abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202368235
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:

Wordt van tafel geveegd vanwege eed van Hippocrates.
In ons code zwart protocol staat ook expliciet dat 'eigen schuld' (waar je ongevaccineerd onder kan scharen) geen selectie criterium is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202368246
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:20 schreef Isabeau het volgende:
Waar vind ik de regels voor de UK?
Ze zullen hier verschijnen: https://www.gov.uk/guidan(...)coronavirus-covid-19

De aankondiging was pas om 18u vandaag dus denk dat het pas morgen online staat. Je moet verplicht een test op dag 2 uitvoeren (dag 0 is dag van aankomst) maar je moet tot dan in je hotelkamer of verblijfadres zitten in afzondering.
pi_202368248
https://nos.nl/artikel/24(...)enhuiszorg-overnemen

Blijkbaar is er nog een blik particuliere ziekenhuizen dat opengetrokken kan worden met veel capaciteit. Maar Hugo de Jonge wil het niet:

quote:
Demissionair minister De Jonge zegt in een reactie dat extra middelen ten behoeve van de inhaalzorg voor de particuliere klinieken bespreekbaar zijn, "als dat nodig is". Maar op dit moment ziet hij liever dat de klinieken ook hun planbare school afschalen. Dan kan het medisch personeel volgens de minister bijspringen in de ziekenhuizen om daar de acute en kritieke zorg zoveel mogelijk overeind te houden. "Alle hulp is nodig."
Snapt iemand dit? Ik heb er te weinig verstand van maar ik vertrouw Hugo voor geen meter.
pi_202368249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ze geloven er duidelijk heilig in dat ze aan het strijden zijn voor hun vrijheid en gezondheid. Dat is hun motivatie.
Ja, prima. Maar in het weekend zijn ze er ook druk mee bezig, staan ze weer op een pleintje herrie te maken.

Als je het niet erg vindt kijk ik toch liever vanuit mijn luie stoel Juventus v Atalanta op den FOK!s.
  zaterdag 27 november 2021 @ 19:23:38 #155
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202368254
Wel weer kriebelhoest sinds de verplichte mondkapjes.

Maar dat zal wel toeval zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 27 november 2021 @ 19:24:15 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202368257
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 november 2021 18:52 schreef Novavax het volgende:
Ok Omnikromjojo duikt op in Duitsland ik kondig bij deze code zwart af voor heel Europa :7

In de Duitse stad München zijn twee besmettingen met de nieuwe omicron-variant vastgesteld. Het gaat om reizigers die op 24 november met een vlucht vanuit Zuid-Afrika terugkeerden. Dat heeft Klaus Holetschek, minister van Volksgezondheid in de deelstaat Beieren, gezegd.

Een minister van de deelstaat Hessen had al gezegd dat de variant hoogstwaarschijnlijk Duitsland heeft bereikt. Bij het testen van een reiziger waren 'meerdere mutaties' aangetroffen die worden geassocieerd met de nieuwe virusvariant.

Ook in België en Groot-Brittannië is deze nieuwe variant al vastgesteld bij patiënten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ondagavond~a4166721/

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202368273
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:23 schreef Bliksem92 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)enhuiszorg-overnemen

Blijkbaar is er nog een blik particuliere ziekenhuizen dat opengetrokken kan worden met veel capaciteit. Maar Hugo de Jonge wil het niet:
[..]
Snapt iemand dit? Ik heb er te weinig verstand van maar ik vertrouw Hugo voor geen meter.
Gaat vooral om orthopedische en dat soort klinieken. Als die stoppen met opereren kan dat personeel bijspringen in de ziekenhuizen. Is tijdens de vorige golven ook gebeurt.
Overigens helpen ze nu al heel veel bij de inhaalzorg. Wij verwijzen heel veel laagcomplexe operaties door naar prive klinieken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202368279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:23 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Ja, prima. Maar in het weekend zijn ze er ook druk mee bezig, staan ze weer op een pleintje herrie te maken.

Als je het niet erg vindt kijk ik toch liever vanuit mijn luie stoel Juventus v Atalanta op den FOK!s.

Ik vind dat niet erg. Sterker nog, groot gelijk :T

Ik trek er even een kouwe bij open zelfs. B:)B
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202368286
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Gaat vooral om orthopedische en dat soort klinieken. Als die stoppen met opereren kan dat personeel bijspringen in de ziekenhuizen. Is tijdens de vorige golven ook gebeurt.
Overigens helpen ze nu al heel veel bij de inhaalzorg. Wij verwijzen heel veel laagcomplexe operaties door naar prive klinieken.
Oh ok, maar dan snap ik niet zo goed waar dit stuk dan over gaat als het al veel gebeurt.
pi_202368296
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Oh ok, maar dan snap ik niet zo goed waar dit stuk dan over gaat als het al veel gebeurt.
Beetje goedkope manier van publiciteit scoren.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202368302
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:15 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Buitenlandse tripjes zou ik voorlopig achterwege laten, ja. Ik kom nu net twee dagen uit het buitenland en dat is deze winter voorlopig de laatste keer. Vanaf maart/april maar weer kijken.
ik heb in januari een lange trip staan..........we gaan het zien
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202368310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ik heb in januari een lange trip staan..........we gaan het zien
Succes. Het is zelden onmogelijk, maar het wordt steeds lastiger. Daar moet je maar zin in hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2021 19:30:05 ]
pi_202368312
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:28 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Beetje goedkope manier van publiciteit scoren.
Ja daar lijkt het dan wel op. Maar Hugo's opmerking dat het "niet nodig" is slaat dan weer nergens op :'). Die man weet volgens mij helemaal niets.
pi_202368344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:23 schreef zipcon het volgende:

[..]
Ze zullen hier verschijnen: https://www.gov.uk/guidan(...)coronavirus-covid-19

De aankondiging was pas om 18u vandaag dus denk dat het pas morgen online staat. Je moet verplicht een test op dag 2 uitvoeren (dag 0 is dag van aankomst) maar je moet tot dan in je hotelkamer of verblijfadres zitten in afzondering.
Ach onzin man. Die test 2 was er al maandenlang en enige verschil is dat ze zeggen dat je thuis moet blijven tot je uitslag hebt. Maar niemand die zich daar aan houdt en er is ook 0 controle op behalve dat je een sms krijgt met advies. Vlieg morgen terug naar uk na 2 maanden vakantie en enige wat je hoeft te doen is die test boeken voor een tientje. Geen test voorafgaand het vliegen of wat dan ook. Is puur voor de buhne.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 19:36:05 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202368364
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:29 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Succes. Het is zelden onmogelijk, maar het wordt steeds lastiger. Daar moet je maar zin in hebben.
Dat roepen mensen altijd hier in dit topic. Echt onzin. Ik heb deze week nog gevlogen. Niks aan t handje, ging soepeltjes hoor.
pi_202368376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Prima stuk. Geeft ook wel de situatie weer waar we op afstevenen.

Wij zijn nu al volop bezig met zware beveiliging te regelen voor de SEH omdat dit dus wel een realistisch scenario is. Waarbij mensen ziedend zullen worden. Een naaste die naar huis wordt gestuurd om te sterven omdat er een wappie in het IC-bed ligt.
Wat ik me naar aanleiding van dit artikel afvraag: Kan het ook voorkomen dat iemand die al op de IC ligt, er afgestuurd wordt omdat er iemand binnenkomt op de SEH die betere overlevingskansen heeft?
Is dat ook een realistisch scenario?
pi_202368402
Voor het eerst zo'n coronamelder waarschuwing gehad, hoe betrouwbaar is dat? Qua afstand en duur? Want ik kan me niet indenken waar ik vandaag 15 min in de buurt van iemand geweest ben anders dan mijn vrouw en kids :')
pi_202368418
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat roepen mensen altijd hier in dit topic. Echt onzin. Ik heb deze week nog gevlogen. Niks aan t handje, ging soepeltjes hoor.
Ik heb dit kalenderjaar zo'n tien keer gevlogen en vorig coronajaar ook x keer. Inderdaad geen centje pijn, maar in de winter was het soms iets lastiger. Niet zozeer onmogelijk (tenzij je naar de US wilde destijds, dat was kansloos) maar je komt er gewoon. In de winter kan het alleen wat onverwachte gezeik opleveren.
pi_202368436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:20 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Bij dit soort mensen ben ik - los van de inhoud - altijd verbaasd dat ze hier zoveel tijd in stoppen. Ik zou er echt geen zin in (en tijd voor) hebben.
Een vriend van mij is ook zo doorgedraaid en volgens hem is het om de wereld te redden, kinderen te beschermen van de pedo elite die de controlestaat willlen creëren etc.
Hij gelooft er heilig in als een jehovagetuige tot extreme frustratie dat de schapen in zijn omgeving dit faciliteren en het niet zien en hem voor gek verklaren.

Denk dat als we hier uit komen er een hoop rondlopen die echt psychische hulp nodig hebben helaas.
pi_202368449
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:40 schreef byah het volgende:
Voor het eerst zo'n coronamelder waarschuwing gehad, hoe betrouwbaar is dat? Qua afstand en duur? Want ik kan me niet indenken waar ik vandaag 15 min in de buurt van iemand geweest ben anders dan mijn vrouw en kids :')
Waarschijnlijk heb je die persoon niet vandaag getroffen? Staat de datum van vandaag bij de melding? Anders heeft hij wel heel snel klachten gekregen, een test in gepland en zijn uitslag gekregen :)

En anders zou ik me gaan afvragen of je je vrouw wel genoeg kent })
pi_202368453
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Een vriend van mij is ook zo doorgedraaid en volgens hem is het om de wereld te redden, kinderen te beschermen van de pedo elite die de controlestaat willlen creëren etc.
Hij gelooft er heilig in als een jehovagetuige tot extreme frustratie dat de schapen in zijn omgeving dit faciliteren en het niet zien en hem voor gek verklaren.

Denk dat als we hier uit komen er een hoop rondlopen die echt psychische hulp nodig hebben helaas.
Potentiele FvD leden. :7
pi_202368455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:40 schreef byah het volgende:
Kan iemand zijn van de afgelopen 10 dagen. 100% zeker niet iemand vandaag. Waarschijnlijker iemand tussen 5-8 dagen geleden die zich gisteren heeft laten testen.

Wees gerust ik ben met 8 in contact geweest afgelopen week en leef nog steeds :P

pi_202368460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Potentiele FvD leden. :7
Ja ook zwaar fan van idd.
pi_202368471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:36 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Binnenkort bij iedereen in de woning onder de illusie van ''volksgezondheid'' en iedereen zal het accepteren.
Binnenkort ook verplicht je bezoek aan huis te controleren op een geldige QR code ff snel vastleggen via een spoedwet _O-
pi_202368481
De variant des doods.
pi_202368488
Ik kom net uit de stad voor een laatste biertje :@
pi_202368491
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:44 schreef RipCity het volgende:

[..]
Kan iemand zijn van de afgelopen 10 dagen. 100% zeker niet iemand vandaag. Waarschijnlijker iemand tussen 5-8 dagen geleden die zich gisteren heeft laten testen.

Wees gerust ik ben met 8 in contact geweest afgelopen week en leef nog steeds :P

[ link | afbeelding ]
Ah, de melding heeft het specifiek over vandaag. Ik heb vorige week zondag wel contact gehad met positief persoon, daarom gisteren zelf getest en die was negatief. Dus grote kans dat het om die persoon gaat
pi_202368511
Omikron ook in Nederland

Succes allemaal!
pi_202368514
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
Ik kom net uit de stad voor een laatste biertje :@
Hoe was de stemming?

Morgen gaat de kroeg hier open om 06:00 B:)B
pi_202368531
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is makkelijker om ongevaccineerden de schuld te geven van de maatregelen; makkelijker dan toe te geven dat we zelfs met een hele hoge vaccinatie graad de komende tijd gewoon nog vast zitten aan maatregelen. Moeilijker om toe te geven dat de vaccins gewoon niet genoeg hebben geholpen, want dat betekent dat we toch wat anders moeten gaan bedenken en dat we dus vooralsnog aan maatregelen vast zitten in het winterseizoen. Zolang nog niet iedereen gevaccineerd is kunnen we de naïeve hoop hebben dat het dan toch echt de goede kant op zal gaan (zodra iedereen wel gevaccineerd is).
Sterk dit (y)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202368541
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:50 schreef Benny het volgende:
Omikron ook in Nederland

Succes allemaal!
Duh
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202368548
twitter
Gras is groen.
pi_202368550
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:50 schreef Benny het volgende:
Omikron ook in Nederland

Succes allemaal!
Ik vandaag positief getest... bijna met niemand in aanraking gekomen alleen een zuid afrikaans hoertje woensdag :') Maar goed als ik niets meer post ben ik dus dood. Niet gevaccineerd dus in tegenstelling tot alle valsspelers hier moet mijn lichaam het zelf oplossen :(
Facts don't care about your feelings
pi_202368559
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-besmet-quarantaine

RIVM: nieuwe coronavariant omikron vrijwel zeker aangetroffen in Nederland
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202368567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik vandaag positief getest... bijna met niemand in aanraking gekomen alleen een zuid afrikaans hoertje woensdag :') Maar goed als ik niets meer post ben ik dus dood. Niet gevaccineerd dus in tegenstelling tot alle valsspelers hier moet mijn lichaam het zelf oplossen :(
Beterschap!
pi_202368582
Hoeveel zouden het er zijn? 20? Gaan voor Europees goud omikron?
pi_202368588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:54 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]Gras is groen.
5000 mensen die tijdens een pandemie even naar de andere kant van de wereld gaan
pi_202368592
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:57 schreef zipcon het volgende:
Hoeveel zouden het er zijn? 20? Gaan voor Europees goud omikron?
Het is een erg vaag bericht. Hoeveel hebben 'vermoedelijk' deze variant?

Ik heb een vermoeden dat vanuit het landsbelang wordt geprobeerd het exacte aantal uit te stellen, omdat anders andere landen paniekerig gaan reageren en Nederland op de zwarte lijst gaan zetten als we op #1 staan.
  zaterdag 27 november 2021 @ 19:59:15 #189
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202368596
quote:
Van de vrijdag teruggekeerde passagiers uit Zuid-Afrika zijn vermoedelijk een aantal mensen besmet met de omikronvariant. Dat meldt het RIVM dat de positieve tests van 61 passagiers heeft onderzocht op de nieuwe coronavariant.
"Vermoedelijk"

Of ze hebben die omegatron of ze hebben het niet, er is geen misschien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202368604
Dit is allemaal omdat Rutte gisteren niet de grenzen met België en Duitsland meteen keihard dichtgegooid heeft :(!
pi_202368605
5000 mensen sinds maandag.

Succes ggd met je capaciteit :D
pi_202368613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:59 schreef RipCity het volgende:
5000 mensen sinds maandag.

Succes ggd met je capaciteit :D
Er worden iets van 100k tests per dag gedaan door de GGD's. Dus 5000 is echt niets.
pi_202368626
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:50 schreef Novavax het volgende:

[..]
Hoe was de stemming?

Morgen gaat de kroeg hier open om 06:00 B:)B
Deprimerend, maar gezellig.
pi_202368629
Einde tijdperk NEDERLAND.
pi_202368633
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:55 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-besmet-quarantaine

RIVM: nieuwe coronavariant omikron vrijwel zeker aangetroffen in Nederland
Dat heeft lang geduurd. Net als met Wuhan is het waarschijnlijk al weken dan.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 20:01:44 #196
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:02:21 #197
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202368639
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
5000 mensen die tijdens een pandemie even naar de andere kant van de wereld gaan
Ja stel je voor als mensen weer willen leven zeg!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202368641
'is besmettelijker' Godverdomme zeg :'). De media kan zich echt niet inhouden.
pi_202368642
Nog besmettelijker dan Delta. Dat wordt gezellig in de ziekenhuizen.
Dit, dus.
pi_202368643
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:58 schreef Confetti het volgende:
Ik heb een vermoeden dat vanuit het landsbelang wordt geprobeerd het exacte aantal uit te stellen, omdat anders andere landen paniekerig gaan reageren en Nederland op de zwarte lijst gaan zetten als we op #1 staan.
Ze zullen wss zeggen dat de PCR-testen een afwijking is gevonden in het S-gen drop out (SGTF). Sequencing duurt gelukkig dagen, dan kunnen ze het verbergen onder ander nieuws van grotere landen. Een geluk bij een ongeluk zeker zullen ze daar zuchten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')