is het niet inlijstbaar. Ik heb al wat bedrijven benaderd, maar bedrijven die blauwdruks maken zijn vaak bouwtechnische bedrijven en daar is de prijs ook naar. Van die tekenaars die mooie tekeningen maken van je huis, vinden deze opdracht niet leuk want het is niet bepaald creatief.
Kortom waar ik zou ik iemand kunnen vinden die aan de hand van de foto's de blauwdruk natekent zonder er een creatief draai aan te geven?
Hebben ze hem niet ook ergens ingescand en wel? Maar dan wel compleet zonder nietjes?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202525968
quote:
Omdat je dan automatisch een opsom krijgt :P . Hier hangt er een gewoon wit A4tje in de 3 te felle lampen boven de tafel _O-.

Mijn baby slaapt al ruim 3 uur en peuter is bij oma. Ik heb zowaar zitten borduren en mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd. Nu maar eens koffie maken, zul je zien dat ze wakker wordt zodra ik ga zitten met mijn koffie.
pi_202525975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hebben ze hem niet ook ergens ingescand en wel? Maar dan wel compleet zonder nietjes?
Nee, helaas, er is 1 exemplaar en die ligt in dat archief. Dat is het.
Ze hebben nog gezocht en wat mensen voor me gebeld omdat ze er zelf ook zo van baalden omdat ze wisten dat ik heel graag een kopie wilde.
Na 1957 is er nooit meer een vergunning aangevraagd voor ons blokje huizen dus de blauwdruk is nooit meer boven water getoverd sindsdien.
pi_202525980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:08 schreef Leandra het volgende:

Ik moet ook nog iets met een smart stopcontact, Soneal valt nogal eens in slaap met zijn lamp aan (dat is op te lossen met een Tradfri lamp) en de transistorradio aan die hij in een van de dozen vond die al wel uitgepakt zijn, nou moet ik eerst eens een stroomsnoer bij dat ding regelen, maar dan moet er wel echt een smart stopcontact aan waardoor de radio ook automatisch rond 22.30 ofzo uit gaat.

Meneer luistert graag praatradio en heeft dus Radio 1 aan staan, en ik ben als de dood dat Baudet daar een keer midden in de nacht mag zitten raaskallen en het brein van mijn slapende kind dan vergiftigt :+
Wij zijn blij met de Tapo stopcontacten.
pi_202525986
quote:
Lang leve Hue! Wij hebben op strategische plekken de afstandbediening met houder gewoon aan de muur gemonteerd, kun je toch gewoon op de knop drukken.

Toch nog even over die bewaarspullen op zolders, één bak met snoeren?! Daar zou ik het voor doen. We hebben een bak met audio snoeren, voedingssnoeren, weet ik veel wat nog meer. :')
  woensdag 8 december 2021 @ 15:15:23 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:11 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, helaas, er is 1 exemplaar en die ligt in dat archief. Dat is het.
Ze hebben nog gezocht en wat mensen voor me gebeld omdat ze er zelf ook zo van baalden omdat ze wisten dat ik heel graag een kopie wilde.
Na 1957 is er nooit meer een vergunning aangevraagd voor ons blokje huizen dus de blauwdruk is nooit meer boven water getoverd sindsdien.
Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202526019
Hue en afstandsbediening? Ik zeg gewoon 'Eej Google, zet lampen aan'
En B roept elke ochtend als ie beneden is 'Eej Google zet Armin van Buuren aan' echt onze buren zijn gezegend met ons. Want B kent de term 'zacht' niet.
pi_202526038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bummer :{
Ja, ook dat die nietjes er absoluut niet af mochten want ze waren onderdeel van het archiefstuk. Ik volg die gedachtengang niet zo, maar ik ben ook geen archivaris.
Ik wilde er 4 kopietjes van, voor onze buren ook meteen. Helaas pindakaas.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:17:11 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_202526039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Lang leve Hue! Wij hebben op strategische plekken de afstandbediening met houder gewoon aan de muur gemonteerd, kun je toch gewoon op de knop drukken.

Toch nog even over die bewaarspullen op zolders, één bak met snoeren?! Daar zou ik het voor doen. We hebben een bak met audio snoeren, voedingssnoeren, weet ik veel wat nog meer. :')
Wij keren geregeld zo'n bak snoeren om boven de kliko.

Als je t al vijf jaar niet hebt gebruikt kun je vast ook wel zonder, is mijn credo :D

Hue knoppen hebben wij ook hoor, maar dan gaat er dus meteen een hele zone aan, en in mijn huis bestaat een zone al snel uit 15 peertjes :')
disclaimer
  woensdag 8 december 2021 @ 15:18:05 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526057
quote:
17s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:11 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Omdat je dan automatisch een opsom krijgt :P . Hier hangt er een gewoon wit A4tje in de 3 te felle lampen boven de tafel _O-.

Mijn baby slaapt al ruim 3 uur en peuter is bij oma. Ik heb zowaar zitten borduren en mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd. Nu maar eens koffie maken, zul je zien dat ze wakker wordt zodra ik ga zitten met mijn koffie.
Dat is misschien ook nog wel een goede oplossing voor @Lemijn gewoon een vel vliegerpapier in de lampenkap leggen.
Met oranje met koningsdag, rood/groen met kerst, enz. :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202526062
Ik ben nu wel geintegreerd door de snoertjes. Wij hebben nergens een bak of zo met snoertjes. De enige snoertjes in huis zijn de opladers van de tablets etc. Die gebruiken we dagelijks. Maar dat bedoelen jullie niet volgens mij.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:18:54 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_202526069
Ik heb trouwens wel heel veel bakken op zolder met spullen, maar alles zit in transparante ikea bakken met label er op :@ ik heb nu echt alle kartonnen dozen het huis uit, want die zijn inderdaad het gevaarlijkst. Daar raak je alles in kwijt :D
disclaimer
  woensdag 8 december 2021 @ 15:19:25 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:18 schreef exode het volgende:
Ik ben nu wel geintegreerd door de snoertjes. Wij hebben nergens een bak of zo met snoertjes. De enige snoertjes in huis zijn de opladers van de tablets etc. Die gebruiken we dagelijks. Maar dat bedoelen jullie niet volgens mij.
Dat is echt een mannending volgens mij :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202526080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga B in de gaten houden.....
pi_202526090
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Misschien een gekke vraag... maar waarom schrijf je je dan in? :D
Met het idee dat de kinderen over 2 jaar als het af is al wat zelfstandiger zijn vooral. Maar omdat we niet het huis van onze eerste keus toegwezen kregen was het al direct een stuk minder aantrekkelijk vonden wij. De tuin van dit huis zit niet op de zonkant bijvoorbeeld, bij onze eerste keus wel. Daardoor zijn we goed alle voor- en nadelen op papier gaan zetten en kwamen tot de conclusie dat het voor nu te vroeg komt en niet voldoende aan onze wensen voldoet om de nadelen op de koop toe te nemen.
Verder vind ik het kopen van zo'n duur huis in deze huizenbubbel echt wel een risico. Ik blijf liever hier zitten met de luxe van een paar ton overwaarde dan daar met het risico dat het onder water komt te staan. Gebeurt overigens vast niet, maar ik ben gewoon een pussy als het om dit soort dingen gaat. ;)
  woensdag 8 december 2021 @ 15:24:00 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526118
Die onderwaterkans is met nieuwbouw vrij klein idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 15:27:53 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526158
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je t al vijf jaar niet hebt gebruikt kun je vast ook wel zonder, is mijn credo :D

Hue knoppen hebben wij ook hoor, maar dan gaat er dus meteen een hele zone aan, en in mijn huis bestaat een zone al snel uit 15 peertjes :')
Ik denk dat alle verhuisdozen van het verhuisbedrijf van 8 jaar geleden dan zo in de kliko kunnen :')
En dan hebben we het nog niet over de verhuisdozen die in het huis van N ook nooit uitgepakt op zolder stonden :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202526177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:47 schreef exode het volgende:
Maar ik heb niet voor niets het werk wat ik heb dus alles moet aangepast worden, Hackproof en Privacy proof. En dat maakt het ingewikkelder merk ik. Veel merken hebben daar schijt aan.
Dit, zonder het werk, heb ik ook een beetje. Geen zin om leuk een smart huis te hebben zodat vervolgens iedereen die langsloopt bij wijze van spreken mijn systeem in kan of alles automatisch al bij de fabrikant ligt.
Maar geen tijd/zin om dat uit te zoeken, dus is hier niks smart.
pi_202526186
Wat een geld voor dat huis!! Voel me meteen stuk positiever over de prijs van ons huis.
Wij gingen vandaag eindelijk naar de notaris. Nu grondeigenaar *O*
Bouw begint over een maand of zo.
Met een meidenkwartet
pi_202526193
quote:
Ja dat is dan misschien het verschil met mijn huis :P

@exode Die keus heb ik ook, maar soms is het juist handiger om gewoon even te drukken.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:31:36 #246
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202526211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:19 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ga B in de gaten houden.....
Hier is vooral de oudste ook zo'n hoarder. Het liefst bewaart hij alle knutselprojecten, getimmerde vogelhuisjes, schoolwerkboekjes, lego-dozen en tekeningen. Ik ga dus een paar keer per jaar met een vuilniszak zijn kamer in en ruim dan (in overleg met J) op.

Vriend is dan weer niet zo van het bewaren, en op zolder staat hier slechts 1 volle verhuisdoos. Die zit vol met cd's en dvd's, en kan eigenlijk wel weg, maar we vinden hem beide te zwaar om naar beneden te tillen :@ :')
pi_202526226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
:N

Al zou het kunnen dat ik de bak na forse pressie relatief recent heb geschoond.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:33:22 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526228
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit, zonder het werk, heb ik ook een beetje. Geen zin om leuk een smart huis te hebben zodat vervolgens iedereen die langsloopt bij wijze van spreken mijn systeem in kan of alles automatisch al bij de fabrikant ligt.
Maar geen tijd/zin om dat uit te zoeken, dus is hier niks smart.
Dat is dus een van de redenen dat wij geen Chinese camera's hebben (waarvan 2 van de 3 nog opgehangen moeten worden), en dat is lastiger dan je denkt want er zit een white wash spul bij dat toch op Chinese software draait.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 15:34:03 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526237
Triple ofzo :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 15:34:37 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202526249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:29 schreef Cathmar het volgende:
Wat een geld voor dat huis!! Voel me meteen stuk positiever over de prijs van ons huis.
Wij gingen vandaag eindelijk naar de notaris. Nu grondeigenaar *O*
Bouw begint over een maand of zo.
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 15:35:34 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202526263
quote:
Daar heb ik ook echt zo'n hekel aan... ik gebruik dat ding al zeker 10 uur per dag te veel, en dan heb ik 'm ook nog nodig voor allerhande dagelijkse dingen waar vroegah gewoon een knopje voor was ;(. Manlief wil alles via de telefoon, maar ik veto dus altijd.
We doen btw wel steeds meer met Google Home en een Google assistent. "Hey Google, zet de lampen aan" enzo.
KuikenGuppy
  woensdag 8 december 2021 @ 15:39:45 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202526296
quote:

Ook het mijne, helaas niet dat van mijn eega ;( :').
KuikenGuppy
  woensdag 8 december 2021 @ 15:43:39 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202526341
Ons huis is volledig analoog, met ouderwetse tringelbel, fysieke lichtknopjes en internet-met-een-kabel (ja, we hebben ook wifi, maar die is boven dus nog steeds bagger, en dat houden we voor nu even zo, want anders smokkelt zoon nog vaker de ipad mee naar z'n kamer).

O ja, de verwarming kan wel met een app, maar óók met het kastje aan de muur (wat handig is, want de app gooit mij er regelmatig uit, en ik haaaat kou, dus zet m regelmatig een graadje hoger).
  woensdag 8 december 2021 @ 15:45:59 #254
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202526361
En een vraag die bij me opkomt. Voor degenen met een volledig smart huis. Hoe doe je dat dan als iemand op je huis past/ de huisdieren eten geeft als je op vakantie bent/ oppast op de kinderen?

Mijn vader heeft dus geen mobiele telefoon, en zou dan t licht niet aan kunnen doen in ons huis? Of werkt t niet zo? #noob
pi_202526402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:45 schreef mousemicky het volgende:
En een vraag die bij me opkomt. Voor degenen met een volledig smart huis. Hoe doe je dat dan als iemand op je huis past/ de huisdieren eten geeft als je op vakantie bent/ oppast op de kinderen?

Mijn vader heeft dus geen mobiele telefoon, en zou dan t licht niet aan kunnen doen in ons huis? Of werkt t niet zo? #noob
Je hebt ook overal gewoon lichtknopjes zitten. Wij hebben heel veel smart en kunnen ook via Siri alles omroepen. Maar ik gebruik voor lichten ook meestal de knop. ;)
pi_202526404
Hier wel smartverlichting (geen hue). Maar ik ben blij dat we voor de verlichting ook knopjes hebben. Die worden toch het vaakst gebruikt. Man vond dat eigenlijk niet nodig maar ook hij gebruikt die vaak. Het is toch makkelijk bij het binnenkomen van een ruimte om even op een knopje te drukken.
En vind het niet handig als oma ook de app moet hebben om de lampen aan of uit te zetten als ze komt oppassen.

Rolluiken gaan bijvoorbeeld wel automatisch, maar kunnen ook handmatig. En verschillende scènes bijvoorbeeld voor tv kijken of zo. Dat is wel handig.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:57:17 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202526480
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:21 schreef Phaidra het volgende:
Ik wilde net vragen hoe lang je daarmee zoet was, en toen zag ik je edit _O- _O_.
Lang! En ze hingen al he… kouwe klauwe! :D
pi_202526550
quote:

Lampen en gordijnen gaan automatisch, dus daar hoef je niks aan te doen. De deuren zijn gewoon met een sleutel dus dat kan iedereen die voor post/konijnen zorgt :D
Bijv sproeier en stopcontacten in de tuin kunnen met telefoon maar ook met een knopje.
Alleen tv kijken kan ik mijn ouders tijdens het oppassen niet bieden, wij hebben geen tv signaal en Netflix op onze tv vinden ze te ingewikkeld dus nemen ze hun eigen I-pad mee voor die ene keer dat ze hier 's avonds zitten _O-
pi_202526587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Lampen en gordijnen gaan automatisch, dus daar hoef je niks aan te doen.
Ik doe de gordijnen ongeveer 2x per jaar :D
pi_202526656
quote:

Het enige waar wij bij oppas wel echt even aan moeten denken, is de verwarming. Die schakelt automatisch uit als wij (of eigenlijk: onze telefoon) het huis verlaten. Dat is zoiets waar je niet bewust meer over nadenkt. Dus ze hebben wel eens heel erg zitten vernikkelen, ze snapten er niks van :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 december 2021 @ 16:14:56 #261
176471 oh-oh
pi_202526735
Ik heb niet eens een smartwatch :')
( Groucho Marx )
pi_202526861
Je krijgt mij voorlopig ook met geen stok aan een smart home. Als ik bijvoorbeeld las dat bij mensen gisteren hun stofzuiger of deurbel het niet deed omdat de Amazon-servers eruit lagen... nee dank u. :N
pi_202526869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:08 schreef Leandra het volgende:
Zo smal is dat niet toch? Wel voor deze prijs trouwens, maar an sich vind ik het vrij normaal voor een rijtjeshuis.

Wij hebben per ongeluk kerstboom verlichting met bluetooth, en man zijn nieuwe telefoon vindt die dingen steeds niet dus nu kan alleen ik die aandoen. :'( _O-
Ik vind smart teveel gedoe om te installeren en vrees voor veiligheid, mijn broer echter heeft alles op Hue zitten. Het heeft zeker voordelen, echter ik ben lui. :D
pi_202526927
We gebruikten in huis wat schakelklokken en die zijn vervangen voor smartdingen. De Tapo van TP-Link die Exode al noemde en van diezelfde reeks hangt er ook een camera in huis. Schijnt een veilig merk te zijn, ze hebben alleen wat weinig keuze met lampen.

Verder nog 1 smartlamp van een ander merk die dienst doet als nachtlampje/slaaptrainer. Die is gelukkig gewoon met afstandsbediening te bedienen. Wel zo handig want ons internet is nog altijd niet stabiel dus alles smart zou hier knap onhandig zijn.
pi_202527072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dus een van de redenen dat wij geen Chinese camera's hebben (waarvan 2 van de 3 nog opgehangen moeten worden), en dat is lastiger dan je denkt want er zit een white wash spul bij dat toch op Chinese software draait.
Ja er is echt heel veel crap te koop, Amazon en Bol staan er vol mee.
Onze camera is niet op wifi aangesloten, maar ik kan er op een slinkse manier toch in met mijn telefoon.

Verder is ons netwerk dubbel uitgevoerd in huis, klinkt fancy, is het niet. Ik heb gewoon 2 wifi netwerken in mijn huis, op de een zitten onze smart dingen, op de ander onze laptops en telefoons.
pi_202527107
quote:

Die zitten in het donker!

Ik zou zelf nooit voor een volledig smart home gaan, altijd een analoge backup. En dat is echt heel makkelijk te installeren (zeg ik he)
Maar wij hebben meerdere Google homes in huis, die je kan bedienen via het scherm zelf dus de oppas kan met dat scherm de lichten uit en aan doen.
pi_202527119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Zo smal is dat niet toch? Wel voor deze prijs trouwens, maar an sich vind ik het vrij normaal voor een rijtjeshuis.

Wij hebben per ongeluk kerstboom verlichting met bluetooth, en man zijn nieuwe telefoon vindt die dingen steeds niet dus nu kan alleen ik die aandoen. :'( _O-
Ik vind smart teveel gedoe om te installeren en vrees voor veiligheid, mijn broer echter heeft alles op Hue zitten. Het heeft zeker voordelen, echter ik ben lui. :D
Ja dat klopt wel. Ons huidige huis is 30cm breder, maar 30cm minder merk je in het dagelijks leven denk ik niet al te veel van.

Wij hebben overigens wel een huis met allerlei smart dingen. Zo zitten onze tv's achter een smart stopcontact, dus de kinderen kunnen niet langer tv kijken dan dat de switch aan staat. Ik heb er nooit meer discussie over want zij denken dat Evil Google dat allemaal regelt. :+
pi_202527121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het enige waar wij bij oppas wel echt even aan moeten denken, is de verwarming. Die schakelt automatisch uit als wij (of eigenlijk: onze telefoon) het huis verlaten. Dat is zoiets waar je niet bewust meer over nadenkt. Dus ze hebben wel eens heel erg zitten vernikkelen, ze snapten er niks van :@.
_O-
  woensdag 8 december 2021 @ 16:58:54 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202527384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Mwah, in die prijsklasse verwacht ik toch minimaal een "riante extra brede woning" (in makelaarstermen ) van 5,70 breed.
Maar eigenlijk vind ik dat al te smal en boven de ¤ 500.000 vind ik die 5,70 het absolute minimum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202527418
Even iets heel anders. Ik keek net even naar de persco waarin Amalia ondervraagd werd over haar toekomstplannen. Die mega trotse blikken van Wim-Lex en Máxima als Amalia aan het woord was, ik werd er oprecht een beetje emo van. O+
pi_202527430
Ik zou overigens geen vitale functies van mijn huis smart maken zoals verwarming of water. Die hacken is een lucratief verdienmodel.
  woensdag 8 december 2021 @ 17:02:48 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202527432
Wij hebben overigens in iedere ruimte met Tradfri lampen ook een afstandsbediening, in de meeste ruimtes zijn er 1 of 2 lampen op aangesloten, in de woonkamer 8.
Overigens heb ik in de woonkamer ook 2 afstandsbedieningen liggen; zowel bij de deur uit de hal als bij de deur uit de garage.
N gebruikt ze regelmatig, ik gebruik altijd mijn telefoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 december 2021 @ 17:14:22 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202527596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Tado? Die heeft daar tegenwoordig een knop voor. Was een veelgevraagde feature :D.
KuikenGuppy
  woensdag 8 december 2021 @ 17:33:50 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202527845
Ik zie geloof ik nog niet echt de enorme voordelen van een smart huis. Wat de een makkelijk vindt, is voor de ander een enorme uitzoektocht, en eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, omdat tech-gedoe me echt 0,0 interesseert.

En dan zou ik dus ook andere lampen moeten kopen enzo? Neu, laat maar. Mijn gordijnen gaan ook met de hand gewoon open 😉.

Maar goed, wij zijn dat gezin met die kinderen die samen 1 oude ipad uit 2015 moeten delen, waar geen spelcomputer in huis is, en waar de tv relatief klein is (60cm breed schat ik in).
pi_202528229
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:14 schreef Burdie het volgende:

[..]
Tado? Die heeft daar tegenwoordig een knop voor. Was een veelgevraagde feature :D.
Jup! Oh dat ga ik checken, geniaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 december 2021 @ 18:23:45 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202528534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Jup! Oh dat ga ik checken, geniaal!
Je kunt het niet zien als je thuis bent, linksboven staat de knop "uitschakelen alle kamers", als je weg bent wordt die knop "schema hervatten". Geloof ik.
KuikenGuppy
  woensdag 8 december 2021 @ 18:51:05 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202528933
Mijn baby, die al bijna een half jaar oud is en zelden spuugt, zat net op mijn arm nadat hij een uur lang non-stop had gedronken, en naast me lag de kap van die Risbyn-lamp waar Leandra vandaag mee bezig was, want ik wilde voelen hoe warm de ledlampjes kunnen worden. Conclusie: niet zo warm, en de kap ik nu versierd, maar niet gelijkmatig :s) .
  woensdag 8 december 2021 @ 19:09:02 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202529220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 18:51 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby, die al bijna een half jaar oud is en zelden spuugt, zat net op mijn arm nadat hij een uur lang non-stop had gedronken, en naast me lag de kap van die Risbyn-lamp waar Leandra vandaag mee bezig was, want ik wilde voelen hoe warm de ledlampjes kunnen worden. Conclusie: niet zo warm, en de kap ik nu versierd, maar niet gelijkmatig :s) .
Ehm... je verhaal leest alsof de kap onbedoeld "versierd" is? :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202529241
Lekker Lemijn. Maar ik kan je uit ervaring vertellen, liever op je lampenkap dan in je mond :')
  woensdag 8 december 2021 @ 19:28:09 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202529501
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:10 schreef Aure het volgende:
Lekker Lemijn. Maar ik kan je uit ervaring vertellen, liever op je lampenkap dan in je mond :')
brrrr :X .

Mijn kinderen zijn gelukkig nooit verder gekomen dan naast mijn mond, zo lekker bij de mondhoek. Vond ik ook al heel matig.
pi_202529579
Weet niet of ik hier goed zit, maar ben op zoek naar een bepaald speelgoed

Op AliExpress:
https://m.nl.aliexpress.c(...)4d2da205349499b8a0d1

Ik zoek dit, maar dan gewoon het originele, dus kwaliteit. Kan het alleen totaal niet vinden.

Iemand een idee?
  woensdag 8 december 2021 @ 19:35:05 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_202529630
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:10 schreef Aure het volgende:
disclaimer
  woensdag 8 december 2021 @ 19:35:27 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_202529633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:32 schreef Sfancta het volgende:
Weet niet of ik hier goed zit, maar ben op zoek naar een bepaald speelgoed

Op AliExpress:
https://m.nl.aliexpress.c(...)4d2da205349499b8a0d1

Ik zoek dit, maar dan gewoon het originele, dus kwaliteit. Kan het alleen totaal niet vinden.

Iemand een idee?
Geomag!
disclaimer
pi_202529811
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Geomag!
Thanks!!! Zou dat een leuk kerstcadeau zijn voor een 6jarige? Of is dit zo'n spul waar je eerst voor 200 euro moet kopen om wat leuks te kunnen bouwen?
pi_202530190
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier nog dozen van onze verhuizing in februari 2016, onuitgepakt. Win ik nu *) O-) :P ??
pi_202530228
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:35 schreef SQ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja die was ook grappig :D hier was net ff anders, Otis plantte snachts z'n hoofd op mij en kotste vervolgens op mijn hoofd. Toen wilde ik mijn vriend vertellen wat er gebeurde en deed ik mijn mond open en sijpelde het er zo in ;( ;(
  woensdag 8 december 2021 @ 20:15:21 #287
176471 oh-oh
pi_202530306
Kinderen <3
( Groucho Marx )
pi_202530414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:15 schreef oh-oh het volgende:
Kinderen <3
Maar je krijgt er zoveel voor terug
  woensdag 8 december 2021 @ 20:23:19 #289
176471 oh-oh
pi_202530466
Mijn ouders wachten daar feitelijk nog steeds op denk ik dus idk...
( Groucho Marx )
pi_202531684
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even iets heel anders. Ik keek net even naar de persco waarin Amalia ondervraagd werd over haar toekomstplannen. Die mega trotse blikken van Wim-Lex en Máxima als Amalia aan het woord was, ik werd er oprecht een beetje emo van. O+
Dat vond ik ook mooi ja O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202531835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:02 schreef exode het volgende:
Ik zou overigens geen vitale functies van mijn huis smart maken zoals verwarming of water. Die hacken is een lucratief verdienmodel.
Mijn vriend heeft van netwerken ontwerpen zijn werk gemaakt, ik vertrouw er wel op dat hij over die dingen goed heeft nagedacht. Maar het is wel een goed punt ja.

Overigens, ben ik de enige die echt een tyfushekel heeft aan praten tegen Google? Ik was ook onredelijk boos toen vriend het lampje op mijn nachtkastje had ver-smart zonder overleg. Dat is MIJN lampje, ik wil helemaal niet tegen Google hoeven roepen dat hij aan of uit moet en dan hopen dat dat kreng me verstaat :'). Arm uitstrekken - knopje - klik - uit. Fine by me.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202532040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 19:46 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Thanks!!! Zou dat een leuk kerstcadeau zijn voor een 6jarige? Of is dit zo'n spul waar je eerst voor 200 euro moet kopen om wat leuks te kunnen bouwen?
Prima leeftijd ervoor :Y. Wij hebben deze doos geloof ik, en daar kan je al best leuke dingen mee doen. Niet zo’n bouwwerk als in die alie-link nee, maar leuk genoeg. Het bouwen is best nog een uitdaging, zeker als het groter wordt (het spul is door het metaal best zwaar en als het even uit balans is, klitten de magneten aan elkaar - disclaimer: driftbuien kunnen hierbij niet worden uitgesloten ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202532418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Mijn ouders wachten daar feitelijk nog steeds op denk ik dus idk...
Niet eens kleinkinderen! :P
pi_202532667
Wij hebben overal smartverlichting. Dat begon met een hele goede reden in de keuken. 10 lampen die of allemaal aan waren of allemaal uit. Dat was ‘s avonds echt zo lelijk. En alles los koppelen was veel werk voor vriend. Dus nu allemaal smart. En als de zon onder gaat krijgt ons hele huis nu een schitterende warmgele gloed O+
  woensdag 8 december 2021 @ 22:21:59 #295
176471 oh-oh
pi_202532677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Niet eens kleinkinderen! :P
Ho ho, 1 kleinkind voor ieder kind dat ze zelf op de planeet geworpen hebben, ik vind dat een nette score.
( Groucho Marx )
pi_202532756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Prima leeftijd ervoor :Y. Wij hebben deze doos geloof ik, en daar kan je al best leuke dingen mee doen. Niet zo’n bouwwerk als in die alie-link nee, maar leuk genoeg. Het bouwen is best nog een uitdaging, zeker als het groter wordt (het spul is door het metaal best zwaar en als het even uit balans is, klitten de magneten aan elkaar - disclaimer: driftbuien kunnen hierbij niet worden uitgesloten ;)).
Haha die driftbuien ja en ik word er ook wel een beetje nijdig van als dat gebeurt. :@

Peuter kreeg een klein setje laatst. Hij was een beetje ongeduldig toen ik simpele figuren met hem maakte. Daarna wees hij op de achterkant van de doos en vroeg hoopvol wanneer we dat zouden maken. :D
Zoals deze achterkant
pi_202533737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ho ho, 1 kleinkind voor ieder kind dat ze zelf op de planeet geworpen hebben, ik vind dat een nette score.
Maar niet dankzij jou. :+
Dan was je zusje voldoende geweest. :P
pi_202534574
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar niet dankzij jou. :+
Dan was je zusje voldoende geweest. :P
Je moet een beetje je kansen spreiden hè
pi_202534944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn vriend heeft van netwerken ontwerpen zijn werk gemaakt, ik vertrouw er wel op dat hij over die dingen goed heeft nagedacht. Maar het is wel een goed punt ja.

Overigens, ben ik de enige die echt een tyfushekel heeft aan praten tegen Google? Ik was ook onredelijk boos toen vriend het lampje op mijn nachtkastje had ver-smart zonder overleg. Dat is MIJN lampje, ik wil helemaal niet tegen Google hoeven roepen dat hij aan of uit moet en dan hopen dat dat kreng me verstaat :'). Arm uitstrekken - knopje - klik - uit. Fine by me.
Ja absoluut! Dan mag ie bij mij ook wel eens checken of ik het goed heb gedaan.

Wij hebben 2 Google Homes in huis, een Chromecast, 2 smart lampen omdat de lichtknop niet toegankelijk is, 2 smart stekkers, een smart camera en een smart printer. Waarschijnlijk gaan we nog een paar lampen smart maken waaronder de buitenlampen en dan is het denk ik wel klaar. Dus eigenlijk zijn wij smart wannabees. Hoewel de te bestellen rolluiken wellicht op smart kunnen, dat zou ik wel handig vinden.
Wij zijn met name blij wat betreft muziek, B en Juul zijn gek op muziek en die zetten zelf muziek op door het gewoon aan Google te vragen. Heerlijk.
B vraagt ook altijd het weer aan Google voordat ie gaat aankleden. :D Dan weet ie wat ie aan moet doen.

Ons kantoor is smart en dat werkt wel echt fijn. Zo kan ik als ik binnenkom op kantoor op een interactieve zuil zien waar het druk is maar ook hoe de temperatuur overal is. Ze willen ook nog inbouwen dat je kan zien waar je collega's zitten maar dat is privacy technisch een issue.
pi_202534952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Je moet een beetje je kansen spreiden hè
True. Mijn ouders hebben ook 3 kinderen en alleen kleinkinderen van mij. :P
  donderdag 9 december 2021 @ 09:06:19 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_202535109
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:43 schreef vencodark het volgende: