abonnement Unibet Coolblue
pi_203599980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Weet ik, heb ik al eens gebruikt voor een aantal sets. Maar weet niet precies welke sets er allemaal bij die van mijn grootouders zaten. Maar dat is wel te ontdekken.
Das wel handig als je de boekjes erbij wil zoeken ja :D

Wel een heel leuk klusje *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:09:23 #122
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203600012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Das wel handig als je de boekjes erbij wil zoeken ja :D

Wel een heel leuk klusje *O*
Deze was in ieder geval niet zo moeilijk te herkennen.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203606089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:38 schreef Geerd het volgende:
Paar weken terug het ISS ruimte station in elkaar geknutseld ..voor wie die saturn al heeft zeker een aanrader !
Na de maanlander en Saturnus V heb ik de space shuttle gebouwd. Van die drie dozen vind ik de spaceshuttle met afstand de mooiste en leukste om te bouwen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203608331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:02 schreef CoExist het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ander vraagje.
Ik ben in het bezit van veel ridder, vrijbuiters, Wolfpack en piraten Lego.
Kastelen, forten, eilanden.

Tevens zit er wat Miniland en ruimtevaart Lego tussen.
De meeste zijn voertuigen.

Het meeste komt uit de jaren '80 en ik ben eerste eigenaar.
Ik kreeg een hoop Lego voor mijn verjaardag, Sinterklaas en Kerst destijds.
Dozen zijn helaas niet aanwezig maar veel handleidingen wel.

Ik moet bekennen dat het al bijna 30 jaar ergens in een kist op zolder staat en ik weet ook niet zeker of elke set compleet is.
Sommige onderdeeltjes, zoals die grotere piraten vlaggen, zijn defect.

Ik heb het al die jaren bewaard voor mijn neefjes maar die kijken er niet naar om en zitten met ogen alleen maar achter hun tablet.

Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd en heb ik Lego onlangs weer herontdekt. Mede door enkele videogames maar ook door de gave sets zoals het onlangs uitgebrachte Nintendo Lego en ook Technisch Lego kan mij nu beter bekoren dan toen ik kind was.

Echter heb ik geen ambitie meer om mijn oude Lego sets in elkaar te zetten. Iemand enig idee wat het waard is?
Ridder lego doet het best goed op marktplaats. Zou het per set compleet maken en te koop zetten als je er van af wilt.

Sommige piraten setjes gaan ook wel voor leuke prijzen weg, vooral de schepen.
  maandag 14 februari 2022 @ 15:18:52 #125
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203659661
https://www.lego.com/nl-nl/product/t-rex-breakout-76956



Deze ga ik gelijk halen. In mijn jeugd zoveel met Jurassic Park en met Lego gespeeld dat deze combinatie er natuurlijk moet komen.
  maandag 14 februari 2022 @ 15:35:56 #126
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203659871
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 15:18 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.lego.com/nl-nl/product/t-rex-breakout-76956

[ afbeelding ]

Deze ga ik gelijk halen. In mijn jeugd zoveel met Jurassic Park en met Lego gespeeld dat deze combinatie er natuurlijk moet komen.
Heb die film pas een paar maanden geleden voor het eerst gezien :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 februari 2022 @ 17:22:45 #127
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203661163
1993, in de bioscoop samen met m’n vader. 7 of 8 jaar oud. Zo’n mooie oude bioscoop, balkonloge. Prachtige ervaring _O_ ‘echte’ dino’s.
pi_203661436
Het gebouw waar De Groot zit van de bosschebollen te Den Bosch komt ook in een legoversie aldus Omroep Brabant.

https://rebrickable.com/m(...)an-de-groot/#details

[ Bericht 24% gewijzigd door Nober op 14-02-2022 17:58:31 ]
pi_203757284
Nadat ik bij een opruim beurt al mijn jeugd lego (jaren ‘80 / begin ‘90) weer eens had uitgezocht en nagekeken (voor het eerst ik tientallen jaren) heb ik opnieuw interesse gekregen in lego. En dan met name de 18+ series. Veel gekeken al op youtube, beetje de modellen bekeken en dit topic uiteraard doorgelezen. En dat heeft me opnieuw enthousiast gemaakt.

Ik zit nu al maanden te twijfelen om dus een mooie set te kopen. Ik wil dan wel een goede set, dus niet een kleine om mee te beginnen. Ik vind heel veel tof (modulairs, star wars, ideas) ik twijfel tussen 2 sets nu. Die millennium falcon en de titanic (nu niet leverbaar, iemand een idee wanneer die weer komt)

Wat zijn jullie ideeen, tips over sets. Andere mogen ook.
pi_203757803
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 15:18 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.lego.com/nl-nl/product/t-rex-breakout-76956

[ afbeelding ]

Deze ga ik gelijk halen. In mijn jeugd zoveel met Jurassic Park en met Lego gespeeld dat deze combinatie er natuurlijk moet komen.
Gaat hier ook komen :D
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 20 februari 2022 @ 20:12:54 #131
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203759307
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:27 schreef alopio het volgende:
Nadat ik bij een opruim beurt al mijn jeugd lego (jaren ‘80 / begin ‘90) weer eens had uitgezocht en nagekeken (voor het eerst ik tientallen jaren) heb ik opnieuw interesse gekregen in lego. En dan met name de 18+ series. Veel gekeken al op youtube, beetje de modellen bekeken en dit topic uiteraard doorgelezen. En dat heeft me opnieuw enthousiast gemaakt.

Ik zit nu al maanden te twijfelen om dus een mooie set te kopen. Ik wil dan wel een goede set, dus niet een kleine om mee te beginnen. Ik vind heel veel tof (modulairs, star wars, ideas) ik twijfel tussen 2 sets nu. Die millennium falcon en de titanic (nu niet leverbaar, iemand een idee wanneer die weer komt)

Wat zijn jullie ideeen, tips over sets. Andere mogen ook.
Ik zou ook een beetje kijken naar wat je ermee wil gaan doen. Wil je hem weer terug in de doos stoppen nadat je klaar bent met bouwen, wil je alternatieve ontwerpen bouwen van dezelfde set of wil je hem een prominente plek geven in je kamer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203759313
Welkom alopio! Misschien leuk om toch niet tegelijk de allergrootste modellen te kopen? Dan kun je altijd nog "omhoog". Vind je ruimtevaart leuk? Dan de Saturnus V, de Space Shuttle of de Moon Lander. Liever Star Wars? Dan de Star Destoyer. Toch meer technics? De grofste vind ik persoonlijk de Bucket Excavator. Wat een beest :7
pi_203759502
quote:
6s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik zou ook een beetje kijken naar wat je ermee wil gaan doen. Wil je hem weer terug in de doos stoppen nadat je klaar bent met bouwen, wil je alternatieve ontwerpen bouwen van dezelfde set of wil je hem een prominente plek geven in je kamer.
Zeker niet terug in de doos. Een mooi plekje gaat die dan zeker krijgen. Alternatieve ontwerpen is ook wel iets wat mij leuk lijkt.
pi_203759532
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:13 schreef iamredleader het volgende:
Welkom alopio! Misschien leuk om toch niet tegelijk de allergrootste modellen te kopen? Dan kun je altijd nog "omhoog". Vind je ruimtevaart leuk? Dan de Saturnus V, de Space Shuttle of de Moon Lander. Liever Star Wars? Dan de Star Destoyer. Toch meer technics? De grofste vind ik persoonlijk de Bucket Excavator. Wat een beest :7
De sets zijn best prijzig, dus ik dacht doe het gelijk goed. Ik weet niet of ik de intentie heb om bv 20 modellen te hebben op termijn. Nu zal het vast niet bij 1 blijven ook hoor. De ruimtevaart is ook een goede ja, heb daar stiekem ook naar lopen kijken, wat is daar de leukste build van?
Technic heb ik trouwens niet veel mee.
pi_203759577
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:04 schreef CoExist het volgende:

[..]
Work in progress!
Tot nu toe een leuke build. Ik heb sinds de jaren ‘80 niet meer met Technisch Lego doos gebouwd.
Had er toen weinig mee omdat ik het vrij statisch en fantasieloos vond. Had in die tijd veel ridder, ruimtevaart en piraten Lego.

Vreemd genoeg vond ik ook 2 rode ninja zwaardjes in de Ducati doos… :?

Heb nu ook dat bloemen boeket besteld van Lego.
[ afbeelding ]

Ik kan thuis geen echt bloemen hebben omdat ze giftig zijn voor mijn katten.

En zo kan ook ook mijn design Delta vaas weer eens tevoorschijn halen.
[ afbeelding ]
Deze heb ik ook naar gekeken vind die zo leuk!
pi_203761273
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:29 schreef alopio het volgende:

[..]
De sets zijn best prijzig, dus ik dacht doe het gelijk goed. Ik weet niet of ik de intentie heb om bv 20 modellen te hebben op termijn. Nu zal het vast niet bij 1 blijven ook hoor. De ruimtevaart is ook een goede ja, heb daar stiekem ook naar lopen kijken, wat is daar de leukste build van?
Technic heb ik trouwens niet veel mee.
Ik heb van de grote ruimtevaartsets alleen de Saturn V, ik vind heb mooi om te hebben staan, maar qua bouwen heb ik toch wel meer plezier gehad aan de modulair buildings, diverse auto's en tree house.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_203761509
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:41 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Ik heb van de grote ruimtevaartsets alleen de Saturn V, ik vind heb mooi om te hebben staan, maar qua bouwen heb ik toch wel meer plezier gehad aan de modulair buildings, diverse auto's en tree house.
Bouwplezier staat voor mij wel op 1 hoor. De build moet wel echt tof zijn.
  zondag 20 februari 2022 @ 23:34:12 #138
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203761666
Misschien dat ik nog eens wat van mijn legoblokjes ga bouwen. Nu nog een beetje inspiratie.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203772727
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:41 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Ik heb van de grote ruimtevaartsets alleen de Saturn V, ik vind heb mooi om te hebben staan, maar qua bouwen heb ik toch wel meer plezier gehad aan de modulair buildings, diverse auto's en tree house.
Waarom vond je qua bouwplezier de modulairs zo tof?

Vandaag even in de Lego Store in Leidschendam geweest voor inspiratie. De titanic trekt wel, maar ja, das 1 keer in elkaar zetten en dan zet je hem ergens neer, en toch een hoop geld.

Dus ook eens goed naar de modulairs gekeken die ze hadden, en dat is toch ook wel heel tof. De builds lijken me heel tof. En het voordeel is dat ze een stuk goedkoper zijn. Er komen natuurlijk ook steeds nieuwe dus om de zoveel tijd kan je weer iets tofs maken, en voor de prijs van 1 titanic of falcon heb je 3/4 modulairs. en je kan er andere builds mee maken. Enige dingetje is dat ik ze minder als showcase set vind (dus voor in de huiskamer) en als je er meerdere hebt je er ook wel serieus ruimte voor moet maken.

Heel apart ook. Mn vriendin, die niks met lego heeft (of had moet ik denk ik zeggen ;) ) is dus WEL met een set naar buiten gekomen, het bonsai boompje. Ik viel ook even stil toen ze vertelde dat ik de Millennium Falcon wel in de huiskamer mag zetten. Zij vind als filmfan de titanic heel tof. Maar de modulair buildings kan ze ook waarderen
  maandag 21 februari 2022 @ 22:05:24 #140
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203773957
De modularbuildings zijn gewoon echt tof. Zeker als je vroeger veel met Legoland of lego city sets hebt gespeeld. De millennium falcon is een drama set om neer te zetten. Daar moet je echt de hoogte of de breedte voor hebben om die kwijt te kunnen. Titanic heb je alleen de breedte nodig. Maar ik denk dat qua bouwplezier modulars winnen van de Titanic of MF. In elke set kom je weer gekke bouwtechnieken, grapjes, etc. tegen.

Maar als Starwars fan is de MF wel erg vet. Voor een filmliefhebber met genoeg ruimte, als ie in een displaycase staat O+ .

Toch zou ik voor modulars gaan. En dan beginnen met Assembly Square.
pi_203779021
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:55 schreef alopio het volgende:

[..]
Waarom vond je qua bouwplezier de modulairs zo tof?
...
De modulairs hebben vaak leuke bouwtechnieken en veel details. (of ja vaak, de nu normaal verkrijgbare allemaal)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 24 februari 2022 @ 18:57:44 #142
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203818366
Dinsdag: net als vroeger *O* :7 Al had ik toen mijn hele kamer vol met Lego wegplaten (6322 en varianten daarop) en treinspoor.


Vandaag:
Diverse Shell-sets:


Overig:


Lijkt toch wel een dozijn aan stukjes al te missen. ;( Nu bezig met wat piratenspul, daarna nog de WK 1998-sets en wat klein spul. Mijn vader is bezig met het treingerelateerde Lego.

Denk niet dat ik ooit alles tegelijk volledig heb gebouwd trouwens. Ik bedacht vroeger zelf veel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203823694
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:57 schreef Dagoduck het volgende:
Dinsdag: net als vroeger *O* :7 Al had ik toen mijn hele kamer vol met Lego wegplaten (6322 en varianten daarop) en treinspoor.
[ afbeelding ]

Vandaag:
Diverse Shell-sets:
[ afbeelding ]

Overig:
[ afbeelding ]

Lijkt toch wel een dozijn aan stukjes al te missen. ;( Nu bezig met wat piratenspul, daarna nog de WK 1998-sets en wat klein spul. Mijn vader is bezig met het treingerelateerde Lego.

Denk niet dat ik ooit alles tegelijk volledig heb gebouwd trouwens. Ik bedacht vroeger zelf veel.
Heerlijk! En een dozijn stukjes missen? Er zijn best wat winkels tegenwoordig waar je losse tweedehands lego kunt zoeken en anders doe je gewoon bricklink en weer door!
Da gao nie nou!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 00:01:27 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203824576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 22:49 schreef vigier het volgende:

[..]
Heerlijk! En een dozijn stukjes missen? Er zijn best wat winkels tegenwoordig waar je losse tweedehands lego kunt zoeken en anders doe je gewoon bricklink en weer door!
Soms kom ik enkele sets later nog een stukje tegen in een andere bak ofzo. Aan het eind maar even de balans opmaken en dan ga ik zeker even kijken hoe ik het beste aan die stukjes kan komen, gewoon om het weer compleet te maken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203853000
quote:
Ze kunnen beter de Oosterscheldekering even doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 februari 2022 @ 21:41:54 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203853311
quote:
Dat lijkt mij nu echt een dramaset. Saai om te bouwen, niet heel interessant om te zien en onmogelijk om als displaymodel opgebouwd ergens neer te zetten :') .
pi_203854105
Er staat nummer 10273 op, die is toch van een andere doos?
Da gao nie nou!
pi_203854592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:19 schreef vigier het volgende:
Er staat nummer 10273 op, die is toch van een andere doos?
Niet de definitieve doos. Fanart ofzo denk ik
pi_203854641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat lijkt mij nu echt een dramaset. Saai om te bouwen, niet heel interessant om te zien en onmogelijk om als displaymodel opgebouwd ergens neer te zetten :') .
Lijkt me minder saai dan een Titanic, Colloseum of Big Ben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')