Ja en nu hebben we een berg prikkers ontslagen vanwege 3 contractverleningen en/of ingezet op de teststraten/callcenter.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat ging in het begin veel te langzaam, maar later haalden we toch heel veel landen in.
Ik zou daar mee kunnen leven als de noodzaak ervan is aangetoond. Imo is dat nu onvoldoende het geval. Geef mijn vaccin maar aan iemand in Afrika, denk ik dan.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je er nu eigenlijk al vanuit kunt gaan dat je zeven of negen maanden na die booster weer een nieuwe nodig zal hebben om te mogen reizen. Sommige mensen lijken te denken dat het zal stoppen na de derde booster - een kans die ik vrij klein acht.
Naar TT Assen en haal een gratis prik erbij.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Misschien toch maar die prikevents echt het leven in roepen.
Roadshow met festivaltent, en prikken maar.
De timing maakte toen ook wat minder uit. Het doel van de boostercampagne is echter om de najaarsgolf te dempen, dus dan is het wel fijn om ook daadwerkelijk op tijd te beginnen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat ging in het begin veel te langzaam, maar later haalden we toch heel veel landen in.
quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 18.515 nieuw gemelde positieve testen
- 322 nieuwe ziekenhuisopnames
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
Nee hequote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
Ik val wel eens flauw na bloedprikken, heeft minder met bijwerkingen te maken maar meer met angst denk ikquote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnt van wel, toen ik voor de 2e ging was er een vrouw die ze al op een bed legden voor de prik
Door een technische storing in de datastroom zijn niet alle meldingen van positieve testen doorgekomen naar het RIVM. De cijfers die vandaag worden weergegeven zijn daarom een onderrapportage van het werkelijke aantal meldingen. Vandaag wordt deze achterstand bijgewerkt.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
Storing neem ik aan. Zo niet: LEK IS BOVENquote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
@Lenny_Leonard zit al in de kroeg.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
JAAA STADIONS OPEN NUquote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
For real?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Door een technische storing in de datastroom zijn niet alle meldingen van positieve testen doorgekomen naar het RIVM. De cijfers die vandaag worden weergegeven zijn daarom een onderrapportage van het werkelijke aantal meldingen. Vandaag wordt deze achterstand bijgewerkt.
Nog altijd rond 20k dus?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Door een technische storing in de datastroom zijn niet alle meldingen van positieve testen doorgekomen naar het RIVM. De cijfers die vandaag worden weergegeven zijn daarom een onderrapportage van het werkelijke aantal meldingen. Vandaag wordt deze achterstand bijgewerkt.
Uiteraard, op cruciale dagen is de RIVM altijd kapot.quote:
Het lek is bovenquote:
Het was ook al te lang geleden.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
21 maanden van gegevens doorgeven. Je zou verwachten dat deze gegevensstroom ondertussen weleens zou stabiliseren.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hij zou een voorbeeld kunnen nemen aan Boris Johnson. Die wil echt met grof geschut die booster erin pompen:quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een goed voorbeeld. Als het eenmaal op stoom is gaat het prima, maar tijdens deze vaccinatieronde zorgen meer boosters voor minder ziekenhuisopnames. Dat is dus één van de eenvoudigste manieren om de druk op de ziekenhuizen omlaag te brengen.
Boven de 20k zal het wel zijn dan gezien de cijfers van de afgelopen weken.quote:
Ja kansloos wel eigenlijk, en dan heb je nog een halve dag om het te fixen (10:00 is de laatste melding, 15:15 rapportage). De database inserts moeten wel tergend traag gaan wil je die backlog niet weg kunnen krijgen in een paar uur.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
21 maanden van gegevens doorgeven. Je zou verwachten dat deze gegevensstroom ondertussen weleens zou stabiliseren.
Rare redenering.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
Mooi hoe het sentiment schuift van “ik ga echt geen booster nemen” naar “godver Hugo kloot het op, die boosters zijn rete belangrijk en nu heb ik hem niet”
bijvoorbeeld. Tijdens de vorige vaccinatieronde had je nog last van beperkte voorraden, maar op dit moment is er voldoende voorraad om bijna iedereen boven de 60 te vaccineren, met de voorraad die er is.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hij zou een voorbeeld kunnen nemen aan Boris Johnson. Die wil echt met grof geschut die booster erin pompen:
The prime minister said booster doses will be given at 1,500 community pharmacy sites and extra hospital hubs in England.
He added 400 military personnel will be on hand to help the NHS alongside "the fantastic jabs army of volunteers".
"There'll be temporary vaccination centres popping up like Christmas trees," he told a Downing Street press conference.
https://www.bbc.com/news/uk-59481992
Je hebt het natuurlijk wel over de overheid die iets aan ICT doet.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja kansloos wel eigenlijk, en dan heb je nog een halve dag om het te fixen (10:00 is de laatste melding, 15:15 rapportage). De database inserts moeten wel tergend traag gaan wil je die backlog niet weg kunnen krijgen in een paar uur.
Ook dit lossen ze erg zorgvuldig op!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja kansloos wel eigenlijk, en dan heb je nog een halve dag om het te fixen (10:00 is de laatste melding, 15:15 rapportage). De database inserts moeten wel tergend traag gaan wil je die backlog niet weg kunnen krijgen in een paar uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Deze cijfers zijn niet compleet door een storing, zoals wel vaker op dagen met van technische briefings.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De eerste heb ik ook liggend genomen. Had ingevuld dat ik wel eens was flauwgevallen na een prik. Moest ik langs een arts en daarna nemen ze je apart bij het prikken. Tweede keer heb ik dat dus ook niet ingevuld. Best ongemakkelijk. Maar lag daar toen in aparte ruimte waar ook mensen kwamen die idd flauwvielen na hun prik. Angst als oorzaak dan vermoedelijk. Of hitte eerder in dat geval. Was bloedheet daar in de Brabanthallen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnt van wel, toen ik voor de 2e ging was er een vrouw die ze al op een bed legden voor de prik
Gebruiken ze inmiddels daadwerkelijk een database, ja? Ik dacht dat het "systeem" nog steeds gebaseerd is op het rondmailen van Excelbestanden.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
'There'll be temporary vaccination centres popping up like Christmas trees'quote:Op woensdag 1 december 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
There'll be temporary vaccination centres popping up like Christmas trees
https://data.rivm.nl/covid-19/quote:Door een technische storing in de datastroom zijn niet alle meldingen van positieve testen doorgekomen naar het RIVM. De cijfers die vandaag worden weergegeven zijn daarom een onderrapportage van het werkelijke aantal meldingen. Vandaag wordt deze achterstand bijgewerkt.
Nigerian SCAM.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
Nigeria: toch geen omikron in testmonster uit oktober
Het Nigeriaanse centrum voor bestrijding van infectieziekten zegt dat de omikronvariant toch niet is aangetroffen in een testmonster uit oktober, zoals eerder vandaag werd gemeld. In het bewuste testmonster werd de deltavariant gevonden.
Volgens het centrum is de omikronvariant inmiddels wel aangetroffen in Nigeria, bij drie reizigers die deze week het land binnenkwamen. Het is niet bekend waar de reizigers vandaan kwamen.
Die rondgemailde Excelbestanden komen in CoronIT, een databasequote:Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gebruiken ze inmiddels daadwerkelijk een database, ja? Ik dacht dat het "systeem" nog steeds gebaseerd is op het rondmailen van Excelbestanden.
Al besprokenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef Gunner het volgende:
wel een storing dus
[..]
https://data.rivm.nl/covid-19/
Huur in iedere gemeente wat gymzalen af, na 17:00 is daar toch niemand meer. Ruimten genoeg. Trommel de oude prikkers op om een keer een paar avonden te komen prikken. Genoeg mensen die dat willen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
bijvoorbeeld. Tijdens de vorige vaccinatieronde had je nog last van beperkte voorraden, maar op dit moment is er voldoende voorraad om bijna iedereen boven de 60 te vaccineren, met de voorraad die er is.
Ja ok, maar ik neem aan dat de storing plaatsvindt in de aanvoer, niet in de verwerking.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die rondgemailde Excelbestanden komen in CoronIT, een database
OLEDB, ik voel me plotseling zo OLEDB...
En gezellig!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Huur in iedere gemeente wat gymzalen af, na 17:00 is daar toch niemand meer. Ruimten genoeg. Trommel de oude prikkers op om een keer een paar avonden te komen prikken. Genoeg mensen die dat willen.
Opgelost. Slotje.
Zorgvuldigheid boven alles.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:23 schreef Simmertje het volgende:
Natuurlijk, paar minuten even opgelucht. En dan toch weer een storing van het RIVM
Mooi, dan kunnen de kroegen weer open.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 42 nieuwe IC-opnames
- 45 nieuwe overlijdens
Ab Osterhaus, niet gespot!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
18k cases!
*trekt fles whiskey open*
Storing...
*doet fles whiskey weer in de kast*
En de pilatesklasjes!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:24 schreef Coco het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen de kroegen weer open.
Ik regel wel wat:quote:Op woensdag 1 december 2021 15:25 schreef alpeko het volgende:
@:dick_laurent ook storing bij de banketbakker?
Is er een grof schema ergens met wanneer iedereen aan de beurt zal zijn?quote:
KAMPIOENEN!!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
Nederland telt meeste omikron-gevallen in EU
Nog eens vijftien mensen uit de Europese Unie zijn positief getest op de omikronvariant van het coronavirus. Daarmee komt het totale aantal bevestigde gevallen van de omikronvariant in de EU op 59. Dat meldt de Europese gezondheidsdienst ECDC.
De meeste gevallen zijn in Nederland vastgesteld: het zijn er nu zestien. In Portugal werden tot nu toe veertien mensen positief getest, in Duitsland negen. Ook in acht andere EU-landen is omikron opgedoken.
Volgens het ECDC zijn de meeste positief geteste personen onlangs in Afrika geweest. In Nederland geldt dat voor vijftien van de zestien mensen. Voor zover bekend is geen van de besmette personen ernstig ziek geworden. In Europa zijn ook geen sterfgevallen bekend.
Hopelijk gaat het nu wat sneller met de jaren. Ik geloof dat 1939 al een week een afspraak mag makenquote:
December alle 60+ers..quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er een grof schema ergens met wanneer iedereen aan de beurt zal zijn?
Die mensen moeten eerst een telefoon kopen natuurlijk. En de winkel zijn dicht. En een digID account aanmaken.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het nu wat sneller met de jaren. Ik geloof dat 1939 al een week een afspraak mag maken
Winning!! 🔥quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
Nog eens vijftien mensen uit de Europese Unie zijn positief getest op de omikronvariant van het coronavirus. Daarmee komt het totale aantal bevestigde gevallen van de omikronvariant in de EU op 59. Dat meldt de Europese gezondheidsdienst ECDC.
De meeste gevallen zijn in Nederland vastgesteld: het zijn er nu zestien. In Portugal werden tot nu toe veertien mensen positief getest, in Duitsland negen. Ook in acht andere EU-landen is omikron opgedoken.
Volgens het ECDC zijn de meeste positief geteste personen onlangs in Afrika geweest. In Nederland geldt dat voor vijftien van de zestien mensen. Voor zover bekend is geen van de besmette personen ernstig ziek geworden. In Europa zijn ook geen sterfgevallen bekend.
Ik heb even zelf onderzoek gedaan.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
Zijn we ergens koploper in 🙄.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Momo het volgende:
Kan een keertje gebeurenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
Storing
Ze kunnen echt helemaal niets daar. Echt niets. Dit land
Ik las er vandaag een ergens (dacht Volkskrant). Kan me nog herinneren dat 60-minners pas vanaf maart mogen komen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er een grof schema ergens met wanneer iedereen aan de beurt zal zijn?
Ahhhhh als iemand besmet is gaat een verplichting tot het wassen van je handen het doenquote:Op woensdag 1 december 2021 14:13 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de besmetten gewoon naar AH gaat.
Als ze daar iedereen die binnenkomt nu eens verplichten de handen te reinigen? Dan hoef je verder geen mandjes en karretjes te ontsmetten.
Je hoort wel dat die mensen moeite hebben om bij een priklocatie te komen. Hier in Twente zijn er nog maar twee. Niet iedereen van die leeftijd rijdt nog auto. Mijn vader rijdt voor een vrijwilligersproject en heeft nu telkens vaccinatieritjes van oudjes naar de plaats 20 minuten verderop waar ze geprikt worden.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die mensen moeten eerst een telefoon kopen natuurlijk. En de winkel zijn dicht. En een digID account aanmaken.
60+ moet gewoon echt nog in 2021 geprikt wordenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is van 2 weken gelden, Trouw.
Scrummie terug...quote:Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
Storing
Ze kunnen echt helemaal niets daar. Echt niets. Dit land
Zie schema hierboven, wordt inderdaad medio februari/maart.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik las er vandaag een ergens (dacht Volkskrant). Kan me nog herinneren dat 60-minners pas vanaf maart mogen komen.
Dit kan echt niet. Je bevolking in halve lockdown, de zorg overstroomt en je verneukt de belangrijkste weg om snel de druk te verlichten. Onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is van 2 weken gelden, Trouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |