abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202475153
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als ze gaan uitvreten wat ik allemaal heb uitgevreten, doe ik nooit weer een oog dicht :')
Wat hebben die ouders op dit moment een hoop extra rust nu er bijna niet uitgegaan kan worden.

RIP jeugd
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 december 2021 @ 00:45:18 #202
408813 crew  trein2000
pi_202475155
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het klinkt alsof je proportionaliteit uit het raam hebt gegooid omdat de groep die niet mee wil werken en de regering het te lang hebben laten sudderen?
Hé ik ben jurist. Ik gooi de proportionaliteit nooit uit het raam. Maar ik zie het te verwachten nadeel niet, niemand praat over verplichten oid hč?

Waar zie jij een proportionaliteitsprobleem dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 5 december 2021 @ 00:45:37 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202475160
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, die tijd heb ik gehad gelukkig :P

Als ze ouder worden, wordt het echt leuk.

Totdat ze op een gegeven moment uitgaan etc..

Als ze gaan uitvreten wat ik allemaal heb uitgevreten, doe ik nooit weer een oog dicht :')
:D

Check, mijn dochter gaat veel mensen/mannen laten huilen denk ik :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 december 2021 @ 00:45:59 #204
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202475165
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie niet zo snel een proportionaliteitsprobleem, het nadeel is nogal minimaal.

We zien nu dat scholen massaal als besmettingsbron fungeren, dit is een hele eenvoudige manier om dat te verminderen.
Maar wat is het verschil? Vaccins voorkomen transmissie niet en over het algemeen worden kinderen niet ziek van Covid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202475178
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Maar wat is het verschil? Vaccins voorkomen transmissie niet en over het algemeen worden kinderen niet ziek van Covid.
Ben benieuwd hoe lang het nog op scholen doorgaat, iedereen is ondertussen wel keer geraakt als je de bekende aantallen van de afgelopen weken bekijkt, en 50% onder de radar blijft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 5 december 2021 @ 00:47:11 #206
445514 DonDruiper
pi_202475182
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat hebben die ouders op dit moment een hoop extra rust nu er bijna niet uitgegaan kan worden.

RIP jeugd
Van mij mogen ze straks 00:00 sluiten wel aanhouden. Voor altijd.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 00:47:13 #207
5428 crew  miss_sly
pi_202475184
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, best veel landen las ik. Duitsland e.d. ook, Nederland had RIVM ervoor gekozen het niet te doen omdat de ziekte normaal voor kinderen mild verloopt.
Ik weet het alleen van Turkije, omdat een vriendin van me daar een paar jaar heeft gewoond en haar kinderen toen ook heeft laten vaccineren.

Normaal verloopt het mild, inderdaad. Tot het niet mild verloopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 december 2021 @ 00:47:38 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202475192
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie niet zo snel een proportionaliteitsprobleem, het nadeel is nogal minimaal.

We zien nu dat scholen massaal als besmettingsbron fungeren, dit is een hele eenvoudige manier om dat te verminderen.
Wordt dat besmettingen stuk echt zoveel minder na specifiek vaccineren van kinderen?

Beschikbaarheid van vaccins zonder enige voordelen na vaccineren of nadelen na niet vaccineren zou ik zelf ok vinden trouwens. Maar daar ging ik hier even niet vanuit eigenlijk
  zondag 5 december 2021 @ 00:48:24 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202475200
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet het alleen van Turkije, omdat een vriendin van me daar een paar jaar heeft gewoond en haar kinderen toen ook heeft laten vaccineren.

Wat wil je hiermee zeggen?
pi_202475204
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Van mij mogen ze straks 00:00 sluiten wel aanhouden. Voor altijd.
Ik vond de 00:00 ook wel prima, feesten overdag, en om 00:00 naar huis. Heb je nog wat aan je dag de volgende dag, zelfs met een after.
  zondag 5 december 2021 @ 00:49:18 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202475209
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik vond de 00:00 ook wel prima, feesten overdag, en om 00:00 naar huis. Heb je nog wat aan je dag de volgende dag, zelfs met een after.
Heerlijk idd, zo stappen, maar ik ben dan ook een ouwe graftak :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 december 2021 @ 00:50:07 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202475216
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We hebben niet meer de luxe voor dat soort afwegingen. De motivering is dan ook niet ‘de volwassenen laten het afweten’ maar ‘het helpt bij het voorkomen van beperkende maatregelen, waar kinderen ook zeker last van hebben’.
Als wij de luxe niet hebben laten wij dan verdomme eens beginnen met het verplichten van vaccins van de mensen die de zorg het meest belasten. Als dat dan nog niet genoeg helpt kunnen wij gaan denken over het vaccineren van kinderen. Ik ga mijn kind niet vaccineren omdat een wappie van 60+ te beroerd is om een vaccin te nemen.

Zoals ik al zei, wereld op z'n kop.
pi_202475219
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe lang het nog op scholen doorgaat, iedereen is ondertussen wel keer geraakt als je de bekende aantallen van de afgelopen weken bekijkt, en 50% onder de radar blijft.
Geef het nog een paar maanden :)

Het befaamde equilibrium gaat snel zijn intrede doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 5 december 2021 @ 00:51:12 #214
445514 DonDruiper
pi_202475228
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 00:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Normaal gesproken is naar huis fietsen vrij veilig.. totdat je aangereden wordt door een dronken appende automobilist.
Normaal gesproken is gymnastiek vrij veilig.. totdat je uit de ringen flikkert en je nek breekt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202475236
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als wij de luxe niet hebben laten wij dan verdomme eens beginnen met het verplichten van vaccins van de mensen die de zorg het meest belasten. Als dat dan nog niet genoeg helpt kunnen wij gaan denken over het vaccineren van kinderen. Ik ga mijn kind niet vaccineren omdat een wappie van 60+ te beroerd is om een vaccin te nemen.

Zoals ik al zei, wereld op z'n kop.
Eens. En misschien eens de discussie aanzwengelen of een 60+ wel recht heeft op een IC bed indien oud, overgewicht, COPD gerelateerde problemen door roken, en ongevaccineerd. Iets met 80/20 verhouding.
pi_202475238
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 00:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlijk idd, zo stappen, maar ik ben dan ook een ouwe graftak :')
Ik ben ook niet de aller jongste maar met 40 voel ik mij nog geen graftak :)
Maar 2 jaar thuis zitten met een paar uitzonderingen begin ik ook wel beetje zat te worden, mijn agenda's zijn te vaak leeg geveegd op het laatste moment de laatste maanden. En waarom? Daar kunnen we dagen over discussiëren.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 00:51:50 #217
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202475240
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hé ik ben jurist. Ik gooi de proportionaliteit nooit uit het raam. Maar ik zie het te verwachten nadeel niet, niemand praat over verplichten oid hč?

Waar zie jij een proportionaliteitsprobleem dan?
Het is hetzelfde woordspelletje als het wel/niet verplichten voor volwassenen. Als je alles dicht gooit voor ongevaccineerden verplicht je ze niet zich te laten vaccineren, maar je biedt geen alternatief.

Als we even stellen dat ze 5-11 willen gaan vaccineren is 't denk ik geen stretch er vanuit te gaan dat voor die groep ook de QR check komt, net als in een aantal landen om ons heen al is.

Ik heb er moeite mee dat mijn kinderen straks als een 'schild' gaan fungeren omdat er een aantal groepen zijn die niet willen. Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.

Indien de vaccinaties voor mijn kinderen vrijkomen zal ik ze laten vaccineren, omdat ik wil dat zij geen negatieve gevolgen van het virus doormaken. Ik vind het alleen nogal absurd dat we (als samenleving) het oké lijken te vinden dat kinderen sociale chantage ondervinden omdat de groep volwassenen die niet meedoet met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 5 december 2021 @ 00:52:51 #218
445514 DonDruiper
pi_202475249
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is hetzelfde woordspelletje als het wel/niet verplichten voor volwassenen. Als je alles dicht gooit voor ongevaccineerden verplicht je ze niet zich te laten vaccineren, maar je biedt geen alternatief.

Als we even stellen dat ze 5-11 willen gaan vaccineren is 't denk ik geen stretch er vanuit te gaan dat voor die groep ook de QR check komt, net als in een aantal landen om ons heen al is.

Ik heb er moeite mee dat mijn kinderen straks als een 'schild' gaan fungeren omdat er een aantal groepen zijn die niet willen. Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.

Indien de vaccinaties voor mijn kinderen vrijkomen zal ik ze laten vaccineren, omdat ik wil dat zij geen negatieve gevolgen van het virus doormaken. Ik vind het alleen nogal absurd dat we (als samenleving) het oké lijken te vinden dat kinderen sociale chantage ondervinden omdat de groep volwassenen die niet meedoet met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden.
Kleine kinderen gooien niet met bakstenen naar de politie.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 00:53:04 #219
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202475253
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, als de hevigheid waarmee mn dochter waterpokken heeft mild is wil ik niet weten wat heftig is. Al 5 dagen telkens koortsaanvallen, 'r hele lijf onder de plekken en wil helemaal niets.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 5 december 2021 @ 00:53:42 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202475262
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Normaal gesproken is naar huis fietsen vrij veilig.. totdat je aangereden wordt door een dronken appende automobilist.
Normaal gesproken is gymnastiek vrij veilig.. totdat je uit de ringen flikkert en je nek breekt.
Mocht ze dat zo bedoelen, snap ik m niet voor waterpokken
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 december 2021 @ 00:53:52 #221
408813 crew  trein2000
pi_202475264
quote:

[..]

Niemand praat over QR’s. Dat experiment is sowieso mislukt wat mij betreft, maar dat terzijde. Dat gaat inderdaad veel te ver, niet in de laatste plaats ook omdat deze groep niet zelf de keuze kan maken…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 5 december 2021 @ 00:53:52 #222
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202475265
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 00:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
42
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 december 2021 @ 00:53:57 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202475266
quote:

[..]

Nou, dit dus. Mooi uitgelegd.
pi_202475274
quote:

[..]

Pas op met de assumptie dat kinderen vaccineren = vrij van maatregelen inhoudt. Ook dan blijft de druk op de zorg hoog, of komen andere argumenten om de hoek dat maatregelen nodig zijn om de inhaalzorg de tijd te geven.
pi_202475279
quote:
Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.
Dat is eigenlijk met heel veel zaken op dit moment.
Ik kan niet naar mijn favoriete sport, ik kan niet uitgaan, ik kan niet naar kantoor, ik wordt vaak beperkt in mijn doen en laten.

En uiteindelijk is de onderliggende oorzaak het uithollen van de zorg, een groep ongevaccineerden, en angst.

En dat terwijl ik zoveel mogelijk voldoe de morale verantwoordelijkheid van maatregelen en vaccineren, dat voelt soms toch wel verkeerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')