abonnement Unibet Coolblue
pi_202356300
quote:
Kleine spaarders krijgen vanaf 2022 helemaal geen rente meer bij ING
Spaarders bij ING met een saldo tot 100.000 euro krijgen vanaf volgend jaar helemaal geen rente meer op hun spaarrekening. De grootste bank van Nederland ziet zich genoodzaakt de spaarrente voor deze groep te verlagen van 0,01 tot 0,00 procent.

ING noemt in een toelichting de 'moeilijke marktomstandigheden' waarmee de bank zegt te maken te hebben. Zo spaarden Nederlanders sinds de corona-uitbraak bijna 40 miljard euro bij elkaar, terwijl de vraag naar leningen door consumenten en bedrijven juist minder werd.

Omdat banken sinds september 2019 verplicht zijn hun overschot aan spaargeld te stallen bij de Europese Centrale Bank (ECB) tegen een negatieve rente van 0,5 procent kost dit hun steeds meer geld. Banken berekenen dit in toenemende mate door aan hun klanten.

Niet de eerste

Als gevolg van deze situatie hadden spaarders met meer dan 100.000 euro op hun rekening bij ING al te maken met een negatieve spaarrente van 0,5 procent. De kleinere vermogens worden voorlopig door ING gespaard, maar nóg verder kan ING niet zakken.

ING is niet de eerste bank die de rente voor gewone spaarders op 0 zet. ABN Amro besloot hier vorig jaar al toe. Bij de andere grote twee, Rabobank en ASN, krijgen spaarders vooralsnog 0,01 procent rente op direct opneembaar krediet. De vraag is voor hoe lang nog.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)2022-moeilijke-markt
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:22:58 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202356343
Kun je nagaan, als zelfs nagenoeg niks teveel is.
pi_202356377
Tijd om te investeren in zeldzame aktie-figuurtjes.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_202356451
Zou een hypotheekrente van 0% of lager reëel zijn?
pi_202356499
Kloder... ING heeft afgelopen zomer zijn winsten 5 voudig zien groeien.. Nu besteelt ie klanten nog meer..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:42:23 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202356743
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kloder... ING heeft afgelopen zomer zijn winsten 5 voudig zien groeien.. Nu besteelt ie klanten nog meer..
Je moet bij de ECB zijn met je klacht, niet bij de ing. die volgen de markt en geld aanhouden kost ze gewoon geld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:43:02 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_202356752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:27 schreef Slumlord. het volgende:
Zou een hypotheekrente van 0% of lager reëel zijn?
Misschien met een looptijd van 1 jaar. Als je huis in marktwaarde stijgt kan de bank je er uit knikkeren met winst.
pi_202357297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet bij de ECB zijn met je klacht, niet bij de ing. die volgen de markt en geld aanhouden kost ze gewoon geld.
Nee, ze kunnen klanten ermee versieren. Maar dat willen ze niet. Een winstmaximalisering heette dat. Zelfs pinpas kostte 5 euro ofzo. Na 1 jaar gaat ze stuk. Trouwens bank bepalen zelf de rente, niet ECB. Hoewel ze meegaat met ECB, want 0,0 procent is een natte droom voor bankier. Het kostte hen niets om geld laten te parkeren.

Kortom ING vindt het prima dat ECB zo doet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:12:31 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202357348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:10 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nee, ze kunnen klanten ermee versieren. Maar dat willen ze niet. Een winstmaximalisering heette dat. Zelfs pinpas kostte 5 euro ofzo. Na 1 jaar gaat ze stuk. Trouwens bank bepalen zelf de rente, niet ECB. Hoewel ze meegaat met ECB, want 0,0 procent is een natte droom voor bankier. Het kostte hen niets om geld laten te parkeren.

Kortom ING vindt het prima dat ECB zo doet.
Dat is onzin. Een bank moet het hebben van het renteverschil. Dat is ca 1.5%. Met hogere rentes is dit gemakkelijker
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:37:25 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202357790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Na 1 jaar gaat ze stuk.
Wat? Hoe dan?

Die van mij gaan mee tot ik een nieuwe krijg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:42:35 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202357857
Dat geklets over "moeilijke omstandigheden" terwijl aan de andere kant bakken met winst gemaakt worden. Keer gewoon een fatsoenlijke rente uit, lijkt me niet meer dan normaal.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_202358187
Hoe denken jullie over het openen van een spaarrekening in Duitsland of Belgie?

Ik zit er namelijk zelf al langer over te denken om een Duitse of Belgische rekening te openen en de boel naar daar over te hevelen. Ik ben namelijk niet van plan me te laten bestelen door die bankenkliek hier en je krijgt zo te zien in ieder geval nog iets qua rente daar. Ik ben alleen benieuwd wat de haken en ogen eraan allemaal zijn.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:06:43 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202358230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:04 schreef Garfield1985 het volgende:
Hoe denken jullie over het openen van een spaarrekening in Duitsland of Belgie?

Ik zit er namelijk zelf al langer over te denken om een Duitse of Belgische rekening te openen en de boel naar daar over te hevelen. Ik ben namelijk niet van plan me te laten bestelen door die bankenkliek hier en je krijgt zo te zien in ieder geval nog iets qua rente daar. Ik ben alleen benieuwd wat de haken en ogen eraan allemaal zijn.
Ga dan investeren in iets, van rente wordt je nooit rijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:13:41 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202358328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:04 schreef Garfield1985 het volgende:
Hoe denken jullie over het openen van een spaarrekening in Duitsland of Belgie?

Ik zit er namelijk zelf al langer over te denken om een Duitse of Belgische rekening te openen en de boel naar daar over te hevelen. Ik ben namelijk niet van plan me te laten bestelen door die bankenkliek hier en je krijgt zo te zien in ieder geval nog iets qua rente daar. Ik ben alleen benieuwd wat de haken en ogen eraan allemaal zijn.
Ook daar is de reële rente negatief
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202358347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ga dan investeren in iets, van rente wordt je nooit rijk.
Zoals?

En het gaat me niet zozeer om er "rijk" van te worden, maar meer om te voorkomen dat als dadelijk de 0 grens bij Nederlandse banken écht bereikt is, wat er daarná gaat gebeuren. Want ik kan je verzekeren dat het niet bij 0 blijft maar dat -0,1 het volgende is en je dus negatieve rente op je maandelijkse zuurverdiende geld gaat betalen en dáár pas ik dus voor.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:21:14 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202358451
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Zoals?

En het gaat me niet zozeer om er "rijk" van te worden, maar meer om te voorkomen dat als dadelijk de 0 grens bij Nederlandse banken écht bereikt is, wat er daarná gaat gebeuren. Want ik kan je verzekeren dat het niet bij 0 blijft maar dat -0,1 het volgende is en je dus negatieve rente op je maandelijkse zuurverdiende geld gaat betalen en dáár pas ik dus voor.
Crypto, aandelen, ontroerend goed, antiek, schilderijen, edelmetalen, whisk(e)y's, verzin wat.

0.01% rente of 0, met een inflatie van 1 of 2% maakt het toch geen flikker uit, minder waard wordt het toch wel. Die overstap naar belgie maakt echt niets uit hoor. Nouja, het 0.99% of 1% op achteruit gaat _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:37:04 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202358719
User @Piva heeft hier vast een oplossing voor.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 26 november 2021 @ 22:42:22 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202358818
En het dan nog gek vinden als mensen steeds risicovoller gaan beleggen, met 3% inflatie word je praktisch gedwongen.

Ik verwacht halverwege volgend jaar een negatieve spaarrente.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202359891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Crypto, aandelen, ontroerend goed, antiek, schilderijen, edelmetalen, whisk(e)y's, verzin wat.

0.01% rente of 0, met een inflatie van 1 of 2% maakt het toch geen flikker uit, minder waard wordt het toch wel. Die overstap naar belgie maakt echt niets uit hoor. Nouja, het 0.99% of 1% op achteruit gaat _O-
Die rente is bij Belgische banken anders nog altijd 0,8% hoor en bij Duitse banken 0,4% .
Het gaat me niet om de inflatie, het gaat me om hoe de banken hier er zélf in staan. Het gaat immers om overschot aan spaargeld van banken waar we die lage rente aan te danken hebben Banken berekenen dit in toenemende mate door aan hun klanten" wordt er in het artikel ook duidelijk gezegd. Terwijl uit hetzelfde artikel óók blijkt dat mensen in toenemende mate massaal zijn gaan oppotten (tot zelfs 40 miljard aan toe) en daarmee dus de bank in feite ook minder nodig hebben. Dan zou je dus als Nederlandse bank ook kunnen denken "Mooi, hoeven we minder in kas te houden, mensen beginnen immers zelf de broek op te houden, scheelt een stuk in rente". Maar nee, ze kiezen liever de weg van de minste weestand en buiten hun klanten liever uit, nou mij niet gezien dus.
pi_202359981
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Zoals?

En het gaat me niet zozeer om er "rijk" van te worden, maar meer om te voorkomen dat als dadelijk de 0 grens bij Nederlandse banken écht bereikt is, wat er daarná gaat gebeuren. Want ik kan je verzekeren dat het niet bij 0 blijft maar dat -0,1 het volgende is en je dus negatieve rente op je maandelijkse zuurverdiende geld gaat betalen en dáár pas ik dus voor.
Haal je geld er af simpel.
En anders stabiel coins in crypto .
Waar je renten krijg.
Bij coinbase is that via dai coin 2% .
Maar je kan ook passief inkomen maken door verschilenden stabiele coins te pakken.
Kan op lopen tot best veel geld.
Je kan zelf je geld uitlenen aan de excange en krijg je daar weer crypto als bonus voor terug.

Je hoef in crypto niet te gokken met onstabiele coins namelijk
Waar je dikke pieken en diepe dalen kan hebben.

https://allesovercrypto.n(...)men-verdienen-crypto

Zelf heb ik ook passief inkomen per dag.
Niet veel ongeveer 50 tot 70 cent per dag.
Elke geval meer dat wat ik van de bank krijg per maand lol.
En dat is met 1000 dollar. (Eigen inleg 500 euro )
Laat staan met veel geld .

En hoe haal je het er af ?
Via coinbase naar PayPal .
Via binance een visa kaart van hun.
Via bitvavo terug naar je eigen bank.
En zo zijn er meerderen die een visa of master kaart aanbieden.
Waar je ook nog cashback kan krijgen van enkele % .

Niks voor niks dat de wereldlanden crypto willen gaan regelen.

Bank zijn oud nieuws en zelfs landen zien in dat banken geld kosten als ze omvallen.
Dit is niet in de crypto wereld aangezien jij de coins bezit als je op je eigen hardware wallet zet.
Maar goed bitvavo is een die gebackt word door onze overheid tot 50k net als de bank als ze omvallen.
pi_202360296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:04 schreef Garfield1985 het volgende:
Hoe denken jullie over het openen van een spaarrekening in Duitsland of Belgie?

Ik zit er namelijk zelf al langer over te denken om een Duitse of Belgische rekening te openen en de boel naar daar over te hevelen. Ik ben namelijk niet van plan me te laten bestelen door die bankenkliek hier en je krijgt zo te zien in ieder geval nog iets qua rente daar. Ik ben alleen benieuwd wat de haken en ogen eraan allemaal zijn.
Ik zit bij de Deutsche Bank en mijn private banker adviseerde mij géén spaarrekeningen meer te openen met de huidige rentestand.
pi_202360530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 00:00 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Haal je geld er af simpel.
En anders stabiel coins in crypto .
Waar je renten krijg.
Bij coinbase is that via dai coin 2% .
Maar je kan ook passief inkomen maken door verschilenden stabiele coins te pakken.
Kan op lopen tot best veel geld.
Je kan zelf je geld uitlenen aan de excange en krijg je daar weer crypto als bonus voor terug.

Je hoef in crypto niet te gokken met onstabiele coins namelijk
Waar je dikke pieken en diepe dalen kan hebben.

https://allesovercrypto.n(...)men-verdienen-crypto

Zelf heb ik ook passief inkomen per dag.
Niet veel ongeveer 50 tot 70 cent per dag.
Elke geval meer dat wat ik van de bank krijg per maand lol.
En dat is met 1000 dollar. (Eigen inleg 500 euro )
Laat staan met veel geld .

En hoe haal je het er af ?
Via coinbase naar PayPal .
Via binance een visa kaart van hun.
Via bitvavo terug naar je eigen bank.
En zo zijn er meerderen die een visa of master kaart aanbieden.
Waar je ook nog cashback kan krijgen van enkele % .

Niks voor niks dat de wereldlanden crypto willen gaan regelen.

Bank zijn oud nieuws en zelfs landen zien in dat banken geld kosten als ze omvallen.
Dit is niet in de crypto wereld aangezien jij de coins bezit als je op je eigen hardware wallet zet.
Maar goed bitvavo is een die gebackt word door onze overheid tot 50k net als de bank als ze omvallen.
??
Cindy De Vuyst
pi_202360732
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Zoals?

En het gaat me niet zozeer om er "rijk" van te worden, maar meer om te voorkomen dat als dadelijk de 0 grens bij Nederlandse banken écht bereikt is, wat er daarná gaat gebeuren. Want ik kan je verzekeren dat het niet bij 0 blijft maar dat -0,1 het volgende is en je dus negatieve rente op je maandelijkse zuurverdiende geld gaat betalen en dáár pas ik dus voor.
Beleg in een aantal fondsen bijvoorbeeld via Robeco.
pi_202362266
Je bent een kleine spaarder tot 100.000 saldo?? allemachtig. Vanaf laten we zeggen: een saldo van 50-60.000 heb je toch behoorlijk zuinig geleefd?
pi_202362290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 22:04 schreef Garfield1985 het volgende:
Hoe denken jullie over het openen van een spaarrekening in Duitsland of Belgie?

Ik zit er namelijk zelf al langer over te denken om een Duitse of Belgische rekening te openen en de boel naar daar over te hevelen. Ik ben namelijk niet van plan me te laten bestelen door die bankenkliek hier en je krijgt zo te zien in ieder geval nog iets qua rente daar. Ik ben alleen benieuwd wat de haken en ogen eraan allemaal zijn.
Het regelen weegt niet op tegen het rendement.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')