SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Go hard or go home![]()
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Grondrecht dat mag worden ingeperkt wanneer er aanwijzingen zijn dat een protest misbruikt gaat worden om te rellen.I'll give you something to do![]()
Zonder maatregelen zou er nog veel meer 'collatoral damage' zijn geweest. Maar hartverwarmend dat het lot van dit ouder echtpaar je wel raakt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De politiecontrole aan de stadsgrenzen heeft meerdere ongelukken opgeleverd. Waarvan één dodelijk.
De schuldige aan het dodelijke ongeluk is uiteraard de bestuurder van de bus die op de file inreed, maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een link is. De vraag is of dit een proportioneel middel was, en of het op een veilige manier is ingezet.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Wat heeft dat ongekozen er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.
Worden rare sprongen gemaakt hier vandaag.
Een politiechef wordt ook niet door de burgers gekozen, maar dat maakt zijn bevoegdheden er niet minder om. Bij een burgermeester net zo.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.zie email 27 oktober![]()
Ik zie niet hoe het feit in Nederland burgemeesters onverkozen zijn relevant is ?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Door een ongekozen burgemeester ja. Ben zeer benieuwd hoe reëel deze verdenkingen waren. Mag hopen dat dat wat verder gaat dan 'met Rotterdam nog vers in het geheugen'.![]()
Really? De link tussen de dood van deze mensen en Bruls zie je wel?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
ik weet niet of het op de juiste basis is verboden maar er rijdt iemand met teveel snelheid op een file in, ook allemaal nieuw natuurlijk die filesquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.![]()
Mwah, het was toch al ruim een maand duidelijk dat Nederland in verzet inclusief de bekende defendgroepjes en hooligans van o.a. NEC op dit protest zouden afkomen. Met Rotterdam in het achterhoofd vind ik het dan opzich wel logisch dat je geen risico neemt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En met de laatste NEC rellen nog in het achterhoofd, denk ik het niet heel onverstandig was deze demonstratie te verbieden.quote:Bij een voorgenomen demonstratie van Nederland in Verzet in Nijmegen, die door burgemeester Hubert Bruls was verboden, zijn in totaal twintig mensen opgepakt. De politie meldt dat de aanhoudingen zijn verricht voor onder meer verboden wapenbezit en belediging.
Bij de meeste verdachten is er een link met de verboden betoging.
Bruls verbood de demonstratie in de binnenstad van Nijmegen op advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoek. Dat advies was "vanwege ernstig risico op verstoring van de openbare orde en veiligheid en het niet kunnen handhaven van de coronamaatregelen".Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat heeft dat ongekozen er nou weer mee te maken?
Worden rare sprongen gemaakt hier vandaag.
Een politiechef wordt ook niet door de burgers gekozen, maar dat maakt zijn bevoegdheden er niet minder om. Bij een burgermeester net zo.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.I'll give you something to do![]()
nog meer polderen ja?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vindt gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.![]()
Men gaat gewoon de Engel toer opquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of het op de juiste basis is verboden maar er rijdt iemand met teveel snelheid op een file in, ook allemaal nieuw natuurlijk die files
https://twitter.com/danca(...)c%2F2628921%2F3%2F25Omnibus in omnibus.
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoequote:Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.
Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor urgente veiligheidszaken wel ja, geen idee hoe je daar ooit een gemeenteraad structureel in kan betrekken. Dat zijn doorgaans semi-vrijwilligers die alleen in de avond kunnen omdat ze gewoon een baan hebben.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het hele idee van het concept Veiligheidsregio is dat je aan niemand verantwoording verschuldigd bent. Nou ja, aan Grapperhaus.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat ik dan maar zeggen dat ik de bevoegdheden van een ongekozen burgemeester af en toe nogal ver vind gaan.
Er is een overleg van een aantal hoge piefen en tadaa, daar is je verbod. Betrek dan de gemeenteraad erbij, dan riekt het tenminste nog iets naar democratie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tegen de tijd dat de gemeenteraad hier een beslissing over genomen had, was de binnenstad van Nijmegen al verbouwd.quote:Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?quote:![]()
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Really? De link tussen de dood van deze mensen en Bruls zie je wel?
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.zie email 27 oktober![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Omnibus in omnibus.
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?
Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Krijg hier een beetje butterfly effect vibes bijquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die zie ik wel ja. Als die file daar niet had gestaan was die bus ook niet op de file geklapt.
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Had de GGD ook geadviseerd om met militaire middelen de stadsgrenzen te gaan bewaken? Dat gaat nog wel wat stapjes verder…quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoe
Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".zie email 27 oktober![]()
Sowieso is dat een stuk waar vrijwel dagelijks files staan. Nu zal die bezorger daar misschien geen rekening mee hebben gehouden omdat het zondag was, maar ook voldoende matrixborden inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat werd dan ook niet bedoeldquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
p advies van de politie en de koepelorganisatie GGD GHOR en in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) in de Nijmeegse driehoe
Lijkt erop dat Bruls niet zomaar wakker werd en dacht "ik ga dat lekker verbieden, als ongekozen burgemeester".Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ook datquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?
Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.![]()
Trein for the winquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is er wel ver van verwijderd, maar ik zie de link wel ja. Overigens is de link zien iets anders dan iemand schuldig vinden.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er staan iedere dag files op de Nederlandse wegen. Daar hoor je als bestuurder op bedacht te zijn. Je hoort de matrixborden in de gaten te houden en je snelheid te minderen als dat aangegeven wordt. Als je dan met hoge snelheid op een file inrijdt, maakt het echt niet uit wat de reden is van die file.zie email 27 oktober![]()
Ik weet niet wat het advies was en wat er precies is gedaan. Jij ook niet, vermoed ik, net zo min als Janneke.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Had de GGD ook geadviseerd om met militaire middelen de stadsgrenzen te gaan bewaken? Dat gaat nog wel wat stapjes verder…
Om allerlei heel vergaande links te leggen om vooral maar iemand die men toch al liever ziet vertrekken in diskrediet te brengen, vind ik echt niet passend.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De gekozen burgemeester is een ramp. Juist op dit soort momenten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat ik me dan vooral afvraag bij dit soort, zou een gekozen burgermeester meer bevoegdheden mogen hebben dan een ongekozen? En waarom?
Hij heeft, lijkt me, een taak meegekregen bij zijn functie en die dient uitgevoerd te worden. Gekozen of niet.zie email 27 oktober![]()
Nee, heb ik ook nooit beweerd. Jij begint met je 'nog meer polderen ja'. Mooie stropop om een voorstel ergens meer volksstemming in te betrekken af te fakkelenquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben ook voor een gekozen burgemeester maar dat hebben we in NL niet dus is het nu een dictatuur?
I'll give you something to do![]()
Het ongeluk en de slachtoffers zelf zijn dan ook bijzaak; het is vooral een uitgelezen moment om weer los te gaan op die vermaledijde maatregelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het advies was en wat er precies is gedaan. Jij ook niet, vermoed ik, net zo min als Janneke.
Om allerlei heel vergaande links te leggen om vooral maar iemand die men toch al liever ziet vertrekken in diskrediet te brengen, vind ik echt niet passend.Omnibus in omnibus.
Verdeeldheid in families en vriendengroepen inmiddels
Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder
Wordt een leuke 2022 iig
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komenquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Gaan we allemaal aan de zelftest voor we elkaar ontmoeten, elke keer weer. Of laten we het nu maar eens gewoon los, met wat gezond verstand qua gedrag verder
Wordt een leuke 2022 iig
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Wordt een leuke 2022 iig1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.zie email 27 oktober![]()
???quote:Op maandag 29 november 2021 23:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
70% werd n half jaar geleden nog verteld. Delta is van vorig jaar.
Nee precies verkeerd om.
Bron: ik heb in Maart dit jaar Alfa gehad. Delta kreeg pas van de zomer de overhand.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Erg mooi. Reuring.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Wordt een leuke 2022 iig![]()
Cop-out; de implicatie is voor iedereen met minstens drie werkende hersencellen wel duidelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?Omnibus in omnibus.
jij beweert dat het niet democratisch (genoeg) is maar het is nu eenmaal zo georganiseerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee, heb ik ook nooit beweerd. Jij begint met je 'nog meer polderen ja'. Mooie stropop om een voorstel ergens meer volksstemming in te betrekken af te fakkelen![]()
Mijn schoonmoeder is echt heel relaxed. Boeit het vrij weinig of we kerst/verjaardagen bijwonen. Naja, ze vindt het altijd wel leuk om ons te zien natuurlijk, maar ze pusht of zeurt ook totaal niet als we een keer afzeggen omdat we geen zin hebbenquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komen![]()
![]()
Vind het op zich dan wel weer prettig bevestigend om te lezen dat jij hier wel alle context kent om deze conclusie te kunnen trekkenquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet met je eens. Er is hier maar één schuldige, dat is de man die te hard reed en niet oplette. Als deze file er om een andere reden had gestaan, was het ook gebeurd.![]()
![]()
Ik ben het overigens niet met je oneens in deze. Er is wel een link te vinden in de oorzaak van de file en de besluiten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je vroeg of ik de link zag, die zie ik. Ik ben het verder volkomen met je eens hoor. Maar je weet als gezag ook dat er wel eens mensen op files in rijden. Dat maakt je niet ineens schuldig aan die individuele dode, wat niemand beweert heeft, maar er is natuurlijk wél gewoon een relatie.
De schuld leg ik dan weer volledig bij de bestuurder neer.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ruilen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is echt heel relaxed. Boeit het vrij weinig of we kerst/verjaardagen bijwonen. Naja, ze vindt het altijd wel leuk om ons te zien natuurlijk, maar ze pusht of zeurt ook totaal niet als we een keer afzeggen omdat we geen zin hebben![]()
Jij vindt datquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Wie heeft er gezegd dat er iemand anders schuldig is dan?
"ik heb alle vertrouwen in Bruls"
en
"Er zijn maar drie doden gevallen bij het tegenhouden van de demonstratiewappies"
niet bedoeld is om te impliceren dat het in ieder geval door zijn verbod op de demonstratie komt dat deze mensen dood zijn?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Blijkbaar is nuance te moeilijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cop-out; de implicatie is voor iedereen met minstens drie werkende hersencellen wel duidelijk.zie email 27 oktober![]()
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etcquote:
Dat kinderen niet gevaccineerd gaan worden en dit dus een neverending story is voor gezinnen als je er zo in staat
En dat risico's inschatten bar moeilijk is voor mensen
Lekker sociale spanningen dit datOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Truequote:Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Mooi moment om eindelijk van die irritante schoonmoeder af te komen
Al was dat al eerder gebeurd als je ballen had gehad
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicronquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Wordt een leuke 2022 iig![]()
Hou toch op. 'Nuance'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.Omnibus in omnibus.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicron
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt dat
"ik heb alle vertrouwen in Bruls"
en
"Er zijn maar drie doden gevallen bij het tegenhouden van de demonstratiewappies"
niet bedoeld is om te impliceren dat het in ieder geval door zijn verbod op de demonstratie komt dat deze mensen dood zijn?
Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.zie email 27 oktober![]()
Als die zo extreem besmettelijk is zijn vals negatieven ook flink link en is de tijd dat je getest bent maar heel kort iets zeggend over je status (van niet besmet zijn) dus kun je sowieso eigenlijk de zin van zelftests wel beetje door de plee spoelen denk ikquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu is de vraag, werken die zelftests ook op omicronOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Totaal geen last van. Als je een beetje normaal omgaat met je familie en vrienden heeft iedereen hopelijk begrip voor het feit als iemand graag wil dat je een zelftest doet of dat je even een keertje overslaat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etc
Dat kinderen niet gevaccineerd gaan worden en dit dus een neverending story is voor gezinnen als je er zo in staat
Lekker sociale spanningen dit dat![]()
Terwijl je alle vertrouwen hebt in de beveiliger; zet dat er nog even semi-sarcastisch bijquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.
Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.Omnibus in omnibus.
Wij hebben kennelijk een ander idee over wat genuanceerd is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.
Ik vind het dus niet genuanceerd om een link te leggen tussen het verbieden van de demonstratie en het dodeiljk ongeluk.
Let's agree to disgree.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
"Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant"
Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.![]()
Je kunt ook gewoon even nadenken voordat je hier onzin begint uit te kramen , ipv je achter "nuance" te verschuilen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar is nuance te moeilijk.![]()
Dat is niet wat ik vraag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de vraag of er een relatie is en de vraag of er schuld is een andere is. Leg me niet van alles in de mond.
Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Ik vraag of jij van mening bent dat die twee zinnen achter elkaar niet impliceren dat Bruls iets aan te rekenen is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hier ook hoor. Schoonfamillie neemt het niet zo nauw. Schoonmoeder is zeker wel risico groep. 60 jaar, slikt veel medicijnen, manisch depressief. Wel gevaccineerd, maar houdt zich verder niet aan de regels. Zus van mijn vrouw en haar kids allemaal niet gevaccineerd. Ze weten het allemaal beter.......quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef Molo het volgende:
Wordt een leuke 2022 iig
Aankomende zaterdag sinterklaarviering. Zoals verwacht geen enkele beperking. Gewoon met 15 man in een kleine ruimte. Ben de discussie thuis al aangegaan, maar vrouwlief wil de familie sfeer niet omzeep helpen. Wat ik ook doe het is niet goed, ga ik niet mee dan ben ik een sfeer verpester (ook naar mijn kinderen toe), ga ik wel mee ga ik tegen mijn eigen principes in.
Neem het risico maar, hopelijk gaat het goed fout voor de schoonfamilie. Leren ze er maar van. Voor de zorg hoop ik dat natuurlijk niet. En hopelijk heb ik zelf geen klachten.![]()
zal goed zijn voor de aandelen maar is vooralsnog wel wat voorbarigquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.![]()
Moderna wil vooral dat de machine blijft draaien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Tsjaquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Pfizer zegt dan juist weer dat zij verwachten dat er met de booster voldoende bescherming is...![]()
Ja maar Marino zei.....quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal goed zijn voor de aandelen maar is vooralsnog wel wat voorbarigWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Niemand heeft gezegd dat Bruls hier schuld aan heeft. Ik niet, niemand niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik vraag.
Ik vraag of jij van mening bent dat die twee zinnen achter elkaar niet impliceren dat Bruls iets aan te rekenen is.zie email 27 oktober![]()
Ahh ok ok, dus we hebben hier weer een klassieke:quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:03 schreef Fosive het volgende:
[..]
Tsja
Pfizer zegt dan juist weer dat zij verwachten dat er met de booster voldoende bescherming is...![]()
![]()
Ook hierover dan maar: let's agree to disagree.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat Bruls hier schuld aan heeft. Ik niet, niemand niet.
Overigens is het nog steeds niet een antwoord op mijn vraag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voelt een beetje als een "Wij van WC-eend"quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.
Eerst maar eens zien, voordat we ze op hun woord geloven.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Andere ideeën geeft mooie shit iigquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Totaal geen last van. Als je een beetje normaal omgaat met je familie en vrienden heeft iedereen hopelijk begrip voor het feit als iemand graag wil dat je een zelftest doet of dat je even een keertje overslaat.
Ik ben volgens mijn zusje sinds begin al een wappie. En nou mag ik niet langs komen bij haar omdat ik gisteren in een vliegtuig zat. Johhhh prima
Maar wel kut, want ik hou van kerst, zonder gezeik, en met familie en gewoon lekker gevaccineerde en gezonde mensen. Risicogroepen erbij op nette afstand als ze er zijn, testje erbij prima, maar niet elke keer een test omdat ik op een kind ga passen zeg.
De groeten
Tevens zin in vakantie
Ik vind het hek niet op slot doen inderdaad bijzonder achterlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Terwijl je alle vertrouwen hebt in de beveiliger; zet dat er nog even semi-sarcastisch bij
Overigens is Bruls een prima vent, paar keer gesproken niets mis mee. Mag van mij rustig blijven.
Maar het is toch feitelijk dat als die file daar niet had gestaan die bus er niet opgeklapt was, daar hoeven we toch niet zo moeilijk over te doen…zie email 27 oktober![]()
Oh zo. Ja dat snap ik. Ik heb binnen de familie/vrienden idd ook twee tegenovergestelde groepen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat sommige mensen vol in de angst zitten ondanks geen risicogroep, gevaccineerd etc
Lekker sociale spanningen dit dat
Zelf zit ik er tussen in normaal doen maar jezelf niet opsluiten want dan wordt je ook gek.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Belegeren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:36 schreef trein2000 het volgende:
Eens met Janneke.
Een demonstratie verbieden is verder een heel erg zwaar middel, moet je terughoudend mee zijn. En om je stad te belegeren moet er toch wel op z’n minst een revolutie zijn aangekondigd ofzo, idioot machtsvertoon.![]()
Ze wilden Nijmegen tot overgave dwingen?are we infinite or am I alone![]()
Ik las hier heel even overheidsserumquote:Op maandag 29 november 2021 22:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat zal met wat subsidie en overheidssteun vast en zeker opgelost kunnen worden!
Wordt die term al gebruikt?![]()
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal een voorbeeld nemen. Bij mijn lievelingsclub was het laatst rellen. Wat bleek achteraf? Het hek zat niet op slot, is de beveiliging dan schuldig aan vernielingen? Nee. Is er een relatie? Ja.
Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.I'll give you something to do![]()
Prachtigquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook hierover dan maar: let's agree to disagree.
Overigens is het nog steeds niet een antwoord op mijn vraag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kijk nou. Nog iemand die het snapt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.
Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.
zie email 27 oktober![]()
als die bus er niet gereden had of niet zo hard gereden had of op tijd gestopt was, zijn er nog meer opties?quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het hek niet op slot doen inderdaad bijzonder achterlijk.
Overigens is Bruls een prima vent, paar keer gesproken niets mis mee. Mag van mij rustig blijven.
Maar het is toch feitelijk dat als die file daar niet had gestaan die bus er niet opgeklapt was, daar hoeven we toch niet zo moeilijk over te doen…![]()
Feit is dat als chauffeur wel oplette er waarschijnlijk geen ongeluk was gebeurd.
Nog zo'n hot take...![]()
Hugosap?quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik las hier heel even overheidsserum
Wordt die term al gebruikt?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Iedereen snapt wel wat Janneke bedoelt hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk nou. Nog iemand die het snapt.Omnibus in omnibus.
Een paar jaar geleden was er op de A2 een achtervolging van de politie met een voortvluchtige waar een aantal ongelukken gebeurd zijn. Naderhand is er ook gezegd dat de politie de achtervolging af had moeten breken uit veiligheid voor de andere bestuurders, dat de beslissing die ze nemen proportioneel moet zijn met de gevolgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De beveiliging kan dan overigens wel enige nalatigheid worden verweten.
Zo'n politiecontrole lijkt mij een behoorlijk paardemiddel dat niet geheel zonder risico's is. Maar als er een gedegen risico-analyse is gemaakt en de juiste voorzorgsmaatregelen zijn getroffen (en daar ga ik vanuit) dan lijkt mij dat je de driehoek weinig kunt verwijten, zelfs geen nalatigheid, laat staan schuld. De relatie blijft, maar dat is het dan ook.
De politie had op dat moment geen schuld aan de ongevallen maar was wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de file, zoiets is hier ook denk ik. Er moet gewoon in elk scenario nagedacht worden of dit het juiste is om te doen.![]()
Weer een zomer door de plee. Nog even volhouden!quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:01 schreef dick_laurent het volgende:
Al besproken hier? Zucht.... aardig slecht nieuws als dit waarheid blijkt te zijn.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Tja. Als je niet in een bus stapt, kun je ook niet in een bus zitten die verongelukt. Die relatie is er ook.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Net zo onzinnig om te benoemen als je er verder niets mee wilt impliceren.![]()
Het is wel aannemelijk, gezien de vele mutaties die gevonden zijn in het spike-eiwit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Voelt een beetje als een "Wij van WC-eend"
Eerst maar eens zien, voordat we ze op hun woord geloven.
Er is nog veel onbekend, maar de meeste experts gaan er wel vanuit dat de vaccins minder effectief zijn bij Omikron.![]()
Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant
De bestaande coronavaccins zijn waarschijnlijk veel minder effectief tegen de omikronvariant dan tegen eerdere varianten van het virus. Dat denkt de directeur van farmaceut Moderna, Stéphane Bancel. Hij verwacht dat het nog maanden gaat duren voordat vaccinmakers op grote schaal prikken kunnen produceren tegen nieuwe virusvarianten en waarschuwt dat het riskant is om de volledige vaccinproductie te richten op de omikronvariant terwijl er nog andere varianten rondwaren.
"Er is geen wereld, denk ik, waarin de effectiviteit op hetzelfde niveau ligt als tegen delta", zegt Bancel tegen de Financial Times. "Ik denk dat er een behoorlijke daling zal zijn. Ik weet simpelweg nog niet hoeveel, omdat we moeten wachten op de data. Maar alle wetenschappers die ik heb gesproken, die zeggen: 'dit wordt niet goed'."
De directeur van Moderna is beduidend negatiever over de kansen van de bestaande vaccins tegen de omikronvariant dan andere farmaceuten. Gisteren klonk Pfizer-bestuurslid Scott Gottlieb nog optimistischer. "In vaccinatiekringen is er redelijk wat vertrouwen in dat patiënten na zeker drie doses een redelijk goede bescherming hebben tegen deze variant", zei hij tegen de Amerikaanse zakenzender CNBC.
Moderna-directeur Bancel benadrukt echter dat wetenschappers bezorgd zijn omdat 32 van de 50 mutaties die zijn vastgesteld in de omikronvariant veranderingen zijn aan het spike-eiwit. De bestaande vaccins richten zich juist op deze uitsteeksels aan het virus. Volgens Bancel hadden deskundigen een zo ernstig gemuteerde variant van het virus pas over een jaar of twee verwacht.![]()
Die N325 staat door de bevolkingsgroei van Nijmegen en Arnhem zo'n 7 dagen per week vast. Het ligt dus aan neukende mensen!quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
als die bus er niet gereden had of niet zo hard gereden had of op tijd gestopt was, zijn er nog meer opties?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geloof niet dat veel mensen zich nog aan beperkingen houden met Sinterklaas als ik het zo hoor om me heen. Paar uitzonderingen daargelaten
Zal in de pauperbuurten met weinig vaccinaties mooie boem geven over weekje of wat. Gezellig de kerst in
Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd geredOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Molo het volgende:
Geloof niet dat veel mensen zich nog aan beperkingen houden met Sinterklaas als ik het zo hoor om me heen. Paar uitzonderingen daargelaten
Zal in de pauperbuurten met weinig vaccinaties mooie boem geven over weekje of wat. Gezellig de kerst in
Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd geredZonder wrijving geen glans![]()
Niet meer asfalt gekomenquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Die N325 staat door de bevolkingsgroei van Nijmegen en Arnhem zo'n 7 dagen per week vast. Het ligt dus aan neukende mensen!
Schuld van Asfalt Cora!![]()
Logisch toch ook, de mensen die gevaccineerd zijn boeit het niet meer en de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn heeft het nooit geboeid.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:14 schreef Molo het volgende:
Stille nacht
Buis ingebracht
Op een IC bed
Werd ik net op tijd geredVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vind een achtervolging wel van een andere orde.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was er op de A2 een achtervolging van de politie met een voortvluchtige waar een aantal ongelukken gebeurd zijn. Naderhand is er ook gezegd dat de politie de achtervolging af had moeten breken uit veiligheid voor de andere bestuurders, dat de beslissing die ze nemen proportioneel moet zijn met de gevolgen.
De politie had op dat moment geen schuld aan de ongevallen maar was wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de file, zoiets is hier ook denk ik. Er moet gewoon in elk scenario nagedacht worden of dit het juiste is om te doen.
Er staan iedere dag files in NL. Ook op zondag. Ook op plaatsen waar je ze niet verwacht, terwijl dit een plek is waar vaak een file staat. Daar word je bovendien voor gewaarschuwd middels matrixborden.
Ik snap best dat je je kunt afvragen of het verbieden van de demonstratie de juiste beslissing was. Maar die vraag dien je wat mij betreft op geen enkele manier te koppelen aan dit dodelijke ongeval. En dat is wel wat er in de initiele post waar ik op reageerde gebeurde. Heel subtiel, uiteraard, zodat je kunt zeggen dat de ander niet goed leest.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De werkzaamheid van Moderna neemt al een heel stuk af tegen die nieuwe variant. Over Pfizer en de andere heb ik nog niets gelezen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Logisch toch ook, de mensen die gevaccineerd zijn boeit het niet meer en de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn heeft het nooit geboeid.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
De bezorgdiensten die tegenwoordig ook al op zondag werken. De dag van de Heer nota bene!quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet meer asfalt gekomen
Schuld van Asfalt Cora!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De achtervolging was dan ook gewoon een voorbeeld waarin een beslissing genomen was door de politie waar achteraf van gezegd is dat die niet proportioneel was. Zo'n zelfde vraag kun je hier ook stellen. Was het proportioneel om de stad hermetisch af te sluiten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind een achtervolging wel van een andere orde.
Er staan iedere dag files in NL. Ook op zondag. Ook op plaatsen waar je ze niet verwacht, terwijl dit een plek is waar vaak een file staat. Daar word je bovendien voor gewaarschuwd middels matrixborden.
Ik snap best dat je je kunt afvragen of het verbieden van de demonstratie de juiste beslissing was. Maar die vraag dien je wat mij betreft op geen enkele manier te koppelen aan dit dodelijke ongeval. En dat is wel wat er in de initiele post waar ik op reageerde gebeurde. Heel subtiel, uiteraard, zodat je kunt zeggen dat de ander niet goed leest.
Voor mij (en ik denk eerlijk gezegd @trein2000 ook) is dat eigenlijk de enige vraag. Wat in die initiële post gezegd werd is voor diegene![]()
![]()
Het cruciale verschil is dat als je in een bus stapt je geen rekening houdt met een ongeluk, dat vind ik wel heel ver gezocht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja. Als je niet in een bus stapt, kun je ook niet in een bus zitten die verongelukt. Die relatie is er ook.
Net zo onzinnig om te benoemen als je er verder niets mee wilt impliceren.
Terwijl je wanneer je een file er altijd op bedacht moet zijn dat er figuren rondrijden die hun rijbewijs niet waard zijn. Iets met voorzienbaarheid enzo. Risico kan prima aanvaardbaar zijn, daar heb ik verder niets over gezegd.zie email 27 oktober![]()
Wat ik me als leek dan afvraag is of het niet mogelijk is de vaccins tegen verschillende varianten te combineren in één prik?quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:13 schreef THEFXR het volgende:
Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant
De bestaande coronavaccins zijn waarschijnlijk veel minder effectief tegen de omikronvariant dan tegen eerdere varianten van het virus. Dat denkt de directeur van farmaceut Moderna, Stéphane Bancel. Hij verwacht dat het nog maanden gaat duren voordat vaccinmakers op grote schaal prikken kunnen produceren tegen nieuwe virusvarianten en waarschuwt dat het riskant is om de volledige vaccinproductie te richten op de omikronvariant terwijl er nog andere varianten rondwaren.I'll give you something to do
Forum Opties Forumhop: Hop naar: