Laat het dan lekker aan de scholen zelf of ze dicht willen of niet.quote:Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja.
Weet je hoeveel ouders hun kinderen nu thuis houden en hoeveel leerkrachten ziek thuis zitten
Correct, maar iemand die een advies niet opvolgt doet dat niet de facto omdat hij dat advies niet nodig vindt.quote:Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet ongenuanceerd, dat is de hele basis van adviezen. Adviezen staan of vallen bij vrijwillige naleving, in tegenstelling tot verboden en sluitingen.
Als je eenmaal op de IC komt maakt je vaccinatiestatus niet meer uit voor je ligduur hoor.quote:Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel te voorspellen, net als dat de uitslag van Ajax - Feyenoord op voorhand te voorspellen is.
De kans dat het exact klopt is alleen niet zo groot, maar ze gaan dan ook uit van een indicatie.
Ondernemersrisico.quote:Op maandag 29 november 2021 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele leven als een gerookt heeft en daardoor zijn aderen compleet kapot heeft mag nog wel een hartoperatie ondergaan, maar een ongevaccineerde mag dood?
Daar heb ik het ook niet over, ik heb het over covidpatienten tov non-covidpatienten. Of vaccinatie uitmaakt bij liggingsduur in geval van covid weet ik niet, zoals ik al zei.quote:Op maandag 29 november 2021 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je eenmaal op de IC komt maakt je vaccinatiestatus niet meer uit voor je ligduur hoor.
Scholen varen blind op het RIVM, je gaat niet zomaar op eigen initiatief je school dichtgooien.quote:Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laat het dan lekker aan de scholen zelf of ze dicht willen of niet.
Om mezelf van eerder vandaag maar even te citeren: een influx van besmette reizigers heeft geen invloed op de R.quote:Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
How about internationaal reizen?
Zijn die vliegtuigen met 10% besmettingen geen wake-up voor de politiek dat theaters sluiten mischien toch niet helemaal de oplossing is?
Natuurlijk blijft het een politieke beslissing om maatregelen te nemen. Ze kunnen er ook voor kiezen als er niemand in het land Corona heeft. Extreem voorbeeld, maar het kan. Ze kunnen er ook voor kiezen om alles op te heffen op het moment dat het hele land in de fik staat. Ook een extreem voorbeeld, maar het kan.quote:Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mjah maar ik sta daar anders in zoals je weet, lockdowns en dergelijke zijn wat mij betreft niet direct te koppelen aan gedrag, vaccinatiebereidheid etcetera omdat er een politieke keuze tussen zit. Zelfs als iedereen zich perfect aan de maatregelen zou houden is er nul garantie dat er geen lockdown komt. Alleen al omdat de effectiviteit van de basismaatregelen heel moeilijk te weten is.
Daarnaast vind ik het ook belangrijk om gedrag niet zomaar te veroordelen zonder de motivatie te weten.
Oh dat haalde ik er niet uit, maar goed geloof alsnog niet dat ze op voorhand naar ligduur kijken, meer naar de overlevingskansenquote:Op maandag 29 november 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook niet over, ik heb het over covidpatienten tov non-covidpatienten. Of vaccinatie uitmaakt bij liggingsduur in geval van covid weet ik niet, zoals ik al zei.
Wel als je ze de keuze geeft. Er zijn namelijk scholen waar het wel goed gaat. Dus waarom zouden die kinderen moeten lijden onder diegene die dicht moeten omdat er geen personeel meer is? Of klassen naar huis moeten omdat de helft besmet is?quote:Op maandag 29 november 2021 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen varen blind op het RIVM, je gaat niet zomaar op eigen initiatief je school dichtgooien.
Tegenwoordig sinds ongeveer de zomer kun je met een android of Apple telefoon een app van de overheid downloaden, kortweg: coronacheck-app. Aan de hand van die app (groen of rood) kun je zien of de persoon recentelijk getest, genezen, of gevaccineerd isquote:Op maandag 29 november 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar je weet helemaal niet of een patiënt gevaccineerd is of niet wanneer-ie op de spoedeisende hulp binnenkomt.
Er is vaker gezegd dat bij triage ligduur relevant is. Ook wel logisch, aangezien dan meer mensen geholpen kunnen worden.quote:Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat haalde ik er niet uit, maar goed geloof alsnog niet dat ze op voorhand naar ligduur kijken, meer naar de overlevingskansen
De AAA club dan ook graag open.quote:Op maandag 29 november 2021 14:20 schreef Elan het volgende:
Prima ziekenhuiscijfers weer.
Kroegen volledig open aub
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een beetje naar om al teveel bij stil te staan, maar mijn schoonmoeder is in 2016 overleden nadat ze al een tijdje kwakkelde met haar gezondheid en daardoor regelmatig in het ziekenhuis is beland... en ik ben eigenlijk heel blij dat ze deze toestand nu niet hoeft mee te maken, want wat een stress zou dat geven
Dat laatste ben ik het grondig mee oneens en het heeft volgens mij ook niets te maken met het land waar we in leven. Ik denk niet dat we hier uit gaan komen op deze manier.quote:Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft het een politieke beslissing om maatregelen te nemen. Ze kunnen er ook voor kiezen als er niemand in het land Corona heeft. Extreem voorbeeld, maar het kan. Ze kunnen er ook voor kiezen om alles op te heffen op het moment dat het hele land in de fik staat. Ook een extreem voorbeeld, maar het kan.
Maar zoals ik al vaker heb gezegd in onze discussies; we leven nu eenmaal in een land met deze regering. Een regering die er op uit is om van Corona te winnen; om de zorg niet om te laten vallen. Dat is de aanpak waarvoor gekozen is. Dus als ik mijn mening geef hou ik wel rekening met het feit dat we nou eenmaal aan deze regering vast zitten momenteel. En deze aanpak. En ze willen lage cijfers. Nou, daar kunnen wij als volk zijnde aan bijdragen door simpele basis maatregelen na te leven. Dat gebeurd in te veel gevallen niet. We zullen nooit weten wat het precieze effect is; omdat we blijkbaar niet in een land wonen waar mensen het op kunnen brengen om die basis maatregelen ook echt te respecteren. We proberen het niet eens.
Nee die mensen die dat nodig hebben moeten maar niet zo zeiken inderdaad, we laten de boel lekker naar de tering lopen.quote:Op maandag 29 november 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.
Ahja. Was te verwachten toch.quote:Op maandag 29 november 2021 14:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Omnicron half elftal in Portugal, lockdownland Oostenrijk, Schotland, etc.
Gaat lekker snel die verspreiding.
Helaas kies je er meestal niet voor.quote:Op maandag 29 november 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen tijd om medische zorg nodig te hebben.
Het risico op verspreiding wordt met name bepaald door het aantal nauwe contacten dat de gemiddelde burger heeft. De meeste mensen zijn gewoon niet (meer) bereid om hierin vrijwillig een offer te brengen. Zeker niet als anderen dat ook niet doen.quote:Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat effect vrij groot is als iedereen zich er aan houdt; één persoon maakt niet zo'n groot verschil nee, maar alles bij elkaar opgeteld wel. Maar bar weinig mensen in mijn omgeving die thuis blijven bij klachten of die thuis werken terwijl ze dat wel zouden kunnen. Als ik boodschappen doe zie ik enorm veel mensen die óf geen mondkapje dragen of hem verkeerd dragen. Al die dingen bij elkaar opgeteld helpen gewoon niet, want het risico tot verspreiding is dan enorm hoog.
Haalt niet weg dat het ook niet helpt dat er ongevaccineerden rond lopen.
Het telt allemaal bij elkaar op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |