Het zit in de hoek van dingen die tegen wanstaltig aanhangen, waar Music van John Miles ook in zit, maar waar ik toch niet omheen kan. Daar is het te goed voor.quote:
kamp hhh38. Een van de grootste gedrochten in de top 2000. Zet de radio altijd uit als dit op komt.quote:
Niet-Worn Down Piano stemmers. De leegheid van die stemlijsten schokt me.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Mensen die niet op Worn Down Piano stemmen. Ik vind daar wat van
Ik bekijk nu de lijst van vorig jaar en ik snap niet dat er maar vier nummers van Deep Purple instaan met inderdaad het nogal overschatte Child In Time zo hoog.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:41 schreef Sabata het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik heb Child in Time nooit leuk gevonden. Het origineel van It's a beautiful Day is prima, maar Deep Purple heeft het veel te pathetisch gemaakt met dat gejengel. Dan liever Stairway to Heaven
Het origineel is zelfs nog ouder. Het is een Jazz nummer uit 1962.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:41 schreef Sabata het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik heb Child in Time nooit leuk gevonden. Het origineel van It's a beautiful Day is prima, maar Deep Purple heeft het veel te pathetisch gemaakt met dat gejengel. Dan liever Stairway to Heaven
En dan om precies te zijn op 01:50.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het origineel is zelfs nog ouder. Het is een Jazz nummer uit 1962.
Ik word vrij onrustig van dat nummer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:51 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Mensen die niet op Worn Down Piano stemmen. Ik vind daar wat van
Eens (met het gedeelte dat er te weinig DP in staat).quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik bekijk nu de lijst van vorig jaar en ik snap niet dat er maar vier nummers van Deep Purple instaan met inderdaad het nogal overschatte Child In Time zo hoog.
Waar is Lazy, waar is Hush, waar is Highway Star.
In de Arrow Top 500 vooralquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik bekijk nu de lijst van vorig jaar en ik snap niet dat er maar vier nummers van Deep Purple instaan met inderdaad het nogal overschatte Child In Time zo hoog.
Waar is Lazy, waar is Hush, waar is Highway Star.
Op zich wel apart.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik word vrij onrustig van dat nummer.
Net op radio 2 een beller die een promotie praatje deed voor meer Janet Jackson in de lijst. Ik wist niet dat ze in 2000 voor het laatst in de Top 2000 stond.
2000 is vrij weinig als je je die volstampt met 20 tot 35x Queen, Beatles, Stones, Blof, Michael Jackson, Springsteen, ABBA en Bowiequote:Op dinsdag 30 november 2021 19:55 schreef Piebe het volgende:
[..]
Op zich wel apart.
2000 lijkt een groot getal, maar de titels en zelfs artiesten die er verassend genoeg niet (meer) in staan zijn minstens even veel.
Op zich wel apart.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik word vrij onrustig van dat nummer.
Net op radio 2 een beller die een promotie praatje deed voor meer Janet Jackson in de lijst. Ik wist niet dat ze in 2000 voor het laatst in de Top 2000 stond.
Een regel dat je maximaal 3 deuntjes van de zelfde artiest mag kiezen is wat mij betreft zeer gewenst. Ook al worden een aantal bovengenoemde artiesten zeer door mij gewaardeerd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
2000 is vrij weinig als je je die volstampt met 20 tot 35x Queen, Beatles, Stones, Blof, Michael Jackson, Springsteen, ABBA en Bowie
Zeker. Weinig diversiteit in artiesten is het grootste nadeel van de Top 2000.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
2000 is vrij weinig als je je die volstampt met 20 tot 35x Queen, Beatles, Stones, Blof, Michael Jackson, Springsteen, ABBA en Bowie
En wat doen ze: heel veel nummers toevoegen aan de keuzelijst van artiesten die er al heel vaak in staanquote:Op dinsdag 30 november 2021 20:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Weinig diversiteit in artiesten is het grootste nadeel van de Top 2000.
Verdeel en heers. Meer nummers in de keuzelijst kan er toe leiden dat er minder nummers van die artiest in de top 2000 komen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En wat doen ze: heel veel nummers toevoegen aan de keuzelijst van artiesten die er al heel vaak in staan
Hopelijk! Of het werkt als met snelwegen dat je een rijstrook toevoegt en die binnen de kortste keren ook volstaat met auto'squote:Op dinsdag 30 november 2021 20:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Meer nummers in de keuzelijst kan er toe leiden dat er minder nummers van die artiest in de top 2000 komen.
Toch is iedere keer dat Bowie voorbij komt weer een genot. Fleetwood Mac ook wel trouwens.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:23 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Handgeschreven volgens mijn eigen traditie
https://stem.nporadio2.nl(...)309a8301caea68a62127
En de digitale omdat glitterpennen het niet heel lekker doen op de foto, achteraf.
Ha ha mijn zoon (21) zet ook elk jaar de 'foute' sound of silence op z'n lijstjequote:Op dinsdag 30 november 2021 21:42 schreef alopio het volgende:
[..]ja je handgeschreven lijstje. Inmiddels net zo’n traditie als Iron Maidan man en het schelden op Blof.
Mooi lijstje, beetje zelfde smaak. Don McLeanheeft jaren in m’n lijstje gestaan. Misschien tijd om die dit jaar er opnieuw in te zetten.
Wel jammer van de foute Sound if Silence…haha jaag je maar op de kast hoor
T/m topic nummer 3. Nu 51 lijsten tot dusver.quote:Op maandag 29 november 2021 22:15 schreef peaceman het volgende:
T/m Pagina twee van Topic #3 verwerkt. 31 lijsten. Rest doe ik later. Ben er wel klaar mee voor vandaag
Daar ben je, heb je gemist!quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:42 schreef alopio het volgende:
[..]ja je handgeschreven lijstje. Inmiddels net zo’n traditie als Iron Maidan man en het schelden op Blof.
Mooi lijstje, beetje zelfde smaak. Don McLeanheeft jaren in m’n lijstje gestaan. Misschien tijd om die dit jaar er opnieuw in te zetten.
Wel jammer van de foute Sound if Silence…haha jaag je maar op de kast hoor
Het is dat ik 29+ ben, anders had het mijn zoon kunnen zijnquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ha ha mijn zoon (21) zet ook elk jaar de 'foute' sound of silence op z'n lijstje
Ehm ik ben ruim 29+quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Het is dat ik 29+ ben, anders had het mijn zoon kunnen zijn
Werken ga je!quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:10 schreef peaceman het volgende:
Vorig jaar waren er op Fok! overigens 141 lijsten gepost, dus dan heb ik nog wel wat te doen als het weer die kant op gaat
Prima! We zijn ook pas ruim 18 natuurlijkquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Werken ga je!
Nee, even serieus, hoe is het met jullie?
Het was weer een heel raar jaar, meneerHJM is nog niet gek-gillend weggerend, dus denk dat het wel goed gingquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Prima! We zijn ook pas ruim 18 natuurlijk![]()
En met jou?
Ik heb die top 10 voor mijn leeftijdscategorie bekeken (26-30) en zelfs daar staat de foute versie in ipv het origineelquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ha ha mijn zoon (21) zet ook elk jaar de 'foute' sound of silence op z'n lijstje
Hoe zie je die nu al, kon het niet zo snel vinden?quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb die top 10 voor mijn leeftijdscategorie bekeken (26-30) en zelfs daar staat de foute versie in ipv het origineel
Er was een post over 91+ in deze reeks, via die link kwam ik erquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hoe zie je die nu al, kon het niet zo snel vinden?
Wauw, handgeschreven en dan ook nog in meerdere kleurtjes, bonuspunten voor jou!quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:23 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Handgeschreven volgens mijn eigen traditie
https://stem.nporadio2.nl(...)309a8301caea68a62127
En de digitale omdat glitterpennen het niet heel lekker doen op de foto, achteraf.
zenkjoe!quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er was een post over 91+ in deze reeks, via die link kwam ik er
Edit: https://www.nporadio2.nl/top2000/statistieken/leeftijden/26-30
Ik heb ze maar 8x live gezien...quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wauw, handgeschreven en dan ook nog in meerdere kleurtjes, bonuspunten voor jou!
Lekker lijstje!
Al dacht ik dat je vast Down with the sickness er in had staan, of ben je ook weer niet zo'n enorme Disturbed fan?
Trouwens..Soundgarden! Meer Chris Cornell in de lijst!quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:08 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Daar ben je, heb je gemist!
Typfoutje, je kent me..![]()
Is dat in je achtertuin?quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:51 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar nu, +1 als je het shirt kan plaatsen.
If only,,,quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Trouwens..Soundgarden! Meer Chris Cornell in de lijst!
Nirvana f*cked up smiley shirt toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:51 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar nu, +1 als je het shirt kan plaatsen.
Jij wintquote:Op woensdag 1 december 2021 00:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nirvana f*cked up smiley shirt toch?
Ik krijg tegenwoordig het idee dat er niet eens meer 141 mensen op heel Fok posten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:10 schreef peaceman het volgende:
Vorig jaar waren er op Fok! overigens 141 lijsten gepost, dus dan heb ik nog wel wat te doen als het weer die kant op gaat
Top 2000 lokt gelukkig weer veel mensen even terug. Verwacht gewoon weer een lekkere drukte.quote:Op woensdag 1 december 2021 07:25 schreef asco het volgende:
[..]
Ik krijg tegenwoordig het idee dat er niet eens meer 141 mensen op heel Fok posten.
Van de Temper Trap mag ik dan hopen?quote:
Damn! Vergeten op Black hole sun te stemmen... Voorgaande jaren altijd gedaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Trouwens..Soundgarden! Meer Chris Cornell in de lijst!
Zou mooi zijn en wel verdiend als 1 van de beste gitaristen ter wereld. Ook al vind ik meerdere andere nummers van hem wel mooier.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:02 schreef PzKpfw het volgende:
Ik verwacht helaas een hele hoge notering voor dat nieuwe nummer van John Mayer. Je kunt de radio niet aanzetten of 'Last Train Home' komt voorbij zetten.
Dat laatste alsjeblieft niet, krijgen we straks nog meer kerstplaten na 26 decemberquote:Op woensdag 1 december 2021 08:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Van de Temper Trap mag ik dan hopen?
Realiseer me daarmee meteen dat ik Sweet Disposition ben vergeten. Zo maar eens een rondje langs de kamerplanten maken. Of de kerstboom naar zijn muzikale mening vragen.
Bijzonder dat Sweet Disposition pas in 2015 in de lijst is gekomen. Had niet het idee dat dat nummer nog zo bij de mensen in hun geheugen zou zitten. Heb zelf dat album ooit uit de uitverkoopbak getrokken maar dat is ook alweer een jaar of 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 1 december 2021 08:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Realiseer me daarmee meteen dat ik Sweet Disposition ben vergeten. Zo maar eens een rondje langs de kamerplanten maken. Of de kerstboom naar zijn muzikale mening vragen.
Ik vind dat Sweet Disposition maar een saai nummer als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 1 december 2021 08:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Haha ik las Split Enz, Tim Hardin en ThE Load Out en dacht; dit is perfecte FOK-corequote:Op woensdag 1 december 2021 10:20 schreef cafca het volgende:
Met zo'n muzieksmaak ben je zeker welkom!![]()
Goedgekeurd allen.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:37 schreef Hassebassie het volgende:
Nieuw op Fok, eerste post op het forum, meteen maar mijn Top 2000 lijst:
Amy Winehouse – Stronger than me
Bachman Turner Overdrive – You ain’t seen nothing yet
BB King – The thrill is gone
Billy Joel – Scenes from an Italian restaurant
Bob Dylan – Don’t think twice it’s alright
Bob Marley – No woman no cry
Creedence Clearwater Revival – I put a spell on you
Crosby Nash Stills & Young – Almost cut my hair
Cuby & The Blizzards – Somebody will know someday
De Dijk – Onderuit
Don Mclean – American pie
Ed Sheeran – Make it rain
Elvis Costello – I want you
Etta James – I’d rather go blind
Fleetwood mac – Need your love so bad
Gary Moore – Still got the blues
Jackson Brown – The load out/stay
Johnny Guitar Watson – A real mother for ya
Leonard Cohen – Famous blue raincoat
Louis Armstrong – What a wonderful world
Lynyrd Skynyrd – Simple man
Marvin Gaye – What’s going on
Matt Berninger – One more second
Status quo – Roll over lay down
Otis Redding – Try a little tenderness
Simon & Garfunkel – Sound of silence
Split Enz – Message to my girl
Supertramp – School
The cure – Boys don’t cry
The doors – love me two times
The rolling stones –you can’t always get what you want
The Who – behind blue eyes
Tim Hardin – How can we hang on to a dream
Train – Drops of Jupiter
Wild Cherry – Play that funky music
Zelfs uncle Matt er in, dus zal ook een @Gretzl approved lijstje zijnquote:Op woensdag 1 december 2021 09:37 schreef Hassebassie het volgende:
De Dijk – Onderuit
Supertramp – School
Train – Drops of Jupiter
King Crimson vind ik wel vreemd jaquote:Op woensdag 1 december 2021 11:09 schreef TommyL0204 het volgende:
Nou, de lijst die ik een paar topics geleden had geplaats nu ook daadwerkelijk gestemd op de site!
Uiteraard een paar keer hardop SCHANDE geroepen.
Ik noem een King Crimson die überhaupt niet in de keuzelijst staat, net als The National..
Dus ik heb de lijst in ieder NATIONALED
Two Tribes (Annihilation Mix) is overigens ook een meesterlijke versie.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
FGTH mag wel meer dan alleen Power of Love behouden, maar het is typisch 80s dus ik maak me niet zo'n zorgen dat er in ieder geval ééntje in de lijst blijft.
Nieuwe aanwas!quote:Op woensdag 1 december 2021 09:37 schreef Hassebassie het volgende:
De Dijk – Onderuit
Supertramp – School
Train – Drops of Jupiter
Langzaamaan steeds opgehoogd. van 10, naar 15, 20 +5 vrijekeuzes, etc. Ik denk niet dat ze veel hoger zullen gaan.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:15 schreef Idisrom het volgende:
Hoe komt men bij Radio 2 aan (het maximum van) 35 nummers?
Het lijkt mij zo'n willekeurig getal.
25 klinkt logischer, of 40 (vanwege de Top 40 vroeger).
Zodat ze ieder jaar weer konden zeggen dat ze een RECORDAANTAL stemmen hadden binnengekregen (ipv stemmende personen)quote:Op woensdag 1 december 2021 12:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Langzaamaan steeds opgehoogd. van 10, naar 15, 20 +5 vrijekeuzes, etc. Ik denk niet dat ze veel hoger zullen gaan.
Ben er wel blij mee. Dan krijgen nu door r2 opgestarte stemacties minder kans.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:58 schreef PzKpfw het volgende:
Wel raar dat ze de stemweek niet even laten doorlopen tot in het weekend. Heel veel mensen hebben zoiets van ik stem in het weekend wel even en dan is het al voorbij.
Die zoeken gewoon op Suzanne en Freek en dingen als 'avond' en 'blauw' en voegen er lukraak wat aan toequote:Op woensdag 1 december 2021 13:42 schreef Tussle266 het volgende:
Van alle fanclublijstjes is die met 8 keer Suzan & Freek en de andere 27 plekken open toch wel het lastigst te verwerken hoor...
Dat soort lijstjes zouden ze er meteen uit moeten filteren. Sowieso zou een maximum van 5 nummers per artiest niet verkeerd zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:05 schreef MielMonteur het volgende:
Ik heb een lijstje gezien met 5 keer within temptation en 25 keer ABBA
Daar zou ik toch eerder mee daten dan de vrouw (?) achter 8x Suzan & Freekquote:Op woensdag 1 december 2021 14:05 schreef MielMonteur het volgende:
Ik heb een lijstje gezien met 5 keer within temptation en 25 keer ABBA
Dat noemen we een kwaliteitsdebuutquote:Op woensdag 1 december 2021 09:37 schreef Hassebassie het volgende:
De Dijk – Onderuit
Supertramp – School
Train – Drops of Jupiter
Als je op reacties klikt zie je dat jij nog even werd besproken. Maar ze hebben het er lang niet zo gezellig als wij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Cassa95 het volgende:
Vergeet niet ook jullie lijstjes in deze facebook groep te delen: https://www.facebook.com/groups/461278560968959
Iemand verzamelt alle stemlijsten uit die groep om tot de volgende lijst te komen (nu op basis van 500 lijsten): https://www.esims.nl/r2/top2000_fb/ Black staat in deze boomergroep al jaren op 1
Het leukste is dat je op die website ook je eigen lijstje terug kan vinden met de positie van het nummer volgens die steekproef: https://www.esims.nl/r2/top2000_fb/lijst_user.aspx?userid=226
Ik kwam er later achter dat er iemand is die nog meer vrije dagen heeft opgenomen. Deze persoon struint zowel Twitter als meerdere Facebookgroepen af naar lijstjes en komt tot deze enorme lijst + txt op basis van 1300 lijstjes gisteren.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als je op reacties klikt zie je dat jij nog even werd besproken. Maar ze hebben het er lang niet zo gezellig als wij.
Dit lijkt me wel een juiste conclusie. Het lijkt heel dicht bij elkaar te zitten.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:57 schreef Cassa95 het volgende:
Ook wel interessant wat daar wordt gezegd. Dat in vergelijking met vorig jaar Danny Vera lijkt te zakken en BohRap juist lijkt te stijgen en daarnaast Radar Love en Whiter Shade natuurlijk veel stijgen
De voorspellingen over Procol Harum, Heroes en Hotel california lijken op basis van wat ik nu aan lijstjes heb gezien, wel ong te kloppen. Ik geloof nog steeds in Vera op 1 en denk dat Child in Time en Stairway worden overschat in de lijstjes die tot nu toe zijn verzameld. Ik zie daarin een oververtegenwoordiging van hardrock van vroeger en nu. Ik denk dat dat soort stemmers dat soort groepen waarin lijstjes gedeeld worden gemakkelijker weten te vinden. Zie bijv. t feit dat Freebird in de top 200 wordt gegeven in de lijst die hierboven werd gedeeld. Ondervertegenwoordiging van poplijstje denk ik.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Met gemak.
Grootste verrassing gaat denk ik Procol Harum terug in de Top 10 worden, vanwege Peter R de Vries. Als dat op gang komt in de stemweek sluit ik top 5 niet uit. Child in Time zal vermoedelijk verder wegzakken. heroes zie ik ook weer wegvallen want er wordt niet meer geklapt voor de zorg. En hopelijk boerensong van Normaal nu eens fatsoenlijk wegzakken.
En slachtoffer vd boomergeneratie gaat ook Hotel California zijn. Verwacht die misschien dit jaar al wel op plek 4 of 5. Danny Vera zou zn nr 1 positie weleens kunnen behouden als eerste nr 1 ooit buiten BohRhap. Tenzij Bo omvalt tijdens de stemweek
Tot 200 is idd gedeeld, maar er staat ook een txt-je bij met alle inzendingen en hoe vaak die voorbij zijn gekomen tot dan toequote:Op woensdag 1 december 2021 16:02 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een juiste conclusie. Het lijkt heel dicht bij elkaar te zitten.
Ik ben geen FB'er, dus ik kan tot nummer 200 zien, tot hoe ver loopt deze lijst door?
Niet eens Bring me some water van Melissa Etheridge? Opvallend.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:22 schreef alpeko het volgende:
De planten zijn er uit. Sorry voor Danny Vera maar de magnolia stond er op dat die op de lijst kwam. Verder heeft vooral onze pannenkoekenplant zijn stempel gedrukt op flink wat vintage nummers. De orchidee zorgt voor de zoetsappige twist.
Ieder nummer van Stevie Wonder's "Journey To The Secret Life Of Plants" ontbreekt ook...quote:Op woensdag 1 december 2021 18:06 schreef Berkery het volgende:
[..]
Niet eens Bring me some water van Melissa Etheridge? Opvallend.
Helemaal mee eens het moeten gewoon persoonlijke lijsten zijn en niet omdat een celebrity, artiest of groep wil dat je dat doet. Niet zoals Kees van der Spek die vind dat Nederland het favoriete nummer van Peter R. Op een moet stemmen. Moet iedereen zelf weten verder maar dat promoten vind ik onzinquote:Op woensdag 1 december 2021 13:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ben er wel blij mee. Dan krijgen nu door r2 opgestarte stemacties minder kans.
Dit soort van voortrekken van platen begint me steeds meer tegen te staan. Bijna op het punt van afhaken.
Ik had van de magnolia eerder een stem op JJ Cale of the Grateful Dead verwacht....quote:Op woensdag 1 december 2021 16:22 schreef alpeko het volgende:
De planten zijn er uit. Sorry voor Danny Vera maar de magnolia stond er op dat die op de lijst kwam. Verder heeft vooral onze pannenkoekenplant zijn stempel gedrukt op flink wat vintage nummers. De orchidee zorgt voor de zoetsappige twist.
Mjah, afgezien van de actie, die ik ook nogal overtrokken vind, zou dat nummer wel één van de meest terechte stijgers n.a.v. een actie zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:21 schreef Tussle266 het volgende:
Het enige probleem vind ik eigenlijk dat NPO Radio 2 zich op dit moment zelf erin mengt. Dat anderen acties opzetten moeten ze zelf weten. Volgens mij waren '99 en '00 de enige edities waarin die twee handenvol stemmers alleen echt op hun all-time favorieten hebben gestemd en vanaf '01 gingen andere factoren meespelen. Als dat al zo was. Van fanclubs tot dodenbonussen, tot reclame- en soundtrackbonussen. Acties is alleen maar een nieuwe tak aan die boom. Waarom zou je je daar meer van aantrekken dan van al die andere invloeden?
Neemt niet weg dat Whiter Shade wel een klein beetje hysterisch aan het worden is hoor.
Zeker. Ik heb er ook op gestemd omdat het gewoon een goed nummer is dat hoger hoort te staan. Soms mag je best wat opportunistisch zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Mjah, afgezien van de actie, die ik ook nogal overtrokken vind, zou dat nummer wel één van de meest terechte stijgers n.a.v. een actie zijn.
Ik bedoel, het was tenslotte het eerste beste-nummer-allertijden
Hij heeft al een goede muzieksmaakquote:Op woensdag 1 december 2021 18:50 schreef livelink het volgende:
Ik heb mijn zoon overgehaald om te stemmen voor de top2000. Ik vind het ook wel leuk als de jeugd stemt namelijk. Hij wilde eerst niet, omdat alle artiesten die hij echt leuk vindt toch geen kans maken. Maar uiteindelijk heeft hij toch gestemd op nummers waarvan hij het idee heeft dat ze ook nog wel een kansje maken:
Arctic Monkeys
Do I Wanna Know? (2013)
Arctic Monkeys
I Bet You Look Good On The Dancefloor (2005)
Imagine Dragons
Radioactive (2012)
Smashing Pumpkins
Bullet With Butterfly Wings (1995)
5 Seconds of Summer
Teeth (2019)
Green Day
American Idiot (2004)
Green Day
Boulevard Of Broken Dreams (2004)
All-American Rejects
Gives You Hell (2008)
Red Hot Chili Peppers
Snow (Hey Oh) (2006)
Red Hot Chili Peppers
Dani California (2006)
Red Hot Chili Peppers
Californication (2000)
Queens Of The Stone Age
No One Knows (2002)
Hopelijk houdt 'ie dit vast.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:50 schreef livelink het volgende:
Ik heb mijn zoon overgehaald om te stemmen voor de top2000. Ik vind het ook wel leuk als de jeugd stemt namelijk. Hij wilde eerst niet, omdat alle artiesten die hij echt leuk vindt toch geen kans maken. Maar uiteindelijk heeft hij toch gestemd op nummers waarvan hij het idee heeft dat ze ook nog wel een kansje maken:
Arctic Monkeys
Do I Wanna Know? (2013)
Smashing Pumpkins
Bullet With Butterfly Wings (1995)
Queens Of The Stone Age
No One Knows (2002)
Maarten heeft 20 beteren nrsquote:Op woensdag 1 december 2021 20:11 schreef alopio het volgende:
Trouwens, als jullie een nummer willen redden wat uit de lijst dreigt te vallen, doe geen moeite voor nr 1989z
Maarten van Roosendaal - Red mij Niet
Ok Maarten, dan niet
Best goede smaak!quote:Op woensdag 1 december 2021 18:50 schreef livelink het volgende:
Leuk! Wel grappig dat 35 nummers echt te veel is voor de jeugd.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Best goede smaak!
Mijn bijna 12jarige stemde op
Dj Paul 2x, Queen (We are the champions), Maneskin 2x en Michael Jackson (Beat it)
Muziek is vluchtig geworden. Er staat zo veel op Spotify/YouTube. Binnen de eerste seconden niet leuk? Next.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Leuk! Wel grappig dat 35 nummers echt te veel is voor de jeugd.
Dood van het concept album. En het conceptalbumquote:Op woensdag 1 december 2021 20:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Muziek is vluchtig geworden. Er staat zo veel op Spotify/YouTube. Binnen de eerste seconden niet leuk? Next.
Alles wordt minder.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:16 schreef peaceman het volgende:
vandaag niet zoveel tijd/zin om bij te werken, maar ik ga morgenavond verder![]()
Mooi dat er nog steeds lijstje komen, maar 141, zoals vorig jaar, gaan we niet halen, denk ik.
Die van mij komt/komen nogquote:Op woensdag 1 december 2021 21:16 schreef peaceman het volgende:
vandaag niet zoveel tijd/zin om bij te werken, maar ik ga morgenavond verder![]()
Mooi dat er nog steeds lijstje komen, maar 141, zoals vorig jaar, gaan we niet halen, denk ik.
Ik verkijk me daar altijd op omdat ik te weinig 3FM luister. Maar ik ben wel benieuwd naar beide voorspellingen die je gaat doen...quote:Op donderdag 2 december 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen is het ook Song van het Jaar. Zijn we er al uit wie daar gaat winnen?
Ik wel - ik kan jullie vast vertellen dat dat NIET de hoogste binnenkomer in de Top 2000 gaat zijn.
Gewoon Måneskin toch?quote:Op donderdag 2 december 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen is het ook Song van het Jaar. Zijn we er al uit wie daar gaat winnen?
Ik wel - ik kan jullie vast vertellen dat dat NIET de hoogste binnenkomer in de Top 2000 gaat zijn.
In de laatste 2 3fmlijstjes was er één hele hoge nieuwe binnenkomer (uit november 2020 dus stemlijstgerechtigd) - die gaat het worden: Froukje met Ik wil dansen. Kan gewoon niet anders.quote:Op donderdag 2 december 2021 08:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik verkijk me daar altijd op omdat ik te weinig 3FM luister. Maar ik ben wel benieuwd naar beide voorspellingen die je gaat doen...
Froukje gaat het op Radio 2 niet doen nee, maar de song van het jaar gaat ze wel harken hoor.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:09 schreef MielMonteur het volgende:
Nouja de hoogste nieuwe binnenkomer staat meestal gewoon dik in de top 100. Weet niet of Frouk nu zó populair is.
Gun het haar wel natuurlijk
Bacardi Lemonquote:Op donderdag 2 december 2021 09:09 schreef MielMonteur het volgende:
Nouja de hoogste nieuwe binnenkomer staat meestal gewoon dik in de top 100. Weet niet of Frouk nu zó populair is.
Gun het haar wel natuurlijk
De Song van het Jaar heeft de regel dat alle nummers die ten tijde van het stemmen het jaar ervoor nog niet uit waren, in het jaar erna mee mogen doen. In ieder geval stond ze op de stemlijst.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:11 schreef MielMonteur het volgende:
Maar kan dat met een nummer uit 2020?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |