Nee. Als Max FL had gister ging ie met +2 de laatste race in. Als Hamilton dan 18 punten (p2) pakt en Max 16 (p3 + FL) is t weer gelijk en is Max WDC.quote:Op maandag 6 december 2021 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende: [..] Nee natuurlijk niet, dan komt die alsnog een punt tekort
Max moet Lewis zijn auto slopen, das de enige manier.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. We hebben een absoluut wereldwonder nodig komend weekend, want die Mercedes is gewoon de snelste auto. Ik zie het bijzonder somber in.
Jep, ik ook helaas.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. We hebben een absoluut wereldwonder nodig komend weekend, want die Mercedes is gewoon de snelste auto. Ik zie het bijzonder somber in.
och och wat was t heerlijk geweest als Max gewoon onbedreigd was weggereden naar winst nadat ie op pole mocht vertrekken bij herstart met z'n gratis bandenwissel.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Overigens is Toto en überhaupt heel Mercedes viesmad over gister schijnbaar, dat is wel heerlijk natuurlijk.
Ja dat was nog lastig geworden hoor, die banden waren niet best meer op het eind.quote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
och och wat was t heerlijk geweest als Max gewoon onbedreigd was weggereden naar winst nadat ie op pole mocht vertrekken bij herstart met z'n gratis bandenwissel.
dat heeft hij nooitquote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel nou dat Lewis die pech had gehad
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef RealistAtheist het volgende:
De complete achterlijkheid hier van mensen die zeggen dat Lewis niet wist wat Max deed is echt lachwekkend. Het is een race! Op het moment dat je ziet dat je tegenstander vertraagd ga je er voorbij. Als Max een motor of versnellingsbak probleem had gehad was Lewis er eerst ook even achter blijven hangen om te kijken wat er aan de hand was?in de hele geschiedenis van het racen is er nog nooit iemand achter een andere racer blijven hangen (uitgezonderd vlagsituaties) maar Lewis doet dat nu wel omdat "hij niet wist wat er aan de hand was"
![]()
![]()
Klopt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee. Als Max FL had gister ging ie met +2 de laatste race in. Als Hamilton dan 18 punten (p2) pakt en Max 16 (p3 + FL) is t weer gelijk en is Max WDC.
Zou dan op hard zijn geweest.quote:Op maandag 6 december 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja dat was nog lastig geworden hoor, die banden waren niet best meer op het eind.
Dat maakt het argument van die mensen nog lachwekkender.quote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.
Ik weet dat Lewis dat min of meer toegegeven heeft. Maar een aantal mensen hier beweert dat Lewis niet wist wat er aan de hand was.quote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.
Dat is Hamilton zij probleem en niet van Verstappenquote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja als je een naïeve rookie bent wel jaquote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef RealistAtheist het volgende:
Op het moment dat je ziet dat je tegenstander vertraagd ga je er voorbij.
Waar zijn ze boos over?quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Overigens is Toto en überhaupt heel Mercedes viesmad over gister schijnbaar, dat is wel heerlijk natuurlijk.
Geen beginnen meer aan tenzij mechanische pech bij Hamilton nog een rol gaat spelen. Iedere actie van Max ligt een vergrootglas. Dat maakt het extra moeilijk.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Iedere coureur doet dat behalve Hamiltonquote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja als je een naïeve rookie bent wel ja
Nee over levensgevaarlijke Maxquote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar zijn ze boos over?
Dat Hamilton meermaals P1 kreeg van de stewards is niet genoeg?
Dan moet je dus ook niet gaan janken als iemand dan nog verder gaat vertragen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog een stop bedoel je? Dan was Lewis toch buiten gebleven?quote:
quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja inhalen is verboden dat was ok vergeten.quote:
Ik vind Hamilton gevaarlijker rijden dit seizoen dan Verstappen.quote:
Dat zei ik direct al.quote:Op maandag 6 december 2021 11:29 schreef BroesWillems het volgende:
[BNW] Bij de herstart probeerde Bottas Max er bewust af te tikken, dat was de reden dat Max ook buiten de baan moest. Als hij eerder had geremd had Bottas hem geraakt.[/BNW]
Hamilton kent die regel wel, maar dat is dan ook geen naïeve rookie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh ja inhalen is verboden dat was ok vergeten.
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Iedere coureur doet dat behalve Hamilton
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik weet dat Lewis dat min of meer toegegeven heeft. Maar een aantal mensen hier beweert dat Lewis niet wist wat er aan de hand was.
quote:The Stewards heard from the driver of Car 33 (Max Verstappen), the driver of car 44
(Lewis Hamilton) and team representative, reviewed the video and telemetry
evidence and determined that the driver of Car 33 was predominantly at fault.
At turn 21 the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car
44 and was told by the team to do so “strategically”. Car 33 slowed significantly at
turn 26. However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to
DRS detection line 3.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and
the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was
giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding
to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of
Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.
Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car
first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the
first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards
to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the
standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Show me...quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.
Och die Toto probeert dat natuurlijk zodat de media dit oppakt. Lekker laten gaan. Dit zegt meer over Toto dan Max die vrij nuchter blijftquote:
Waarom gaat Hamilton niet voorbij?quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.
Dat document is een schoolvoorbeeld van contradictio in terminis.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???
[..]
0:52quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Show me...
Ik heb nog nooit eerder een sur place gezien in de F1.
Omdat het gaat om de remactie van VER die gevaar oplevert. Dat veroordelen ze ongeacht wat eraan voorafging.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???
[..]
Natuurlijk welquote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom gaat Hamilton niet voorbij?
DRS detectielijn of niet, dat zou niks uitmaken.
Typisch FIA gebrabbel wat we al vaker gezien hebben dit jaar idd. Wat maken die zich onsterfelijk belachelijk zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max moet Lewis zijn auto slopen, das de enige manier.
Was gister wel verbaasd dat niemand een puncture kreeg van al die debris
Stel nou dat Lewis die pech had gehad
Ja dat is ook niet mijn bezwaar - mijn bezwaar is niet optreden tegen gekut van HAM daar. Dit schept precedenten.quote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het gaat om de remactie van VER die gevaar oplevert. Dat veroordelen ze ongeacht wat eraan voorafging.
Precies.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Typisch FIA gebrabbel wat we al vaker gezien hebben dit jaar idd. Wat maken die zich onsterfelijk belachelijk zeg.
Goed voorbeeld van hoe dom de actie van Hamilton was, dan had hij net zoals Alonso er beter naast kunnen blijven hangen.quote:
Mooi geluid, maar verder slaat dit voorbeeld nergens opquote:
Bij die actie waardoor die van zijn team de positie moest terug geven is het simpelquote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.
Precies. Nee we zien uiteraard liever een Bottas. Zeker niet iemand die het MB erg lastig maakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.
Nee, het ging over de eerste herstart, toen Max (gratis) naar hard was gewisseld.quote:Op maandag 6 december 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nog een stop bedoel je? Dan was Lewis toch buiten gebleven?
Dat is geen surplace, dat is HAM die ALO er langs laat.quote:
1. Daar was geen sprake van een sur place.quote:
Nee, proberen de bocht te halen als je auto uit balans is gebracht (ik dacht dat ie aangetikt werd, maar dat is schijnbaar niet het geval) is een goed idee. Itt Brazilië remde hij niet achterlijk laat.quote:Op maandag 6 december 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij die actie waardoor die van zijn team de positie moest terug geven is het simpel
Was op de BAAN gebleven, dan kreeg je geen gezeik als je Hamilton eraf poeierde. Dat hij er nu zelf ook afging net als in Brazilië was alleen maar dom. Want toen moest die blij zijn dat hij ermee wegkwam, en nu maakt hij er misbruik van
stel dat Verstappen niet zo laat had geremd dan had Bottas hem toch wel geraaktquote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, proberen de bocht te halen als je auto uit balans is gebracht (ik dacht dat ie aangetikt werd, maar dat is schijnbaar niet het geval) is een goed idee. Itt Brazilië remde hij niet achterlijk laat.
En wat boeit het verder? Hamilton kreeg een gigantisch cadeau van de VSC en Verstappen wist dat die ene actie het kampioenschap zomaar kon beslissen, gezien Hamilton daarvoor niet dichtbij genoeg kon komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |