en - ik meen - een zicht minder dan 200 meter (mistlampen voor) en 50 meter (mistlampen achter).quote:Op maandag 17 januari 2022 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je mag alleen mistlampen aan bij mist, sneeuw of regen.
Donker hoort daar niet bij.
Volgens mij is er verschil met de hoogte vanaf de grond waarop de lampen gemonteerd moeten zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 15:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan? Als ik mijn mistlamp knopje eruit sloop en de lichten aan het contact koppel en zo instel dat ze uitgaan met dimlicht is het een drl geworden. Misschien dat het officieel een ander type lampje/behuizing is dus je zou dat nog kunnen vervangen maar dat zullen de meeste mensen op afstand niet zien. En denk ook niet dat de apk keurmeester lampjes eruit gaat draaien om te zien of het nou een mistlamp of drl is.
Waar het licht op de weg valt. Mistlicht verlicht de weg onder de mist, waar je jezelf met grootlicht zou verblinden. Mistlicht voor gaat om zicht, niet om zichtbaarheid.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij is er verschil met de hoogte vanaf de grond waarop de lampen gemonteerd moeten zijn.
Dat er hele duidelijke regels zijn wanneer je mistverlichting mag voeren. En dat is bijna nooit.quote:
Nee hoor, er zijn ook auto’s waarbij de mistlampen in dezelfde unit als van het dimlicht zit gemonteerd.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij is er verschil met de hoogte vanaf de grond waarop de lampen gemonteerd moeten zijn.
Ik heb het niet over de regels maar over de lampen.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat er hele duidelijke regels zijn wanneer je mistverlichting mag voeren. En dat is bijna nooit.
Ja, in mist, sneeuw of regen. Maar dus niet omdat het donker is.quote:Op maandag 17 januari 2022 16:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en - ik meen - een zicht minder dan 200 meter (mistlampen voor) en 50 meter (mistlampen achter).
OKe, ik wist niet dat je on-line oogarts was.quote:Op maandag 17 januari 2022 15:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat in jouw geval zo is, dan moet jij niet meer rijden in het donker. Dan ben je een gevaar op de weg.
Goed afgestelde mistlampen schijnen enkel laag op de weg, zitten dan ook laag gemonteerd (niet te verwarren met verstralers). Als je daar last van hebt zit dat tussen je oren, niet in je ogen.quote:Mistlampen ook. Jij bent zeker dat postbus 51 filmpje uit de jaren '90 vergeten? Waarin de automobilist die onterecht mistlampen voerde asociaal werd genoemd? Dat is nog steeds zo.
Bij sommige auto's is intussen de rand van de koplamp "DRL", dus dat zou dan vrij hoog zijn (itt mistlampen).quote:Op maandag 17 januari 2022 17:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat heb ik uiteraard genegeerd, want niet relevant.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de regels maar over de lampen.
Heb je daar een voorbeeld van? Ik ken dat echt niet.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook auto’s waarbij de mistlampen in dezelfde unit als van het dimlicht zit gemonteerd.
Jij zegt zelf dat jouw zicht ernstig gehinderd is in het donker. Dan heb je overduidelijk een probleem met je ogen.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:35 schreef daNpy het volgende:
OKe, ik wist niet dat je on-line oogarts was.
Ja, want 4x55W is net zoveel licht als 2 x 55W.quote:Goed afgestelde mistlampen schijnen enkel laag op de weg, zitten dan ook laag gemonteerd (niet te verwarren met verstralers). Als je daar last van hebt zit dat tussen je oren, niet in je ogen.
Maar bij harde regen mogen ze juist wel aan...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[quote]Op maandag 17 januari 2022 20:35 schreef daNpy het volgende:
Een Fokker heeft me er een hele tijd terug op gewezen dat bij een nat en spiegelend wegdek de mistlampen wel vervelend kunnen reflecteren, en sindsdien zet ik ze dan ook netjes niet aan
Ik weet ze niet allemaal, maar bijv. de VW Golf IV en Bora hadden dat. Volgens mij een bepaalde generatie Iveco Daily ook.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van? Ik ken dat echt niet.
De functie van een mistlamp is om onder de mist door te schijnen om de weg te verlichten. Als die in je koplamp zit dan heb je of een heel lage auto, of de mistlamp heeft eigenlijk geen functie?
In het donker zie ik niet veel idd. Daarom zet ik licht aan.quote:Op maandag 17 januari 2022 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat jouw zicht ernstig gehinderd is in het donker. Dan heb je overduidelijk een probleem met je ogen.
Ja, er is meer licht. Daarom zet ik ze aan. Maar jij begrijpt schijnbaar niet wat lichtbeeld is.quote:Ja, want 4x55W is net zoveel licht als 2 x 55W.![]()
Blijkbaar heb jij zowel een probleem met je ogen als tussen je oren.
Dat mag je hopen. Ik hoop dat jij ooit leert wat een prettige manier van discussiëren is.quote:Ik hoop dat oom agent je een keer 95.- euro aansmeert. Mag je tegen hem zeggen dat het probleem tussen zijn oren zit.
Tsja, als je hier zelf toegeeft dat je regelmatig een overtreding begaat en er dan niet tegen kan dat iemand daar iets van zegt, moet je het of niet zeggen of hier niet komen.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:36 schreef daNpy het volgende:
Dat mag je hopen. Ik hoop dat jij ooit leert wat een prettige manier van discussiëren is.
Hoezo zou ik daar niet tegen kunnen?quote:Op maandag 17 januari 2022 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als je hier zelf toegeeft dat je regelmatig een overtreding begaat en er dan niet tegen kan dat iemand daar iets van zegt, moet je het of niet zeggen of hier niet komen.
Dat noemt men het nieuwe rijden. Deed ik ook altijd.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vrachtwagenchauffeur komt aanrijden bij een kruising met verkeerslichten. Zijn licht voor rechtdoor is rood, dus hij besluit ruim 50 meter voor de kruising alvast 25 te gaan rijden. Waardoor er 6 auto's 'klem' achter zitten die willen voorsorteren voor rechtsaf (waarvoor geen verkeerslicht is). Asociale klootzak.
Maakt het niet minder asociaal.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat noemt men het nieuwe rijden. Deed ik ook altijd.
Chauffeurs worden steeds vaker afgerekend op hun brandstofverbruik.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maakt het niet minder asociaal.
Hadden ze maar beter moeten opletten op school.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Chauffeurs worden steeds vaker afgerekend op hun brandstofverbruik.
Tja, niet iedereen is zo slim als jij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 01:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hadden ze maar beter moeten opletten op school.
Kan me er ook niet aan storen. Wat is wel ziek vind zijn al die vrachtwagens die, als ik groen heb, vanaf de andere kant vrolijk door rood komen aandenderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Het wordt chauffeurs geleerd om rollend naar het verkeerslicht te gaan. En met 25km/h hoef je echt niet heel lang te wachten. Bovendien kan de chauffeur, als het groen wordt, direct door. Wat weer scheelt voor de auto’s die achter hem aan gaan. Vind het zelf irritanter dat iemand met een personenwagen 500 meter afstand houdt bij het stoplicht zodat diegene achter hem niet kunnen afslaan.
Ja, ik ben chauffeur.
Ja maar gebeurt dat echt heel veel? Want zelf vind ik dat wel meevallen. Maar je staat met een vrachtwagen wel wat minder snel stuk dus soms is het dan beter om gewoon door te denderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan me er ook niet aan storen. Wat is wel ziek vind zijn al die vrachtwagens die, als ik groen heb, vanaf de andere kant vrolijk door rood komen aandenderen.
Als je kan anticiperen op groen dan moet je dat voor rood ook kunnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja maar gebeurt dat echt heel veel? Want zelf vind ik dat wel meevallen. Maar je staat met een vrachtwagen wel wat minder snel stuk dus soms is het dan beter om gewoon door te denderen.
Wel op mijn dagelijkse route.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja maar gebeurt dat echt heel veel? Want zelf vind ik dat wel meevallen. Maar je staat met een vrachtwagen wel wat minder snel stuk dus soms is het dan beter om gewoon door te denderen.
True.quote:Op donderdag 24 februari 2022 06:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen is zo slim als jij.
Tevens is niet iedereen zo'n egoistische zak hooi als jij. Voordat je begint te steigeren zal ik 'm even uitleggen.quote:
Verklaar nu dan eens die vrachtwagens die slingerend over de weg gaan, handheld telefoneren, verkeerd beladen zijn etc etc.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tevens is niet iedereen zo'n egoistische zak hooi als jij. Voordat je begint te steigeren zal ik 'm even uitleggen.
Die chauffeur heeft vele malen meer training in rijvaardigheid gehad dan jij ooit zal hebben. Zo'n persoon weegt continu alle factoren af om zo efficiënt mogelijk z'n (haar) beroep uit te oefenen. Daar hoort ook een stukje brandstofverbruik bij. En dat is in jouw geval een beetje verkeerd uitgepakt. Omdat meneer Captain_Jack_Sparrow wel zeker vijftien seconden tijdverlies heeft opgelopen (de horror, vijftien hele seconden die je nooit meer terugkrijgt, je zou er slachtofferhulp voor kunnen bellen) vindt hij het nodig om die chauffeur, die niets anders doet dan zijn werk, uit te maken voor asociale klootzak.
Over kortzichtigheid gesproken. Ga je schamen.
Je reageert wel zoals ik veel van jullie zie rijden, asociaal. Geen voorrang verlenen aan rechts omdat je met je telefoon bezig bent of de wereld een plezier doet om niet te remmen, door rood knallen, met 1 km per uur verschil inhalen en in de tussentijd niet naar rechts gaan, ga zo maar door. Het vak van beroepschauffeur is de laatste jaren aan het verloederen. Eeuwig zonde.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tevens is niet iedereen zo'n egoistische zak hooi als jij. Voordat je begint te steigeren zal ik 'm even uitleggen.
Die chauffeur heeft vele malen meer training in rijvaardigheid gehad dan jij ooit zal hebben. Zo'n persoon weegt continu alle factoren af om zo efficiënt mogelijk z'n (haar) beroep uit te oefenen. Daar hoort ook een stukje brandstofverbruik bij. En dat is in jouw geval een beetje verkeerd uitgepakt. Omdat meneer Captain_Jack_Sparrow wel zeker vijftien seconden tijdverlies heeft opgelopen (de horror, vijftien hele seconden die je nooit meer terugkrijgt, je zou er slachtofferhulp voor kunnen bellen) vindt hij het nodig om die chauffeur, die niets anders doet dan zijn werk, uit te maken voor asociale klootzak.
Ik heb daar geen verklaring voor, maar als je mijn mening wilt: dat zijn wel asociale klootzakken. Maar dat vindt iedereen wel, denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verklaar nu dan eens die vrachtwagens die slingerend over de weg gaan, handheld telefoneren, verkeerd beladen zijn etc etc.
PL LT BG RO enz.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verklaar nu dan eens die vrachtwagens die slingerend over de weg gaan, handheld telefoneren, verkeerd beladen zijn etc etc.
Ja Nederlandse chauffeurs doen dat echt niet wil je beweren?quote:
Okee dat zijn dus opgeleide chauffeurs. Maar al die Bulgaren en Litouwers dan? No way dat die dezelfde niveaus halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net als chauffeurs die de weg blokkeren door langzaam te rijden of door rood rijden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb daar geen verklaring voor, maar als je mijn mening wilt: dat zijn wel asociale klootzakken. Maar dat vindt iedereen wel, denk ik.
Ik heb nogal wat Truckers in de familie en kennissenkring, en dat zijn allemaal goed opgeleide chauffeurs die dat gedrag inderdaad niet vertonen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja Nederlandse chauffeurs doen dat echt niet wil je beweren?
Haha, nou ben ik het met je eens dat die gast een mongool is maar je overdrijft het wel wat. Ik heb van de gemiddelde vrachtwagenchauffeur ook echt geen hoge pet op. Ken ook wat vrachtwagenchauffeurs en dat zijn nou niet de types dat je zegt nette jongens die zich aan alle regels houden en nooit ruzie zoekenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ken redelijk wat automobilisten die nooit handheld bellen in het verkeer maar evengoed zijn er genoeg mensen die dat wel doen…quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat Truckers in de familie en kennissenkring, en dat zijn allemaal goed opgeleide chauffeurs die dat gedrag inderdaad niet vertonen.
En dat zegt de meneer die er geen probleem in ziet om met een vrachtwagen door rood te denderen. Ga je vak eens echt leren man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 05:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of dit is stemmingmakerij, of je hebt het betreffende topic maar half gelezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dat zegt de meneer die er geen probleem in ziet om met een vrachtwagen door rood te denderen. Ga je vak eens echt leren man.
Sorry, die uitspraak over dat door rood denderen was niet van jou.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of dit is stemmingmakerij, of je hebt het betreffende topic maar half gelezen.
Wat een eikel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ergernis van gisteren: bestelbus die midden op de weg stilstaat om iets af te geven. Dus ik kon er niet langs.
Ik sta duidelijk zichtbaar te wachten, bezorger komt terug… blijkt de bijrijder te zijn.
Chauffeur drukt hem in zijn achteruit… dacht het nietJij liet mij onnodig wachten, dan ga ik nu niet achteruit stiefelen zodat jij snel een bochtje kunt pikken.
Toen ging hij toch maar die vijf meter vooruit en naar de rechterkant van de straat. Waardoor ik er langs kon. Had hij al veel eerder kunnen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |