abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202489195
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, dat is geen uitspraak van Hugo de Jonge. Als je wil citeren dan graag correct.

Verder is die kans er ook als je op vakantie gaat en je vaccins moet nemen. Hoorde je nooit iemand over. Pure aandachttrekkerij.
Alleen om op vakantie te gaan ja inderdaad. Niet dat je straks je baan kwijt raakt of in de gevangenis kan komen. Of niet meer uit eten mag of naar de kapper? Wil je dat echt vergelijken met een prik voor gele koorts om op vakantie te mogen? Echt. Onbegrijpelijk.
pi_202489205
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En zolang je het niet zeker weet, waarom zou je eraan beginnen bij mensen die toch al amper risico lopen.

Booster nou gewoon eerst die risicogroepen maar eens en ga het effect bekijken.
Omdat we het dus niet weten. Stel dat over een jaar blijkt dat het tóch handig was geweest om het te doen. Dan staat iedereen weer te schreeuwen waarom we dat niet gewoon gedaan hadden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202489215
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Pietje mag niet mee op schoolkamp. Hij heeft geen vaccin en hij mag dus zijn ouders bedanken dat hij dit leuke tripje niet mag meemaken.

Zet er geen smiley bij, want anders zouden mensen kunnen denken dat het niet serieus kan zijn.
Gelukkig maar, want wie weet zou hij anders wel op de IC terecht komen aan het eind van het schoolkamp.
pi_202489234
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Alleen om op vakantie te gaan ja inderdaad. Niet dat je straks je baan kwijt raakt of in de gevangenis kan komen. Of niet meer uit eten mag of naar de kapper? Wil je dat echt vergelijken met een prik voor gele koorts om op vakantie te mogen? Echt. Onbegrijpelijk.
Als je gewoon normaal doet is al het bovenstaande niet relevant.
In Southern Sun
pi_202489236
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoeveel mensen mogen van jou onnodig sterven voor jouw recht om niet te vaccineren?

Hoeveel hotels, restaurants en cafés mogen failliet gaan voor jouw recht op niet vaccineren?
pi_202489242
quote:
15.10.21 - oud nieuws, toen dacht men nog dat alles klaar zou zijn in november. :')

Dagelijke cijfers zeggen genoeg, 87% van 20k besmet maar toch gevacineerd.
pi_202489252
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gelukkig maar, want wie weet zou hij anders wel op de IC terecht komen aan het eind van het schoolkamp.
En anders hoop ik dat ze Pietje zijn IC bed ontzeggen!!!!
:') :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202489265
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
15.10.21 - oud nieuws, toen dacht men nog dat alles klaar zou zijn in november. :')

Dagelijke cijfers zeggen genoeg, 87% van 20k besmet maar toch gevacineerd.
Ik neem aan dat je begrijpt dat het een het ander niet uitsluit en je argument kant nog wal raakt?
  zondag 5 december 2021 @ 22:13:20 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202489283
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:39 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En dit? Als een bekende basketballer iets zegt wat een arts tegen hem gezegd zou hebben?
Best mogelijk dat myocarditis en pericarditis, dankzij de vaccins, nu vaker gediagnoseerd zullen worden.
Het zijn twee aandoeningen die vaak over het hoofd gezien worden.

2 artikels uit 2014:
quote:
Myocarditis is a challenging diagnosis due to the extreme diversity of clinical manifestations. The actual incidence of myocarditis is also difficult to determine as endomyocardial biopsy (EMB), the diagnostic gold standard, is used infrequently. Nevertheless, in up to 30 % of patients with biopsy-proven myocarditis, progression to dilated cardiomyopathy (DCM) can occur and is associated with a poor prognosis. Recent position statements of the European Society of Cardiology (ESC) and the American Heart Association vary widely with regard to indications for performing an EMB in these patients. This makes decision-making, in particular for general practitioners (GPs) and regional hospitals, difficult and unclear.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967560/
quote:
Boniface et al 3 presented data at the 2014 American Heart Association Scientific Sessions on CMR evaluation of 708 patients with chest pain who had a negative ischemic evaluation, but complained of persistent chest discomfort and were labeled as non-cardiac chest pain. Cardiac MRI of these patients revealed that 143 of 708 (20.2%) had evidence of pericarditis, undetected by standard diagnostic criteria.
https://www.acc.org/lates(...)r-acute-pericarditis
are we infinite or am I alone
pi_202489299
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoeveel mensen mogen van jou onnodig sterven voor jouw recht om niet te vaccineren?

Hoeveel hotels, restaurants en cafés mogen failliet gaan voor jouw recht op niet vaccineren?
Hoe bedoel je? Ik heb Corona gehad en geen ziekenhuisbed bezet hoor. En ook die qr code voor een jaar, dus dit geldt nog niet voor mij. Ik maak me wel druk om de twintig jarige die straks in de gevangenis kan komen.

En ook zie Portugal waar de cijfers weer oplopen. Landen met een hogere vaccinatiegraad. Dus hoezo werkt een 100% vaccinatiegraad? Laten we gewoon een infuus nemen met elke maand een vaccin, dan is niemand meer ongevaccineerd. Perfect toch? Ook voor die twaalf jarige.
  zondag 5 december 2021 @ 22:14:38 #161
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202489310
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten door het ongegeneerd en helaas nog ongestraft muiten van een bepaald deel van de bevolking.
Muiten :D _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202489315
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Best mogelijk dat myocarditis en pericarditis, dankzij de vaccins, nu vaker gediagnoseerd zullen worden.
Het zijn twee aandoeningen die vaak over het hoofd gezien worden.

2 artikels uit 2014:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967560/
[..]
https://www.acc.org/lates(...)r-acute-pericarditis
Gast, hij kwam op de ER.
pi_202489334
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Muiten :D _O-
Dat heb je goed gelezen, chapeau.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:16:50 #164
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202489352
Meer mensen die het idee hebben dat het leven sinds die corona gewoon op pauze staat? Herdoor bijvoorbeeld veel dingen laten of iets uitstellen tot het voorbij is? Het voelt voor mij persoonlijk wel zo, ik heb er nu bijvoorbeeld totaal geen zin in om op vakantie te gaan ofzo. Ik denk dat dit met name komt door het gevoel dat de onvoorwaardelijkheid van leuke dingen ondernemen er wel een beetje af is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202489361
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik heb Corona gehad en geen ziekenhuisbed bezet hoor. En ook die qr code voor een jaar, dus dit geldt nog niet voor mij. Ik maak me wel druk om de twintig jarige die straks in de gevangenis kan komen.

En ook zie Portugal waar de cijfers weer oplopen. Landen met een hogere vaccinatiegraad. Dus hoezo werkt een 100% vaccinatiegraad? Laten we gewoon een infuus nemen met elke maand een vaccin, dan is niemand meer ongevaccineerd. Perfect toch? Ook voor die twaalf jarige.
Een 100% vaccinatiegraad werkt prima met boosters, in het midden gelaten voor wie. Maar dat is blijkbaar iets heel ergs, dat je meerdere prikken moet nemen.
In Southern Sun
pi_202489367
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je begrijpt dat het een het ander niet uitsluit en je argument kant nog wal raakt?
In steeds meer landen gaan ze over op de 2G+. Testen bovenop vaccinatie, waarom zouden ze dat doen als de transmissie zo drastisch zou afnemen?

Een vol vliegtuig met mensen die allemaal gevaccineerd zijn en mondkapjes dragen, toch zoveel besmet als je ze laat testen.

De vaccins helpen te weinig in transmissie te verlagen. Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar het is op dit moment nou eenmaal zo.
pi_202489377
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
hoeveel mensen heb je aangestoken?
quote:
Niemand zegt dat vaccinatie dé oplossing is. Er is niet 1 oplossing het is vaccinatie+ afstand,+ hygiëne+ etc

Vaccinatie is echter een essentieel onderdeel
  zondag 5 december 2021 @ 22:21:05 #168
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489427
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja, gelukkig stonden er vorig jaar geen horecabedrijven op omvallen :7
pi_202489439
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, gelukkig stonden er vorig jaar geen horecabedrijven op omvallen :7
En dat is nu relevant omdat?
In Southern Sun
pi_202489450
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In steeds meer landen gaan ze over op de 2G+. Testen bovenop vaccinatie, waarom zouden ze dat doen als de transmissie zo drastisch zou afnemen?

Een vol vliegtuig met mensen die allemaal gevaccineerd zijn en mondkapjes dragen, toch zoveel besmet als je ze laat testen.

De vaccins helpen te weinig in transmissie te verlagen. Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar het is op dit moment nou eenmaal zo.
Zonder vaccinatie is de transmissie dus een heel stuk hoger. Dus het draagt zeker substantieel bij. Zeggen dat het niks of weinig diet is pertinent onzin
pi_202489494
Persoonlijk dieptepunt vandaag.

Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.

Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.

Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.

Maar dit .. -O-
pi_202489519
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zonder vaccinatie is de transmissie dus een heel stuk hoger. Dus het draagt zeker substantieel bij. Zeggen dat het niks of weinig diet is pertinent onzin
Veel hoger, de besmettingscijfers zijn nog nooit zo hoog geweest man.
  zondag 5 december 2021 @ 22:25:47 #173
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489535
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:16 schreef PzKpfw het volgende:
Meer mensen die het idee hebben dat het leven sinds die corona gewoon op pauze staat? Herdoor bijvoorbeeld veel dingen laten of iets uitstellen tot het voorbij is? Het voelt voor mij persoonlijk wel zo, ik heb er nu bijvoorbeeld totaal geen zin in om op vakantie te gaan ofzo. Ik denk dat dit met name komt door het gevoel dat de onvoorwaardelijkheid van leuke dingen ondernemen er wel een beetje af is.
Vakantie inderdaad. Ben nu al anderhalf jaar bezig om een vakantie te laten plaatsvinden :')

Zijn genoeg mensen die het leuk vinden om te testen en mondkapjes te dragen, maar dan ben je bezig met een hoepelvakantie en daar pas ik voor.

Wat betreft andere zaken probeer ik nu eindelijk wel door te halen (voornamelijk op het gebied van reparaties; mocht er een mirakel komen en dat dit toch ergens volgend jaar voorbij is dan heb je minder tijd om dat te regelen).
pi_202489547
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dat is correct, maar niet feilloos. In de 1e golf werd amper getest en kinderen hebben we ook niet iedere golf zo getest als nu.
In Southern Sun
pi_202489564
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:

Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.

Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.

Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.

Maar dit .. -O-
Hetzelfde zullen ze van jullie denken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202489566
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is correct, maar niet feilloos. In de 1e golf werd amper getest en kinderen hebben we ook niet iedere golf zo getest als nu.
En de 2e golf?
  zondag 5 december 2021 @ 22:27:23 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489567
quote:

Maar dit .. -O-
Hoe is dat hun schuld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:28:00 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489586
quote:

Maar dit .. -O-
Zelf zijn ze gevaccineerd?
Hoe staan jullie tegenover testen als zij zich oncomfortabel voelen bij jullie omdat niet gevaccineerd?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202489607
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Hetzelfde zullen ze van jullie denken.
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?

Dit soort splijtende ruzies zijn zo zonde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 22:29:58 ]
pi_202489614
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe veel precies? De hele maatschappij wordt gegijzeld doordat er een tekort aan IC bedden is. Met een vaccinatiegraad van 87%... Dat het bijdraagt is goed, maar oh zo geweldig gaat het ook niet zijn met een hogere vaccinatiegraad en icm griep. Elk jaar zie je hetzelfde maar dan in mindere mate met de griep.

Het is een zorgprobleem, niets meer niets minder. Dat hele geouwehoer van 2G, kinderen vaccineren, etc. is puur een middel wat gebruikt wordt om de IC's minder te belasten, maar met volksgezondheid heeft het niks meer te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202489618
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe is dat hun schuld?
Staat dat er?
pi_202489620
quote:

Maar dit .. -O-
Hebben ze dat erbij vermeld dat het ging om ongevaccineerden?
Het is namelijk ook een dingetje van die generatie om te luisteren naar de overheid en ze zijn direct aangesproken als Opa en Oma.
Mijn schoonouders hebben het ook niet met de kleinkinderen gevierd. Allemaal gevaccineerd.
pi_202489627
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
En de 2e golf?
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:29:59 #184
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489635
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dat is nu relevant omdat?
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).
pi_202489648
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftest
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:31:30 #186
236264 crew  capricia
pi_202489667
quote:

Maar dit .. -O-
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202489668
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?

Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.

Kan me nog indenken dat je dit soort schoonouders nog tegemoet kan komen met een (zelf)test.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202489671
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).
Niet relevant dus. Wat relevant is in zijn opmerking is dat de huidige set maatregelen en dus beperkingen voor middenstand en horeca voor een wezenlijk deel te wijten is aan de ongevaccineerden.
In Southern Sun
pi_202489674
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je punt?
pi_202489688
quote:

Maar dit .. -O-
Morgen dan maar een afspraak maken ^O^
pi_202489690
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?
  zondag 5 december 2021 @ 22:33:48 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489708
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dat geldt andersom net zo goed. Verder: veel emotioneler wordt het niet wanneer de kinderen van stal gehaald worden om een punt te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202489712
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:30 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftest
:D.

Je geeft het antwoord zelf. 'Bij klachten'. Nu dus ook zonder klachten.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:34:22 #194
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489719
quote:

[..]

Kun je allemaal voorkomen door een prikje te halen.

Groetjes,
Hugo
pi_202489728
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.

Kan me nog indenken dat je dit soort schoonouders nog tegemoet kan komen met een (zelf)test.
Ik vind principes waarin je eigen kinderen of kleinkinderen er de dupe van worden wat kortzichtig, maar ik weet niet wat voor gesprek eraan vooraf is gegaan. Testen lijkt me inderdaad een optie. Indien dat voor de anderen geen optie is zou ik dat kwalijk vinden.

Maargoed, anekdotisch uiteraard :)
pi_202489729
quote:

[..]
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.
pi_202489732
quote:

[..]
Ja of gewoon je dwarsheid opzij schuiven.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:35:24 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489741
quote:

[..]

Dit absoluut ja
Verdrietig is het
  zondag 5 december 2021 @ 22:35:41 #199
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489748
quote:

[..]
:D
pi_202489755
Mijn grootouders gaan gewoon met ons om zoals we dat voor corona ook deden. Ook met vrienden van ze. Beide zijn gevaccineerd. Verder interesseert het ze echt niet wie er niet gevaccineerd is. Ze zijn zelf beschermd. Grappig dat zoiets dat met mensen kan doen. :')

Ze willen gewoon leven zoals ze dat altijd doen. En dat doen ze gelukkig ook al twee jaar volop.
pi_202489759
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.
Wie zegt dat het die grootouders om transmissie gaat? Misschien zijn ze gewoon klaar met het dwarse gedrag.
In Southern Sun
pi_202489765
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:D.

Je geeft het antwoord zelf. 'Bij klachten'. Nu dus ook zonder klachten.
Dat verklaard echt de verdubbeling aan positieve testen inderdaad.
pi_202489775
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wie zegt dat het die grootouders om transmissie gaat? Misschien zijn ze gewoon klaar met het dwarse gedrag.
Ik kan me echt niet voorstellen dat die opa en oma hun kleinkinderen de dupe willen laten worden van het dwarse gedrag van de ouders/hun kinderen. Jeetje, dit wordt verwarrend zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 22:37:45 ]
pi_202489785
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kun je allemaal voorkomen door een prikje te halen.

Groetjes,
Hugo
Dan nog kan het net zo goed zijn dat je het wel verspreid. Weliswaar in mindere mate maar toch. Debiel is het wel.
pi_202489787
quote:

[..]
Dan hebben ze het gat van de deur mooi gevonden.
pi_202489788
quote:

[..]
Wat het ook mag zijn, walgelijk dat mensen daarvan kinderen de dupe laten zijn.
pi_202489789
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dat verklaard echt de verdubbeling aan positieve testen inderdaad.
Dat niet, maar het verklaart het wel.

Overigens zei ik dat niet. Ik stelde dat de cijfers inderdaad nooit eerder zo hoog waren, maar dat het niet feilloos is omdat we nu véél meer testen dan ooit.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:37:43 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489790
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind principes waarin je eigen kinderen of kleinkinderen er de dupe van worden wat kortzichtig, maar ik weet niet wat voor gesprek eraan vooraf is gegaan. Testen lijkt me inderdaad een optie. Indien dat voor de anderen geen optie is zou ik dat kwalijk vinden.

Maargoed, anekdotisch uiteraard :)
Hoe is het bij jou afgelopen met 'dat ene familielid'?
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:38:13 #209
236264 crew  capricia
pi_202489805
quote:

[..]
Ik weet niet of die persoon dat zo ervaart zoals jij schrijft.
Uiteindelijk gaat het over familie verbanden en dat is altijd emotie. Chantage vind ik een stap verder gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202489812
Ze zijn beiden gevaccineerd, allebei hartpatient, beide meerdere keren gedotterd etc. Geen idee of ze ook in de rij staan voor de booster.

Maar ze voelen zich niet veilig bij ons.

En nee ik ga niet (zelf)testen om hen een gevoel van (schijn)veiligheid te geven.

Hier moeten we voor nu afscheid van nemen, al dan niet tijdelijk.

Maar gewoon dat ze de kleinkinderen niet eens meer durven te knuffelen. Ze zijn al over de 70 en cijferen zichzelf al bijna 2 jaar weg.

Wat is er dan nog van je leven over op het moment dat je jezelf opsluit in je glazen kooi? In plaats van die paar jaar die je dan nog mee mag pakken volop te genieten van o.a. je kleinkinderen.

Ik vind het heel erg. Ik zet me er wel overheen maar voor mijn kindjes vind ik de afwijzing heel erg. Omdat papa en mama het prikje niet gaan halen, zal jij er de consequenties van ervaren.

Mja goed.. kom niet goed uit mijn woorden nu. Internet gaat uit voor vandaag. Ben gewoon beduusd. Weet dat het in heel veel families al langere tijd zo gaat en dat ik niet de enige ben.
pi_202489826
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat die opa en oma hun kleinkinderen de dupe willen laten worden van het dwarse gedrag van de ouders/hun kinderen. Jeetje, dit wordt verwarrend zo.
Geen trouwe kijker van Het Familiediner, zie ik :+. Onbegrijpelijk waar families allemaal ruzie om kunnen hebben.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:39:40 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489836
Dus enerzijds horen we continu dat oudjes zichzelf moeten beschermen en zoveel mogelijk thuis moeten blijven, anderzijds zijn het gehersenspoelde angsthazen die kindertjes teleur stellen als ze dat niet doen.

Logisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:39:48 #213
330914 Sherlock_Holmes
pi_202489838
quote:

[..]
Nee, de ongevaccineerden zorgen voor de verdeeldheid.

Wanneer ze gewoon een prikje haden gehaald dan hadden 'we' geen reden om ze te haten.

Ik zit in een identiteitscrisis. Ben ik Hugo of niet?
pi_202489846
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dan hebben ze het gat van de deur mooi gevonden.
Stoere taal.
In Southern Sun
pi_202489857
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe is het bij jou afgelopen met 'dat ene familielid'?
Hij is (terwijl hij verkouden was maar een negatieve coronatest had) bij ons langs geweest waarna mn zoon van 2 maanden oud verkouden is geworden en we ~4 nachten niet geslapen hebben. Dat was voor mij het moment om te zeggen: "Ik stel voor dat je nu normaal gaat doen, anders hoef je helemaal niet meer langs te komen, of je nu familie bent of niet."

Ineens is ie verbazingwekkend mild. Uiteraard kunnen we niet aantonen door wie hij verkouden is geraakt maar het was allemaal te toevallig :P
pi_202489862
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Mijn grootouders gaan gewoon met ons om zoals we dat voor corona ook deden. Ook met vrienden van ze. Beide zijn gevaccineerd. Verder interesseert het ze echt niet wie er niet gevaccineerd is. Ze zijn zelf beschermd. Grappig dat zoiets dat met mensen kan doen. :')

Ze willen gewoon leven zoals ze dat altijd doen. En dat doen ze gelukkig ook al twee jaar volop.
Eerder ontzettend triest. Ik zou zo graag verhuizen naar een land waar corona geen belangrijk onderdeel van het leven meer is en we gewoon doorgaan met het leven.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:40:57 #217
236264 crew  capricia
pi_202489864
quote:

[..]
Ah. Dus dat kinderen hun grootouders niet meer zien, ligt aan de politiek.

De politiek van wie eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 22:41:14 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489867
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Eerder ontzettend triest. Ik zou zo graag verhuizen naar een land waar corona geen belangrijk onderdeel van het leven meer is en we gewoon doorgaan met het leven.
Probeer Malawi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202489872
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus enerzijds horen we continu dat oudjes zichzelf moeten beschermen en zoveel mogelijk thuis moeten blijven, anderzijds zijn het gehersenspoelde angsthazen die kindertjes teleur stellen als ze dat niet doen.

Logisch.
Ik denk niet dat dezelfde mensen dat zeggen, toch?
pi_202489874
quote:

[..]
Ik geloof niet in de hele poppenkast en ga dan ook niet mee werken om dit systeem en indoctrinatie in stand te houden.

Dan is dit de consequentie .. helaas maar waar.
  zondag 5 december 2021 @ 22:41:59 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489876
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dezelfde mensen dat zeggen, toch?
Laten we het ze vragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:42:03 #222
236264 crew  capricia
pi_202489880
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn beiden gevaccineerd, allebei hartpatient, beide meerdere keren gedotterd etc. Geen idee of ze ook in de rij staan voor de booster.

En nee ik ga niet (zelf)testen om hen een gevoel van (schijn)veiligheid te geven.

Maar gewoon dat ze de kleinkinderen niet eens meer durven te knuffelen. Ze zijn al over de 70 en cijferen zichzelf al bijna 2 jaar weg.

Wat is er dan nog van je leven over op het moment dat je jezelf opsluit in je glazen kooi? In plaats van die paar jaar die je dan nog mee mag pakken volop te genieten van o.a. je kleinkinderen.

Ik vind het heel erg. Ik zet me er wel overheen maar voor mijn kindjes vind ik de afwijzing heel erg. Omdat papa en mama het prikje niet gaan halen, zal jij er de consequenties van ervaren.

Mja goed.. kom niet goed uit mijn woorden nu. Internet gaat uit voor vandaag. Ben gewoon beduusd. Weet dat het in heel veel families al langere tijd zo gaat en dat ik niet de enige ben.
Je doet bewust geen simpele zelftest thuis? Wouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 22:42:47 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489894
Zelfs geen zelftest...

Allemachtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:42:56 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489897
quote:

Dat zij willen dat jullie gevaccineerd zijn kun je wat van vinden.
Dat jij een (zelf)test omdat ze kwetsbaar zijn en blijkbaar angstig zijn niet als optie zien vind ik dan ook wel weer bijzonder.
Dat geeft namelijk veel meer zekerheid dan een vaccinatie voor een ander.

Lang verhaal kort: ik snap niet. En vind het zonde
pi_202489912
quote:

Dusss..... geen respect voor hun gevoel voor onveiligheid maar of ze wel ff respect voor jullie principes op willen brengen. Okay dan.
pi_202489920
quote:

Maar als we het eens serieus bekijken. Als zij zich er veiliger bij voelen als jij een zelftest doet, dan is dat toch geen probleem? Dat is voor beiden water bij de wijn. We doen tenslotte allemaal weleens iets waar je 't niet mee eens bent.

Voorbeeldje uit mijn familie: Als ik bij mijn ouders ga eten moet er voor het eten uitgebreid gebeden worden en moet er naderhand uit de bijbel gelezen worden. Sinds ik 13 ben is dat het enige wat ik meekrijg van de kerk, dus voor mezelf doe ik dat niet. Ik heb er alleen niet zo'n zin in me ertegen te verzetten.
  zondag 5 december 2021 @ 22:44:18 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489922
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hij is (terwijl hij verkouden was maar een negatieve coronatest had) bij ons langs geweest waarna mn zoon van 2 maanden oud verkouden is geworden en we ~4 nachten niet geslapen hebben. Dat was voor mij het moment om te zeggen: "Ik stel voor dat je nu normaal gaat doen, anders hoef je helemaal niet meer langs te komen, of je nu familie bent of niet."

Ineens is ie verbazingwekkend mild. Uiteraard kunnen we niet aantonen door wie hij verkouden is geraakt maar het was allemaal te toevallig :P
Mijn hemel, wat een kuttijd leven we eigenlijk in :')

Maar fijn dat hij milder is inmiddels 😅
  zondag 5 december 2021 @ 22:44:27 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202489927
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelfs geen zelftest...

Allemachtig.
Zelftest kun je toch gewoon faken.
pi_202489931
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Je doet bewust geen simpele zelftest thuis? Wouw.
Zelftests zijn toch onbetrouwbaar gebleken als je geen klachten hebt? Of is dat weer oud nieuws, 2 dagen oud namelijk.

https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomen
  zondag 5 december 2021 @ 22:45:02 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489937
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zelftest kun je toch gewoon faken.
Niet als je om je ouders geeft dunkt me.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202489942
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelfs geen zelftest...

Allemachtig.
Want dat is de heilige graal, 2 testen waren negatief, terwijl ik klachten had, PCR was positief.
pi_202489945
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we het ze vragen.
Ik dacht dat je mensen bedoelde die nu in dit topic aan het posten waren, excuus :)
  zondag 5 december 2021 @ 22:46:24 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202489957
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zelftests zijn toch onbetrouwbaar gebleken als je geen klachten hebt? Of is dat weer oud nieuws, 2 dagen oud namelijk.

https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomen
Volgens mij plaatste iemand hier max 3 dagen geleden een onderzoek dat bepaalde zelftesten wel even goed werken met en zonder klachten dacht ik. Kan het niet zo vinden.
pi_202489958
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Mijn hemel, wat een kuttijd leven we eigenlijk in :')

Maar fijn dat hij milder is inmiddels 😅
Ach, het was geen RS, mn zoon is er weer overheen en heeft weer wat extra anti-stoffen. Maar het was een te mooi moment om niet aan te grijpen :D
  zondag 5 december 2021 @ 22:47:16 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489969
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Want dat is de heilige graal, 2 testen waren negatief, terwijl ik klachten had, PCR was positief.
OK...

Dus én geen vaccin, én geen zelftest maar wel verwachten dat opa en oma langskomen want anders beschadigen ze de kinderen? Omdat jij een of andere BNW-wereld hebt gecreëerd waarin een geïndoctrineerde poppenkast aan de gang is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:47:55 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202489976
Wel triest hoor dat zo familiebanden er aan gaan. Een collega van mij wil ook niet in dezelfde ruimte zijn als ongevaccineerden. Vraag mij af of die niet tegen dat soort dingen aan loopt bij vrienden en familie.
pi_202489977
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah. Dus dat kinderen hun grootouders niet meer zien, ligt aan de politiek.

De politiek van wie eigenlijk?
De politiek weet de problemen vooral bij de ongevaccineerden neer te leggen. Terwijl dit dus niet echt het enige probleem is, het grootste probleem is dat de boosters niet op tijd kwamen en dat is een fout van de politiek geweest.

En geen idee, het is een demissionair kabinet. Ze lijken wel flinke corona gerelateerde beslissingen te nemen, maar niet echt vaart te maken met het formeren.
  zondag 5 december 2021 @ 22:48:16 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202489980
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK...

Dus én geen vaccin, én geen zelftest maar wel verwachten dat opa en oma langskomen want anders beschadigen ze de kinderen? Omdat jij een of andere BNW-wereld hebt gecreëerd waarin een geïndoctrineerde poppenkast aan de gang is?
Wat is nou eigenlijk het probleem als opa en oma zelf gewoon gevaccineerd zijn dan?
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:48:27 #239
236264 crew  capricia
pi_202489983
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Ik geloof niet in de hele poppenkast en ga dan ook niet mee werken om dit systeem en indoctrinatie in stand te houden.

Dan is dit de consequentie .. helaas maar waar.
Prima.
Maar die conclusie is geheel jouwerzijds.
Het is niet je schoonouders die raar doen. Maar jij, die zich onttrekt aan dit contact. Want veel eisen stellen ze niet: een simpele zelftest thuis.
Voor het contact tussen je kinderen en hun.
En zelfs dat wil je niet.

Ik vind het echt allemaal prima. Maar dit kun je hun niet verwijten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202489987
quote:

Sorry, maar als je zelfs een simpele zelftest er niet voor overhebt, snap ik wel dat ze er beetje klaar mee zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 5 december 2021 @ 22:48:41 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202489989
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:47 schreef Momo het volgende:
Wel triest hoor dat zo familiebanden er aan gaan. Een collega van mij wil ook niet in dezelfde ruimte zijn als ongevaccineerden. Vraag mij af of die niet tegen dat soort dingen aan loopt bij vrienden en familie.
Wat een dwazen heb je toch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202490005
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inderdaad, het is zo makkelijk te voorkomen.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:49:46 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202490007
twitter

Dit is wel wat ik op twitter kan vinden zo
pi_202490015
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem als opa en oma zelf gewoon gevaccineerd zijn dan?
Die snap ik opzich wel. Mijn oom is gevaccineerd (dubbel), is 68 en heeft hartproblemen. Hij heeft de afgelopen maand/twee maanden alles nauwlettend geprobeerd te volgen en het enige wat bij hem is blijven hangen is dat de vaccins niet (goed) meer werken. Hij heeft dus nu het gevoel dat hij niet meer beschermd is en zit te wachten op de booster.
  zondag 5 december 2021 @ 22:50:57 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490026
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat de familie dat niet is en ook weigert een simpele zelftest te doen. Maar wél verwacht dat ze even langskomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202490030
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK...

Haha, ik geef alleen aan dat die testen niet goed werken. Maar dat is wellicht te lastig voor je om te begrijpen. Niemand heeft het over indoctrinatie gehad, uit meer bestaat je wereldje waarschijnlijk niet.
  zondag 5 december 2021 @ 22:51:14 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202490034
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat ze mij heeft uitgelegd is dat ze mantelzorger is van haar bejaarde moeder. Ik denk dat ze oprecht bang is dat ze haar moeder aansteekt. Al kan een gevaccineerde haar natuurlijk ook besmetten.
  zondag 5 december 2021 @ 22:51:32 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490041
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Haha, ik geef alleen aan dat die testen niet goed werken. Maar dat is wellicht te lastig voor je om te begrijpen. Niemand heeft het over indoctrinatie gehad, uit meer bestaat je wereldje waarschijnlijk niet.
Ja, of je leest Twinkle's posts gewoon helemaal.

"Ik geloof niet in de hele poppenkast en ga dan ook niet mee werken om dit systeem en indoctrinatie in stand te houden."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:51:34 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202490042
ik ben tegen gedwongen vaccinatie
voor het vaccineren van mensen die in risicogroepen vallen, die 50+ zijn en mensen die zich willen laten vaccineren.
ik ben tegen de coronapas en 1,2,3G
pi_202490049
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel wat ik op twitter kan vinden zo
Wij hebben vooral die Roche hier toch?
pi_202490057
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef THEFXR het volgende:
ik ben tegen gedwongen vaccinatie
voor het vaccineren van mensen die in risicogroepen vallen, die 50+ zijn en mensen die zich willen laten vaccineren.
ik ben tegen de coronapas en 1,2,3G
Waarvan akte.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:52:48 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202490063
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ach, het was geen RS, mn zoon is er weer overheen en heeft weer wat extra anti-stoffen. Maar het was een te mooi moment om niet aan te grijpen :D
Ja dat snap ik. Ik ben ook zo'n sneaky biatch als het me net even goed uit komt :') *)
pi_202490067
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, of je leest Twinkle's posts gewoon helemaal.
Ik reageer op het gedeelte zelftest, dat kon je ook gewoon lezen. Dus je punt?
  zondag 5 december 2021 @ 22:53:01 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202490070
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bij de Etos heb ik Flowflex gehaald. Die hebben ze ook bij Picnic volgens mij.
  zondag 5 december 2021 @ 22:53:29 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202490078
Nou, ik ben blij dat ik geen mensen in mijn omgeving heb die zo panisch doen.

Welterusten allemaal :W
pi_202490082
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Roche, FlexFlow, BioSynex zie je veel

https://www.rijksoverheid(...)ingen-antigeentesten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202490103
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Nu je het zegt, die ziet er bekend uit. Nouja, prima.

Is er trouwens al meer bekend over de klachten die bij Omicron horen en of die lichter zijn of niet? Ik las eerder dat de gedachte nu was dat er viraal RNA van een verkoudheidsvirus in de mutatie terecht is gekomen oid?
  zondag 5 december 2021 @ 22:54:43 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490104
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:52 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Ik reageer op het gedeelte zelftest, dat kon je ook gewoon lezen. Dus je punt?
En de reden dat mevrouw zelfs dat niet doet is omdat het onderdeel is van een poppenkast en indoctrinatie. Dat is het punt. Het mag zelfs aannemelijk heten dat ze niet eens gelooft dat dat virus bestaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:55:08 #259
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202490109
quote:

[..]
Ik heb ook Flowflex.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 5 december 2021 @ 22:55:27 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202490114
quote:

[..]
Die liggen voor stuk minder ook bij Lidl

Tipje *)
pi_202490119
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

Panisch / reverse wappies.
  zondag 5 december 2021 @ 22:56:25 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202490133
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ze mij heeft uitgelegd is dat ze mantelzorger is van haar bejaarde moeder. Ik denk dat ze oprecht bang is dat ze haar moeder aansteekt. Al kan een gevaccineerde haar natuurlijk ook besmetten.
Niemand is imuumn voor dat virus. Prikkie gehad of niet.
Dat je zo ver heen bent dat je dat werkelijk geloofd, ben je niet voorzichtig maar gewoonweg achterlijk.
1947-2016
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:56:25 #263
236264 crew  capricia
pi_202490134
Ik begin dat 'moederhart' en 'vrouwen voor vrijheid' echt in een heel ander licht te zien @Twinkle20
Namelijk maar 1 kant op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202490138
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Die liggen voor stuk minder ook bij Lidl

Tipje *)
Als ze weer op voorraad zijn ja ;)
  zondag 5 december 2021 @ 22:57:42 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490150
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
Ik begin dat 'moederhart' en 'vrouwen voor vrijheid' echt in een heel ander licht te zien @:twinkle20
Namelijk maar 1 kant op.
Zeg dat... was zaterdag ook weer genieten met die 'Moeders voor Vrijheid!'-banier waarmee ze rondliepen tussen de verklede soldaten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:58:21 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490162
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niemand is imuumn voor dat virus. Prikkie gehad of niet.
Dat je zo ver heen bent dat je dat werkelijk geloofd, ben je niet voorzichtig maar gewoonweg achterlijk.
En vooral ouderen zijn kwetsbaar, correct?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202490173
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
Ik begin dat 'moederhart' en 'vrouwen voor vrijheid' echt in een heel ander licht te zien @:twinkle20
Namelijk maar 1 kant op.
Ik moet zeggen dat ik het echt niet snap. Ik zou me met plezier iedere maand laten vaccineren als dat ervoor zorgt dat mijn kinderen er geen last van hebben. Tegelijkertijd zou ik wel het gesprek met mijn ouders aangaan dat we wel een beetje normaal moeten blijven doen, maar ook dat moet zo zijn zonder dat mn kinderen er last van hebben.

Tegelijkertijd vind ik 't ook wel lastig. Ik bedoel, als je oprecht gelooft dat het vaccin je een grotere kans op overlijden geeft kan ik me best voorstellen dat je in een soort vechtreactie zit.
  zondag 5 december 2021 @ 22:59:35 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202490185
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als ze weer op voorraad zijn ja ;)
True!

Ik krijg er dinsdag een zooi binnen van Kruidvat

Wel benieuwd wanneer de scheepsladingen weer binnen komen bij de supers enzo
  zondag 5 december 2021 @ 22:59:38 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490186
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bewijs dat maar eens.
Denk wel dat twinkle dat wel weet hoor. Alleen jij wil weer iemand in het achterlijke hoekje drukken zodat je je beter voelt dan een ander ofso. Beetje standaard MO van je.
Hmm ja, wanneer je de huidige situatie afdoet als een poppenkast en indoctrinatie...

Maar misschien kan Lenny daar meer over vertellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202490198
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik ook. Heerlijk. Mensen die wel gewoon nog willen leven zoals ze dat altijd deden. Tja, je moet het toch accepteren uiteindelijk.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 23:00:25 #271
236264 crew  capricia
pi_202490201
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat... was zaterdag ook weer genieten met die 'Moeders voor Vrijheid!'-banier waarmee ze rondliepen tussen de verklede soldaten.
Vrouwen voor vrijheid gingen een aantal users wel heen, die hier posten. @Twinkle20 heeft daar ook wel eens over gepost, volgens mij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202490205
Ik snap steeds minder van dit topic.
Is er tijden geroepen dat de doelgroep zichzelf moet beschermen. Dan doen ze dat -in een tijd dat er echt geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis EN hun vaccin een verminderde werking heeft- en dan zijn ze 'panisch' en doen ze hun kleinkinderen tekort. -O-
pi_202490216
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:00 schreef Mammietje het volgende:
Is er tijden geroepen dat de doelgroep zichzelf moet beschermen. Dan doen ze dat -in een tijd dat er echt geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis EN hun vaccin een verminderde werking heeft- en dan zijn ze 'panisch' en doen ze hun kleinkinderen tekort. -O-
Het zijn - gelukkig - nog altijd uitzonderingen.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 23:01:24 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490220
quote:
Er moet hoe dan ook altijd gezeikt worden. Op anderen, uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202490238
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ook. Heerlijk. Mensen die wel gewoon nog willen leven zoals ze dat altijd deden. Tja, je moet het toch accepteren uiteindelijk.
Precies, leven zoals ze altijd deden maar dan met code zwart in de ziekenhuizen.

Insert I'm fine.jpg
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 23:02:26 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202490241
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik het echt niet snap. Ik zou me met plezier iedere maand laten vaccineren als dat ervoor zorgt dat mijn kinderen er geen last van hebben. Tegelijkertijd zou ik wel het gesprek met mijn ouders aangaan dat we wel een beetje normaal moeten blijven doen, maar ook dat moet zo zijn zonder dat mn kinderen er last van hebben.

Tegelijkertijd vind ik 't ook wel lastig. Ik bedoel, als je oprecht gelooft dat het vaccin je een grotere kans op overlijden geeft kan ik me best voorstellen dat je in een soort vechtreactie zit.
Als mensen nou eens met elkaar zouden praten... Maar ja

Ik zat gisteren met twee mensen te praten die oprecht dachten dat vaccinaties op de lange termijn je lijf zwak maken

Gewoon een gesprek over gehad, want ik was wel benieuwd waarom ze dit dachten

Of ze zich nu gaan laten vaccineren? I dunno, maar snap ook die twijfels en angst nu wel wat beter. En zij meer. An wat er wél gebeurt en wat er ook niet gebeurt door vaccinaties
  zondag 5 december 2021 @ 23:02:50 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202490247
quote:
Precies dit. Bejaarden en kwetsbaren moeten zichzelf opsluiten! En als ze dat werkelijk doen dan zijn ze schijnbaar aanstellers.
pi_202490251
quote:
Dan moeten ze dat consequent doen en niet omdat iemand gevaccineerd is of niet. Dan moeten de grootouders zelf ook een test doen want zij kunnen net zo goed besmettelijk zijn.
  zondag 5 december 2021 @ 23:03:09 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202490252
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm ja, wanneer je de huidige situatie afdoet als een poppenkast en indoctrinatie...

Maar misschien kan Lenny daar meer over vertellen.
Dat valt niet te ontkennen. Maar over de overdreven spotjes, angstpropaganda, maatregelenpavlov, maniertjes en toon in de pc's kan je het best over hebben. Zeker in combi met het handelen van de politiek en de foutenlijst die ze inmiddels achterlaten.

Zijn 2 totaal verschillende dingen
1947-2016
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 23:03:18 #280
236264 crew  capricia
pi_202490256
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Meer dat een zelftest zo simpel is. En zelfs dat niet willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 23:03:53 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202490259
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Precies dit. Bejaarden en kwetsbaren moeten zichzelf opsluiten! En als ze dat werkelijk doen dan zijn schijnbaar aanstellers.
Bevestigt mijn vermoeden weer dat voor het gros van die 'grondrecht-schande-vrijheid-autonomie' roepers ouderen per definitie dor hout zijn, wat ze ook doen. Nou ja, behalve doodgaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 23:04:34 #282
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202490270
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Meer dat een zelftest zo simpel is. En zelfs dat niet willen.
simpel, die stok 5x diep in je neus duwen?
pi_202490275
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, leven zoals ze altijd deden maar dan met code zwart in de ziekenhuizen.

Insert I'm fine.jpg
Vind je het gek met zo'n fragiel zorgsysteem. Elk jaar worden operaties afgezegd als de griep even iets groter is dan verwacht. Bovendien zijn mensen nou eenmaal egoistisch. Aard van het beestje. Daar kun je van alles van vinden maar het is nu eenmaal zo.
  zondag 5 december 2021 @ 23:05:15 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202490278
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Die hoeft er maar een paar cm in, het is geen PCR test waar ze je hersens kietelen.
pi_202490279
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Wat een enórme moeite, inderdaad.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 23:06:15 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202490292
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Die hoeft er maar een paar cm in, het is geen PCR test waar ze je hersens kietelen.
ik vind het echt andersom, bij PCR hoeft ie er minder diep in.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 23:06:39 #287
236264 crew  capricia
pi_202490300
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dan moeten ze dat consequent doen en niet omdat iemand gevaccineerd is of niet. Dan moeten de grootouders zelf ook een test doen want zij kunnen net zo goed besmettelijk zijn.
Nou echt. Een 80 plussen die een 8 jarige aansteekt. Dat zal wel effect op de zorgcapaciteit hebben, zeg. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202490309
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind je het gek met zo'n fragiel zorgsysteem. Elk jaar worden operaties afgezegd als de griep even iets groter is dan verwacht. Bovendien zijn mensen nou eenmaal egoistisch. Aard van het beestje. Daar kun je van alles van vinden maar het is nu eenmaal zo.
Oh, het is maar een griepje. Anderhalf jaar later, nog steeds :').

En wellicht ben jij egoïstisch, mensen zijn dat absoluut niet per definitie.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 23:06:51 #289
12221 Tijn