Nee. Als Max FL had gister ging ie met +2 de laatste race in. Als Hamilton dan 18 punten (p2) pakt en Max 16 (p3 + FL) is t weer gelijk en is Max WDC.quote:Op maandag 6 december 2021 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende: [..] Nee natuurlijk niet, dan komt die alsnog een punt tekort
Max moet Lewis zijn auto slopen, das de enige manier.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. We hebben een absoluut wereldwonder nodig komend weekend, want die Mercedes is gewoon de snelste auto. Ik zie het bijzonder somber in.
Jep, ik ook helaas.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. We hebben een absoluut wereldwonder nodig komend weekend, want die Mercedes is gewoon de snelste auto. Ik zie het bijzonder somber in.
och och wat was t heerlijk geweest als Max gewoon onbedreigd was weggereden naar winst nadat ie op pole mocht vertrekken bij herstart met z'n gratis bandenwissel.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Overigens is Toto en überhaupt heel Mercedes viesmad over gister schijnbaar, dat is wel heerlijk natuurlijk.
Ja dat was nog lastig geworden hoor, die banden waren niet best meer op het eind.quote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
och och wat was t heerlijk geweest als Max gewoon onbedreigd was weggereden naar winst nadat ie op pole mocht vertrekken bij herstart met z'n gratis bandenwissel.
dat heeft hij nooitquote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel nou dat Lewis die pech had gehad
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef RealistAtheist het volgende:
De complete achterlijkheid hier van mensen die zeggen dat Lewis niet wist wat Max deed is echt lachwekkend. Het is een race! Op het moment dat je ziet dat je tegenstander vertraagd ga je er voorbij. Als Max een motor of versnellingsbak probleem had gehad was Lewis er eerst ook even achter blijven hangen om te kijken wat er aan de hand was?in de hele geschiedenis van het racen is er nog nooit iemand achter een andere racer blijven hangen (uitgezonderd vlagsituaties) maar Lewis doet dat nu wel omdat "hij niet wist wat er aan de hand was"
![]()
![]()
Klopt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee. Als Max FL had gister ging ie met +2 de laatste race in. Als Hamilton dan 18 punten (p2) pakt en Max 16 (p3 + FL) is t weer gelijk en is Max WDC.
Zou dan op hard zijn geweest.quote:Op maandag 6 december 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja dat was nog lastig geworden hoor, die banden waren niet best meer op het eind.
Dat maakt het argument van die mensen nog lachwekkender.quote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.
Ik weet dat Lewis dat min of meer toegegeven heeft. Maar een aantal mensen hier beweert dat Lewis niet wist wat er aan de hand was.quote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heeft hij later ook aangegeven. Hij wilde er niet voorbij voor de DRS detectie.
Dat is Hamilton zij probleem en niet van Verstappenquote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja als je een naïeve rookie bent wel jaquote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef RealistAtheist het volgende:
Op het moment dat je ziet dat je tegenstander vertraagd ga je er voorbij.
Waar zijn ze boos over?quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Overigens is Toto en überhaupt heel Mercedes viesmad over gister schijnbaar, dat is wel heerlijk natuurlijk.
Geen beginnen meer aan tenzij mechanische pech bij Hamilton nog een rol gaat spelen. Iedere actie van Max ligt een vergrootglas. Dat maakt het extra moeilijk.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik ook helaas.
Iedere coureur doet dat behalve Hamiltonquote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja als je een naïeve rookie bent wel ja
Nee over levensgevaarlijke Maxquote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar zijn ze boos over?
Dat Hamilton meermaals P1 kreeg van de stewards is niet genoeg?
Dan moet je dus ook niet gaan janken als iemand dan nog verder gaat vertragen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog een stop bedoel je? Dan was Lewis toch buiten gebleven?quote:
quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja inhalen is verboden dat was ok vergeten.quote:
Ik vind Hamilton gevaarlijker rijden dit seizoen dan Verstappen.quote:
Dat zei ik direct al.quote:Op maandag 6 december 2021 11:29 schreef BroesWillems het volgende:
[BNW] Bij de herstart probeerde Bottas Max er bewust af te tikken, dat was de reden dat Max ook buiten de baan moest. Als hij eerder had geremd had Bottas hem geraakt.[/BNW]
Hamilton kent die regel wel, maar dat is dan ook geen naïeve rookie.quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh ja inhalen is verboden dat was ok vergeten.
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Iedere coureur doet dat behalve Hamilton
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???quote:Op maandag 6 december 2021 11:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik weet dat Lewis dat min of meer toegegeven heeft. Maar een aantal mensen hier beweert dat Lewis niet wist wat er aan de hand was.
quote:The Stewards heard from the driver of Car 33 (Max Verstappen), the driver of car 44
(Lewis Hamilton) and team representative, reviewed the video and telemetry
evidence and determined that the driver of Car 33 was predominantly at fault.
At turn 21 the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car
44 and was told by the team to do so “strategically”. Car 33 slowed significantly at
turn 26. However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to
DRS detection line 3.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and
the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was
giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding
to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of
Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.
Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car
first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the
first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards
to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the
standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Show me...quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.
Och die Toto probeert dat natuurlijk zodat de media dit oppakt. Lekker laten gaan. Dit zegt meer over Toto dan Max die vrij nuchter blijftquote:
Waarom gaat Hamilton niet voorbij?quote:Op maandag 6 december 2021 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helemaal niet, is al veel vaker gebeurd, dat afremmen voor de DRS detectie om maar die ander voor te laten gaan.
Dat document is een schoolvoorbeeld van contradictio in terminis.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???
[..]
0:52quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Show me...
Ik heb nog nooit eerder een sur place gezien in de F1.
Omdat het gaat om de remactie van VER die gevaar oplevert. Dat veroordelen ze ongeacht wat eraan voorafging.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Niet een aantal mensen - Lewis heeft het zelfs in zijn verweer nogmaals zo gezegd, en dat is waarom het rapport van de FIA zo vreemd is. Zie onder. De onderstreepte gedeeltes rijmen toch niet met elkaar? Waarom is deze nonsens niet doorgeprikt door de FIA???
[..]
Natuurlijk welquote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom gaat Hamilton niet voorbij?
DRS detectielijn of niet, dat zou niks uitmaken.
Typisch FIA gebrabbel wat we al vaker gezien hebben dit jaar idd. Wat maken die zich onsterfelijk belachelijk zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 11:31 schreef Perox het volgende:
[..]
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max moet Lewis zijn auto slopen, das de enige manier.
Was gister wel verbaasd dat niemand een puncture kreeg van al die debris
Stel nou dat Lewis die pech had gehad
Ja dat is ook niet mijn bezwaar - mijn bezwaar is niet optreden tegen gekut van HAM daar. Dit schept precedenten.quote:Op maandag 6 december 2021 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het gaat om de remactie van VER die gevaar oplevert. Dat veroordelen ze ongeacht wat eraan voorafging.
Precies.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Typisch FIA gebrabbel wat we al vaker gezien hebben dit jaar idd. Wat maken die zich onsterfelijk belachelijk zeg.
Goed voorbeeld van hoe dom de actie van Hamilton was, dan had hij net zoals Alonso er beter naast kunnen blijven hangen.quote:
Mooi geluid, maar verder slaat dit voorbeeld nergens opquote:
Bij die actie waardoor die van zijn team de positie moest terug geven is het simpelquote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.
Precies. Nee we zien uiteraard liever een Bottas. Zeker niet iemand die het MB erg lastig maakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over hoe Verstappen verdedigt. Het is nou niet zo dat ie heel veel andere opties heeft.
Nee, het ging over de eerste herstart, toen Max (gratis) naar hard was gewisseld.quote:Op maandag 6 december 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nog een stop bedoel je? Dan was Lewis toch buiten gebleven?
Dat is geen surplace, dat is HAM die ALO er langs laat.quote:
1. Daar was geen sprake van een sur place.quote:
Nee, proberen de bocht te halen als je auto uit balans is gebracht (ik dacht dat ie aangetikt werd, maar dat is schijnbaar niet het geval) is een goed idee. Itt Brazilië remde hij niet achterlijk laat.quote:Op maandag 6 december 2021 11:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij die actie waardoor die van zijn team de positie moest terug geven is het simpel
Was op de BAAN gebleven, dan kreeg je geen gezeik als je Hamilton eraf poeierde. Dat hij er nu zelf ook afging net als in Brazilië was alleen maar dom. Want toen moest die blij zijn dat hij ermee wegkwam, en nu maakt hij er misbruik van
stel dat Verstappen niet zo laat had geremd dan had Bottas hem toch wel geraaktquote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, proberen de bocht te halen als je auto uit balans is gebracht (ik dacht dat ie aangetikt werd, maar dat is schijnbaar niet het geval) is een goed idee. Itt Brazilië remde hij niet achterlijk laat.
En wat boeit het verder? Hamilton kreeg een gigantisch cadeau van de VSC en Verstappen wist dat die ene actie het kampioenschap zomaar kon beslissen, gezien Hamilton daarvoor niet dichtbij genoeg kon komen.
Dus had hij gewoon de bocht moeten halen en dan lag die er nog voor. En dat had hij steeds moeten herhalenquote:Op maandag 6 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, proberen de bocht te halen als je auto uit balans is gebracht (ik dacht dat ie aangetikt werd, maar dat is schijnbaar niet het geval) is een goed idee. Itt Brazilië remde hij niet achterlijk laat.
Verstappen kreeg een cadeautje van de wedstrijdleider met de code rood.quote:En wat boeit het verder? Hamilton kreeg een gigantisch cadeau van de VSC en Verstappen wist dat die ene actie het kampioenschap zomaar kon beslissen, gezien Hamilton daarvoor niet dichtbij genoeg kon komen.
Dat bedoelde ie niet volgens mij, en godzijdank remde Verstappen zo laat als hij deed. Wat een enorme oetlul was Bottas daar zegquote:Op maandag 6 december 2021 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
stel dat Verstappen niet zo laat had geremd dan had Bottas hem toch wel geraakt
[ afbeelding ]
Wat begrijp jij niet aan maximaal?quote:Op maandag 6 december 2021 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben het over piekbelasting. Ik zal niet van 80 naar 0 in een seconde kunnen nee, dan scheurt dat hele ding uit elkaar.
Dat was geen cadeautje, dat was een bewussie van Red Bull. Die hadden die impact ook gezien, en wisten dondersgoed dat er een code rood zou volgen om die tecpro te fixen. Dat was dus slim...quote:Op maandag 6 december 2021 11:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus had hij gewoon de bocht moeten halen en dan lag die er nog voor. En dat had hij steeds moeten herhalen
[..]
Verstappen kreeg een cadeautje van de wedstrijdleider met de code rood.
En dan besluit om er netjes achter te blijven rijden en niet alles doet om het te passeren? Dat klinkt wel logisch inderdaad.. Schijnt dat het juist in een wedstrijd de bedoeling is om voor iemand te eindigenquote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies. Een wedstrijd waarin je voorganger totaal onverwacht langzaam gaat rijden en jij geen idee hebt waarvoor en waarom.
Natuurlijk ook wel een kleine gokquote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was geen cadeautje, dat was een bewussie van Red Bull. Die hadden die impact ook gezien, en wisten dondersgoed dat er een code rood zou volgen om die tecpro te fixen. Dat was dus slim...
In tegenstelling tot Silverstone en Imola, waar lucky Lewis zijn auto kon repareren na een crash dankzij een code rood.
Inderdaad, waar gaat dit over.. snap niet dat jullie hier zo lang over kunnen discussiëren.quote:Op maandag 6 december 2021 11:24 schreef RealistAtheist het volgende:
De complete achterlijkheid hier van mensen die zeggen dat Lewis niet wist wat Max deed is echt lachwekkend. Het is een race! Op het moment dat je ziet dat je tegenstander vertraagd ga je er voorbij. Als Max een motor of versnellingsbak probleem had gehad was Lewis er eerst ook even achter blijven hangen om te kijken wat er aan de hand was?in de hele geschiedenis van het racen is er nog nooit iemand achter een andere racer blijven hangen (uitgezonderd vlagsituaties) maar Lewis doet dat nu wel omdat "hij niet wist wat er aan de hand was"
![]()
![]()
Nee want eerst krijg je een safety car en daarna pas rood, dus dat is puur een gokje die goed uitpakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was geen cadeautje, dat was een bewussie van Red Bull. Die hadden die impact ook gezien, en wisten dondersgoed dat er een code rood zou volgen om die tecpro te fixen. Dat was dus slim...
In tegenstelling tot Silverstone en Imola, waar lucky Lewis zijn auto kon repareren na een crash dankzij een code rood.
Niet mee eens. Max was in de Q gewoon echt de snelste als hij geen fout had gemaakt. Met een goede strategie was het hem denk ik wel gelukt. Die gele banden waren gewoon een hele domme fout.quote:Op maandag 6 december 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Dat kost ook niet alles op, want dan nog kan je erachter blijven plakken en zo bijvoorbeeld zorgen dat je teamgenoot op P3 in kan lopen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, waar gaat dit over.. snap niet dat jullie hier zo lang over kunnen discussiëren.
Voor de volgende race zal er wel een verduidelijking komen in de regels. Iets als "als je je positie moet teruggeven vanwege een ongeoorloofde actie dan mag je daarna de eerstvolgende DRS-zone niet gebruiken".
Hij moest wel op geel vanaf P3, als hij pole had gepakt was het misschien gelukt maar ook dan waren er crashes sc's en rode vlaggen geweest, blijf het een belachelijk circuit vinden, mooi op te rijden maar niet om op te racen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Max was in de Q gewoon echt de snelste als hij geen fout had gemaakt. Met een goede strategie was het hem denk ik wel gelukt. Die gele banden waren gewoon een hele domme fout.
Het kan de volgende race dus gewoon. Even afwachten.
Dat was gewoon een gok die goed uitpakte. Niemand dwong Mercedes de pits inquote:Op maandag 6 december 2021 11:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verstappen kreeg een cadeautje van de wedstrijdleider met de code rood.
Zonder geel was hij nooit eerste bij de herstart.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Max was in de Q gewoon echt de snelste als hij geen fout had gemaakt. Met een goede strategie was het hem denk ik wel gelukt. Die gele banden waren gewoon een hele domme fout.
Met die regel was Hamilton er gewoon voorbij gegaan. Maar idd, ze zouden er nog aan toe kunnen voegen "binnen 1 ronde positie terug geven"quote:Op maandag 6 december 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kost ook niet alles op, want dan nog kan je erachter blijven plakken en zo bijvoorbeeld zorgen dat je teamgenoot op P3 in kan lopen.
Blijft staan dat het onzinnig is om nu te zeggen dat Max geen schijn van kans heeft omdat de Mercedes veel sneller is. Dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 6 december 2021 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij moest wel op geel vanaf P3, als hij pole had gepakt was het misschien gelukt maar ook dan waren er crashes sc's en rode vlaggen geweest, blijf het een belachelijk circuit vinden, mooi op te rijden maar niet om op te racen.
Bewust Perez naar achter zetten? Gewoon geluk.quote:Op maandag 6 december 2021 11:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zonder geel was hij nooit van plek 3 naar 1 gegaan bij de 2e herstart, dat lijkt me geen fout.. het probleem was de 1e herstart..quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dat is zo, ik schat het zo'n beetje 70-30 in het voordeel van Hamiltonquote:Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijft staan dat het onzinnig is om nu te zeggen dat Max geen schijn van kans heeft omdat de Mercedes veel sneller is. Dat is gewoon niet zo.
Dat weet je nooit vooraf. Hamilton kan een start ook verklooien.quote:Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zonder geel was hij nooit eerste bij de herstart.
Max was zeker niet de snelste in kwalificatie. ZIjn ronde was alleen extreem op de limiet, en er uiteindelijk over.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om sneller te zijn in die RBR moet je meer risico's nemen dus kans op fouten is gewoon groter. Iets dat sommige hier maar niet willen accepteren en dat Max nog kwalijk nemen ook. Bekijk de beelden hoeveel werk het is om dat met die RBR te halen tov MB. Het aantal stuurcorrecties is een groot verschil.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
ik denk toch dat ze geen keus haddenquote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat weet je nooit vooraf. Hamilton kan een start ook verklooien.
Met geel weet je zeker dat je aan het einde een sitting duck bent. Ik vind het dus een verkeerde strategie. Die goed uit had kunnen pakken bij nog een code rood.
Je weet toch helemaal niet zeker of je dan een sitting duck bent? Nu gingen z'n banden eraan, maar weet niet of dat komt omdat z'n banden op waren of omdat er een auto tegenaan botste..quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat weet je nooit vooraf. Hamilton kan een start ook verklooien.
Met geel weet je zeker dat je aan het einde een sitting duck bent. Ik vind het dus een verkeerde strategie. Die goed uit had kunnen pakken bij nog een code rood.
Eens. Hamilton heeft nu wel een voordeel lijkt mij. Maar wellicht denken we daar zaterdag alweer anders over. Het hangt natuurlijk ook erg af van wat er nog over is van het voordeel van de nieuwe motor (die wordt steeds minder groot) en het circuit zelf. Hoe vaak dacht men niet vooraf dat het een Mercedes baan zou zijn en dat RB het snelst was en omgekeerd?quote:Op maandag 6 december 2021 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is zo, ik schat het zo'n beetje 70-30 in het voordeel van Hamilton
Naja waar er twee vechten..quote:Op maandag 6 december 2021 11:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dan winnen Max en Lewis hem dus niet. Terwijl dat onwaarschijnlijk is.
De hele kwalificatie bleek de RB gewoon goed te zijn. En Max had (ook mede doordat hij echt geweldig onderweg was) de pole met een ruime voorsprong gepakt als die laatste bocht goed was gegaan.quote:Op maandag 6 december 2021 11:54 schreef aesop het volgende:
[..]
Max was zeker niet de snelste in kwalificatie. ZIjn ronde was alleen extreem op de limiet, en er uiteindelijk over.
Max moet risico's nemen die Hamilton niet hoeft te nemen. Hetzelfde gold ook in de race. Er is geen andere manier om te winnen tegen zo'n superieure Mercedes.
Seizoen 2007 is mooi voorbeeld van toen Kimi won op 1 punt op Hamilton en Alonso.quote:
Door alle risico te nemen, dan was hij dus meer dan een seconde sneller dan zijn teamgenoot geweest en dan nog was de race pace van de Merc sneller.quote:Op maandag 6 december 2021 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De hele kwalificatie bleek de RB gewoon goed te zijn. En Max had (ook mede doordat hij echt geweldig onderweg was) de pole met een ruime voorsprong gepakt als die laatste bocht goed was gegaan.
En we hebben allemaal gezien hoe waardeloos dat is als je het opneemt tegen een veel snellere Mercedes.quote:Op maandag 6 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Max heeft echt een tijd duidelijk de snelste auto gehad. Toen maakte Hamilton fouten. Nu lijkt Hamilton weer net wat sneller in de laatste races en is Verstappen hele gekke sprongen aan het maken.quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef shiz het volgende:
Uiteindelijk zat meer dan P2 er toch schijnbaar niet in.
De Merc is zoals elk seizoen sinds Max erbij gewoon wederom de opperbeste en dat maakt het allemaal behoorlijk spelverdervend. Ze hebben de motor lekker op een laag pitje kunnen zetten om het spannend te maken en de reliability goed te doen... dan met Bottas getest met welke stand de motor het nog goed uithoudt en daar was de raketmotor een feit. Eigenlijk zou je geen motor moeten kunnen wisselen als je niet aan kunt tonen dat er echte issues mee zijn. Dit is echt een lachertje. Er worden Merc alleen penalties uitgedeeld zodra die toch geen effect hebben.![]()
Het is haast alsof het een draaiboek is van liberty media om het extra smeuïg te maken en meer volk naar F1 kijkend te hebben dat ze nu met gelijke stand de laatste ronde in gaan.
Ik zie het slecht in voor RBR. Max moet ook wel met handen en tanden vechten en verdedigen, want anders schiet het sowieso aan je voorbij, dan kan je beter iets proberen, dan er bij de pakken neerzitten.
En zo komt HAM weer onverdiend aan een titel. Hij was zeker niet de beste dit seizoen. Maar Lucky Lewis heeft weer eens mazzel. En komt zo met nare nasmaak op een recordaantal wereldtitels. Hopelijk is dat volgend jaar eens klaar en gaat het tussen Max en George.
Ik kots op Mercedes, Hamilton, Bottas en vooral op de stewards en FIAquote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat voor Bottas is echt groter dan alle andere bullshit van gisteren merk ik
Perez is een waardeloze coureur die ze opgepikt hebben terwijl hem te verstaan was gegeven dat er geen plek meer voor hem in de F1 was.quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Om sneller te zijn in die RBR moet je meer risico's nemen dus kans op fouten is gewoon groter. Iets dat sommige hier maar niet willen accepteren en dat Max nog kwalijk nemen ook. Bekijk de beelden hoeveel werk het is om dat met die RBR te halen tov MB. Het aantal stuurcorrecties is een groot verschil.
Het verschil tussen Bottas en Perez laat dit ook al heel duidelijk zien. Bottas is tov Perez stukken sneller en dan is Bottas maar een matige coureur in het veld. Was RBR echt sneller zou Bottas het niet tegen Perez kunnen opnemen.
Hoeveel beter die race pace was, is wel onduidelijk (voor mij dan). Max kon Bottas niet onder druk zetten in z'n 1e stint, maar dat kan ook komen omdat hij langer door wilde op dezelfde banden en hij bewust de banden spaarde. En in deel 2 van de race was het mediums vs hards waarbij Max ook wist dat hij moest sparen omdat anders z'n banden er mogelijk aan gingen.. Met beiden op hards had ik het nog moeten zien.. en als die 1e herstart goed was gegaan voor Max, was dat vast ook gebeurd.quote:Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Door alle risico te nemen, dan was hij dus meer dan een seconde sneller dan zijn teamgenoot geweest en dan nog was de race pace van de Merc sneller.
Ik kots op Bottas, fucking idioot.quote:Op maandag 6 december 2021 12:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kots op Mercedes, Hamilton, Bottas en vooral op de stewards en FIA
Met 35 ronden te gaan wist je het vooraf al.quote:Op maandag 6 december 2021 11:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet zeker of je dan een sitting duck bent? Nu gingen z'n banden eraan, maar weet niet of dat komt omdat z'n banden op waren of omdat er een auto tegenaan botste..
Eigenlijk mokerdom om Bottas te laten pittenquote:Op maandag 6 december 2021 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat was gewoon een gok die goed uitpakte. Niemand dwong Mercedes de pits in
Oh, die vind ik wel raar? Ik heb eigenlijk alleen maar sympathie voor hem, het hele seizoen al als bitch gebruikt, nu hij weet dat hij afgedankt is, kan hij gewoon weer een beetje lekker racen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat voor Bottas is echt groter dan alle andere bullshit van gisteren merk ik
Wat is er nu onsportief dat het de spuigaten uitloopt? Alsof MB nu zo sportief is. Ik zie gewoon twee coureurs en teams die het elkander lastig maken op hun eigen manier.quote:Op maandag 6 december 2021 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Max heeft echt een tijd duidelijk de snelste auto gehad. Toen maakte Hamilton fouten. Nu lijkt Hamilton weer net wat sneller in de laatste races en is Verstappen hele gekke sprongen aan het maken.
Overall is het: wie kampioen wordt, heeft het verdient.
En dan negeer ik maar even de onsportiviteit van Verstappen die echt de spuigaten uitloopt.
Exact.quote:Op maandag 6 december 2021 12:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoeveel beter die race pace was, is wel onduidelijk (voor mij dan). Max kon Bottas niet onder druk zetten in z'n 1e stint, maar dat kan ook komen omdat hij langer door wilde op dezelfde banden en hij bewust de banden spaarde. En in deel 2 van de race was het mediums vs hards waarbij Max ook wist dat hij moest sparen omdat anders z'n banden er mogelijk aan gingen.. Met beiden op hards had ik het nog moeten zien.. en als die 1e herstart goed was gegaan voor Max, was dat vast ook gebeurd.
Jos sloeg tafel kapot zaterdag, volgende week zondag gaat nog veel meer kapot ben ik bang mocht die viezerik gluiperd HAM WK worden.quote:Op maandag 6 december 2021 12:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kots op Mercedes, Hamilton, Bottas en vooral op de stewards en FIA
Ja, misschien, maar gokken moesten ze toch om nog te kunnen winnen.. zo raar is dat dan nietquote:Op maandag 6 december 2021 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met 35 ronden te gaan wist je het vooraf al.
Dan nog geloof ik echt dat Mercedes over een langere periode sneller was, alleen of inhalen dan ook mogelijk was geweest vraag ik me inderdaad ook af. Ik vermoed overigens dat Abu Dhabi RB beter ligt dan Jeddah en dat er weer extra sleet op de Merc motor zit dus zo somber als de meesten hier zie ik het niet.quote:Op maandag 6 december 2021 12:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoeveel beter die race pace was, is wel onduidelijk (voor mij dan). Max kon Bottas niet onder druk zetten in z'n 1e stint, maar dat kan ook komen omdat hij langer door wilde op dezelfde banden en hij bewust de banden spaarde. En in deel 2 van de race was het mediums vs hards waarbij Max ook wist dat hij moest sparen omdat anders z'n banden er mogelijk aan gingen.. Met beiden op hards had ik het nog moeten zien.. en als die 1e herstart goed was gegaan voor Max, was dat vast ook gebeurd.
In Hongarije torpedeerde hij RB terwijl ze P2+P3 lagen. Gisteren torpedeerde hij Verstappen nogmaals, maar ditmaal mazzelde Verstappen doordat hij te laat remde.quote:Op maandag 6 december 2021 12:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Oh, die vind ik wel raar? Ik heb eigenlijk alleen maar sympathie voor hem, het hele seizoen al als bitch gebruikt, nu hij weet dat hij afgedankt is, kan hij gewoon weer een beetje lekker racen.
Oké Angelaquote:Op maandag 6 december 2021 12:05 schreef RipCity het volgende:
Ik snap er geen reet van dat ViaPlay Olav Mol niet heeft binnengehaald
https://www.ad.nl/show/ik(...)nengehaald~a0f0c933/
Bij buitenom inhalen gewoon te laat remmen, zodat je ofwel tegen elkaar klapt, ofwel beiden buiten de baan belandt. Als Hamilton achter je rijdt met 2,4 G remmen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is er nu onsportief dat het de spuigaten uitloopt? Alsof MB nu zo sportief is. Ik zie gewoon twee coureurs en teams die het elkander lastig maken op hun eigen manier.
Gestopt met lezen.quote:want het was zondag al spannend genoeg tussen hem en Lewis Hamilton op dat kronkelende circuit van Abu Dhabi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |