Nee joh, 5050 is ongeveer de helft van die schaal.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
12 begint bij 5050 ongeveer, m'n vrouw zit in dezelfde hoek. Is nu zzper (adviseur/coach/docent) oa voor diverse gemeentes, veel afwisselender (en lucratiever) .
90 uur? Ja, vast.quote:Op zondag 30 januari 2022 00:04 schreef JunkBond het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (grootzakelijk)
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: Finance
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 70-90 met uitschieters naar boven en beneden
06: Aantal vakantiedagen: ~30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤6500 excl. bonus (het leuke gedeelte)
09: Netto maand salaris: ¤4000
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Een paar maanden. Ca. 1 jaar aan stage-ervaring.
12: Goodies: Voor zover het goodies te noemen zijn: reiskostenvergoeding, avondeten op kosten van de zaak, werktelefoon
13: Tevreden?: Zeker.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Vrij standaard traject met promotie naar Associate over een paar jaar
Ah ja, daar denk ik niet direct aan als iemand overheid schrijft😁quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:45 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Wel bij CAO gemeente (dit is vanaf april overigens zie ik)
Je hebt ook nog provinciale overheid overigens.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ah ja, daar denk ik niet direct aan als iemand overheid schrijft😁
Vergeet de uitschieters naar boven niet!quote:Op zondag 30 januari 2022 08:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
90 uur? Ja, vast.
Dat is elke dag van 8 uur ‘s ochtends tot 9 uur ‘s avonds werken, zonder pauze en zonder weekend.
Incl IKB ging ik even vanuit omdat dat niet werd genoemd (klinkt natuurlijk mooier).quote:Op zondag 30 januari 2022 08:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee joh, 5050 is ongeveer de helft van die schaal.
Dat noem ik eerder de provincie dan "bij de overheid" net als dat de gemeente voor mij ook niet "de overheid" is. Belevingswereld 😉quote:Op zondag 30 januari 2022 09:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt ook nog provinciale overheid overigens.
Maar op je 28e schaal 12? Dat zie je niet zo heel vaak…
Maar wel tevreden!quote:Op zondag 30 januari 2022 10:13 schreef jealgu het volgende:
[..]
Vergeet de uitschieters naar boven niet!
Stel dat het waar is, zijn dit de bekende Zuidas (Londen Financiële District-light) cocaïne omgevingen. Veel geld/geen leven/hoop gebral & totaal gebrek aan ethisch besef. Niet de werkomgeving waar ik anno 2022 trots op zou zijn. Maar goed, ieder zijn meugquote:Op zondag 30 januari 2022 08:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
90 uur? Ja, vast.
Dat is elke dag van 8 uur ‘s ochtends tot 9 uur ‘s avonds werken, zonder pauze en zonder weekend.
Wat jij de overheid vindt is dan eigenlijk de Rijksoverheid. Overigens zelf werkzaam bij een provincie.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat noem ik eerder de provincie dan "bij de overheid" net als dat de gemeente voor mij ook niet "de overheid" is. Belevingswereld 😉
Overigens kijk ik dan weer niet op van een schaal 12 op jongere leeftijd.
Ja, dat bleek ook al wel toen ik refereerde aan de Rijksoverheidquote:Op zondag 30 januari 2022 11:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat jij de overheid vindt is dan eigenlijk de Rijksoverheid. Overigens zelf werkzaam bij een provincie.![]()
https://www.overheid.nl/zo-werkt-de-overheid
Ja dat krijg je als je het uit je duim zuigt.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef JunkBond het volgende:
Ik zie dat menigeen zijn vooroordelen alweer paraat heeft. Jammer, maar op zich niet heel verwonderlijk. Het is geen standaard 9-tot-5 baan, in tegenstelling tot wat de meesten hier hebben. Ik leer ontzettend veel, kom in directe aanraking met grote multinationals en krijg veel verantwoordelijkheden. Voor zo'n baan hoef je niet in the City of op Wall Street te werken. Wellicht in de toekomst wel een optie. Ik zie het als investering in mezelf. Zou ik dit werk mijn hele carrière willen doen? Misschien niet. De mogelijkheden zullen in ieder geval erg groot en divers zijn w.b.t. een volgende stap.
Och jee. Wat een niveau weer.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als je het uit je duim zuigt.
het is een zeer ongebruikelijk salaris/uren in combi met je werkervaring/leeftijd. Dan is het juist interessant om het meer toe te lichten wat je precies doet en hoe je hier bent gekomen. Vaak wil men dit graag delen als onderdeel van de post, als dit niet gebeurd dan worden mensen sceptisch.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef JunkBond het volgende:
Ik zie dat menigeen zijn vooroordelen alweer paraat heeft. Jammer, maar op zich niet heel verwonderlijk. Het is geen standaard 9-tot-5 baan, in tegenstelling tot wat de meesten hier hebben. Ik leer ontzettend veel, kom in directe aanraking met grote multinationals en krijg veel verantwoordelijkheden. Voor zo'n baan hoef je niet in the City of op Wall Street te werken. Wellicht in de toekomst wel een optie. Ik zie het als investering in mezelf. Zou ik dit werk mijn hele carrière willen doen? Misschien niet. De mogelijkheden zullen in ieder geval erg groot en divers zijn w.b.t. een volgende stap.
tsja je kan ook uitleggen hoe je aan 90 uur of meer komt maar dat komt er niet uitquote:
Eigenlijk vind ik dit behoorlijk karig. 10-15 jaar geleden toen ik in die sector werkte waren zowel de salarissen als de uren beter. 90 met uitschieters naar boven...en dan nog 10 jaar inflatie.quote:Op zondag 30 januari 2022 00:04 schreef JunkBond het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (grootzakelijk)
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: Finance
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 70-90 met uitschieters naar boven en beneden
06: Aantal vakantiedagen: ~30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤6500 excl. bonus (het leuke gedeelte)
09: Netto maand salaris: ¤4000
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Een paar maanden. Ca. 1 jaar aan stage-ervaring.
12: Goodies: Voor zover het goodies te noemen zijn: reiskostenvergoeding, avondeten op kosten van de zaak, werktelefoon
13: Tevreden?: Zeker.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Vrij standaard traject met promotie naar Associate over een paar jaar
Nou ja, je hebt een geweldig salaris, maar gezien je dubbele werkweek is het op basis van 40 uur gewoon een vrij standaard salaris, onder modaal zelfs.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef JunkBond het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf Januari 2022:
01: Bedrijfstak: FMCG
02: Functie: Kwaliteitsmanager merchandising
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 20 + budget voor 17 extra dagen
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ~7750
09: Netto maand salaris: ~4425 (ex reiskosten vergoeding op basis van werkelijke kantoordagen)
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Leuke feestjes en zakenreizen (zodra het weer kan). Voor 2022 eenmalig 500 euro netto voor thuiswerkplek inrichting + 2 euro per dag (netto?) thuiswerkvergoeding + 500 euro betalen vanuit bruto salaris voor stroom/internet/sport/fiets/etc...
13: Tevreden: So far so good, maar werkdruk af en toe enorm hoog.
In onze nieuwe CAO is het loongebouw ook omhoog geschoven, wat extra ruimte creëert om te groeien. Echter blijf ik hoog in mijn schaal en moet ik een zeer goede beoordeling krijgen voor groei binnen in de schaal. Naar hogere schaal is nog steeds wel wat in het vizier ligt, vooral op gebied van duurzaamheid. Echter zie ik daar veel snelle jongens/dames in knallen met betere projectmanagement/netwerk/marketing vaardigheden, dus is het best lastig om serieuze groeistappen in te maken. De erkenning als expert is wel groter geworden, echter is beloning achtergebleven. Ik zal daar serieus werk van moeten maken qua profilering en verbeteren van vooral mijn project management vaardigheden.
Verder heeft een reorganisatie de werkdruk flink verhoogd. Niet alleen omdat op onze afdeling is geschrapt, maar ook op andere afdelingen waardoor ondersteuning deels is weggevallen. Het gat hebben wij opgevangen, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Ik vrees dat mijn directe collega dicht tegen een burnout aan zit (ze had al een burnout gekregen paar jaar geleden) vanwege deze situatie.
Projecten zijn nog steeds enorm tof. Dit jaar mijn ontwikkelde producten (waar ik het had bedacht of in de lead was) overal terug gezien, op Zandvoort tijdens de F1 GP, op TV bij andere sportevenementen, op design beurzen, zelfs op CNBC (nou ja, op de achtergrond tijdens een interview met de CEO)
Pensioenbijdrage werkgever is ook goed te noemen, iets waar ik vroeger niet bij stil stond. Een standaard 1/3 werknemer, 2/3 werkgever verdeling, maar wel over het gehele salaris. Ik had bij de vorige werkgever ongeveer 1/4 vs 3/4, maar dan maar over ~60% van mijn salaris, dus niet zo goed.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
quote:Op zondag 30 januari 2022 13:29 schreef ETA het volgende:
Tijd voor een update van mijn kant, vooruitlopend op akkoord CAO. Reden voor delen is dat ik nu eindelijk door de magische grens van 6 cijfers ben. Vorige update:En toch ben ik benieuwd wat voor producten je bedenkt hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf Januari 2022:
01: Bedrijfstak: FMCG
02: Functie: Kwaliteitsmanager merchandising
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 20 + budget voor 17 extra dagen
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ~7750
09: Netto maand salaris: ~4425 (ex reiskosten vergoeding op basis van werkelijke kantoordagen)
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Leuke feestjes en zakenreizen (zodra het weer kan). Voor 2022 eenmalig 500 euro netto voor thuiswerkplek inrichting + 2 euro per dag (netto?) thuiswerkvergoeding + 500 euro betalen vanuit bruto salaris voor stroom/internet/sport/fiets/etc...
13: Tevreden: So far so good, maar werkdruk af en toe enorm hoog.
In onze nieuwe CAO is het loongebouw ook omhoog geschoven, wat extra ruimte creëert om te groeien. Echter blijf ik hoog in mijn schaal en moet ik een zeer goede beoordeling krijgen voor groei binnen in de schaal. Naar hogere schaal is nog steeds wel wat in het vizier ligt, vooral op gebied van duurzaamheid. Echter zie ik daar veel snelle jongens/dames in knallen met betere projectmanagement/netwerk/marketing vaardigheden, dus is het best lastig om serieuze groeistappen in te maken. De erkenning als expert is wel groter geworden, echter is beloning achtergebleven. Ik zal daar serieus werk van moeten maken qua profilering en verbeteren van vooral mijn project management vaardigheden.
Verder heeft een reorganisatie de werkdruk flink verhoogd. Niet alleen omdat op onze afdeling is geschrapt, maar ook op andere afdelingen waardoor ondersteuning deels is weggevallen. Het gat hebben wij opgevangen, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Ik vrees dat mijn directe collega dicht tegen een burnout aan zit (ze had al een burnout gekregen paar jaar geleden) vanwege deze situatie.
Projecten zijn nog steeds enorm tof. Dit jaar mijn ontwikkelde producten (waar ik het had bedacht of in de lead was) overal terug gezien, op Zandvoort tijdens de F1 GP, op TV bij andere sportevenementen, op design beurzen, zelfs op CNBC (nou ja, op de achtergrond tijdens een interview met de CEO)
Pensioenbijdrage werkgever is ook goed te noemen, iets waar ik vroeger niet bij stil stond. Een standaard 1/3 werknemer, 2/3 werkgever verdeling, maar wel over het gehele salaris. Ik had bij de vorige werkgever ongeveer 1/4 vs 3/4, maar dan maar over ~60% van mijn salaris, dus niet zo goed.
Dat Zuidasgedeelte klopt inderdaad.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een geweldig salaris, maar gezien je dubbele werkweek is het op basis van 40 uur gewoon een vrij standaard salaris, onder modaal zelfs.
Voor je leeftijd is ¤ 3.250 voor 40 uur ook nog heel erg netjes.
Verder is een 70-90 uurs baan voor de meesten niet zo interessant, tenzij er een Zuidas-carrière aan gekoppeld is, dan willen ze wel een paar jaar zo pittig aan de bak.
Oké vriend, verklaar je nader.quote:
Mwah, all-in six figures vind ik niet karig. Ook niet voor het aantal uren dat ik gemiddeld per week werk. Als ik kijk naar wat vrienden en kennissen verdienen bij de Nederlandse banken voor hetzelfde werk, tja, dat is inderdaad karig te noemen.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:01 schreef miro86 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dit behoorlijk karig. 10-15 jaar geleden toen ik in die sector werkte waren zowel de salarissen als de uren beter. 90 met uitschieters naar boven...en dan nog 10 jaar inflatie.
Bon anyways, zoiets is leuk voor even, maar de meeste mensen zijn na een paar (leervolle) jaren weg.
Simpel rekensommetje toch? Tot laat in de avond werken, geregeld na middernacht. Weekendwerk. Zo ziet niet elke week eruit, maar wel een relatief drukke week.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tsja je kan ook uitleggen hoe je aan 90 uur of meer komt maar dat komt er niet uit
Ik houd het bewust oppervlakkig aangezien het wereldje niet zo groot is. Alleszins niet in Nederland. Wat betreft hoe ik er ben gekomen; het begint met goede studieresultaten, relevante stage-ervaring opdoen, (actief) lid zijn van bepaalde studieverenigingen die te maken hebben met je interesses en vakgebied. Zodoende je CV fine tunen voor het type baan die je ambieert. Verder goed voorbereiden voor de sollicitatiegesprekken, maar dat spreekt voor zich. Uiteindelijk is het een marathon en geen sprint.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:00 schreef ETA het volgende:
[..]
het is een zeer ongebruikelijk salaris/uren in combi met je werkervaring/leeftijd. Dan is het juist interessant om het meer toe te lichten wat je precies doet en hoe je hier bent gekomen. Vaak wil men dit graag delen als onderdeel van de post, als dit niet gebeurd dan worden mensen sceptisch.
Je hoeft het niet verder toe te lichten, maar zou wel goed zijn.
Zijn niet zoveel Nederlandse bedrijven die UCL en F1 sponsorenquote:Op zondag 30 januari 2022 15:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En toch ben ik benieuwd wat voor producten je bedenkt haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |