Vergelijkingen naar de tweede Wereldoorlog mag toch niet?quote:Op zondag 5 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo mag dit niet gezegd worden? En als ik als moderator ingrijp bewijst dat jouw punt?
Door Hugoquote:Op zondag 5 december 2021 21:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor 2023 zijn er alweer meer dan 100 miljoen vaccins besteld..
Ja.. en?quote:Op zondag 5 december 2021 21:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor 2023 zijn er alweer meer dan 100 miljoen vaccins besteld..
Anekdotesquote:Op zondag 5 december 2021 21:39 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit? Als een bekende basketballer iets zegt wat een arts tegen hem gezegd zou hebben?
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.quote:Op zondag 5 december 2021 21:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja.. en?
Beter dan dat ze weer te laat zijn
Maar wat is jouw punt?
Zo kunnen we het ook omdraaien natuurlijk. Jonge mensen die zonder vaccinatie in het ziekenhuis komen, ook een anekdote.quote:
En nog een keer. En nog een keer!quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.
Oh.. leuk..quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.
Die vergelijking gaat niet sec over WW2. Of over joden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Vergelijkingen naar de tweede Wereldoorlog mag toch niet?
En inderdaad de communisten zijn vergeten.
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die vaccins werken niet goed genoeg om transmissie te remmen.
Nee daar houden NICE en Rivm cijfers van bijquote:Op zondag 5 december 2021 21:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo kunnen we het ook omdraaien natuurlijk. Jonge mensen die zonder vaccinatie in het ziekenhuis komen, ook een anekdote.
quote:Op zondag 5 december 2021 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Wat moet, dat moet.... is verwijderd?
quote:
Forum is weer dronken.quote:
In dat geval moet je dus gewoon de risicogroepen zsm boosteren en je niet zo druk maken om de 20-ers en 30-ers.quote:Op zondag 5 december 2021 21:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.
Jep, daarom oudjes en obesen zo snel mogelijk boosteren, liefst 3 keer per jaar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.
Gewoon een doorlopend infuus dan maar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep, daarom oudjes en obesen zo snel mogelijk boosteren, liefst 3 keer per jaar.
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.quote:Op zondag 5 december 2021 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dat geval moet je dus gewoon de risicogroepen zsm boosteren en je niet zo druk maken om de 20-ers en 30-ers.
Ja strippenkaart, gratis taart om de mensen gemotiveerd te houden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gewoon een doorlopend infuus dan maar.
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.
Maar wat is er nou zo op tegen het wél te doen?quote:Op zondag 5 december 2021 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.
Maar als een booster niet aantoonbaar helpt om de transmissie (veel) te verminderen, zie ik het nut er niet zo van voor de jongere leeftijdscohorten.
Het verleden gaat gewoon een mythe worden.quote:
Ik zou het gewoon op vrijwillige basis laten. Dan zullen er alsnog zat mensen zijn die hem nemen, gok ik.quote:Op zondag 5 december 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo op tegen het wél te doen?
Kwijlende Bassie met zijn afatische bakkes na de beroertes die ie had. En dan vrezen voor een vaccinatiequote:Op zondag 5 december 2021 19:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen Bassie en Adriaan meer vanwege covid...
Dat verhaal van toegang tot vaccins kan natuurlijk heel snel omgedraaid worden naar toegang ontzeggen tot leuke dingen. Het is in ieder geval goed dat ze tot nu toe niet betrokken zijn bij de 3G bullshit.quote:Op zondag 5 december 2021 21:52 schreef jcdragon het volgende:
Kinderen ook maar?
[ twitter ]
[ twitter ]
Eens, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon op vrijwillige basis laten. Dan zullen er alsnog zat mensen zijn die hem nemen, gok ik.
Dat is niet drie of vier keer per jaar en de griepprik is alleen voor de risicogroepen en zorgpersoneel / leerkrachten en niet verplicht voor een qr code. Nogal een wezenlijk verschil niet? Wat te denken van Oostenrijk, 6 maanden na je laatste prik ben je ook ongevaccineerde en mag je de deur ook niet meer uit. Dan ook een boete of de gevangenis in voor een half jaar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En nog een keer. En nog een keer!
Zoals met de griepprik, zeg maar.
Vaccins werken natuurlijk, maar het zou wel wat logischer zijn om het gericht in te zetten, want transmissie stop je er nauwelijks mee.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.
Wat ik erop tegen heb is dat ik het niet nodig vind zolang niet duidelijk is dat het aantoonbaar effect heeft om jonge mensen te gaan boosteren. Die komen toch al nauwelijks in het ziekenhuis met corona, dus dan moet de winst van een booster gewoon wat groter zijn dan 'ach, waarom niet'.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maakt verder toch ook voor hem niet meer uit, zal toch niet op de IC terecht komen en verspreid het virus ook niet. Wat mij betreft is die Antoon echt een gigantische lul die er net iets teveel op geilt om een 86 jarige op een verkeerde manier wil aanvallen en een grote voorstander is van de tweedeling.quote:
Tegen alpha was het iets van 70% effectief tegen transmissie. Zal nu iets van 50% zijnquote:Op zondag 5 december 2021 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.
Maar als een booster niet aantoonbaar helpt om de transmissie (veel) te verminderen, zie ik het nut er niet zo van voor de jongere leeftijdscohorten.
Bron?quote:Op zondag 5 december 2021 21:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vaccins werken natuurlijk, maar het zou wel wat logischer zijn om het gericht in te zetten, want transmissie stop je er nauwelijks mee.
Die QR code is dan ook niet nodig als iedereen gewoon normaal doet en stopt met de aandachttrekkerij van niet-gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 5 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is niet drie of vier keer per jaar en de griepprik is alleen voor de risicogroepen en zorgpersoneel / leerkrachten en niet verplicht voor een qr code. Nogal een wezenlijk verschil niet? Wat te denken van Oostenrijk, 6 maanden na je laatste prik ben je ook ongevaccineerde en mag je de deur ook niet meer uit. Dan ook een boete of de gevangenis in voor een half jaar.
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.quote:Op zondag 5 december 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat ik erop tegen heb is dat ik het niet nodig vind zolang niet duidelijk is dat het aantoonbaar effect heeft om jonge mensen te gaan boosteren. Die komen toch al nauwelijks in het ziekenhuis met corona, dus dan moet de winst van een booster gewoon wat groter zijn dan 'ach, waarom niet'.
En jij denkt dat de qr code verdwijnt als iedereen gevaccineerd is? Wat een grap, aangezien je na zes maanden niet meer als gevaccineerd te boek staat ben je dus weer ongevaccineerd. Die qr code verdwijnt niet de komende jaren.quote:Op zondag 5 december 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die QR code is dan ook niet nodig als iedereen gewoon normaal doet en stopt met de aandachttrekkerij van niet-gevaccineerd zijn.
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.quote:Op zondag 5 december 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.
We zullen het nooit weten door het ongegeneerd en helaas nog ongestraft muiten van een bepaald deel van de bevolking.quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de qr code verdwijnt als iedereen gevaccineerd is? Wat een grap, aangezien je na zes maanden niet meer als gevaccineerd te boek staat ben je dus weer ongevaccineerd. Die qr code verdwijnt niet de komende jaren.
Is Hugo arts?quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?quote:Op zondag 5 december 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.
Nee, dat is geen uitspraak van Hugo de Jonge. Als je wil citeren dan graag correct.quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.
Omdat we nog altijd niet zeker weten of het eigenlijk niet nodig is en een pandemie iets anders is dan een stevige kater.quote:Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?
Een paar paracetamolletjes kan ook geen kwaad maar als ik geen hoofdpijn heb slik ik ze ook niet.
Hoe weet je dat het niet nodig is?quote:Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?
Een paar paracetamolletjes kan ook geen kwaad maar als ik geen hoofdpijn heb slik ik ze ook niet.
Pietje mag niet mee op schoolkamp. Hij heeft geen vaccin en hij mag dus zijn ouders bedanken dat hij dit leuke tripje niet mag meemaken.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat verhaal van toegang tot vaccins kan natuurlijk heel snel omgedraaid worden naar toegang ontzeggen tot leuke dingen. Het is in ieder geval goed dat ze tot nu toe niet betrokken zijn bij de 3G bullshit.
En zolang je het niet zeker weet, waarom zou je eraan beginnen bij mensen die toch al amper risico lopen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat we nog altijd niet zeker weten of het eigenlijk niet nodig is en een pandemie iets anders is dan een stevige kater.
Alleen om op vakantie te gaan ja inderdaad. Niet dat je straks je baan kwijt raakt of in de gevangenis kan komen. Of niet meer uit eten mag of naar de kapper? Wil je dat echt vergelijken met een prik voor gele koorts om op vakantie te mogen? Echt. Onbegrijpelijk.quote:Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is geen uitspraak van Hugo de Jonge. Als je wil citeren dan graag correct.
Verder is die kans er ook als je op vakantie gaat en je vaccins moet nemen. Hoorde je nooit iemand over. Pure aandachttrekkerij.
Omdat we het dus niet weten. Stel dat over een jaar blijkt dat het tóch handig was geweest om het te doen. Dan staat iedereen weer te schreeuwen waarom we dat niet gewoon gedaan hadden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En zolang je het niet zeker weet, waarom zou je eraan beginnen bij mensen die toch al amper risico lopen.
Booster nou gewoon eerst die risicogroepen maar eens en ga het effect bekijken.
Gelukkig maar, want wie weet zou hij anders wel op de IC terecht komen aan het eind van het schoolkamp.quote:Op zondag 5 december 2021 22:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Pietje mag niet mee op schoolkamp. Hij heeft geen vaccin en hij mag dus zijn ouders bedanken dat hij dit leuke tripje niet mag meemaken.
Zet er geen smiley bij, want anders zouden mensen kunnen denken dat het niet serieus kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |