Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Moet je persoonlijk mensen kennen die er heel erg ziek van zijn geworden om in te zien dat het een rotziekte is?
Ik ken persoonlijk ook niemand die er heel ziek van is geweest maar ik ben als de dood dat mijn kwetsbare vader het krijgt.
Ik zit wel in de comfortabele positie dat er geen anti vaxxers in mijn omgeving zijn, ik weet niet hoe ik daar mee om zou moeten gaan.
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.
Alleen al deze verhalen zouden toch tot draagvlak moeten leiden? Bij mij in ieder geval wel. Overigens weet ik zelf hoe het is om iemand zo te zien sterven (geen covid) en dat is inderdaad vreselijkquote:Op zaterdag 27 november 2021 13:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Iemand die heel dichtbij je staat met een saturatie van 68 happend naar adem zien overlijden creëert meestal wel wat draagvlak voor de maatregelen.
Je zou toch denken dat dit bepaalde mensen de ogen moet openen? Maar blijkbaar is hun eigen waarheid belangrijkerquote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.
Ik heb mijn zus nog niet gesproken maar ik hoor nu al dat mijn broertje er vrij laconiek over doet. Die verwacht dat ze snel weer op de been zijn.
Zus en broertje zijn beide anti-vaxers en anti-maatregelen.![]()
Die zien echt de ernst niet in.
De hypotheek van ons nieuwe huis is rondquote:
Wat is 'goed ziek'? Wat zijn de klachten?quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn pa en ma zijn dus beide goed ziek. Geen ziekenhuisopname maar zou mij niet verbazen als dit nog komt.
Ik heb mijn zus nog niet gesproken maar ik hoor nu al dat mijn broertje er vrij laconiek over doet. Die verwacht dat ze snel weer op de been zijn.
Is dat geen extra reden om zelf heen te gaan? Dan kan je met eigen ogen zien hoe het gaat en aan de bel trekken als dat nodig is.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou dat inderdaad…quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Mag je ook in het midden zitten qua mening?
Ik snap dat er maatregelen nodig zijn, maar ik zie ook de nadelen van alle effecten. Ik ken meerdere mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, depressief en eenzaam zijn.
De maatregelen zijn echt heel heftig. Ik ben zelf altijd wel vrij outgoing en sociaal maar ben veranderd in iemand die het liefst thuis is en amper meer iemand ziet.
Ja, doodgaan aan Corona is erger.
Maar ik vind het zwaar, heel zwaar.
Ja, dat ook! Ik heb maar 1 keer in mijn leven echte griep gehad, en ik was echt heel erg bang. Ik kon me goed voorstellen dat als je oud en/of zwak bent dat je het leven kost. De meeste mensen hebben alleen manflu gehad I guess.quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou dat inderdaad…
Overigens vind ik het ook apart als iemand over ‘griepje’ spreekt, als je denkt dat de griep niks voorstelt, ben je alleen maar verkouden geweest.
quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:02 schreef exode het volgende:
NanuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pa: zeer moe maar kan wel beetje afwassen, beetje een was draaien. Verder zo min mogelijk. Eten en drinken gaat goed.quote:Op zaterdag 27 november 2021 13:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat is 'goed ziek'? Wat zijn de klachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Niet meer op de nieuwere telefoons helaas.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:25 schreef Leandra het volgende:
Over zuurstof meten, ik weet niet of een van hen een Samsung S serie heeft, maar binnen de Samsung Health app kun je ook zuurstof meten, niet helemaal zo zuiver als de huisarts kan, maar als het daar onder de 90% is zou ik wel even gaan bellen.
De stressmeter meet hartslag en bloedzuurstof.
Wij kunnen vanaf hier toch absoluut niet beter inschatten of er medische hulp nodig is dan zijzelf. Er valt ook wel iets te zeggen voor volwassen mensen gewoon hun eigen keuzes laten maken.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:24 schreef oh-oh het volgende:
Venco's huisgenoten kregen niks toen ze gewoon met haar in contact waren in huis en aangezien ze nu zelf niet opnieuw besmet gaat raken is de kans op via via nu heel klein maar ja, als die moeder geen ha post wil bellen of wat dan ook wordt het gewoon erg lastig. Als het mijn moeder was kreeg ze een tik van me geloof ik
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:25 schreef Leandra het volgende:
Over zuurstof meten, ik weet niet of een van hen een Samsung S serie heeft, maar binnen de Samsung Health app kun je ook zuurstof meten, niet helemaal zo zuiver als de huisarts kan, maar als het daar onder de 90% is zou ik wel even gaan bellen.
De stressmeter meet hartslag en bloedzuurstof.
Zeker. Daarom moeten ze vooral aangeven of ze mijn broertje over de vloer willen hebben (hoe goed bedoeld ook) en of ze iets aan medicijnen of boodschappen nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:33 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij kunnen vanaf hier toch absoluut niet beter inschatten of er medische hulp nodig is dan zijzelf. Er valt ook wel iets te zeggen voor volwassen mensen gewoon hun eigen keuzes laten maken.
Maar mss dat ze dan wel even de ha post bellenquote:Op zaterdag 27 november 2021 15:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.
Klopt, dat is ook weer zo, het is eigenlijk alleen een geschikte manier van monitoren als je dat regelmatig doet en dus ook de verschillen kunt herkennen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:36 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van mensen zelf zulke dingen laten doen. Er zijn zoveel factoren die een meting kunnen beinvloeden, je kan zomaar iemand hebben die 77% meet omdat de vingers toevallig koud zijn en vervolgens helemaal in paniek raken vanwege die waarde. Bij twijfels over de gezondheid gewoon een arts contacteren.
Het is ook zwaar. En kak.quote:Op zaterdag 27 november 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Mag je ook in het midden zitten qua mening?
Ik snap dat er maatregelen nodig zijn, maar ik zie ook de nadelen van alle effecten. Ik ken meerdere mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, depressief en eenzaam zijn.
De maatregelen zijn echt heel heftig. Ik ben zelf altijd wel vrij outgoing en sociaal maar ben veranderd in iemand die het liefst thuis is en amper meer iemand ziet.
Ja, doodgaan aan Corona is erger.
Maar ik vind het zwaar, heel zwaar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dit een groot deel van de terughoudendheid in het contacteren van de HA-post verklaart. Wat verdrietigquote:Op zaterdag 27 november 2021 15:21 schreef Leandra het volgende:
@vencodark wat een nare toestand met je ouders en wat vervelend dat ze eigenlijk niet toe willen geven dat ze toch zo ziek zijn van dat "griepje" dat niets zou voorstellen.
Wij hadden donderdag een grote groep scoutingvrienden digitaal een Crazy66 opkomst. Mijn bekkenbodemspieren leven nog, maar wat heb ik gelachenquote:Op zaterdag 27 november 2021 16:10 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zien ook wel een aantal vrienden/bekenden niet meer (of echt zeer zelden in de periodes dat er net wat meer mocht) waarvan ik het echt niet zo heel erg vind dat we ze minder zien. Maar ik vind het bij andere vrienden des te meer jammer dat we ze bijna niet zien eigenlijk.
Ik denk alleen wel dat het verstandig is dat ze medische hulp zoeken voor het zinloos is.quote:Op zaterdag 27 november 2021 16:44 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn vader kwam na 1,5 jaar nu toch wel tot de conclusie dat het echt op je longen slaat en echt een longziekte is…![]()
No fucking way.
Ik bel hen dagelijks even en geef het voor vandaag weer rust. Ik ga er wel op aandringen toch advies te vragen van de huisarts(enpost).quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk alleen wel dat het verstandig is dat ze medische hulp zoeken voor het zinloos is.
Misschien moet je het op die manier vragen: wil je nu een arts bellen of wil je zo lang wachten dat je kans op volledig herstel bijna verkeken is?
Maar goed, ik ben niet van het subtiele
Wij hebben dat met pasen in 2020 met familie gedaan (losjes gebaseerd op de doe-opdrachten van de iScout). Was ook een groot succes, zelfs bij de pubers die normaal alleen voor de computer hangen. En de alleenstaande zus was jury en hield de stand bij. Mijn kinderen vonden het leuker dan gezamenlijk pasen in 2021quote:Op zaterdag 27 november 2021 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hadden donderdag een grote groep scoutingvrienden digitaal een Crazy66 opkomst. Mijn bekkenbodemspieren leven nog, maar wat heb ik gelachen. Voor familie ga ik nu ook zoiets organiseren
![]()
Klopt, mijn S21 kan het niet meer. Mijn S9 kon het wel inderdaad. Niet dat ik die functie ooit echt gebruikt heb, maargoed.quote:
Ja, dat is ook tof! De iscout had vorig jaar ook mini tracks aan puzzels uit het verleden open staan per week, was ook leuk om te doen. Goede breinbrekers en Google skills. Wij eindigen als vereniging ook altijd goed hoog in de iscout, standaard top30quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben dat met pasen in 2020 met familie gedaan (losjes gebaseerd op de doe-opdrachten van de iScout). Was ook een groot succes, zelfs bij de pubers die normaal alleen voor de computer hangen. En de alleenstaande zus was jury en hield de stand bij. Mijn kinderen vonden het leuker dan gezamenlijk pasen in 2021
oh echt.. wij ook 😁quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, dat is ook tof! De iscout had vorig jaar ook mini tracks aan puzzels uit het verleden open staan per week, was ook leuk om te doen. Goede breinbrekers en Google skills. Wij eindigen als vereniging ook altijd goed hoog in de iscout, standaard top30
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |