nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doenquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.quote:Op maandag 6 december 2021 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, Hamilton wist echt donders goed dat Max die plek aan het teruggeven was, maar wilde er niet langs voor de DRS.
Bij een plek terug geven, moet de ander dan echt weer voor komen, of is het voldoende als je als voorligger voldoende mogelijkheid biedt? Dit gekut van Hamilton had in een andere situatie strategisch voordeel op kunnen leveren door bijv een Bottas de kans te geven om een gat dicht te rijden.
Ja maar dat is geen brake check natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorquote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen brake check natuurlijk
quote:Op maandag 6 december 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzakenquote:A brake check, also known as a brake test, occurs when a driver deliberately either taps on the brakes several times or slams hard on the pedal when moving in front of another vehicle, with the intention of causing the behind driver to either collide or take evasive action
Ja, en ze willen natuurlijk de consequenties van hun straffen ook nog mee kunnen wegen, dus objectieve sancties kan je shaken idd.quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorDe meeste situaties worden bekeken alsof de coureurs ten alle tijde kunnen beoordelen wat de toekomstige mening van de stewards zal zijn.
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweestquote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzaken
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?
Plots remt?quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
Maar goed, ongeacht of het in de definitie past een terechte straf imho
Dan had Hamilton het ongetwijfeld niet vertikt, hij is niet achterlijk natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef tja77 het volgende:
Dan konden die nu allemaal profiteren omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet?quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Plots remt?
Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat.
Het gaat om het breakchecken. Dat mag gewoon onder geen enkele omstandigheid. Hamilton kan daar nooit tijdig op anticiperen en dus veroorzaak je een ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweest
Het punt is voor mij meer dat in zulke situaties waar beide coureurs elkaars gedachten niet kunnen lezen en moeten reageren in fracties van seconden het niet eerlijk is om dan achteraf allerlei motieven er bij te gaan zoeken. Vond ik ook in Monza, dat was gewoon een ongebruikelijke situatie die door beide coureurs met de nodige pech niet helemaal juist afgehandeld werd. Maar toch werd Verstappen bestraft omdat hij schijnbaar had moeten weten wat volgens die stewards op dat moment 'significantly alongside' betekende.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Dat is dan gewoon achtelijk en egoďstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet?
Hamilton loop vast in z'n eigen leugen.
Hij remt wel plots. Gas los laten rekent Hamilton op, vol in de ankers natuurlijk niet.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Plots remt?
Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat.
Hij liegt gewoon tegen de stewards en die trapten er ook niet in. Vinden zo ook prima, schijnbaarquote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.
Hij remde eerst normaal af. Daarna ging het pas mis.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens, onsportief spelletje. Net zoals dat ge-emmer rond de herstart. Snap ook niet dat daar niks tegen gedaan werd.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is dan gewoon achtelijk en egoďstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is dan gewoon achtelijk en egoďstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.
Ja.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij remde eerst normaal af. Daarna ging het pas mis.
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging.
Tot het moment dat hij op zijn rem trapt.
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen.
Ja, die zouden dat moeten kunnen nagaan aan de hand van de teamradio etc. Denk dat hij het daadwerkelijk nog niet wist maar wel besefte dat dat aan de hand moest zijn toen Verstappen vertraagde.quote:Op maandag 6 december 2021 09:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij liegt gewoon tegen de stewards en die trapten er ook niet in. Vinden zo ook prima, schijnbaar
Waarom niet? Tenzij je Verstappen ervan wilt betichten een botsing te veroorzaken past remmen gewoon in dat patroon.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.
als je champ wil worden, had ie gewoon keihard er voorbij gegaan en niks van dat wantrouwen gedoe.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.
Als hij niet geremd had was het denk ik ook zo bestempeld geweest.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.
Of iets in een patroon past is niet relevant. Plotseling op de rem gaan staan terwijl je geleidelijk snelheid mindert maakt je gewoon schuldig aan een botsing.quote:Op maandag 6 december 2021 09:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom niet? Tenzij je Verstappen ervan wilt betichten een botsing te veroorzaken past remmen gewoon in dat patroon.
Zo te lezen wel idd, ze geven aan dat het plots remmen de reden is voor de straf. Maar je weet het maar nooit met de stewards natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als hij niet geremd had was het denk ik ook zo bestempeld geweest.
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan.
kloptquote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.
Hamilton wacht onnodig lang, het is niet Verstappens schuld dat daar die DRS streep ligt. Hamilton gaat toch niet bepalen wanneer Verstappen z’n straf pakt?
Tot aan de remactie mee eens. Dan veroorzaak je wel echt gevaar met iemand vlak achter je. Dat was tot aan dat moment niet zo.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen.
Dat slaat nergens op natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of iets in een patroon past is niet relevant. Plotseling op de rem gaan staan terwijl je geleidelijk snelheid mindert maakt je gewoon schuldig aan een botsing.
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, Hamilton wist echt donders goed dat Max die plek aan het teruggeven was, maar wilde er niet langs voor de DRS.
Bij een plek terug geven, moet de ander dan echt weer voor komen, of is het voldoende als je als voorligger voldoende mogelijkheid biedt? Dit gekut van Hamilton had in een andere situatie strategisch voordeel op kunnen leveren door bijv een Bottas de kans te geven om een gat dicht te rijden.
Zal ook wel ervaring zijn uiteindelijk. Ergens wel jammer want het gaat uiteindelijk meer over de interpretatie van regeltjes en de FIA dan het titanengevecht op de baan. Echt bizar spannend.quote:Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef Adames het volgende:
[..]
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf.
Dan nog vind ik dat verstappen veel meer fout deed dan hamilton gisteren. Hamilton kleurt vooral in waar de regels niet duidelijk zijn.
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.
Toen hij dit hoorde wou hij er linksom voorbij, gaf een dotje gas terwijl Max net op dat moment nog langzamer ging rijden. Dan rijd je er inderdaad tegenaan.
Het moment vlak voor de botsing remt Verstappen plots flink.quote:Op maandag 6 december 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan.
Je draait het om. Hamilton bepaalt wanneer hij voorbij Verstappen gaat. Je hebt als coureur het recht niet om de rem plotseling in te trappen als je tegenstander er niet gelijk voorbij gaat. Je zou kunnen beargumenteren dat wanneer Hamilton de kans niet pakt je een geldige poging hebt gedaan om je tegenstander er voorbij te laten en hij die niet geaccepteerd heeft. Dat leek uiteindelijk ook de insteek van de wedstrijdleiding na dat incident. Daarom vond ik die straf voor leaving the track and gaining an advantage vreemder dan deze straf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid.
Hamilton wacht onnodig lang, het is niet Verstappens schuld dat daar die DRS streep ligt. Hamilton gaat toch niet bepalen wanneer Verstappen z’n straf pakt?
Het punt is dat die remactie vrij toevallig samen komt met Hamilton die op het gas gaat en toch maar er voorbij gaat. Beide coureurs hadden dat nooit van elkaar kunnen weten natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot aan de remactie mee eens. Dan veroorzaak je wel echt gevaar met iemand vlak achter je. Dat was tot aan dat moment niet zo.
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?
Het punt is dat je gewoon niet op je rem moet trappen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt is dat die remactie vrij toevallig samen komt met Hamilton die op het gas gaat en toch maar er voorbij gaat. Beide coureurs hadden dat nooit van elkaar kunnen weten natuurlijk
Al met al hebben de stewards het best goed gedaan gisteren imo. Het laatste wat je wil is dat het kampioenschap beslist wordt vanachter een jurytafel. Voor mijn gevoel hebben ze dat ook uit alle macht proberen te voorkomen, ook bij dat moment dat er handjeklap plaatsvond met RBR tijdens een rode vlag.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zo te lezen wel idd, ze geven aan dat het plots remmen de reden is voor de straf. Maar je weet het maar nooit met de stewards natuurlijk.
Dat kan prima, als die persoon achter je niet ineens op hetzelfde moment op het gas traptquote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.
Hamilton zei in een aantal interviews al dat hij er niet voor de drs streep voorbij wilde, dus hij besefte het prima, had hij die radio niet voor nodigquote:Op maandag 6 december 2021 09:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan.
Toen hij dit hoorde wou hij er linksom voorbij, gaf een dotje gas terwijl Max net op dat moment nog langzamer ging rijden. Dan rijd je er inderdaad tegenaan.
Dat is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook welquote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het punt is dat je gewoon niet op je rem moet trappen.
De straf gaat toch om het remmen? Verstappen weet dat Hamilton daar zit. Dan ben je dus bewust aan het breakchecken, en dat is in strijd met de reglementen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Was niet opeens, hij had z’n gas allang losgelaten en Hamilton kon er allang voorbij.quote:Op maandag 6 december 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je.
Nee, zo een vertraging kan je nooit meer op reageren natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan prima, als die persoon achter je niet ineens op hetzelfde moment op het gas trapt
Hamilton kan toch niet weten waarom. Max plots zo langzaam gaat rijden? Moet hij helderziend zijn?quote:Op maandag 6 december 2021 09:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn?
Ja, maar dat deed hij niet. De remactie kwam wel vanuit het niks, was geen enkele reden om op de rem te trappen daar.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Was niet opeens, hij had z’n gas allang losgelaten en Hamilton kon er allang voorbij.
Natuurlijk wel, maar op dat moment had Hamilton al besloten er wel voorbij gegaan. Dat is de reden van de botsing, ze kunnen elkaars gedachten niet lezenquote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, zo een vertraging kan je nooit meer op reageren natuurlijk.
Verstappen had z’n gas toch al losgelaten? Dan had Hamilton er voorbij gemoeten. Waarom ging hij bumperkleven bij Verstappen?quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De straf gaat toch om het remmen? Verstappen weet dat Hamilton daar zit. Dan ben je dus bewust aan het breakchecken, en dat is in strijd met de reglementen.
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: 2.4G haal ik in mijn eigen auto al door voor een stoplicht te remmen. Dat is echt niets.
Je bent aan het racen, het lijkt me dat je er voorbij wilt toch?quote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton kan toch niet weten waarom. Max plots zo langzaam gaat rijden? Moet hij helderziend zijn?
Beide speelde een spelletje.
Zijn we het dan niet over eensquote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar op dat moment had Hamilton al besloten er wel voorbij gegaan. Dat is de reden van de botsing, ze kunnen elkaars gedachten niet lezen
Hamilton wist inderdaad heus wel wat voor een spelletje Max speelde. Maar dat wist hij dan ook pas achteraf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hamilton zei in een aantal interviews al dat hij er niet voor de drs streep voorbij wilde, dus hij besefte het prima, had hij die radio niet voor nodig
Nee, geen enkele reden om plots te remmen met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook wel
Prima, maar wees je wel bewust dat je argument niet overeenkomt met die van de stewards om straf te gevenquote:
Hij vertraagde Hamilton ging er niet voorbij, wat moet je dan? Gas geven of nog meer vertragen? Als je wacht komen de nummers 3 en 4 in de race steeds dichterbij.quote:Op maandag 6 december 2021 09:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat deed hij niet. De remactie kwam wel vanuit het niks, was geen enkele reden om op de rem te trappen daar.
Maakt niet uit wat Hamilton doet en waarom. De penalty gaat om het remmen en het daardoor veroorzaken van een ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen had z’n gas toch al losgelaten? Dan had Hamilton er voorbij gemoeten. Waarom ging hij bumperkleven bij Verstappen?
Wat als Verstappen een motor probleem had een daardoor langzaam reed dan ga je toch ook voorbij in plaats van achterop botsen.quote:Op maandag 6 december 2021 09:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hamilton wist inderdaad heus wel wat voor een spelletje Max speelde. Maar dat wist hij dan ook pas achteraf.
0quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je bent aan het racen, het lijkt me dat je er voorbij wilt toch?
Weer doorrijden. Je hebt hem toch duidelijk de kans gegeven?quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij vertraagde Hamilton ging er niet voorbij, wat moet je dan? Gas geven of nog meer vertragen? Als je wacht komen de nummers 3 en 4 in de race steeds dichterbij.
Dan had ie er voorbij gemoeten dan wel meer afstand moeten houden. Je bent aan het racen, dan wil je er toch voorbij lijkt me?quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.
Meestal verwacht je ook niet dat iemand zit te bumperkleven op zulke snelheden.quote:Op maandag 6 december 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren.
Ja dat viel me ook op. Je zou toch denken dat die impact veel groter isquote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef PS. het volgende:
Wat ik trouwens wel weer bijzonder vind; Ze steken miljoenen euro's de ontwikkeling van aerodynamica. Elke millimeter van de voorvleugel wordt 500x uitgemeten om maar net even wat sneller te kunnen zijn.
Heb je dat ding van Hamilton gezien na de race? Met die vleugel reed hij meerdere snelste ronden. Toch wel bijzonder.
Mee eens, hij had er al lang voorbij gemoeten.quote:Op maandag 6 december 2021 09:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan had ie er voorbij gemoeten dan wel meer afstand moeten houden. Je bent aan het racen, dan wil je er toch voorbij lijkt me?
Ja want Lewis had er heel veel mee te winnen om met zijn kwetsbare voorkant achterop Max te rijden.quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat als Verstappen een motor probleem had een daardoor langzaam reed dan ga je toch ook voorbij in plaats van achterop botsen.
Vertel, wat is hun argument?quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, maar wees je wel bewust dat je argument niet overeenkomt met die van de stewards om straf te geven
wat een onzin, hij ziet dat Verstappen z'n gas los laat en van de racelijn afgaat dat is voldoende, het is de canta cup nietquote:Op maandag 6 december 2021 09:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nogmaals, Lewis is ook geen helderziende, toen hij het te horen wou hij er voorbij, toen remde Max echter nog 1x af terwijl Lewis erachter zat.
Wat wil je voorstellen, minimum volgafstanden in de F1 voor als iemand plots remt?quote:Op maandag 6 december 2021 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meestal verwacht je ook niet dat iemand zit te bumperkleven op zulke snelheden.
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.quote:Op maandag 6 december 2021 09:52 schreef PS. het volgende:
Wat ik trouwens wel weer bijzonder vind; Ze steken miljoenen euro's de ontwikkeling van aerodynamica. Elke millimeter van de voorvleugel wordt 500x uitgemeten om maar net even wat sneller te kunnen zijn.
Heb je dat ding van Hamilton gezien na de race? Met die vleugel reed hij meerdere snelste ronden. Toch wel bijzonder.
Zal wellicht ook per circuit verschillen, maar zeker opvallend!quote:Op maandag 6 december 2021 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook op. Je zou toch denken dat die impact veel groter is
Aan de andere kant zegt dat wel weer wat over de brute kracht van de Mercedes.
Ja maar hij kan toch niet ruiken waarom of belangrijker nog: waarvoor?quote:Op maandag 6 december 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, hij ziet dat Verstappen z'n gas los laat en van de racelijn afgaat dat is voldoende, het is de canta cup niet
quote:
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?quote:“However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision
Zou wel heerlijk zijn als HAM ploft volgende race in dat gevalquote:Op maandag 6 december 2021 09:56 schreef byah het volgende:
[..]
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.
69 bar remmen met een auto achter je is geen briljant plan.quote:Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?
Ja, dat is toch wat ik zeg, hij remde plotseling. Dat is wat ze bedoelen met erratic, er was geen aanleiding voor.quote:Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"?
Dat durf ik niet. Want dat lijkt me klinkklare onzin.quote:Op maandag 6 december 2021 09:56 schreef byah het volgende:
[..]
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards.
Ik zeg alleen dat het niet zo heftig was als 2.4G impliceert.quote:Op maandag 6 december 2021 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat wil je voorstellen, minimum volgafstanden in de F1 voor als iemand plots remt?
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewardsquote:Op maandag 6 december 2021 09:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wat ik zeg, hij remde plotseling. Dat is wat ze bedoelen met erratic, er was geen aanleiding voor.
Die hebben gedreigd om uit de F1 te stappen als de regels dit jaar veranderd zouden gaan worden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat durf ik niet. Want dat lijkt me klinkklare onzin.
Door Connelly. Die ook zeer objectief is.quote:Op maandag 6 december 2021 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewards
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |