Lekker vooral als er wat over blijft weer op bakkenquote:
Dun snijden en dan op brood.quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:28 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Lekker vooral als er wat over blijft weer op bakken
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit wat aan eten laten bezorgen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:24 schreef borisz het volgende:
Ik dacht het wordt Thuisbezorgd en keuze uit de 198 opties.
Uiteindelijk bij de slager hamburgers gehaald en nog wat broodjes
Voor het gros van de mensen is dit een uitgebreid en mooi kerstdinerquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
vanavond een eenvoudige steak frites met salade.
IVM met de lockdown heb ik in goed overleg met de gaste besloten het diner naar de zomer te verplaatsen. Morgen dus een eenvoudige doch voedzame maaltijd in kleine kring.
- Een heldere dubbel getrokken runderconsomee (in een koffiekopje met een kaaskoekje erbij, gewoon voor de leuk)
- Vitello Tonato, de kalfsmuis gaart nu in de oven met een glas Sekt
- Reerug met een saus gebaseerd op rode wijn, demi glace de gibier en gebonden met boter. Daarbij Opperdoes ronde, rode kool, stoofperen en spruitjes met een glaasje Brunello
- Creme brulee met een dessert wijn
- diverse kazen met een glaasje port.
Had geen zin heel uitgebreid te gaan koken als er maar 4 mensen zijn
Kaas na het dessert, ik sta er altijd van te kijkenquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
vanavond een eenvoudige steak frites met salade.
IVM met de lockdown heb ik in goed overleg met de gaste besloten het diner naar de zomer te verplaatsen. Morgen dus een eenvoudige doch voedzame maaltijd in kleine kring.
- Een heldere dubbel getrokken runderconsomee (in een koffiekopje met een kaaskoekje erbij, gewoon voor de leuk)
- Vitello Tonato, de kalfsmuis gaart nu in de oven met een glas Sekt
- Reerug met een saus gebaseerd op rode wijn, demi glace de gibier en gebonden met boter. Daarbij Opperdoes ronde, rode kool, stoofperen en spruitjes met een glaasje Brunello
- Creme brulee met een dessert wijn
- diverse kazen met een glaasje port.
Had geen zin heel uitgebreid te gaan koken als er maar 4 mensen zijn
Het is mooi en uitgebreid, maar er zit niet veel werk a la minute in, het meeste kan je van te voren klaar maken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 19:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Voor het gros van de mensen is dit een uitgebreid en mooi kerstdiner![]()
Ik had vanavond tagliatelle met broccoli en pesto.
Toe salted caramel cheesecake.
De klassieke volgorde voor een menu a la russe (gerechten een voor een na elkaar) is:quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:03 schreef Prego het volgende:
[..]
Kaas na het dessert, ik sta er altijd van te kijken![]()
OT, tartiflette
Zo dat ziet er echt heerlijk uitquote:Op zaterdag 25 december 2021 19:39 schreef Mubassie het volgende:
De Napoleon op 150 graden. Beenhammetje a 500gr met brie, honing en basterdsuiker uurtje indirect. Buitenkant een rub gegeven. Dutch oven op de BBQ met ui, knoflook en tomaat. Beetje rode wijn erbij. Wrap op de BBQ.
Alles samen.
Godlike![]()
[ afbeelding ]
Zie golfer in CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?#2quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:49 schreef golfer het volgende:
Wij hebben een 5-gangenkerstmenu besteld en laten koken door https://restaurantmoustique.nl/
Zelf verder thuis bereid.
Later volgt in het betreffende topic een recensie met foto's.
Ooh dat is zonde! Ben je zo klaar.quote:Op zondag 26 december 2021 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Gourmetten werd: bakken op het fornuis.... Iets met kortsluiting
Voor hoeveel personen was dat?quote:Op zondag 26 december 2021 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Had lekker Chinees gehaald vanavond:
Kip in zwarte pepersaus.
Foo yong hai.
Grote loempia met satésaus en kroepoek.
Bami en nasi.
Wasda allemaal?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |