Dit is wel een n=1 waarneming natuurlijk, en procentueel gezien zal nog steeds 99%+ van de besmettingen in Nederland Delta zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
shit ik heb afgelopen vrijdag in een volgepakte kroeg gezeten en dacht dat ik nu wel safe was, maar ik kan het dus alsnog krijgen![]()
![]()
![]()
(niet dat ik daar dagelijks bij stil sta overigens).
Is al bekend of die huisgenoten ook besmet zijn geraakt?quote:Op woensdag 1 december 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De eerste case in Belgie ontwikkelde pas 11 dagen na terugkomst uit Egypte symptomen, en had geen andere kritische contacten dan haar huisgenoten. 11 dagen is opmerkelijk lang, dus misschien is het niet zozeer besmettelijker, maar eerder dat iemand langer ongemerkt besmettelijk is.
Ik neem aan dat het wel allemaal goed is afgelopen met de moeder en de kleine? Kan me voorstellen dat je je dan nogal machteloos voelt als je thuiszit.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toen mijn vriendin 30 weken zwanger was kreeg ze corona. Omdat zo'n grote baby al aardig op je longen drukt heb je al minder inhoud, en dan komt daar nog eens covid overheen. Tel daarbij op dat zij ook nog eens een redelijk sterke astma heeft en het resultaat is dat ademhalen echt heel lastig ging. Gelukkig volstond een zuurstofslangetje in een regulier ziekenhuis bed maar ik heb wel echt 5 dagen in spanning thuis gezeten (mocht niet op bezoek omdat ik zelf ook corona had). Toevallig kreeg ze net op de eerste opnamedag in het ziekenhuis haar uitnodiging om in verband met haar astma een vaccinatie te komen halen. Achteraf gezien hadden we die graag net 2 weken eerder gehad.
Maar de afspraak-maak-capaciteit zit wel aan het maximum. Mensen kunnen momenteel vaak geen afspraak maken en haken dan af.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:27 schreef Bliksem92 het volgende:
Nog even een belangrijk punt:
[..]
Dat misverstand is nu ook de wereld uitgeholpen. Er is dus daadwerkelijk een plateau bereikt met besmettingscijfers, wat sommige posters hier dan ook zeggen.
Dat lijkt me niet, het aantal tests per dag heeft de afgelopen week records gebroken. Sommige dagen meer dan 100k per dag.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:32 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Maar de afspraak-maak-capaciteit zit wel aan het maximum. Mensen kunnen momenteel vaak geen afspraak maken en haken dan af.
Niet alleen de overheid, veel moet uit de ziekenhuizen zelf komen. Er kan in elk geval wel gekaderd worden om te kijken of er dingen op een andere manier gedaan kunnen worden. De ziekenhuizen hebben al vaker aangegeven centrale sturing te missen, regie te missen. Die rol zou VWS momenteel kunnen spelen om zo wat meer te stroomlijnen.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Werkdruk is overal krankzinnig hoog op het moment, personeel is amper te krijgen door krapte op de arbeidsmarkt. Wat kan een overheid daaraan veranderen?
Wie is er nog bang dan? De IC's puilen uit met niet bange mensenquote:Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:
We hebben weer een nieuwe:
De sinterklaaspiek.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abesmettingen-corona
Bang moet je zijn, hoor je me, wees bang!
Is er eigenlijk ooit wel eens zo'n piek uitgekomen? Ikea piek, Pasenpiek, mooi weer in het park piek?quote:Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:
We hebben weer een nieuwe:
De sinterklaaspiek.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abesmettingen-corona
Bang moet je zijn, hoor je me, wees bang!
Die 100K geteste personen zijn alleen de mensen die wel een afpraak konden krijgen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, het aantal tests per dag heeft de afgelopen week records gebroken. Sommige dagen meer dan 100k per dag.
Je snapt volgens mij echt wel wat ik bedoel hier.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie is er nog bang dan? De IC's puilen uit met niet bange mensen
Hemelvaartpiek...quote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit wel eens zo'n piek uitgekomen? Ikea piek, Pasenpiek, mooi weer in het park piek?
Nee eigenlijk nooit. Soms is er een lichte stijging ergens te zien en dan wordt er dan zo'n labeltje op geplakt. Maar causaliteit is vrijwel nooit aan te tonen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit wel eens zo'n piek uitgekomen? Ikea piek, Pasenpiek, mooi weer in het park piek?
Dat lijkt me nogal logischquote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Die 100K geteste personen zijn alleen de mensen die wel een afpraak konden krijgen.
quote:Opmerkelijk is wel dat het aandeel gevaccineerde patiënten snel toeneemt binnen de groep opgenomen covid-patiënten, naar nu dus bijna 70%. Dat kan wijzen op een afnemende vaccineffectiviteit, omdat de vaccinatiegraad onder de risicogroepen de afgelopen maanden nagenoeg gelijk is gebleven’, zegt Walk. ‘Dat onderschrijft het belang van een snelle boosterprik aanbieden in kwetsbare groepen en een bredere aanpak van de coronacrisis.’
Elke keer als ik belde ging het prima, soms wel even in de wacht maar altijd netjes een afspraak. Hier bij de jaarbeurs XXL lokatie kun je ook zonder afspraak terecht. De telefoonlijnen doen het in ieder geval prima (6 afspraken in de afgelopen 2 weken gemaakt).quote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Die 100K geteste personen zijn alleen de mensen die wel een afpraak konden krijgen.
Onder de mensen die geen afspraak konden krijgen, zitten ook positieven.
Vorig jaar was er een gigantische stijging na sinterklaas, met kerst bleef uit maar toen was de situatie ook compleet anders.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
We hadden wel een discopiek. Alleen die had niemand in die mate voorspeld volgens mijquote:Op woensdag 1 december 2021 12:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het advies om de kleinkinderen zoveel mogelijk te vermijden opgevolgd wordt.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een gigantische stijging na sinterklaas, met kerst bleef uit maar toen was de situatie ook compleet anders.
Verzorgingshuizen sluiten totdat iedereen een booster heeft gehad zou ook veel doden schelen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het advies om de kleinkinderen zoveel mogelijk te vermijden opgevolgd wordt.
Geloof ik niks van hoor.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het advies om de kleinkinderen zoveel mogelijk te vermijden opgevolgd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |