Je kunt je afvragen waarom een instantie zoals de Gezondheidsraad ertussen moet zitten die een maand lang mag nadenken.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oftewel, de gezondheidsraad heeft met haar arrogante houding van per se zelf het wiel moeten vinden gezorgd voor heel veel doden.
De oma van mijn vrouw woont in een aanleunwoning, die krijgt elke dag thuiszorg over de vloer. Daar is het in elk geval nooit een onderwerp van gesprek. Sterker nog, thuiszorg is ook een aantal keer snotterend en wel langsgeweest.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat soort dingen al standaard gebeuren in verzorgingstehuizen. Geen idee of dat echt zo is hoor.
Lijkt me bij uitstek een locatie om in elk geval een negatieve zelftest te vragen, vaccin of geen vaccin.
Is helemaal geen feit, hoeveel besmettingen zijn er wel niet per dag bij gevaccineerden, tienduizenden.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een feit dat de transmissie sterk afneemt bij vaccinatie. Niet helemaal, maar wel sterk. Maar helaas zijn er nog veel te veel vaccinweigeraars.
Of waarom de bijsluiter een vertaling naar het Nederlands nodig heeft etc.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom een instantie zoals de Gezondheidsraad ertussen moet zitten die een maand lang mag nadenken.
Hm. Apart wel. Had ik niet verwachtquote:Op woensdag 1 december 2021 12:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
De oma van mijn vrouw woont in een aanleunwoning, die krijgt elke dag thuiszorg over de vloer. Daar is het in elk geval nooit een onderwerp van gesprek. Sterker nog, thuiszorg is ook een aantal keer snotterend en wel langsgeweest.
In het verzorgingstehuis waar mijn broertje werkt is 't ook niet verplicht, ze mogen het zelf niet verplichten aan bezoekers.
Er mag sowieso eerst wel eens gekeken worden naar de rol van het zorgpersoneel in de besmettingen voor je zo'n huis op slot gooit.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat soort dingen al standaard gebeuren in verzorgingstehuizen. Geen idee of dat echt zo is hoor.
Lijkt me bij uitstek een locatie om in elk geval een negatieve zelftest te vragen, vaccin of geen vaccin.
Het is niet de schuld van de Gezondheidsraad dat de organisatie rondom het uitdelen van boosters zo'n zooitje is.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom een instantie zoals de Gezondheidsraad ertussen moet zitten die een maand lang mag nadenken.
Ik ken en zie veel mensen die hun ouders van in de 60 en 70 op hun kinderen laten passen. Nog niemand gehoord die dat nu niet meer doet...quote:Op woensdag 1 december 2021 12:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het advies om de kleinkinderen zoveel mogelijk te vermijden opgevolgd wordt.
Maar het houdt wel de boel op als allerlei organisaties zich eerst moeten buigen over een besluit. Terwijl Europa al het groene licht heeft gegeven en internationale organisaties de booster sterk aanbevelen en andere landen al begonnen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van de Gezondheidsraad dat de organisatie rondom het uitdelen van boosters zo'n zooitje is.
Exact.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oftewel, de gezondheidsraad heeft met haar arrogante houding van per se zelf het wiel moeten vinden gezorgd voor heel veel doden.
Ja dat dus, niks kan behalve de code zwart.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, lijstje met dingen die we niet willen:
Verpleeghuizen dicht
Scholen dicht
Alles behalve de supermarkt dicht
Vaccinatieplicht
1G/2G
etc. etc.
Uiteindelijk is code zwart dan nog je enige optie.
Misschien veel mensen geplaatst uit Noord-Limburg? Waar de vaccinatiegraad hoog is, maar toch veel besmettingen. Met name verpleeghuizen. Oudjes waarvoor de boosterprik te laat is gekomen? Zoiets zal het zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:37 schreef zoost het volgende:
Blijft merkwaardig, dat de data uit Nijmegen zo afwijkt van de landelijke data.
[..]
[ twitter ]
https://www.cwz.nl/over-c(...)e-nieuws-over-covid/
Daar zijn natuurlijk wel 2 kanten bij. Mijn schoonmoeder is 61, die ga ik echt niet weg kunnen houden van mijn kinderen. Zelfde geldt voor mijn opa, die is 86, als ik niet bij hem langsga belt hij me boos op dat ik me niet zo aan moet stellen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ken en zie veel mensen die hun ouders van in de 60 en 70 op hun kinderen laten passen. Nog niemand gehoord die dat nu niet meer doet...
Klopt.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ken en zie veel mensen die hun ouders van in de 60 en 70 op hun kinderen laten passen. Nog niemand gehoord die dat nu niet meer doet...
Het ECDC kwam ook pas vrij laat met een advies rondom boosters. Toch zijn ze in alle landen om ons heen veel verder dan wij. Dit heeft minder met bureaucratische adviezen te maken en meer met niet voorbereid zijn en de organisatie niet op orde hebben.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:58 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Maar het houdt wel de boel op als allerlei organisaties zich eerst moeten buigen over een besluit.
Ik zie voor De Jonge een parlementaire enquete aankomen over een paar jaar. Duizenden oudjes gestorven omdat de booster te laat kwam.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien veel mensen geplaatst uit Noord-Limburg? Waar de vaccinatiegraad hoog is, maar toch veel besmettingen. Met name verpleeghuizen. Oudjes waarvoor de boosterprik te laat is gekomen? Zoiets zal het zijn.
Boosters helpen wel.... voor gevaccineerden... blijf je nog met de golf ongevaccineerden in het ziekenhuis zitten waarna je weer komt op het punt dat niks kan want tegenstelde belangen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat dacht je van alles op alles zetten om zo snel mogelijk vaccinaties/boosters uit te rollen?
Als je je personeel in september ontslaag om daarna in november iedereen weer aan te moeten nemen kun je je afvragen of dat de juiste beslissing is geweest ja. Tegelijkertijd waren de meeste mensen het er wel over eens dat de pandemie wel klaar was toen, ook al leek dat voorbarig.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ECDC kwam ook pas vrij laat met een advies rondom boosters. Toch zijn ze in alle landen om ons heen veel verder dan wij. Dit heeft minder met bureaucratische adviezen te maken en meer met niet voorbereid zijn en de organisatie niet op orde hebben.
Klopt wel ja, en ook een enorme faal om die niet in oktober al te boosteren. Die groep is in maart/april of zo aan de beurt geweest dus kon makkelijk.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar zijn natuurlijk wel 2 kanten bij. Mijn schoonmoeder is 61, die ga ik echt niet weg kunnen houden van mijn kinderen. Zelfde geldt voor mijn opa, die is 86, als ik niet bij hem langsga belt hij me boos op dat ik me niet zo aan moet stellen.
Ik durf wel te stellen dat als ouders die in de 60 of 70 zijn vitaal genoeg zijn om de hele dag op kleine kinderen te passen dat ze (na vaccinatie) er hoogstwaarschijnlijk ook wel goed doorheen komen.
De enige oplossing is dan ook de zorgcapaciteit aanpassen aan de vraag.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, lijstje met dingen die we niet willen:
Verpleeghuizen dicht
Scholen dicht
Alles behalve de supermarkt dicht
Vaccinatieplicht
1G/2G
etc. etc.
Uiteindelijk is code zwart dan nog je enige optie.
Zo'n excuus ook weer. Inmiddels is het voor bijna iedereen al weer 6 maanden of meer geleden. Zeker voor de ouderen en de zorgmedewerkers.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:40 schreef THEFXR het volgende:
Van Dissel: eerdere boosterprik had ziekenhuisopnames gescheeld
Verder is het zaak om niet te snel een extra prik te geven, zei Van Dissel: ze zijn pas effectief zo'n 6 maanden nadat iemand volledig was gevaccineerd.
Daling!quote:
Welnee, die is binnen een jaar weg.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik zie voor De Jonge een parlementaire enquete aankomen over een paar jaar. Duizenden oudjes gestorven omdat de booster te laat kwam.
Aan de ene kant kun je denken dat het dan wel mee zal vallen, maar aan de andere kant moet je beseffen dat het hoogstwaarschijnlijk wel toegenomen is, en dus wel besmettelijker moet zijn. En de absolute toename in de eerste maanden zal maar heel langzaam gaan.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
De vraag is dan of het wel zo heel veel meer besmettelijk is dan Delta.
Meer zelfs. 391 + 50 = 441. Tenzij IC grotendeels naar kliniek terug stroomt (en dan is de instroom kliniek gewoon enorm laag).quote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Damn, die daling. Dat houdt in dat er bijna 400 mensen ontslagen zijn uit de kliniek.
En die oudjes zijn dood.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Welnee, die is binnen een jaar weg.
Hopelijk een begin van de trend en niet een statistische schommelingquote:
Zeg maar, gelijk aan de bezuinigingsronde van kabinet Rutte 2?quote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Damn, die daling. Dat houdt in dat er bijna 400 mensen ontslagen zijn uit de kliniek.
Was op 1 juni bijna iedereen volledig gevacinneerd?quote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zo'n excuus ook weer. Inmiddels is het voor bijna iedereen al weer 6 maanden of meer geleden. Zeker voor de ouderen en de zorgmedewerkers.
ze sturen ze naar huis en zadelen de thuiszorg er mee op.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan ook via de kelder uitstromenquote:Op woensdag 1 december 2021 13:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Meer zelfs. 391 + 50 = 441. Tenzij IC grotendeels naar kliniek terug stroomt (en dan is de instroom kliniek gewoon enorm laag).
Hm, dat hoeft toch niet persé? Als het een variant is die even besmettelijk is als delta maar beter vaccinatie kan omzeilen heb je een variant die een grotere poel heeft om in rond te gaan dan delta.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aan de ene kant kun je denken dat het dan wel mee zal vallen, maar aan de andere kant moet je beseffen dat het hoogstwaarschijnlijk wel toegenomen is, en dus wel besmettelijker moet zijn. En de absolute toename in de eerste maanden zal maar heel langzaam gaan.
De 60 plus krap aan.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Was op 1 juni bijna iedereen volledig gevacinneerd?
Dat was op het laatst, met jonge mobiele mensen die makkelijk een afspraak online kunnen plannen. Bij deze groep duurt het allemaal veel langer. Daarom hadden ze daar eerder mee moeten beginnen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan het prikken niet gewoon in een week gepiept zijn? Op het hoogtepunt van vaccineren werden er dagelijks meer dan 100000 prikken gezet als ik me niet vergis.
Als dat in overleg met thuiszorg gaat hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk. Toch zijn deze cijfers wel enigzins bemoedigend. De instroom is nog steeds te hoog, maar de uitstroom is echt flink.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze sturen ze naar huis en zadelen de thuiszorg er mee op.
Klopt, dat hoor je overal. Er is simpelweg geen plek dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze sturen ze naar huis en zadelen de thuiszorg er mee op.
Volgens @bloodymary1 nietquote:
Als die aan de beademing moeten etc. gaan ze toch ook gewoon naar de IC? Waarom zou dat niet zo zijn?quote:Op woensdag 1 december 2021 12:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op zich wel, maar goed, dat moeten we maar aan de verzorgingshuizen overlaten. De mensen daar komen toch niet snel in het ziekenhuis terecht gok ik?
True, zou zich ook in stand kunnen houden en beter verspreiden doordat het langer besmettelijk is (dus niet zozeer een hogere kans op besmetting bij contact), of beter immuniteit kan ontwijken.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm, dat hoeft toch niet persé? Als het een variant is die even besmettelijk is als delta maar beter vaccinatie kan omzeilen heb je een variant die een grotere poel heeft om in rond te gaan dan delta.
Als de samples al in oktober in Nigeria gevonden zijn kun je je wel afvragen of die R echt in de richting van de 30 is. Tegelijkertijd laten de cijfers in Zuid-Afrika 5 verdubbelingen in zo'n 14 dagen zien, dat is wel echt significant.
daar zijn zoveel variabelen in. Misschien kan Omicron niet goed gedijen tegen Delta in een minder gevaccineerde populatie, misschien is omicron juist besmettelijker in een leeftijdsgroep, misschien is er sample-bias, misschien..quote:Op woensdag 1 december 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm, dat hoeft toch niet persé? Als het een variant is die even besmettelijk is als delta maar beter vaccinatie kan omzeilen heb je een variant die een grotere poel heeft om in rond te gaan dan delta.
Als de samples al in oktober in Nigeria gevonden zijn kun je je wel afvragen of die R echt in de richting van de 30 is. Tegelijkertijd laten de cijfers in Zuid-Afrika 5 verdubbelingen in zo'n 14 dagen zien, dat is wel echt significant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |