Vreselijk, die krimp! En heel herkenbaar helaas.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Gekocht: Biologische drumsticks van Plus. Ik heb een slowcooker en daar heb ik ze ook in gedaan. Ongeveer 5 uur op de laagste temperatuur. Ik was geschokt toen ik de pan open deed na die 5 uur. Er was bijna niets meer van over. Van volle poten tot magere botjes. Wel erg....
En er was veel water uit gekomen zag ik. Ook had ik een keer biologische hamburgers van Plus. Wel gewoon gebakken, maar ook hier komt dr. Krimp om de hoek kijken.
Flinke tegenvaller.
Dan maar wat brood met kaas vanavond en wat van de plukjes kip erop die uit de pan komen.
De Biologische kipfilet van AH is wel goed, maar die is wel 3x zo duur als gewone. Wel gekocht, maar kost kapitalen als je voor een groot gezin zou moeten koken. Ook deze slinkt aardig.
Hoewel ze biologisch waren, waren deze niet duur, was misschien anderehalf keer zo duur dan gewone drumsticks.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Vreselijk, die krimp! En heel herkenbaar helaas.
oh vreemd ik had hier een keer kip besteld, die was prima, wel samen met iemand anders , maar dan heb je 5 kilo kip voor 37,50 euro, bij honderd euro bezorgen ze gratisquote:Op dinsdag 14 december 2021 18:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Gekocht: Biologische drumsticks van Plus. Ik heb een slowcooker en daar heb ik ze ook in gedaan. Ongeveer 5 uur op de laagste temperatuur. Ik was geschokt toen ik de pan open deed na die 5 uur. Er was bijna niets meer van over. Van volle poten tot magere botjes. Wel erg....
En er was veel water uit gekomen zag ik. Ook had ik een keer biologische hamburgers van Plus. Wel gewoon gebakken, maar ook hier komt dr. Krimp om de hoek kijken.
Flinke tegenvaller.
Dan maar wat brood met kaas vanavond en wat van de plukjes kip erop die uit de pan komen.
De Biologische kipfilet van AH is wel goed, maar die is wel 3x zo duur als gewone. Wel gekocht, maar kost kapitalen als je voor een groot gezin zou moeten koken. Ook deze slinkt aardig.
Ik koop vlees vaak en eieren uitsluitend bio. Ik vind het jammer dat veel bio varkensvlees echter niet veel beter is in kwaliteit dan ander varkensvlees, vaak net zo graatmager. Rundvlees trouwens ook. Als ik het vlees bij de doorsnee supermarkt zie kan ik daar blij van worden. Kwaliteit is ver te zoeken, en bij de meeste slagers ook. Daarom koop ik het vaak bij Horecaslagers, maar ook daar is goed varkensvlees een witte raaf. Ook bij bio is varkensvlees in NL en in D een commodity die zich niet in hoogwaardigheid onderscheid. Als ik dan bij Masterchef op de BBC soms zie wat een prachtig varkensvlees ze daar hebben kan ik erg jaloers zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:27 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Hoewel ze biologisch waren, waren deze niet duur, was misschien anderehalf keer zo duur dan gewone drumsticks.
Maar laat me dan liever de volle prijs betalen zonder water.
Maar ik herinner me van jaren terug een biologische slager. Die had kipfilet in de vitrine liggen en die zagen er anders uit dan gewone kipfilet. Minder opgeblazen en grijzer. Ik had het erover met de slager en die vertelde: hier is helemaal niets mee gedaan. Puur natuur van buiten.
Het probleem is dat de economie drijft op de massale bio-industrie (door overbevolking van mensen).
Ik koop ook bio-eieren. Van een collega kocht ik een keer een pak eieren van kippen van hemzelf die gewoon rondliepen op zijn terrein. Ik wist niet wat ik proefde. Supermarkteieren en zelfs bio-eieren uit de supermarkt, vrije uitloop, kunnen zelfs niet in de schaduw hiervan staan. Ik gaf mijn collega complimenten en hij zei: ja, ze lopen gewoon rond en eten gewoon zaden die op de grond liggen en trekken wormen uit de grond.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik koop vlees vaak en eieren uitsluitend bio. Ik vind het jammer dat veel bio varkensvlees echter niet veel beter is in kwaliteit dan ander varkensvlees, vaak net zo graatmager. Rundvlees trouwens ook. Als ik het vlees bij de doorsnee supermarkt zie kan ik daar blij van worden. Kwaliteit is ver te zoeken, en bij de meeste slagers ook. Daarom koop ik het vaak bij Horecaslagers, maar ook daar is goed varkensvlees een witte raaf. Ook bij bio is varkensvlees in NL en in D een commodity die zich niet in hoogwaardigheid onderscheid. Als ik dan bij Masterchef op de BBC soms zie wat een prachtig varkensvlees ze daar hebben kan ik erg jaloers zijn.
En ja, er is goed (varkens)vlees verkrijgbaar, maar het is zeldzaamheid. Het vet zit op de verkeerde plekken. IPV gemarmerd in het vlees zit het eromheen.
Ik weet ook wel waarom het zo is, het verkoopt slecht tot niet aan de doorsnee klant, zelfs veel koks weten niet meer hoe echt goed vlees eruit ziet.
Dat vlees dat je op televisie ziet is niet zomaar te koop voor iedereen ....quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik koop vlees vaak en eieren uitsluitend bio. Ik vind het jammer dat veel bio varkensvlees echter niet veel beter is in kwaliteit dan ander varkensvlees, vaak net zo graatmager. Rundvlees trouwens ook. Als ik het vlees bij de doorsnee supermarkt zie kan ik daar blij van worden. Kwaliteit is ver te zoeken, en bij de meeste slagers ook. Daarom koop ik het vaak bij Horecaslagers, maar ook daar is goed varkensvlees een witte raaf. Ook bij bio is varkensvlees in NL en in D een commodity die zich niet in hoogwaardigheid onderscheid. Als ik dan bij Masterchef op de BBC soms zie wat een prachtig varkensvlees ze daar hebben kan ik erg jaloers zijn.
En ja, er is goed (varkens)vlees verkrijgbaar, maar het is zeldzaamheid. Het vet zit op de verkeerde plekken. IPV gemarmerd in het vlees zit het eromheen.
Ik weet ook wel waarom het zo is, het verkoopt slecht tot niet aan de doorsnee klant, zelfs veel koks weten niet meer hoe echt goed vlees eruit ziet.
Zonde! Wel lekker hamburgersquote:Op dinsdag 14 december 2021 15:28 schreef Kanaroe het volgende:
Straks broodjes hamburger, disgenoten blij
Helaas geen verse jalapeño's in huis
Oeeh tijd dat ik ook weer een keer zalm ga eten.quote:
Met wat erin?quote:
broccoli-kip-spek-champignon-prei-roomkaas-cremefraiche-kruiden-laagje aardappelschijfjes erop en kaas, veel kaas!quote:
Mij te veel lactose.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:34 schreef drakin het volgende:
broccoli-kip-spek-champignon-prei-roomkaas-cremefraiche-kruiden-laagje aardappelschijfjes erop en kaas, veel kaas!
je weet de hoeveelheden nog niet, maar ik ga geen recept uitschrijven ervanquote:
Ja, klopt, mijn schoonouders hadden ook kippen op het erf, die scharrelden daar alles bij elkaar en kregen vaak keukenafval van een restaurant wat daar achter zat. Heerlijke eieren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:59 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik koop ook bio-eieren. Van een collega kocht ik een keer een pak eieren van kippen van hemzelf die gewoon rondliepen op zijn terrein. Ik wist niet wat ik proefde. Supermarkteieren en zelfs bio-eieren uit de supermarkt, vrije uitloop, kunnen zelfs niet in de schaduw hiervan staan. Ik gaf mijn collega complimenten en hij zei: ja, ze lopen gewoon rond en eten gewoon zaden die op de grond liggen en trekken wormen uit de grond.
Ik vraag me af wat voor eieren dat zijn die supermarkten bio-eieren noemt. Helaas is mijn collega nu oud geworden en moest kleiner gaan wonen, dus geen heerlijke eieren meer.
quote:Op woensdag 15 december 2021 18:22 schreef golfer het volgende:
Een gerecht uit het blad Proef van Gall&Gall:
Kabeljauwhaas met misoboter, saké en zeekraalrisotto.
Daarbij ook nog Shanghai paksoi en lenteui.![]()
Op de sugersnaps naquote:Op woensdag 15 december 2021 15:28 schreef Karzai het volgende:
vanavond salade met biefstuk
[ afbeelding ]
Het was erg lekker, had nog een rozemarijn jus in de vriezer gevonden. Is nog genoeg over, morgen alleen thuis, ik weet nu al dat ik ga smullen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond een stukje Iberico varkensvlees, mooi doorregen met fijne vet aders, daarbij opperdoes ronde en spruitjes.
Ziet er lekker uit...behalve de korianderquote:Op woensdag 15 december 2021 15:28 schreef Karzai het volgende:
vanavond salade met biefstuk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja vind ik juist lekker erbij, maar kan je weglaten net als de peper die was ook wel pittigquote:Op woensdag 15 december 2021 19:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit...behalve de koriander
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |