Voor sommigen mensen blijkbaar een belangrijk iets. Vriend van mij vaccineert ook omdat hij 'geen stok in de neus' wil. Achja, ieder z'n motivatie blijkbaar.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vraag die je had moeten stellen: waarom zou je je alleen laten vaccineren zodat je niet meer hoeft te testen?
Met alleen een test kom je niet binnen hè, het is én gevaccineerd/genezen én een negatieve testuitslag kunnen tonen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? Als je je toch telkens moet laten testen?
Ah kijk, nu houdt Hugo zich opeens keurig aan de laatste adviezen. Zo zie je maar, als je lang genoeg niks doet, lossen problemen zichzelf vaak opquote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef THEFXR het volgende:
WHO urges countries to delay booster vaccines after emergence of new Omicron variant
https://news.sky.com/stor(...)rus-skynews-12469075
Het moet ook geen 1-op-1 kopie zijn. Maar we kunnen na anderhalf jaar ook wel beginnen met erkennen dat we ook bepaalde zaken kunnen leren van landen die op een aantal vlakken hun zaken beter op orde hebben dan wij in Europa.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben de Chinezen wel een collectieve smetvrees terwijl ze de hele dag in een stad rond sjouwen die bruin staat van de smog en iedereen er rookt als een schoorsteen.
En om heel eerlijk te zijn wil ik ook geen voorbeeld nemen aan Japan.
Je kunt ze tegemoet komen met maatregelen, geld en inspraak maar je komt per saldo gewoon mensen tekort. Dit probleem speelt letterlijk overal, niet alleen de zorg kampt met werkdruk en personeelstekorten.. Treinen die kunnen niet op tijd rijden, bouwprojecten komen niet af.... leerkrachten zijn niet te vinden.... horeca die sluit omdat er geen personeel is, politiemensen die overspannen thuiszitten... .Er is letterlijk overal een gigantisch tekort aan arbeidskrachten. Er staan twee vacatures en er is een persoon om deze te vervullen, dat valt niet op te lossen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan moet je het opleidingstraject aantrekkelijker maken, kosten vergoeden, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, wat dan ook.
Door te zeggen: "Mensen zijn niet te vinden dus we doen niets" ontsla je jezelf niet van de verplichting het op te lossen. BTW, mijn tweede alinea ging er juist op in.
Om één of andere reden werkt dat nooit zo met belastingaangiftes, tenzij je geld terugkrijgt.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah kijk, nu houdt Hugo zich opeens keurig aan de laatste adviezen. Zo zie je maar, als je lang genoeg niks doet, lossen problemen zichzelf vaak op
Om dat vraagstuk weg te halen gaan ze gewoon over naar verplichte vaccinatie op een gegeven moment.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? Als je je toch telkens moet laten testen?
Klinkt als een uitstekend plan.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Iedereen moet zoveel geld aan de zorg gaan geven dat iedereen zo goed als blut is, dan kan je niet meer uit eten, sporten etc, vermindert het aantal contacten en zwemmen ze in de zorg in het geld
Behalve als je personeel bent. Ik zie straks een hoop evenementen die draaien op 'vrijwilligers'.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met alleen een test kom je niet binnen hè, het is én gevaccineerd/genezen én een negatieve testuitslag kunnen tonen.
Ajax kijken tegen een degradatieclubjequote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Vanavond weer lekker hier alle huiskamers vol om Ajax te kijken, handig om de stadions te sluiten![]()
Klopt. Maar het enige wat niet acceptabel is om te doen is zeggen: "Ja we kunnen geen mensen vinden dus we doen niets"quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt ze tegemoet komen met maatregelen, geld en inspraak maar je komt per saldo gewoon mensen tekort. Dit probleem speelt letterlijk overal, niet alleen de zorg kampt met werkdruk en personeelstekorten.. Treinen die kunnen niet op tijd rijden, bouwprojecten komen niet af.... leerkrachten zijn niet te vinden.... horeca die sluit omdat er geen personeel is, politiemensen die overspannen thuiszitten... .Er is letterlijk overal een gigantisch tekort aan arbeidskrachten.
Maar dit gesprek hebben we van de week al een keer gevoerd.
Heb ik ook nietquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ajax kijken tegen een degradatieclubje
Dan heb je echt niks beters te doen.
Het is 10 voor 3 's middags en we zitten met zijn allen op Fok! Dat is toch wel een antwoord op je opmerking? Nee, niets betersquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaarquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wat jij eigenlijk betoogt is dat we alsnog moeten overstappen op een containmentstrategie. Geen zero covid, maar wel de verspreiding remmen met maatregelen. Gedurende meerdere jaren.
Dit zijn dus de (serieuzere) maatregelen die we proberen te voorkomen. En dat kan (mogelijk/hopelijk) door een betere naleving van de maatregelen in combinatie met (her)vaccinatie.quote:Ik vraag me af hoe je de exitstrategie dan voor je ziet. Of is dat gewoon de maatregelen permanent maken, en dus bijvoorbeeld de vrijetijdssector alleen in de zomer en grote bijeenkomsten nooit meer toestaan (even long shot)?
Serieuze vraag.
Vrijwillig naar Ajax kijken, bestaan die mensen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Vanavond weer lekker hier alle huiskamers vol om Ajax te kijken, handig om de stadions te sluiten![]()
Ook als het wel vol zat dan was dat nog steeds het geval. De meeste mensen kijken thuis.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Het verbaasde mij ook dat iedereen er voor in was. Deze groep is namelijk altijd heel erg volgens de regels etc. We hadden wel allemaal vantevoren een thuistestje gedaan. En allemaal gevaccineerd.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het idee van de vervroegde sluitingstijd is dan ook het verminderen van contacten, juist omdat verplaatsen naar de middag niet altijd mogelijk is.
Met acht man thuiszitten is ook tegen de adviezen in. Natuurlijk is daar verder geen handhaving op, maar als iedereen recalcitrant z'n kont tegen de krib gooit en de adviezen aan z'n laars lapt, is het niet zo raar dat de maatregelen weinig effect sorteren. Het enige resultaat hiervan zijn zwaardere maatregelen in de toekomst.
Ook goed, liever gamen o pde bank met vrienden en bier drinken dan die kut pot kijken.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaar
Grappig, dat had de Gezondheidsraad eerder ook geadviseerd. Om mogelijk te wachten op nieuwe versies van het vaccin.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:46 schreef THEFXR het volgende:
WHO urges countries to delay booster vaccines after emergence of new Omicron variant
https://news.sky.com/stor(...)rus-skynews-12469075
wat probeer je te zeggen?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ook als het wel vol zat dan was dat nog steeds het geval. De meeste mensen kijken thuis.
Ze moeten meer inloopteststraten openen. Daar ligt de drempel om er naartoe te gaan een stuk lager. Geen gedoe met bellen voor een afspraak en gewoon in je eigen stad.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dus of mensen dus zo weinig naar GGD gaan, juist vanwege die zelftesten.
Hoe groot is jouw huis dat je meerdere huiskamers hebt?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef Leonos het volgende:
Het scheelt natuurlijk al behoorlijk wanneer je in een land niet eens een mondkapjesadvies hoeft te geven omdat de bevolking toch wel snapt dat het effectieve dingen zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het moet ook geen 1-op-1 kopie zijn. Maar we kunnen na anderhalf jaar ook wel beginnen met erkennen dat we ook bepaalde zaken kunnen leren van landen die op een aantal vlakken hun zaken beter op orde hebben dan wij in Europa.
Ik zie weinig heil in het verplicht houden van een mondkapje, ik denk dat de mensen die een mondkapje uit vrije wil dragen hem beter dragen dan de mensen die zo'n ding op de kin hebben 'want het is verplicht'.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.
In de nabije toekomst voorzie ik niet dat maatregelen als 'thuisblijven bij klachten' weg zullen gaan. Ook verwacht ik dat het mondkapje nog wel een tijdje zal blijven (al dan niet alleen wanneer de R in de maand zit).
Prima idee. Voor Willem II uitstekend voor het doelsaldo. Ajax bespaart het eventuele blessures.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
beter komen ze niet opdagen, gewoon 3-0 en klaar
Of wanneer het een advies is dat 10% ze draagt en als het verplicht wordt opeens 90%.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:52 schreef dycto het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk al behoorlijk wanneer je in een land niet eens een mondkapjesadvies hoeft te geven omdat de bevolking toch wel snapt dat het effectieve dingen zijn.
Er zijn dit jaar anders aardig wat bonussen uitgedeeld hoor, opleiding tot verpleegkundigen word bijna overal volledig vergoed door de werkgever. Jij denkt dat men niks doet maar dat is onzin. Alleen de meest eenvoudige oplossing (namelijk meer mensen zodat de werkdruk daalt) is gewoon niet voorhanden.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt. Maar het enige wat niet acceptabel is om te doen is zeggen: "Ja we kunnen geen mensen vinden dus we doen niets"
Al het andere is beter dan dat.
En maar klagen dat we het zo druk hebben.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is 10 voor 3 's middags en we zitten met zijn allen op Fok! Dat is toch wel een antwoord op je opmerking? Nee, niets beters
Nou ja, alles is dicht om 17:00 dus dat klopt wel dat men niks beters te doenquote:Op donderdag 2 december 2021 14:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is in het buitenland ook vaak. Zag ik in Italië veel, gewoon in een dorpje of stad locaties waar je zo binnen kon lopen om te testen. Ook bij apotheken. Werkt wel drempelverlagend lijkt mij zo en het gaat sneller.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze moeten meer inloopteststraten openen. Daar ligt de drempel om er naartoe te gaan een stuk lager. Geen gedoe met bellen voor een afspraak en gewoon in je eigen stad.
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest. Die bonussen zijn natuurlijk leuk, maar we zitten ook in een uitzonderlijke situatie.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn dit jaar anders aardig wat bonussen uitgedeeld hoor, opleiding tot verpleegkundigen word bijna overal volledig vergoed door de werkgever. Jij denkt dat men niks doet maar dat is onzin. Alleen de meest eenvoudige oplossing (namelijk meer mensen zodat de werkdruk daalt) is gewoon niet voorhanden.
Het is vooral hopen op 1 van de volgende 2 scenario’s denk ik:quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat 'maatregelen' als zodanig een containerbegrip geworden is. Een avondklok is een maatregel. Een mondkapje in het ov ook. En thuisblijven bij klachten in feite ook.
In de nabije toekomst voorzie ik niet dat maatregelen als 'thuisblijven bij klachten' weg zullen gaan. Ook verwacht ik dat het mondkapje nog wel een tijdje zal blijven (al dan niet alleen wanneer de R in de maand zit).
[..]
Dit zijn dus de (serieuzere) maatregelen die we proberen te voorkomen. En dat kan (mogelijk/hopelijk) door een betere naleving van de maatregelen in combinatie met (her)vaccinatie.
De realiteit is echter dat het lastig voorspellen is. We hadden gehoopt dat vaccinatie op zichzelf een eindstation zou zijn, maar dat lijkt vooralsnog niet het geval. Maar mogelijk ook weer wel. Misschien is het wel genoeg als 95% gevaccineerd is, misschien zijn er volgende winter genoeg mensen natuurlijk besmet. Wie zal het zeggen?
Misschien zijn mensen ook eerder geneigd hun eigen regels te gaan verzinnen als het beleid wispelturig en onlogisch overkomt. Sowieso is de steun voor het kabinetsbeleid flink gekelderd de afgelopen weken, dus dat dat gevolgen heeft voor de naleving is ook niet zo raar.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook dat iedereen er voor in was. Deze groep is namelijk altijd heel erg volgens de regels etc. We hadden wel allemaal vantevoren een thuistestje gedaan. En allemaal gevaccineerd.
FF terugspoelen naar 2020.. DNA naast het chimpansee woord heeft hier inhoudelijk geen enkele betekenis.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je weet dat de mens 98% DNA met chimpansees deelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Men gebruikt een adeno-virus (hier het bekende ChAd) als vector om het Corona vaccin in onze cellen te krijgen dat voor antilichamen moet gaan zorgen.
De hoofdreden van deze ChAd vector, al langer gebruikt voor andere zaken, is naast zeer mild dat (toen, Covid19 de kop opstak) in verhouding niet veel mensen waren die resistent waren voor dit verkoudheidsvirus.
Nu er inmiddels vele 100'den miljoenen mensen zijn ingespoten met ChAdOx1-nCov19 maakt ook dit vaccin minder waardevol omdat het (samengevat) als vector maar één keer gebruikt kan worden. Verder dingetje dat is onderbelicht, dat ChAdOx1 vanwege haar wat "natuurlijker/lichaamseigen" gedrag dit de selectiedruk van virus varianten kan beïnvloeden.
Naast dat men nooit moet vaccineren tijdens een rondwarende epidemie (ivm uitlokken/veroorzaken mutatie condities), is het ook onduidelijk of -en in welke mate hervaccinatie met een "mRNA" vaccin voor (welke) issues zorgen bij mensen die hun eerste doses hadden via een AdenoVector.
Het is als een vertrouwde Peugot (vector) repareren met onderdelen van Mercedes (mRNA) en dan maar hopen of de benzine-injectie het altijd blijft doen als er een andere brandstof (variant) wordt getankt. Kan goed gaan maar ook zorgen voor allerlei vage storingen aan zeg de recyclage en uitstoot....,."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Zijn er eigenlijk ook zelfstandige IC-verplegers? Of zoiets als je in de IT ziet, met extern ingehuurde krachten wanneer een project daarom vraagt?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest. Die bonussen zijn natuurlijk leuk, maar we zitten ook in een uitzonderlijke situatie.
Zolang de uitstroom in de zorg harder gaat dan de instroom en de medewerkers zelf aangeven dat dat is vanwege futiele regels en geen inspraak hebben in hun werk zijn daar echt wel dingen te verbeteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Uh nee er is gewoon een gebrek aan mensen. Letterlijk. Noem mij eens een sector publiek of bedrijfsleven waar ze op dit moment zwemmen in het personeel?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt te weinig structureels gedaan, anders was de instroom wel hoger geweest.
Zeer benieuwd hoe dat gaat werken in de praktijk. Hoe gaat de handhaving werken? Geldt het ook voor boosters? Etc.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: Duitsland wil vaccinatieplicht per februari.
Maar gezien de omstandigheden is het beleid van het kabinet toch niet zo ontzettend onlogisch geweest? Zo'n beetje alles en iedereen was, en is, het er over eens dat de maatregelen toch vooral niet zwaarder mogen zijn dan strikt noodzakelijk is op dat moment, dan is het toch vrij logisch dat ze al snel gaan afschalen? Iets waar op dat moment trouwens ook zo'n beetje iedereen achter stond.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien zijn mensen ook eerder geneigd hun eigen regels te gaan verzinnen als het beleid wispelturig en onlogisch overkomt. Sowieso is de steun voor het kabinetsbeleid flink gekelderd de afgelopen weken, dus dat dat gevolgen heeft voor de naleving is ook niet zo raar.
Oke die strepen we ook af als bestemming.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat Ierland vanaf 3 december ook een testverplichting eist bovenop vaccinatie.
Reizen wordt echt lastiger en lastiger straks...quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat Ierland vanaf 3 december ook een testverplichting eist bovenop vaccinatie.
Jep, maar dat gaat straks bij de meeste landen zo zijn vrees ik.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oke die strepen we ook af als bestemming.
quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hopelijk niet EU-wijd straksquote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja en een booster hoef je niet te verwachten voor april / meiquote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
2022 kan ook bijna weer de prullenbak in qua reizen
Dit kan ik vanuit mijn eigen loondienstfunctie wel bevestigen. Het management maakt keuzes waarvan we op de vloer denken “hoe verzin je het in hemelsnaam”. Als je zelfstandig bent of gedetacheerd zit zou ik denken “zoek het lekker uit met je zinkende schip”. Andere dynamiek idd.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook zelfstandige IC-verplegers? Of zoiets als je in de IT ziet, met extern ingehuurde krachten wanneer een project daarom vraagt?
Ik vind het zelf als zelfstandige in elk geval altijd wat makkelijker om midden in een chaotische en disfunctionele situatie te werken, want je kunt dan makkelijker denken "ach, het is niet mijn toko, ze zoeken het maar uit verder". Dat is als werknemer wat lastiger, want je voelt je toch meer verbonden met de instantie waar je werkt en het gaat je ook meer aan het hart wanneer het niet goed loopt, met alle mentale gevolgen van dien.
Ik durf het bijna niet te vragen maar: wat anders?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: Duitsland wil vaccinatieplicht per februari.
We zouden van 't weekend naar Spanje gaan; die is geannuleerd. Partner kon te slecht tegen die onzekerheid; angst voor last minute-wijzigingen van de regeltjes. Balen, maar ik snap het ook wel. Die onzekerheid rondom reizen is echt killing.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oke die strepen we ook af als bestemming.
Vaccineren doe je alle voor jezelf. Mij boeit het niet wat andermans redenen zij om te geloven, zolang die persoon de overtuiging maar niet gaat opleggen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:47 schreef dycto het volgende:
[..]
Voor sommigen mensen blijkbaar een belangrijk iets. Vriend van mij vaccineert ook omdat hij 'geen stok in de neus' wil. Achja, ieder z'n motivatie blijkbaar.
Ik durf momenteel ook niks, zou best een weekendje weg willen maar voor je het weet gebeurt er weer watquote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We zouden van 't weekend naar Spanje gaan; die is geannuleerd. Partner kon te slecht tegen die onzekerheid; angst voor last minute-wijzigingen van de regeltjes. Balen, maar ik snap het ook wel. Die onzekerheid rondom reizen is echt killing.
Ik stel me er wel op in helaas. Vaccinatie + nieuwste boosters + testverplichting + maatregelen op locatie.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hopelijk niet EU-wijd straks
Gelukkig net op tijd geweest om dit gezeik te voorkomenquote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet! De hont is het leukst.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef Mammietje het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik vond de chimpanzee-gif ook leuker dan de hont.
Een tripje naar de Moezel is ook leuk tochquote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier ben ik het dus mee eens. Iedereen klaagt dat er te snel is versoepeld. Maar in september was er geen enkel draagvlak meer voor de maatregelen. Niet versoepelen was politiek totaal onverkoopbaar. Datzelfde geldt voor de mondkapjes in juni.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar gezien de omstandigheden is het beleid van het kabinet toch niet zo ontzettend onlogisch geweest? Zo'n beetje alles en iedereen was, en is, het er over eens dat de maatregelen toch vooral niet zwaarder mogen zijn dan strikt noodzakelijk is op dat moment, dan is het toch vrij logisch dat ze al snel gaan afschalen? Iets waar op dat moment trouwens ook zo'n beetje iedereen achter stond.
Wat jammer! Wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We zouden van 't weekend naar Spanje gaan; die is geannuleerd. Partner kon te slecht tegen die onzekerheid; angst voor last minute-wijzigingen van de regeltjes. Balen, maar ik snap het ook wel. Die onzekerheid rondom reizen is echt killing.
Ja maar dan telt het niet tochquote:Op donderdag 2 december 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
Gaan we vandaag recordje pakken boys? Gister storing dus de 30K moeten we wel kunnen aantikken
Wat ook in de natuur ligt van een virus.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:28 schreef Fosive het volgende:
[..]
Met wat goede hoop voldoet de Omikronvariant aan dat laatste scenario.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik vond de week waarin het van "omg code zwart is niet meer te voorkomen" via een vervroegde persconferentie naar "ok winkels sluiten nu om 5 uur" ging wel wat apartquote:Op donderdag 2 december 2021 15:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar gezien de omstandigheden is het beleid van het kabinet toch niet zo ontzettend onlogisch geweest? Zo'n beetje alles en iedereen was, en is, het er over eens dat de maatregelen toch vooral niet zwaarder mogen zijn dan strikt noodzakelijk is op dat moment, dan is het toch vrij logisch dat ze al snel gaan afschalen? Iets waar op dat moment trouwens ook zo'n beetje iedereen achter stond.
Ik ga in februari naar Belgrado, gelukkig vegen ze daar na het vliegveld hun reet af met maatregelen.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:- 22.184 nieuw gemelde positieve testen
- 304 nieuwe ziekenhuisopnames
- 49 nieuwe IC-opnames
- 60 nieuwe overlijdens
Wat een pussy, je merkt toch vanzelf of je kan of niet, maak je niet zo druk.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is nu straks zowat alle landen eigen regels terwijl DCC de universeel moest zijn voor toegang in Europaquote:Op donderdag 2 december 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik stel me er wel op in helaas. Vaccinatie + nieuwste boosters + testverplichting + maatregelen op locatie.
Dan heb jij de chimpanzees niet gezien!quote:Op donderdag 2 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet! De hont is het leukst.
What a dystopian world we're getting us into.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik stel me er wel op in helaas. Vaccinatie + nieuwste boosters + testverplichting + maatregelen op locatie.
De jeugd is niks meer gewend. Vroeger gingen we gewoon 2 weken naar Dwingeloo. Niet zo zeiken. Een pandemie is voor niemand leuk.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Besloten om de volgende keer echt iets last minute te boeken. Paar dagen van te voren. We boeken altijd een paar weken van te voren; je kijkt er onbewust dan toch heel erg naar uit, maar last minute kan er nog zoveel veranderen. Niet goed voor ons humeur om dan teleurgesteld te worden. Dit jaar in ieder geval twee keer weggeweest, maar ik hoop wel dat reizen in 2022 weer iets makkelijker wordt. Dat testen bovenop vaccinatie voor reizen hebben we er best voor over, maar ik wil dat het gewoon een keer centraal geregeld wordt. Niet voor elk land aparte regeltjes die elke week veranderen.quote:
Als de boostertjes er lekker doorheen zitten zal het wel meevallenquote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Eenerzijds snap ik het wel, anderzijds dit was wellicht de laatste kans geweest voor lange tijd.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou toch eens buiten de deur gaan kijken dan.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk in januari en februari naar Portugal. Desnoods kom ik m'n apartment nauwelijks uit, dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Lekker in de zon zitten is sowieso beter dan hier in het donker en de kou.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
nah, als de coronapil eenmaal uitkomt krijgt gewoon iedereen die corona krijgt die pil meteen voorgeschreven waardoor de ziekenhuisbezettingen zullen dalen.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
What a dystopian world we're getting us into.
Bizar....
Zou erg lekker zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
Gaan we vandaag recordje pakken boys? Gister storing dus de 30K moeten we wel kunnen aantikken
Strengere eisen stellen aan de instroom en het versnellen van de booster campagne.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodat de zorg overbelast kan raken en we nog verder van huis zijn? Ja dat klinkt als een goed plan.
Misschien kun je ook even toelichten hoe jij het probleem genoemd corona wilt aanpakken?
Ja, dat laatste was ook mijn argument om wel te willen gaan. Maarja, geven en nemen in een relatie; ik zou zelf ook willen dat mijn gevoelens/grenzen gerespecteerd zouden worden. Twee keer weg geweest dit jaar, en ik ga er van uit dat we in 2022 ook echt wel ergens naar toe kunnen last minute. Maar wel balen, als ik solo was geweest was ik gewoon gegaan.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eenerzijds snap ik het wel, anderzijds dit was wellicht de laatste kans geweest voor lange tijd.
Hoop dat je gelijk krijgt. Ik durf geen voorspellingen meer te doenquote:Op donderdag 2 december 2021 15:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
nah, als de coronapil eenmaal uitkomt krijgt gewoon iedereen die corona krijgt die pil meteen voorgeschreven waardoor de ziekenhuisbezettingen zullen dalen.
Op een gegeven moment is corona net als de griep, wat soms voorkomt maar geen ramp is
Dat is maart?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de boostertjes er lekker doorheen zitten zal het wel meevallen
Wat een kolder. Gooi de boel dan gewoon dicht.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het toch wel leuk vinden als er een keer een festivalseizoen doorgaatquote:Op donderdag 2 december 2021 15:10 schreef Leonos het volgende:
Stel je allemaal aan joh, je kan gewoon overal heen met vaccinatie en PCR.
HOI SUMMER!quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Om eerlijk te zijn geeft het me wel een kick als de besmettingen een nieuw record halen![]()
Soort morbide interesse over hoe erg het kan worden.
Ruim op tijd voor de zomer dusquote:
Zou het? Waarom zou dezelfde categorie mensen die rochelend op de IC nog ontkent dat ze corona hebben wel een of ander skere pil van big pharma nemen?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
nah, als de coronapil eenmaal uitkomt krijgt gewoon iedereen die corona krijgt die pil meteen voorgeschreven waardoor de ziekenhuisbezettingen zullen dalen.
Op een gegeven moment is corona net als de griep, wat soms voorkomt maar geen ramp is
Je kunt toch nog prima naar Spanje nu? Vraag maar aan Dick.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, deze voel ik ook welquote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Om eerlijk te zijn geeft het me wel een kick als de besmettingen een nieuw record halen![]()
Ik hou me er krampachtig aan vast want anders val ik helemaal in mijn gebruikelijke winter depressiequote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk krijgt. Ik durf geen voorspellingen meer te doen
Lekker handig om in de zomer boosters uit te delen voor een seizoensgebonden virus dat vooral in het najaar oplaait, ja.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ruim op tijd voor de zomer dus
Ik zou ook best wel eens willen weten hoeveel het er echt zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Richt jij je maar op de taartquote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk krijgt. Ik durf geen voorspellingen meer te doen
Had men dat maar gedaan afgelopen Augustus, niet?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker handig om in de zomer boosters uit te delen voor een seizoensgebonden virus dat vooral in het najaar oplaait, ja.
Ik neem aan dat er in de nazomer ook weer fiks boosters getjakt gaan wordenquote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker handig om in de zomer boosters uit te delen voor een seizoensgebonden virus dat vooral in het najaar oplaait, ja.
Ik denk ook dat die dat niet doen en die gaan dan of dood of worden immuun.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou het? Waarom zou dezelfde categorie mensen die rochelend op de IC nog ontkent dat ze corona hebben wel een of ander skere pil van big pharma nemen?
Nog een winter van 108 gevoellsjaren ervoor.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ruim op tijd voor de zomer dus
Sowieso: ramptoerist for lifequote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef summer2bird het volgende:
én PCR zul je bedoelen.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:10 schreef Leonos het volgende:
Stel je allemaal aan joh, je kan gewoon overal heen met vaccinatie of PCR.
Daar weet ik dan toevallig wel weer een remedie voorquote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik hou me er krampachtig aan vast want anders val ik helemaal in mijn gebruikelijke winter depressie![]()
Zou ook graag willen zijn wat de werkelijke cijfers zijn vanuit Rusland, China en Noord Korea, maar dat krijgen wel wel nooit te horenquote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou ook best wel eens willen weten hoeveel het er echt zijn.![]()
Als je iets meer moeite zou doen om geen onzin te posten zou dat kunnen helpen.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Za het volgende:
Waarom worden wederom mijn posts verwijdert?
Deze thread is toch niet bedoelt voor Lenny en zijn vrienden om over voetbal te slowchatten?
Hij heeft toch die toffe thread, waar al hij en zijn vriendjes leuke plaatjes posten van hondjes, dan kan de slowchat toch daar?
Ik hoop het.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er in de nazomer ook weer fiks boosters getjakt gaan worden
Je bent hier geen mod. Maar er wordt best veel offtopic gepost hier, mag wel wat minder.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:12 schreef Za het volgende:
Waarom worden wederom mijn posts verwijdert?
Deze thread is toch niet bedoelt voor Lenny en zijn vrienden om over voetbal te slowchatten?
Hij heeft toch die toffe thread, waar al hij en zijn vriendjes leuke plaatjes posten van hondjes, dan kan de slowchat toch daar?
Echt wel. Maar ik heb niet zoveel met apen. Meer met alpaca's.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan heb jij de chimpanzees niet gezien!![]()
Wat betreft Korea ben ik eigenlijk wel in heel veel geinteresseerdquote:Op donderdag 2 december 2021 15:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zou ook graag willen zijn wat de werkelijke cijfers zijn vanuit Rusland, China en Noord Korea, maar dat krijgen wel wel nooit te horen
Naar Portugal?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daar weet ik dan toevallig wel weer een remedie voor
Het gaat er niet om dat we nu kunnen gaan. Het gaat er om dat hij de oprechte angst heeft dat er last-minute opeens iets geks wordt besloten als we er eenmaal zijn. Of dat ze op de dag van vertrek opeens nog een ingrijpende maatregel nemen. Gevoelens zijn niet altijd logisch, maar ik vind het wel belangrijk ze te respecteren in een relatie.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je kunt toch nog prima naar Spanje nu? Vraag maar aan Dick.
Het interesseert mij werkelijk waar geen reet of het code zwart wordt of niet. Het raakt mij toch niet en is een ver van m'n bed shot. Maar mijn morele kompas zegt dat het een ramp is.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Valt tegen.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 23.043 nieuw gemelde positieve testen
- 352 nieuwe ziekenhuisopnames
- 58 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Hedde gesnovuh?quote:Op donderdag 2 december 2021 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gia komt uit Helmond. Dan zeggen we "heddedrugsop?".
Als de IC-bedden op zijn, is dat kut voor iedereen. Ook jou kan iets overkomen waardoor je onverhoopt medische zorg nodig hebt.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het interesseert mij werkelijk waar geen reet of het code zwart wordt of niet. Het raakt mij toch niet en is een ver van m'n bed shot. Maar mijn morele kompas zegt dat het een ramp is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |