abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202393830
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

June.
Zusje123
Elleska

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

pi_202393852
Ik ging dus teruglezen om te kijken wie we uitgezwaaid hebben afgelopen topic. Daar zat ik ook tussen, begin van het topic...
Zo'n bizar idee dat ik nu anders bijna met zwangerschapsverlof was gegaan. :{

Maargoed, wie weet word ik over ruim 2 weken weer uitgezwaaid aan het begin van een nieuw deel. :+
pi_202394098
Dikke knuffel Vaiana
En inderdaad, weer met volle moed proberen.

Mijn baby J werd btw verwekt in een cyclus waarbij ik pas op dag 23 ovuleerde haha en waarbij ik al aan de telefoon met de huisarts had gehangen dat ik maar geen ovulatie had

Heb ook altijd lange cyclussen gehad. 32-35 dagen.
pi_202394763
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt :)

Ik heb alweer roze afscheiding en knallende koppijn. Dus morgen dag 28 en dan zal het wel doorzetten. Dus we gaan naar ronde 8…
Balen :(
Maar wel goed dat het al doorgebroken is, kun je in elk geval weer verder.
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:00 schreef Vaiana het volgende:
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat. :*

Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.

Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
Ik hoop het, maar ik voel nog niet echt wat 'anders dan anders' gebeuren, dus reken er eigenlijk niet zo op met deze dosis.

Doe je ovulatietesten deze maand of niet?
pi_202395566
Ik heb even gekeken om een idee te geven vanaf mei

Ik tel de dag dat ik ongesteld ben geworden in dit lijstje niet als dag 1 maar als laatste dag.

Mei 30
Juni 31
Juli 28
Augustus 30
September 30
Oktober 30
November 32 en nu 27. 2 keer ongesteld in 1 maand. Wat flauw _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202398263
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar ik voel nog niet echt wat 'anders dan anders' gebeuren, dus reken er eigenlijk niet zo op met deze dosis.

Doe je ovulatietesten deze maand of niet?
Zoveel voel ik tot het moment van de eisprong verder ook niet, dus wie weet. ;)

Nope. Wel weer temperatuur bijhouden zodat ik achteraf weet wanneer hij geweest is, maar afgelopen cyclus voelde ik hem weer dus daar hoop ik nu ook op. :)

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb even gekeken om een idee te geven vanaf mei

Ik tel de dag dat ik ongesteld ben geworden in dit lijstje niet als dag 1 maar als laatste dag.

Mei 30
Juni 31
Juli 28
Augustus 30
September 30
Oktober 30
November 32 en nu 27. 2 keer ongesteld in 1 maand. Wat flauw _O-
Haha, dat lukt mij nou nooit. _O- Schommeling van 1 dag is ingecalculeerd natuurlijk, maar opeens 5 dagen korter wijkt dan wel weer veel af ja. :D Al is het volgensmij nog prima binnen de 'normale' range als ik mijn app moet geloven. Ik tel ongesteldheidsdag wel als dag 1 trouwens, tel jij de nieuwe cyclus dan pas vanaf dag 2 van je menstruatie?
pi_202399180
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:39 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Zoveel voel ik tot het moment van de eisprong verder ook niet, dus wie weet. ;)

Nope. Wel weer temperatuur bijhouden zodat ik achteraf weet wanneer hij geweest is, maar afgelopen cyclus voelde ik hem weer dus daar hoop ik nu ook op. :)
[..]
Haha, dat lukt mij nou nooit. _O- Schommeling van 1 dag is ingecalculeerd natuurlijk, maar opeens 5 dagen korter wijkt dan wel weer veel af ja. :D Al is het volgensmij nog prima binnen de 'normale' range als ik mijn app moet geloven. Ik tel ongesteldheidsdag wel als dag 1 trouwens, tel jij de nieuwe cyclus dan pas vanaf dag 2 van je menstruatie?
Nee maar ik vind het zo even het duidelijkste uitgelegd haha. Maar het klopt tot op heden wel met de ovulatie tests. Ik heb een positieve test dus de volgende dag eisprong en dan 14 dagen later ongesteld. Klopt nu ook weer. Ik had alleen gedacht dat ik een dag later mijn ovulatie zou hebben omdat ik in de avond positief testte maar het was dus wel vanaf die positieve test 15 dagen later. Dus dat is prima.

Volgens mij wat ik begrepen heb mogen de begindagen best wat fluctueren. Maar als het vanaf de eisprong maar ongeveer die 14 dagen is :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202399330
Zo had ik hem ook begrepen ja. En ik zit ook altijd op 14 of 15 dagen na eisprong, dus dat vind ik we geruststellend.
pi_202429086
Op basis van mijn lichaamstemperatuur kan ik constateren dat mijn eisprong al geweest is. Wat betekent dat ik eindelijk terug lijk te zijn bij mijn cycluslengte zoals ik die ken. *O*
Dus bij deze schuif ik dan maar weer aan op het wachtbankje. NOD is 14 december denk ik, al denkt mijn app dat het de 13de is. Mijn eisprong krampen matchen niet volledig met wat de app aangeeft, vandaar mijn twijfel.
pi_202436236
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:46 schreef Vaiana het volgende:
Op basis van mijn lichaamstemperatuur kan ik constateren dat mijn eisprong al geweest is. Wat betekent dat ik eindelijk terug lijk te zijn bij mijn cycluslengte zoals ik die ken. *O*
Dus bij deze schuif ik dan maar weer aan op het wachtbankje. NOD is 14 december denk ik, al denkt mijn app dat het de 13de is. Mijn eisprong krampen matchen niet volledig met wat de app aangeeft, vandaar mijn twijfel.
Spannend, fijn dat je cyclus weer terug naar normaal lijkt te zijn!

De letrozol 2,5mg lijkt niet aan te slaan helaas. Ik word er soms zo ongeduldig van, mijn laatste eisprong was begin oktober en het is nu gewoon alweer december :( .
pi_202453655
Hoe snel zou zoiets moeten werken? En wat is de volgende stap, een hogere dosis?
pi_202489542
Die laatste paar dagen wachten zijn toch wel spannend, hoe erg ik er ook ‘niet teveel mee bezig’ wil zijn :') . Ik schat de kans deze maand alleen niet zo hoog in, we hadden het eigenlijk nog wel wat meer dagen gezellig gemaakt moeten hebben.

Hoe is het verder met iedereen?
pi_202493101
Jaa balen is dat he, dat het dan zo in je hoofd gaat zitten. Ik zit nog semi-rustig op het wachtbankje, weinig te melden hier. :)

Ik ben ook wel benieuwd wat de vervolgstappen bij Loka zijn!
pi_202493112
Wanneer verwacht jij je ongesteldheid @Smart_ass? Ik zag in het vorige topic 4 december, maar het klinkt nu niet meer alsof je daar van uit gaat.
pi_202495120
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:00 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe snel zou zoiets moeten werken? En wat is de volgende stap, een hogere dosis?
Het doel is een normale ovulatie rond dag 14.
Ik moet nog tot dag 21 voor echo's komen, en als er dan niets is weer provera nemen voor een nieuwe cyclus, met daarin dubbele dosering letrozol.

quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2021 22:26 schreef Smart_ass het volgende:
Die laatste paar dagen wachten zijn toch wel spannend, hoe erg ik er ook ‘niet teveel mee bezig’ wil zijn :') . Ik schat de kans deze maand alleen niet zo hoog in, we hadden het eigenlijk nog wel wat meer dagen gezellig gemaakt moeten hebben.

Hoe is het verder met iedereen?
'Er niet mee bezig zijn', is volgens mij gewoon onmogelijk, ik begrijp niet hoe mensen dat kunnen _O-
Succes met wachten nog even!
pi_202496534
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik moet nog tot dag 21 voor echo's komen, en als er dan niets is weer provera nemen voor een nieuwe cyclus, met daarin dubbele dosering letrozol.
[..]
'Er niet mee bezig zijn', is volgens mij gewoon onmogelijk, ik begrijp niet hoe mensen dat kunnen _O-
Nou maar echt. _O- Ik voel me steeds wat kramperig, maar dat is rijkelijk vroeg voor een innesteling dus zal ook wel weer placebo-effect zijn ofzo. Ik ben deze cyclsu wel relaxter dan de vorige, maar er niet mee bezig zijn is echt onmogelijk voor me.

Meh wat een gedoe is dat dan he. Hopelijk is er wel wat te zien, en vinden ze anders snel de juiste dosering. :*
pi_202497022
Het hielp mij wel om per dag dan een soort 'dagboekje' bij te houden met hoe ik me voelde en wat ik voelde. Als eerst om het gewoon even ergens kwijt te kunnen, zodat ik het in mijn hoofd/lichaam meer los kon laten en het niet de hele tijd maar rondspookte. Maar ook om erachter te komen wat nu 'normaal' was en wat eventueel anders. Dus ik kon het vergelijken met andere maanden en dan specifiek de dagen met elkaar zelfs. Ik hield dat bij in een app en kon dan terugkijken als ik dan weer een maand verder was en daar behoefte aan had.

Op die manier leerde ik ook steeds beter mijn lichaam kennen trouwens en welke dingen ik zoal gewoonlijk voelde. Dat hielp ook weer toen ik zwanger was om goed te kunnen voelen van binnen. Ik kon mijn baby's ook best vroeg voelen daardoor bijvoorbeeld, omdat ik me heel bewust was van al die kleine minuscule gevoelentjes in mijn lichaam die gebruikelijk waren. :) En mijn eisprong e.d. leerde ik er ook nog beter door herkennen en zo.

Ik vond het zelf in ieder geval wel fijn om het op deze manier bij te houden. Later verslofte dat meer trouwens. Maar in het begin was het behulpzaam dus. En nog steeds gebruik ik de oude aantekeningen wel eens als ik iets voel dat ik niet goed kan thuis brengen, om te zien of ik dat eerder ook wel eens voelde en in wat voor omstandigheden. (Ik schreef er ook veel dingen bij zoals hoe ik me verder voelde (had ik een belangrijk gesprek bijv die dag wat meer spanning gaf oid, dat soort dingen), wat ik die dag ongeveer deed dus, wat voor weer het was (hittegolf oid/bijzonder weer) etc. Misschien zelfs wat ik had gegeten, als het iets anders was dan gebruikelijk of als ik dacht dat het van belang kon zijn bij bepaalde buikpijn of zo die ik voelde..)
pi_202498870
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
[..]
Op welke dag zit je nu? Is er nog hoop voor deze cyclus of niet meer? Anders slaat hopelijk de dubbele dosering aan!

@Vaiana , mijn cyclus afgelopen maand was maar 24 dagen, en daar baseert mijn app mijn aankomende cyclus ook weer op. Maar mijn afgelopen cyclus was de eerste sinds ik ben gestopt met de pil, en voordat ik aan de pil was, was ie altijd rond de 29 dagen. Dus die 24 dagen is naar mijn idee meer uitzondering dan regel, vandaar dat ik 4 december ook niet echt als mijn NOD zie. Ik ga denk ik dit weekend pas testen mocht ik nog niet ongesteld zijn voor die tijd. Of op z’n vroegst donderdag :P.
pi_202498877
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 16:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Op welke dag zit je nu? Is er nog hoop voor deze cyclus of niet meer? Anders slaat hopelijk de dubbele dosering aan!

@:vaiana , mijn cyclus afgelopen maand was maar 24 dagen, en daar baseert mijn app mijn aankomende cyclus ook weer op. Maar mijn afgelopen cyclus was de eerste sinds ik ben gestopt met de pil, en voordat ik aan de pil was, was ie altijd rond de 29 dagen. Dus die 24 dagen is naar mijn idee meer uitzondering dan regel, vandaar dat ik 4 december ook niet echt als mijn NOD zie. Ik ga denk ik dit weekend pas testen mocht ik nog niet ongesteld zijn voor die tijd. Of op z’n vroegst donderdag :P.
Ahh check, dat klinkt logisch. :)
pi_202499025
Jij bent weer op je normale cyclus lengte zei je laatst, toch? Hoelang is ie normaal gesproken bij jou?
pi_202499093
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Jij bent weer op je normale cyclus lengte zei je laatst, toch? Hoelang is ie normaal gesproken bij jou?
Daar lijkt het op ja, als de eisprong die mijn app gesignaleerd heeft klopt. Normaal zit ik op 32 dagen.
pi_202499183
Standaard een cyclus van 24 dagen zou eigenlijk ook niet verkeerd zijn :P.
pi_202499243
Wel lekker veel pogingen iig. :D Dat voelt altijd wel een beetje zuur aan 32 dagen, dat het zolang duurt voordat je het weer kan proberen.
pi_202499646
Ja precies, dat scheelt dan toch weer ruim een week. Hier zit ik dus normaal gesproken op 29, lekker gemiddeld.
pi_202540356
Vanochtend toch maar een test gedaan, dan weten we het maar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')