abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203403970
Even een hele andere vraag: Bas helpt inmiddels veel mee in de keuken en ik wil een mes waar hij fijn mee kan snijden. Alleen is een aardappelschilmes nog niet echt verstandig, iets met trial & error :+ . Wat voor mes gebruiken jullie peuters?
  FOK!fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:32 #252
148247 taxibabe
pi_203404170
Thomas is nog niet zo ver, maar een rondje google gaf deze als tip: https://happybento.nl/merk/kiddikutter/
pi_203404179
Wij gebruiken een kinderkoksmes van Le petit chef met een vingerbeschermer (die hoort daar bij) , maar daar moet je wel echt bijblijven en Jip z'n vingers die zijn nog wel wat klein voor die beschermer, dus ook dat moet je goed checken. Maar het snijdt wel goed, want het is gewoon een vlijmscherp mes :P
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:16:31 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203404908
Kidicutter! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203406333
Ik vind het ook regelmatig best pittig. Zeker de momenten dat niets goed is en ik hem ff niet kan bereiken. En dat gegooi met alles als hij boos is :X
En toch vind ik het leuker dan de babytijd. De grappige uitspraken en zien hoe hij dingen leert. En als hij lief is is het ook echt super schattig. Never a dull moment.

Die kidicutter ga ik onthouden. Dat is nu nog wat vroeg, hij is nog maar net begonnen met zelf brood proberen smeren en dat mes verdwijnt af en toe in zijn mond...
pi_203406369
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:31 schreef Aure het volgende:
Wij gebruiken een kinderkoksmes van Le petit chef met een vingerbeschermer (die hoort daar bij) , maar daar moet je wel echt bijblijven en Jip z'n vingers die zijn nog wel wat klein voor die beschermer, dus ook dat moet je goed checken. Maar het snijdt wel goed, want het is gewoon een vlijmscherp mes :P
Ja ik twijfel dus of deze verstandig is, ik denk dat het dan eerst de kidikutter gaat worden. De le petit chef kan over 2,5 jaar ook nog wel als hij wat leerbaarder is met messen, want ik wil het wel even volgens de scoutingregels gelijk aanleren :s)
pi_203407097
Ik heb het kindermes van de ikea in de la liggen maar denk dat de kidikutter geen gek idee is als tussenstap.
pi_203414964
Mini-ToT begint echt steeds meer en meer te praten! *O*
Gisteravond was hij flink moe, en als hij moe is wordt hij steeds rebelser; hij zat zijn speelgoed van de trap af te flikkeren. :')
We hebben hem gecorrigeerd waardoor hij overstuur werd (maakt niet uit hoe lief je zegt dat iets niet mag; in zulke gevallen raakt hij gewoon echt overstuur) en mevrouw ToT wilde hem troosten.
Hij werd nog bozer, wees naar zijn bedje en riep: "NEE! IK GA SLAPEN! NAAR MIJN BEDJE!!!"
Hij is er boos in gekropen, we hebben hem samen lief ingestopt en hij viel zo in slaap.

Maar we waren echt SUUUUUPERblij dat hij zijn eerste echte volzin heeft gezegd! *O*
pi_203419324
Zo zeg, hier ben ik al heel lang niet meer geweest. Mijn mini is sinds een goede week ook een peuter :D Leuk om hier weer wat mee te lezen, en gelijk een goede tip van die kiddikutter :Y
pi_203443936
Welkom Chan :s)

Hebben jullie tips voor een opvolg loopfiets? Hij heeft nu zo'n houten driewieler die je kunt ombouwen tot tweewieler, maar daar is hij al te groot voor. Ik was aan het kijken naar een Puky maar voor het geld van een tweedehandse heb je een nieuwe "angels & bandits". Goed merk? Of andere tips?
Geen houten, dat is me te zwaar :+
pi_203444464
wij hebben 2ehands puky's. Even goed zoeken want ik heb voor de loopfietsjes niet het bedrag van een nieuwe angels en bandits hoeven neerleggen.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:11:06 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203444566
Wij hebben een bandits en angels van hout die juist vele malen lichter is dan de plastic en metalen varianten van de kinderen van mijn broer.

Check het gewicht dus even bij de specs.

Onze oudste gebruikt haar houten b&a nog, ze is nu ruim 3 en wordt er echt te groot voor met haar 96 cm. De opvolger is een gewone fiets in 12 inch, die gebruikt ze ook al een hele tijd. Kan ze prima mee uit de voeten. Is alleen wel zwaar als ze niet meer wilt fietsen -O-

Hier btw korting op loopfietsjes vanaf 3 jaar: https://www.loopfiets.nl/loopfiets-3-jaar
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203454970
-O- Ik heb corona, we zitten in quarantaine en vannacht had Mini-ToT stevige koorts en zat enorm te hoesten.
pi_203455082
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:30 schreef B.ertha het volgende:
Welkom Chan :s)

Hebben jullie tips voor een opvolg loopfiets? Hij heeft nu zo'n houten driewieler die je kunt ombouwen tot tweewieler, maar daar is hij al te groot voor. Ik was aan het kijken naar een Puky maar voor het geld van een tweedehandse heb je een nieuwe "angels & bandits". Goed merk? Of andere tips?
Geen houten, dat is me te zwaar :+
Wij hebben deze:
Bekijk Bandit 2 in 1 Classic Hout - Loopfiets op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Die kan je ombouwen, dus eerst laag en dan hoog. En dan kan je het zadel steeds op hoogte aanpassen. Mijn kleuter is 1,09 meter en past er nog op, fiets staat nu wel op de allerhoogste stand.

ToT beterschap voor jullie! :*
pi_203455103
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:21 schreef Malteser het volgende:

[..]
Wij hebben deze:
Bekijk Bandit 2 in 1 Classic Hout - Loopfiets op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Die kan je ombouwen, dus eerst laag en dan hoog. En dan kan je het zadel steeds op hoogte aanpassen. Mijn kleuter is 1,09 meter en past er nog op, fiets staat nu wel op de allerhoogste stand.

Dank je! :* Hij ligt nu nog te slapen. Hopelijk wordt hij straks kiplekker wakker. :)

Zo'n loopfiets hebben we hier ook gehad, maar als driewieler was het enorm frustrerend omdat hij met zijn hakken steeds tegen de as aan kwam, en als loopfietsje was het zadel in de hoogste stand al te laag.
Was een ander merk, maar zo op het oog zag het het zelfde er uit. :)
Edit: toch iets anders, het wsa deze: https://www.bol.com/be/nl(...)5/?s2a=#productTitle
In jouw voorbeeld kan het frame ook omgekeerd worden voor extra hoogte! ^O^
pi_203455107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:21 schreef Malteser het volgende:

[..]
Wij hebben deze:

Thanks. Die lijkt op die van ons, maar die kan dus niet hoog genoeg. Met ca. 95 cm zitten zijn benen al bijna op 90 graden.

Beterschap TOT
pi_203455128
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Thanks. Die lijkt op die van ons, maar die kan dus niet hoog genoeg. Met ca. 95 cm zitten zijn benen al bijna op 90 graden.

Beterschap TOT
Dank je! :)
Ja ik verwachtte niet dat hij zo ziek zou worden; voor kinderen van 3 zou het virus toch redelijk onschuldig moeten zijn? -O-
pi_203455150
Smurf lijkt nachtangsten te hebben. Dat of enorme driftbuien. Het is echt ontzettend lastig, hij blijft er rustig een uur of anderhalf uur in hangen, hij schreeuwt de longen uit zijn lijf en niks werkt. Hij lijkt alleen maar bozer te worden als we lief doen of dingen voorstellen. Daarin lijkt het wel op wat Dr. Google nachtangsten noemt.
Maar hetgeen mij doet twijfelen is dat hij dus wel reageert op ons en zijn omgeving. Doen we de lamp aan, dan roept hij 'uit uit uit' en doen we hem dan weer uit, dan is het 'aan aan aan'. Idem voor de slaapzak die moet dan ineens uit en dan werkt hij fysiek tegen en moet ie toch aan. Of hij gaat bewust op zoek naar de speen, gooit die weg, schreeuwt 'speen' en pakt hem dan om weer weg te gooien.

En wij weten echt niet meer wat te doen :'(
pi_203455154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja ik verwachtte niet dat hij zo ziek zou worden; voor kinderen van 3 zou het virus toch redelijk onschuldig moeten zijn? -O-
Ja, dat zijn wel de verhalen. Sneu zeg :{
pi_203455169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:29 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja, dat zijn wel de verhalen. Sneu zeg :{
Gisteren overdag was er nog weinig aan de hand. Ja hij viel 's middags even op de bank in slaap en voelde toen wat warm aan, maar daarna was hij weer vrolijk en actief. Ook toen hij naar bed ging was er niks aan de hand, maar een uurtje later was het helemaal mis.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 09:33:36 #271
148247 taxibabe
pi_203455195
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Thomas is er ook een week goed ziek van geweest, 39 graden koorts en zelfs met 3x per dag paracetamol kwam de koorts er door heen. Hij heeft vooral veel geslapen, eten ging wel een stuk slechter. Maar hij dronk gelukkig nog goed en goede plasluiers. We hebben 1 x de hap en 1 x de huisarts gebeld. Maar je kan gewoon niet veel doen. Tegen het hoesten kun je nog hoestsiroop geven, dat verlicht een beetje.
pi_203455229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:33 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Thomas is er ook een week goed ziek van geweest, 39 graden koorts en zelfs met 3x per dag paracetamol kwam de koorts er door heen. Hij heeft vooral veel geslapen, eten ging wel een stuk slechter. Maar hij dronk gelukkig nog goed en goede plasluiers. We hebben 1 x de hap en 1 x de huisarts gebeld. Maar je kan gewoon niet veel doen. Tegen het hoesten kun je nog hoestsiroop geven, dat verlicht een beetje.
-O- Oeiiii niet fijn!
Ik had juist overal gehoord / gelezen dat het voor de kleintjes juist niks voorstelde.
Ja ik heb hem vannacht wel wat hoestdrank gegeven, dat broomhexine-spul van Kruidvat.
Tijm is hij mogelijk allergisch voor en dat spul met zoethout en anijs enzo gruwelt hij van.
pi_203455232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:28 schreef B.ertha het volgende:
Smurf lijkt nachtangsten te hebben. Dat of enorme driftbuien. Het is echt ontzettend lastig, hij blijft er rustig een uur of anderhalf uur in hangen, hij schreeuwt de longen uit zijn lijf en niks werkt. Hij lijkt alleen maar bozer te worden als we lief doen of dingen voorstellen. Daarin lijkt het wel op wat Dr. Google nachtangsten noemt.
Maar hetgeen mij doet twijfelen is dat hij dus wel reageert op ons en zijn omgeving. Doen we de lamp aan, dan roept hij 'uit uit uit' en doen we hem dan weer uit, dan is het 'aan aan aan'. Idem voor de slaapzak die moet dan ineens uit en dan werkt hij fysiek tegen en moet ie toch aan. Of hij gaat bewust op zoek naar de speen, gooit die weg, schreeuwt 'speen' en pakt hem dan om weer weg te gooien.

En wij weten echt niet meer wat te doen :'(
Al geprobeerd om helemaal niets te doen, eventueel erbij te zitten maar dan echt niets doen behalve aanwezig zijn?
Dat hij reageert past volgens mij wel bij nachtangst, het lijkt alsof ze wakker zijn maar dat zijn ze niet en doordat er een reactie terug komt gaan ze niet weer in diepere slaap.
pi_203455247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:36 schreef ToT het volgende:
dat broomhexine-spul van Kruidvat.
dat is toch pas vanaf 5 jaar of heb je een andere versie?
pi_203455293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:38 schreef Elleska het volgende:

[..]
dat is toch pas vanaf 5 jaar of heb je een andere versie?
Andere versie. :Y Half zo sterk, is vanaf 2 jaar, geloof ik. (Sowieso ff laten voorlichten.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')