Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.quote:Op zondag 28 november 2021 17:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die maken er onderdeel vanuit. Maar de groep is diverser en groter. Rare framing dit
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie...quote:Op zondag 28 november 2021 17:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom wordt dat niet gewoon recht getrokken?
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.quote:Wordt het niet eens tijd om net als de boeren met hun trekkers naar Den Haag te rijden met militaire voertuigen voor een demonstratie op het Malieveld?
Je bedoeld verwaarlozing sinds de val van de muur?quote:Op zondag 28 november 2021 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is echt schandalig, die geringschatting van ons leger.
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.quote:Op zondag 28 november 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie..._!
[..]
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.
Leuk, maakt het nog geen anti buitenlander ding. Is alleen interessant om een oplossing voor die doelgroep te ontwikkelen. Heeft verder dus niks met afkomst te makenquote:Op zondag 28 november 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.
Daarnaast is het vrij duidelijk in dit plaatje;
[ afbeelding ]
Die vrij grote uitstroom is een complete leegloop. Maar gelukkig kan de Mindef er een mooie draai aan geven door het overgrote deel weg te zetten als niet gevuld vanwege opleiding ofzo 😂quote:Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaarquote:
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.quote:
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.quote:Op zondag 28 november 2021 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.quote:Op zondag 28 november 2021 19:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.
Ze gaan waarschijnlijk bewakingstaken overnemen. Bijvoorbeeld ziekenhuizen bewaken tegen ongevaccineerde randdebielen die eisen dat hun ongevaccineerde vriendjes geholpen worden.quote:Op zaterdag 27 november 2021 12:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat gaat het leger doen, heel hard pang pang roepen naar de relschoppers?
Dat de sector is uitgehold is BS.quote:Op zondag 28 november 2021 18:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaar). En handen komen we volgens deze tweet niet te kort. Ook zonder corona kom je in de problemen.
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/quote:Op zondag 28 november 2021 20:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.quote:Op zondag 28 november 2021 20:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/
Toch maatregelen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn incl inreizende mensen voor werk.
quote:Op zondag 28 november 2021 20:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.
De maatregel in Gibraltar is: voor de zekerheid boosters uitdelen aan leraren en zorgpersoneel om een mogelijke lockdown te voorkomen. Er ligt daar welgeteld 1 persoon met COVID gerelateerde klachten in het ziekenhuis volgens je eigen bron.
Ergo: gaat best lekker in Gibraltar, ik zou er direct voor kiezen. Dit itt tot landen waar nu dankzij lage vaccinatiegraden weer lockdowns plaatsvinden, waardoor andere zieken hun behandeling missen, kwetsbaren extra risico lopen en tal van ondernemers hun broodwinning in rook op zien gaan.
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.quote:Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Dat is een samenleving dan ook nooitquote:Op zondag 28 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.
Ernstige ontwikkelingen.
quote:Op maandag 29 november 2021 06:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.quote:Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.quote:Op maandag 29 november 2021 07:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.
Lastig. Gezien het gebrek aan militaire succes van de VS in de afgelopen jaren. Waarmee je zou kunnen zeggen geld is niet alles. Zou ik het binnen EU meer gaan zoeken in een betere samenwerking onderling. En wat afscheid gaan nemen van de VS in dat opzicht.quote:Op maandag 29 november 2021 07:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.quote:Op maandag 29 november 2021 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?
Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?
De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.quote:Op maandag 29 november 2021 07:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.
Lastig want zorg is namelijk nog wel een grondrecht. En er zijn naast niet vaccineren ook andere omstandigheden die tot een overbelasting van de zorg hebben geleid. En dan is het voor Hugo wel makkelijk ongevaccineerden als hoofdschuldige aan te wijzen om zo zijn eigen falen wat te kunnen ontwijken.quote:Op maandag 29 november 2021 08:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.
Ik zie de rijen bij de vaccinatie locatie al staan. Lekker principieel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |