Oooh die ken ik wel, helemaal niet meegekregen dat hij is overledenquote:Op donderdag 2 december 2021 16:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jeroen van Merwijk, cabaretier en liedjesmit. Overleed na een chronische ziekte dit jaar. Heeft mooie nrs geschreven, beetje in de stijl van Jaap Fischer.
en zn mooiste tekst, in uitvoering van Harrie Jekkers:
Je vergeet het fraaie: het leven is kutquote:Op donderdag 2 december 2021 16:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jeroen van Merwijk, cabaretier en liedjesmit. Overleed na een chronische ziekte dit jaar. Heeft mooie nrs geschreven, beetje in de stijl van Jaap Fischer.
en zn mooiste tekst, in uitvoering van Harrie Jekkers:
en we gaan maar door, dat is het idiote...quote:Op donderdag 2 december 2021 16:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je vergeet het fraaie: het leven is kut
Ik dacht, slinger er ff een positief lied inquote:Op donderdag 2 december 2021 16:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je vergeet het fraaie: het leven is kut
quote:Op donderdag 2 december 2021 16:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik dacht, slinger er ff een positief lied in
Krijg ik dan weer dit soort neigingen van (en dan komen we weer rond bij Jeroen van Merwijk)quote:
Ken je Dronken van Job Schuring ook?quote:Op donderdag 2 december 2021 16:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Krijg ik dan weer dit soort neigingen van (en dan komen we weer rond bij Jeroen van Merwijk)
Cultuurbarbaar.quote:
Nee, is dat je broer?quote:Op donderdag 2 december 2021 16:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ken je Dronken van Job Schuring ook?
Misschien een gekke vraag maar werk je veel met computers? Dit komt me namelijk bekend voor van een paar jaar terug. Volgens m'n fysio stevende ik op zware RSI klachten af. Ik ben toen me gaan aanleren om linkshandig m'n computermuis te bedienen op het werk en rechtshandig privé (ik game nogal veel). Verder bleek m'n zithouding ook een effect te hebben. In het bijna lege kantoor waar ik nu werk heb ik een swopper kruk gevonden IPV een bureaustoel om minder verkrampt achter m'n bureau te zitten. En voor de avondlockdown deed ik ook aan badminton om qua spier gebruik iets heel anders te doen. Dat laatste is helaas gestopt vrijdag dus ben ik weer veel aan het wandelen tussendoor.quote:Op donderdag 2 december 2021 16:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen alles naar omstandigheden oké., maar bij t schrijven bedacht ik me dat 2021 eigenlijk gewoon een rotjaar was. Wat gekke schouder/nek/arm-blessure waardoor ik sinds september halftijds werk. Neuroloog dacht in eerste instantie aan een nekhernia vooral omdat t gepaard gaat met krachtsverlies en verdoofd gevoel in delen van hand en arm en zenuwpijn, maar MRI wees dat niet uit. Dus nu zijn ze verder aan t kijken, dus dat is minder. Heb 2 fysio's, neuroloog en psycholoog dus hele medische molen. laten gaan.
Ik ben journalist dus werk voor het uitwerken van verhalen en vergaren van informatie veel met computers ja. Zeker rond het thuiswerken en in lockdowns een stuk minder op pad gegaan. Ik tennis (maar kreeg gek genoeg meer last bij het serveren bijv waarna ik daar ook maar even mee ben gestopt). Ik game privé niet maar hang wel op dit soort fora rond. Ik volg Mensendieck-therapie qua beweging/houding en heb jaar aantal tips bij gekregen. Die consequent toepassen is ook nog wel een ding.quote:Op donderdag 2 december 2021 16:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag maar werk je veel met computers? Dit komt me namelijk bekend voor van een paar jaar terug. Volgens m'n fysio stevende ik op zware RSI klachten af. Ik ben toen me gaan aanleren om linkshandig m'n computermuid te bedienen op het werk en rechtshandig privé (ik game nogal veel). Verder bleek m'n zithouding ook een effect te hebben. In het bijna lege kantoor waar ik nu werk heb ik een swopper kruk gevonden IPV een bureaustoel om minder verkrampt achter m'n bureau te zitten. En voor de avondlockdown deed ik ook aan badminton on qua spier gebruik iets heel anders te doen. Dat laatste is helaas gestopt vrijdag dus ben ik weer veel aan het wandelen tussendoor.
Nee, dit jaar volledig "Ik hou van Holland"!quote:Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tof!
Jouw lijstje is geen Abba lijstje?
Toch wel goede Nederlandse muziek hoop ik?quote:Op donderdag 2 december 2021 17:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dit jaar volledig "Ik hou van Holland"!![]()
Ik denk ook niet dat ik aan 35 nummers van Zweedse bodem zou komen (ik doe altijd maar één nummer per artiest/band).Maar wie weet over een paar jaar wel!
Paul Elstak werd al op neergekeken zag ik.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch wel goede Nederlandse muziek hoop ik?
Wel een leuke uitdaging!quote:Op donderdag 2 december 2021 17:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik aan 35 nummers van Zweedse bodem zou komen (ik doe altijd maar één nummer per artiest/band).Maar wie weet over een paar jaar wel!
Paul Elstakquote:Op donderdag 2 december 2021 17:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Paul Elstak werd al op neergekeken zag ik.![]()
Maar in ieder geval geen René Froger en zo.
Heuj, van Paul moeten ze afblijven!quote:Op donderdag 2 december 2021 17:13 schreef Viv het volgende:
[..]
FOK is een smakeloos forumquote:Op donderdag 2 december 2021 17:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Red ik wel. Dit alleen al zijn 49 Zweedse bands.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Mea culpaquote:Op donderdag 2 december 2021 16:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Cultuurbarbaar.
De schrijver van zulke prachtige liedjes als “moet je maar geen lul zijn” en “koppig bergvolk in Burundi”
quote:Op donderdag 2 december 2021 17:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Red ik wel. Dit alleen al zijn 49 Zweedse bands.
Graag gedaan. Zou het de befaamde tennisarm kunnen zijn (ook weer zo'n catch all term). In de motorsport hebben ze het dan weer over carpaal tunnel syndroom (polsklachten die optreden door het draaien aan de gashendel) of de klassieker arm-pump, als de klachten naar de onderarm doortrekkenquote:Op donderdag 2 december 2021 17:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik ben journalist dus werk voor het uitwerken van verhalen en vergaren van informatie veel met computers ja. Zeker rond het thuiswerken en in lockdowns een stuk minder op pad gegaan. Ik tennis (maar kreeg gek genoeg meer last bij het serveren bijv waarna ik daar ook maar even mee ben gestopt). Ik game privé niet maar hang wel op dit soort fora rond. Ik volg Mensendieck-therapie qua beweging/houding en heb jaar aantal tips bij gekregen. Die consequent toepassen is ook nog wel een ding.
Maar dank voor je tips, ik ga mn muis eens aan de linkerkant proberen. Want ik zit idd wel vrij verkrampt achter de pc.(hoewel ze mij hebben gezegd dat RSI niet meer wordt gebruikt en meer een soort catch-all-term is?)
Roxette heb ik er ingezet, Robyn ben ik gewoon vergetenquote:Op donderdag 2 december 2021 17:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht eigenlijk meer aan zoiets.
Maar aangezien er vermoedelijk niet zo gek veel overlap tussen zit, krijgen we de Top 2000 zo wel lekker snel vol.
Tofff! Ik kende dit nr niet. Onmiskenbaar Floors' stemquote:Op donderdag 2 december 2021 18:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
Roxette heb ik er ingezet, Robyn ben ik gewoon vergetenmaar ik heb Christmas Truce van Sabaton erin gezet als vrije keus. Weinig kans op een notering waarschijnlijk maar ik vond het leuk omdat Floor Jansen in het achtergrondkoor heeft meegedaan.
Loreen?quote:Op donderdag 2 december 2021 18:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
35 Zweedse producties moet wel lukken zou ik zeggen.
ABBA
Andreas Johnson
Robyn
The Hives
Mando Diao
Europe
Opeth
Avicii
The Knife
The Cardigans
Sevdaliza
Roxette
Neneh Cherry
Lykke Li
Caesars
First Aid Kit
En de Zweedse band die ik het meest live heb gezien natuurlijk, Cult of Luna!
En dan is er nog wel wat meer
quote:Op donderdag 2 december 2021 18:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
ABBA
Andreas Johnson
Robyn
The Hives
Mando Diao
Europe
Opeth
Avicii
The Knife
The Cardigans
Sevdaliza
Roxette
Neneh Cherry
Lykke Li
Caesars
First Aid Kit
En de Zweedse band die ik het meest live heb gezien natuurlijk, Cult of Luna!
…
quote:Within Temptation
Ice Queen (2001)
Freddie Mercury & Montserrat Caballé
Barcelona (1987)
Charly Lownoise & Mental Theo
Wonderfull Days (1995)
Delerium ft. Sarah McLachlan
Silence (Tiesto Mix) (1997)
Gorillaz
Feel Good Inc. (2005)
Rammstein