Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Moet je persoonlijk mensen kennen die er heel erg ziek van zijn geworden om in te zien dat het een rotziekte is?
Ik ken persoonlijk ook niemand die er heel ziek van is geweest maar ik ben als de dood dat mijn kwetsbare vader het krijgt.
Ik zit wel in de comfortabele positie dat er geen anti vaxxers in mijn omgeving zijn, ik weet niet hoe ik daar mee om zou moeten gaan.
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.
Alleen al deze verhalen zouden toch tot draagvlak moeten leiden? Bij mij in ieder geval wel. Overigens weet ik zelf hoe het is om iemand zo te zien sterven (geen covid) en dat is inderdaad vreselijkquote:Op zaterdag 27 november 2021 13:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.
Je zou toch denken dat dit bepaalde mensen de ogen moet openen? Maar blijkbaar is hun eigen waarheid belangrijkerquote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.
Ik heb mijn zus nog niet gesproken maar ik hoor nu al dat mijn broertje er vrij laconiek over doet. Die verwacht dat ze snel weer op de been zijn.
Zus en broertje zijn beide anti-vaxers en anti-maatregelen.![]()
Die zien echt de ernst niet in.
De hypotheek van ons nieuwe huis is rondquote:
Wat is 'goed ziek'? Wat zijn de klachten?quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.
Ik heb mijn zus nog niet gesproken maar ik hoor nu al dat mijn broertje er vrij laconiek over doet. Die verwacht dat ze snel weer op de been zijn.
Is dat geen extra reden om zelf heen te gaan? Dan kan je met eigen ogen zien hoe het gaat en aan de bel trekken als dat nodig is.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou dat inderdaad…quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Mag je ook in het midden zitten qua mening?
Ik snap dat er maatregelen nodig zijn, maar ik zie ook de nadelen van alle effecten. Ik ken meerdere mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, depressief en eenzaam zijn.
De maatregelen zijn echt heel heftig. Ik ben zelf altijd wel vrij outgoing en sociaal maar ben veranderd in iemand die het liefst thuis is en amper meer iemand ziet.
Ja, doodgaan aan Corona is erger.
Maar ik vind het zwaar, heel zwaar.
Ja, dat ook! Ik heb maar 1 keer in mijn leven echte griep gehad, en ik was echt heel erg bang. Ik kon me goed voorstellen dat als je oud en/of zwak bent dat je het leven kost. De meeste mensen hebben alleen manflu gehad I guess.quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou dat inderdaad…
Overigens vind ik het ook apart als iemand over ‘griepje’ spreekt, als je denkt dat de griep niks voorstelt, ben je alleen maar verkouden geweest.
quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:02 schreef exode het volgende:
NanuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pa: zeer moe maar kan wel beetje afwassen, beetje een was draaien. Verder zo min mogelijk. Eten en drinken gaat goed.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat is 'goed ziek'? Wat zijn de klachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Niet meer op de nieuwere telefoons helaas.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:25 schreef Leandra het volgende:
Over zuurstof meten, ik weet niet of een van hen een Samsung S serie heeft, maar binnen de Samsung Health app kun je ook zuurstof meten, niet helemaal zo zuiver als de huisarts kan, maar als het daar onder de 90% is zou ik wel even gaan bellen.
De stressmeter meet hartslag en bloedzuurstof.
Wij kunnen vanaf hier toch absoluut niet beter inschatten of er medische hulp nodig is dan zijzelf. Er valt ook wel iets te zeggen voor volwassen mensen gewoon hun eigen keuzes laten maken.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:24 schreef oh-oh het volgende:
Venco's huisgenoten kregen niks toen ze gewoon met haar in contact waren in huis en aangezien ze nu zelf niet opnieuw besmet gaat raken is de kans op via via nu heel klein maar ja, als die moeder geen ha post wil bellen of wat dan ook wordt het gewoon erg lastig. Als het mijn moeder was kreeg ze een tik van me geloof ik
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:25 schreef Leandra het volgende:
Over zuurstof meten, ik weet niet of een van hen een Samsung S serie heeft, maar binnen de Samsung Health app kun je ook zuurstof meten, niet helemaal zo zuiver als de huisarts kan, maar als het daar onder de 90% is zou ik wel even gaan bellen.
De stressmeter meet hartslag en bloedzuurstof.
Zeker. Daarom moeten ze vooral aangeven of ze mijn broertje over de vloer willen hebben (hoe goed bedoeld ook) en of ze iets aan medicijnen of boodschappen nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:33 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij kunnen vanaf hier toch absoluut niet beter inschatten of er medische hulp nodig is dan zijzelf. Er valt ook wel iets te zeggen voor volwassen mensen gewoon hun eigen keuzes laten maken.
Maar mss dat ze dan wel even de ha post bellenquote:Op zaterdag 27 november 2021 15:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.
Klopt, dat is ook weer zo, het is eigenlijk alleen een geschikte manier van monitoren als je dat regelmatig doet en dus ook de verschillen kunt herkennen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.
Het is ook zwaar. En kak.quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Mag je ook in het midden zitten qua mening?
Ik snap dat er maatregelen nodig zijn, maar ik zie ook de nadelen van alle effecten. Ik ken meerdere mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, depressief en eenzaam zijn.
De maatregelen zijn echt heel heftig. Ik ben zelf altijd wel vrij outgoing en sociaal maar ben veranderd in iemand die het liefst thuis is en amper meer iemand ziet.
Ja, doodgaan aan Corona is erger.
Maar ik vind het zwaar, heel zwaar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dit een groot deel van de terughoudendheid in het contacteren van de HA-post verklaart. Wat verdrietigquote:Op zaterdag 27 november 2021 15:21 schreef Leandra het volgende:
@vencodark wat een nare toestand met je ouders en wat vervelend dat ze eigenlijk niet toe willen geven dat ze toch zo ziek zijn van dat "griepje" dat niets zou voorstellen.
Wij hadden donderdag een grote groep scoutingvrienden digitaal een Crazy66 opkomst. Mijn bekkenbodemspieren leven nog, maar wat heb ik gelachenquote:Op zaterdag 27 november 2021 16:10 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zien ook wel een aantal vrienden/bekenden niet meer (of echt zeer zelden in de periodes dat er net wat meer mocht) waarvan ik het echt niet zo heel erg vind dat we ze minder zien. Maar ik vind het bij andere vrienden des te meer jammer dat we ze bijna niet zien eigenlijk.
Ik denk alleen wel dat het verstandig is dat ze medische hulp zoeken voor het zinloos is.quote:Op zaterdag 27 november 2021 16:44 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn vader kwam na 1,5 jaar nu toch wel tot de conclusie dat het echt op je longen slaat en echt een longziekte is…![]()
No fucking way.
Ik bel hen dagelijks even en geef het voor vandaag weer rust. Ik ga er wel op aandringen toch advies te vragen van de huisarts(enpost).quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk alleen wel dat het verstandig is dat ze medische hulp zoeken voor het zinloos is.
Misschien moet je het op die manier vragen: wil je nu een arts bellen of wil je zo lang wachten dat je kans op volledig herstel bijna verkeken is?
Maar goed, ik ben niet van het subtiele
Wij hebben dat met pasen in 2020 met familie gedaan (losjes gebaseerd op de doe-opdrachten van de iScout). Was ook een groot succes, zelfs bij de pubers die normaal alleen voor de computer hangen. En de alleenstaande zus was jury en hield de stand bij. Mijn kinderen vonden het leuker dan gezamenlijk pasen in 2021quote:Op zaterdag 27 november 2021 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hadden donderdag een grote groep scoutingvrienden digitaal een Crazy66 opkomst. Mijn bekkenbodemspieren leven nog, maar wat heb ik gelachen. Voor familie ga ik nu ook zoiets organiseren
![]()
Klopt, mijn S21 kan het niet meer. Mijn S9 kon het wel inderdaad. Niet dat ik die functie ooit echt gebruikt heb, maargoed.quote:
Ja, dat is ook tof! De iscout had vorig jaar ook mini tracks aan puzzels uit het verleden open staan per week, was ook leuk om te doen. Goede breinbrekers en Google skills. Wij eindigen als vereniging ook altijd goed hoog in de iscout, standaard top30quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben dat met pasen in 2020 met familie gedaan (losjes gebaseerd op de doe-opdrachten van de iScout). Was ook een groot succes, zelfs bij de pubers die normaal alleen voor de computer hangen. En de alleenstaande zus was jury en hield de stand bij. Mijn kinderen vonden het leuker dan gezamenlijk pasen in 2021
oh echt.. wij ook 😁quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, dat is ook tof! De iscout had vorig jaar ook mini tracks aan puzzels uit het verleden open staan per week, was ook leuk om te doen. Goede breinbrekers en Google skills. Wij eindigen als vereniging ook altijd goed hoog in de iscout, standaard top30
Ik vind die tracks geweldig om te doen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
oh echt.. wij ook 😁
(zelfs een keer gewonnen)
Op mijn S9 zat het wel, op mijn S20plus niet meer.quote:
ja, die zijn leuk, al vind ik de doe opdrachten ook heel leuk..quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind die tracks geweldig om te doen.
Haha nee, ik zit echt altijd in team binnen. Nutteloze feiten opzoeken aan de hand van cryptische vragenquote:Op zaterdag 27 november 2021 18:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ja, die zijn leuk, al vind ik de doe opdrachten ook heel leuk..
haha, ik doe meestal half/half.. kliko-domino, hotelraam boter kaas en eieren/ bushokjes tot huiskamers omtoveren/ de brandweer overhalen om hun wagen even in de woestijn te parkeren vind ik óók heel leuk...quote:Op zaterdag 27 november 2021 18:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha nee, ik zit echt altijd in team binnen. Nutteloze feiten opzoeken aan de hand van cryptische vragen![]()
![]()
Ja, ik had het inmiddels gevonden... nou hoefde ik al geen S21 omdat die geen slot voor een externe geheugenkaart heeft, maar een nieuwe wordt op deze manier steeds minder interessant.quote:Op zaterdag 27 november 2021 18:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Op mijn S9 zat het wel, op mijn S20plus niet meer.
Wel weer op op mijn smartwatch
Hondensnacks etenquote:Op zaterdag 27 november 2021 21:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik kreeg net een goeie fles whisky kado van mijn lieve buren, en een zak hondensnacks, ik weet wat ik ga doen vanavond
Lekker sausje erbijquote:Op zaterdag 27 november 2021 21:20 schreef oh-oh het volgende:
Het is gedroogd hert, het smaakt vast niet verkeerd!
Mogen ze na een negatieve test wel naar school? Ik begreep dat vanaf morgen ieder kind met lichte verkoudheidsklachten thuis moest blijven? Maar wellicht heb ik dit verkeerd begrepen?quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Klopt, mijn S21 kan het niet meer. Mijn S9 kon het wel inderdaad. Niet dat ik die functie ooit echt gebruikt heb, maargoed.
Wij deden vanmorgen met één van de zevenjarigen weer een coronatest, want hik is neusverkouden en ik wil hem toch ook wel graag naar school hebben maandag. We testten om 9:15 uur en om 11:45 uur was de uitslag er. Ik stond perplex van de snelheid. En de test was negatief, net als de thuistest, dus meneertje mag gelukkig gewoon naar school maandag.![]()
@:vencodark wat rot om te zien dat je moeder zich zo beroerd voelt. Goed dat je haar enigszins in de gaten houdt want dit beestje is echt een nasty motherfucker.
De directrice van onze school stuurde vanavond de volgende regel door:quote:Op zaterdag 27 november 2021 22:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Mogen ze na een negatieve test wel naar school? Ik begreep dat vanaf morgen ieder kind met lichte verkoudheidsklachten thuis moest blijven? Maar wellicht heb ik dit verkeerd begrepen?
Als de school het zo duidelijk schrijft dan zal het inderdaad geen probleem zijn. Eerder was het inderdaad zo, maar dacht dus gelezen te hebben dat het nu niet meer mocht. Maandag als ik weer thuis ben eens op m’n gemak weer opzoeken of wellicht dat de school nog wat stuurt.quote:Op zaterdag 27 november 2021 22:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De directrice van onze school stuurde vanavond de volgende regel door:
** Leerlingen blijven thuis bij corona gerelateerde klachten, tot een negatieve testuitslag is ontvangen. **
Het is tot nu toe altijd zo geweest dat je na een negatieve uitslag weer naar school mocht met klachten. Ik ben daar daarom nu ook gewoon maar vanuit gegaan. Ik voorzie in ieder geval weer heel wat ritjes naar de teststraat.
Wij eindigen meestal in de onderste helft. We hadden de eerste keer dat ik mee deed ook niet helemaal door hoe het werkte, hadden we vrijwel alle opdrachten gehaald dus veel reispunten, maar maar twee mensen die zaten te puzzelen met de tracks dus dat werd een belabberde scorequote:Op zaterdag 27 november 2021 17:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, dat is ook tof! De iscout had vorig jaar ook mini tracks aan puzzels uit het verleden open staan per week, was ook leuk om te doen. Goede breinbrekers en Google skills. Wij eindigen als vereniging ook altijd goed hoog in de iscout, standaard top30
Jammer als de lessen helemaal stoppen ja!quote:Op zaterdag 27 november 2021 23:03 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als de school het zo duidelijk schrijft dan zal het inderdaad geen probleem zijn. Eerder was het inderdaad zo, maar dacht dus gelezen te hebben dat het nu niet meer mocht. Maandag als ik weer thuis ben eens op m’n gemak weer opzoeken of wellicht dat de school nog wat stuurt.
Vond ik het vanmorgen jammer dat de tennisles van de oudste waarschijnlijk niet door kon gaan, is dat in principe opgelost (uurtje naar voren). De jongste ook een half uur naar voren zodat er nog een groep na haar kan (betekent dus met tennisspullen naar school en meteen door, aangezien ze die dag normaal naar oma gaat, maar voor (hopelijk) een tijdje wel te doen).
Maar nu kregen we dus ook mail van de gitaarleraar van de jongste dat ze gingen kijken of ze de lessen op een eerder moment konden plannen, maar niet zeker of het allemaal kan.
Maar dat het ook zomaar kon zijn dat hij tijdelijk helemaal moest stoppen met lesgeven omdat hij (als zzp’er) andere dingen moest gaan doen om aan inkomen te komen.
Lessen zijn wel al betaald maar de vervallen lessen zouden volgend blok verrekend worden.
Zou dat wel erg jammer vinden. Ik snap dat hij niet iedereen op een ander tijdstip kan plannen maar op toerbeurt ieder een les zou wel fijn zijn. En voor iedereen laten vervallen zou ik ook eigenlijk wel jammer vinden. Maar goed. Even afwachten hoe dat loopt.. (online doet hij niet aan want dat werkt blijkbaar niet is zijn ervaring)
Juul van 3 is nog niet getest, maar steeds in quarantaine als ze een snotneus gaat hem niet worden. Dus het zal toch een keer gaan gebeuren.quote:Op zondag 28 november 2021 10:31 schreef MaJo het volgende:
Vanaf welke leeftijd testen jullie de kinderen? Aapie is net 1 en dat vind ik echt te jong. Als het echt moet zou ik het doen maar ik ga dan liever in quarantaine denk ik.
En ik ben wéér ziekDitmaal een buikgriep te pakken
ZZ was 3,5 aan het begin van de coronatijd, en ik heb haar pas voor het eerst getest (met een zelftest) toen ze bijna 5 was. Dat was vlak voor de babymeet en onze trip naar Disneyland Parijs. Eerder heb ik het inderdaad opgelost door haar thuis te houden bij klachten.quote:Op zondag 28 november 2021 10:31 schreef MaJo het volgende:
Vanaf welke leeftijd testen jullie de kinderen? Aapie is net 1 en dat vind ik echt te jong. Als het echt moet zou ik het doen maar ik ga dan liever in quarantaine denk ik.
Wat lief van je!quote:Op zaterdag 27 november 2021 23:06 schreef livelink het volgende:
Nu ik hier weer een beetje meelees, realiseer ik me pas echt wat een impact dit heeft op jonge kinderen (en hun ouders). Al die regels en dat testen en telkens de onzekerheid van het wel of niet naar school kunnen. Knap hoe jullie er mee om gaan hoor.
Wij vinden het heel belangrijk dat ze weten dat ze zelf de regie hebben over hun lichaam, dus dit soort dingen gaan geheel in overleg. In de praktijk houdt dat in dat de Puber zich met regelmaat heeft laten testen, en Sticker 1 x via een zelftest. Thuisblijven bij snottebellen is in zijn geval erg goed te combineren met het thuisonderwijsquote:Op zondag 28 november 2021 10:31 schreef MaJo het volgende:
En ik ben wéér ziekDitmaal een buikgriep te pakken
Maar kan je dan ook werken, met kinderen thuis? Wij waren nu 10 dagen met z'n 4'en thuis, en het was echt geen doen om te kunnen werken..quote:Op zondag 28 november 2021 12:40 schreef SQ het volgende:
Ik heb zelf minder moeite met het testen van de baby dan met het testen van de andere 2. Die maken het namelijk wél bewust mee en ik wil ze ook ergens niet aanleren dat iedereen met een beetje snot een paria is.
Nou heb ik vast "makkelijk praten" met 2 kinderen die niet disproportioneel vaak snot hebben, en kan ik mijn werk vanuit huis doen, maar ik hou ze inderdaad liever thuis tot het dan weer mag.
Niet vol gas nee. Maar ik zeg al, ik heb het nog niet nodig gehad dit seizoen, vandaar de "ik heb makkelijk praten" disclaimerquote:Op zondag 28 november 2021 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar kan je dan ook werken, met kinderen thuis? Wij waren nu 10 dagen met z'n 4'en thuis, en het was echt geen doen om te kunnen werken..
Dat is ook omdat ze kinderen nu anders testen dan volwassenen, het stokje gaat veel minder diep in de neus.quote:Op zondag 28 november 2021 13:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Testen van heel jonge kinderen lijkt enger dan het is. Peuter is als dreumes een aantal keer getest en voor we de teststraat uit waren was hij het al vergeten of lag hij zelfs weer te slapen. Een keer deden ze de neus eerst want als ze dan gaan huilen kunnen ze de mond makkelijker doen. Het viel ze dik tegen want hij gaf geen kik![]()
Een paar jaar ouder lijkt mij idd lastiger.
ZZ krijgt van mij elke keer een klein zakje Lego voor het ongemak, maar ze heeft er echt geen last van, dus makkelijk verdiend.quote:
De eerste test was nog voor de speciale test voor kinderen. Daar heeft hij ook niks aan overgehouden. Het is ook maar heel kort uiteindelijk.quote:Op zondag 28 november 2021 13:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is ook omdat ze kinderen nu anders testen dan volwassenen, het stokje gaat veel minder diep in de neus.In het begin van de coronatijd was dat niet zo, en toen wilde ik pertinent niet dat ze getest werd (tenzij het voor haar eigen gezondheid noodzakelijk zou zijn).
Inmiddels al twee keer naar de teststraat geweest met haar, ging inderdaad prima!
[..]
ZZ krijgt van mij elke keer een klein zakje Lego voor het ongemak, maar ze heeft er echt geen last van, dus makkelijk verdiend.
Ik las gisteren al dat hij zijn 100-jarige oma zou gaan bezoeken. Wat verdrietig dat dat nu niet doorgaatquote:Op zondag 28 november 2021 13:30 schreef Amsel het volgende:
Mijn kleuter gaat straks getest worden omdat hij licht verkouden is. Dat wordt weer een ramp tijdens het testen, maar daarna is hij het al snel weer vergeten.
M'n man zou naar Engeland gaan om z'n familie op te zoeken, alles net geboekt voordat die nieuwe variant bekend werd. En nu gaat 'ie toch maar niet, ze durven het niet aan
Life is good.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef oh-oh het volgende:
Haha mijn zusje heeft nu stress met dr UK trip en dr Hamilton kaartjes
De kinderen waren toch al erg boos dat ik niet mee ging, mijn zus had gezegd dat ik niet kon maar niet gezegd dat er geen overleg gepleegd wasquote:
Ik probeerde vrijdag de omkoop-tactiek ook. Maar Sjaak hoefde niets, zei hij. Ik beloofde een ijsje of een lolly voor na het testen, maar “nee hoor mama, dat hoeft niet.” Hoezo dan?quote:
Ik vind het stom, ook al begrijp ik wel dat ze liever helemaal geen gesnotter op school willen.quote:Verkoudheidsklachten
Het zogenaamde snottebellenbeleid is aangescherpt. Kinderen met verkoudheidsklachten (ook zonder koorts) moeten thuisblijven.
Wij vragen u en uw gezinsleden om bij klachten thuis te blijven en zich te laten testen. Bij een negatieve pcr test en klachtenvrij kan uw kind weer op school komen.
Hier is het dit:quote:Op zondag 28 november 2021 16:40 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons is vanuit school dus wel expliciet aangegeven dat je thuis blijft tot je klachtenvrij bent, ook na negatieve test. Of zo lees ik het tenminste wel:
[..]
Ik vind het stom, ook al begrijp ik wel dat ze liever helemaal geen gesnotter op school willen.
Ja precies dat. Testen wordt minder noodzakelijk (al zou ik het zelf wel willen weten) en lekker extra veel mensen op elkaar proppen voor 17 uur.quote:Op zondag 28 november 2021 17:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het is vooral vreemd dat scholen er blijkbaar nog eigen regels op na houden in plaats van landelijk beleid naleven. Als kinderen na een negatieve test nog steeds niet naar school mogen, waarom zou je dan überhaupt nog testen?![]()
Wij kregen ook al berichten van sportclubs dat ze toch proberen om e.e.a. voor 17:00 uur in te plannen - lees: we prakken lekker veel kinderen samen op een veld. Die maatregel schiet dus op deze manier compleet z'n doel voorbij.![]()
Net bericht dat een meisje waarbij L gisteren 10 minuten in de auto heeft gezeten om naar haar voetbalwedstrijd te gaan vanmiddag een positieve zelftest had. L testte net in ieder geval nog negatief. We gaan haar voor de zekerheid komende dagen gewoon elke dag even een zelftest laten doen.
Ik had gisteren voor het eerst bij de ingang dat ik naast de QR plicht een legitimatiebewijs moest tonen. Toen ik vroeg waarvoor dat was, kreeg ik als antwoord dat een zekere groep mensen, zéér regelmatig een loopje neemt met de regels om op de legale manier aan een geldige QR-code te komen. Het zwembad betreurde dat ze op deze manier van controleren moest overgaan.quote:Op zondag 28 november 2021 17:36 schreef Quoi het volgende:
Lekker consequent weer, die scholen. Ik hoop (en zo is het ook gecommuniceerd) dat we met een negatieve test en snottebel wel naar school mogen hoor.
Wij zaten even ergens koffie te drinken toen aan iemand een QR-code werd gevraagd en die weigerde. Tijdens zwemles stond ik buiten in de kou en regen door een raampje te gluren, terwijl er mensen gewoon binnen zaten zonder mondkapje. Wat is het toch een zooitje.
Koopjesdrogisterij.nl vind ik nog betaalbaar enigzinds.quote:Op zondag 28 november 2021 18:18 schreef Amsel het volgende:
Waar kan je trouwens nog een beetje normaal geprijsde zelftests kopen? In de stenen winkels is alles op en online zijn de prijzen natuurlijk omhoog geschoten
Via een stenen winkel online bestellen.quote:Op zondag 28 november 2021 18:18 schreef Amsel het volgende:
Waar kan je trouwens nog een beetje normaal geprijsde zelftests kopen? In de stenen winkels is alles op en online zijn de prijzen natuurlijk omhoog geschoten
Ik bestel daar net lenzen en vloeistof en krijg de mededeling dat het tot 5 dagen kan duren.quote:Op zondag 28 november 2021 18:35 schreef BE het volgende:
[..]
Via een stenen winkel online bestellen.Ik heb ze donderdag nog bij de Etos besteld en dat was prima aan de prijs
Ze zijn alleen nog niet bezorgd.
Dat is eigenlijk toch ook de manier waarop het hoort te gaan, QR-code en legitimatie?quote:Op zondag 28 november 2021 18:10 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik had gisteren voor het eerst bij de ingang dat ik naast de QR plicht een legitimatiebewijs moest tonen.
Volgens mij ook, QR alleen is natuurlijk ook weer niet echt solidequote:Op zondag 28 november 2021 18:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk toch ook de manier waarop het hoort te gaan, QR-code en legitimatie?
Ja omdat pakketbezorgend Nederland de koopkots van dit weekend nog moet afhandelen de komende dagenquote:Op zondag 28 november 2021 18:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik bestel daar net lenzen en vloeistof en krijg de mededeling dat het tot 5 dagen kan duren.
Ik wilde ze bij de AH bij de bestelling doen, maar dat gaat nietquote:Op zondag 28 november 2021 18:35 schreef BE het volgende:
[..]
Via een stenen winkel online bestellen.Ik heb ze donderdag nog bij de Etos besteld en dat was prima aan de prijs
Kan S ze niet meenemen van school?quote:Op zondag 28 november 2021 18:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb nu ook meegemaakt dat ik mijn QR moest tonen en ter verificatie mondeling mijn geboortemaand moest opgeven.quote:Op zondag 28 november 2021 18:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk toch ook de manier waarop het hoort te gaan, QR-code en legitimatie?
Dat was ik niet ;-)quote:Op zondag 28 november 2021 10:59 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby is al 2x getest, net 5 maanden oud. Stelt echt niks voor Tink! Ze roerden met het stokje door zijn mond terwijl hij in de wagen lag, en tipten even in zijn neus. Hij keek wat verbaasd en verder niks. Ik zou het altijd verkiezen boven langer thuis, en de zekerheid die het geeft is ook best fijn. Een peuter lijkt me ingewikkelder (maar ook dat zou ik zonder aarzelen doen).
Wij zijn inmiddels allemaal besmet (die 'babytest' is dus gewoon accuraat gebleken hier), maar ondanks dat zullen we later in de winter natuurlijk weer bij elke snotneus moeten testen. Reken maar dat ik doe, want anders kan ik niet werken.
Oh ja, de vierjarige gaat liever naar de teststraat dan dat ik hem test.
Ja, ik had het gezien. Maar die waarschuwing heb ik vaker voorbij zien komen maar eigenlijk valt het altijd mee. Ik vermoed dat de vertraging gewoon bij de Etos zit.quote:Op zondag 28 november 2021 18:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik bestel daar net lenzen en vloeistof en krijg de mededeling dat het tot 5 dagen kan duren.
Ja, die mail kwam idd net ook binnen, dus dat gaat hij ook doen iddquote:Op zondag 28 november 2021 19:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan S ze niet meenemen van school?
A kan ze 1x per 2w online bestellen. T mag ze van school meenemen
Bij de AH waren ze laatst op, leek het. Maar toen ik naar de balie ging hadden ze er nog genoeg. Ze gingen alleen zo hard dat ze het schap niet bijgevuld konden houden. Dus misschien een tip om het nog te vragen als ze uitverkocht lijken.quote:Op zondag 28 november 2021 18:18 schreef Amsel het volgende:
*facepalm…quote:Op zondag 28 november 2021 19:36 schreef exode het volgende:
B heeft vanmiddag een uur met zijn vriendje gevideobeld. Ze zitten al een week in quarantaine dus hij verveelde zich nogal. Vooraf met B spelletjes bedacht. Zoals galgje maar ook een item in huis pakken varierend van sokken tot een lepel. Ze hadden op een gegeven moment samen de slappe lach. Ze moesten een boek pakken, kwam de een met een broek en de ander met een koek.
In ieder geval even afleiding voor zijn maatje.
Bij verloofde zijn de 1e vragen al binnen wie de mondkapjes vanaf groep 6 gaat betalen. Ze heeft geen idee, net zoals de testen. Zij krijgt zelftesten en mondkapjes via school iig, maar voor de kinderen?
N deed de aanname dat de school de testen zou verstrekken omdat Hugo vrijdagavond iets gezegd zou hebben in die richting, en omdat middelbare scholen ze ook verstrekken.quote:Op zondag 28 november 2021 19:36 schreef exode het volgende:
B heeft vanmiddag een uur met zijn vriendje gevideobeld. Ze zitten al een week in quarantaine dus hij verveelde zich nogal. Vooraf met B spelletjes bedacht. Zoals galgje maar ook een item in huis pakken varierend van sokken tot een lepel. Ze hadden op een gegeven moment samen de slappe lach. Ze moesten een boek pakken, kwam de een met een broek en de ander met een koek.
In ieder geval even afleiding voor zijn maatje.
Bij verloofde zijn de 1e vragen al binnen wie de mondkapjes vanaf groep 6 gaat betalen. Ze heeft geen idee, net zoals de testen. Zij krijgt zelftesten en mondkapjes via school iig, maar voor de kinderen?
Ik vind dat niet zo'n gekke vraag. Het is best een kostenpost, 5 dagen per week een mondkapje op. Genoeg mensen met krap budget voor wie dit lastig is. Net als de zelftesten overigens.quote:
Met ¤ 2,50 per test en 2 of 3 kinderen gaat dat best hard, en dan is er net een relletje geweest over middelbare scholieren die de door school verstrekte testen doorverkochten, dus ik snap wel dat er vragen zijn, ik snap alleen het gezeur daarover bij de juf niet.quote:
Klopt, maar daar is niet altijd en overal tijd voor, een willekeurige controlevraag is dan soms makkelijker.quote:Op zondag 28 november 2021 18:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook al weken, zijn nooit leverbaar…quote:Op zondag 28 november 2021 19:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik wilde ze bij de AH bij de bestelling doen, maar dat gaat niet
Copy & paste uit de brief van school:quote:Op zondag 28 november 2021 20:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het doen van een zelftest voor groep 6-8 is een advies, geen must. Ik denk dat dat een hele bewuste keuze is geweest, zodat de overheid helemaal niets hoeft te vergoeden.
Het mag dus wel een advies van Mark en Hugo zijn, maar bij ons is het tegelijkertijd ook een vriendelijk verzoek van de school.quote:• Het vriendelijke verzoek aan u om bij uw kind vanaf groep 6 twee keer per week uit voorzorg een zelftest af te nemen.
Is dit echt een facepalm waard? Er zijn mensen die niet eens genoeg geld hebben om hun kind ontbijt of lunch te geven, voor deze mensen kan dit toch best een kostenpost zijn?quote:
Het zit m er toch in dat je ook negatief kan testen en later pas positief? Dat is op het werk herhaaldelijk gebeurd, dat we te vroeg waren met testen.quote:Op zondag 28 november 2021 20:06 schreef twist02 het volgende:
Onze Minion gaat morgen ook gewoon naar school hoor, met hoestje én negatieve PCR-test. Het gaat erom dat het bewezen geen corona is, lijkt me. Dus zie inderdaad niet in waarom ik 'r dan nog thuis zou moeten houden
Ik snap wel dat het vervelend is dat iemand anders eventueel de verkoudheid overneemt, maar zij heeft die van haar waarschijnlijk ook daar opgepikt, dusja
En dit was ook nog eens een errug grondige test ookdus zeker weten geen corona
Zelf ook getest, maar dit was by far de vervelendste. Had geen speciale kindertest afspraak gemaakt voor onze Minion, maar ging er wel vanuit dat ze overal wat milder waren voor kinderen; niet dus...
Volgende keer toch maar weer doen dus.
Voor de mondkapjes vind ik van wel ja. Die kunnen natuurlijk gewoon wasbaar zijn, toch? Daar zie ik geen kosten post in. En een stuk beter voor het milieu!quote:Op zondag 28 november 2021 20:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is dit echt een facepalm waard? Er zijn mensen die niet eens genoeg geld hebben om hun kind ontbijt of lunch te geven, voor deze mensen kan dit toch best een kostenpost zijn?
Maar dan kon die school van mij mijn rug op. Want het is inderdaad een behoorlijke kostenpost en ook nog eens pure verspilling vind ik eigenlijk als je geen klachten hebt.quote:Op zondag 28 november 2021 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Copy & paste uit de brief van school:
[..]
Het mag dus wel een advies van Mark en Hugo zijn, maar bij ons is het tegelijkertijd ook een vriendelijk verzoek van de school.
De zelftest van Soneal is negatief trouwens dus hij kan morgen naar school.
En daarnaast weet ik bijna zeker dat de mensen die deze vraag stellen die mondkapje’s prima zelf kunnen betalen. De mensen met echte armoede hoor je namelijk niet.quote:Op zondag 28 november 2021 20:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is dit echt een facepalm waard? Er zijn mensen die niet eens genoeg geld hebben om hun kind ontbijt of lunch te geven, voor deze mensen kan dit toch best een kostenpost zijn?
Ligt aan de reden waarom je test lijkt me, toch? In ons geval was dat vanwege klachten. Als je klachtenvrij wél naar school mag, zijn klachten dus blijkbaar het probleem. Dus klachten en een negatieve test lijkt me dan voldoende bewijs.quote:Op zondag 28 november 2021 20:13 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het zit m er toch in dat je ook negatief kan testen en later pas positief? Dat is op het werk herhaaldelijk gebeurd, dat we te vroeg waren met testen.
Als je elke cent om moet draaien, is voor 5 kinderen wasbare mondkapjes aanschaffen een flinke aanslag op je budget. Dat je dan even bij school checkt of ze misschien door school geregeld worden vind ik geen gekke vraag.quote:Op zondag 28 november 2021 20:16 schreef BE het volgende:
[..]
Voor de mondkapjes vind ik van wel ja. Die kunnen natuurlijk gewoon wasbaar zijn, toch? Daar zie ik geen kosten post in. En een stuk beter voor het milieu!
En die twee keer per week testen is een advies. En er is geen hond die dat doet als je geen klachten hebt. Wij niet in ieder geval.
Dat verzoek klinkt net als de 'vrijwillige' ouderbijdrage. Min of meer verplicht maar zo zeggen ze het niet.quote:Op zondag 28 november 2021 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Copy & paste uit de brief van school:
[..]
Het mag dus wel een advies van Mark en Hugo zijn, maar bij ons is het tegelijkertijd ook een vriendelijk verzoek van de school.
De zelftest van Soneal is negatief trouwens dus hij kan morgen naar school.
Ok!quote:Op zondag 28 november 2021 20:19 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Als je elke cent om moet draaien, is voor 5 kinderen wasbare mondkapjes aanschaffen een flinke aanslag op je budget. Dat je dan even bij school checkt of ze misschien door school geregeld worden vind ik geen gekke vraag.
Ik lees er idd ook niet echt iets vrijwilligs in.quote:Op zondag 28 november 2021 20:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat verzoek klinkt net als de 'vrijwillige' ouderbijdrage. Min of meer verplicht maar zo zeggen ze het niet.
In dat geval vind ik het voor minder goed bedeelde gezinnen echt wel een ding. Als je al leefgeld krijgt vanuit de schuldhulpverlening/anderszins met een minimum moet rondkomen dan snap ik dat je je geld nodig hebt om voedsel te kopen.
Ik heb ze vorige week maandag besteld bij de Etos en als postnl meewerkt komen ze morgen.quote:Op zondag 28 november 2021 18:35 schreef BE het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens!quote:Op zondag 28 november 2021 20:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees er idd ook niet echt iets vrijwilligs in.
Niet dat ik dat een probleem vind trouwens, maar ik snap wel dat er dan vragen komen over het verstrekken van zelftesten, zeker gezien dat voor middelbare scholieren wel gebeurt.
quote:Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
Oh jongens, mijn Puber, die ene die struggelde en uiteindelijk uitviel van school en 1,5 jaar een thuiszitter was en waar heel wat nare mensen stomme dingen over zeiden ('Die redt het nooit' enzo) is door zijn klas unaniem verkozen tot klassenvertegenwoordiger, omdat hij 'zo verbaal sterk en goed in de dialoog aangaan is'.
Je vraag sneeuwt onder…quote:Op zondag 28 november 2021 19:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat was ik niet ;-)
Overigens vind ik mijn baby testen ook niet zo'n punt. M'n 3-jarige wel. Die maakt het bewust mee, vindt het afschuwelijk (hoe voorzichtig ik ook doe) en raakt er flink van in paniek. Tot nu toe beide kinderen twee keer zelf getest, maar alles negatief.
Even een heel andere vraag:
Prul (net 3) heeft lactose-intolerantie. Ze heeft niet echt buikpijn na melk/danoontje/ijs/slagroom enzovoorts, maar wel altijd een uur later een vieze diarreeluier. Ontdekt doordat ze op het kdv altijd met poep tot achter haar oren uit bed kwam na melk bij de lunch, toen we switchten naar havermelk of thee was er niks meer aan de hand.
Nu mag ze soms toch een toetje/ijsje, omdat ze het heel lekker vindt en er zelf geen last van heeft. Alleen zit de poep daarna echt overal, soms ook echt in het gaatje waar het niet hoort. Ze wil dan alleen per se niet dat ik dat schoonmaak. Ze gaat compleet op weerstand...
Wat we al geprobeerd hebben:
- uitleggen waarom het schoon moet
- filmpje kijken, maar dat werkt inmiddels niet meer
- schoon spoelen onder de douche. Dat kan niet als we onderweg zijn.
Ik wil dit absoluut niet dwingen, maar het moet wel echt schoon. Iemand nog tips? Zelf doen kan ze nog niet, dan smeert ze het alleen maar verder naar binnen.
Wat een fijn bericht, Nanukerstquote:Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
Oh jongens, mijn Puber, die ene die struggelde en uiteindelijk uitviel van school en 1,5 jaar een thuiszitter was en waar heel wat nare mensen stomme dingen over zeiden ('Die redt het nooit' enzo) is door zijn klas unaniem verkozen tot klassenvertegenwoordiger, omdat hij 'zo verbaal sterk en goed in de dialoog aangaan is'.
Of lactose-vrij ijs?quote:Op zondag 28 november 2021 20:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je vraag sneeuwt onder…
Ik zou eigenlijk proberen om van de luiers af te komen.
Werkt schoon spoelen onder de douche wel? Dan alleen die dingen geven als je weet dat je thuis zal zijn.quote:Op zondag 28 november 2021 19:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat was ik niet ;-)
Overigens vind ik mijn baby testen ook niet zo'n punt. M'n 3-jarige wel. Die maakt het bewust mee, vindt het afschuwelijk (hoe voorzichtig ik ook doe) en raakt er flink van in paniek. Tot nu toe beide kinderen twee keer zelf getest, maar alles negatief.
Even een heel andere vraag:
Prul (net 3) heeft lactose-intolerantie. Ze heeft niet echt buikpijn na melk/danoontje/ijs/slagroom enzovoorts, maar wel altijd een uur later een vieze diarreeluier. Ontdekt doordat ze op het kdv altijd met poep tot achter haar oren uit bed kwam na melk bij de lunch, toen we switchten naar havermelk of thee was er niks meer aan de hand.
Nu mag ze soms toch een toetje/ijsje, omdat ze het heel lekker vindt en er zelf geen last van heeft. Alleen zit de poep daarna echt overal, soms ook echt in het gaatje waar het niet hoort. Ze wil dan alleen per se niet dat ik dat schoonmaak. Ze gaat compleet op weerstand...
Wat we al geprobeerd hebben:
- uitleggen waarom het schoon moet
- filmpje kijken, maar dat werkt inmiddels niet meer
- schoon spoelen onder de douche. Dat kan niet als we onderweg zijn.
Ik wil dit absoluut niet dwingen, maar het moet wel echt schoon. Iemand nog tips? Zelf doen kan ze nog niet, dan smeert ze het alleen maar verder naar binnen.
quote:Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
Wij kregen inderdaad ook de vraag om de kinderen wekelijks 2 keer te testen. 2 testen à ¤4 en 2 kinderen… dat is best veel geld eigenlijk. Zeker voor mensen die het al niet zo breed hebben vind ik het best een vraag.quote:Op zondag 28 november 2021 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
N deed de aanname dat de school de testen zou verstrekken omdat Hugo vrijdagavond iets gezegd zou hebben in die richting, en omdat middelbare scholen ze ook verstrekken.
Ik ga daar niet vanuit.
De mail van school heeft het over 2 keer per week testen en iedere dag een nieuw mondkapje, niets over het verstrekken daarvan, dus ik neem aan dat we zelf moeten zorgen voor mondkapjes en zelftesten.
Voor gezinnen die wat krap zitten is dat met 2 kinderen een behoorlijke kostenpost.
Wij hebben besloten dat zondagavond en woensdagavond mooie testmomenten zijn bij 2 keer per week testen, ik zit as we type te wachten op de uitslag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Wat ontzettend mooi ditquote:Op zondag 28 november 2021 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
Alpro heeft toch danoonachtige toetjes?quote:Op zondag 28 november 2021 21:14 schreef Tink89 het volgende:
Beetje jammer is dat de 'kinder'toetjes zoals danoontjes er niet lactosevrij zijn. Chocoladevla uit een pak van alpro is natuurlijk niet zo lekker als het toetje met een hoekje bolletjes van haar neefje of nichtje.
Ja aardbei en mango en er zijn ook kuipjes met chocolademousse en hazelnootmousse. Jongste kreeg hier altijd een eigen versie tov de andere kinderen in haar buurt.quote:Op zondag 28 november 2021 21:22 schreef Elleska het volgende:
[..]
Alpro heeft toch danoonachtige toetjes?
Vooropgesteld: ik vermoed dat het bij lactose-intolerantie anders zit omdat dat volgens mij geen autoimmuunziekte is.quote:Op zondag 28 november 2021 21:14 schreef Tink89 het volgende:
En de 'niks geven waar ze niet tegen kan', tja.. Ze heeft geen buikpijn en geen last, alleen een keer een dunne luier. Niet ideaal, maar wat mij betreft niet voldoende om altijd nee te zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieruit maak ik op, dat een thuistest dus ook mag? Maar dat je kind daarna alsnog naar huis gestuurd kan worden vanwege milde klachten?
Wij komen al weer weken vrijwel nergens, dus alle snottebellen en hoestbuien neemt Simon van school mee.....
Het wordt een lange winter![]()
quote:Op zondag 28 november 2021 22:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Onze school communiceert het volgende:Ik zie niks staan over een thuistest. Het "bij voorkeur testen bij de GGD" wordt eerder neergezet als alternatief voor thuis afwachten tot ze geen klachten meer hebben. Zo lees ik het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieruit maak ik op, dat een thuistest dus ook mag? Maar dat je kind daarna alsnog naar huis gestuurd kan worden vanwege milde klachten?
Wij komen al weer weken vrijwel nergens, dus alle snottebellen en hoestbuien neemt Simon van school mee.....
Het wordt een lange winter![]()
Ja, zo kun je het ook lezenquote:Op zondag 28 november 2021 22:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zie niks staan over een thuistest. Het "bij voorkeur testen bij de GGD" wordt eerder neergezet als alternatief voor thuis afwachten tot ze geen klachten meer hebben. Zo lees ik het.
Wij hebben er vorig jaar 1 bij de Makro gekocht.quote:Op maandag 29 november 2021 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Een compleet andere vraag (ter afleiding van het Corona gedoe):
Waar kun je een beetje een goede en niet extreem dure kunstkerstboom kopen? We hadden altijd een echt kerstboom bij de Ikea, maar die stopt met zijn kerstbomenactie. We overwegen daarom om toch een nepperd te kopen.
Vereisten: hij moet wel zeker minimaal 2 meter hoog zijn (ivm plafondhoogte van iets meer dan 3 meter), hij moet er niet te nep uitzien (dus niet helemaal strak symmetrisch), niet te lastig/moeilijk om op te zetten en dus niet extreem duur (boven de ¤ 250).
Bij voorkeur gaan we eerst even kijken, maar we hebben er in deze tijden geen zin in om tig winkels af te gaan voor we een mooie vinden.
Dus iemand tips (evt. met linkjes)???
Max heeft ook zo'n 'keelschraaptic'. Om meerdere redenen heel irritant tegenwoordig. Moesten er wel wat mensen van overtuigen dat het een tic is. Hij heeft het vooral als hij moe is denken we. Als hij druk aan het spelen is, is 'ie weg.quote:Op maandag 29 november 2021 06:42 schreef Loj het volgende:
Ik ben benieuwd naar vandaag…
Zelf werkzaam op een school waar nogal wat mondkapjes, test en vaccinatie weigeraars zijn.
En ik heb zelf twee jongens die de hele winter licht verkouden zijn, zouden ze vandaag worden teruggestuurd… dan zitten ze thuis tot maart ofzo :’( . We doen al sinds de herfstvakantie wekelijks een zelftest bij de jongens en ik doe al tijden twee keer per week een zelftest (en ik heb inderdaad het geluk dat ik ze gratis krijg via het werk).
Maar ik heb toch zorgen, stel je nou voor dat ze naar huis worden gestuurd, want gaat dat sociaal met ze doen. Vorig jaar was het prima op school, maar werden de boys weggestuurd bij de bso. Dat was trouwens nog een mooier verhaal, toen werden beiden jongens weggestuurd omdat de jongste een keel schraap tic had.
(Ggd testen is vooral bij de oudste door zijn stoornis een enorm ding waar hij dagen last van heeft dus dat doen we alleen bij echte klachten. Zelftesten doet hij gedeeltelijk zelf en dat maakt het stukken minder erg).
O, die ziet er ook mooi uit! Hoe duur was ie?quote:Op maandag 29 november 2021 08:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben er vorig jaar 1 bij de Makro gekocht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net iets boven je budget, maar wel heel mooi: type Grandis fir van Everlands. Wij hebben die van 240 cm en zijn er erg blij mee.quote:Op maandag 29 november 2021 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, hoe gaat het met jou, Jacob en de baby? Veel last of valt het allemaal mee? Beterschap in ieder geval!
Bij jou inderdaad geen onduidelijkheid![]()
Ben ook wel benieuwd hoeveel kinderen vandaag thuis blijven of terug worden gestuurd in Simons klas.
Waar kun je een beetje een goede en niet extreem dure kunstkerstboom kopen? We hadden altijd een echt kerstboom bij de Ikea, maar die stopt met zijn kerstbomenactie. We overwegen daarom om toch een nepperd te kopen.
Vereisten: hij moet wel zeker minimaal 2 meter hoog zijn (ivm plafondhoogte van iets meer dan 3 meter), hij moet er niet te nep uitzien (dus niet helemaal strak symmetrisch), niet te lastig/moeilijk om op te zetten en dus niet extreem duur (boven de ¤ 250).
Bij voorkeur gaan we eerst even kijken, maar we hebben er in deze tijden geen zin in om tig winkels af te gaan voor we een mooie vinden.
Volgens mij rond de 200 inclusief BTWquote:Op maandag 29 november 2021 09:03 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
O, die ziet er ook mooi uit! Hoe duur was ie?
Intratuin heeft ook ruime keuze. De Intratuin waar ik vorig jaar een kunstboom heb gekocht had ook veel showmodellen in de winkel.quote:Op maandag 29 november 2021 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, hoe gaat het met jou, Jacob en de baby? Veel last of valt het allemaal mee? Beterschap in ieder geval!
Bij jou inderdaad geen onduidelijkheid![]()
Ben ook wel benieuwd hoeveel kinderen vandaag thuis blijven of terug worden gestuurd in Simons klas.
ik zou denken dat er vanuit de bso ook nog wel informatie komt. Dat er tussen de oudere kids en de volwassenen 1,5 meter aangehouden moet worden. Wat een toestand allemaal.quote:Op maandag 29 november 2021 09:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Kaptein gaat na school naar de BSO (in hetzelfde gebouw) en dat is een gemengde groep met alle leeftijden door elkaar.
Gek dat daar de oudere kinderen weer geen mondkapje op hoeven in contact met volwassenen/jongere kinderen en de rest van de dag in hetzelfde gebouw wel![]()
Fijn voor de oudere kids natuurlijk, maar om nou te zeggen dat het dan veel zoden aan de dijk zal zetten, nah
Wij kregen eerst een mailtje "vanaf groep zes mondkapjes bij de bso" en een uurtje later " oh nee toch niet"quote:Op maandag 29 november 2021 09:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
ik zou denken dat er vanuit de bso ook nog wel informatie komt. Dat er tussen de oudere kids en de volwassenen 1,5 meter aangehouden moet worden. Wat een toestand allemaal.
Ik zie nog niet echt hoe dit allemaal binnen nu en 2 weken heel veel verschil gaat maken, maar ik hoop heel hard dat ik er naast zit.
Hier een mini dorpsschooltje en een bso met personeelstekort, dus dat gaat hier niet gebeuren gok ik. Het is wel een iets zinvollere constructiequote:Op maandag 29 november 2021 09:52 schreef exode het volgende:
De BSO van B zit ook in het gebouw, de groepen worden nu weer strikt uit elkaar gehouden. Groep 1 en 2 zit in een ruimte en ze houden klasgenoten bij elkaar, groep 3 en 4 zitten bij elkaar en ook daar worden klasgenoten bij elkaar gehouden etc etc.
Kortom ze houden de cohorten van de klassen aan.
Hoop gedoe voor ze, maar ik vind het erg fijn dat ze dat doen.
Graag.quote:Op maandag 29 november 2021 00:50 schreef Leandra het volgende:
Ik zag vanavond dat de kerstfilms deze week al beginnen?
29 november!!
Sinterklaas is nog niet eens geweest.
What's next? Met oud en nieuw al paaseitjes?
Die van ons hapert ook. Wij gaan ook voor een nieuwe. Heb jij er eentje die je kan timen?quote:Op maandag 29 november 2021 10:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Oeh ik heb net een nieuwe roomba gekochtik heb er gewoon zin in dat ie komt.
De burgerlijkheid is strong in this one
Irritant hè. A. heeft zulke geintjes ook. Die komt altijd hoestend uit bed en na 2 uurtjes is dat over. Zo vaak al semi voor niks thuis gebleven.quote:Op maandag 29 november 2021 10:37 schreef Burdie het volgende:
Mijn oudste werd hoestend wakker, dus ik heb alleen de kleuter naar school gebracht. De oudste heb ik sindsdien niet meer horen hoesten, dus vraag me af hoe "echt" dat van vanmorgen was.
Ik heb dat ook wel eens 's morgens, alsof mijn longen weer moeten wennen aan rechtop zitten/lopen na een nacht liggen.quote:Op maandag 29 november 2021 10:37 schreef Burdie het volgende:
Mijn oudste werd hoestend wakker, dus ik heb alleen de kleuter naar school gebracht. De oudste heb ik sindsdien niet meer horen hoesten, dus vraag me af hoe "echt" dat van vanmorgen was.
Zoiets heb ik ook, ik moet bijna elke ochtend 1x mijn neus snuiten. Ben verder bijna nooit verkouden of ziek.quote:Op maandag 29 november 2021 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik nies elke ochtend een paar x hard, maar dat doe ik al mijn hele leven.
Ik ben alergisch voor veel. Lees hier trouwens nu dat van lactose intolerant en die oorbellen, nooit geweten, ik heb het opgegeven om oorbellen te dragen want ik heb beide oren vol met rijen gaatjes die echt altijd dicht blijven groeien, met oorbellen erin zelfs.quote:Op maandag 29 november 2021 11:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook, ik moet bijna elke ochtend 1x mijn neus snuiten. Ben verder bijna nooit verkouden of ziek.
Volgens mij ging dat om de GGD-test en is zelftesten juist zinvol zonder klachten en geen alternatief voor een GGD-test als je wel klachten hebt.quote:Op maandag 29 november 2021 11:28 schreef exode het volgende:
Nog even over dat zelftesten he, dat staat toch weer haaks op de uitspraak dat testen zonder klachten helemaal geen nut heeft? Van mister Rutte himself tenslotte.
Ik denk dat ze deze hele periode kunnen gebruiken bij menig communicatieopleiding hoe het niet moet.
Das toch gewoon 1x per jaar als ze van Sinterklaas nieuw beddengoed krijgenquote:Op maandag 29 november 2021 11:26 schreef exode het volgende:
Verschoon jullie bedden dan ook eens! Geintje he.
Niet dat ik nu een opsom van hoe vaak iedereen zijn bedden verschoont start.
Wat balen Tink! Hopelijk toch snel aan de beurt, dat wachten is vervelend.
Dat is echt heel erg balenquote:Op maandag 29 november 2021 11:14 schreef Tink89 het volgende:
Door die klote covid is er geen ok beschikbaar voor m'n babys buisjes. Vanochtend bij de kno-arts in het academisch ziekenhuis gehoord dat hij er wel voor in aanmerking komt, maar dat we moeten wachten tot er weer plek is. Kutzooi...
Wat verdrietig. Sterkte.quote:Op maandag 29 november 2021 11:46 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben eind van de middag een afspraak om onze kater van 9 in te laten slapen. Hij gaat snel achteruit nadat we 2 weken geleden hoorden dat hij ernstige nierproblemen heeft. Net een maand geleden een kitten erbij gekregen en nu alweer afscheid moeten nemen van onze andere kat. Dat was niet hoe we het voor ons zagen.
Ik las dat 9 van de 10 positieve zelftests ook bij de GGD positief uitpakken. Hoe het andersom zit, dat weet ik niet.quote:Op maandag 29 november 2021 11:44 schreef Deepfreeze het volgende:
ik dacht: Zelftesten bij klachten kan best.. Alleen zijn ze lang niet zo betrouwbaar als een ggd-test. Ze willen voorkomen dat positieve mensen met een negatieve zelftest de deur uit gaan.
@:Tink89, dat is echt rot. Ik hoor het van meer mensen dat ze moeten wachten. Maar oorpijn is echt K...
D heeft nu 2 keer een zelftest gedaan, voordat we bij "oudjes" op bezoek gingen. Oudste krijgt ze al mee van school, maar die gebruikte ze niet actief. Nu bij D op school meer besmettingen zijn denk ik dat ik ze wel elk weekend even laat testen. Dan gebruikt D die tweede test van de oudste maar even.
Nee. Ik vermoed dat de nieren een knauw hebben gehad toen hij ca 1,5 jaar geleden last had van blaasgruis. Het advies is om vanaf een jaar of 9 preventief te testen op nierfalen, maar daar zat hij dus nog net niet aan. Hij kreeg pas klachten toen het al te laat was. Ik snap niet zo goed dat ze niet ook een protocol hebben om te testen op nierfalen na blaasgruis. Ik las nu dus dat het een mogelijke oorzaak is van nierfalen. Als ik het had geweten, had ik veel eerder willen testen... Al onze katten tot nu toe verloren aan nierproblemen, dan zou je toch denken dat we er op een gegeven moment wél op tijd bij zouden moeten kunnen zijnquote:Op maandag 29 november 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Oh bah, 9 is ook helemaal nog niet oud, sterkte.....
We hebben getwijfeld of we gister al zouden gaan, maar dan komen we bij de noodarts in Amsterdam, een dierenarts die je nog nooit hebt gezien en de achtergrond niet kent. Dat vonden we ook niet zo fijn en persoonlijk. En de kat voelt zich niet continu ziek (en dat moment willen we ook eigenlijk wel voor zijn) dus nog even uitstellen is geen heel groot probleem. Daarnaast willen we graag dat de kinderen nog afscheid kunnen nemen. Zij zijn om 15 uur uit school, dus daarom eind van de middag ingepland. Het is alleen voor ons nu emotioneel wel fucking zwaar jaquote:Op maandag 29 november 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Tja, maak je daar nu maar niet gek over, daar verander je niks meer aan helaas.
Sterkte die laatste uren. Ik heb dat dus zelf echt nog nooit zo gedaan, bij mijn hond die het oudste hond had ik wel de da gebeld 's ochtends, of ze hem thuis wilde laten komen inslapen, na een hele lange slechte nacht ( hij was bijna 17 hoor, dus ik verwachtte het al jaren ) , en toen kwam ze maar niet en kwam ze maar niet en kwam ze uiteindelijk pas na 11:00 ipv om 9:00, dat waren werkelijk de langste uren van mijn leven
Woensdagmiddag al.quote:Op maandag 29 november 2021 12:17 schreef Lemijn het volgende:
Oh nee! Dat is wel echt waardeloos SQ… kan je vlot voor de hertest?
Jacob is bang voor Sinterklaas dus die maakt het niks uit als hij dat gaat missen gelukkig.
Hahaha, vals positief bij 2 mensen? Haha.quote:Op maandag 29 november 2021 12:20 schreef F_r het volgende:
@:phaidra sterkte
@:sq het kan valspositief zijn dat hoop ik voor jullie
Oeh, slechte timing ook.quote:Op maandag 29 november 2021 12:15 schreef SQ het volgende:
2 zoons met licht tweede streepje op de thuistest vanmorgen, kakkerdekak.
Vooral geen zin in het drama dat het gaat geven als de oudste zich realiseert dat alle leuke dingen nu niet doorgaan.(ze had nog 2 feestjes deze week bijvoorbeeld).
Ik had zelf 2x een positieve zelftest maar een negatieve ggd testquote:Op maandag 29 november 2021 12:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha, vals positief bij 2 mensen? Haha.
Ah neequote:Op maandag 29 november 2021 12:15 schreef SQ het volgende:
2 zoons met licht tweede streepje op de thuistest vanmorgen, kakkerdekak.
Vooral geen zin in het drama dat het gaat geven als de oudste zich realiseert dat alle leuke dingen nu niet doorgaan.(ze had nog 2 feestjes deze week bijvoorbeeld).
Mja, zou mooi zijn maar ik acht de kans dat het wel gewoon positief is ongeveer 800 keer groterquote:Op maandag 29 november 2021 12:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had zelf 2x een positieve zelftest maar een negatieve ggd test
Bij zelftesten is de kans op een vals-negatieve test nogal groot. Natuurlijk, als iedereen systematisch test haal je er wel besmettingen uit die normaal niet gevonden worden, maar het geeft mensen ook een vals gevoel van veiligheid.quote:Op maandag 29 november 2021 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat om de GGD-test en is zelftesten juist zinvol zonder klachten en geen alternatief voor een GGD-test als je wel klachten hebt.
Nee, valspositief komt bijna nooit voor. Het is eigenlijk net zoals zwangerschapstesten, daar komt het ook vrijwel niet voor...quote:Op maandag 29 november 2021 12:59 schreef SQ het volgende:
haha ik vind jullie hoop / vertrouwen in valspositief wel intrigerend hoor, volgens mij komt valspositief echt zelden voor
Sterkte aan alle andere patienten ook maar
1 op de 10 schijnt vals positief te zijn. Ergens gelezen maar ik heb geen bron meer voor jequote:Op maandag 29 november 2021 12:59 schreef SQ het volgende:
haha ik vind jullie hoop / vertrouwen in valspositief wel intrigerend hoor, volgens mij komt valspositief echt zelden voor
Sterkte aan alle andere patienten ook maar
Is er geen testen-zonder-afspraak locatie bij jullie in de buurt?quote:Op maandag 29 november 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Woensdagmiddag al.
Ja kon ook morgenmiddag in Breda. Nope.
Uhhh geen idee? Mijn baby en kleuter hebben geen digid dus volgens de site moest ik sowieso bellen?quote:Op maandag 29 november 2021 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is er geen testen-zonder-afspraak locatie bij jullie in de buurt?
Ja deze (is daadwerkelijk een goeie deal qua prijs trouwens, heb me er een paar uur op gestort hahaquote:Op maandag 29 november 2021 10:34 schreef BE het volgende:
[..]
Die van ons hapert ook. Wij gaan ook voor een nieuwe. Heb jij er eentje die je kan timen?
quote:Op maandag 29 november 2021 11:46 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben eind van de middag een afspraak om onze kater van 9 in te laten slapen. Hij gaat snel achteruit nadat we 2 weken geleden hoorden dat hij ernstige nierproblemen heeft. Net een maand geleden een kitten erbij gekregen en nu alweer afscheid moeten nemen van onze andere kat. Dat was niet hoe we het voor ons zagen.
Bij de oude tongelreep kun je zonder afspraak terechtquote:Op maandag 29 november 2021 13:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Uhhh geen idee? Mijn baby en kleuter hebben geen digid dus volgens de site moest ik sowieso bellen?
Hm, volgens de site van GGD niet. Laat ik me toch daar maar op richten.quote:Op maandag 29 november 2021 13:39 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij de oude tongelreep kun je zonder afspraak terecht
Toen ik daar laatst met dochter was vroegen ze heeft u een afspraak? Dan rij ... En toen ik voor mezelf was ook.quote:Op maandag 29 november 2021 13:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Hm, volgens de site van GGD niet. Laat ik me toch daar maar op richten.
Het maakt verder ook weinig uit, want ik geloof echt oprecht niet dat een test op 2 personen achter elkaar vals positief uitslaat
oh shit, dat had ik dan vast meteen moeten doen? Een afspraak maken?quote:Op maandag 29 november 2021 13:42 schreef Cathmar het volgende:
Ik zou dochter dan ook meteen testen sq. Want je moet na x dagen met het hele gezin toch en als ze dan pas positief test duurt de quarantaine langer.
Ik zou dat wel doen. Mocht ze positief zijn: hoe eerder je het weet hoe beter. Zo heb ik nl al eens 18 dagen met gezin in quarantaine gezeten.quote:Op maandag 29 november 2021 13:43 schreef SQ het volgende:
[..]
oh shit, dat had ik dan vast meteen moeten doen? Een afspraak maken?
Als de jongens positief zijn boek ik wel een tweede ronde hoor. Ik, mijn dochter en mijn man zijn klachtenvrij en de zelftests ook negatief.quote:Op maandag 29 november 2021 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet niet of ze snot heeft? Eigenlijk is het advies toch echt alleen bij klachten te testen. Maar als ze daar ook positief zijn geldt voor het hele gezin idd zsm testen. Dus mss er een familie uitje van maken?
Dat is idd waarom een GGD-test bij klachten geadviseerd wordt.quote:Op maandag 29 november 2021 12:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bij zelftesten is de kans op een vals-negatieve test nogal groot. Natuurlijk, als iedereen systematisch test haal je er wel besmettingen uit die normaal niet gevonden worden, maar het geeft mensen ook een vals gevoel van veiligheid.
In ander nieuws: mijn moeder testte vanmorgen positief op een zelftest. Jippie.
Ja dat zou ik dan ook zo doen iddquote:Op maandag 29 november 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Als de jongens positief zijn boek ik wel een tweede ronde hoor. Ik, mijn dochter en mijn man zijn klachtenvrij en de zelftests ook negatief.
Leuk die telefoonperikelen wat een gezeur zeg. Ik wacht ook nog op mijn nieuwe telefoon nadat de MM hem geannuleerd had maar besteld de lokale digizaak. Hopelijk levert hij hem wel.quote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef Phaidra het volgende:
Vervolg trouwens op mijn telefoonperikelen: contact gehad met de curator van de failliete telefoonleverancier. Ik heb binnen een week mijn telefoon retour gekregen, maar die was niet gerepareerd. Zelf laten repareren kan honderden euro's gaan kosten, dus dat risico ga ik niet nemen.
Dus ging ik vrijdag toch maar mijn abonnement verlengen bij Tele2, inclusief nieuwe telefoon. Krijg ik zojuist een mailtje om een afspraak in te plannen bij de bezorgdienst.
Eerste mogelijkheid 23 DECEMBER!![]()
![]()
FWP, I know, maar bizar toch?
23 decemberquote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef Phaidra het volgende:
Vervolg trouwens op mijn telefoonperikelen: contact gehad met de curator van de failliete telefoonleverancier. Ik heb binnen een week mijn telefoon retour gekregen, maar die was niet gerepareerd. Zelf laten repareren kan honderden euro's gaan kosten, dus dat risico ga ik niet nemen.
Dus ging ik vrijdag toch maar mijn abonnement verlengen bij Tele2, inclusief nieuwe telefoon. Krijg ik zojuist een mailtje om een afspraak in te plannen bij de bezorgdienst.
Eerste mogelijkheid 23 DECEMBER!![]()
![]()
FWP, I know, maar bizar toch?
Wordt door bol hoe dan ook wel altijd opgelost hoor, maar echt, lees die reviews die er bij staan, kan veel ellende schelenquote:Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef Nijna het volgende:
[..]
23 december![]()
![]()
waaaaat!
Ik bestelde anderhalve week terug een presentje voor de jongste voor sint (zo'n pen om op je tablet te tekenen). Het ding zou gepost zijn en bezorgd, geen track and trace.
Was van zo'n verkoper via bol, die hebben gezegd een nieuwe te verzenden... en nu maar afwachten. Maar toen ik de reviews las, zag ik al dat er vaker dingen laat of niet geleverd worden en er ook niet altijd gereageerd wordt op de mail... Ze hebben wel gereageerd op mijn mail, maar ik ben er een beetje bang voor dat er toch gewoon niks komt.
Doe ik meestal wel bij webshops, maar bij bol dacht ik: ach zal wel goed zijn...quote:Op maandag 29 november 2021 14:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wordt door bol hoe dan ook wel altijd opgelost hoor, maar echt, lees die reviews die er bij staan, kan veel ellende schelen
Wat lief dat je het vraagt!quote:Op maandag 29 november 2021 15:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Sterkte MM!
Hoe is het gegaan met jouw ouders Venco?
Ik hoop met je mee, sterkte en beterschap!quote:Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat lief dat je het vraagt!
Pa hetzelfde. Moe maar kan eten en keutelt een beetje door het huis.
Ma heeft vandaag voor het eerst weer een hongergevoel en dat na zo’n 1,5 week.
Vanmorgen dus thee gedronken en brood gegeten. Wel nog heeeeel moe maar iiietsje beter aanwezig/aanspreekbaar.
Hopelijk is dit een goed teken dat het beter zal gaan.
Thank you.quote:Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, sterkte en beterschap!
Dat klinkt hoopgevend! Hopelijk blijft het de goede kant op gaanquote:Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat lief dat je het vraagt!
Pa hetzelfde. Moe maar kan eten en keutelt een beetje door het huis.
Ma heeft vandaag voor het eerst weer een hongergevoel en dat na zo’n 1,5 week.
Vanmorgen dus thee gedronken en brood gegeten. Wel nog heeeeel moe maar iiietsje beter aanwezig/aanspreekbaar.
Hopelijk is dit een goed teken dat het beter zal gaan.
Iig de komende vier maanden niet. En hij heeft zo'n beetje om de week oorontsteking die hij niet zonder AB te boven komt. Ik ga straks weer gezellig positief doen enzo, nu ben ik gewoon even intens teleurgesteld in dit land.quote:Op maandag 29 november 2021 11:26 schreef exode het volgende:
Verschoon jullie bedden dan ook eens! Geintje he.
Niet dat ik nu een opsom van hoe vaak iedereen zijn bedden verschoont start.
Wat balen Tink! Hopelijk toch snel aan de beurt, dat wachten is vervelend.
Oh jeetje, klinkt als een sinterklaasjournaal itemquote:Op maandag 29 november 2021 16:13 schreef Hupje het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje van school dat Sint in quarantaine zit. Of ik een oplossing wist voor als hij donderdag positief test
Tx!quote:Op maandag 29 november 2021 13:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja deze (is daadwerkelijk een goeie deal qua prijs trouwens, heb me er een paar uur op gestort haha)
Vandaag nog cyber monday prijs
https://www.coolblue.nl/product/869204/irobot-roomba-976.html
Jeetje, wat ontzettend klote zeg!quote:Op maandag 29 november 2021 16:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Iig de komende vier maanden niet. En hij heeft zo'n beetje om de week oorontsteking die hij niet zonder AB te boven komt. Ik ga straks weer gezellig positief doen enzo, nu ben ik gewoon even intens teleurgesteld in dit land.
Oh, en m'n moeder testte positief en daar zijn we dit weekend nog geweest. We blijven maar zelftesten en hebben sinterklaas afgelast.
Die combi's zijn ook nice ja! Heb je er ook zon stofzak torentje bij?quote:Op maandag 29 november 2021 16:28 schreef BE het volgende:
[..]
Tx!
Wij gaan voor de combo. Simpeler, maar kan wel dweilen. En ik vind dat bruine niet zo mooi.![]()
![]()
Maar vooral het dweilen. Want stofzuigen doe ik met een steelstofzuiger sws wel regelmatig, maar dweilen...
Dweil-opsom anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |