Gemakkelijk.quote:Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar nu de vraag der vragen...
Gaan we dit jaar de 2500 topics halen mensen?
2500-2344 = 156 topicsquote:
quote:Op maandag 29 november 2021 14:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoezo kun je zeggen dat dit ondermijning van het beleid is terwijl het kabinet echt schandalig nalatig is in het uitleggen van het veronderstelde mechanisme achter vroegere sluitingstijden?
https://www.rijksoverheid(...)-maatregelen-overdagquote:De maatregelen zijn erop gericht om het aantal contactmomenten per dag sterk te verminderen. Daarbij gaat het dagelijks leven overdag (school, werk, sport et cetera) door, maar wel met aanvullende regels. In de avond is bijna alles gesloten.
Wel in het vorige advies (129) waar ze naar verwezen.quote:Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sporten was geen advies van het OMT over, de clowns hebben dat weer er bij verzonnen.
https://www.rijksoverheid(...)dvies-vws-na-omt-129quote:Samenvattend: maatregelen die het OMT per direct adviseert tótdat CTB in
combinatie met placering plus de 1,5 meter maatregel wettelijk doorgevoerd kan
worden:
Binnenlands reisadvies: reis niet, tenzij strikt noodzakelijk;
Thuiswerkadvies: werk thuis, tenzij echt niet mogelijk; bij op kantoor werken
blijkt de 1,5 meter regel slechts in een minderheid van de gevallen uitgevoerd
te worden, opvolging hiervan verdient direct aandacht;
Beperk bezoek thuis tot maximaal 4 personen (kinderen <12 jaar niet
meegerekend);
Verbod op evenementen, waarbij kinderfeesten zoals de intocht van
Sinterklaas (buiten), kunnen worden uitgezonderd;
Sluiten of beperkt openstellen (bijvoorbeeld gesloten van 18:00-06:00 uur)
van niet-essentiële detailhandel, horeca, cultuursector en sportlocaties.
Sportscholen dicht was ook zo'n goed idee. Vervolgens meer mensen dik en een kutconditite + opgefokte lui omdat ze hun energie niet kwijt kunnen en stress hebben door lockdown.quote:Op maandag 29 november 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Terwijl ze sport zo verschrikkelijk belangrijk vonden.
Dit slaat echt nergens opquote:Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Om mezelf van eerder vandaag maar even te citeren: een influx van besmette reizigers heeft geen invloed op de R.
Sterker nog, waarschijnlijk sturen wij ook genoeg besmette Nederlanders via vliegtuigen de wereld over, dus ik durf ook nog wel te beweren dat het netto effect van vliegreizen ongeveer 0 is.
Beperkt openstellen kan natuurlijk van alles betekenen. Ik denk niet dat het OMT heeft verzonnen dat wedstrijden wel prima zijn, maar trainingen niet.quote:Op maandag 29 november 2021 14:58 schreef MichaelScott het volgende:
Wel in het vorige advies (129) waar ze naar verwezen
Dat is de theorie.quote:Op maandag 29 november 2021 14:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want door vaccineren was dit allemaal niet gebeurd ?
Zoiets als dat wanneer iemand niet wil of kan doneren die daarmee verantwoordelijk wordt voor de ellende van anderen. Je moet het maar willen om zo een groep af te bakenen en weg te zetten door die te "bedanken".
Plus de nodige klachten weer terug, voornamelijk rugproblemen hoor ik veel.. Maar hey, vooral het sporten ontmoedigen. En nee hardlopen is voor een heleboel mensen geen goed plan.quote:Op maandag 29 november 2021 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Sportscholen dicht was ook zo'n goed idee. Vervolgens meer mensen dik en een kutconditite + opgefokte lui omdat ze hun energie niet kwijt kunnen en stress hebben door lockdown.
Tja het nieuwe is daar wel van af inmiddels omdat het overal zit. We gaan zien hoe het uit gaat pakken.quote:Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Schotland meldt 6 gevallen, incl mensen zonder reishistorie
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.quote:Op maandag 29 november 2021 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Alles, dus zorg én samenleving, donderen over 1-2 weken compleet in elkaar en niemand die dit nog kan keren. We zijn gewoon fucked.
Dan neem ik aan dat WIJ het luchtruim naar Schotland NU sluiten.quote:Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Schotland meldt 6 gevallen, incl mensen zonder reishistorie
Klopt, gewoon een slecht advies dus. Als je maatregelen adviseert dan moeten die niet openstaan ter interpretatie van Mark, Hugo en 150 Kamerleden.quote:Op maandag 29 november 2021 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beperkt openstellen kan natuurlijk van alles betekenen. Ik denk niet dat het OMT heeft verzonnen dat wedstrijden wel prima zijn, maar trainingen niet.
Idd het probleem of beter onze oorzakelijk leefwijze zit dieper dan op het oog wordt geschetst en mensen worden beschuldigd omdat ze zouden voldoen aan een verondersteld beeld.quote:Op maandag 29 november 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwa ''blijf thuis bij klachten'' lijkt me ook vrij logisch in normale tijden. Ik snap niet dat dat een uitdaging is voor sommigen. Mondkapjes zijn ook niet het einde van de wereld volgens mij; niet als dat betekent dat de maatschappij wel gewoon draaiende gehouden kan worden & de zorg grotendeels door kan gaan. Ik zie er een groter probleem in dan die laatste 13/14% ongevaccineerden.
En alle mensen die zorg nodig hebben, maar die nu niet krijgen.quote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
Lekker onderbouwd man!quote:
Euh nee?quote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik vind het niet eens erg meer. Zorgpersoneel draait al weken op 100% terwijl planbare zorg al sinds september plat ligt. Dus wat boeit het nu nog? De enigen die slachtoffer worden van code zwart zijn antivaxxers met onderliggend lijden.
Volgens pinnokkio is er dus niets aan de hand en ging alles netjes volgens plan op Schiphol. https://www.gelderlander.(...)j-vluchten~adc1ddf6/quote:De Jonge: 14 patiënten met omikron, geen fouten gemaakt bij vluchten
Inmiddels zijn veertien mensen in Nederland positief getest op de nieuwe omikronvariant. Zij namen het virus mee uit Zuid-Afrika. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zojuist. Hij zegt dat nog niet duidelijk is of de mutant gevaarlijker is dan eerdere varianten.
Tobias den Hartog 29-11-21, 15:01
Volgens de minister zijn de protocollen goed gevolgd om verspreiding van omikron te voorkomen. Vrijdag kwam Nederland, net als een heleboel andere Europese landen, met vliegrestricties voor Zuid-Afrikaanse landen. Toen waren er echter al twee toestellen in de lucht. Die passagiers zijn getest bij aankomst. De passagiers van vliegtuigen die later aankwamen, zijn ook getest, maar een deel van de positief geteste patiënten mocht wel naar huis. De Jonge houdt dat beleid staande: ,,Wie naar huis kan, kan ook daar veilig in quarantaine. Er wordt nagebeld, er wordt gecontroleerd aan de deur.”
Lees ook
Alleen met een echte lockdown verkopen we corona een goede rotschop, denkt columnist Marieke
PREMIUM
Alleen met een echte lockdown verkopen we corona een goede rotschop, denkt columnist Marieke
Grootste groei coronapatiënten in ziekenhuizen in bijna een jaar: in één dag 130 bedden meer bezet
Grootste groei coronapatiënten in ziekenhuizen in bijna een jaar: in één dag 130 bedden meer bezet
De Jonge benadrukt dat passagiers op vluchten die hier wel landen, al voor vertrek zijn getest.
Dat een echtpaar dat wél in quarantaine moest, uiteindelijk vluchtte uit het hotel, betreurt hij. ,,Er was beveiliging, maar een hotel is geen gevangenis. Ze zijn aangehouden en in een speciaal aangewezen ziekenhuis in quarantaine gegaan.”
Meer
Het is niet ondenkbaar dat er onder de radar al meer omikronbesmettingen in Nederland zijn, zei De Jonge eerder. ,,De variant is nog niet teruggevonden in de wekelijkse steekproef, dus dat doet vermoeden dat-ie niet in groten getale aanwezig is. Maar dat moeten we onderzoeken. We maken ons zorgen over deze variant, omdat hij besmettelijker lijkt.” Het RIVM onderzoekt elke week 1500 monsters van het virus, aangeleverd uit laboratoria in heel Nederland.
Komende week moet blijken hoe gevaarlijk de variant werkelijk is als het gaat om het veroorzaken van ernstige ziekte, en of bestaande vaccins nog dezelfde bescherming bieden.
De nieuwe coronaversie verspreidt zich ondertussen over de wereld. De afgelopen dagen meldden onder meer Denemarken, Australië, België, het Verenigd Koninkrijk, Israël en Hongkong een of meer infecties. Zuidelijk Afrika wordt als bron beschouwd. Diverse landen legden het vliegverkeer met die regio aan banden. Israël en ook Marokko laten geen enkele buitenlandse vlucht meer toe.
ja even afwachten hoe de vaccins erop reagerenquote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja het nieuwe is daar wel van af inmiddels omdat het overal zit. We gaan zien hoe het uit gaat pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |