nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doenquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.quote:Op maandag 6 december 2021 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, Hamilton wist echt donders goed dat Max die plek aan het teruggeven was, maar wilde er niet langs voor de DRS.
Bij een plek terug geven, moet de ander dan echt weer voor komen, of is het voldoende als je als voorligger voldoende mogelijkheid biedt? Dit gekut van Hamilton had in een andere situatie strategisch voordeel op kunnen leveren door bijv een Bottas de kans te geven om een gat dicht te rijden.
Ja maar dat is geen brake check natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorquote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen brake check natuurlijk
quote:Op maandag 6 december 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzakenquote:A brake check, also known as a brake test, occurs when a driver deliberately either taps on the brakes several times or slams hard on the pedal when moving in front of another vehicle, with the intention of causing the behind driver to either collide or take evasive action
Ja, en ze willen natuurlijk de consequenties van hun straffen ook nog mee kunnen wegen, dus objectieve sancties kan je shaken idd.quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorDe meeste situaties worden bekeken alsof de coureurs ten alle tijde kunnen beoordelen wat de toekomstige mening van de stewards zal zijn.
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweestquote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzaken
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?
Plots remt?quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
Maar goed, ongeacht of het in de definitie past een terechte straf imho
Dan had Hamilton het ongetwijfeld niet vertikt, hij is niet achterlijk natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef tja77 het volgende:
Dan konden die nu allemaal profiteren omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet?quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Plots remt?
Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat.
Het gaat om het breakchecken. Dat mag gewoon onder geen enkele omstandigheid. Hamilton kan daar nooit tijdig op anticiperen en dus veroorzaak je een ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweest
Het punt is voor mij meer dat in zulke situaties waar beide coureurs elkaars gedachten niet kunnen lezen en moeten reageren in fracties van seconden het niet eerlijk is om dan achteraf allerlei motieven er bij te gaan zoeken. Vond ik ook in Monza, dat was gewoon een ongebruikelijke situatie die door beide coureurs met de nodige pech niet helemaal juist afgehandeld werd. Maar toch werd Verstappen bestraft omdat hij schijnbaar had moeten weten wat volgens die stewards op dat moment 'significantly alongside' betekende.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Dat is dan gewoon achtelijk en egoïstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet?
Hamilton loop vast in z'n eigen leugen.
Hij remt wel plots. Gas los laten rekent Hamilton op, vol in de ankers natuurlijk niet.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Plots remt?
Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat.
Hij liegt gewoon tegen de stewards en die trapten er ook niet in. Vinden zo ook prima, schijnbaarquote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.
Hij remde eerst normaal af. Daarna ging het pas mis.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens, onsportief spelletje. Net zoals dat ge-emmer rond de herstart. Snap ook niet dat daar niks tegen gedaan werd.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is dan gewoon achtelijk en egoïstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is dan gewoon achtelijk en egoïstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.
Ja.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij remde eerst normaal af. Daarna ging het pas mis.
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging.
Tot het moment dat hij op zijn rem trapt.
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.
Ja, die zouden dat moeten kunnen nagaan aan de hand van de teamradio etc. Denk dat hij het daadwerkelijk nog niet wist maar wel besefte dat dat aan de hand moest zijn toen Verstappen vertraagde.quote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij liegt gewoon tegen de stewards en die trapten er ook niet in. Vinden zo ook prima, schijnbaar
Waarom niet? Tenzij je Verstappen ervan wilt betichten een botsing te veroorzaken past remmen gewoon in dat patroon.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.
als je champ wil worden, had ie gewoon keihard er voorbij gegaan en niks van dat wantrouwen gedoe.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.
Als hij niet geremd had was het denk ik ook zo bestempeld geweest.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.
Of iets in een patroon past is niet relevant. Plotseling op de rem gaan staan terwijl je geleidelijk snelheid mindert maakt je gewoon schuldig aan een botsing.quote:Op maandag 6 december 2021 09:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom niet? Tenzij je Verstappen ervan wilt betichten een botsing te veroorzaken past remmen gewoon in dat patroon.
Zo te lezen wel idd, ze geven aan dat het plots remmen de reden is voor de straf. Maar je weet het maar nooit met de stewards natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als hij niet geremd had was het denk ik ook zo bestempeld geweest.
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.
kloptquote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.
Hamilton wacht onnodig lang, het is niet Verstappens schuld dat daar die DRS streep ligt. Hamilton gaat toch niet bepalen wanneer Verstappen z’n straf pakt?
Tot aan de remactie mee eens. Dan veroorzaak je wel echt gevaar met iemand vlak achter je. Dat was tot aan dat moment niet zo.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.
Dat slaat nergens op natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of iets in een patroon past is niet relevant. Plotseling op de rem gaan staan terwijl je geleidelijk snelheid mindert maakt je gewoon schuldig aan een botsing.
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, Hamilton wist echt donders goed dat Max die plek aan het teruggeven was, maar wilde er niet langs voor de DRS.
Bij een plek terug geven, moet de ander dan echt weer voor komen, of is het voldoende als je als voorligger voldoende mogelijkheid biedt? Dit gekut van Hamilton had in een andere situatie strategisch voordeel op kunnen leveren door bijv een Bottas de kans te geven om een gat dicht te rijden.
Zal ook wel ervaring zijn uiteindelijk. Ergens wel jammer want het gaat uiteindelijk meer over de interpretatie van regeltjes en de FIA dan het titanengevecht op de baan. Echt bizar spannend.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef Adames het volgende:
[..]
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf.
Dan nog vind ik dat verstappen veel meer fout deed dan hamilton gisteren. Hamilton kleurt vooral in waar de regels niet duidelijk zijn.
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.
Toen hij dit hoorde wou hij er linksom voorbij, gaf een dotje gas terwijl Max net op dat moment nog langzamer ging rijden. Dan rijd je er inderdaad tegenaan.
Het moment vlak voor de botsing remt Verstappen plots flink.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.
Je draait het om. Hamilton bepaalt wanneer hij voorbij Verstappen gaat. Je hebt als coureur het recht niet om de rem plotseling in te trappen als je tegenstander er niet gelijk voorbij gaat. Je zou kunnen beargumenteren dat wanneer Hamilton de kans niet pakt je een geldige poging hebt gedaan om je tegenstander er voorbij te laten en hij die niet geaccepteerd heeft. Dat leek uiteindelijk ook de insteek van de wedstrijdleiding na dat incident. Daarom vond ik die straf voor leaving the track and gaining an advantage vreemder dan deze straf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.
Hamilton wacht onnodig lang, het is niet Verstappens schuld dat daar die DRS streep ligt. Hamilton gaat toch niet bepalen wanneer Verstappen z’n straf pakt?
Het punt is dat die remactie vrij toevallig samen komt met Hamilton die op het gas gaat en toch maar er voorbij gaat. Beide coureurs hadden dat nooit van elkaar kunnen weten natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot aan de remactie mee eens. Dan veroorzaak je wel echt gevaar met iemand vlak achter je. Dat was tot aan dat moment niet zo.
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?
Het punt is dat je gewoon niet op je rem moet trappen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt is dat die remactie vrij toevallig samen komt met Hamilton die op het gas gaat en toch maar er voorbij gaat. Beide coureurs hadden dat nooit van elkaar kunnen weten natuurlijk
Al met al hebben de stewards het best goed gedaan gisteren imo. Het laatste wat je wil is dat het kampioenschap beslist wordt vanachter een jurytafel. Voor mijn gevoel hebben ze dat ook uit alle macht proberen te voorkomen, ook bij dat moment dat er handjeklap plaatsvond met RBR tijdens een rode vlag.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zo te lezen wel idd, ze geven aan dat het plots remmen de reden is voor de straf. Maar je weet het maar nooit met de stewards natuurlijk.
Dat kan prima, als die persoon achter je niet ineens op hetzelfde moment op het gas traptquote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.
Hamilton zei in een aantal interviews al dat hij er niet voor de drs streep voorbij wilde, dus hij besefte het prima, had hij die radio niet voor nodigquote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.
Toen hij dit hoorde wou hij er linksom voorbij, gaf een dotje gas terwijl Max net op dat moment nog langzamer ging rijden. Dan rijd je er inderdaad tegenaan.
Dat is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook welquote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het punt is dat je gewoon niet op je rem moet trappen.
De straf gaat toch om het remmen? Verstappen weet dat Hamilton daar zit. Dan ben je dus bewust aan het breakchecken, en dat is in strijd met de reglementen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Was niet opeens, hij had z’n gas allang losgelaten en Hamilton kon er allang voorbij.quote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.
Nee, zo een vertraging kan je nooit meer op reageren natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan prima, als die persoon achter je niet ineens op hetzelfde moment op het gas trapt
Hamilton kan toch niet weten waarom. Max plots zo langzaam gaat rijden? Moet hij helderziend zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 09:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?
Ja, maar dat deed hij niet. De remactie kwam wel vanuit het niks, was geen enkele reden om op de rem te trappen daar.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Was niet opeens, hij had z’n gas allang losgelaten en Hamilton kon er allang voorbij.
Natuurlijk wel, maar op dat moment had Hamilton al besloten er wel voorbij gegaan. Dat is de reden van de botsing, ze kunnen elkaars gedachten niet lezenquote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, zo een vertraging kan je nooit meer op reageren natuurlijk.
Verstappen had z’n gas toch al losgelaten? Dan had Hamilton er voorbij gemoeten. Waarom ging hij bumperkleven bij Verstappen?quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De straf gaat toch om het remmen? Verstappen weet dat Hamilton daar zit. Dan ben je dus bewust aan het breakchecken, en dat is in strijd met de reglementen.
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: 2.4G haal ik in mijn eigen auto al door voor een stoplicht te remmen. Dat is echt niets.
Je bent aan het racen, het lijkt me dat je er voorbij wilt toch?quote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kan toch niet weten waarom. Max plots zo langzaam gaat rijden? Moet hij helderziend zijn?
Beide speelde een spelletje.
Zijn we het dan niet over eensquote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar op dat moment had Hamilton al besloten er wel voorbij gegaan. Dat is de reden van de botsing, ze kunnen elkaars gedachten niet lezen
Hamilton wist inderdaad heus wel wat voor een spelletje Max speelde. Maar dat wist hij dan ook pas achteraf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hamilton zei in een aantal interviews al dat hij er niet voor de drs streep voorbij wilde, dus hij besefte het prima, had hij die radio niet voor nodig
Nee, geen enkele reden om plots te remmen met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook wel
Prima, maar wees je wel bewust dat je argument niet overeenkomt met die van de stewards om straf te gevenquote:
Hij vertraagde Hamilton ging er niet voorbij, wat moet je dan? Gas geven of nog meer vertragen? Als je wacht komen de nummers 3 en 4 in de race steeds dichterbij.quote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat deed hij niet. De remactie kwam wel vanuit het niks, was geen enkele reden om op de rem te trappen daar.
Maakt niet uit wat Hamilton doet en waarom. De penalty gaat om het remmen en het daardoor veroorzaken van een ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen had z’n gas toch al losgelaten? Dan had Hamilton er voorbij gemoeten. Waarom ging hij bumperkleven bij Verstappen?
Wat als Verstappen een motor probleem had een daardoor langzaam reed dan ga je toch ook voorbij in plaats van achterop botsen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton wist inderdaad heus wel wat voor een spelletje Max speelde. Maar dat wist hij dan ook pas achteraf.
0quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je bent aan het racen, het lijkt me dat je er voorbij wilt toch?
Weer doorrijden. Je hebt hem toch duidelijk de kans gegeven?quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij vertraagde Hamilton ging er niet voorbij, wat moet je dan? Gas geven of nog meer vertragen? Als je wacht komen de nummers 3 en 4 in de race steeds dichterbij.
Dan had ie er voorbij gemoeten dan wel meer afstand moeten houden. Je bent aan het racen, dan wil je er toch voorbij lijkt me?quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.
Meestal verwacht je ook niet dat iemand zit te bumperkleven op zulke snelheden.quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.
Ja dat viel me ook op. Je zou toch denken dat die impact veel groter isquote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef PS. het volgende:
Wat ik trouwens wel weer bijzonder vind; Ze steken miljoenen euro's de ontwikkeling van aerodynamica. Elke millimeter van de voorvleugel wordt 500x uitgemeten om maar net even wat sneller te kunnen zijn.
Heb je dat ding van Hamilton gezien na de race? Met die vleugel reed hij meerdere snelste ronden. Toch wel bijzonder.
Mee eens, hij had er al lang voorbij gemoeten.quote:Op maandag 6 december 2021 09:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan had ie er voorbij gemoeten dan wel meer afstand moeten houden. Je bent aan het racen, dan wil je er toch voorbij lijkt me?
Ja want Lewis had er heel veel mee te winnen om met zijn kwetsbare voorkant achterop Max te rijden.quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat als Verstappen een motor probleem had een daardoor langzaam reed dan ga je toch ook voorbij in plaats van achterop botsen.
Vertel, wat is hun argument?quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, maar wees je wel bewust dat je argument niet overeenkomt met die van de stewards om straf te geven
wat een onzin, hij ziet dat Verstappen z'n gas los laat en van de racelijn afgaat dat is voldoende, het is de canta cup nietquote:Op maandag 6 december 2021 09:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nogmaals, Lewis is ook geen helderziende, toen hij het te horen wou hij er voorbij, toen remde Max echter nog 1x af terwijl Lewis erachter zat.
Wat wil je voorstellen, minimum volgafstanden in de F1 voor als iemand plots remt?quote:Op maandag 6 december 2021 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meestal verwacht je ook niet dat iemand zit te bumperkleven op zulke snelheden.
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef PS. het volgende:
Wat ik trouwens wel weer bijzonder vind; Ze steken miljoenen euro's de ontwikkeling van aerodynamica. Elke millimeter van de voorvleugel wordt 500x uitgemeten om maar net even wat sneller te kunnen zijn.
Heb je dat ding van Hamilton gezien na de race? Met die vleugel reed hij meerdere snelste ronden. Toch wel bijzonder.
Zal wellicht ook per circuit verschillen, maar zeker opvallend!quote:Op maandag 6 december 2021 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook op. Je zou toch denken dat die impact veel groter is
Aan de andere kant zegt dat wel weer wat over de brute kracht van de Mercedes.
Ja maar hij kan toch niet ruiken waarom of belangrijker nog: waarvoor?quote:Op maandag 6 december 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, hij ziet dat Verstappen z'n gas los laat en van de racelijn afgaat dat is voldoende, het is de canta cup niet
quote:
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?quote:“However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision
Zou wel heerlijk zijn als HAM ploft volgende race in dat gevalquote:Op maandag 6 december 2021 09:56 schreef byah het volgende:
[..]
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.
69 bar remmen met een auto achter je is geen briljant plan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?
Ja, dat is toch wat ik zeg, hij remde plotseling. Dat is wat ze bedoelen met erratic, er was geen aanleiding voor.quote:Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?
Dat durf ik niet. Want dat lijkt me klinkklare onzin.quote:Op maandag 6 december 2021 09:56 schreef byah het volgende:
[..]
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.
Ik zeg alleen dat het niet zo heftig was als 2.4G impliceert.quote:Op maandag 6 december 2021 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat wil je voorstellen, minimum volgafstanden in de F1 voor als iemand plots remt?
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewardsquote:Op maandag 6 december 2021 09:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wat ik zeg, hij remde plotseling. Dat is wat ze bedoelen met erratic, er was geen aanleiding voor.
Die hebben gedreigd om uit de F1 te stappen als de regels dit jaar veranderd zouden gaan worden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat durf ik niet. Want dat lijkt me klinkklare onzin.
Door Connelly. Die ook zeer objectief is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewards
Had hij ook maar dan nog mag je niet zo plots remmen met iemand dicht achter. Dat staat los van de discussie wat iemand daar doet en of iemand daar überhaupt zou moet zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens, hij had er al lang voorbij gemoeten.
Neehoor, ik zeg precies hetzelfde.quote:Op maandag 6 december 2021 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewards
Preciesquote:Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Had hij ook maar dan nog mag je niet zo plots remmen met iemand dicht achter. Dat staat los van de discussie wat iemand daar doet en of iemand daar überhaupt zou moet zijn.
De vraag is of ze hem dan ook die 10 sec hadden gegevenquote:Op maandag 6 december 2021 10:04 schreef LTVDK het volgende:
Nog wel een 'geluk' dat Max in de race al die 5 sec straf kreeg waardoor die niet meer naar binnen kon voor een FL, anders was die met die 10 sec 4e geworden
Wederom leuk geprobeerdquote:Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, ik zeg precies hetzelfde.
Dat hij HAM er voorbij wil laten lijkt me evident. Dat hij vervolgens een ongeluk veroorzaakt door plotseling te remmen, lijkt me ook evident.
Maar ook goed, dan noem ik het vanaf nu erratic. Blijft een terechte straf.
Ook weer zo ja, de FIA is betreft straffen net zo onvoorspelbaar als het weer ...quote:Op maandag 6 december 2021 10:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vraag is of ze hem dan ook die 10 sec hadden gegeven
Leuk geprobeerd iddquote:Op maandag 6 december 2021 10:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom leuk geprobeerdMaar daar trapt niemand in natuurlijk. Je kunt toch wel gewoon toegeven dat je er naast zit? Waarom is dat zo moeilijk?
Het was niet plots wanneer je al van het gas bent gegaan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Had hij ook maar dan nog mag je niet zo plots remmen met iemand dicht achter. Dat staat los van de discussie wat iemand daar doet en of iemand daar überhaupt zou moet zijn.
Want als iemand van het gas af gaat om je er langs te laten dan moet je ervan uitgaan dat hij ook opeens gaat remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het was niet plots wanneer je al van het gas bent gegaan.
Wel als er iemand achter je rijdt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het was niet plots wanneer je al van het gas bent gegaan.
Hoe krijg je het je toetsenbord uitquote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Al met al hebben de stewards het best goed gedaan gisteren imo. Het laatste wat je wil is dat het kampioenschap beslist wordt vanachter een jurytafel. Voor mijn gevoel hebben ze dat ook uit alle macht proberen te voorkomen, ook bij dat moment dat er handjeklap plaatsvond met RBR tijdens een rode vlag.
Toch jammer dit. Volgende keer misschien eerst het daadwerkelijke stewards document doorlezen voordat je hoog van de toren blaastquote:
Hij vertraagde om Hamilton er voorbij te laten )die doodleuk weigerde), dus vertraagde hij nog meer.quote:Op maandag 6 december 2021 10:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Want als iemand van het gas af gaat om je er langs te laten dan moet je ervan uitgaan dat hij ook opeens gaat remmen?
Wat een bizarre gedachtengang, waarom zouden de regels ineens anders zijn als het gaat om het kampioenschap? Dat is juist klassenjustitiequote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Al met al hebben de stewards het best goed gedaan gisteren imo. Het laatste wat je wil is dat het kampioenschap beslist wordt vanachter een jurytafel. Voor mijn gevoel hebben ze dat ook uit alle macht proberen te voorkomen, ook bij dat moment dat er handjeklap plaatsvond met RBR tijdens een rode vlag.
Als Bottas op 6 seconden van Verstappen was geëindigd, had Verstappen vermoedelijk een 5-seconden penalty gehad.
Al is de uitleg van Hamilton ook wel lachwekkend. Alsof als Verstappen plotseling vaart mindert hij er in normale omstandigheden niet direct vol gas voor bij zou denderenquote:
Waarom reed hij daar?quote:Op maandag 6 december 2021 10:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wel als er iemand achter je rijdt.
Niet met een remactie met een auto vlak achter je. Dat is alles behalve logisch.quote:Op maandag 6 december 2021 10:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij vertraagde om Hamilton er voorbij te laten )die doodleuk weigerde), dus vertraagde hij nog meer.
Logisch toch?
Ja, volgende keer waarschuwingslichten aan en rook- en akoestische signalen. Misschien dat “topracer” Hamilton er dan wel voorbij durft.quote:Op maandag 6 december 2021 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zal Max wel even mailen dat hij een paar knipperlichten laat installeren voor het geval hij weer iemand voorbij moet laten gaan.
Hij wilde dat Hamilton hem specifiek daar op dat punt voorbij ging ivm DRS. Allemaal leuk en aardig maar dat weet Hamilton ook, als hij dat vervolgens niet doet kan je eea natuurlijk niet afdwingen door dan maar doodleuk vol in de ankers te gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij vertraagde om Hamilton er voorbij te laten )die doodleuk weigerde), dus vertraagde hij nog meer.
Logisch toch?
Als je het gas loslaat in een F1 dan remt dat kreng al loeihard af. Dat weet je toch? Dan had Hamilton daar dus niet moeten gaan rijden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet met een remactie met een auto vlak achter je. Dat is alles behalve logisch.
Precies. Lewis zou ook wel denken waarom rijd Max zo langzaam! Hij is toch aan het racen (zo snel mogelikk naar de finish)! Er is vast iets aan de hand!quote:Op maandag 6 december 2021 10:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom reed hij daar?
Je bent aan het racen (zo snel mogelijk naar de finish) en dan vertik je het je grootste concurrent in te halen.
Er is nergens beschreven waar Max hem voorbij moet laten.quote:Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij wilde dat Hamilton hem specifiek daar op dat punt voorbij ging ivm DRS. Allemaal leuk en aardig maar dat weet Hamilton ook, als hij dat vervolgens niet doet kan je eea natuurlijk niet afdwingen door dan maar doodleuk vol in de ankers te gaan.
Ze kunnen precies zien wanneer een auto remt he?quote:Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je het gas loslaat in een F1 dan remt dat kreng al loeihard af. Dat weet je toch? Dan had Hamilton daar dus niet moeten gaan rijden.
Dat is natuurlijk kolder, wat wou die doen dan? Hartmassage?quote:Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies. Lewis zou ook wel denken waarom rijd Max zo langzaam! Hij is toch aan het racen (zo snel mogelikk naar de finish)! Er is vast iets aan de hand!
Verstappen mag bepalen waar hij Hamilton voorbij laat. Dat daar DRS is, is niet relevant. Jij wilt dat Hamilton mag bepalen waar Verstappen hem voorbij laat?quote:Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij wilde dat Hamilton hem specifiek daar op dat punt voorbij ging ivm DRS. Allemaal leuk en aardig maar dat weet Hamilton ook, als hij dat vervolgens niet doet kan je eea natuurlijk niet afdwingen door dan maar doodleuk vol in de ankers te gaan.
Wie weet! Of mss wel weer de zoveelste VSC. Iemand gecrash, Vettel met pech langs de muur.quote:Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk kolder, wat wou die doen dan? Hartmassage?
Denk dat Ocon daarvoor sowieso te dichtbij zat, het kleinste foutje bij de pitstop had er dan voor gezorgd dat hij veel meer punten zou verliezen dan dat ene puntje dat hij wonquote:Op maandag 6 december 2021 10:04 schreef LTVDK het volgende:
Nog wel een 'geluk' dat Max in de race al die 5 sec straf kreeg waardoor die niet meer naar binnen kon voor een FL, anders was die met die 10 sec 4e geworden
Ja, en daar kon Lewis prima op anticiperen. Op een extra remactie niet meer. En daar hoefde hij ook niet vanuit te gaan, ben het daar helemaal eens met de stewards.quote:Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je het gas loslaat in een F1 dan remt dat kreng al loeihard af. Dat weet je toch? Dan had Hamilton daar dus niet moeten gaan rijden.
Klopt, weet je wat wel beschreven staat?quote:Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er is nergens beschreven waar Max hem voorbij moet laten.
Ja dat is ook Kolder, Zolang er geen geel knippert oid doet hij dat nooit natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wie weet! Of mss wel weer de zoveelste VSC. Iemand gecrash, Vettel met pech langs de muur.
Heb je die data voor me?quote:Op maandag 6 december 2021 10:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ze kunnen precies zien wanneer een auto remt he?
Max remde.
De stewards schrijven het in hun rapport, inclusief remdruk etc. We mogen er toch wel vanuit gaan dat ze dat niet uit hun grote duim zuigen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je die data voor me?
Op de onboard beelden kon ik het niet zien.
Daarnaast had Verstappen al lang en breed z’n gaspedaal los, en kon Hamilton er gewoon voorbij.
Dat hij dat niet doet, is gewoon idioot.
Beetje veel rookie mistakes dit weekend van iemand met 7 titels zou je zeggen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Binnenkort zelfs 8quote:Op maandag 6 december 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje veel rookie mistakes dit weekend van iemand met 7 titels zou je zeggen.
Zonder aanduiding voor Ham maar wel voor Ver?quote:Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wie weet! Of mss wel weer de zoveelste VSC. Iemand gecrash, Vettel met pech langs de muur.
Hij kon er prima op anticiperen? Dan had hij er voorbij gemoeten. Einde discussie, als Hamilton het vertikt er voorbij te gaan, en Verstappen MOET z’n plek afstaan dan kan volgens jouw redenering Hamilton gewoon op de bumper blijven hangen zolang hij wilt. Andere coureurs die eel gewoon doorracen kunnen dichterbij en er voorbij. Alleen omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en daar kon Lewis prima op anticiperen. Op een extra remactie niet meer. En daar hoefde hij ook niet vanuit te gaan, ben het daar helemaal eens met de stewards.
Maargoed, we zijn argumenten aan het herhalen.
Dit.quote:Op maandag 6 december 2021 10:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij kon er prima op anticiperen? Dan had hij er voorbij gemoeten. Einde discussie, als Hamilton het vertikt er voorbij te gaan, en Verstappen MOET z’n plek afstaan dan kan volgens jouw redenering Hamilton gewoon op de bumper blijven hangen zolang hij wilt. Andere coureurs die eel gewoon doorracen kunnen dichterbij en er voorbij. Alleen omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.
nou, als hij er te lang mee wacht, krijgt hij alsnog een straf. Het zou me niet verbazen als Hamilton daar over had gaan zeuren als Verstappen hem inderdaad pas na dat DRS-meetpunt voorbij had gelaten.quote:Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen mag bepalen waar hij Hamilton voorbij laat.
Hij mag dat bepalen tot op zekere hoogte en binnen bepaalde kaders. Dat remmen had hij qua regelgeving achterwege moeten laten.quote:Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen mag bepalen waar hij Hamilton voorbij laat. Dat daar DRS is, is niet relevant. Jij wilt dat Hamilton mag bepalen waar Verstappen hem voorbij laat?![]()
En vol in de ankers?
Heb niks over remdruk gelezen, wel iets over 2.4 G wat echt niet hard remmen is voor een F1 bolide.quote:Op maandag 6 december 2021 10:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De stewards schrijven het in hun rapport, inclusief remdruk etc. We mogen er toch wel vanuit gaan dat ze dat niet uit hun grote duim zuigen.
Dat puntje maakt toch niets uit voor de titelstrijd?quote:Op maandag 6 december 2021 10:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Ocon daarvoor sowieso te dichtbij zat, het kleinste foutje bij de pitstop had er dan voor gezorgd dat hij veel meer punten zou verliezen dan dat ene puntje dat hij won
Doe nou niet alsof Ham niet de kans heeft gekregen om in te halen. Daar heeft ie meerdere secondes tijd voor gehad en deze bewust niet genomen ivm de DRS lijn.quote:Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij mag dat bepalen tot op zekere hoogte en binnen bepaalde kaders. Dat remmen had hij qua regelgeving achterwege moeten laten.
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat het einde zoek is als toekomstige tijdstraffen op de manier van Verstappen opgelost worden?
In theorie kun je dan gewoon degene die jou moet passeren zich kapot laten rijden op jouw auto door teringhard te remmen
Vertel even tegen Massa hoeveel verschil 1 puntje kan makenquote:Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat puntje maakt toch niets uit voor de titelstrijd?
Dat straks Max en Lewis 9 en 10 rijden en het wordt beslist op de snelste rondequote:Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vertel even tegen Massa hoeveel verschil 1 puntje kan maken
Nee, dan moet VER de veilige optie kiezen en gewoon weer doorrijden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij kon er prima op anticiperen? Dan had hij er voorbij gemoeten. Einde discussie, als Hamilton het vertikt er voorbij te gaan, en Verstappen MOET z’n plek afstaan dan kan volgens jouw redenering Hamilton gewoon op de bumper blijven hangen zolang hij wilt. Andere coureurs die eel gewoon doorracen kunnen dichterbij en er voorbij. Alleen omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.
Volgens mij is dat puntje enkel van belang voor het bizarre geval dat HAM negende wordt en VER tiende.quote:Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vertel even tegen Massa hoeveel verschil 1 puntje kan maken
Inderdaad! Zeker als die coureur wel de mogelijkheid heeft om een andere kant op te sturen, maar bewust achter die auto blijft rijden!quote:Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij mag dat bepalen tot op zekere hoogte en binnen bepaalde kaders. Dat remmen had hij qua regelgeving achterwege moeten laten.
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat het einde zoek is als toekomstige tijdstraffen op de manier van Verstappen opgelost worden?
In theorie kun je dan gewoon degene die jou moet passeren zich kapot laten rijden op jouw auto door teringhard te remmen
Teringhard remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Met deze lezing kan ik leven.quote:Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan moet VER de veilige optie kiezen en gewoon weer doorrijden.
Ik ben het verder met je eens dat HAM daar maximaal misbruikt maakt van de regels en dat zou niet beloond moeten worden.
Maar op het moment dat je daar opeens flink bijremt dan weet je dat hij achterop rijdt want hij kan daar niet op tijd op reageren.
Dat de ander fout zit geeft je niet het recht een actie uit te halen waardoor een ongeluk ontstaat. Denk dat we daar van mening verschillen
Hoeveel G trek je bij gas los laten? Ik heb geen idee.quote:Op maandag 6 december 2021 10:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb niks over remdruk gelezen, wel iets over 2.4 G wat echt niet hard remmen is voor een F1 bolide.
Klopt deze data? Want ik zie hier geen braketest in. Dan weet ik niet waar Fia de 69 bar weghaalt.quote:
?quote:Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan moet VER de veilige optie kiezen en gewoon weer doorrijden.
Ik ben het verder met je eens dat HAM daar maximaal misbruikt maakt van de regels en dat zou niet beloond moeten worden.
Maar op het moment dat je daar opeens flink bijremt dan weet je dat hij achterop rijdt want hij kan daar niet op tijd op reageren.
Dat de ander fout zit geeft je niet het recht een actie uit te halen waardoor een ongeluk ontstaat. Denk dat we daar van mening verschillen
Straks een duel tussen Bottas en Perez om wel of niet een snelste ronde weg te halen bij de kopman van de anderquote:Op maandag 6 december 2021 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat straks Max en Lewis 9 en 10 rijden en het wordt beslist op de snelste ronde
Sterk staaltje onsportiviteit wat weer beloond wordt. Dit weekend toch weer veel zogenaamde rookie mistakes met dubbele agenda.quote:Op maandag 6 december 2021 10:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Teringhard remmen?![]()
Je begrijpt hopelijk wel dat als een coureur je de mogelijkheid biedt je in te halen, dat je die zo snel mogelijk moet aangrijpen omdat er ook nog andere coureurs zijn die racen en rap dichterbij komen.
Volgens jouw theorie had Hamilton gewoon achter Verstappen kunnen blijven hangen tot ie een ons woog en de andere coureurs (die wel opletten) er stuk voor stuk voorbij konden.
Jaquote:
Dus niet als een mongool gaan remmen/brakechecken met iemand op je bumper omdat je verbolgen bent over je eerdere strafquote:“At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.”
Wie?quote:Op maandag 6 december 2021 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Straks een duel tussen Bottas en Perez om wel of niet een snelste ronde weg te halen bij de kopman van de ander
De kans is klein dat het mee gaat spelen inderdaad, maar juist Lewis heeft al een aantal krankzinnige slotraces meegemaakt..quote:Op maandag 6 december 2021 10:23 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Volgens mij is dat puntje enkel van belang voor het bizarre geval dat HAM negende wordt en VER tiende.
Gas loslaten in een F1 staat gelijk aan behoorlijk hard remmen in de gemiddelde personenauto.quote:Op maandag 6 december 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoeveel G trek je bij gas los laten? Ik heb geen idee.
De stewards noemen het iig significant, ik heb geen reden daar aan te twijfelen.
Je snapt dat ik dat bedoel als veiligste optie.quote:Op maandag 6 december 2021 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
In welk reglement staat dat Verstappen dat moet doen? Ik krijg het niet gevonden. Of verzin je dit nu ter plekke?
Het was niet unnecessarily, hij moest Ham voorbij laten. DIe wilde niet.quote:Op maandag 6 december 2021 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Je denkt dat Lewis er voor koos om er achterop te klappen?
Art 24:
[..]
Dus niet als een mongool gaan remmen/brakechecken met iemand op je bumper omdat je verbolgen bent over je eerdere straf
PER die BOT eraf keilt zodat die de snelste ronde niet kan kapen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Straks een duel tussen Bottas en Perez om wel of niet een snelste ronde weg te halen bij de kopman van de ander
Dat geloof ik zo, maar was niet mijn vraagquote:Op maandag 6 december 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gas loslaten in een F1 staat gelijk aan behoorlijk hard remmen in de gemiddelde personenauto.
Klopt. Maar iemand achterop je laten rijden helpt dan ook nietquote:Op maandag 6 december 2021 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het was niet unnecessarily, hij moest Ham voorbij laten. DIe wilde niet.
Wat ik me wel afvraag.. Verstappen heeft nu een straf gekregen hiervoor die als ik het zo teruglees terecht is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Max moet hem zsm die gelegenheid geven. Dat deed hij. Ham nam die gelegenheid niet.quote:Op maandag 6 december 2021 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je snapt dat ik dat bedoel als veiligste optie.
Volgens mij staat er ook nergens dat HAM er direct langs moet toch? Lijkt me ook de veiligste optie.
Als een mongool remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Je denkt dat Lewis er voor koos om er achterop te klappen?
Art 24:
[..]
Dus niet als een mongool gaan remmen/brakechecken met iemand op je bumper omdat je verbolgen bent over je eerdere straf
Nee daar ben ik het mee eens. Maar Hamilton laat zich dit hele weekend weer van zijn onsportieve kant zien. Achja, wat zijn we anders gewend, hij komt er toch wel mee weg.quote:Op maandag 6 december 2021 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt. Maar iemand achterop je laten rijden helpt dan ook niet
Gaat niks uitmaken. Snelste ronde kan alleen invloed hebben als zowel Lewis als Max moeten buiten de top 3 gaan finishen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2.4G piekbelasting, dus zeg pakweg 0.1s is 7km/h plots langzamer..quote:Op maandag 6 december 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoeveel G trek je bij gas los laten? Ik heb geen idee.
De stewards noemen het iig significant, ik heb geen reden daar aan te twijfelen.
Dat staat nergens omschreven volgens mij. Wat je iig niet moet doen is op je rem trappen terwijlquote:Op maandag 6 december 2021 10:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max moet hem zsm die gelegenheid geven. Dat deed hij. Ham nam die gelegenheid niet.
Mag Max dan gewoon doorrijden, of wachten tot de nr 3 voorbij komt?
Dat was tijdens de VT.quote:Op maandag 6 december 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag.. Verstappen heeft nu een straf gekregen hiervoor die als ik het zo teruglees terecht is.
Heeft Hamilton tijdens de kwalificatie niet iets vergelijkbaars gedaan? Hinderlijk op de race lijn vertragen zodat de snelle ronde van anderen niet gehaald kon worden omdat ze vol in de ankers moesten? Mazepin en Gasly waren 't uit mijn hoofd? Daar heeft hij volgens mij alleen een reprimande voor gekregen toch?
Dus Hamilton had er blind met 300 langs moeten vliegen terwijl hij geen idee heeft waarom of waarvoor Max langzaam rijdt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja dat is ook Kolder, Zolang er geen geel knippert oid doet hij dat nooit natuurlijk.
Dat was tijdens de vrije trainingquote:Op maandag 6 december 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag.. Verstappen heeft nu een straf gekregen hiervoor die als ik het zo teruglees terecht is.
Heeft Hamilton tijdens de kwalificatie niet iets vergelijkbaars gedaan? Hinderlijk op de race lijn vertragen zodat de snelle ronde van anderen niet gehaald kon worden omdat ze vol in de ankers moesten? Mazepin en Gasly waren 't uit mijn hoofd? Daar heeft hij volgens mij alleen een reprimande voor gekregen toch?
Blind? Er was veel ruimte, zicht en dat is normaal gesproken wel de bedoeling van racen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dus Hamilton had er blind met 300 langs moeten vliegen terwijl hij geen idee heeft waarom of waarvoor Max langzaam rijdt.
Klinkt als een sterk plan.
Dat de straf voor Verstappen voor de remactie terecht was ben ik het inmiddels wel mee eens. Ik vraag me af wat Verstappen had kunnen doen (buiten niet remmen). Verstappen wilde alles op alles zetten dat Hamilton voor de DRS zone naast 'm zat zodat hij DRS had en hem weer in kon halen en Hamilton wilde alles op alles zetten dat hij DRS had. Verstappen heeft een domme actie uitgehaald door te remmen, Hamilton een domme actie door een strak achter te blijven.quote:Op maandag 6 december 2021 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt. Maar iemand achterop je laten rijden helpt dan ook niet
Dus de volgende keer als Max langzaam rijdt (om welke reden dan ook), gaat hij er niet voorbij?quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dus Hamilton had er blind met 300 langs moeten vliegen terwijl hij geen idee heeft waarom of waarvoor Max langzaam rijdt.
Remde hij maar 0.1 sec dan? Dat zou echt maar aantikken zijn dan.quote:Op maandag 6 december 2021 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2.4G piekbelasting, dus zeg pakweg 0.1s is 7km/h plots langzamer..
Dan had Max ook nog 270 gereden dus niks raars tijdens een race.quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ze reden 150 ofzo. Bovendien heeft HAM al toegegeven dat hij dondersgoed wist waar het om gingquote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
We zaten niet in een safetycar situatie. Als je toch in elke normale situatie een rijder ziet die je kunt passeren dan ga je er toch langs? HAM zei zelf dat hij zich bedacht dat hij VER de DRS niet wilde geven, dus hij begreep best wat er aan de hand was.quote:Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Omdat Hamilton al teveel reprimandes heeft (ipv straffen) en dat voor de volgende race een straf betekent.quote:Op maandag 6 december 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verstappen moest zo snel mogelijk opzij, maar Hamilton moest ook zo snel mogelijk inhalen. Dat deed hij hier toch ook niet? Hij bleef er bewust achter hangen, dat heeft hij ook zo gezegd. De stewards hebben zelfs gezegd dat Verstappen meer te verwijten valt, dus dat Hamilton niet vrijuit gaat. Waarom dan niet gewoon allebei een reprimande?
HAM een reprimande had absoluut een goed idee geweest, al was het maar om duidelijk te maken dat je er gelijk voorbij moet gaan in de toekomst. Nu blijft het vaag hoe coureurs om moeten gaan met deze situatie als iemand weigert in te halen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de straf voor Verstappen voor de remactie terecht was ben ik het inmiddels wel mee eens. Ik vraag me af wat Verstappen had kunnen doen (buiten niet remmen). Verstappen wilde alles op alles zetten dat Hamilton voor de DRS zone naast 'm zat zodat hij DRS had en hem weer in kon halen en Hamilton wilde alles op alles zetten dat hij DRS had. Verstappen heeft een domme actie uitgehaald door te remmen, Hamilton een domme actie door een strak achter te blijven.
Verstappen moest zo snel mogelijk opzij, maar Hamilton moest ook zo snel mogelijk inhalen. Dat deed hij hier toch ook niet? Hij bleef er bewust achter hangen, dat heeft hij ook zo gezegd. De stewards hebben zelfs gezegd dat Verstappen meer te verwijten valt, dus dat Hamilton niet vrijuit gaat. Waarom dan niet gewoon allebei een reprimande?
Mongool genoeg dat Hamilton hem in elk geval niet meer kan ontwijken. Denk dat hij nog goed weg komt dat het in deze situatie was dat hij hem voorbij moest laten, anders had het wel eens diskwalificatie kunnen opleveren.quote:
Best raar dat je keihard kan liegen en de stewards je toch voordeel geven omdat ze niet partijdig zijnquote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
We zaten niet in een safetycar situatie. Als je toch in elke normale situatie een rijder ziet die je kunt passeren dan ga je er toch langs? HAM zei zelf dat hij zich bedacht dat hij VER de DRS niet wilde geven, dus hij begreep best wat er aan de hand was.
Verstappen zijn proefstart bij de pitlane en zijn debiele 'inhaalacties' in T1 bedoel je hoop ik?quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef Drekkoning het volgende:
Maar zoals zoveel incidenten deze race blijft HAM volledig buiten schot. Heb ook helemaal niks meer gehoord over die incidenten bij het de herstart bijvoorbeeld.
Hoeveel punten heeft hij nu? Zou me niks verbazen idd. Ze willen die laatste race zo spannend mogelijk hebben, nou, dat is ze gelukt…quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Hamilton al teveel reprimandes heeft (ipv straffen) en dat voor de volgende race een straf betekent.
Lul niet. Ham had er makkelijk voorbij gekund. Hij koos er bewust voor om minimaal 3 keer terug te schakelen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Mongool genoeg dat Hamilton hem in elk geval niet meer kan ontwijken. Denk dat hij nog goed weg komt dat het in deze situatie was dat hij hem voorbij moest laten, anders had het wel eens diskwalificatie kunnen opleveren.
Omdat ze Lewis geen reprimande kunnen geven. Dat zou namelijk betekenen dat hij 10 plekken straf krijgt in Abu Dhabi, want dat zou zijn derde reprimande zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de straf voor Verstappen voor de remactie terecht was ben ik het inmiddels wel mee eens. Ik vraag me af wat Verstappen had kunnen doen (buiten niet remmen). Verstappen wilde alles op alles zetten dat Hamilton voor de DRS zone naast 'm zat zodat hij DRS had en hem weer in kon halen en Hamilton wilde alles op alles zetten dat hij DRS had. Verstappen heeft een domme actie uitgehaald door te remmen, Hamilton een domme actie door een strak achter te blijven.
Ze hebben Ham zo goed het hand boven het hoofd gehouden dat ze nu echt gek moeten doen om het weg te moffelenquote:Op maandag 6 december 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoeveel punten heeft hij nu? Zou me niks verbazen idd. Ze willen die laatste race zo spannend mogelijk hebben, nou, dat is ze gelukt…
Kom op, Hamilton had alle kans om hem te ontwijken, dat zeggen ook de stewards..quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Mongool genoeg dat Hamilton hem in elk geval niet meer kan ontwijken. Denk dat hij nog goed weg komt dat het in deze situatie was dat hij hem voorbij moest laten, anders had het wel eens diskwalificatie kunnen opleveren.
Maar dat is toch krom? Dan had je hem bijvoorbeeld een 5 seconde penalty moeten geven ofzo. Door Hamilton nu geen straf te geven leg je de fout volledig bij Verstappen, terwijl de stewards ook zeggen dat dat niet volledig zo was.quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Hamilton al teveel reprimandes heeft (ipv straffen) en dat voor de volgende race een straf betekent.
Dat Hamilton hem niet kon ontwijken had natuurlijk niks met de te kleine afstand te maken dat Hamilton erachter zat? Of is dat ook Verstappens’ schuld?quote:Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
En Connelly is toch in de regio dus die zit er volgende keer weer!quote:Op maandag 6 december 2021 10:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Door Connelly. Die ook zeer objectief is.
Precies Dus ga je brakechecken, eigen schuld!quote:Op maandag 6 december 2021 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lul niet. Ham had er makkelijk voorbij gekund. Hij koos er bewust voor om minimaal 3 keer terug te schakelen.
Dat zou zomaar kunnen inderdaad.quote:Op maandag 6 december 2021 10:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
En Connelly is toch in de regio dus die zit er volgende keer weer!
OK.
Gelul.quote:Op maandag 6 december 2021 10:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies Dus ga je brakechecken, eigen schuld!
Hamilton moet dit seizoen winnen. Na Silverstone is het "ow ow wat zijn de RBRs toch snel" sprookje klaar en moet er ingegrepen worden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat ze Lewis geen reprimande kunnen geven. Dat zou namelijk betekenen dat hij 10 plekken straf krijgt in Abu Dhabi, want dat zou zijn derde reprimande zijn.
Dat is ook de reden dat Masi meteen in de radio klom om tegen Mercedes te zeggen dat Lewis moest ophouden met Max de muur in drukken (die actie dat hij gewoon totaal niet instuurde). Daar had hij ook een waarschuwing voor kunnen krijgen of richting de stewards gestuurd kunnen worden. Waar iedere scheet (terecht of onterecht) van Max meteen naar de stewards gaat of hij de opdracht krijgt om zijn plek in te leveren komt Lewis meerdere keren weg met acties die ook op of over het randje zijn.
Hoe dan ook had Lewis hier gewonnen, maar daar gaat het niet om. FIA is echt totaal de weg kwijt.
Ook met de acties van Vettel, Tsunoda, Kimi etc. Ze weten echt niet meer wat ze aan het doen zijn.
En daar was hij zich volledig bewust van toen hij het rempedaal aantikte.quote:Op maandag 6 december 2021 10:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat Hamilton hem niet kon ontwijken had natuurlijk niks met de te kleine afstand te maken dat Hamilton erachter zat? Of is dat ook Verstappens’ schuld?
Precies dit. Verstappen heeft afgelopen race meerdere penalties gekregen. Voor vergelijkbare acties heeft Hamilton geen straf gekregen want dat zou dat hem nadelig beïnvloeden bij de volgende race. Ik snap dat ze willen dat het titelgevecht in de laatste race uitgevochten wordt, maar nu leggen ze een vergrootglas op alles wat Verstappen doet.quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat ze Lewis geen reprimande kunnen geven. Dat zou namelijk betekenen dat hij 10 plekken straf krijgt in Abu Dhabi, want dat zou zijn derde reprimande zijn.
Dat is ook de reden dat Masi meteen in de radio klom om tegen Mercedes te zeggen dat Lewis moest ophouden met Max de muur in drukken (die actie dat hij gewoon totaal niet instuurde). Daar had hij ook een waarschuwing voor kunnen krijgen of richting de stewards gestuurd kunnen worden. Waar iedere scheet (terecht of onterecht) van Max meteen naar de stewards gaat of hij de opdracht krijgt om zijn plek in te leveren komt Lewis meerdere keren weg met actie die ook op het randje zijn.
Hoe dan ook had Lewis hier gewonnen, maar daar gaat het niet om. FIA is echt totaal de weg kwijt.
Ook met de acties van Vettel, Tsunoda, Kimi etc. Ze weten echt niet meer wat ze aan het doen zijn.
Maar het is wel prima als Verstappen in Brazilië 0 moeite doet om de bocht te halen in T4 toch?quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Evenstar het volgende:
Dat is ook de reden dat Masi meteen in de radio klom om tegen Mercedes te zeggen dat Lewis moest ophouden met Max de muur in drukken (die actie dat hij gewoon totaal niet instuurde).
dat is onzin, voor het weekend had hij er 4, en Hamilton 2. Dus niet echt heel veel, aangezien er 12 coureurs waren met meer punten.quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
Daarbij, er wordt gezegd dat Verstappen al zoveel punten op zijn licentie heeft en daarom onder een vergrootglas ligt.
Dat weet ik niet. Hij is wel F1-journalist. En hij geeft inderdaad aan dat Verstappen geen brake test gaf.quote:Op maandag 6 december 2021 10:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Klopt deze data? Want ik zie hier geen braketest in. Dan weet ik niet waar Fia de 69 bar weghaalt.
Right back at you Fons.quote:
Zie nu al op tegen de BLM-woke speeches van Lulu straks als hij de GOAT is met 8 titels.quote:Op maandag 6 december 2021 10:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hamilton moet dit seizoen winnen. Na Silverstone is het "ow ow wat zijn de RBRs toch snel" sprookje klaar en moet er ingegrepen worden.
Dan had Hamilton OF afstand moeten houden OF er voorbij moeten rijden. Maar waarom zou Hamilton Verstappen voorbij willen rijden in een racequote:Op maandag 6 december 2021 10:41 schreef Elan het volgende:
[..]
En daar was hij zich volledig bewust van toen hij het rempedaal aantikte.
Er zitten niet voor niks spiegeltjes op zo'n auto.
Walgelijke actie.
Voor Monza had ie er zelfs 0.quote:Op maandag 6 december 2021 10:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is onzin, voor het weekend had hij er 4, en Hamilton 2. Dus niet echt heel veel, aangezien er 12 coureurs waren met meer punten.
Nou, en dit is dus precies waar het mis gaat en waarom veel users hier zeggen dat de Britste media zoveel invloed heeft.quote:Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch krom? Dan had je hem bijvoorbeeld een 5 seconde penalty moeten geven ofzo. Door Hamilton nu geen straf te geven leg je de fout volledig bij Verstappen, terwijl de stewards ook zeggen dat dat niet volledig zo was.
Daarbij, er wordt gezegd dat Verstappen al zoveel punten op zijn licentie heeft en daarom onder een vergrootglas ligt. Dat is dan toch niet terecht als Hamilton geen reprimandes krijgt omdat het hem dan nadelig uit kan komen?
Is dat die baan waar Lewis over het gras mag om af te snijden en de stewards dan zeggen dat je geen "lasting advantage" hebt terwijl de rest van het veld 3 bochten moet nemen?quote:Op maandag 6 december 2021 10:42 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Maar het is wel prima als Verstappen in Brazilië 0 moeite doet om de bocht te halen in T4 toch?
Brazilië was 'hard racing'.
Daarover blijkt ook onduidelijkheid te bestaan. Andere bronnen melden juist dat Hamilton versnelde vlak voor de impact, terwijl Verstappen niet harder remde dan daarvoor.quote:Op maandag 6 december 2021 10:31 schreef Aitvaras het volgende:
Mooi om te zien dat uit de telemetrie blijkt dat Verstappen toch een braketest gedaan heeft.
Wat een seizoen
Ik weet niet meer waar het was, maar er kwam gisteren een aantal keer voorbij dat Verstappen onsportief aan het racen was en dat dat te zien was aan de punten op zijn licentie. Een paar discussies bij Sky gingen er ook over.quote:Op maandag 6 december 2021 10:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is onzin, voor het weekend had hij er 4, en Hamilton 2. Dus niet echt heel veel, aangezien er 12 coureurs waren met meer punten.
Ja die zitten er dan toch wel heel erg naast want Verstappen heeft 2 jaar 0 punten op zijn licentie gehad.quote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar het was, maar er kwam gisteren een aantal keer voorbij dat Verstappen onsportief aan het racen was en dat dat te zien was aan de punten op zijn licentie. Een paar discussies bij Sky gingen er ook over.
Dat onsportief valt ook wel mee. Hij gaat soms wat over de schreef, maar bij Sky willen ze geen titelstrijd.quote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar het was, maar er kwam gisteren een aantal keer voorbij dat Verstappen onsportief aan het racen was en dat dat te zien was aan de punten op zijn licentie. Een paar discussies bij Sky gingen er ook over.
Wil je zeggen dat Hamilton er heel veel harder bovenop knalde?quote:Op maandag 6 december 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Remde hij maar 0.1 sec dan? Dat zou echt maar aantikken zijn dan.
https://www.reddit.com/r/(...)_gforce_part_up_for/quote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarover blijkt ook onduidelijkheid te bestaan. Andere bronnen melden juist dat Hamilton versnelde vlak voor de impact, terwijl Verstappen niet harder remde dan daarvoor.
[ twitter ]
En dan gaat het om het stukje rond de 5300m in die grafieken.
Max had het volgend rondje weer kunnen proberen. Hij hoefde niet te remmen daarquote:Op maandag 6 december 2021 10:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max moet hem zsm die gelegenheid geven. Dat deed hij. Ham nam die gelegenheid niet.
Mag Max dan gewoon doorrijden, of wachten tot de nr 3 voorbij komt?
Niet hard genoeg gezien zijn ophanging nog in orde was.quote:Op maandag 6 december 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Hamilton er heel veel harder bovenop knalde?
En hoelang moet ie dat doen dan? Als hij "te lang" wacht krijg ie een straf...quote:Op maandag 6 december 2021 10:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Max had het volgend rondje weer kunnen proberen. Hij hoefde niet te remmen daar
Nog steeds onzin, want Verstappen heeft 2 punten gekregen omdat hij zijn auto parkeerde bovenop Hamilton in Italië, en 2 vanwege die dubbele gele vlag vorige race. En dan zijn er gisteren 3 punten bijgekomen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet consequent is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:42 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Maar het is wel prima als Verstappen in Brazilië 0 moeite doet om de bocht te halen in T4 toch?
Brazilië was 'hard racing'.
Waar komt deze data precies vandaan? Want hieruit blijkt dat het rempedaal bijna continu vol ingetrapt wordt tijdens het afremmen maar dat haal ik niet uit de beeldenquote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarover blijkt ook onduidelijkheid te bestaan. Andere bronnen melden juist dat Hamilton versnelde vlak voor de impact, terwijl Verstappen niet harder remde dan daarvoor.
[ twitter ]
En het rondje daarop weer, en de ronde daarop weer.quote:Op maandag 6 december 2021 10:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Max had het volgend rondje weer kunnen proberen. Hij hoefde niet te remmen daar
Dan draai ik hem om. Max moet Lulu er langs laten. Gaat van de racelijn waarbij er 2 auto's aan de binnenkant langs kunnen. Hij vermindert aanzienlijk zijn snelheid zodat Lulu er makkelijk langs kan. Wat kan Max op dat moment nog extra doen om er voor te zorgen dat Lulu er langs gaat zodat Max kan doen wat hij gesommeerd is om te doen? Volgens mij is de enige optie nog verder vertragen (wat nu als braketest gezien wordt) of misschien nog verder opzij gaan (lulu heeft blijkbaar al geen interesse in de race lijn dus wat haalt dat nog extra uit). Hoe ik het lees kan Lulu gewoon eindeloos blijven etteren.quote:Op maandag 6 december 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)_gforce_part_up_for/
Een halve seconde vertragen, van 160km/h naar 110km/h. Dan zit je al 200km/h onder de maximumsnelheid van zo'n auto, wat je op het rechte stuk ook haalt.
Dit voelt een beetje alsof ze een spelletje chicken speelde, kijken wie er het snelste afhaakte en dat verkeerd af liep.
In dit topic was anders iedereen het eens met dat het gewoon 'hard and fair' racing is, joh. Nu niet draaien met ja maar inconsistentie.quote:Op maandag 6 december 2021 10:49 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat het niet consequent is.
En in vorige gevallen was de FIA het daarmee eensquote:Op maandag 6 december 2021 10:51 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
In dit topic was anders iedereen het eens met dat het gewoon 'hard and fair' racing is, joh. Nu niet draaien met ja maar inconsistentie.
Ja, die mening deel ik nog steeds en als FIA dan niet straft dan ga ik er van uit dat FIA dat ook prima vindt, maar dan is het niet terecht dat ze gisteren wel weer aan het straffen waren alsof ze niks beters te doen hadden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:51 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
In dit topic was anders iedereen het eens met dat het gewoon 'hard and fair' racing is, joh. Nu niet draaien met ja maar inconsistentie.
Ik zag er gister eigenlijk minder fouts in dan in die actie in Brazilie.quote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, die mening deel ik nog steeds en als FIA dan niet straft dan ga ik er van uit dat FIA dat ook prima vindt, maar dan is het niet terecht dat ze gisteren wel weer aan het straffen waren alsof ze niks beters te doen hadden.
Actie van Lewis op Max was ook niks mis mee, maar als je moord en brand schreeuwt over de acties van Max, dan moet je ook Lewis straffen. Als je in één race al niet consequent kan zijn als FIA zijnde, met dezelfde stewards en dezelfde raceleider dan gaat er iets goed mis of ben je heel erg partijdig.
Hoeveel voorbeelden hebben mensen nog nodig om te zien dat sommige coureurs gewoon minder hard aangepakt worden dan anderen? Dit gebeurd al jaren.quote:Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Actie van Lewis op Max was ook niks mis mee, maar als je moord en brand schreeuwt over de acties van Max, dan moet je ook Lewis straffen. Als je in één race al niet consequent kan zijn als FIA zijnde, met dezelfde stewards en dezelfde raceleider dan gaat er iets goed mis of ben je heel erg partijdig.
En dat is waar het misgaat .....quote:Op maandag 6 december 2021 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zag er gister eigenlijk minder fouts in dan in die actie in Brazilie.
Gisteren was ongecontroleerd. Verstappen gleed naar buiten.quote:Op maandag 6 december 2021 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zag er gister eigenlijk minder fouts in dan in die actie in Brazilie.
Leuk feitje: je lult uit je nek. 1,2 G is met een normale auto zo’n beetje maximaal met normale banden, met R compound ga je wellicht 1,5 G halen, maar 2,4 G? Echt, wat toon je hiermee aan geen kennis te hebben zeg!quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: 2.4G haal ik in mijn eigen auto al door voor een stoplicht te remmen. Dat is echt niets.
Leclerc zei na Brazilië ook van wat ze ook beslissen, ik pas mijn rijgedrag er op aan. Als Leclerc nu dus daarom eenzelfde move had gedaan was ie ook gek geworden als ie dan penalty aan z'n broek krijgt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet consequent is.
Max kreeg in Brazilië geen straf (geen foei, geen niks).
Max moest n.a.v. zijn actie bij eerste herstart plek teruggeven (straf).
Max moest n.a.v. zijn actie later in de race plek teruggeven (straf).
Lewis rijdt rechtdoor en heeft totaal geen intentie om in te sturen (Masi klimt in de radio om foei te zeggen).
Of je straft ze allemaal of je straft ze niet. Mag je nou wel een beetje blocken en buiten de lijntjes kleuren of mag het niet? Niet al die acties zijn hetzelfde, maar als je zo gaat mierenneuken in details dan is het gewoon niet meer te doen. Niet voor de kijkers en niet voor de coureurs.
Nu is er weer een idiote precedent geschept dat je als achterliggende coureur zelf mag bepalen wanneer je een plek terug wil pakken. Ze brengen zichzelf in een idiote situatie.
Ik zeg zelfs nog dat het meer is dan alleen Max vs. Lewis. FIA is de weg kwijt.
Vorige jaren viel het minder op voor de gemiddelde kijker en had het ook veel minder impact op de eindstand. 2016 was de laatste keer dat Lewis het lastig had, maar toen was het tegen een teamgenoot. De jaren daarna was het nooit zo spannend en hadden de beslissingen lang niet zoveel invloed. Al werd Vettel ook een paar keer flink benadeeld t.o.v. Lewis.quote:Op maandag 6 december 2021 10:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoeveel voorbeelden hebben mensen nog nodig om te zien dat sommige coureurs gewoon minder hard aangepakt worden dan anderen? Dit gebeurd al jaren.
quote:Op maandag 6 december 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar komt deze data precies vandaan? Want hieruit blijkt dat het rempedaal bijna continu vol ingetrapt wordt tijdens het afremmen maar dat haal ik niet uit de beelden
Hamilton wist op dat moment niet dat Verstappen hem voorbij moest laten. Volgend rondje kan je zeggen dat Hamilton bewust dat niet doet dan is dat een ander verhaalquote:Op maandag 6 december 2021 10:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
En het rondje daarop weer, en de ronde daarop weer.
De wereld (race) draait niet alleen om Hamilton, er zijn meer coureurs op de baan die ervan profiteren wanneer Verstappen z’n best moet doen om Hamilton voorbij te laten die dat vertikt te doen.
Die postte ik ook al inderdaad. Interessant dit.quote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je leest teveel Brits georiënteerde media. Het feit dat Max gisteren tot driver of the day werd verkozen zou een aanwijzing moeten zijn dat die media niet een echt beeld geven van wat "heel de wereld" denkt.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef klaasweetalles het volgende:
Heel de wereld heeft het gezien en zijn conclusies getrokken
Max is er niet populairder op geworden
En alleen in Hollande is er nog discussie
Oranje bril….
Thanks. Jammer, dat is nou juist het interessante.quote:
Dat wist hij wel en heeft hij ook toegegeven.quote:Op maandag 6 december 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hamilton wist op dat moment niet dat Verstappen hem voorbij moest laten. Volgend rondje kan je zeggen dat Hamilton bewust dat niet doet dan is dat een ander verhaal
Dat is de fout van het Mercedes team Am k niet door te geven aan Hamiltonquote:Op maandag 6 december 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hamilton wist op dat moment niet dat Verstappen hem voorbij moest laten. Volgend rondje kan je zeggen dat Hamilton bewust dat niet doet dan is dat een ander verhaal
Klopt, we hebben gezien hoe het afgelopen was met de dubbele gele vlag van Max in Qatar.quote:Op maandag 6 december 2021 10:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Blind? Er was veel ruimte, zicht en dat is normaal gesproken wel de bedoeling van racen.
Mwa, dat waren waarschijnlijk vooral fanatieke Nederlanders.quote:Op maandag 6 december 2021 11:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je leest teveel Brits georiënteerde media. Het feit dat Max gisteren tot driver of the day werd verkozen zou een aanwijzing moeten zijn dat die media niet een echt beeld geven van wat "heel de wereld" denkt.
Er was hier geen geel.quote:Op maandag 6 december 2021 11:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klopt, we hebben gezien hoe het afgelopen was met de dubbele gele vlag van Max in Qatar.
Gewoon doorgaan.
Dit is echt een non discussie. Lulu heeft geen akkoord nodig om iemand voorbij te gaan die langzaam rijdt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een stom argument, sorry.quote:Op maandag 6 december 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wacht even... Je draait het even om...quote:Op maandag 6 december 2021 10:51 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Daar ben ik verder mee eens maar de circlejerk hier is wel om echt van te kotsen.
Het wordt pas een probleem zodra Verstappen een nadeel ondervindt van de inconsistentie.
Eens.quote:Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind dat de FIA een regel eruit mag gaan gooien die verbied dat rijders gaan zitten janken in hun auto's richting de wedstrijdleiding. Het proberen te beïnvloeden van de leiding.
Hij wist niet dat hij hem MOEST voorbij laten. Lulu denkt dat Max aan het racen is en dit doet omdat hij DRS wil hebben. Niet omdat Max vanuit stewards opdracht heeft gekregen om Lewis voorbij te latenquote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een stom argument, sorry.
"Hij wist het niet".
Lewis ziet iemand langzamer rijden en gaat er dus bewust achter rijden in plaats van voorbij knallen? Wat als Max aan het uitvallen was door motorproblemen?
Hij geeft zelf toe dat hij heel goed wist wat hij aan het doen was en dat hij bewust niet inhaalde, omdat hij niet wilde dat Max DRS kreeg en dan sta jij hier nog steeds onzin te verkondigen dat Lewis het allemaal niet zo wist. Het staat zelfs in de FIA documenten.
De GOAT, de magische Sir Lewis .... maar hij kan niet inschatten of iemand hem ervoor wil laten
Ik zie niet in wat dat met deze situatie te maken heeft?quote:Op maandag 6 december 2021 11:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klopt, we hebben gezien hoe het afgelopen was met de dubbele gele vlag van Max in Qatar.
Gewoon doorgaan.
Eens hoor, maar ook geen verplichting toch?quote:Op maandag 6 december 2021 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit is echt een non discussie. Lulu heeft geen akkoord nodig om iemand voorbij te gaan die langzaam rijdt.
Oh, Max laat Lewis er voor de lol voorbij, zodat hij een DRS krijgt? Gewoon, omdat dat beter is dan gewoon doorrijden? Geloof jij dit nou echt?quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij wist niet dat hij hem MOEST voorbij laten. Lulu denkt dat Max aan het racen is en dit doet omdat hij DRS wil hebben. Niet omdat Max vanuit stewards opdracht heeft gekregen om Lewis voorbij te laten
Hoe kon Verstappen weten dat Hamilton hiervan niet op de hoogte was? Hem werd opgedragen de positie terug te geven, vervolgens begint Lewis te kutten door achter Verstappen te blijven hangen. Ik vind echt dat ook Lewis hier wel degelijk wat te verwijten valt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik had het gesnapt wanneer hij beide keren zijn plek had moeten opgeven, maar in Brazilie zat er opzet bij het naar buiten drijven van HAM, dat zag ik hier niet zo, dit was inderdaad iets verremmen en ongecontroleerd glijden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Gisteren was ongecontroleerd. Verstappen gleed naar buiten.
Goede tactiek wel, iemand er voorbij laten om dan DRS te krijgen en hopen dat je de plek terugpakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij wist niet dat hij hem MOEST voorbij laten. Lulu denkt dat Max aan het racen is en dit doet omdat hij DRS wil hebben. Niet omdat Max vanuit stewards opdracht heeft gekregen om Lewis voorbij te laten
Het is toch debiel dat je 4 seconde lang op 1 m van een langzaam rijdende auto gaat rijden? Als Max een motorprobleem heeft dan kan Max ook langzamer rijden en dan mag Lulu er ook maar op in rijden.quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ook geen verplichting toch?
Beste keuze was geweest gewoon weer doorrijden en laat RB dan maar met de FIA bellen hoe ze om moeten gaan met iemand die ze niet wil inhalen.
Dat valt wel mee. Sky doet er alles aan om dit zo over te laten komen. Dat is natuurlijk ook maar een spel om ervoor te zorgen dat elke actie van Max onder een vergrootglas komt te liggen.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef klaasweetalles het volgende:
Heel de wereld heeft het gezien en zijn conclusies getrokken
Max is er niet populairder op geworden
En alleen in Hollande is er nog discussie
Oranje bril….
Hahaquote:Op maandag 6 december 2021 11:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je leest teveel Brits georiënteerde media. Het feit dat Max gisteren tot driver of the day werd verkozen zou een aanwijzing moeten zijn dat die media niet een echt beeld geven van wat "heel de wereld" denkt.
Niet, dan had Max ook door kunnen rijden en dan even bellen wat dit nou allemaal isquote:Op maandag 6 december 2021 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe kon Verstappen weten dat Hamilton hiervan niet op de hoogte was? Hem werd opgedragen de positie terug te geven, vervolgens begint Lewis te kutten door achter Verstappen te blijven hangen. Ik vind echt dat ook Lewis hier wel degelijk wat te verwijten valt.
If you don’t go for the gap, you better stop racing. Nou die gap was er, alleen Hamilton vertikte het om erin te duiken.
Wat vind jij van het feit dat Hamilton minstens 30 autolengtes liet vallen voor de 1e herstart waardoor hij nog even een paar burnouts kon maken en daardoor gunstigere bandentemperatuur had. Terwijl dat niet is toegestaan. Waar je vervolgens niks meer van hoort. Verstappen roept het zelfs nog een paar keer over de radio. Is dat ook onderdeel van het spel? Dat de FIA daar niet ingrijpt? Dit heeft niks meer met racen te maken. Mercedes komt overal mee weg en hamilton moet en zal die 8ste titel binnenkrijgen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of: uit de beslissing toen leidde hij af dat een waarschuwing voldoende was. Klinkt logischer dan partijdigheid, nietwaar?quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wacht even... Je draait het even om...
Masi heeft gisteren een waarschuwing aan Hamilton gegeven (dat kan Masi) voor het naar buiten drukken van Max. Die actie is verder niet naar de stewards gestuurt.
Jij doet nu net of Max in Brazilie helemaal niets heeft gekregen, maar dat is simpelweg niet waar.
Masi heeft in Brazilie het incident DIRECT doorgestuurd naar de Stewards... Geen waarschuwing, maar direct ter beoordeling naar de Stewards. Dus uiteindelijk heeft Masi gisteren in het voordeel van Hamilton gekozen, en in Brazilie ook. Dat de stewards vervolgens zeiden dat er niks aan de hand was doet er niet toe... Masi is inconsequent. Als je Max naar de stewards stuurt, dan Hamilton ook.
Jep. Alhoewel hij er niet opzettelijk op in mag rijden gok ikquote:Op maandag 6 december 2021 11:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is toch debiel dat je 4 seconde lang op 1 m van een langzaam rijdende auto gaat rijden? Als Max een motorprobleem heeft dan kan Max ook langzamer rijden en dan mag Lulu er ook maar op in rijden.
tuurlijk Hami blijft erachter rijden omdat Max anders DRS heeftquote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee Lewis niet niet zo dom om iemand in te halen vlak voor een DRS Detectielijn. Volgens mij is die niet voor niets 7x WDC.quote:Op maandag 6 december 2021 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe kon Verstappen weten dat Hamilton hiervan niet op de hoogte was? Hem werd opgedragen de positie terug te geven, vervolgens begint Lewis te kutten door achter Verstappen te blijven hangen. Ik vind echt dat ook Lewis hier wel degelijk wat te verwijten valt.
If you don’t go for the gap, you better stop racing. Nou die gap was er, alleen Hamilton vertikte het om erin te duiken.
Die DRS lijn is niet relevant, Hamilton is niet de persoon die gaat bepalen waar Verstappen hem voorbij moet laten. Wat is dit nou weer voor redenatie?quote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee Lewis niet niet zo dom om iemand in te halen vlak voor een DRS Detectielijn. Volgens mij is die niet voor niets 7x WDC.
De " er branden geen gele vlagsignalen".quote:Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat met deze situatie te maken heeft?
Dat vind ik ook wat twijfelachtig inderdaad, al kan ik me niet echt heugen dat dat soort zaken in het recente verleden zijn bestraft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat vind jij van het feit dat Hamilton minstens 30 autolengtes liet vallen voor de 1e herstart waardoor hij nog even een paar burnouts kon maken en daardoor gunstigere bandentemperatuur had. Terwijl dat niet is toegestaan. Waar je vervolgens niks meer van hoort. Verstappen roept het zelfs nog een paar keer over de radio. Is dat ook onderdeel van het spel? Dat de FIA daar niet ingrijpt? Dit heeft niks meer met racen te maken. Mercedes komt overal mee weg en hamilton moet en zal die 8ste titel binnenkrijgen.
Ik zou willen dat het een race van man tegen man was maar het is man tegen man+scheidsrechter. Ik zou het ook niet erg vinden als ze de laatste race perez opofferen om samen met hamilton er af te tetsen. Hier valt namelijk niet meer tegenop te racen. Ik zou het graag anders zien. Maar dan moet RB zich ook maar van vuile spelletjes gaan bedienen.
Nee, dat is het dus niet. Het is een wedstrijd he.quote:Op maandag 6 december 2021 11:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
De " er branden geen gele vlagsignalen".
Het is toch een volkomen normale reactie van Lewis dat hij geen idee heeft waarom Max zo langzaam gaat rijden en dus meegaat in die snelheid?
Dat hij pas later hoort dat hij er voorbij mag is hier redelijk essentieel in.
Ik zeg niet dat hij partijdig is... Ik zeg dat hij inconsequent is. De enorme hoeveelheid controverse dit seizoen komt niet door de strijd tussen Max en Lewis, maar door de inconsequentie van de wedstrijdleiding.quote:Op maandag 6 december 2021 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of: uit de beslissing toen leidde hij af dat een waarschuwing voldoende was. Klinkt logischer dan partijdigheid, nietwaar?
Dit is niet eens de officiële telemetrie, zeker die remdata klopt nietquote:Op maandag 6 december 2021 10:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij heeft nota bene toegegeven dat hij dat wel wist.quote:Op maandag 6 december 2021 11:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het is toch een volkomen normale reactie van Lewis dat hij geen idee heeft waarom Max zo langzaam gaat rijden en dus meegaat in die snelheid?
Precies. Een wedstrijd waarin je voorganger totaal onverwacht langzaam gaat rijden en jij geen idee hebt waarvoor en waarom.quote:Op maandag 6 december 2021 11:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet. Het is een wedstrijd he.
Je weet wat racen is?quote:Op maandag 6 december 2021 11:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die remdata is binair... Geen rem = 0%, wel rem (zelfs een klein beetje) = 100%... Op het moment van impact is dat gewoon 0% in de data.quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit is niet eens de officiële telemetrie, zeker die remdata klopt niet
Godsallejezus. Hij hoorde het pas in het moment zelf, toen dit zou was wou hij er links voorbij. Toen remde Max nog eens, dan rijd je tegen aan jaquote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft nota bene toegegeven dat hij dat wel wist.
Hij heeft in een post-race interview gezegd dat hij snapte dat VER afremde om hem er voorbij te laten maar dat hij niet gek was en dus de DRS strook wilde afwachten om in te halen.quote:Op maandag 6 december 2021 11:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Godsallejezus. Hij hoorde het pas in het moment zelf, toen dit zou was wou hij er links voorbij. Toen remde Max nog eens, dan rijd je tegen aan ja
Dus hij liegtquote:Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee Lewis niet niet zo dom om iemand in te halen vlak voor een DRS Detectielijn. Volgens mij is die niet voor niets 7x WDC.
Precies, dus je kan er geen moer mee. Volgens mij klopt die van de snelheid beter en daar zie je dat Verstappen erg vertraagtquote:Op maandag 6 december 2021 11:13 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die remdata is binair... Geen rem = 0%, wel rem (zelfs een klein beetje) = 100%... Op het moment van impact is dat gewoon 0% in de data.
Als de keeper van de tegenstander naast z’n goal staat te gapen, dan trap je als aanvaller niet de bal in de goal? Nee, dan ga je hem vragen waarom hij zo lekker gek bezig is natuurlijk?quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies. Een wedstrijd waarin je voorganger totaal onverwacht langzaam gaat rijden en jij geen idee hebt waarvoor en waarom.
En mocht die aanvaller dan niet scoren, mag de keeper hem dan onderuit trappen?quote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als de keeper van de tegenstander naast z’n goal staat te gapen, dan trap je als aanvaller niet de bal in de goal? Nee, dan ga je hem vragen waarom hij zo lekker gek bezig is natuurlijk?
Een FL die nog cruciaal kan blijken. Stel dat volgende race Hamilton tweede wordt en Max derde met FL, dan zou Max kampioen zijn als ie gister ook FL had gepakt.quote:Op maandag 6 december 2021 11:02 schreef opreis het volgende:
Heeft iemand trouwens al duidelijk of Max nu dubbel gestraft is voor 1 vergrijp? Voor zijn eerste herstart waarbij hij buiten de baan inhaalde moest hij als "straf" de 2nde herstart als 3de starten. Toen kreeg hij een 5 sec straf voor het buiten de baan gaan bij het defenden op Lulu, maar daar moest hij ook 2 (of 3?) pogingen doen om Lulu voorbij te laten. Uiteindelijk kan het tot 2 of 3x toe vertragen om Lulu er langs te laten ervoor gezorgd hebben dat Max uiteindelijk ook geen pitstop meer kon doen voor een FL geloof ik.
We hebben het over piekbelasting. Ik zal niet van 80 naar 0 in een seconde kunnen nee, dan scheurt dat hele ding uit elkaar.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk feitje: je lult uit je nek. 1,2 G is met een normale auto zo’n beetje maximaal met normale banden, met R compound ga je wellicht 1,5 G halen, maar 2,4 G? Echt, wat toon je hiermee aan geen kennis te hebben zeg!
In de F1 is maximaal 5G ongeveer (vanwege slicks, downforce). Dan kun je op je vingers wel uittellen dat 2,4 G gewoon echt fors is.
Dat zijn inderdaad de woorden van Hamilton. Dus hier zijn beide heren bezig met een risico. Er word wel verwacht dat je zo snel mogelijk je plek terug geeft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft in een post-race interview gezegd dat hij snapte dat VER afremde om hem er voorbij te laten maar dat hij niet gek was en dus de DRS strook wilde afwachten om in te halen.
Nee natuurlijk niet, dan komt die alsnog een punt tekortquote:Op maandag 6 december 2021 11:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Een FL die nog cruciaal kan blijken. Stel dat volgende race Hamilton tweede wordt en Max derde met FL, dan zou Max kampioen zijn als ie gister ook FL had gepakt.
jawel. Dat is ook bevestigd. Echter slechts heel kort. En zou Hamilton al voorbij het panel zijn geweest toen dat aanging.quote:
natuurlijk welquote:Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja maar hij kan toch niet ruiken waarom of belangrijker nog: waarvoor?
Hier zegt men dus eigenlijk dat het toegestaan is om te kutten bij de DRS lijn. Ok dan dat wordt dan leuk in de toekomst.quote:Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car
first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the
first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards
to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the
standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
Natuurlijk wel, dan pak je juist je kans. Maar Hamilton heeft zelf al toegegeven dat hij er niet langs ging omdat hij bang was voor de DRS. Dus je argument gaat sowieso al niet meer op.quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies. Een wedstrijd waarin je voorganger totaal onverwacht langzaam gaat rijden en jij geen idee hebt waarvoor en waarom.
Die remdata is aan/uit wat ik later ook postte.quote:Op maandag 6 december 2021 11:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit is niet eens de officiële telemetrie, zeker die remdata klopt niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |