abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202406770
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:12:05 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Echt, de vrijpostigheid van werkgevers is één van mn stokpaardjes. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en doen of er niet allemaal dingen wettelijk geregeld zijn.
Ja eens.
Ik moet nu 1x per jaar een soort opfriscursus voor mijn werk doen. Kan dan altijd kiezen uit allerlei onderdelen, ik kies altijd arbeidsrecht omdat deze voor mij persoonlijk het meest interessant is :D
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:13:10 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Mag wel geweigerd worden. Echter dient dit wel onderbouwd te worden.
En zoals in dit geval, direct bij de sollicitatie al aangegeven dat minder uren niet mogelijk is, ga je ook bot vangen indien je dit tot aan een rechtszaak zou laten komen.
Als je al een paar jaar in dienst bent sta je wel een heel stuk sterker.
Nee hoor, vinden dat het werk alleen 36 uur kan is niet voldoende onderbouwing.
Zo werkt het niet.
pi_202406841
Ik zit momenteel aan de andere kant van de tafel (heb een vacature open staan) en ik heb maar weinig te kiezen.
pi_202406845
Zie op werk.nl een leuke vacature. Bij https://www.zoma-opleidingen.nl/. Hier maar niet solliciteren _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_202406851
Dit is precies waarom ik het bedrijf van mijn ouders niet heb voorgezet. Eigenaar van bedrijf bepaalt de regels niet meer, dan is het dus geen bedrijf meer maar een overheids-dependance. Had ik geen trek in.

Monumentaal pand, muren uit +-1350, daarin een nis waar in sinds die tijd de latrine zit, nu toilet.
Arbo-regeltjes: "er kan geen rolstoel in". Klopt. Die komen ook niet in die ruimte.
Enz enz
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202406862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit momenteel aan de andere kant van de tafel (heb een vacature open staan) en ik heb maar weinig te kiezen.
Wat en waar? :P
pi_202406872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:16 schreef fietsie het volgende:
Dit is precies waarom ik het bedrijf van mijn ouders niet heb voorgezet. Eigenaar van bedrijf bepaalt de regels niet meer, dan is het dus geen bedrijf meer maar een overheids-dependance. Had ik geen trek in.

Monumentaal pand, muren uit +-1350, daarin een nis waar in sinds die tijd de latrine zit, nu toilet.
Arbo-regeltjes: "er kan geen rolstoel in". Klopt. Die komen ook niet in die ruimte.
Enz enz
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:18:58 #9
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406882
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:16 schreef fietsie het volgende:

Enz enz
In de praktijk wordt er amper gebruik van gemaakt.
Er is bijna geen werknemer die zijn rechten kent, en als hij ze wel kent een rechstzaak zou starten.
Dus valt allemaal wel mee :')
pi_202406885
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Nooit van gehoord. Heb wel paar x caesar en 1000 fysio gehad afgelopen 30 jaar :D
Maar die rug blijft muiten.
Ik vond een YT met ontspanning oef?
Ik krijg Jacobson via een cesar therapeut. Ik weet niet of ik net zo veel aan deze therapie had gehad als er niet daadwerkelijk iemand bij zit om me op mijn fouten en valkuilen te wijzen.
Ik zie ontspanningstherapie toch als meer gericht op de geest, dit is echt op het lichaam gericht. En dus niet alleen op ontspanning maar ook op de houding waarin je ontspant. En dat laatste is moeilijker dan je denkt :X
Spoilers!
pi_202406886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat en waar? :P
Zie PM ;) - compleet ander vakgebied.
pi_202406893
En ik ga het afschudden ook eens proberen. Klinkt eigenlijk wel aangenaam.
pi_202406906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen. Door mezelf. Nog even er over gehad, maar minder uren dan 36 is echt niet mogelijk. De contracten daar zijn 36 uur maar zij wilden liever eigenlijk meer uren.

En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @:DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.

Ze begreep het wel, ik had het ook al laten doorschemeren gisteren. En ik kan beter nu nee zeggen dan over een half jaar mezelf in de knel te hebben gewerkt. Daar hebben zij ook niets aan.
Maar ze houden me in portefeuille voor wanneer er iets anders, minder stressvol is.
Heel goed ^O^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:23:57 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_202406929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee hoor, vinden dat het werk alleen 36 uur kan is niet voldoende onderbouwing.
Zo werkt het niet.
Als hier een lijstje achter zit met werkzaamheden en dit als werkgever aannemelijk kunnen maken wel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202406949
Ik heb minder uren eens echt met geweld en beroep op de wet afgedwongen bij een werkgever die er geen trek in had. Je mag (mocht toen in elk geval, en ik heb niet meegekregen dat de wet gewijzigd is) eerst een jaar in dienst zijn. Dus direct na proeftijd nono.

Het mag geweigerd worden - bij zwaarwegend bedrijfsbelang. Dat bestaat zo goed als niet behalve bij bedrijven minder dan 10 werknemers, dus die hindernis kan je als nietbestaand beschouwen tenzij je werkgever type fietsie-vader bent misschien.

Vervelendste hindernis is dat de werkgever de verdeling van je uren mag vaststellen. Dus mijn weinige uren verdeelden ze over 4 dagen. Dat was een klotestreek en ik heb ze ervoor laten bloeden (8> . Maar dat is het recht van de werkgever in dit verhaal.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:44 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Als hier een lijstje achter zit met werkzaamheden en dit als werkgever aannemelijk kunnen maken wel.
Nee hoor echt niet. Een functie kan dan prima door 2 personen uitgevoerd worden. Beide parttime.

werkgever krijgt hierin echt alleen in heel specifieke functies gelijk.
pi_202406956
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Nope, nemen ze er maar iemand bij.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:26:37 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406966
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb minder uren eens echt met geweld en beroep op de wet afgedwongen bij een werkgever die er geen trek in had. Je mag (mocht toen in elk geval, en ik heb niet meegekregen dat de wet gewijzigd is) eerst een jaar in dienst zijn. Dus direct na proeftijd nono.

Het mag geweigerd worden - bij zwaarwegend bedrijfsbelang. Dat bestaat zo goed als niet behalve bij bedrijven minder dan 10 werknemers, dus die hindernis kan je als nietbestaand beschouwen tenzij je werkgever type fietsie-vader bent misschien.

Vervelendste hindernis is dat de werkgever de verdeling van je uren mag vaststellen. Dus mijn weinige uren verdeelden ze over 4 dagen. Dat was een klotestreek en ik heb ze ervoor laten bloeden (8> . Maar dat is het recht van de werkgever in dit verhaal.
Sigme zegt het altijd zo duidelijk _O_
pi_202406982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:19 schreef Tuindier het volgende:
En ik ga het afschudden ook eens proberen. Klinkt eigenlijk wel aangenaam.
Net 2 keer shake it off gedaan. Voel me beter dan voor ik het deed. Geen idee hoe lang het aanhoudt, maar hee, pakken wat je pakken kunt *O*

Het kan overigens ook zo zijn dat ik gewoon, dmv een ritueeel dansje, een deel van mn mood naar poes heb gebeamd, want die zit me nu machtig chagrijnig te beloeren :D
pi_202407001
Je hoeft dus in principe helemaal niets af te dwingen. Je kunt gewoon aangeven, "per dan en dan werk ik nog maar x uur" maar werkgevers doen bijzonder graag of dat niet zo is.

Bij vorige werkgever ook collega's die echt overtuigd waren een andere baan te moeten gaan zoeken als ze eenmaal aan kinderen wilden beginnen, want "dit kan echt niet in minder dan 32 uur" :')
pi_202407025
Mijn leidinggevende bij mijn vorige werkgever wilde persé niet dat ik van 38 naar 36 ging. Maar dat stond in de nieuwe CAO. Hij kon het niet duidelijk maken waarom het niet kon en dat lukte niet. Ik was al erg flexibel, wanneer het nodig was werkte ik ook wel op zondag, maar nam dan wel een andere dag vrij.
Later bleek dat me best veel geld door de neus geboord is, alleen kon ik er toen niets meer mee.
Dat was echt een hele vervelende leidinggevende, maar omdat hij geen moer uitvoerde had ik een geweldige baan, kon naar USA, Singapore etc.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:33:58 #22
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202407034
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Nope, nemen ze er maar iemand bij.
Vroegah, als je kon aantonen dat daar geen buget voor was, kon je weigeren. Geen idee hoe dat nu zit.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:35:56 #23
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407060
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:33 schreef Bramito het volgende:

[..]
Vroegah, als je kon aantonen dat daar geen buget voor was, kon je weigeren. Geen idee hoe dat nu zit.
Ondernemers risico *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:36:32 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202407068
quote:
In de cao Ziekenhuizen staat dat: Werkgever en werknemer op vrijwillige basis een afspraak kunnen maken om minder te werken. De werknemer kan niet verplicht worden om van de regeling gebruik te maken. Ook de werkgever kan niet worden verplicht de regeling aan te bieden.
Bron: NVZ
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202407073
Bijna al mijn fokreclames zijn voor vacaturesites tegenwoordig en uit fascinatie klik ik dan vrij regelmatig.

Dit ook weer, wie de fuck plaatst dit in hemelsnaam online?
pi_202407086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
CAO kán idd nog wel eens afwijken. Ik heb nog nooit onder een CAO gewerkt, dus dat gaat altijd een beetje langs me heen.
pi_202407092
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je hoeft dus in principe helemaal niets af te dwingen. Je kunt gewoon aangeven, "per dan en dan werk ik nog maar x uur" maar werkgevers doen bijzonder graag of dat niet zo is.
Nou, uit ervaring kan ik je dus vertellen dat de werkgever twee of drie maanden (ben het exacte aantal vergeten) de tijd heeft om je verzoek te beoordelen, dus dat je die tijd in acht zult moeten nemen.
Maar verder is dat inderdaad wat ik gedaan heb. Formeel briefje: per dan en dan werk ik nog maar zoveel uur en dit met een beroep op wet X (flexibiliteit en zekerheid?). En toen heeft werkgever dus tot de laatste dag gewacht voordat ze formele reactie gaven met zoiets als 'oh kut doe dan maar maar hierbij stellen wij vast dat u maandag tot en met donderdag elke dag 5¾u werkt'.
pi_202407100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jo leuk, wet staat hier boven en bij wet kan werknemer dit afdwingen.
pi_202407108
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, uit ervaring kan ik je dus vertellen dat de werkgever twee of drie maanden (ben het exacte aantal vergeten) de tijd heeft om je verzoek te beoordelen, dus dat je die tijd in acht zult moeten nemen.
Maar verder is dat inderdaad wat ik gedaan heb. Formeel briefje: per dan en dan werk ik nog maar zoveel uur en dit met een beroep op wet X (flexibiliteit en zekerheid?). En toen heeft werkgever dus tot de laatste dag gewacht voordat ze formele reactie gaven met zoiets als 'oh kut doe dan maar maar hierbij stellen wij vast dat u maandag tot en met donderdag elke dag 5¾u werkt'.
Eigenlijk weet je dan al dat het einde verhaal gaat zijn, maar dan komt wel de gamer in me boven :D
pi_202407134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Eigenlijk weet je dan al dat het einde verhaal gaat zijn, maar dan komt wel de gamer in me boven :D
Oh nee, ze hadden me gewoon liever wel dan niet hoor. Ook al heb ik ze héél veel pijn gedaan.
OR afgedwongen bijvoorbeeld. Hebben ze ook tot de laatste minuut gefrustreerd maar tsja - als ik juridisch gelijk heb en het wil halen, dan haal ik het. Dus die OR kwam er.

En ik ben er pas weggegaan toen ik het zat was en een betere baan had, maar het heeft in de jaren daarvoor natuurlijk mijn motivatie en werklust niet echt positief beïnvloed. Heb er toch 5 jaar gezeten.
pi_202407157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:15 schreef Tuindier het volgende:
Bij ons viel het ook tegen. Niet omdat het een functie is waar maar weinig mensen voor zijn, maar omdat het allemaal via bureautjes gaat die gewoon echt met slechte kandidaten komen. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:18 #32
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202407170
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bijna al mijn fokreclames zijn voor vacaturesites tegenwoordig en uit fascinatie klik ik dan vrij regelmatig.

Daar is vast een doelgroep voor.
Ik sta er altijd van te kijken dat ze een laptop als perk aangeven.
Siesta & Fiesta!
pi_202407179
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh nee, ze hadden me gewoon liever wel dan niet hoor. Ook al heb ik ze héél veel pijn gedaan.
OR afgedwongen bijvoorbeeld. Hebben ze ook tot de laatste minuut gefrustreerd maar tsja - als ik juridisch gelijk heb en het wil halen, dan haal ik het. Dus die OR kwam er.

En ik ben er pas weggegaan toen ik het zat was en een betere baan had, maar het heeft in de jaren daarvoor natuurlijk mijn motivatie en werklust niet echt positief beïnvloed. Heb er toch 5 jaar gezeten.
Ik bedoel ook dat op het moment dat wanneer ze het zo gaan spelen ík er al weer klaar mee ben. Wat ik doe is vrij generiek en kan ik op veel plekken doen, dus dan ga ik zo langzaam aan wel weer verder kijken en duurt het niet lang meer voor ik ook iets vind.
pi_202407184
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:45 schreef Bramito het volgende:

[..]
Daar is vast een doelgroep voor.
Ik sta er altijd van te kijken dat ze een laptop als perk aangeven.
DAT kies je er uit, uit alles wat er mis is met die vacature :D
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:46:48 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407195
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Wet flexibel werken is het tegenwoordig in ieder geval.
pi_202407210
quote:

Ik heb duidelijk geen (Rotterdams) gevoel voor humor..
pi_202407219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:47 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik heb duidelijk geen (Rotterdams) gevoel voor humor..
Nou ik wel en ik kan je vertellen this aint it!*
*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:48:28 #38
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202407225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
DAT kies je er uit, uit alles wat er mis is met die vacature :D
Ja de rest is zo erg, daar hoeven we het niet overte hebben. Valt me nog mee dat Feyenoord of Sparta niet genoemd wordt.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:49:09 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik bedoel ook dat op het moment dat wanneer ze het zo gaan spelen ík er al weer klaar mee ben. Wat ik doe is vrij generiek en kan ik op veel plekken doen, dus dan ga ik zo langzaam aan wel weer verder kijken en duurt het niet lang meer voor ik ook iets vind.
Heb ik ook altijd, als je me een keer kwaad maakt ben ik weg _O-
pi_202407252
quote:

(F)ons :7

WFT?
pi_202407264
Ik kende dit bureau niet, maar na googlen wel. Tenminste, de eigenaar. Die had vroeger SecretaryPlus waar ik ook gesprekken gehad heb.
Die waren boos op mij, want mooie functie bij PS, maar ik wilde de garantie dat ik na verkiezingen niet voor een PVV'er hoefde te werken. Konden ze niet geven, dus kwam ik niet.
pi_202407272
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Oh, ik kan ook meestal wel ergens terecht, maar als ze het zo gaan spelen - dan speel ik ook. En meestal ben ik sneller en beter. Zéker beter dan HR, en directie is meestal te lui om niet te leunen op HR. Dat win ik.
pi_202407275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb ik ook altijd, als je me een keer kwaad maakt ben ik weg _O-
Same. En echt he, ik vind mezelf helemaal zo moeilijk niet. Als je het me vraaaaaagt, kan er zo fucking veeeeel. Maar als je gaat schermen met dat ik bepaalde dingen verplicht ben of laat merken dat je denkt dat ik compleet van de commode gevallen ben, ja dan kan er dus nog maar heel weinig :') Kutkoppigheid :')
pi_202407295
Ennnnn om mn eigen punt te onderschrijven. 1 solli verstuurd, 1 uitnodiging voor gesprek binnen.
pi_202407300
Ik denk dat ik juist een werknemer ben die langzaam ergens gewoon helemaal vast roest. Maar ik heb dan ook nog geen hele vervelende situaties meegemaakt.
pi_202407305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ennnnn om mn eigen punt te onderschrijven. 1 solli verstuurd, 1 uitnodiging voor gesprek binnen.
Dat doe je wel goed. :D
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:55:17 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Same. En echt he, ik vind mezelf helemaal zo moeilijk niet. Als je het me vraaaaaagt, kan er zo fucking veeeeel. Maar als je gaat schermen met dat ik bepaalde dingen verplicht ben of laat merken dat je denkt dat ik compleet van de commode gevallen ben, ja dan kan er dus nog maar heel weinig :') Kutkoppigheid :')
same!

Hoewel de instelling van Sigme ook erg aantrekkelijk is, maar zou me teveel negatieve energie kosten.
pi_202407326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
same!

Hoewel de instelling van Sigme ook erg aantrekkelijk is, maar zou me teveel negatieve energie kosten.
Mja, mezelf zijn kost me ook veel negatieve energie :')
pi_202407335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:53 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat ik juist een werknemer ben die langzaam ergens gewoon helemaal vast roest. Maar ik heb dan ook nog geen hele vervelende situaties meegemaakt.
Ik had bij zowel de laatste als de voorlaatste bedrijven best m'n pensioen kunnen halen. Ben een trouwe hond en zeker bij de voorlaatste had ik heel afwisselend werk, werkte ook met heel veel verschillende mensen en dat veranderde ook iedere 2-3 jaar. Never a dull moment
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:58:16 #50
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:53 schreef Myraela het volgende:
Ach kan al iets simpels zijn als ineens geen/amper loonsverhoging door corona, en andere kut excuusjes zonder echt in gesprek te gaan.
Dat was hier bijna de druppel, ze hadden geluk dat ik door corona niet meteen ging zoeken. En toen heb ik in de tussentijd een traject afgedwongen om te groeien naar een functie stapje hoger. Daardoor heb ik nu wel weer motivatie dus kan ik blijven *O*
pi_202407358
Ik zou dat echt zo graag willen, een plek waar je echt lekker zit en je je thuisvoelt en je niet omringt bent door incompetentie op alle niveaus...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202407363
Ik heb me na een paar keer 2-3 jaar ergens te werken nu juist voorgenomen om eens wat langer te blijven. Voorlopig is het (meestal) nog leuk in ieder geval :).
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:01:16 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407394
Ik heb 1x ergens gewerkt waar ik nu nog had kunnen werken, tot ze me boos maakten ;(

Werkte daar toen zo'n 7 jaar, 36 uur, ging scheiden dus wilde 40 ivm kosten alleen wonen enzo. Heel logsich.
Maar nee kon echt niet!

Ja dan ben ik weg. En bij ontslag nemen kon het ineens natuurlijk wel. :')
Ok maar dat is wel echt te laat. Bye!
pi_202407398
Het duurt bij mij vaak gewoon best lang voordat ik me ergens thuis voel, dus ben misschien ook gewoon niet het typje om veel te willen wisselen. Ik doe m'n werk graag goed, maar ik hoef niet hogerop en vind eigenlijk dat ik ook al wel genoeg verdien. Ben niet echt ambitieus, misschien is dat slecht, maar ik voel me er wel goed bij.
pi_202407413
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:01 schreef Myraela het volgende:
Het duurt bij mij vaak gewoon best lang voordat ik me ergens thuis voel, dus ben misschien ook gewoon niet het typje om veel te willen wisselen. Ik doe m'n werk graag goed, maar ik hoef niet hogerop en vind eigenlijk dat ik ook al wel genoeg verdien. Ben niet echt ambitieus, misschien is dat slecht, maar ik voel me er wel goed bij.
Dat is helemaal niet slecht muts, dat is heerlijk!
pi_202407430
Ik ben ook het type dat vastroest denk ik. Ik zou veel meer kunnen en werk onder mijn "niveau" in de functie die ik nu heb maar ik verdien voor wat ik doe n fijn salaris en als ik uitlog, heb ik niks meer met werk te maken. Dus ik heb ook geen zin in meer gedoe en meer verantwoordelijkheid voor minder geld. Want ik werk toch echt wel om te leven en niet andersom :N
pi_202407438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:01 schreef Myraela het volgende:
Zo ben ik ook hoor. Mijn vorige baan ging naar Amsterdam (nieuwe locatie hoofdkantoor) en ik mocht mee. Maar ik had echt geen zin om iedere dag te reizen, en verhuizen al helemaal niet.
Maar daar had ik nu nog vrolijk gezeten als ze niet naar Amsterdam waren gegaan.
pi_202407476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is helemaal niet slecht muts, dat is heerlijk!
Het voelt soms zo stom als je 29 bent tussen allemaal mensen die wél ambitieus zijn. Sowieso zijn we vaak (tenminste in mijn omgeving) zo gefocust op doorgroeien.
pi_202407517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Het voelt soms zo stom als je 29 bent tussen allemaal mensen die wél ambitieus zijn. Sowieso zijn we vaak (tenminste in mijn omgeving) zo gefocust op doorgroeien.
Dat is herkenbaar. Ik kreeg dat een jaar of 2 geleden nog als vraag, of ik een HBO studie wilde gaan doen. Ik kon er echt geen een verzinnen in de lijn van mijn werk wat mij ook nog leuk leek.
Totaal iets anders was wel leuk geweest, maar dat wilden ze niet betalen :P
pi_202407530
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Je moet je eens afvragen wat die mensen zijn zonder werk.

Ik merk het nu weer, nu ik weer even thuis zit, hoe mensen daar op reageren. "ik zou geeeeeeeek worden, wat doe je heeeeel de dag?!"

Hoezo wat doe je heel de dag? Het is fucking corona en er is geen reet te doen en ik vermaak me thuis nog beter dan in mn baan. Toen ik eerder een keer werkeloos was heb ik echt het leukste jaar van mn leven gehad. Ik kan er echt met de pet niet bij dat mensen zich zo verweven met hun werk.

Ik kan me voorstellen dat het in de zorg oid anders is. Maar ik heb (bijna) altijd gewerkt bij organisaties die shit verkopen. Doorgaans ook nog aan andere organisaties. Zodat die meer en/of makkelijker shit kunnen verkopen. Aan andere organisaties. Als je daar je bestaanspret uit moet halen dan gaat er toch iets mis in de rest van je leven?
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:52 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407542
Ik wilde wel graag groeien van medior naar senior in wat ik nu doe. En dat doe ik nu ook.
Naar dat was vooral omdat ik dat eigenlijk grotendeels al deed maar niet zo betaald werd.
Hierna verder ook geen plannen hoogstens ooit teamleider ofzo. Maar veel meer verantwoordelijkheid dan dat hoef ik niet.
Directie mailt mij veel te vaak savonds of in het weekend. Moet er niet aan denken zoveel met werk bezig te zijn.
Ik heb een 9 tot 5 mentaliteit. O+
pi_202407556
Als het niet maar 3 kwartjes in de maand zou verdienen zou ik dolgraag bij een bakker of een groentenboer werken. Heeeerlijk overzichtelijk, lekker doorwerken, tastbaar en nuttig. Doe maar hoor!

Ik denk oprecht dat ik lopende band werk ook beter zou trekken dan sommige onzinfuncties die ik heb gehad, waar iedereen het onwijs serieus liep te nemen de hele dag. (Ik heb lopende band vakantiewerk gedaan in het verleden. Heerlijk, muziek in de oren en gaaaaaat. Kan me voorstellen dat ik nu bijvoorbeeld voor een luisterboek zou kiezen.)
pi_202407564
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:13 schreef gcjoel het volgende:

Ik heb een 9 tot 5 mentaliteit. O+
Ik zeg dit altijd tijdens sollicitatiegesprekken, mensen helemaal whaawhuuwhaaa? En me nog aannemen :')
pi_202407572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik merk het nu weer, nu ik weer even thuis zit, hoe mensen daar op reageren. "ik zou geeeeeeeek worden, wat doe je heeeeel de dag?!"

Hoezo wat doe je heel de dag? Het is fucking corona en er is geen reet te doen en ik vermaak me thuis nog beter dan in mn baan. Toen ik eerder een keer werkeloos was heb ik echt het leukste jaar van mn leven gehad. Ik kan er echt met de pet niet bij dat mensen zich zo verweven met hun werk.

Ik kan me voorstellen dat het in de zorg oid anders is. Maar ik heb (bijna) altijd gewerkt bij organisaties die shit verkopen. Doorgaans ook nog aan andere organisaties. Zodat die meer en/of makkelijker shit kunnen verkopen. Aan andere organisaties. Als je daar je bestaanspret uit moet halen dan gaat er toch iets mis in de rest van je leven?
Ik verveel me ook geen seconde. Wat ik wel mis is contact met mensen, maar dat ligt denk ik meer aan corona. Ben wel blij dat mijn werk stopte in een tijd dat ik thuiswerkte, want met m'n spullen onder de arm weggaan uit kantoor had ik wel lastig gevonden, dan is de overgang enorm.
Nu had ik een opgeruimde tafel _O-
pi_202407617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik verveel me ook geen seconde. Wat ik wel mis is contact met mensen, maar dat ligt denk ik meer aan corona. Ben wel blij dat mijn werk stopte in een tijd dat ik thuiswerkte, want met m'n spullen onder de arm weggaan uit kantoor had ik wel lastig gevonden, dan is de overgang enorm.
Nu had ik een opgeruimde tafel _O-
Ook dat went :') Gewoon zorgen dat er op de laatste dag niet zo veel meer over is.

Ik vind het nu ook heus kutter dan bij geen-corona, maar goed dat gold voor werken ook, dus in die zin blijven de verhoudingen gelijk
pi_202407639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

Oh, maar ik zou me ook wel vervelen zonder werk. Of nouja, dan zou ik voor mezelf wel iets van een projectje verzinnen oid. Ik ben gewoon slecht in geen plannen hebben. Een leeg weekend vind ik soms al moeilijk. :') Maar dat heeft verder niet zo met werk te maken, maar wel met gewoon dagvulling hebben.

Hoewel ik als ik werk zocht wel van de vrije dagen kon genieten als ik wist dat ik weer bijna aan de slag kon. Dus misschien was het ook dat ik het mezelf gewoon niet gunde zolang ik nog niets had gevonden. Onbewust zit de 'je moet alles verdienen in het leven' er toch wel erg diep in.
pi_202407678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik ben gewoon slecht in geen plannen hebben.
Dit is dus precies de reactie die ik niet snap. Dan zorg je toch voor plannen? Veel leukere plannen dan werken :?
pi_202407818
Ik ben door naar de tweede sollicitatieronde *O*

Vrijdag over 2.5 week ^O^
pi_202407836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou dat echt zo graag willen, een plek waar je echt lekker zit en je je thuisvoelt en je niet omringt bent door incompetentie op alle niveaus...

SPOILER
Ik had dit als screensaver bij mijn vorige werkger - die van dat parttime-werk en de OR.

SPOILER
pi_202407870
Ik heb uur getraind en niet iets stuk gemaakt en niet gehuild. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202407874
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:37 schreef Tele6 het volgende:

^O^
Nog een keer inhoudelijk gesprek?
pi_202407888
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:43 schreef sigme het volgende:

[..]
^O^
Nog een keer inhoudelijk gesprek?
Ze sturen me een inhoudelijke vraag die ik moet voorbereiden, en ik moet een korte presentatie geven over een onderzoeksproject waar ik recent aan heb gewerkt. Dus idd een wat meer inhoudelijke ronde.
pi_202407897
Begonnen *G*
Mag ik u voorstellen aan mijn zuurdesemstarter; Omacron O+ :D

SPOILER
pi_202407899
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:44 schreef Tele6 het volgende:

Ze sturen me een inhoudelijke vraag die ik moet voorbereiden, en ik moet een korte presentatie geven over een onderzoeksproject waar ik recent aan heb gewerkt. Dus idd een wat meer inhoudelijke ronde.
Klinkt goed en leuk! *G*
pi_202407913
*O* Tele *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:50:44 #76
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202407952
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit is dus precies de reactie die ik niet snap. Dan zorg je toch voor plannen? Veel leukere plannen dan werken :?
Maar hoe dan?
Ik heb dus ook dat ik moeite heb met weinig te doen hebben.
Een serie kijken vind ik misschien een dag leuk. Verder kosten veel dingen geld, en heb je dan nog maar 70% van je inkomen.

Nog nooit ww gehad maar kan me voorstellen dat ik me ook nog eens heel druk zou maken om het nog geen nieuw werk hebben.

Vrij zijn is misschien pas leuk als je ook regelmatig niet vrij bent? Geen idee.
pi_202407967
quote:

jippie. w/ Voor hoe veel uur is de vacature eigenlijk?

DP omschreef het wel mooi over werken voor organisaties, die shit produceren voor andere organisaties om shit te verkopen…
Was voor mij al een reden om in de gezondheidszorg te gaan werken.
Met ook vaak shit op te ruimen, achter de kamerschermen.
pi_202407979
Oh jungs, ik zit ook op dat punt in m'n cyclus dat ik op allerlei mannen wil duiken. :9 Normaal voel ik me dan iets minder labiel as fuck, wats deze.
pi_202407981
Gefeliciteerd @Isabeau!

En @Tele6 wat goed! *O*

En @Kaatje1 klinkt als een verstandige beslissing.

@Lucky_Strike heldere post over het revalidatietraject, ik gun je enorm dat het je wat gaat opleveren! Eigenlijk is alles wat ik erover zou willen zeggen al door de rest gezegd :)
pi_202407984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Iedereen in mijn omgeving werkt, dus dan moet alles alleen. Ik kan slecht tegen doelloos vermaak, dus een beetje naar een scherm kijken, gamen of iets vermaakt me ook niet lang. Veel andere dingen zouden geld kosten, dat is ook weer niet het verstandigste.
pi_202407989
quote:

Goed bezig *O*

Verder verveel ik me ook nog steeds niet na jaren thuis zitten. Er is zo veel te doen O+
Ookal telt het nu misschien niet meer nu ik toch elke dag wel bezig ben met de brouwerij.
pi_202408022
Tja, ik heb geen hulp meer, dus doe dat nu zelf en dat gaat, door pijn, veel langzamer, ik lees, kijk tv, wandel of fiets en zit vaak achter de naaimachine (of doe voorbereidingen om daarvachter te zitten). Momenteel omdat het ‘s morgens nog zo donker is lig ik ook een stuk langer in bed, met een boed
pi_202408027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar hoe dan?
Een serie kijken vind ik misschien een dag leuk. Verder kosten veel dingen geld, en heb je dan nog maar 70% van je inkomen.

Nog nooit ww gehad maar kan me voorstellen dat ik me ook nog eens heel druk zou maken om het nog geen nieuw werk hebben.

Vrij zijn is misschien pas leuk als je ook regelmatig niet vrij bent? Geen idee.
21 piek heb je een Cineville pas, kun je onbeperkt naar de film. Vrienden zien, wandelen, hoeft allemaal niks te kosten. Ik heb zelf ook vaak wat vrijwilligersdingen lopen. Zo'n beetje alle boeken ter wereld zijn gratis te downloaden. Geen wekker zetten scheelt ook een paar uur per dag :@ Minder inkomen en tijd over om alles wat je hartje begeert te gaan kopen in kringloopwinkels.

Ik heb wel een pensionadoplanning nu. Ik plan 1 ding per dag en heb het dan druk :D Maar goed, ik verveel me niet.

Nu heb ik wel redelijk actieve depressie waardoor tijd zich een beetje wonderlijk gedraagt. Maar dan ben ik dus depri, ik verveel me niet.
pi_202408041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar dan ben ik dus depri, ik verveel me niet.
dit.is.zo.waar.
pi_202408047
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]
dit.is.zo.waar.
Zou me liever vervelen, maar dat is weer een ander onderwerp :')
pi_202408052
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:52 schreef Lonaa het volgende:
Oh jungs, ik zit ook op dat punt in m'n cyclus dat ik op allerlei mannen wil duiken. :9 Normaal voel ik me dan iets minder labiel as fuck, wats deze.
Ook op de jouwe?
pi_202408056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar hoe dan?

Wandelen O+
Verder veel lezen, gamen en creatief bezig zijn.

En het jaarabonnement van de plaatselijke dierentuin is ook geweldig. Voor een paar tientjes kan je daar het hele jaar naar toe. Ik vind het vooral fijn om daar rond te wandelen en te fotograferen.

Of lekker naar het bos/park.

Vrienden, de meeste die ik ken werken parttime dus dan lukt afspreken altijd wel.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:00:05 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202408061
Dat je “rode spitskool” koopt en het denkt te gaan bereiden als spitskool.
En dat het bij aansnijden blijkt meer op spitse rode kool te gaan, met bijbehorend lange sudder / prutteltijd….
pi_202408064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zou me liever vervelen, maar dat is weer een ander onderwerp :')
Ja, boks wel.
pi_202408068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ook op de jouwe?
SPOILER
pi_202408070
Ik heb ook wat vrienden die zelfstandig zijn, part-time werken, óf in ritmes die niet 9-5 zijn werken, dus dat scheelt. Al zie ik die atm ook amper :')
pi_202408072
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
SPOILER
:')
pi_202408081
En soms zit je dan een paar uur was te vouwen en te fokken :@

Nog leuker dan werken :@
pi_202408130
Werken is ook niet alles :')

Paar weken geleden viel er iemand op het werk om met een hartaanval… overleden.
En de laatste twee maanden al drie mensen met kanker.

En nee, niet in mijn zorgbaan :') ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202408144
En dan zijn er dus veel dingen die ik niet kan doen omdat ik weet dat ik wel weer aan het werk zal moeten. Anders was het helemaal appeltje eitje om mn tijd te vullen :Y
pi_202408176
*O* voor @Tele6
Goed bezig!! En goede vraag, die ga ik ook noteren!

En @Kaatje1 , wijze beslissing, maar toch wel lekker dat ze je gewoon wilden! *O*

Ik ben niet zo goed in langdurig thuis zitten. Wordt er lamlendig van. Heb te weinig vrienden in de omgeving denk ik om wat mee te kunnen doen :D .
Nu ik meer dan genoeg werk geniet ik wel extra veel van lui kunnen wezen op een vrije dag, en ik kijk er toch regelmatig ook wel naar uit. Maar de afwisseling is wel fijn :Y .
Ooit wil ik wel minder dan 36 uur (+overuren) gaan werken, al is het maar omdat ik dan ook wat minder weekenden hoef te werken. Ik ben geen 9-5er (ik ben GEEN ochtendmends. Ik ben niet chagrijnig, maar ik functioneer echt op 15% ofzo :') ), maar m'n vrije weekenden mis ik wel. En het feit dat we vaak tussendoor 1 dagje vrij hebben, en niet 2 achter elkaar. (Hoewel ik vanaf halverwege deze maand niet meer mag mopperen. Dan heb ik zelfs een week met 5 vrije dagen achter elkaar :D )

Wat betreft arbeidsrecht; ja..... ooit dus wel eens fel tegen mijn baas ingegaan. Ik stond echt wel in mijn recht toen. Dat koste me bijna m'n baan, maar leverde me ook juist wel weer de steun van mijn andere baas (echtpaar runde de toko) op :+ Andere baantjes toch ook wel genaaid waar je bij staat. Sindsdien ben ik zeker wel loyaal naar mijn werk, werkgever en collega's, maar wel een stuk wantrouwiger geworden.

Bij huidige baan binnenkort een 'Resultaat en Ontwikkelingsgesprek'. Jottum. De eerste vragen die we moeten uitwerken gaan precies over mijn zwakste punten :') .
pi_202408180
Gefeliciteerd @Isabeau *O*
pi_202408184
Oh en mooi bod voor @Barreltje! *O*

Ik blijf blij 'jompelen' :D
pi_202408193
:D @Lonaa

Wel lastig, maar hey, gewoon een ander hoofd erbij fantaseren? *)

Mijn cyclus was trouwens ook wel wat veranderd (21 dagen.... godverdegodver. Inmiddels weer bijgetrokken. Of eigenlijk dankzij spiraal 1x in de 3 maanden oid). Maar ik wist niet of dat door vaccin of door spiraal kwam, want die laatste was toen ook net gezet.
pi_202408232
Goede dag vandaag, Barreltje en Tele6 *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')