abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202433190
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 02-12-2021 20:44:14 ]
pi_202433253
Aanvullingen op: laat het even weten, dan zet ik ze er in.

Nacontrole was voor mij de eerste keer dat ik fysiek bij de eerstelijns verloskundige op de praktijk was deze keer :') want hele zwangerschap medisch geweest. Maar door mijn voorgeschiedenis (PE, PTSS, pre-existente hypertensie) en dan ook nog een randpremature dochter vonden wij het bij het afsluiten van het kraambed vanuit beide kanten verstandig om een nacontrole te doen. Wel iets later, met 8 weken. Ook kort even gehad over anticonceptie en de mogelijkheden daarin, mijn overproductie aan melk etc.
  donderdag 2 december 2021 @ 13:05:59 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202433341
Mijn vk deed een controle aan huis toen we eenmaal thuis waren (op dag 8 of 9, afhankelijk van hoe je telt). Bij de oudste wel een nacontrole bij het ziekenhuis gehad, maar dat was ook omdat ik nog erg veel last had van m'n knip. Bij de jongste niet gehad, was al schadevrij bij het aflopen van de kraamzorg op dag 12 en de vk heeft wel nog een week later gebeld hoe het ging. Ze hield extra vinger aan de pols vanwege pnd bij de oudste, schildklierissues bij mij en de zware start van de jongste.

Later wel nog emdr nodig gehad om niet meer continu doodsbang te zijn dat hij doodging. Leuk joh, mijn brein hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202433459
Tink, :* voor je brein. Ik heb BEPP gehad als traumatherapie, daar zit ook EMDR bij in samen met nog andere therapie-vormen. Uiteindelijk heeft het mijn brein wel geholpen ;) en ben ik er een sterker persoon door geworden, wat mij ook goed helpt in het ouderschap. Maar dat kon ik op dat moment zelf nog niet goed zien.
pi_202433671
Ok, dan vraag ik er zelf niet meer actief naar. :) Het gaat inderdaad met mij/ons qua gezondheid uitstekend en ik heb alweer anticonceptie, dus alles in feite geregeld.
pi_202434638
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Kuiken mag in de OP, geboortedatum half november.

In de praktijk waar ik zit/zat is een nacontrole 6 weken na de bevalling standaard. Voor mij nu in ieder geval goed om de diastase mee te controleren. En als richtlijn voor mezelf dat ik tot die tijd in ieder geval geen buikspieroefeningen moet doen :P
pi_202436756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Goede keuze. Die hebben wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en het is heel mooi. :)
Ze waren er heel blij mee. Dus jeej geslaagd *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hoop ik ook! Eerste kindje?
Eerste kindje idd. We zijn het al even aan het proberen maar helaas nog geen geluk gehad :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 2 december 2021 @ 17:56:47 #8
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202437330
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Bambi mag er in, 7 november O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 december 2021 @ 17:58:17 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202437344
Ik heb mijn verloskundige niet gehoord over een nacontrole na zoveel weken. Ben wel benieuwd, zou het wel fijn vinden eigenlijk. Zit nu in week 4 na de bevalling.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202444081
Wij waren gisteren in het ziekenhuis voor verder onderzoek naar het hartruisje. F. vanuit de Maxi Cosi in de draagzak gestopt, had geen zin om met een hele kinderwagen rond te gaan lopen (wat nemen die dingen een plek in, ik snap wel dat het CB vraagt om ze buiten de omkleedruimte te stallen :D) en zo was ze in ieder geval lekker warm bij me. Ze trok genoeg bekijks met haar grote ogen die weer alles in de gaten hielden. Slapen, ho maar. :') Het maken van het hartfilmpje ging zonder huilen of anderszins moeilijk doen en het onderzoek bij de kinderarts ging ook vlot. Uiteindelijk is het een muzikaal ruisje en niets om ons nu zorgen over te maken. Over 8 maanden een controleafspraak en daarna kan het dossier waarschijnlijk gesloten worden. :)
pi_202444239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ze waren er heel blij mee. Dus jeej geslaagd *O*
[..]
Eerste kindje idd. We zijn het al even aan het proberen maar helaas nog geen geluk gehad :)
Knuffel, ik duim voor je
pi_202444240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 02:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij waren gisteren in het ziekenhuis voor verder onderzoek naar het hartruisje. F. vanuit de Maxi Cosi in de draagzak gestopt, had geen zin om met een hele kinderwagen rond te gaan lopen (wat nemen die dingen een plek in, ik snap wel dat het CB vraagt om ze buiten de omkleedruimte te stallen :D) en zo was ze in ieder geval lekker warm bij me. Ze trok genoeg bekijks met haar grote ogen die weer alles in de gaten hielden. Slapen, ho maar. :') Het maken van het hartfilmpje ging zonder huilen of anderszins moeilijk doen en het onderzoek bij de kinderarts ging ook vlot. Uiteindelijk is het een muzikaal ruisje en niets om ons nu zorgen over te maken. Over 8 maanden een controleafspraak en daarna kan het dossier waarschijnlijk gesloten worden. :)
Fijn, wat een geruststelling!
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:07:16 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202445289
Maak ik iemand blij met drie dichte blikken nutrilon pepti 1? Wij gebruiken ze niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel zaterdag 4 december 2021 @ 21:48:03 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202472028
Ha, mijn baby heeft een nieuwe favoriete slaaphouding. Op haar rug met beide armen boven haar hoofd. Als ik haar op bed leggen stop ik haar (en zeker dus de armen) lekker strak in, maar dan weet ze die er toch uit te wurmen en weer boven haar hoofd te leggen :D

(Soms stop ik ze toch weer terug want als ze 's nachts wat wakker wordt maait ze zich met die armen natuurlijk makkelijker wakker)
Chick on a mission
pi_202476040
Bedoel je dat die armpjes zo langs het hoofdje omhoog liggen? Dat doet mijn baby ook, heel schattig. En lekker maaien met die armpjes en trappelen met die benen in die slaapzak als ze wakker gaat worden. :D
  FOK!fossiel zondag 5 december 2021 @ 08:01:53 #16
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202476269
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 04:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Bedoel je dat die armpjes zo langs het hoofdje omhoog liggen? Dat doet mijn baby ook, heel schattig. En lekker maaien met die armpjes en trappelen met die benen in die slaapzak als ze wakker gaat worden. :D
Ja precies dat :)
Chick on a mission
pi_202477060
Ik vind een dekentje niet zo tof 's nachts. Mijn baby beweegt best wat en ik wil niet dat ze ergens onder kan, ook al stop ik 'm heel strak in en maak ik 'm kort op. Ze slaapt goed in gewone babyslaapzakken met mouwen nu. Geen dekentjes meer nodig. Ze gaat de co-sleeper door, maar ze wordt er niet echt sneller wakker van en ik gelukkig ook niet. Twee weken geleden lag haar hoofd richting het voeteneinde. :D
pi_202493703
Voor de mama's die al een keer hebben gezwommen met een baby: welke baby float moet ik kopen/bestellen? Volgende week gaan we voor 't eerst op vakantie en dan willen we graag gaan 'zwemmen' met F., ze heeft namelijk haar eerste prikken drie weken terug gehad. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :'D
  maandag 6 december 2021 @ 10:28:36 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_202493922
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Voor de mama's die al een keer hebben gezwommen met een baby: welke baby float moet ik kopen/bestellen? Volgende week gaan we voor 't eerst op vakantie en dan willen we graag gaan 'zwemmen' met F., ze heeft namelijk haar eerste prikken drie weken terug gehad. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :'D
Dat maakt niet zo veel uit hoor. Je hebt twee soorten: zo'n band waar ze rechtop in zitten en de swimtrainer waar ze meer op de buik liggen en meer contact met het water maken. Om die laatste reden kiezen mensen vaak voor de swimtrainer, maar ik heb beide gebruikt en niet echt het idee gehad dat het elkaar veel ontliep. Zo'n band is iets makkelijker in gebruik (minder gedoe met vastmaken en aansnoeren). Maar meestal hou ik mn babies gewoon vast zonder drijfspullen.
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 10:31:53 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_202493966
Overigens, jouw baby zit nog niet toch?
Dan zou ik al helemaal geen band nemen. Daar is ze nog te klein voor.
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 10:35:19 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202494016
Ik wou ook zeggen: houd je baby gewoon vast. Dat vond ik altijd het fijnste. Zeker als je met zn tweeën bent en geen ander kind hebt om op te letten: handen zat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 6 december 2021 @ 10:38:20 #22
208890 June.
Seriously?
pi_202494057
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:35 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou ook zeggen: houd je baby gewoon vast. Dat vond ik altijd het fijnste. Zeker als je met zn tweeën bent en geen ander kind hebt om op te letten: handen zat.
Wij hadden voor draak met 9 maanden toen ook zo'n babyfloat, maar hij zakte daar zover in weg dat hij het totaal niet fijn vond.
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 december 2021 @ 10:39:51 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_202494086
Voor baby zelf is vasthouden ook fijner. Minder prikkels en veiliger gevoel.
disclaimer
pi_202494161
Nee, mijn baby is ruim 3,5 maand, die zit nog niet. Soms wel eens kort op onze schoot, maar niet meer dan dat. Dan bestel ik even geen band en dan gaan we gewoon 'zo' zwemmen.
  FOK!fossiel maandag 6 december 2021 @ 13:32:57 #25
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202496531
Ik denk dat hier een nieuwe update draait ofzo, want overdag slapen gaat weer moeizaam. Het ging eigenlijk best okee, in haar bed max 45 minuten maar in de kinderwagen kon ze na de wandeling lekker lang blijven slapen. Heel even een moment voor mij om te ontspannen of juist dingen gedaan te krijgen.

Alleen die laatste truc werkt niet meer. Na exact 30 minuten heel diep geslapen te hebben (ja ik heb het getimed, net een zwitsers uurwerk) gaan de oogjes open en is ze wakker. En wil dan ook niet meer in slaap vallen. Gisteren totaal niet, vandaag steeds bijna en dan van het minste of geringste weer die oogjes open). En ook het bedje is opeens niet meer leuk.

Slaap en babies... het is toch wat :D
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')