SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
M'n schoonmoeder heeft twee à drie weken geleden corona gehad, m'n schoonvader heeft in al die tijd niet één keer positief getest.quote:Op zondag 28 november 2021 11:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Overigens, geen idee of jij daar iets zinnigs over kan zeggenMaar ik heb toch ook wel enkele gevallen gehoord dat bij een stel een van de twee besmet raakte, maar de ander niet....
Terwijl die toch gewoon in hetzelfde huis leven, zelfde bed slapen, geen afstand houden etc.
Dus het gebeurt niet altijd dat de ander besmet raakt in een huishouden. Zou dat een genetisch dingetje kunnen zijn, of domweg betere weerstand ofzo?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.quote:Politie dirigeert raddraaiers uit NS-station
Een groepje mannen heeft zaterdagavond voor enige overlast gezorgd in een (Sprinter) trein. De politie werd ingeschakeld om het NS-personeel bij te staan.
Het was een klein groepje mannen dat vervelend gedrag vertoonde en niet bepaald gehoorzaam was. De mannen werden uit de trein gehaald en vervolgens gefouilleerd. De vervolgstap was het verlaten van het NS-station, maar daar hadden de heren geen zin in.
Een aantal ME’ers dat in de buurt was stopte ook even bij het NS-station. Ze hielpen de agenten van de politie Weert om de raddraaiers uit het NS-station te dirigeren. Ondanks de politiemacht bleven de mannen vervelend doen en wilden ze niet luisteren.
Uiteindelijk werd het groepje met wat lichte duwtjes naar buiten gebracht en konden ze te voet een andere route zoeken. De politie bleef nog even aanwezig op het Stationsplein om er zeker van te zijn dan de raddraaiers ook weg bleven.
https://www.weertdegekste(...)iers-uit-ns-station/![]()
Dan sla je ze toch het station uit. Niet luisteren is gummyknuppel in je nek.quote:Op zondag 28 november 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.
[..]
Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Jup. Die slaan door bij het minste of geringste. Je zal er maar wonen.....quote:Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Alle Australiërs terug naar Tasmanië!quote:Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup. Die slaan door bij het minste of geringste. Je zal er maar wonen.....![]()
Het belang van een lage fatality rate voor het overleven van een variant wordt sterk overdreven. De pest variant die de Black plague veroorzaakte was dodelijk in 1/3 tot 2/3 van de gevallen. Pokken idem. Toch waren er eeuwenlang uitbraken.quote:Op zondag 28 november 2021 09:26 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Gelukkig is een virus niet slim. Zit gewoon in zijn genen. Maar idd is het wel de strekking. Een dodelijkere variant zal snel uitsterven door een tekort aan hosts. We zijn inmiddels 2 jaar verder dus je weet maar nooit. Maar het is natuurlijk weer n smakelijk media verhaal, en zal op de manier van brengen mensen alweer helemaal panisch maken. Misschien gaan ze zich zelfs wel beter aan de maatregelen houden dan? Ofzoiets
Trouwens: een host die na genezing immuun is, is voor het virus haast even nadelig als een host die sterft. Er zijn genoeg ziektes die levenslange immuniteit veroorzaken, die zijn ook niet uitgestorven.are we infinite or am I alone![]()
Die gaan binnenkort over op het preventief ruimen van bevolking gok ikquote:Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ze zullen de roosters wel vast hebben aangepast op de avondklok die binnenkort weer wordt ingevoerd.quote:Op zondag 28 november 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij staat de politie wel nog altijd op scherp na alle coronaprotesten/-rellen.
[..]
Normaal zijn er op zaterdagavond in een slaperige provinciestad niet toevallig een aantal ME'ers in de buurt om een paar ratdraaiers uit de trein te zetten. Ben benieuw met hoeveel pelotons dat die preventief rondrijden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zat net dit te lezen, https://nos.nl/artikel/24(...)-test-voor-reizigers
Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.![]()
Ugh. Ja.... die was te verwachten.quote:Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.![]()
![]()
![]()
Wel een probaat middel tegen de verdere verspreiding van corona.quote:Op zondag 28 november 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die gaan binnenkort over op het preventief ruimen van bevolking gok ikIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ik ben benieuwd wanneer ze zichzelf preventief gaan ruimen.quote:Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hopen dat hij tijdens de persco een briefje met het aantal besmettingen krijgt.quote:Op zondag 28 november 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
Persconferentie op zondagmiddag
Hugo verloochent zijn partij
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik ben benieuwd ja, wat zal daar aan de hoge hoed met maatregelen komen, niet veel goeds waarschijnlijk. Dat wordt een zomertje binnen zitten daar.quote:Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef -XOR- het volgende:
Australie ook OMICRONNED, daar zullen ze nu wel in blinde paniek zijn. Lockdowns tot medio 2037.
Maar ach, wat is nou een paar maanden op een mensenleven, kleine moeite.![]()
Dus waar maken we ons eigenlijk nog druk om. Komt allemaal goedquote:Op zondag 28 november 2021 11:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het belang van een lage fatality rate voor het overleven van een variant wordt sterk overdreven. De pest variant die de Black plague veroorzaakte was dodelijk in 1/3 tot 2/3 van de gevallen. Pokken idem. Toch waren er eeuwenlang uitbraken.
Trouwens: een host die na genezing immuun is, is voor het virus haast even nadelig als een host die sterft. Er zijn genoeg ziektes die levenslange immuniteit veroorzaken, die zijn ook niet uitgestorven.![]()
![]()
Ik begin me groen en geel te ergeren aan die Baidjoe. Het lijkt wel of hij een rechstreekse verbinding heeft met de hoofdredacteur van de NOS. Over werkelijk alles wat ook maar zijdelings met corona te maken heeft mag hij zijn plasje doen.quote:Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Denk eerder dat Tasmanië niemand meer binnen laat. Hadden deze maand slechts 2 gevallen.quote:Op zondag 28 november 2021 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alle Australiërs terug naar Tasmanië!are we infinite or am I alone![]()
Die sneltests hadden een false positive rate van 42%, die waren puur voor de lol.quote:Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oftewel, daar gaat een van de laatste redenen voor mij om een booster te halen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.quote:Op zondag 28 november 2021 11:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik begin me groen en geel te ergeren aan die Baidjoe. Het lijkt wel of hij een rechstreekse verbinding heeft met de hoofdredacteur van de NOS. Over werkelijk alles wat ook maar zijdelings met corona te maken heeft mag hij zijn plasje doen.![]()
Oud redteam lid dus die denken niet anders dan in maatregelen.quote:Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.![]()
Meestal komt vriend van het topic Marino hem ook nog even ondersteunenquote:Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS..
![]()
Oftewel een muntje opgooien werkt even efficiënt. En daar wordt dan miljarden aan verspild. Ze zijn ook niet gek. De regering weet dit allang maar houdt de schijn op om KLM in de lucht te houden.quote:Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die sneltests hadden een false positive rate van 42%, die waren puur voor de lol.![]()
Maar ook geheel in de lijn der verwachting. De NOS is niet vies van ehh... naja... propagandataal zal ik het niet noemen, maar ik vind ze vaak wel heel biased richting pro-maatregelen etc.quote:Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En het enige wat er uit zijn mond komt gaat over beperkingen, maatregelen, niet streng genoeg etc. Echt om je kapot aan te ergeren dat die kerel ruim baan heeft bij de NOS.![]()
Zal me niks verbazen als dat ingevoerd gaat worden ja. Lekker dan. Voor reizen heb ik het er wel voor over om me te laten testen, maar vooral voor een terugvlucht vind ik het wat minder optimaal. Ben zelf ook grotendeels gevaccineerd omdat reizen dan weer makkelijker zou worden. Nou..quote:Op zondag 28 november 2021 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
En terecht, een KLM moet je niet laten vallen. Dan krijgen die Arabieren te veel voet aan de grond hier.quote:Op zondag 28 november 2021 11:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oftewel een muntje opgooien werkt even efficiënt. En daar wordt dan miljarden aan verspild. Ze zijn ook niet gek. De regering weet dit allang maar houdt de schijn op om KLM in de lucht te houden.![]()
False negative, met een hoge false positive rate is niets mis (als het om het tegengaan van verspreiding gaat)quote:Op zondag 28 november 2021 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die sneltests hadden een false positive rate van 42%, die waren puur voor de lol..
PCR lijkt me alleen niet altijd praktisch, wat als het lab in het land er te lang over doet?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Mij irriteert vooral dat Willem Engel terecht als idioot wordt weggezet, maar dat de wappies aan de andere kant van het spectrum - de zerocovidsekteleden van het redteam - continu een podium krijgen in de media om hun bange huisvrouwenbagger te spuien.quote:Op zondag 28 november 2021 11:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik begin me groen en geel te ergeren aan die Baidjoe. Het lijkt wel of hij een rechstreekse verbinding heeft met de hoofdredacteur van de NOS. Over werkelijk alles wat ook maar zijdelings met corona te maken heeft mag hij zijn plasje doen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ingevoerd? Dat is al geruime tijd voor een aantal landen gewoon verplicht. Het VK kom je niet binnen zonder, Nederland vanuit het VK kom je niet in zonder PCR test.quote:Op zondag 28 november 2021 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als dat ingevoerd gaat worden ja. Lekker dan. Voor reizen heb ik het er wel voor over om me te laten testen, maar vooral voor een terugvlucht vind ik het wat minder optimaal. Ben zelf ook grotendeels gevaccineerd omdat reizen dan weer makkelijker zou worden. Nou..
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 12:02:10 ]![]()
Sorry, false negative inderdaad. snelheidsfoutje.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef speknek het volgende:
[..]
False negative, met een hoge false positive rate is niets mis (als het om het tegengaan van verspreiding gaat).
PCR lijkt me alleen niet altijd praktisch, wat als het lab in het land er te lang over doet?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Anyway, ik ga weer naar buiten, tis weer heerlijk weertje. Even naar de boulevard lopen en beetje over de zee uitkijken en de warme zon voelen![]()
![]()
![]()
Meestal wel, maar dat komt vooral omdat ze een aantal vaste gasten hebben die in die hoek zitten. Ik vermoed niet dat de NOS met opzet Red Team-achtige lui voorrang geeft.quote:Op zondag 28 november 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ook geheel in de lijn der verwachting. De NOS is niet vies van ehh... naja... propagandataal zal ik het niet noemen, maar ik vind ze vaak wel heel biased richting pro-maatregelen etc.![]()
Een maand niet rukken.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb net mijn winkelkar niet schoongemaakt.
Wat is een passende straf?![]()
De VS ook niet.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ingevoerd? Dat is al geruime tijd voor een aantal landen gewoon verplicht. Het VK kom je niet binnen zonder, Nederland vanuit het VK kom je niet in zonder PCR test.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De twintigdelige dvd collectie met het beste van Ab Osterwaus.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is een passende straf?
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 28-11-2021 12:04:37 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Jij mag QR codes gaan controleren bij je sportclubquote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is een passende straf?
I'll give you something to do![]()
Tijd voor de CB2000quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ekijk-laat-journaal/
Vanaf 23.45
In Zuid-Afrika begrijpen ze de paniek in Europa niet zo.Zonder wrijving geen glans![]()
Anale covid test 5 en 10 dagen na contact met een grote zwarte dildo van 30cm (formaat gemiddelde fokker) + verplichte quarantaine.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Natuurlijk zeggen ze dat. De wetenschappers die dit bekend hebben gemaakt worden gezien als verraders die Zuid Afrika hebben geschaad.quote:Op zondag 28 november 2021 12:09 schreef Haags het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ekijk-laat-journaal/
Vanaf 23.45
In Zuid-Afrika begrijpen ze de paniek in Europa niet zo.![]()
.. maar wat is de straf? 😏quote:Op zondag 28 november 2021 12:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Anale covid test 5 en 10 dagen na contact met een grote zwarte dildo van 30cm (formaat gemiddelde fokker) + verplichte quarantaine.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
In het artikel staat dat ze dat voor alle reizigers in willen voeren. Dat is nu nog niet het geval.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ingevoerd? Dat is al geruime tijd voor een aantal landen gewoon verplicht. Het VK kom je niet binnen zonder, Nederland vanuit het VK kom je niet in zonder PCR test.![]()
Dat is echt een nederlands fenomeen trouwens.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is een passende straf?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Urenlang verplicht shoppen in een Aldi vol gangpad blokkerende oma's, terwijl constant "All I want for Christmas" via de intercom wordt gezonden door die suf klinkende sok die ook de reclames inspreekt.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Hoor ik vrij vaak. Bij vrienden hun 3 kinderen wel. Zij zelf niet. Bij een collega ouders en zoontje wel. Dochter niet. Bij ons thuis ik wel (niet officieel vastgesteld). Vriendin niet.quote:Op zondag 28 november 2021 11:22 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik heb toch ook wel enkele gevallen gehoord dat bij een stel een van de twee besmet raakte, maar de ander niet....
Terwijl die toch gewoon in hetzelfde huis leven, zelfde bed slapen, geen afstand houden etc.
Dus het gebeurt niet altijd dat de ander besmet raakt in een huishouden. Zou dat een genetisch dingetje kunnen zijn, of domweg betere weerstand ofzo?![]()
Jawel maar je kon LFT nemen ipv PCR. Nu wordt het duurdere pcr idd. Nog meer geld voor vriendjes van de conservatives.quote:Op zondag 28 november 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het artikel staat dat ze dat voor alle reizigers in willen voeren. Dat is nu nog niet het geval.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Een klap in je gezichtquote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
De voorpagina van Telegraaf zoomt in op de belangrijkste bijwerking van omicron
Wintersport lijkt verder weg dan ooit door omicronvariant![]()
Nee, als gevaccineerd persoon had je nu voor veel bestemmingen geen test nodig bovenop je vaccinatie. Als niet gevaccineerde reiziger had je inderdaad al een negatieve test nodig, maar daar had ik het niet overquote:Op zondag 28 november 2021 12:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Jawel maar je kon LFT nemen ipv PCR. Nu wordt het duurdere pcr idd. Nog meer geld voor vriendjes van de conservatives.![]()
![]()
Lol, als ik bedenk wat ik in het begin allemaal deed. Bij thuiskomst m'n handen ontsmetten voor ik binnen ging. Boodschappen ontsmetten, maskers wisselen (gebruikte maskers 2 dagen op de verwarming laten liggen). Buiten huis nooit m'n gezicht aanraken...quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is een passende straf?are we infinite or am I alone![]()
Een lunch met Marion Koopmans.quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is een passende straf?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Heus?quote:Op zondag 28 november 2021 12:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, als ik bedenk wat ik in het begin allemaal deed. Bij thuiskomst m'n handen ontsmetten voor ik binnen ging. Boodschappen ontsmetten, maskers wisselen (gebruikte maskers 2 dagen op de verwarming laten liggen). Buiten huis nooit m'n gezicht aanraken...
Ik dacht:"If we die, we die."Go hard or go home![]()
Dat was ook de grootste zorg in een artikel over het advies van de Gezondheidsraad om geen voorrang te verlenen aan mensen die specifieke vaccins hadden gehad.quote:Op zondag 28 november 2021 12:25 schreef zipcon het volgende:
Wintersport lijkt verder weg dan ooit door omicronvariant
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Leuk dat ze er nog Ff ‘door omicronvariant’ bij zetten omdat het wel lekker kopt, maar het merendeel van die maatregelen komt ook gewoon door de situatie nu, uitgezonderd Zwitserland.quote:Op zondag 28 november 2021 12:25 schreef zipcon het volgende:
Wintersport lijkt verder weg dan ooit door omicronvariant"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Liep je constant met een bivakmuts opquote:Op zondag 28 november 2021 12:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, als ik bedenk wat ik in het begin allemaal deed. Bij thuiskomst m'n handen ontsmetten voor ik binnen ging. Boodschappen ontsmetten, maskers wisselen (gebruikte maskers 2 dagen op de verwarming laten liggen). Buiten huis nooit m'n gezicht aanraken...
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Herinner me dat er veel spreiding was in het aantal virusdeeltjes dat besmette personen verspreiden, kon een factor 104 of 105 verschillen.quote:Op zondag 28 november 2021 11:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Overigens, geen idee of jij daar iets zinnigs over kan zeggenMaar ik heb toch ook wel enkele gevallen gehoord dat bij een stel een van de twee besmet raakte, maar de ander niet....
Dus het gebeurt niet altijd dat de ander besmet raakt in een huishouden. Zou dat een genetisch dingetje kunnen zijn, of domweg betere weerstand ofzo?are we infinite or am I alone![]()
Mijn moeder mocht na enkele weken naar het ouderenuurtje bij de Appie van me. Toen ging ik 's middags langs (bleef altijd buiten op 5 meter) en toen was ze em gesmeerd naar Kruidvat. Ik gaf haar één vinger en ze vrat mn hele arm op. Toen was de geest uit de fles en liet ze zich niet meer opsluiten. Boomermoeders
Go hard or go home![]()
Haha! Wel logisch, ik zou me ook niet jarenlang willen opsluiten als ik 60+ zou zijn. Daaronder ook niet trouwens, maar dat gebeurt toch door die 'avondlockdown'. Wat eenquote:Op zondag 28 november 2021 12:37 schreef Noek het volgende:
Mijn moeder mocht na enkele weken naar het ouderenuurtje bij de Appie van me. Toen ging ik 's middags langs (bleef altijd buiten op 5 meter) en toen was ze em gesmeerd naar Kruidvat. Ik gaf haar één vinger en ze vrat mn hele arm op. Toen was de geest uit de fles en liet ze zich niet meer opsluiten. Boomermoeders![]()
![]()
De Noren weten het eerder dan wij
quote:Noorse media schrijven dat van de 61 mensen van twee op Schiphol gelande KLM-vluchten er 13 de nieuwe variant hebben. Dat is opmerkelijk omdat het RIVM pas later vanmiddag met een exact cijfer komt.
De grote Noorse krant VG schrijft het bericht op basis van het Noorse RIVM.
Het RIVM liet gisteren weten dat er vermoedelijk met omikron besmette mensen bij die vrijdag gelande groep zitten, maar noemde geen exact aanta![]()
Tennisles, zwemles, voetbaltraining, sportschool.. iedereen moet weer door allemaal hoepels.. alles wordt verkort om avondlessen in de middag onder te brengen.. wat een ongelofelijke shitshow en onnodig gedoe.
En dat alles door taartmevrouw en zoutteweinigmeneer.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zwitserland voert voor de vorm een quarantaineplicht in voor reizigers uit Nederland, maar niet voor reizigers uit Duitsland
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Maar Nederland heeft nog steeds niet de samples gesequenced van die positieve reizigers op Schiphol vanuit ZA ?![]()
Waarom die toelichting van de Jonge zometeen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
PANIEKquote:Op zondag 28 november 2021 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom die toelichting van de Jonge zometeen?- verwijderd door admin -![]()
Maar daar wordt het risicogebaseerd ingezet. En niet one size fits all voor iedereen (al dan niet binnen de EU).quote:Op zondag 28 november 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ingevoerd? Dat is al geruime tijd voor een aantal landen gewoon verplicht. Het VK kom je niet binnen zonder, Nederland vanuit het VK kom je niet in zonder PCR test.
Kan je net zo goed alles weer op oranje gooien tot juni.
Overigens snap ik niet dat met deze aantallen een PCR nog steeds ¤70 moet kosten, het is gewoon een verdienmodel geworden.![]()
Als je ziet hoe er nu extreem spastisch op die variant wordt gereageerd, zijn we gevoelsmatig weer helemaal terug in maart 2020. Dit wordt zo gewoon weer een winter binnen zitten.quote:![]()
Goh heel raar dat ze zich niet door jou laat opsluitenquote:Op zondag 28 november 2021 12:37 schreef Noek het volgende:
Mijn moeder mocht na enkele weken naar het ouderenuurtje bij de Appie van me. Toen ging ik 's middags langs (bleef altijd buiten op 5 meter) en toen was ze em gesmeerd naar Kruidvat. Ik gaf haar één vinger en ze vrat mn hele arm op. Toen was de geest uit de fles en liet ze zich niet meer opsluiten. Boomermoeders![]()
13:15quote:Op zondag 28 november 2021 13:03 schreef SilverEyes het volgende:
Persco De Jonge? Wat, waar, wanneer?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Maar dan is het waarschijnlijk dat vluchten van ZA naar elders in de wereld ook vol zit met Omicron covid. En die worden niet allemaal zo gecontroleerd.![]()
Dit.quote:Op zondag 28 november 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe er nu extreem spastisch op die variant wordt gereageerd, zijn we gevoelsmatig weer helemaal terug in maart 2020. Dit wordt zo gewoon weer een winter binnen zitten.En ook dit ja. En het zal me niks verbazen dat er bepaalde experts zijn die ook nog eens direct of indirect mee verdienen op die PCR tests die ze steeds massaler aanraden. Al is dat wat meer een BNW gedachte. Sowieso schandalig duur inderdaad.quote:Op zondag 28 november 2021 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar daar wordt het risicogebaseerd ingezet. En niet one size fits all voor iedereen (al dan niet binnen de EU).
Kan je net zo goed alles weer op oranje gooien tot juni.
Overigens snap ik niet dat met deze aantallen een PCR nog steeds ¤70 moet kosten, het is gewoon een verdienmodel geworden.
Ik bereid me in ieder geval maar vast voor op een winter binnen zitten zonder verdere vakantie mogelijkheden.![]()
Eerder een vaag "Het RIVM zal hierover zsm communiceren."quote:Op zondag 28 november 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
Zal hij alleen bevestigen wat het Noorse RIVM heeft gelekt?![]()
Daar gaat hij geen persco voor organiseren mag ik hopen. Er gaan vrijwel zeker maatregelen komen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
Zal hij alleen bevestigen wat het Noorse RIVM heeft gelekt?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als die Omicron-variant milder is qua ziektebeeld zou ik het land zo snel mogelijk helemaal opengooien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee, dat is niet daadkrachtig genoeg. Ik vermoed een overreactie. Gokje: dubbele testplicht voor iedereen die uit het buitenland aankomt, ongeacht land van vertrek of vaccinatiestatus.quote:Op zondag 28 november 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
Zal hij alleen bevestigen wat het Noorse RIVM heeft gelekt?
Wat dus effectief neerkomt op het sluiten van de reisbranche.![]()
Zoiets ja. Waarna het gros via België of Duitsland gaat vliegen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet daadkrachtig genoeg. Ik vermoed een overreactie. Gokje: dubbele testplicht voor iedereen die uit het buitenland aankomt, ongeacht land van vertrek of vaccinatiestatus.
Wat dus effectief neerkomt op het sluiten van de reisbranche.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hoe meer paniek hoe minder problemen er gemaakt worden als landen weer extra maatregelen van stal halenquote:Op zondag 28 november 2021 13:08 schreef SilverEyes het volgende:
Lijkt inderdaad echt weer begin 2020, met persco's op zondagmiddag.![]()
![]()
Wanneer wordt de algemene lockdown aangekondigd? Ik ga voor alsnog 3 decemberquote:Op zondag 28 november 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe meer paniek hoe minder problemen er gemaakt worden als landen weer extra maatregelen van stal halen![]()
![]()
Ho ho niet zo'n haast, dat moet voorzichtig en zórgvuldig gebeuren hoor.quote:Op zondag 28 november 2021 12:52 schreef Momo het volgende:
Maar Nederland heeft nog steeds niet de samples gesequenced van die positieve reizigers op Schiphol vanuit ZA ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Nu is er zowel bij de Belg als bij de Mof ook allang Omicron geconstateerd dus zoveel zin heeft dit allemaal niet meer.quote:Op zondag 28 november 2021 13:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoiets ja. Waarna het gros via België of Duitsland gaat vliegen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Verplichte PCR + quarantaine bij binnenkomst lijkt mij evident. Mag onze vriend ook aankondigen zo wat mij betreft.![]()
De eerste die in België gevonden werd kwam uit Egypte. Dus die variant is gewoon al verspreid over de wereld. Er zijn volgens mij ook maar 3 landen in Afrika die regelmatig sequencen. Er zijn ook landen in Afrika die amper tot niet testen omdat het te duur is. Dus ja alles wat van Afrika komt zal nu wel die variant op te vinden zijn.quote:Op zondag 28 november 2021 13:07 schreef Momo het volgende:
Maar dan is het waarschijnlijk dat vluchten van ZA naar elders in de wereld ook vol zit met Omicron covid. En die worden niet allemaal zo gecontroleerd.![]()
Symboolpolitiek, oftewel; als overheid zijnde kan je beter je mond houden en niet té veel details delen, laat anderen maar eerst roepen.quote:Op zondag 28 november 2021 12:49 schreef -XOR- het volgende:
Zwitserland voert voor de vorm een quarantaineplicht in voor reizigers uit Nederland, maar niet voor reizigers uit Duitsland
Alsof er in Berlijn, München, Parijs, Rome en Zürich etc geen toestellen uit Zuid Afrikaanse landen geland zijn afgelopen weken.![]()
![]()
België is erg soepel. Toen Nederland al met quarantaines liep te strooien, kon je in België overal zo doorlopen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoiets ja. Waarna het gros via België of Duitsland gaat vliegen.![]()
Die gaan ook maatregelen treffen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoiets ja. Waarna het gros via België of Duitsland gaat vliegen.![]()
Het heeft sowieso allemaal niet zo een zin idd. Glippen er altijd wel doorheen qua testen en als het eenmaal in je land is dan kun je het toch niet meer beheersen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu is er zowel bij de Belg als bij de Mof ook allang Omicron geconstateerd dus zoveel zin heeft dit allemaal niet meer.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Gewoon standaard iedereen die binnenkomt in quarantaine stoppenquote:Op zondag 28 november 2021 13:12 schreef Bolasie het volgende:
Verplichte PCR + quarantaine bij binnenkomst lijkt mij evident. Mag onze vriend ook aankondigen zo wat mij betreft.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
GRENZEN DICHT!quote:Op zondag 28 november 2021 13:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon standaard iedereen die binnenkomt in quarantaine stoppen![]()
Inderdaad zeg. De wappies hadden gewoon gelijk, dit is bangmakerij.quote:Op zondag 28 november 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe er nu extreem spastisch op die variant wordt gereageerd, zijn we gevoelsmatig weer helemaal terug in maart 2020. Dit wordt zo gewoon weer een winter binnen zitten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: