abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203440396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik wil nog steeds de Titanic ;( :D .
gewoon kopen

@SQ als je nog een cadeautje voor alle momenten van het komende jaar zoekt :P
  zondag 30 januari 2022 @ 23:26:09 #102
399061 kuolema
vermaledijd
pi_203440580
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:17 schreef Memento-Mori het volgende:
De globe is echt tof en de pick up truck wil ik ook graag[ afbeelding ]
Die zou ik ook wel willen hebben.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_203441762
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:41 schreef vigier het volgende:
Is ie al af? Ziet er wel tof uit inderdaad! Ik hou het maar bij 4 wielen, voelt me iets veiliger.
Net wel weer 7 bricklink bestellingen gedaan, dus hier kan over een weekje ook weer gebouwd worden.
Work in progress!
Tot nu toe een leuke build. Ik heb sinds de jaren ‘80 niet meer met Technisch Lego doos gebouwd.
Had er toen weinig mee omdat ik het vrij statisch en fantasieloos vond. Had in die tijd veel ridder, ruimtevaart en piraten Lego.

Vreemd genoeg vond ik ook 2 rode ninja zwaardjes in de Ducati doos… :?

Heb nu ook dat bloemen boeket besteld van Lego.

Ik kan thuis geen echt bloemen hebben omdat ze giftig zijn voor mijn katten.

En zo kan ook ook mijn design Delta vaas weer eens tevoorschijn halen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CoExist op 31-01-2022 08:26:35 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_203444814
Vici, Vidi, Veni!
  maandag 31 januari 2022 @ 13:00:53 #105
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203445273
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:04 schreef CoExist het volgende:

[..]
Work in progress!
Tot nu toe een leuke build. Ik heb sinds de jaren ‘80 niet meer met Technisch Lego doos gebouwd.
Had er toen weinig mee omdat ik het vrij statisch en fantasieloos vond. Had in die tijd veel ridder, ruimtevaart en piraten Lego.

Vreemd genoeg vond ik ook 2 rode ninja zwaardjes in de Ducati doos… :?

Heb nu ook dat bloemen boeket besteld van Lego.
[ afbeelding ]

Ik kan thuis geen echt bloemen hebben omdat ze giftig zijn voor mijn katten.

En zo kan ook ook mijn design Delta vaas weer eens tevoorschijn halen.
[ afbeelding ]
Die zwaardjes horen erbij. Dus ik vrees dat je ze ergens gemist hebt ;) .
pi_203445393
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die zwaardjes horen erbij. Dus ik vrees dat je ze ergens gemist hebt ;) .
Goed dat je het zegt! Vond het eigenaardig toen ik ze in het zakje tegenkwam.
Ik ben er nog mee bezig hoor, ben nu bij het voorwiel.

Edit:

Ik heb hem af!
Creatief bedacht met die ninja zwaardjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door CoExist op 31-01-2022 17:46:47 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_203572340
Globe en taxi zijn binnen!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:45:54 #108
36431 bleiblei
pi_203572519
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:10 schreef CoExist het volgende:

[..]
Goed dat je het zegt! Vond het eigenaardig toen ik ze in het zakje tegenkwam.
Ik ben er nog mee bezig hoor, ben nu bij het voorwiel.

Edit:

Ik heb hem af!
Creatief bedacht met die ninja zwaardjes.
En waar zitten de zwaardjes dan? :D
pi_203572702
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die houdt volgens mij het windscherm op zijn plek, bovenaan de zijkanten. Ben te lui om nu naar boven te lopen om het te checken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Cornelis83 op 08-02-2022 18:08:30 (Ik typ sneller dan het licht) ]
pi_203573352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ander vraagje.
Ik ben in het bezit van veel ridder, vrijbuiters, Wolfpack en piraten Lego.
Kastelen, forten, eilanden.

Tevens zit er wat Miniland en ruimtevaart Lego tussen.
De meeste zijn voertuigen.

Het meeste komt uit de jaren '80 en ik ben eerste eigenaar.
Ik kreeg een hoop Lego voor mijn verjaardag, Sinterklaas en Kerst destijds.
Dozen zijn helaas niet aanwezig maar veel handleidingen wel.

Ik moet bekennen dat het al bijna 30 jaar ergens in een kist op zolder staat en ik weet ook niet zeker of elke set compleet is.
Sommige onderdeeltjes, zoals die grotere piraten vlaggen, zijn defect.

Ik heb het al die jaren bewaard voor mijn neefjes maar die kijken er niet naar om en zitten met ogen alleen maar achter hun tablet.

Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd en heb ik Lego onlangs weer herontdekt. Mede door enkele videogames maar ook door de gave sets zoals het onlangs uitgebrachte Nintendo Lego en ook Technisch Lego kan mij nu beter bekoren dan toen ik kind was.

Echter heb ik geen ambitie meer om mijn oude Lego sets in elkaar te zetten. Iemand enig idee wat het waard is?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 19:17:06 #111
36431 bleiblei
pi_203573575
Ah! Nu zie ik em zitten ja, aan de achter/binnenkant van het windscherm.

@CoExist; Er vanuitgaande dat het bespeelde (met gekraste blokjes) lego is, niet heel meer dan kilo prijs. Geen idee wat dat nu is maar een tijdje geleden was dan 10 euro per kg. Het verhoogt de prijs om alles uit te zoeken en op te bouwen maar door de bespeelde staat heeft het geen verzamelwaarde.

Is het in nieuwstaat kan je het voor leuke prijzen op catawiki gooien. En dan is het nogal afhankelijk van de set of je je rijk mag rekenen ;) .
pi_203573945
Paar weken terug het ISS ruimte station in elkaar geknutseld ..voor wie die saturn al heeft zeker een aanrader !

[ Bericht 1% gewijzigd door Geerd op 08-02-2022 19:52:32 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_203573993

Niet mijn foto btw

[ Bericht 2% gewijzigd door Geerd op 08-02-2022 19:52:02 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_203574558
Leuk om dit topic door te lezen, vorig jaar zomer ook de Saturn V gemaakt, echt prachtige set, daarna ook het ISS en de Eagle maanlander in elkaar gezet. Die vielen daarbij toch iets in het niet. Als echte ruimte-nerd daarna ook nog aan de Space Shuttle begonnen die is wel weer enorm gedetaileerd en zeer leuk om te maken.

Volkswagen busje was de laatste aanwinst(gekregen) maar de recensies waren al matig, en dit was ook echt waar. Het idee is leuk, details zijn leuk maar echt een drama om in elkaar te zetten. Vooral als je ergens een foutje maakt en er iets tijdelijk uit elkaar moet is die nauwelijks meer in elkaar te krijgen.
pi_203575124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:17 schreef bleiblei het volgende:
Ah! Nu zie ik em zitten ja, aan de achter/binnenkant van het windscherm.

@:CoExist; Er vanuitgaande dat het bespeelde (met gekraste blokjes) lego is, niet heel meer dan kilo prijs. Geen idee wat dat nu is maar een tijdje geleden was dan 10 euro per kg. Het verhoogt de prijs om alles uit te zoeken en op te bouwen maar door de bespeelde staat heeft het geen verzamelwaarde.

Is het in nieuwstaat kan je het voor leuke prijzen op catawiki gooien. En dan is het nogal afhankelijk van de set of je je rijk mag rekenen ;) .
Mwah, wellicht geen verzamelwaarde, maar afhankelijk van welke 'steentjes' er in zitten kan het nog aardig wat waard zijn. Ik koop regelmatig losse stenen via bricklink voor iets wat ik met Stud.io heb ontworpen (vele duizenden steentjes per jaar) en zeker bij het oudere spul kan er materiaal tussen zitten wat als losse onderdelen nog aardig wat kan opbrengen of heel zeldzaam is.
Zo was ik een tijdje terug op zoek naar de rope bridge, betaal je een paar euro voor. Komt volgens mij uit een piratenset. Riddertijd spul is ook nog steeds erg populair. Sommige van de grondplaten met een specifieke waterprint ook. Dus als je er wat moeite voor wil doen kun je wat cherrypicken met zaken die per stuk de moeite waard zijn en de rest als partij verkopen bijvoorbeeld.
Da gao nie nou!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:58:58 #116
36431 bleiblei
pi_203575305
Ja das waar. Specifieke onderdelen die niet meer worden gemaakt kunnen nog wel wat waard zijn. Wel een hell of a job om daar nog een leuk bedrag mee te verdienen. Alles uitzoeken, 1 voor 1 op bricklink zetten, een aantal jaar de losse onderdelen in kleine hoeveelheden de halve wereld rond sturen, enz. enz.

Gewoon vakkenvullen levert dan meer op per uur :P .
  Official ESF Kreviewer donderdag 10 februari 2022 @ 12:13:04 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:26:16 #118
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203596939
Ben van plan al minn sets van 'vroeger' nog eens in elkaar te zetten. Ben benieuwd wat ik dan nog overhoud aan losse onderdelen. Sowieso veel blokjes want kreeg wel van die emmers. En ooit tijdens LegoWorld een zak met legostukjes gevuld.

En van de erfenis van mijn grootouders ooit. Daar zitten volgens mij geeneens boekjes bij, dat wordt nog puzzelen :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203597684
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:26 schreef Dagoduck het volgende:
Ben van plan al minn sets van 'vroeger' nog eens in elkaar te zetten. Ben benieuwd wat ik dan nog overhoud aan losse onderdelen. Sowieso veel blokjes want kreeg wel van die emmers. En ooit tijdens LegoWorld een zak met legostukjes gevuld.

En van de erfenis van mijn grootouders ooit. Daar zitten volgens mij geeneens boekjes bij, dat wordt nog puzzelen :D
Er zijn sites waar je alle boekjes kan vinden :Y
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:24:41 #120
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203599248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:13 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Er zijn sites waar je alle boekjes kan vinden :Y
Weet ik, heb ik al eens gebruikt voor een aantal sets. Maar weet niet precies welke sets er allemaal bij die van mijn grootouders zaten. Maar dat is wel te ontdekken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203599980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Weet ik, heb ik al eens gebruikt voor een aantal sets. Maar weet niet precies welke sets er allemaal bij die van mijn grootouders zaten. Maar dat is wel te ontdekken.
Das wel handig als je de boekjes erbij wil zoeken ja :D

Wel een heel leuk klusje *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:09:23 #122
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203600012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Das wel handig als je de boekjes erbij wil zoeken ja :D

Wel een heel leuk klusje *O*
Deze was in ieder geval niet zo moeilijk te herkennen.

pi_203606089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:38 schreef Geerd het volgende:
Paar weken terug het ISS ruimte station in elkaar geknutseld ..voor wie die saturn al heeft zeker een aanrader !
Na de maanlander en Saturnus V heb ik de space shuttle gebouwd. Van die drie dozen vind ik de spaceshuttle met afstand de mooiste en leukste om te bouwen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203608331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:02 schreef CoExist het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ander vraagje.
Ik ben in het bezit van veel ridder, vrijbuiters, Wolfpack en piraten Lego.
Kastelen, forten, eilanden.

Tevens zit er wat Miniland en ruimtevaart Lego tussen.
De meeste zijn voertuigen.

Het meeste komt uit de jaren '80 en ik ben eerste eigenaar.
Ik kreeg een hoop Lego voor mijn verjaardag, Sinterklaas en Kerst destijds.
Dozen zijn helaas niet aanwezig maar veel handleidingen wel.

Ik moet bekennen dat het al bijna 30 jaar ergens in een kist op zolder staat en ik weet ook niet zeker of elke set compleet is.
Sommige onderdeeltjes, zoals die grotere piraten vlaggen, zijn defect.

Ik heb het al die jaren bewaard voor mijn neefjes maar die kijken er niet naar om en zitten met ogen alleen maar achter hun tablet.

Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd en heb ik Lego onlangs weer herontdekt. Mede door enkele videogames maar ook door de gave sets zoals het onlangs uitgebrachte Nintendo Lego en ook Technisch Lego kan mij nu beter bekoren dan toen ik kind was.

Echter heb ik geen ambitie meer om mijn oude Lego sets in elkaar te zetten. Iemand enig idee wat het waard is?
Ridder lego doet het best goed op marktplaats. Zou het per set compleet maken en te koop zetten als je er van af wilt.

Sommige piraten setjes gaan ook wel voor leuke prijzen weg, vooral de schepen.
  maandag 14 februari 2022 @ 15:18:52 #125
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203659661
https://www.lego.com/nl-nl/product/t-rex-breakout-76956

Deze ga ik gelijk halen. In mijn jeugd zoveel met Jurassic Park en met Lego gespeeld dat deze combinatie er natuurlijk moet komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')