abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202380455
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 17:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die maken er onderdeel vanuit. Maar de groep is diverser en groter. Rare framing dit
Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.
Daarnaast is het vrij duidelijk in dit plaatje;

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 17:54:07 ]
  zondag 28 november 2021 @ 18:01:25 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202380545
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom wordt dat niet gewoon recht getrokken?
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie... :') _!

quote:
Wordt het niet eens tijd om net als de boeren met hun trekkers naar Den Haag te rijden met militaire voertuigen voor een demonstratie op het Malieveld?
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.
pi_202380556
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is echt schandalig, die geringschatting van ons leger.
Je bedoeld verwaarlozing sinds de val van de muur?
pi_202380816
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie... :') _!
[..]
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 18:22:59 ]
pi_202380901
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.
Daarnaast is het vrij duidelijk in dit plaatje;
[ afbeelding ]
Leuk, maakt het nog geen anti buitenlander ding. Is alleen interessant om een oplossing voor die doelgroep te ontwikkelen. Heeft verder dus niks met afkomst te maken
pi_202380912
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.
Die vrij grote uitstroom is een complete leegloop. Maar gelukkig kan de Mindef er een mooie draai aan geven door het overgrote deel weg te zetten als niet gevuld vanwege opleiding ofzo 😂

En als we het leger niet zo hadden kapot bezuinigd zouden we nu prima de zorg kunnen ontlasten. Er word nu ook wel gnk personeel ingezet, maar kwam aantallen hebben we echt niks meer(behalve vacatures...)
pi_202381204
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]
BS

[ twitter ]
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaar :) ). En handen komen we volgens deze tweet niet te kort. Ook zonder corona kom je in de problemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 28-11-2021 19:00:05 ]
  zondag 28 november 2021 @ 19:26:12 #208
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202381564
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
_O-
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 28 november 2021 @ 19:54:47 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202381931
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 november 2021 @ 20:00:18 #210
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202381997
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 19:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.

pi_202382075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 12:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat gaat het leger doen, heel hard pang pang roepen naar de relschoppers?
Ze gaan waarschijnlijk bewakingstaken overnemen. Bijvoorbeeld ziekenhuizen bewaken tegen ongevaccineerde randdebielen die eisen dat hun ongevaccineerde vriendjes geholpen worden.

Want dat gaat gebeuren: kiezen wie behandeling krijgt. En nee, niet iedereen zal dan geholpen kunnen worden. En ik vermoed dat er ook mensen zijn die gaan eisen dat niet gevaccineerden geen Coronazorg gaan krijgen.

Bedankt Willem engel. Bedankt Thierry…bedankt antivaxers, voor deze fijne situatie. Ja. Het is inderdaad jullie schuld, voor het grootste deel.

Overigens gaan ze het leger niet inzetten tegen de eigen bevolking,alhoewel ik de livestream graag volg van de rellen waar het korps mariniers op worden ingezet. Die jongens zijn niet opgeleid om te de-escaleren.

Is het snel klaar met al dat tuig. Gaat allemaal niet gebeuren, want onze regering is niet uit op dictatuur of autocratie.
Whatever...
pi_202382135
quote:
18s.gif Op zondag 28 november 2021 18:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaar :) ). En handen komen we volgens deze tweet niet te kort. Ook zonder corona kom je in de problemen.
Dat de sector is uitgehold is BS.
Check de percentages uitgaven tov bnp over de jaren maar eens.
En het aantal medewerkers en de miljarden die er geďnvesteerd worden etc etc
  zondag 28 november 2021 @ 20:36:36 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202382737
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/

Toch maatregelen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn incl inreizende mensen voor werk.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 november 2021 @ 20:42:29 #214
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202382858
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:36 schreef daNpy het volgende:

[..]
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/

Toch maatregelen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn incl inreizende mensen voor werk.
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.

De maatregel in Gibraltar is: voor de zekerheid boosters uitdelen aan leraren en zorgpersoneel om een mogelijke lockdown te voorkomen. Er ligt daar welgeteld 1 persoon met COVID gerelateerde klachten in het ziekenhuis volgens je eigen bron.

Ergo: gaat best lekker in Gibraltar, ik zou er direct voor kiezen. Dit itt tot landen waar nu dankzij lage vaccinatiegraden weer lockdowns plaatsvinden, waardoor andere zieken hun behandeling missen, kwetsbaren extra risico lopen en tal van ondernemers hun broodwinning in rook op zien gaan.

zondag 28 november 2021 @ 21:26:39 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202383861
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.

De maatregel in Gibraltar is: voor de zekerheid boosters uitdelen aan leraren en zorgpersoneel om een mogelijke lockdown te voorkomen. Er ligt daar welgeteld 1 persoon met COVID gerelateerde klachten in het ziekenhuis volgens je eigen bron.

Ergo: gaat best lekker in Gibraltar, ik zou er direct voor kiezen. Dit itt tot landen waar nu dankzij lage vaccinatiegraden weer lockdowns plaatsvinden, waardoor andere zieken hun behandeling missen, kwetsbaren extra risico lopen en tal van ondernemers hun broodwinning in rook op zien gaan.
quote:
Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.
  zondag 28 november 2021 @ 21:27:57 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202383894
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
[..]
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.
Dat is een samenleving dan ook nooit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202386540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.

Ernstige ontwikkelingen.
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.
  maandag 29 november 2021 @ 07:04:33 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202386549
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 06:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 29 november 2021 @ 07:20:47 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386597
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202386663
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.
  maandag 29 november 2021 @ 07:51:28 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386674
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.
Lastig. Gezien het gebrek aan militaire succes van de VS in de afgelopen jaren. Waarmee je zou kunnen zeggen geld is niet alles. Zou ik het binnen EU meer gaan zoeken in een betere samenwerking onderling. En wat afscheid gaan nemen van de VS in dat opzicht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202386682
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?

Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?

De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Whatever...
  maandag 29 november 2021 @ 07:58:30 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386694
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?

Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?

De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.
pi_202386704
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:58 schreef Megumi het volgende:

[..]
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.

Ik zie de rijen bij de vaccinatie locatie al staan. Lekker principieel.
Whatever...
  maandag 29 november 2021 @ 08:05:04 #225
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386728
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.

Ik zie de rijen bij de vaccinatie locatie al staan. Lekker principieel.
Lastig want zorg is namelijk nog wel een grondrecht. En er zijn naast niet vaccineren ook andere omstandigheden die tot een overbelasting van de zorg hebben geleid. En dan is het voor Hugo wel makkelijk ongevaccineerden als hoofdschuldige aan te wijzen om zo zijn eigen falen wat te kunnen ontwijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')