Oehh wat goed!quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had eindelijk een positieve echo, met twee grote follikels en één wat kleinere.
Verwachte eisprong is vrijdag/zaterdag.
Ik was eigenlijk een beetje verrast dat het gewerkt had, aangezien ik al de hele week ziek ben.
Wat een goed nieuws! Dat wordt een lekker gezellig weekendquote:Op woensdag 5 januari 2022 12:48 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had eindelijk een positieve echo, met twee grote follikels en één wat kleinere.
Verwachte eisprong is vrijdag/zaterdag.
Ik was eigenlijk een beetje verrast dat het gewerkt had, aangezien ik al de hele week ziek ben.
Dat vind ik toch wel de grootste uitdaging, ben eigenlijk meer het eens per maand typequote:Op woensdag 5 januari 2022 13:09 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oehh wat goed!
Dan hebben jullie wel nog werk te verzetten de komende dagen.
Ah scheelt dat je nog maar een paar dagen te gaan hebt, en om de dag eigenlijk even effectief is als elke dag. Dus vandaag en zaterdag en dan ben je er wel weer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel de grootste uitdaging, ben eigenlijk meer het eens per maand type
Maar goed, je moet er wat voor over hebben
Lastig dat je cyclus toch zo blijft schommelen. Duimen dat het gewoon raak is deze maand!
Ik merk dat nu vooral met een eisprong die tussen twee cyclussen in zomaar 6 dagen kan verschillen qua timing. Dan ben je opeens 2 weken lang om de dag seks aan het hebben, ipv 1-2x per week. Best lastig om het dan leuk te houden, ipv een 'moetje', vind ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn man en ik zijn beide nooit mensen met een heel hoog libido geweest. En we lopen daar nu af en toe toch ook wel tegenaan hoor. Is ook niet zo heel gek denk ik.
Als ik in mijn omgeving kijk is het normaler dat het lang duurt dan dat het heel snel raak is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:38 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ah scheelt dat je nog maar een paar dagen te gaan hebt, en om de dag eigenlijk even effectief is als elke dag. Dus vandaag en zaterdag en dan ben je er wel weer.
Ja het levert me ook echt wel stress op, wat ik dan vervolgens weer stom vind van mezelf. Heb de huisarts erover gesproken maar die geeft ook aan dat zolang ik wel een eisprong heb ze er nu niet veel mee (kunnen) doen. We gaan nu ws wel binnenkort alvast eens man's zwemmers laten onderzoeken in de hoop dat als dat goed is, ik daar ook wat mentale rust van krijg. En ze wilde wel kijken of ze, als het dan nog niet gelukt is, me anders in maart al kon doorverwijzen ipv juli wanneer ik eigenlijk 'aan de beurt' zou zijn.
Wat trouwens wel leerzaam was aan dat gesprek met de huisarts is wat de procentuele kans is dat het binnen een jaar lukt als je 30 bent. Die was bij mij 61% omdat ik al eerder zwanger ben geweest. Dat zet het voor mij wel even in perspectief. Het is heel leuk voor allemaal mensen om mij heen dat het bij hen snel gaat, maar dat is niet perse de norm.
In mijn omgeving is het dus juist andersom, en dat maakte mijn verwachting anders en mijn onzekerheid nu groter.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk is het normaler dat het lang duurt dan dat het heel snel raak is.
Wij geven het nog tot het voorjaar en dan gaan we mijn man zijn zwemmers testen. We hebben nu nog geen zin in dat gedoe.
Gezien het bij mij ook altijd wat fluctueert beginnen wij op dag 10 en dan 12/14/16/18quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik merk dat nu vooral met een eisprong die tussen twee cyclussen in zomaar 6 dagen kan verschillen qua timing. Dan ben je opeens 2 weken lang om de dag seks aan het hebben, ipv 2x per week. Best lastig om het dan leuk te houden, ipv een 'moetje', vind ik.
Omdat de vorige ronde verloren was bedoel je?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gezien het bij mij ook altijd wat fluctueert beginnen wij op dag 10 en dan 12/14/16/18
Deze maand test ik gewoon door na mijn ovulatie test.. niet zoals afgelopen maand. We zitten nu in ronde 8 part 2
Ja soms best frustrerend, als het van beiden niet zo hoeft maar je 'moet' toch.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn man en ik zijn beide nooit mensen met een heel hoog libido geweest. En we lopen daar nu af en toe toch ook wel tegenaan hoor. Is ook niet zo heel gek denk ik.
Nou echt he.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja soms best frustrerend, als het van beiden niet zo hoeft maar je 'moet' toch.
Bij de fertiliteitspoli hebben we afgesproken om eerst drie behandelingen te proberen, en als ik dan niet zwanger ben geraakt pas het sperma te laten testen. Dus dat zou ergens in het voorjaar zijn.
Wel jammer dat het als vrouw niet zo makkelijk is, zou ervoor tekenen als ik alleen maar een potje in hoefde te leveren
Het is wel een enorm contrast ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:45 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nou echt he.
Op het werk weten ze dat wij ermee bezig zijn, ik heb ook gewoon verteld over de miskraam. Maar had dus bij een directe collega aangegeven dat ik wel verwacht meer bijzonder verlof nodig te hebben het komende jaar. Ofwel omdat het gelukt is, of omdat we onderzoeken doen. Hij was wel even verbaasd toen ik schetste hoeveel er, op verschillende momenten van een cyclus, te onderzoeken valt bij een vrouw. Versus idd dat ene potje inleveren voor de man.
Doodeng. Ik weet zeker dat ik het wil (en dat wist vriend sowieso al), maar wanneer vind ik zo lastig. Het 'dan maar graag nu, dan zijn we er vanaf' is zo duidelijk aanwezig bij ons beide dat we meteen de knoop maar doorgehakt hebben.quote:
Ik hoop het Meis, ik duim voor jequote:Op donderdag 6 januari 2022 07:01 schreef Vaiana het volgende:
Nou ik heb maandag dan toch eindelijk een eisprong gehad, waarmee ik uit zou moeten komen op een cyclus van 37 dagen.![]()
Maargoed, we zijn wel al die tijd goed ons best blijven doen dus wie weet volg ik Lily’s voorbeeld en is het gewoon raak deze ronde.
NOD is 18 januari, dus tot die tijd neem ik lekker plaats op het wachtbankje.
Zeker niet! Ik heb altijd geleerd dat je er om te beginnen gewoon een jaar voor moet uittrekken en ook dan kan het anders lopen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:38 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ah scheelt dat je nog maar een paar dagen te gaan hebt, en om de dag eigenlijk even effectief is als elke dag. Dus vandaag en zaterdag en dan ben je er wel weer.
Ja het levert me ook echt wel stress op, wat ik dan vervolgens weer stom vind van mezelf. Heb de huisarts erover gesproken maar die geeft ook aan dat zolang ik wel een eisprong heb ze er nu niet veel mee (kunnen) doen. We gaan nu ws wel binnenkort alvast eens man's zwemmers laten onderzoeken in de hoop dat als dat goed is, ik daar ook wat mentale rust van krijg. En ze wilde wel kijken of ze, als het dan nog niet gelukt is, me anders in maart al kon doorverwijzen ipv juli wanneer ik eigenlijk 'aan de beurt' zou zijn.
Wat trouwens wel leerzaam was aan dat gesprek met de huisarts is wat de procentuele kans is dat het binnen een jaar lukt als je 30 bent. Die was bij mij 61% omdat ik al eerder zwanger ben geweest. Dat zet het voor mij wel even in perspectief. Het is heel leuk voor allemaal mensen om mij heen dat het bij hen snel gaat, maar dat is niet perse de norm.
Ja dit kon ik dus niet. Daarom greep ik altijd naar de ovulatietesten om te timen. Niet romantisch maar het werkte wel en m’n man vond het wel bestquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik merk dat nu vooral met een eisprong die tussen twee cyclussen in zomaar 6 dagen kan verschillen qua timing. Dan ben je opeens 2 weken lang om de dag seks aan het hebben, ipv 1-2x per week. Best lastig om het dan leuk te houden, ipv een 'moetje', vind ik.
Bijna 4 en net 1.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:08 schreef Nolita het volgende:
[..]haha ja idd Donna!
Hoe oud zijn je kindjes ook alweer?
Ik weet echt niet wat ik er van moet vinden haha. Mijn vriend heeft altijd meteen een soort van koudwatervrees zodra het uitgesproken is (qua fantaseren of sparren over de situatie), dus daar heb ik ook niks aan op het moment. Spannend is het wel, ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:12 schreef Vaiana het volgende:
Welkom Donna! Wat spannend, maar ook heel leuk denk ik.
Toch wel?quote:Op maandag 10 januari 2022 20:13 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Morgen mijn boosterprik halen. Mooi aan het begin van de cyclus. Hoop er geen last van te krijgen.
Ja! Wij zijn elkaar wel eerder tegengekomen in dergelijke topics inderdaad!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:49 schreef Debsterr het volgende:
Welkom Donna! Zaten wij niet ooit tegelijkertijd in het rammeltopic of hier? Leuk hoor, een derde.
Welke had jij eigenlijkquote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef June. het volgende:
Kan ik iemand nog blij maken met extra early zwangerschapstesten? Zijn van die dipsticks. Tegen verzendkosten stuur ik het op!
Oh ja, Klackstar, die ken ik nog wel. Dank je!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:57 schreef June. het volgende:
[..]
Van one step, te koop bij verkoper klackstar op eBay.
Ik had ze in de zomer besteld en had ze heel snel in huis.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet nieuwe ovulatie testen bestellen van klank star. Gaat dat nog een beetje vlot nu na de brexit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:50 schreef Vaiana het volgende:
Ik had een lading testen van June. gekregen dus ik dacht, laat ik eens kijken of vroeg testen (vandaag 10DPO) me wat meer rust rondom de NOD geeft ipv die angst voor bloed. Nu ik toch gratis testen op voorraad heb liggen.
Ik weet niet of het me meer rust gaat geven, maar ik werd er wel heel blij van.
Hebben ze toch geluk gebrachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Shine bright like a diamond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |