abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 4 december 2021 @ 21:07:12 #1
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202471162
Ongeveer een half jaar geleden heb ik me ingeschreven bij een soort intermediair, een soort headhunterstoko. Dat soort types dat voor je bemiddelt bij een opdrachtgever die zelf geen vacature kan plaatsen ofzo, en daar als je wordt aangenomen belachelijk veel geld voor vraagt. Toen nog niks geworden met hen, maar ik bleef natuurlijk om me heen kijken, ook los van dat bureau.

Ik van de week gereageerd op een vacature bij bedrijf X. Goed verhaal, ik mocht op gesprek en ging ook door naar de tweede ronde. Ging ook goed en het ziet er naar uit dat dat wel wat gaat worden.

Ik kreeg vandaag een telefoontje van bedrijf X. Wat schetst nu mijn verbazing, dat intermediair (waar bedrijf X ook wel eens zaken mee doet, maar zeker niet exclusief) heeft die vacature ook gezien, en zonder dat ik dat wist daar mijn CV op aangeboden! Vervolgens hebben zij zonder dat ik daarvan wist of toestemming voor heb gegeven mijn CV naar bedrijf X opgestuurd.

Nu doet dat intermediair net alsof zij mij in eerste instantie hebben voorgedragen en doen wat mijn solicitatie bij bedrijf X betreft nu net of hun neus bloedt, want die zitten natuurlijk te azen op die aanbrengfee. Ik vind dat ik daar niks mee te maken heb, ik heb immers direct op die vacature gesolliciteerd, zonder dat dat intermediar daar ook maar iets mee te maken heeft. Ik heb geen zin om mijn sollicitatie ineens duizenden euro's duurder te laten uitpakken omdat dat intermediair zich met zijn dikke neus tussen ons in probeert te vrotten, wat de keuze voor mij ineens veel minder aantrekkelijk maakt. Niks van aantrekken en dat intermediair recht in hun gezicht uitlachen, zou je zeggen. Niets blijkt echter minder waar.

Nu zegt bedrijf X dat dit verhaal 'hun relatie met het intermediair schaadt', en zijn ze toch aan het twijfelen geslagen. WTF. Het kan toch niet zo zijn dat mijn geschiktheid ineens lijdt onder de acquisitiedrang van dat intermediair? Waar kan ik eventueel een klacht indienen over dit soort praktijken als dit mis mocht lopen en ik hierom deze baan misloop?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 4 december 2021 @ 21:10:16 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202471235
Je kan nergens een klacht indienen. Per direct je gegevens verwijderen bij die headhunter. En het bedrijf de situatie uitleggen.

Als ze daar moeilijk om blijven doen kan je je afvragen of je er wilt werken.

In mijn zoektocht naar een baan heb ik een heel goed gesprek gehad bij een bedrijf, maar door de rare fratsen eromheen heb ik de stekker eruit getrokken. Als een bedrijf al moeilijk/raar doet tijdens je sollicitatie kan je je afvragen wat dat gaat betekenen voor de toekomst.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 4 december 2021 @ 21:16:12 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202471367
Snap het eergevoel stukje wel, maar zo werkt het en jij voelt er niks van hoor ...

Nieuwe baan of geen nieuwe baan is voor jou de keuze ...
Dum de dum
pi_202471532
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:07 schreef EINZ het volgende:
Nu zegt bedrijf X dat dit verhaal 'hun relatie met het intermediair schaadt', en zijn ze toch aan het twijfelen geslagen. WTF. Het kan toch niet zo zijn dat mijn geschiktheid ineens lijdt onder de acquisitiedrang van dat intermediair?
Het zegt ook niets over jouw geschiktheid, alleen dat ze nog vaker zaken willen doen met die intermediair.

Ik zou ze gewoon zeggen dat ik alleen direct kan worden ingehuurd en niet via die intermediair.
En als ze dat willen dan zou ik verklaren dat ik voor mijn directe sollicitatie niet ben benaderd door de intermediair.

Als het bedrijf dan toch niet door wil of toch buiten mij om nog geld wil uitgeven dan moeten ze dat zelf weten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_202471670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:07 schreef EINZ het volgende:
Ik kreeg vandaag een telefoontje van bedrijf X. Wat schetst nu mijn verbazing, dat intermediair (waar bedrijf X ook wel eens zaken mee doet, maar zeker niet exclusief) heeft die vacature ook gezien, en zonder dat ik dat wist daar mijn CV op aangeboden! Vervolgens hebben zij zonder dat ik daarvan wist of toestemming voor heb gegeven mijn CV naar bedrijf X opgestuurd.
Dit vind ik een vreemde exponent in het hele verhaal. Hoe zou het kunnen dat de headhunter en bedrijf X exact op dat moment dat jij solliciteert, met elkaar de CV vergelijken? Ik denk dat headhunter en bedrijf X, met elkaar onder één dak overleggen over sollicitaties en CV's.

Anyway, je hoeft hier niet de dupe van te worden; bedrijf X biedt je en contract aan en zo niet: nooit meer iets mee willen.

Ik heb ook de gekste dingen meegemaakt met headhunters; t/m de vraag of ik oude arbeidscontracten wilde opsturen. Bleek te gaan om max. fee eruit te slepen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 4 december 2021 @ 21:34:15 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202471756
Oh en om exact deze reden heb ik altijd tegen elke recruiter gezegd dat ik onder geen enkel beding voorgesteld wil worden bij een bedrijf zonder dat ik er van weet en toestemming geef. Ook niet geanonimiseerd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202471974
Zwakke punt van de intermediair is dat ze niet kunnen aantonen dat jij toestemming hebt gegeven om hun CV voor deze specifieke functie te delen. Dat kan je eventueel ook tegen bedrijf X zeggen. Want hoe kon je ervan op de hoogte zijn dat ze ook aan acquisitie deden voor deze functie? Je kan de intermediair allicht vragen of dit niet in strijd is met de AVG.

Houd er alleen wel rekening mee dat er soms stevige boetes op staan voor bedrijven als bedrijf X indien ze zelf in zee gaan met kandidaten. Volgens mij kan zo'n claim rustig oplopen tot 50.000,- euro. Maak dus niet de fout te denken dat bedrijf X zich voor niets druk maakt.

En misschien kun je de intermediair aansprakelijk stellen voor de geleden schade als bedrijf X niet met je in zee wil, dit zou je misschien kunnen aantonen als je op papier hebt dat ze bang zijn voor hun relatie of dat ze je eigenlijk wel wilden hebben. Ik denk dat je beste kans ligt bij een partij als de vakbond of een arbeidsrecht advocaat, maar ik zou het alleen doen als je echt hard kunt maken dat ze door de intermediair niet verder willen. Anders gewoon lekker door solliciteren.
pi_202472197
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:07 schreef EINZ het volgende:
Nu doet dat intermediair net alsof zij mij in eerste instantie hebben voorgedragen en doen wat mijn sollicitatie bij bedrijf X betreft nu net of hun neus bloedt, want die zitten natuurlijk te azen op die aanbrengfee. Ik vind dat ik daar niks mee te maken heb, ik heb immers direct op die vacature gesolliciteerd, zonder dat dat intermediar daar ook maar iets mee te maken heeft. Ik heb geen zin om mijn sollicitatie ineens duizenden euro's duurder te laten uitpakken omdat dat intermediair zich met zijn dikke neus tussen ons in probeert te vrotten, wat de keuze voor mij ineens veel minder aantrekkelijk maakt.
Maar heeft bedrijf X contact met jou opgenomen vanuit jouw eigen sollicitatie of o.b.v. de opgestuurde CV van de intermediair? Als bedrijf X dat heeft gedaan n.a.v. jouw sollicitatie dan kunnen zij dat prima afwikkelen richting die intermediair. Dan is het alleen aan bedrijf X om te bepalen in hoeverre zij die intermediair dan buiten de deur willen houden wat jouw sollicitatie betreft. Wellicht zullen ze omwille van de onderlinge relatie een deel van de gebruikelijk fee betalen.

Anyway, voor jou maakt het toch vrij weinig uit? Als bedrijf X voor jou een fee wil betalen aan die intermediair dan moeten ze dat toch zelf weten? Dat je die intermediair z'n fee niet gunt op deze manier kan ik wel begrijpen, maar jij hebt verder toch niks met ze te maken. Als het verder voor jou de juiste baan is zou ik me niet druk maken over die intermediair.
  zondag 5 december 2021 @ 01:35:29 #9
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202475608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Oh en om exact deze reden heb ik altijd tegen elke recruiter gezegd dat ik onder geen enkel beding voorgesteld wil worden bij een bedrijf zonder dat ik er van weet en toestemming geef. Ook niet geanonimiseerd.
Dat ga ik ook aangeven ja. Het zal toch te gek voor woorden zijn dat ik niet aangenomen zal worden omdat ik door de fratsen van dat intermediar ineens duizenden euro's duurder wordt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 5 december 2021 @ 01:41:56 #10
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202475671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Maar heeft bedrijf X contact met jou opgenomen vanuit jouw eigen sollicitatie of o.b.v. de opgestuurde CV van de intermediair?
Nav mijn CV. Toen dat intermediair lucht kreeg van de vacature hebben ze mijn CV zonder mijn weten daar neergelegd.

quote:
Als bedrijf X dat heeft gedaan n.a.v. jouw sollicitatie dan kunnen zij dat prima afwikkelen richting die intermediair. Dan is het alleen aan bedrijf X om te bepalen in hoeverre zij die intermediair dan buiten de deur willen houden wat jouw sollicitatie betreft. Wellicht zullen ze omwille van de onderlinge relatie een deel van de gebruikelijk fee betalen.
Waarmee ik dus ineens een heel stuk duurder word voor bedrijf X en dus een stuk minder aantrekkelijk om aan te nemen.

quote:
Anyway, voor jou maakt het toch vrij weinig uit? Als bedrijf X voor jou een fee wil betalen aan die intermediair dan moeten ze dat toch zelf weten? Dat je die intermediair z'n fee niet gunt op deze manier kan ik wel begrijpen, maar jij hebt verder toch niks met ze te maken. Als het verder voor jou de juiste baan is zou ik me niet druk maken over die intermediair.
Maar 'de onderlinge relatie' en dat soort gelul. Heeft niks te maken met niet gunnen (hoewel ik dat ook vind want ze hebben gewoon uit mijn directe sollicitaties te blijven), maar wel met dat de kans dat er zometeen voor een ander wordt gekozen omdat die niet duizenden euro's duurder is hiermee wel flink toeneemt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 5 december 2021 @ 04:59:02 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202476041
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 01:35 schreef EINZ het volgende:

[..]
Dat ga ik ook aangeven ja. Het zal toch te gek voor woorden zijn dat ik niet aangenomen zal worden omdat ik door de fratsen van dat intermediar ineens duizenden euro's duurder wordt.
Daar heb je zeker gelijk in! Al verwacht ik dat niet, zeker de grotere bedrijven vinden het blijkbaar geen probleem om zoveel geld aan een headhunter te betalen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202476466
Precies dat. Als ze naar eigen zeggen zo'n goede relatie hebben met die recruiter dan zijn ze dus vast ook gewend en bereid om die fees te betalen.

Je kunt natuurlijk nog wel zelf even die intermediair proberen terug te fluiten. Wat voor afspraken heb je met hem over het zomaar voorstellen zonder jouw medeweten?
pi_202476860
"doet moeilijk lastig"...wat is "moeilijk lastig" doen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202477027
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Oh en om exact deze reden heb ik altijd tegen elke recruiter gezegd dat ik onder geen enkel beding voorgesteld wil worden bij een bedrijf zonder dat ik er van weet en toestemming geef. Ook niet geanonimiseerd.
maar wat als deze het nou toch doet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202477082
Via de mail vragen naar de bevestiging van jou dat je akkoord bent dat ze je profiel aanleveren.

Alles wat je hebt goed documenteren en bewaren. Als jij kan aantonen dat je het eerste contact zelf geinitieerd hebt en zij niet kunnen aantonen dat ze contact met jou hebben gehad over de functie, is er niets dat ze je kunnen aanrekenen.

Tevens is het vreemd dat zij weten dat jij solliciteert, hoe zijn ze daar achter gekomen? Heb je dat zelf verteld? Hebben ze ook de datum doorgegeven van aanmelding?

Laat je niet intimideren!
  zondag 5 december 2021 @ 11:21:09 #16
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202477684
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 09:03 schreef Wiedanwel het volgende:
Precies dat. Als ze naar eigen zeggen zo'n goede relatie hebben met die recruiter dan zijn ze dus vast ook gewend en bereid om die fees te betalen.

Je kunt natuurlijk nog wel zelf even die intermediair proberen terug te fluiten. Wat voor afspraken heb je met hem over het zomaar voorstellen zonder jouw medeweten?
Ik had uitdrukkelijk afgesproken dat ze me niet zonder kennisgeving zouden voorstellen. Stel dat dat een bedrijf is waar ik echt niet voor wil werken (zoals bol of coolblue), dan ligt mijn CV daar wel.

Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze over en achter mijn rug om zo met mijn gegevens omgaan. Ik heb zin om ze een dikke vinger te geven.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 5 december 2021 @ 11:21:54 #17
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202477691
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar wat als deze het nou toch doet?
Goeie vraag, ik vind dat een schandalige handeling.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 5 december 2021 @ 11:24:56 #18
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202477727
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2021 10:20 schreef _I het volgende:
Via de mail vragen naar de bevestiging van jou dat je akkoord bent dat ze je profiel aanleveren.

Alles wat je hebt goed documenteren en bewaren. Als jij kan aantonen dat je het eerste contact zelf geinitieerd hebt en zij niet kunnen aantonen dat ze contact met jou hebben gehad over de functie, is er niets dat ze je kunnen aanrekenen.
Mij valt ook niets aan te rekenen. Het gaat me erom dat ik dadelijk misschien duizenden euro's duurder word voor bedrijf X en voor een ander kiezen. En ik vind het principieel onjuist dat een intermediair zich er zo brutaalwijs tussen drukt.

quote:
Tevens is het vreemd dat zij weten dat jij solliciteert, hoe zijn ze daar achter gekomen? Heb je dat zelf verteld? Hebben ze ook de datum doorgegeven van aanmelding?
Zij zagen de vacature en hebben mijn CV daar op aangeboden, zonder dat ik dat wist.

quote:
Laat je niet intimideren!
Lolnee ;)
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202477807
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:24 schreef EINZ het volgende:

[..]
Mij valt ook niets aan te rekenen. Het gaat me erom dat ik dadelijk misschien duizenden euro's duurder word voor bedrijf X en voor een ander kiezen. En ik vind het principieel onjuist dat een intermediair zich er zo brutaalwijs tussen drukt.
[..]
Zij zagen de vacature en hebben mijn CV daar op aangeboden, zonder dat ik dat wist.
[..]
Lolnee ;)
Dan geef je aan bij dr werkgever dat je direct hebt gesolliciteerd en er niemand aanspraak kan maken op de plaatsingskosten.

En stuur een boze mail over het aanbieden van je cv zonder overleg en vraag naar alle andere sollicitaties die ze hebben gedaan.

Laatste wat je wil is de baan kwijtraken vanwege extra bijkomende kosten die niet terecht zijn!
pi_202477996
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:21 schreef EINZ het volgende:
Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze over en achter mijn rug om zo met mijn gegevens omgaan. Ik heb zin om ze een dikke vinger te geven.
Je hebt een cowboy getroffen, zoals er zoveel zijn n die hoek van arbeidsbemiddeling.

Ik heb er ook mee te maken gehad; ik beperk me tot een zeer beperkt aantal, evt. wil ik je via een DM wel op de hoogte stellen.

Diegenen waar ik ooit bij op bezoek ben geweest, heb ik allemaal aangeschreven met het verzoek alle gegevens uit hun bestanden te verwijderen. Je wilt niet weten wat ze allemaal doorverkopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage zondag 5 december 2021 @ 11:52:34 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_202478013
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2021 11:31 schreef _I het volgende:

[..]
Dan geef je aan bij dr werkgever dat je direct hebt gesolliciteerd en er niemand aanspraak kan maken op de plaatsingskosten.

En stuur een boze mail over het aanbieden van je cv zonder overleg en vraag naar alle andere sollicitaties die ze hebben gedaan.

Laatste wat je wil is de baan kwijtraken vanwege extra bijkomende kosten die niet terecht zijn!
Misschien moet je het hele topic even lezen voor je reageert :{
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_202478370
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:52 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Misschien moet je het hele topic even lezen voor je reageert :{
Vermoeiend. ;(
Wat is er dan afwijkend volgens jou?
pi_202479027
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 01:41 schreef EINZ het volgende:
Waarmee ik dus ineens een heel stuk duurder word voor bedrijf X en dus een stuk minder aantrekkelijk om aan te nemen.
[..]
Maar 'de onderlinge relatie' en dat soort gelul. Heeft niks te maken met niet gunnen (hoewel ik dat ook vind want ze hebben gewoon uit mijn directe sollicitaties te blijven), maar wel met dat de kans dat er zometeen voor een ander wordt gekozen omdat die niet duizenden euro's duurder is hiermee wel flink toeneemt.
Als bedrijf X de relatie met de intermediair zo belangrijk vind dan maken ze daar blijkbaar veel gebruik van en zijn ze dus ook gewend om een fee te betalen. Als jij voor hun de geschikte kandidaat bent dan gaat die fee echt geen rol spelen in de beslissing om jou al dan niet aan te nemen. Zo'n fee is ten opzichte van de totale personeelskosten van een medewerker gewoon peanuts.
pi_202479113
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2021 11:31 schreef _I het volgende:
En stuur een boze mail over het aanbieden van je cv zonder overleg en vraag naar alle andere sollicitaties die ze hebben gedaan.

Laatste wat je wil is de baan kwijtraken vanwege extra bijkomende kosten die niet terecht zijn!
Ik zou in deze fase zeker geen contact zoeken met die intermediair als je weet dat het bedrijf waar je solliciteert daar een goede relatie mee heeft. Lijkt me vrij onverstandig, want je kan er hooguit je kansen door verslechteren. En die baan ga je niet "kwijtraken" door bijkomende kosten bij een bedrijf waar dergelijke kosten gebruikelijk zijn.
pi_202479363
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:29 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik zou in deze fase zeker geen contact zoeken met die intermediair als je weet dat het bedrijf waar je solliciteert daar een goede relatie mee heeft. Lijkt me vrij onverstandig, want je kan er hooguit je kansen door verslechteren. En die baan ga je niet "kwijtraken" door bijkomende kosten bij een bedrijf waar dergelijke kosten gebruikelijk zijn.
Dat kan, ik sta daar duidelijk anders in.

Als ik mijn nieuwe werkgever kosten kan besparen wegens zulke praktijken, zou ik daar voor kiezen. Als het bedrijf aangeeft toch te gaan betalen, zou ik weer niet voor het bedrijf kiezen.

Jij beredeneert vanuit de positie dat je de baan wil, ik vanuit principiële bezwaren.
pi_202479758
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2021 13:53 schreef _I het volgende:
Dat kan, ik sta daar duidelijk anders in.

Als ik mijn nieuwe werkgever kosten kan besparen wegens zulke praktijken, zou ik daar voor kiezen. Als het bedrijf aangeeft toch te gaan betalen, zou ik weer niet voor het bedrijf kiezen.

Jij beredeneert vanuit de positie dat je de baan wil, ik vanuit principiële bezwaren.
Ik beredeneer het inderdaad vanuit de positie waarin TS zit.

Het aspect van kosten besparen boeit die nieuwe werkgever niet, want de relatie met de intermediair is blijkbaar belangrijker. Dan zie ik niet in waarom je vanuit de positie dat je die baan wil hebben principiële bezwaren zou hebben over een relatie tussen een nieuwe werkgever en een intermediair. Daar heeft TS verder toch niks mee te maken.
pi_202479858
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik beredeneer het inderdaad vanuit de positie waarin TS zit.

Het aspect van kosten besparen boeit die nieuwe werkgever niet, want de relatie met de intermediair is blijkbaar belangrijker. Dan zie ik niet in waarom je vanuit de positie dat je die baan wil hebben principiële bezwaren zou hebben over een relatie tussen een nieuwe werkgever en een intermediair. Daar heeft TS verder toch niks mee te maken.
Blijkbaar wel, want als het volledig buiten hem stond, had hij de vraag niet gesteld.
pi_202480160
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2021 14:37 schreef _I het volgende:
Blijkbaar wel, want als het volledig buiten hem stond, had hij de vraag niet gesteld.
De vraag komt voornamelijk voort uit het feit dat hij de intermediair uit principe een dikke vinger wil geven vanwege de manier van handelen (wat ik ergens best kan begrijpen, maar wat me niet verstandig lijkt als je die baan wil hebben). Daarnaast is TS bang dat hij te duur wordt voor de nieuwe werkgever door die fee (iets wat bij dergelijke bedrijven over het algemeen geen rol speelt).

Die relatie tussen het bedrijf en de intermediair bestaat nou eenmaal en blijkbaar is dat een goede relatie. TS treedt (eventueel) in dienst bij het bedrijf en heeft dus verder niks met die intermediair van doen, tenzij we een stukje info missen. Volgens mij is het niets meer dan een eenmalige fee waar TS dus geen last van heeft.
  zondag 5 december 2021 @ 15:08:51 #29
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202480189
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als bedrijf X de relatie met de intermediair zo belangrijk vind dan maken ze daar blijkbaar veel gebruik van en zijn ze dus ook gewend om een fee te betalen. Als jij voor hun de geschikte kandidaat bent dan gaat die fee echt geen rol spelen in de beslissing om jou al dan niet aan te nemen. Zo'n fee is ten opzichte van de totale personeelskosten van een medewerker gewoon peanuts.
Maar als de keuze daardoor op een andere medewerker valt, ben ik mooi de lul -O-
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zondag 5 december 2021 @ 15:10:45 #30
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202480216
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik beredeneer het inderdaad vanuit de positie waarin TS zit.

Het aspect van kosten besparen boeit die nieuwe werkgever niet, want de relatie met de intermediair is blijkbaar belangrijker. Dan zie ik niet in waarom je vanuit de positie dat je die baan wil hebben principiële bezwaren zou hebben over een relatie tussen een nieuwe werkgever en een intermediair. Daar heeft TS verder toch niks mee te maken.
Vanuit het hoog houden van de goede relatie zou het intermediair natuurlijk ook gewoon zijn keutel kunnen intrekken.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202480346
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:08 schreef EINZ het volgende:
Maar als de keuze daardoor op een andere medewerker valt, ben ik mooi de lul -O-
Die keuze wordt niet bepaald door die fee.
Als jij de geschikte kandidaat bent voor het bedrijf laten ze dat echt niet afhangen van die fee.

quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:10 schreef EINZ het volgende:
Vanuit het hoog houden van de goede relatie zou het intermediair natuurlijk ook gewoon zijn keutel kunnen intrekken.
Waarschijnlijk zullen ze vanuit het oogpunt van de goede relatie de gebruikelijke fee halveren of iets dergelijks. De sleutel ligt bij bedrijf x zelf natuurlijk. Als zij aantonen dat ze al in contact met jou waren voordat de intermediair jouw CV aanleverde hoeven ze ook geen fee te betalen. Keuze van het bedrijf zelf.
  zondag 5 december 2021 @ 20:44:31 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202487389
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar wat als deze het nou toch doet?
Dan doe ik geen zaken meer met die tent.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 december 2021 @ 16:16:30 #33
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202498935
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Die keuze wordt niet bepaald door die fee.
Als jij de geschikte kandidaat bent voor het bedrijf laten ze dat echt niet afhangen van die fee.
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik weet dat er andere kanidaten naar de laatste ronde zijn gegaan. En daar kom je niet terecht als je niet heel geschikt bent voor die rol.

quote:
[..]
Waarschijnlijk zullen ze vanuit het oogpunt van de goede relatie de gebruikelijke fee halveren of iets dergelijks. De sleutel ligt bij bedrijf x zelf natuurlijk. Als zij aantonen dat ze al in contact met jou waren voordat de intermediair jouw CV aanleverde hoeven ze ook geen fee te betalen. Keuze van het bedrijf zelf.
Vind je het dan niet schandalig dat ze over en achter mijn rug om geld proberen te scoren voor niks, wat mogelijk ten koste gaat van mij? Het feit dat ze dat risico al nemen vind ik meer dan schandalig.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202499870
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:16 schreef EINZ het volgende:
Vind je het dan niet schandalig dat ze over en achter mijn rug om geld proberen te scoren voor niks, wat mogelijk ten koste gaat van mij? Het feit dat ze dat risico al nemen vind ik meer dan schandalig.
Je doet toch zelf zaken met zo een kut toko? Ik weet niet wat voor branche je zoekt dat je dit doet, maar ik ben altijd zeer zorgvuldig met de recruiters waar ik mee werk en daar krijgen ze van mij ook een stukje waardering voor terug, bijvoorbeeld een stukje exclusiviteit dat ik niet met andere recruiters in zee ga, en dat ik in die periode niet zonder afstemming met bedrijven zelf spreek. Clubs zoals jij die dragen echt niets bij, en meestal gaat je CV onder op de hoop (ik beoordeel zelf ook CV's), van dit soort clubs hebben we meestal een apart filter: Grote Hoop, die gebruiken we soms nog wel eens om te zoeken naar een specifieke skill.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202500003
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:16 schreef EINZ het volgende:

[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik weet dat er andere kanidaten naar de laatste ronde zijn gegaan. En daar kom je niet terecht als je niet heel geschikt bent voor die rol.
Even gemist, maar jij bent niet geselecteerd voor de 2de ronde dus? Dan gok ik dat het niet door de recruiter komt, maar dat ze anderen beter geschikt vonden voor de rol. Blijkbaar lag de vacature ook bij dat W&S bureau dus was er budget voor de aanbrengfee.

quote:
Vind je het dan niet schandalig dat ze over en achter mijn rug om geld proberen te scoren voor niks, wat mogelijk ten koste gaat van mij? Het feit dat ze dat risico al nemen vind ik meer dan schandalig.
Helaas zijn er extreem veel slechte recruiters (ook bij redelijke bureaus) en maar heel weinig goede, althans in mijn ervaring. Meeste zitten er alleen om met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk kandidaten te plaatsen (an sich ook hun rol), maar de meeste zijn CV-schuivers en doen verder geen moeite.
Kwestie van contact afkappen en op naar de volgende.
pi_202505610
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 17:46 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Even gemist, maar jij bent niet geselecteerd voor de 2de ronde dus? Dan gok ik dat het niet door de recruiter komt, maar dat ze anderen beter geschikt vonden voor de rol. Blijkbaar lag de vacature ook bij dat W&S bureau dus was er budget voor de aanbrengfee.
[..]
Helaas zijn er extreem veel slechte recruiters (ook bij redelijke bureaus) en maar heel weinig goede, althans in mijn ervaring. Meeste zitten er alleen om met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk kandidaten te plaatsen (an sich ook hun rol), maar de meeste zijn CV-schuivers en doen verder geen moeite.
Kwestie van contact afkappen en op naar de volgende.
Natuurlijk niet. Het komt niet door de fee, maar door het risico op een claim. Zelfs de grote jongens trekken hier soms hun handen van af, die boetes als je ze zomaar passeert liegen er niet om. Als werknemer had ik al hele maandsalarissen, kan je nagaan hoe het is voor een opdrachtgever. Niet zo gek ook; die intermediair moet ergens van betaald worden.

Maar goed, in dit geval was de intermediair ook wel erg brutaal, ik moet altijd specifiek een akkoord geven om mezelf te laten voorstellen, soms moet ik er zelfs een document voor tekenen.
pi_202507373
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 23:51 schreef Daboman het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Het komt niet door de fee, maar door het risico op een claim. Zelfs de grote jongens trekken hier soms hun handen van af, die boetes als je ze zomaar passeert liegen er niet om. Als werknemer had ik al hele maandsalarissen, kan je nagaan hoe het is voor een opdrachtgever. Niet zo gek ook; die intermediair moet ergens van betaald worden.

Maar goed, in dit geval was de intermediair ook wel erg brutaal, ik moet altijd specifiek een akkoord geven om mezelf te laten voorstellen, soms moet ik er zelfs een document voor tekenen.
Hij moet betaald worden voor de meerwaarde die hij levert. Die is bij veel cowboys niet aanwezig. Toch bestaan ze nog.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:14:28 #38
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202512992
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 17:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je doet toch zelf zaken met zo een kut toko? Ik weet niet wat voor branche je zoekt dat je dit doet, maar ik ben altijd zeer zorgvuldig met de recruiters waar ik mee werk en daar krijgen ze van mij ook een stukje waardering voor terug, bijvoorbeeld een stukje exclusiviteit dat ik niet met andere recruiters in zee ga, en dat ik in die periode niet zonder afstemming met bedrijven zelf spreek. Clubs zoals jij die dragen echt niets bij, en meestal gaat je CV onder op de hoop (ik beoordeel zelf ook CV's), van dit soort clubs hebben we meestal een apart filter: Grote Hoop, die gebruiken we soms nog wel eens om te zoeken naar een specifieke skill.
Ja wist ik veel van tevoren van dat cowboygehalte?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:16:45 #39
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202513028
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 17:46 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Even gemist, maar jij bent niet geselecteerd voor de 2de ronde dus? Dan gok ik dat het niet door de recruiter komt, maar dat ze anderen beter geschikt vonden voor de rol. Blijkbaar lag de vacature ook bij dat W&S bureau dus was er budget voor de aanbrengfee.
Ik zit in de laatste rond inderdaad, en met een paar anderen gaan ze natuurlijk de meest voordelige keuze maken.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202515079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:14 schreef EINZ het volgende:

[..]
Ja wist ik veel van tevoren van dat cowboygehalte?
Dat je vooraf geen onderzoek doet is toch je eigen fout? Pro tip lees dingen na voor je je handtekening zet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202516207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:16 schreef EINZ het volgende:

[..]
Ik zit in de laatste rond inderdaad, en met een paar anderen gaan ze natuurlijk de meest voordelige keuze maken.
Niet zo zeker van zijn, zoals gezegd, ze hebben de opdracht ook bij de recruiter neergelegd en dus hebben ze het budget ervoor. Zeker in deze tijd is het enorm moeilijk om aan (goed!) personeel te komen.
Op je totale loonkosten tijdens je dienstverband stelt die fee (er is geen claim, het zal puur een W&S fee zijn) echt heel weinig voorstellen. Dat de werkwijze van deze recruiter uitermate onprofessioneel is, is duidelijk.
Als het je echt dwars zit, moet je uit de procedure stappen en recruiter vertellen op te zouten en je CV uit hun database te verwijderen. voor de rest kun je weinig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat je vooraf geen onderzoek doet is toch je eigen fout? Pro tip lees dingen na voor je je handtekening zet.
Je zet nergens je handtekening als je je inschrijft bij een recruiter. En het verloop bij recruiters is zo hoog, dat je met de ene persoon afspraken kunt maken die door een volgende domweg genegeerd worden. Of als er iemand hoog zit zijn target te halen dit jaar (en dus bonus te halen) gebeuren er ook nog wel eens rare dingen.
Sterker nog, er zijn doodleuk bureaus die je gegevens van LinkedIn trekken en je op die manier aanbieden bij hun klanten. Dus beetje erg makkelijk en kort door de bocht geschoten.
pi_202517908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:16 schreef EINZ het volgende:

[..]
Ik zit in de laatste rond inderdaad, en met een paar anderen gaan ze natuurlijk de meest voordelige keuze maken.
Ik mag aannemen dat een werkgever de meest geschikte kandidaat aanneemt (en dat is niet hetzelfde als de goedkoopste).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202520269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:27 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

Je zet nergens je handtekening als je je inschrijft bij een recruiter. En het verloop bij recruiters is zo hoog, dat je met de ene persoon afspraken kunt maken die door een volgende domweg genegeerd worden. Of als er iemand hoog zit zijn target te halen dit jaar (en dus bonus te halen) gebeuren er ook nog wel eens rare dingen.
Sterker nog, er zijn doodleuk bureaus die je gegevens van LinkedIn trekken en je op die manier aanbieden bij hun klanten. Dus beetje erg makkelijk en kort door de bocht geschoten.
Misschien geen handtekening, maar je gaat wel akkoord met hun voorwaarden, daarnaast is het laatste flauwekul, en als het al zo is dan voldoet een block prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202520470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 02:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien geen handtekening, maar je gaat wel akkoord met hun voorwaarden, daarnaast is het laatste flauwekul, en als het al zo is dan voldoet een block prima.
Die voorwaarden bespreek je, maar als bij een groter bureau een andere recruiter dan waar je mee hebt gesproken zich daar niet aan houdt...
Laatste is zeker geen flauwe kul, het gebeurt domweg. Zelf meegemaakt en genoege in mijn netwerk gehoord.Zitten domweg enorm veel cowboys tussen die voor de snelle fee gaan en daar niets voor schuwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 08-12-2021 06:32:57 (Edit) ]
pi_202520634
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 06:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Die voorwaarden bespreek je, maar als bij een groter bureau een andere recruiter dan waar je mee hebt gesproken zich daar niet aan houdt...
Laatste is zeker geen flauwe kul, het gebeurt domweg. Zelf meegemaakt en genoege in mijn netwerk gehoord.Zitten domweg enorm veel cowboys tussen die voor de snelle fee gaan en daar niets voor schuwen.
Ik ken ze maar al te goed, maar sinds de AVG doen ze dit niet meer, kans is veel te groot dat ze gesnapt worden.
Als je ook beetje slim bent is dit heel makkelijk te voorkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:13:20 #46
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202613123
Wel aangenomen tho *O*
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202615300
Met of zonder intermediair?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:35:25 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202619505
Ik heb een keer gehad dat bureau A een baan had bij bedrijf X, waarna ik even later ook door bureau B werd benaderd voor dezelfde functie. Bureau B beweerde exclusieve rechten te hebben bij bedrijf X.

Bureau A was vasthoudend en deed waarschijnlijk aan cowboy-praktijken en Bureau B was ziedend nadat ik vertelde dat ik door Bureau A was benaderd. Ik kon nooit weten of hun claim op exclusiviteit klopte. Maar ik mocht Bedrijf X natuurlijk ook niet zelf benaderen :') Bureau B was ontzettend onbeleefd, haast aggressief tegen mij, terwijl ik er ook niks aan kon doen :')

Ik ben uiteindelijk nergens uitgenodigd voor een gesprek, want ongeschikt :') _O_
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:54:11 #49
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202622717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:32 schreef jeroen25 het volgende:
Met of zonder intermediair?
Zonder intermediair *O*
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:54:57 #50
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202622735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb een keer gehad dat bureau A een baan had bij bedrijf X, waarna ik even later ook door bureau B werd benaderd voor dezelfde functie. Bureau B beweerde exclusieve rechten te hebben bij bedrijf X.

Bureau A was vasthoudend en deed waarschijnlijk aan cowboy-praktijken en Bureau B was ziedend nadat ik vertelde dat ik door Bureau A was benaderd. Ik kon nooit weten of hun claim op exclusiviteit klopte. Maar ik mocht Bedrijf X natuurlijk ook niet zelf benaderen :') Bureau B was ontzettend onbeleefd, haast aggressief tegen mij, terwijl ik er ook niks aan kon doen :')

Ik ben uiteindelijk nergens uitgenodigd voor een gesprek, want ongeschikt :') _O_
Dan had ik bedrijf X opgebeld en verteld wat je is overkomen wat B over hen zegt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')