Eeeh het gaat er om dat de hardloper ZIET wat er op ‘m afkomt. Daarom rennen ze tegen het verkeer in. Hopelijk is het nu duidelijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus om de kans op een aanrijding te verkleinen, ren je 3x zoveel fietsers tegemoet
Als je als wandelaar over een weg zonder stoep loopt doe je dat toch ook? Daarbij slaat die drie keer natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus om de kans op een aanrijding te verkleinen, ren je 3x zoveel fietsers tegemoet
Ik doe dat niet.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je als wandelaar over een weg zonder stoep loopt doe je dat toch ook? Daarbij slaat die drie keer natuurlijk nergens op.
Geen idee, ik denk van niet want in principe rijdt diegene dan gewoon op de rijbaan waar inhalen toegestaan is. Maar het getuigt wel weer van de gemiddelde Nederlandse “ikke ikke ikke” houding jaquote:Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.
Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Lijkt me geen overtreding. Volgens mij staat er nergens dat hij de hele invoegstrook moet gebruiken. Eenmaal op de gewone rijbaan heeft hij voorrang op de auto's die vanaf de invoegstrook komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk van niet want in principe rijdt diegene dan gewoon op de rijbaan waar inhalen toegestaan is. Maar het getuigt wel weer van de gemiddelde Nederlandse “ikke ikke ikke” houding ja
Ik ken er geen specifieke regel voor inderdaad, maar we hebben altijd nog artikel 5:quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me geen overtreding. Volgens mij staat er nergens dat hij de hele invoegstrook moet gebruiken. Eenmaal op de gewone rijbaan heeft hij voorrang op de auto's die vanaf de invoegstrook komen.
Dus als je hierdoor echt gehinderd wordt bij het invoegen, dan kan daar prima een boete op uitgedeeld worden wat mij betreftquote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Had hetzelfde laatst ook, maar ik reed met een aanhanger. Hoewel ik prima mee kan komen met mijn auto en aanhanger, vond de Mercedes achter me dat hij prima over de witte driehoek (meteen nadat het gras ophield) in kon voegen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.
Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
In China lopen ze langs de snelweg en dan zijn ze ook slim genoeg om links te lopen zodat je nog weg kan springen voor een autoquote:Op maandag 14 maart 2022 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Eeeh het gaat er om dat de hardloper ZIET wat er op ‘m afkomt. Daarom rennen ze tegen het verkeer in. Hopelijk is het nu duidelijk.
En nee ik loop niet hard, maar ik snap ze wel.
Loslopende honden maar ook honden aan zo'n lijn van 12 meter waarbij het baasje aan de ene kant van de weg loopt en de hont aan de andere kant.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:43 schreef aloa het volgende:
Loslopende honden
Het ging net goed vanmorgen, maar scheelde weinig. Eigenaresse moest nog lachen ook.
Totdat de hond aangereden wordt, dan is het ineens janken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:43 schreef aloa het volgende:
Loslopende honden
Het ging net goed vanmorgen, maar scheelde weinig. Eigenaresse moest nog lachen ook.
Ja herkenbaar. In onze oude straat ook. Parkeervakken aan de overkant van de straat (dus max 5 meter lopen), maar bij boodschappen uitladen toch je auto half op de stoep pleurenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef DrMarten het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die te beroerd zijn 5 meter te lopen. Vanochtend bij de bakker ook weer iemand die de auto even dubbel parkeert, want alleen maar even snel de winkel in, terwijl er een paar meter verderop parkeerhavens vrij zijn.
Je ziet het zo vaak tegenwoordig, even de knipppers aan op het fietspad/losplaats/rijbaan i.p.v. even te parkeren.
Dat iedereen anders daar dan maar omheen moet zien te komen boeit ze niet.
Jupz, dat gebeurt hier in Rotterdam zo vaak. En het ergste is nog dat er vaak een parkeerplek in de buurt gewoon vrij isquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef DrMarten het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die te beroerd zijn 5 meter te lopen. Vanochtend bij de bakker ook weer iemand die de auto even dubbel parkeert, want alleen maar even snel de winkel in, terwijl er een paar meter verderop parkeerhavens vrij zijn.
Je ziet het zo vaak tegenwoordig, even de knipppers aan op het fietspad/losplaats/rijbaan i.p.v. even te parkeren.
Dat iedereen anders daar dan maar omheen moet zien te komen boeit ze niet.
Netjes dat ze later alsnog een vak opzoeken, hier parkeren ze gewoon naast de stoep. parallel aan een leeg parkeervak. En als er bij de buren een bus komt om dat er weer geklust wordt, dan niet voor het huis van de buren, maar hier nčt een stukje voor de inrit zodat mijn auto er nauwelijks (of niet) uit kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. In onze oude straat ook. Parkeervakken aan de overkant van de straat (dus max 5 meter lopen), maar bij boodschappen uitladen toch je auto half op de stoep pleuren
Om daarna je auto alsnog in het vak te parkeren
https://www.wandel.nl/nie(...)-je-het-beste-lopen/quote:Op maandag 14 maart 2022 18:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik doe dat niet.
Dat links lopen is promotie uit de tijd dat er nog geen fietspaden en reflecterende kleding was. Echter is iedereen vergeten dat de regel toen wel was dat je bij elke tegenligger in de berm ging wachten. Het idee van links lopen is nog steeds goed op een onverlichte landweg waarbij je dan wel ruimte moet hebben om in de berm te stappen.
In alle andere situaties is rechts lopen gewoon handiger voor de rest van het verkeer. Als fietsen kan je even inhouden voor een wandelaar die de zelfde kant uit gaat en er dus achter blijven. Maar als die wandelaar aan jou kant loopt moet je dus afstappen want een wandelaar gaat echt nooit niet even een stapje de berm in voor een fietser.
Nee. Jij moet dan gewoon voorrang verlenen. Misschien reed je als een bejaarde slak met jicht?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.
Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Eens. Het getuigt echter niet van sociaal rijgedrag van achterligger.quote:Op zondag 27 maart 2022 05:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Jij moet dan gewoon voorrang verlenen.
Zelfs dan heb je je gewoon te gedragen. Maar om het verhaal compleet te maken: 104 op de cc, beiden over de linker invoegstrook, idioot ging nog net niet over het puntstuk heen.quote:Misschien reed je als een bejaarde slak met jicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |