Wat hebben die ouders op dit moment een hoop extra rust nu er bijna niet uitgegaan kan worden.quote:Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als ze gaan uitvreten wat ik allemaal heb uitgevreten, doe ik nooit weer een oog dicht
Hé ik ben jurist. Ik gooi de proportionaliteit nooit uit het raam. Maar ik zie het te verwachten nadeel niet, niemand praat over verplichten oid hč?quote:Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je proportionaliteit uit het raam hebt gegooid omdat de groep die niet mee wil werken en de regering het te lang hebben laten sudderen?
quote:Op zondag 5 december 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, die tijd heb ik gehad gelukkig
Als ze ouder worden, wordt het echt leuk.
Totdat ze op een gegeven moment uitgaan etc..
Als ze gaan uitvreten wat ik allemaal heb uitgevreten, doe ik nooit weer een oog dicht
Maar wat is het verschil? Vaccins voorkomen transmissie niet en over het algemeen worden kinderen niet ziek van Covid.quote:Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niet zo snel een proportionaliteitsprobleem, het nadeel is nogal minimaal.
We zien nu dat scholen massaal als besmettingsbron fungeren, dit is een hele eenvoudige manier om dat te verminderen.
Ben benieuwd hoe lang het nog op scholen doorgaat, iedereen is ondertussen wel keer geraakt als je de bekende aantallen van de afgelopen weken bekijkt, en 50% onder de radar blijft.quote:Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil? Vaccins voorkomen transmissie niet en over het algemeen worden kinderen niet ziek van Covid.
Van mij mogen ze straks 00:00 sluiten wel aanhouden. Voor altijd.quote:Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat hebben die ouders op dit moment een hoop extra rust nu er bijna niet uitgegaan kan worden.
RIP jeugd
Ik weet het alleen van Turkije, omdat een vriendin van me daar een paar jaar heeft gewoond en haar kinderen toen ook heeft laten vaccineren.quote:Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, best veel landen las ik. Duitsland e.d. ook, Nederland had RIVM ervoor gekozen het niet te doen omdat de ziekte normaal voor kinderen mild verloopt.
Wordt dat besmettingen stuk echt zoveel minder na specifiek vaccineren van kinderen?quote:Op zondag 5 december 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niet zo snel een proportionaliteitsprobleem, het nadeel is nogal minimaal.
We zien nu dat scholen massaal als besmettingsbron fungeren, dit is een hele eenvoudige manier om dat te verminderen.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het alleen van Turkije, omdat een vriendin van me daar een paar jaar heeft gewoond en haar kinderen toen ook heeft laten vaccineren.
Normaal verloopt het mild, inderdaad. Tot het niet mild verloopt.
Ik vond de 00:00 ook wel prima, feesten overdag, en om 00:00 naar huis. Heb je nog wat aan je dag de volgende dag, zelfs met een after.quote:Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van mij mogen ze straks 00:00 sluiten wel aanhouden. Voor altijd.
Heerlijk idd, zo stappen, maar ik ben dan ook een ouwe graftakquote:Op zondag 5 december 2021 00:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vond de 00:00 ook wel prima, feesten overdag, en om 00:00 naar huis. Heb je nog wat aan je dag de volgende dag, zelfs met een after.
Als wij de luxe niet hebben laten wij dan verdomme eens beginnen met het verplichten van vaccins van de mensen die de zorg het meest belasten. Als dat dan nog niet genoeg helpt kunnen wij gaan denken over het vaccineren van kinderen. Ik ga mijn kind niet vaccineren omdat een wappie van 60+ te beroerd is om een vaccin te nemen.quote:Op zondag 5 december 2021 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben niet meer de luxe voor dat soort afwegingen. De motivering is dan ook niet ‘de volwassenen laten het afweten’ maar ‘het helpt bij het voorkomen van beperkende maatregelen, waar kinderen ook zeker last van hebben’.
Geef het nog een paar maandenquote:Op zondag 5 december 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het nog op scholen doorgaat, iedereen is ondertussen wel keer geraakt als je de bekende aantallen van de afgelopen weken bekijkt, en 50% onder de radar blijft.
Normaal gesproken is naar huis fietsen vrij veilig.. totdat je aangereden wordt door een dronken appende automobilist.quote:
Eens. En misschien eens de discussie aanzwengelen of een 60+ wel recht heeft op een IC bed indien oud, overgewicht, COPD gerelateerde problemen door roken, en ongevaccineerd. Iets met 80/20 verhouding.quote:Op zondag 5 december 2021 00:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als wij de luxe niet hebben laten wij dan verdomme eens beginnen met het verplichten van vaccins van de mensen die de zorg het meest belasten. Als dat dan nog niet genoeg helpt kunnen wij gaan denken over het vaccineren van kinderen. Ik ga mijn kind niet vaccineren omdat een wappie van 60+ te beroerd is om een vaccin te nemen.
Zoals ik al zei, wereld op z'n kop.
Ik ben ook niet de aller jongste maar met 40 voel ik mij nog geen graftakquote:Op zondag 5 december 2021 00:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk idd, zo stappen, maar ik ben dan ook een ouwe graftak
Het is hetzelfde woordspelletje als het wel/niet verplichten voor volwassenen. Als je alles dicht gooit voor ongevaccineerden verplicht je ze niet zich te laten vaccineren, maar je biedt geen alternatief.quote:Op zondag 5 december 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé ik ben jurist. Ik gooi de proportionaliteit nooit uit het raam. Maar ik zie het te verwachten nadeel niet, niemand praat over verplichten oid hč?
Waar zie jij een proportionaliteitsprobleem dan?
Kleine kinderen gooien niet met bakstenen naar de politie.quote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is hetzelfde woordspelletje als het wel/niet verplichten voor volwassenen. Als je alles dicht gooit voor ongevaccineerden verplicht je ze niet zich te laten vaccineren, maar je biedt geen alternatief.
Als we even stellen dat ze 5-11 willen gaan vaccineren is 't denk ik geen stretch er vanuit te gaan dat voor die groep ook de QR check komt, net als in een aantal landen om ons heen al is.
Ik heb er moeite mee dat mijn kinderen straks als een 'schild' gaan fungeren omdat er een aantal groepen zijn die niet willen. Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.
Indien de vaccinaties voor mijn kinderen vrijkomen zal ik ze laten vaccineren, omdat ik wil dat zij geen negatieve gevolgen van het virus doormaken. Ik vind het alleen nogal absurd dat we (als samenleving) het oké lijken te vinden dat kinderen sociale chantage ondervinden omdat de groep volwassenen die niet meedoet met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden.
Nou, als de hevigheid waarmee mn dochter waterpokken heeft mild is wil ik niet weten wat heftig is. Al 5 dagen telkens koortsaanvallen, 'r hele lijf onder de plekken en wil helemaal niets.quote:Op zondag 5 december 2021 00:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het alleen van Turkije, omdat een vriendin van me daar een paar jaar heeft gewoond en haar kinderen toen ook heeft laten vaccineren.
Normaal verloopt het mild, inderdaad. Tot het niet mild verloopt.
Mocht ze dat zo bedoelen, snap ik m niet voor waterpokkenquote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Normaal gesproken is naar huis fietsen vrij veilig.. totdat je aangereden wordt door een dronken appende automobilist.
Normaal gesproken is gymnastiek vrij veilig.. totdat je uit de ringen flikkert en je nek breekt.
Niemand praat over QR’s. Dat experiment is sowieso mislukt wat mij betreft, maar dat terzijde. Dat gaat inderdaad veel te ver, niet in de laatste plaats ook omdat deze groep niet zelf de keuze kan maken…quote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is hetzelfde woordspelletje als het wel/niet verplichten voor volwassenen. Als je alles dicht gooit voor ongevaccineerden verplicht je ze niet zich te laten vaccineren, maar je biedt geen alternatief.
Als we even stellen dat ze 5-11 willen gaan vaccineren is 't denk ik geen stretch er vanuit te gaan dat voor die groep ook de QR check komt, net als in een aantal landen om ons heen al is.
Ik heb er moeite mee dat mijn kinderen straks als een 'schild' gaan fungeren omdat er een aantal groepen zijn die niet willen. Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.
Indien de vaccinaties voor mijn kinderen vrijkomen zal ik ze laten vaccineren, omdat ik wil dat zij geen negatieve gevolgen van het virus doormaken. Ik vind het alleen nogal absurd dat we (als samenleving) het oké lijken te vinden dat kinderen sociale chantage ondervinden omdat de groep volwassenen die niet meedoet met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden.
Nou, dit dus. Mooi uitgelegd.quote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pas op met de assumptie dat kinderen vaccineren = vrij van maatregelen inhoudt. Ook dan blijft de druk op de zorg hoog, of komen andere argumenten om de hoek dat maatregelen nodig zijn om de inhaalzorg de tijd te geven.quote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk met heel veel zaken op dit moment.quote:Op zondag 5 december 2021 00:51 schreef chratnox het volgende:
Het is geen verplichting, maar mijn kinderen kunnen straks niet naar school omdat die groep niet mee wil werken. Dat is geen probleem dat na één keer over is, dat is een probleem wat (naar verwachting) nu elke 6 tot 9 maanden terugkeert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |