abonnement Unibet Coolblue
pi_202347873


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:51:20 #2
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202347875
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de kans op een compleet nieuwe variant via dieren verwaarloosbaar klein in vergelijking met de nieuwe varianten die van mens-op-mens ontstaan. Vergelijkbaar met: de kans is groter dat we als maatschappij ten onder gaan aan ons eigen gedrag dan aan een inslag van een astroïde.
Nouja, dat is de vraag. Er zijn onderzoeken voorbij gekomen waar bijna alle zoogdieren corona op kunnen lopen, over 't algemeen door mensen. Er zijn maar weinig dieren die dusdanig overeenkomstig zijn dat mensen er vatbaar voor zijn, tenzij mensen die dieren (rauw) eten etc. Het lijkt me onwaarschijnlijk en niet de meest logische weg, Occam's Razor zou stellen dat het mens op mens is in een immuungecompromitteerd persoon, zoals jij ook zei net.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202347882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Plus dat het eigenlijk tijd is economische, psychologische en belangen voor kinderen zwaarder te laten mee wegen.
Ja die ook nog, scholen sluiten is leuk voor 2-3 weken, eventueel aangevuld met een kerstvakantie. Maar je kunt niet tot 1 april de scholen dicht houden.
pi_202347892
Wat ze ook gaan doen vandaag, iedereen zal woedend zijn gok ik zo.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:52:12 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202347896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat ze ook gaan doen vandaag, iedereen zal woedend zijn gok ik zo.
Houd Rotterdam en dergelijke in de gaten.
pi_202347902
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat ze ook gaan doen vandaag, iedereen zal woedend zijn gok ik zo.
Dat is een zekerheidje ja :D
pi_202347908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat ze ook gaan doen vandaag, iedereen zal woedend zijn gok ik zo.
Volgens mij valt dat wel mee. In mijn omgeving hoor ik eigenlijk alleen maar berusting. En de meesten vinden het 'wel meevallen', wat er tot nu toe gelekt is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202347909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:49 schreef _serial_ het volgende: [..] Dit. Plus de amateursport.
Meh, wij hebben op twee potjes na toch winterstop. Daar valt nog wel overheen te komen.

Hoorde gisteren ergens dat ze wellicht de sportscholen dan ook om 17u willen sluiten, dat zou mij persoonlijk wel prima uitkomen omdat ik werk doe waar ik in de middag wel weg kan, maar zou ook weer zo’n fopmaatregel zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202347911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:52 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Houd Rotterdam en dergelijke in de gaten.
Ik begreep al via via dat alle ME-ers op standby staan vanavond (oproep was overigens al afgelopen woensdag).
Maar vanavond zijn er alleen maar verliezers, dat is wel zeker.
pi_202347913
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dat niet aan DigiD gekoppeld?
Ik vraag me af of het ziekenhuis mag inzien of een persoon gevaccineerd is, in verband met bescherming persoonsgegevens. Voor zover ik weet moet je zelf aangeven of je gevaccineerd bent en moet het ziekenhuis het maar met jouw antwoord doen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:53:43 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202347917
Zolang ze naar niet opeens net als Portugal gaan eisen dat ook gevaccineerden straks een negatieve test moeten kunnen laten zien als je binnen komt per vliegtuig. Nooit echt een probleem geweest om me te laten testen voor een vakantie hier in NL, maar om op bestemming een test te regelen voor de terugreis hebben we er vaak niet voor over :@ maar misschien dat ze het nog gaan doen ook met het oog op die nieuwe variant. Kunnen steeds meer landen weer lastig gaan doen bij de grenzen. In de ijdele hoop de variant buiten te houden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:54:02 #12
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202347923
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:53 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het ziekenhuis mag inzien of een persoon gevaccineerd is, in verband met bescherming persoonsgegevens. Voor zover ik weet moet je zelf aangeven of je gevaccineerd bent en moet het ziekenhuis het maar met jouw antwoord doen.
Dat is momenteel inderdaad de strekking. Tenzij je bij de huisarts gevaccineerd bent en de huisarts het in je dossier opgenomen heeft en je toestemming gegeven hebt je dossier te delen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:54:46 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202347932
Als die nieuwe variant echt zoveel besmettelijker en/of schadelijker is dan helpt het toch geen reet of ze het vanavond nog iets strenger maken, dan gaan we toch wel voor de bijl.
pi_202347943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Sportscholen lijkt me een zekerheidje eerlijk gezegd.

Buitensport weet ik niet.
Ik hoop gewoon dat ze de sport ongemoeid laten, heel belangrijk voor mentale gezondheid, dat platleggen, betekend weer 22 weken geen sport.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202347944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als die nieuwe variant echt zoveel besmettelijker en/of schadelijker is dan helpt het toch geen reet of ze het vanavond nog iets strenger maken, dan gaan we toch wel voor de bijl.
Dat is een hele grote als ;).
pi_202347955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:53 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het ziekenhuis mag inzien of een persoon gevaccineerd is, in verband met bescherming persoonsgegevens. Voor zover ik weet moet je zelf aangeven of je gevaccineerd bent en moet het ziekenhuis het maar met jouw antwoord doen.
Maar dat staat los van de statistieken.
Het RIVM kan wel je vaccinatiestatus zien als je daar toestemming voor hebt gegeven en koppelt die aan de andere data.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202347956
Laat die vliegtuigen maar gewoon aankomen enzo, de nieuwe variant is al bij onze zuiderburen.

https://www.telegraaf.nl/(...)uit-zuidelijk-afrika

Toch niet tegen te houden.
pi_202347965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat staat los van de statistieken.
Het RIVM kan wel je vaccinatiestatus zien als je daar toestemming voor hebt gegeven en koppelt die aan de andere data.
Alleen het is de GGD die de positieve test doorgeeft. En ik ga ervan uit dat ze dat niet met BSN-nummer doorgeven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202347966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik hoop gewoon dat ze de sport ongemoeid laten, heel belangrijk voor mentale gezondheid, dat platleggen, betekend weer 22 weken geen sport.
Niet essentieel, je kunt ook buiten met wat boomstammen gaan zeulen.
pi_202347967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als die nieuwe variant echt zoveel besmettelijker en/of schadelijker is dan helpt het toch geen reet of ze het vanavond nog iets strenger maken, dan gaan we toch wel voor de bijl.
Het enige wat je dan doet is tijd kopen, maar dan moet er wel een verdraaid goed plan komen voor het vervolg.
Sowieso, met of zonder variant, een lockdown heeft m.i. alleen nut als er een gedegen plan ligt.
pi_202347970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Plus dat het eigenlijk tijd is economische, psychologische en belangen voor kinderen zwaarder te laten mee wegen.
Vraag is wel waar kinderen op dit moment het meeste bij gebaat zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202347995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vraag is wel waar kinderen op dit moment het meeste bij gebaat zijn.
Het goedkeuren van vaccins voor kinderen zou in ieder geval bij veel ouders al zorgen weghalen. Dat helpt.
pi_202347996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Laat die vliegtuigen maar gewoon aankomen enzo, de nieuwe variant is al bij onze zuiderburen.

https://www.telegraaf.nl/(...)uit-zuidelijk-afrika

Toch niet tegen te houden.
Het is geen kwestie van tegenhouden, maar vertragen.

Of je nu 2 gevallen hebt of 32 lijkt qua aantal verwaarloosbaar. Maar voordat je van 2 naar 32 gaat ben je 6 verdubbelingen verder. In de praktijk komt dat neer op misschien wel twee maanden tijd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:59:15 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202348005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat staat los van de statistieken.
Het RIVM kan wel je vaccinatiestatus zien als je daar toestemming voor hebt gegeven en koppelt die aan de andere data.
De GGD is de gegevensverwerker en geeft deze door aan het RIVM. RIVM slaat deze op in CIMS (COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringssysteem). Dit staat er in die database:
quote:
Het RIVM registreert:
• Burgerservicenummer
• Geboortedatum
• Voor- en achternaam
• Adresgegevens
• Reden vaccinatie (leeftijd / medische aandoening / zorgmedewerker)
• Datum en plaats waar u de vaccinatie heeft gekregen
• Naam van het vaccin en batchnummer.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/privacy
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:59:25 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202348009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat wel mee. In mijn omgeving hoor ik eigenlijk alleen maar berusting. En de meesten vinden het 'wel meevallen', wat er tot nu toe gelekt is.
In mijn omgeving vooral veel onbegrip. Dat het op deze manier alleen maar langer duurt. Onbegrip dat scholen open blijven. En een aantal die alles wel prima vinden gezien ze thuis toch alles hebben wat ze echt nodig hebben. Wel veel acceptatie dat we gewoon weer een kut winter krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202348018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Alleen het is de GGD die de positieve test doorgeeft. En ik ga ervan uit dat ze dat niet met BSN-nummer doorgeven.
Als ze dat niet doen, hoe weet het RIVM dan hoeveel gevaccineerden besmet zijn, etc.
Bij ziekenhuisopnames kijken ze naar ICM en NICE, dat kon eerst niet vanwege de AVG. Maar daar zou een oplossing voor komen. Kennelijk is die er, want ze hebben nu wel de cijfers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 12:00:31 #27
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202348025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In mijn omgeving vooral veel onbegrip. Dat het op deze manier alleen maar langer duurt. Onbegrip dat scholen open blijven. En een aantal die alles wel prima vinden gezien ze thuis toch alles hebben wat ze echt nodig hebben. Wel veel acceptatie dat we gewoon weer een kut winter krijgen.
Je hebt een andere omgeving dan ik :D

In mijn omgeving vooral rust, kalmte en berusting dat scholen open blijven. Dat ze het zouden begrijpen als ze dicht gingen maar blij zijn dat dat niet zo is.

Ook met maatregelen kunnen we de winter mooi maken ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202348029
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:58 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het goedkeuren van vaccins voor kinderen zou in ieder geval bij veel ouders al zorgen weghalen. Dat helpt.
Bron? De ouders die ik spreek op het schoolplein zijn helemaal niet van plan hun kind te vaccineren, indien dat mogelijk zou zijn. Ja n=1, maar deze stelling van jou lijkt me een beetje kort door de bocht.
pi_202348034
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ze dat niet doen, hoe weet het RIVM dan hoeveel gevaccineerden besmet zijn, etc.
Omdat dat gevraagd wordt op het moment dat je een testafspraak maakt. Alleen dat is dus op vrijwillige basis, en anoniem.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202348039
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:58 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het goedkeuren van vaccins voor kinderen zou in ieder geval bij veel ouders al zorgen weghalen. Dat helpt.
Ik heb niet het idee dat ik ze ga laten vaccineren, zie daar geen enkele reden voor.
pi_202348054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In mijn omgeving vooral veel onbegrip. Dat het op deze manier alleen maar langer duurt. Onbegrip dat scholen open blijven. En een aantal die alles wel prima vinden gezien ze thuis toch alles hebben wat ze echt nodig hebben. Wel veel acceptatie dat we gewoon weer een kut winter krijgen.
Precies dit.

Heb kinderen op de basisschool (nu dan niet, want positief getest en ze zijn thuis), maar dat die ze brandhaarden maar sluiten. Dan maar wat thuisonderwijs, het jaar is toch al naar de klote, en het volgende jaar ook.

Nee, de winkels tot 5 uur, dat gaat helpen. Nog meer drukte :')

Dit kabinet :') Man man man, we zijn en blijven het lachertje van Europa
pi_202348057
Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat de volledige set aan maatregelen nog niet definitief is gelekt.
pi_202348058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Het enige wat je dan doet is tijd kopen, maar dan moet er wel een verdraaid goed plan komen voor het vervolg.
Sowieso, met of zonder variant, een lockdown heeft m.i. alleen nut als er een gedegen plan ligt.
Ik snap dat men dit najaar enigszins overvallen was omdat vrijwel niemand er vanuit ging dat er nog zulke oplevingen en dus lockdowns aan zaten komen. Zo zonder voorbereiding kun je niet anders dan wat houtje-touwtje oplossingen bedenken.
Voor over een jaar is dit echter een compleet ander verhaal.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:02:41 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202348059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zolang ze naar niet opeens net als Portugal gaan eisen dat ook gevaccineerden straks een negatieve test moeten kunnen laten zien als je binnen komt per vliegtuig. Nooit echt een probleem geweest om me te laten testen voor een vakantie hier in NL, maar om op bestemming een test te regelen voor de terugreis hebben we er vaak niet voor over :@ maar misschien dat ze het nog gaan doen ook met het oog op die nieuwe variant. Kunnen steeds meer landen weer lastig gaan doen bij de grenzen. In de ijdele hoop de variant buiten te houden.
Sinds wanneer is dat dan? In september was dat i.i.g. nog niet zo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202348060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:00 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Bron? De ouders die ik spreek op het schoolplein zijn helemaal niet van plan hun kind te vaccineren, indien dat mogelijk zou zijn. Ja n=1, maar deze stelling van jou lijkt me een beetje kort door de bocht.
Wellicht. Maar er zijn denk ik best veel ouders die zich veel zorgen maken en dat is voor kinderen gewoon niet goed. Ik kan me nog herinneren hoeveel opluchting er was onder heel veel mensen toen hun bejaarde ouders die prikken kregen. Dat hielp enorm om de moed er in te houden.
pi_202348071
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat dat gevraagd wordt op het moment dat je een testafspraak maakt. Alleen dat is dus op vrijwillige basis, en anoniem.
Dus als ik een complowappie ben die beweert dat het vaccin niet werkt, dan zeg ik gewoon dat ik gevaccineerd ben op het moment dat ik na een positieve thuistest met klachten naar de teststraat ga...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202348073
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat ik ze ga laten vaccineren, zie daar geen enkele reden voor.
Ik zou het ook niet doen zonder goede reden, maar ik weet ook dat er heel veel mensen anders over denken.
pi_202348084
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:02 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wellicht. Maar er zijn denk ik best veel ouders die zich veel zorgen maken en dat is voor kinderen gewoon niet goed. Ik kan me nog herinneren hoeveel opluchting er was onder heel veel mensen toen hun bejaarde ouders die prikken kregen. Dat hielp enorm om de moed er in te houden.
Ik denk niet dat er veel ouders zijn die bang zijn voor coronaklachten bij kinderen.
pi_202348085
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:00 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Bron? De ouders die ik spreek op het schoolplein zijn helemaal niet van plan hun kind te vaccineren, indien dat mogelijk zou zijn. Ja n=1, maar deze stelling van jou lijkt me een beetje kort door de bocht.
Ik laat mijn kinderen ook niet vaccineren in ieder geval. Die van mij zijn twee avondjes ziek geweest met wat koorts, maar rennen alweer rond, en ik lig nog voor pampus op de bank.

Kinderen hebben geen vaccinatie nodig.
pi_202348090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vraag is wel waar kinderen op dit moment het meeste bij gebaat zijn.
Mijn voorkeur zou zijn uit laten razen op de scholen. Niemand van de ouders die ik spreek liggen wakker van corona, wel van dat gedoe met testen en thuis zitten. Op de andere basisschool in het gebouw waar mijn kinderen zitten is het na tig besmettingen met sluiting tot gevolg nu sinds de heropening rustig. Uiteindelijk zijn de kinderen op natuurlijk.
pi_202348092
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:02 schreef galantis het volgende:
Voor over een jaar is dit echter een compleet ander verhaal.
Zou het? Ik heb het gevoel dat ik nu in een hele slechte serie beland ben, beetje Prison Break seizoen 33
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202348099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zou het? Ik heb het gevoel dat ik nu in een hele slechte serie beland ben, beetje Prison Break seizoen 33
Sowieso black mirror.
pi_202348100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er veel ouders zijn die bang zijn voor coronaklachten bij kinderen.
Dat kun je nog wel eens onderschatten. In de zero-covid sekte bijvoorbeeld wordt constant benadrukt dat ook kinderen ziek kunnen worden en long covid kunnen krijgen. Ok dat zijn de extremisten maar toch.
pi_202348113
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:03 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet doen zonder goede reden, maar ik weet ook dat er heel veel mensen anders over denken.
Mijn zoontje van 5 zit al sinds dinsdag thuis (officieel positief getest). Op wat hoofdpijn en gebrek aan eetlust na op maandag, dinsdag en een gedeelte van woensdag merk ik niks aan hem. Sterker nog, door het binnen hangen is hij drukker dan ooit. Waarom zou ik die laten vaccineren?
pi_202348120
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat kun je nog wel eens onderschatten. In de zero-covid sekte bijvoorbeeld wordt constant benadrukt dat ook kinderen ziek kunnen worden en long covid kunnen krijgen. Ok dat zijn de extremisten maar toch.
En hoeveel mensen zitten er zoal in die sekte?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202348122
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat kun je nog wel eens onderschatten. In de zero-covid sekte bijvoorbeeld wordt constant benadrukt dat ook kinderen ziek kunnen worden en long covid kunnen krijgen. Ok dat zijn de extremisten maar toch.
Dat denk ik niet.
pi_202348131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zitten er zoal in die sekte?
Meer dan ik zou willen :P. Maar goed, ik zal er over op houden want ik heb de consensus hier tegen me.
pi_202348137
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:07 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Meer dan ik zou willen :P. Maar goed, ik zal er over op houden want ik heb de consensus hier tegen me.
En wat is die consensus volgens jou?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202348142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zou het? Ik heb het gevoel dat ik nu in een hele slechte serie beland ben, beetje Prison Break seizoen 33
Klopt. Voor je het weet is het zover na een jaar van reactief handelen.
Maar ik bedoel dat men dan niet meer het excuus kan hebben overvallen te worden.
I'll give you something to do
pi_202348148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mijn zoontje van 5 zit al sinds dinsdag thuis (officieel positief getest). Op wat hoofdpijn en gebrek aan eetlust na op maandag, dinsdag en een gedeelte van woensdag merk ik niks aan hem. Sterker nog, door het binnen hangen is hij drukker dan ooit. Waarom zou ik die laten vaccineren?
Precies, het is gewoon een van de vele virusjes voor ze. Goed voor de weerstand. En ja, soms hebben ze er wat meer last van, net zoals griep of het RS virus. Maar om daar een hele groep voor te laten vaccineren :N
pi_202348155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
En wat is die consensus volgens jou?
Dat vrijwel niemand hun kinderen wil vaccineren. Schijnbaar.
pi_202348187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mijn zoontje van 5 zit al sinds dinsdag thuis (officieel positief getest). Op wat hoofdpijn en gebrek aan eetlust na op maandag, dinsdag en een gedeelte van woensdag merk ik niks aan hem. Sterker nog, door het binnen hangen is hij drukker dan ooit. Waarom zou ik die laten vaccineren?
Zoals 99,999% van de kinderen. Je laat hem vaccineren omdat ie anders geen qr code krijgt als hij straks meerderjarig is, een achterstand van 32 boosters kan je namelijk niet wegwerken. :P
pi_202348188
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:09 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat vrijwel niemand hun kinderen wil vaccineren. Schijnbaar.
Ik heb geen idee hoe bereid ouders zijn hun kinderen te vaccineren. Wellicht zijn er cijfers van, maar dat staat verder los van 'sektes' die jij lijkt te zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202348194
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:09 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat vrijwel niemand hun kinderen wil vaccineren. Schijnbaar.
Ik denk dat vooral (kinderloze) anti-vaxxers dat wel willen, om zelf buiten schot te blijven :)
pi_202348196
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zolang ze naar niet opeens net als Portugal gaan eisen dat ook gevaccineerden straks een negatieve test moeten kunnen laten zien als je binnen komt per vliegtuig. Nooit echt een probleem geweest om me te laten testen voor een vakantie hier in NL, maar om op bestemming een test te regelen voor de terugreis hebben we er vaak niet voor over :@ maar misschien dat ze het nog gaan doen ook met het oog op die nieuwe variant. Kunnen steeds meer landen weer lastig gaan doen bij de grenzen. In de ijdele hoop de variant buiten te houden.
Dat moest twee weken geleden op Siclië ook bij aankomst als enige regio in Italië, ook voor gevaccineerden. Niet gedaan overigens. De teststraat was buiten en daar stond ook de huurauto klaar. Lekker op zijn Italiaans geregeld weer.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:11:47 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202348203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:56 schreef Sfancta het volgende:
Laat die vliegtuigen maar gewoon aankomen enzo, de nieuwe variant is al bij onze zuiderburen.

https://www.telegraaf.nl/(...)uit-zuidelijk-afrika

Toch niet tegen te houden.
Al besproken :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202348216
Interessant vraagstuk:

- Stel je test jezelf elke dag met een zelftest, en deze blijft strak negatief zonder enige vorm van heel dun positief streepje.

Zelfs met 85% nauwkeurigheid zou deze op een gegeven moment positief aan moeten geven als je toch positief blijkt te zijn, of maak ik nu een denkfout.

Ik zat namelijk een artikel te lezen dat een zwak positieve PCR (daar doen we in Nederland niet aan) zelden een positieve zelftest oplevert, en men vermoed dat je dan sowieso niet besmettelijk bent voor andere, maar door de PCR Ct cycles nog altijd positief kunt zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202348221
Ik lees bij de NOS dat de huisartsen nu ook al de zorgverlening moeten afschalen.

Wat dat betreft staan alle seinen nu echt op rood.

Geen tijd meer voor halfzachte maatregelen op dit moment.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202348223
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe bereid ouders zijn hun kinderen te vaccineren. Wellicht zijn er cijfers van, maar dat staat verder los van 'sektes' die jij lijkt te zien.
De consensus is hier dat ouders daar niet toe bereid zijn. Dat is alles. De zero-covid sekte was gewoon een voorbeeld, dat heb je verkeerd begrepen. Meteen zo aanvallend doen is ook echt niet nodig.
pi_202348230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mijn zoontje van 5 zit al sinds dinsdag thuis (officieel positief getest). Op wat hoofdpijn en gebrek aan eetlust na op maandag, dinsdag en een gedeelte van woensdag merk ik niks aan hem. Sterker nog, door het binnen hangen is hij drukker dan ooit. Waarom zou ik die laten vaccineren?
En dat is precies het verloop van een Corona besmetting van veel gevaccineerden, hooguit een kuchje of een natte neus, misschien heel klein beetje koorts.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202348232
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Al besproken :P
Sorry schatje!
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:13:26 #63
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202348243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat vooral (kinderloze) anti-vaxxers dat wel willen, om zelf buiten schot te blijven :)
Niet in mijn geval. Zelf geen COVID-vaccinatie en zeker niet mijn 4 jarige dochter en 4 maanden oude zoon.
...
pi_202348252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik lees bij de NOS dat de huisartsen nu ook al de zorgverlening moeten afschalen.

Wat dat betreft staan alle seinen nu echt op rood.

Geen tijd meer voor halfzachte maatregelen op dit moment.
Huisartsen drukken al de hele crisis hun snor.
Ik kon voor het uitspuiten van mijn oren pas na 4 dagen terecht, simpelweg omdat er geen spreekuur meer was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202348256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik lees bij de NOS dat de huisartsen nu ook al de zorgverlening moeten afschalen.

Wat dat betreft staan alle seinen nu echt op rood.

Geen tijd meer voor halfzachte maatregelen op dit moment.
Haha en wat doen wij, we houden alles overdag open voor de gepensioneerde risicrogroep, die mogelijk ook nog wat extra oppas uurtjes gaan maken als ze toch besluiten de scholen dicht te doen.
pi_202348281
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:04 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik laat mijn kinderen ook niet vaccineren in ieder geval. Die van mij zijn twee avondjes ziek geweest met wat koorts, maar rennen alweer rond, en ik lig nog voor pampus op de bank.

Kinderen hebben geen vaccinatie nodig.
Vaccinatie is toch ook juist om verspreiding te voorkomen. Dat doen kinderen als een dolle momenteel.
pi_202348288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En dat is precies het verloop van een Corona besmetting van veel gevaccineerden, hooguit een kuchje of een natte neus, misschien heel klein beetje koorts.
Ik ben benieuwd of iemand anders in het gezin het nog op gaat lopen, we zitten al sinds maandagavond met zijn 4-tjes in huis en afstand houden is er niet bij met een 5-jarige.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:15:56 #68
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202348289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mijn zoontje van 5 zit al sinds dinsdag thuis (officieel positief getest). Op wat hoofdpijn en gebrek aan eetlust na op maandag, dinsdag en een gedeelte van woensdag merk ik niks aan hem. Sterker nog, door het binnen hangen is hij drukker dan ooit. Waarom zou ik die laten vaccineren?
Omdat je een verantwoordelijke ouder bent natuurlijk. Of wil je het blijven gokken want het gaat een keer mis.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:16:05 #69
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202348290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vaccinatie is toch ook juist om verspreiding te voorkomen. Dat doen kinderen als een dolle momenteel.
Ja, dat zien we momenteel. Dat ze zo goed werken tegen verspreiding.
...
pi_202348292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
De GGD is de gegevensverwerker en geeft deze door aan het RIVM. RIVM slaat deze op in CIMS (COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringssysteem). Dit staat er in die database:
[..]
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/privacy
Weet je die database te hacken dan heb je een goudmijn in handen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 12:16:47 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202348301
twitter


Toch weer even gelachen om onze grote leider.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:17:14 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:04 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik laat mijn kinderen ook niet vaccineren in ieder geval. Die van mij zijn twee avondjes ziek geweest met wat koorts, maar rennen alweer rond, en ik lig nog voor pampus op de bank.

Kinderen hebben geen vaccinatie nodig.
Nee, de kinderen zelf niet zozeer misschien maar de rest van de maatschappij heeft nodig dat die kinderen het virus niet verspreiden.

Is dat iets wat je ook meeneemt in je beslissing?
pi_202348318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Omdat je een verantwoordelijke ouder bent natuurlijk. Of wil je het blijven gokken want het gaat een keer mis.
Wat zou er dan mis gaan? Nog een keer verlies aan eetlust?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:18:01 #74
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202348324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de kinderen zelf niet zozeer misschien maar de rest van de maatschappij heeft nodig dat die kinderen het virus niet verspreiden.

Is dat iets wat je ook meeneemt in je beslissing?
Zolang mensen zo dom zijn om dit niet te beseffen wordt het een moeilijk verhaal
pi_202348337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de kinderen zelf niet zozeer misschien maar de rest van de maatschappij heeft nodig dat die kinderen het virus niet verspreiden.

Is dat iets wat je ook meeneemt in je beslissing?
Kinderen vaccineren alleen om ongevaccineerde volwassenen te beschermen vind ik geen goede reden. Maar mensen mogen het zelf weten natuurlijk.
pi_202348338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Huisartsen drukken al de hele crisis hun snor.
Ik kon voor het uitspuiten van mijn oren pas na 4 dagen terecht, simpelweg omdat er geen spreekuur meer was.
Huisartsen drukken hun snor? Really?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:18:49 #77
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202348340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat zou er dan mis gaan? Nog een keer verlies aan eetlust?
Of ze krijgen het zonder symptomen en gaan bij oma of opa op bezoek. Het is allemaal niet bijzonder moeilijk hoor maar verder kijken als je neus lang is schijnbaar wel.
pi_202348341
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:16 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Toch weer even gelachen om onze grote leider.
Wat een topfilmpje _O-
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:18:54 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202348343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan zoiets zo maar gebeuren van mens tot mens besmetting zo een grote verandering of is hier sprake van zoönose?
Ik denk dat de variatie NIET voorkomt door besmetting maar puur door eigen replicatie en selectiedruk (in de cel).
Zoönose is meer het reservoir waarin het zich ophoudt en van waaruit het kan overspringen naar vatbare andere zoogdieren.

Verder een kwestie van een voldoende extreem grote pool van soortgelijke virusdeeltjes waaruit het als heel kleine kansberekening hee succesvol kan putten. Onze strijd tegen het virus is als criminaliteit bestrijden waar de misdadiger maar één geslaagde kans hoeft te hebben om in te breken en het slachtoffer altijd alles op elk moment en situatie maar moet zien af te weren.

Anders gezegd is het niet de vraag of er mutaties zijn maar welke van de enorme hoeveelheid voor wie precies nadelig zullen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een enorme hoeveelheid kandidaten is het niet zo toevallig dat er versies en groepjes ontstaan die succesvol afwijken en kunnen worden overgedragen. Hoewel zaken hier "toeval" zijn is dat als resultaat feitelijk niet zo omdat alle mogelijkheden reeds in de virus populatie zitten. "Ze" hoeven alleen maar uitge(k)lokt te worden.

Dit systeem geldt trouwens ook voor onze (gezonde) afweer die doorgaans uit een pool van zeg 100-200miljoen verworven afweervariaties kan putten om een willekeurige rondgaande infectie te weerstaan.
Indien er geen afweertype is (of tijdig kan worden verworven), valt onze afweer o.a. terug op het laatste beschermingslinie, door een besmette cel met schadelijke inhoud en al te doden en zo met het gevaar alsnog weg te werken. Kwetsbare mensen doen dat resulterend niet of minder goed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202348344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:16 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Ja, dat zien we momenteel. Dat ze zo goed werken tegen verspreiding.
Ja best wel. Helaas lopen er nog teveel ongevaccineerden rond. Die in verhouding ook nog eens de grootste belasting van de zorg zijn.
pi_202348345
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de kinderen zelf niet zozeer misschien maar de rest van de maatschappij heeft nodig dat die kinderen het virus niet verspreiden.

Is dat iets wat je ook meeneemt in je beslissing?
Nee, niet zolang er een grote groep anti-vaxxers is. Ik ga mijn kinderen niet inzetten om die groep uit de wind te houden.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:19:40 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202348352
Hier wat zorgmedewerkers aan het woord: Uitputtingsslag in ziekenhuizen: 'Angst voor wat nog komt' - https://nos.nl/l/2407133
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202348353
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:16 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Toch weer even gelachen om onze grote leider.
Hoewel het natuurlijk wel grappig is doe je altijd een beetje beiden. Uiteindelijk is de ziekenhuiscapaciteit de beperkende factor, maar besmettingen correleren wel op de korte termijn met ziekenhuisbezetting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:19:45 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202348354
Gezelligheid.

twitter
pi_202348357
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:16 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Toch weer even gelachen om onze grote leider.
Ik kan niet geloven dat dit echt is
pi_202348361
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Of ze krijgen het zonder symptomen en gaan bij oma of opa op bezoek. Het is allemaal niet bijzonder moeilijk hoor maar verder kijken als je neus lang is schijnbaar wel.
Dat gaan ze dus niet, dat is je verantwoordelijkheid nemen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:20:31 #87
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202348367
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:19 schreef Eightyone het volgende:
Gezelligheid.

[ tweet ]
hooivorgen _O-

De AIVD leest gelukkig mee
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:20:47 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202348376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Huisartsen drukken hun snor? Really?
Ik kon deze week gewoon nog terecht voor een kennismaking met mijn nieuwe huisarts. Was niet eens dringend maar geen enkel probleem.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 12:20:56 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202348377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoewel het natuurlijk wel grappig is doe je altijd een beetje beiden. Uiteindelijk is de ziekenhuiscapaciteit de beperkende factor, maar besmettingen correleren wel op de korte termijn met ziekenhuisbezetting.
Als ie dat dan gewoon zegt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202348378
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als ik een complowappie ben die beweert dat het vaccin niet werkt, dan zeg ik gewoon dat ik gevaccineerd ben op het moment dat ik na een positieve thuistest met klachten naar de teststraat ga...
Dat kan, inderdaad.

Maar uiteindelijk zal het aantal mensen die dit doen verwaarloosbaar zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202348383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nee, niet zolang er een grote groep anti-vaxxers is. Ik ga mijn kinderen niet inzetten om die groep uit de wind te houden.
Dan redeneer je hetzelfde als die antivaxxers. Waarom zou je ze niet inenten? Je doet het toch ook voor DTKP of weet ik wat ze allemaal krijgen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:21:18 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Zolang mensen zo dom zijn om dit niet te beseffen wordt het een moeilijk verhaal
Nou, ik ben vooral nieuwsgierig of deze factor meegenomen is omdat ik me niet kan voorstellen dat deze niet bekend is inmiddels.

En wat is dan de redenatie, de afweging? Als die is "ik maak me zorgen of de vaccinatie veilig is voor mijn kinderen" dan snap ik dat een stuk beter dan "ik wil niet dat ze een prik krijgen want dat vinden ze eng, vind ik te veel moeite, vind ik belangrijker dan wat de samenleving nodig heeft".
pi_202348404
De bitcoin daalt door die nieuwe coronavariant |:)
pi_202348405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, de kinderen zelf niet zozeer misschien maar de rest van de maatschappij heeft nodig dat die kinderen het virus niet verspreiden.

Is dat iets wat je ook meeneemt in je beslissing?
Nee
pi_202348408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Of ze krijgen het zonder symptomen en gaan bij oma of opa op bezoek. Het is allemaal niet bijzonder moeilijk hoor maar verder kijken als je neus lang is schijnbaar wel.
En natuurlijk.... ze hebben het al gehad... betere bescherming dan dat kun je niet krijgen _O_
pi_202348413
Vliegtuigen die worden tegengehouden vanwege een virus, dat hebben we sinds Ebola en SARS niet meer meegemaakt.

Tevens is het allang en breed in België dus dikke pech.
blablablabla
pi_202348420
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:20 schreef D_A het volgende:

[..]
Als ie dat dan gewoon zegt.
Zou mooi zijn, maar politici kunnen dat niet omdat zo genuanceerd zijn politieke zelfmoord is.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:17 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nee, niet zolang er een grote groep anti-vaxxers is. Ik ga mijn kinderen niet inzetten om die groep uit de wind te houden.
Deze had ik nog niet eerder gehoord. Ik kan me er ergens iets bij voorstellen maar ik zou het zelf niet zien als "mijn kinderen inzetten".
pi_202348427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dan redeneer je hetzelfde als die antivaxxers. Waarom zou je ze niet inenten? Je doet het toch ook voor DTKP of weet ik wat ze allemaal krijgen.
Ze hebben het al gehad... wat voor voordeel zou het vaccin dan bieden?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:23 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202348429
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:22 schreef Benny het volgende:
De bitcoin daalt door die nieuwe coronavariant |:)
Erg mooie cijfers.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:38 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202348432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vaccinatie is toch ook juist om verspreiding te voorkomen. Dat doen kinderen als een dolle momenteel.
Vaccinatie voorkomt zelf geen verspreiding. Het is een resultaat dat voortkomt uit een minder lang ziektebeeld. Hooguit dat mensen korter ziek zijn en in dat denken dan geen symptomen zouden hebben hebben die visueel geassocieerd worden met verspreiding.

NB: ik zie liever iemand uitgebreid snotteren/hoesten - dus uit de buurt blijven - dan iemand die met een droge keel onzichtbaar, het virus stilletjes door de lucht uitademt en daarmee verspreidt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202348434
Ik heb mijn topic een schop gegeven.

Nu is er alweer een nieuwe variant.

Als we hier vanaf willen moeten we zelf een variant creëren die besmettelijker en ongevaarlijk is.

COR / Een virus variant creëren die besmettelijk + ongevaarlijk is
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:25:16 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348454
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:22 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Nee
In hoeverre verwacht jij wederkerigheid bij het afwegen van andermans belangen?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:25:31 #104
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202348455
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat gaan ze dus niet, dat is je verantwoordelijkheid nemen.
Dat weet je dus niet als ze geen symptomen vertonen. Maar veeg je eigen straatje vooral schoon maar niet janken als volgend jaar weer alles dicht moet.
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 12:25:47 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202348459
Stelling: Het coronabeleid is niet helemaal perfect.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:26:03 #106
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202348464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je hebt een andere omgeving dan ik :D

In mijn omgeving vooral rust, kalmte en berusting dat scholen open blijven. Dat ze het zouden begrijpen als ze dicht gingen maar blij zijn dat dat niet zo is.

Ook met maatregelen kunnen we de winter mooi maken ;)
Zal heel erg verschillen qua omgeving denk ik. Wij hebben geen kinderen; ook niet veel vrienden met kinderen. Alleen familie die kinderen hebben. En we hebben het ook niet zo uitgebreid over Corona als hier op fok waar elke user ondertussen een essay kan schrijven met zijn of haar standpunten :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is dat dan? In september was dat i.i.g. nog niet zo.
Sinds gisteren :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202348465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet als ze geen symptomen vertonen. Maar veeg je eigen straatje vooral schoon maar niet janken als volgend jaar weer alles dicht moet.
Wat een belachelijke redenering blijf dit toch :').
pi_202348467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:23 schreef polderturk het volgende:
Ik heb mijn topic een schop gegeven.

Nu is er alweer een nieuwe variant.

Als we hier vanaf willen moeten we zelf een variant creëren die besmettelijker en ongevaarlijk is.

COR / Een virus variant creëren die besmettelijk + ongevaarlijk is
Dat is hetzelfde als zeggen, als we hier vanaf willen moeten we indammen tot we nul besmettingen hebben.

Het doel stellen is het probleem niet, het 'hoe' dus wel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202348468
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:20 schreef D_A het volgende:

[..]
Als ie dat dan gewoon zegt.
Je legt de lat nu wel erg hoog voor een HR-manager.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202348469
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:22 schreef Benny het volgende:
De bitcoin daalt door die nieuwe coronavariant |:)
Ja. en het ging net goed gisteren :N
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202348472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ze hebben het al gehad... wat voor voordeel zou het vaccin dan bieden?
Dan niet inderdaad, dat wist ik dus niet dat ze het al gehad hebben.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:26:49 #112
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202348479
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wat een belachelijke redenering blijf dit toch :').
Nee hoor dit is gewoon de realiteit .
pi_202348483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Zolang mensen zo dom zijn om dit niet te beseffen wordt het een moeilijk verhaal
'Ik ga me echt niet aan de snelheidslimiet houden als Audi-rijders dat ook niet doen!'

@chratnox
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:27:23 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348488
Eerste geval bekend in Israël van de nieuwe variant. Opnieuw de moeite waard dus om in de peiling te houden hoe het zich daar ontwikkelt
pi_202348490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nee hoor dit is gewoon de realiteit .
Omdat niet alle kinderen gevaccineerd worden? Uh huh.
pi_202348491
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vaccinatie voorkomt zelf geen verspreiding. Het is een resultaat dat voortkomt uit een minder lang ziektebeeld. Hooguit dat mensen korter ziek zijn en in dat denken dan geen symptomen zouden hebben hebben die visueel geassocieerd worden met verspreiding.

NB: ik zie liever iemand uitgebreid snotteren/hoesten - dus uit de buurt blijven - dan iemand die met een droge keel onzichtbaar, het virus stilletjes door de lucht uitademt en daarmee verspreidt.
Jawel. Er is zoveel % minder kans dat je besmet wordt en een nog lager percentage kans dat je het over draagt als je gevaccineerd bent. Daar zijn gewoon cijfers van.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:27:49 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202348492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als die nieuwe variant echt zoveel besmettelijker en/of schadelijker is dan helpt het toch geen reet of ze het vanavond nog iets strenger maken, dan gaan we toch wel voor de bijl.
Alle beetjes helpen is het voortdurende adagium van het voorzorgsprincipe want anders kan iemand verweten worden dat die het opzettelijk heeft veroorzaakt. Altijd leuk om dit soort gedrag terug ter brengen tot de essentie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202348504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet als ze geen symptomen vertonen. Maar veeg je eigen straatje vooral schoon maar niet janken als volgend jaar weer alles dicht moet.
Wat is er nu een betere bescherming dan het al gehad hebben? Wat zou het vaccin toevoegen?

En ik zei dat ze niet bij opa en oma komen de komende tijd, dus waarom je over symptomen begint?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:28:29 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202348505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zal heel erg verschillen qua omgeving denk ik. Wij hebben geen kinderen; ook niet veel vrienden met kinderen. Alleen familie die kinderen hebben. En we hebben het ook niet zo uitgebreid over Corona als hier op fok waar elke user ondertussen een essay kan schrijven met zijn of haar standpunten :P
[..]
Sinds gisteren :)
Thanks!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202348508
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stelling: Het coronabeleid is niet helemaal perfect.
Gewaagd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202348509
Kinderen vaccineren is best lastig, ik twijfel er wel over.

Ze hebben er zelf weinig last van dus dan lijkt het me beter om een natuurlijke bescherming te hebben dan iedere 9 maanden te gaan prikken.
Maar als je het verkeerde lot uit de loterij trekt denk je misschien wel had ik het maar gedaan.
pi_202348510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:26 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik ga mijn kinderen niks opleggen om andere mensen uit de brand te helpen die dat zelf niet willen. Een soort opoffering voor de wappies zeker? Ben je mal?

Arme kinderen mocht je er hebben.
Ik zie het niet als opoffering voor wappies, maar voor ouderen, zwakkeren, ondernemers etc.
pi_202348515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Of ze krijgen het zonder symptomen en gaan bij oma of opa op bezoek. Het is allemaal niet bijzonder moeilijk hoor maar verder kijken als je neus lang is schijnbaar wel.
Transmissie met vaccinatie is nog steeds mogelijk, nauwelijks verschil als je naar de cijfers kijkt.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:29:32 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202348518
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Alle beetjes helpen is het voortdurende adagium van het voorzorgsprincipe want anders kan iemand verweten worden dat die het opzettelijk heeft veroorzaakt. Altijd leuk om dit soort gedrag terug ter brengen tot de essentie.
“We moeten toch iets!!!”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:35 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:26 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik ga mijn kinderen niks opleggen om andere mensen uit de brand te helpen die dat zelf niet willen. Een soort opoffering voor de wappies zeker? Ben je mal?

Arme kinderen mocht je er hebben.
Ik heb redelijk gelukkige en reeds gevaccineerde kinderen (boven de twaalf dus) die ik graag zelf wilde beschermen en mijn kwetsbare partner en ouders erbij. Verder heb ik er niet dezelfde zware connotaties bij die een hoop mensen erbij lijken te hebben. Dat had ik niet bij hun inentingen tegen kinderziektes en nu ook niet. Zelf stonden ze er ook zo in.

Zou het voor jou verschil maken als een gezinslid kwetsbaar was?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:48 #126
5428 crew  miss_sly
pi_202348529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik kon deze week gewoon nog terecht voor een kennismaking met mijn nieuwe huisarts. Was niet eens dringend maar geen enkel probleem.
Ik denk dat er gedurende de afgelopen anderhalf jaar best momenten zijn geweest dat het ook bij de huisarts vrij lastig was om een afspraak te maken. Maar om dan te zeggen dat ze 'hun snor drukken' vind ik echt nogal idioot. Daar reageerde ik op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202348531
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik zie het niet als opoffering voor wappies, maar voor ouderen, zwakkeren, ondernemers etc.
De vraag is op het überhaupt veel oplevert. Prima dat vaccins goedgekeurd worden voor kinderen en als mensen hun kinderen willen vaccineren is dat hun goed recht.

Maar voor het bestrijden van de pandemie is dat nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat.
pi_202348534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Transmissie met vaccinatie is nog steeds mogelijk, nauwelijks verschil als je naar de cijfers kijkt.
Daarom, compleet zinloos voor <12 dus. Laat maar lekker rondgaan op de basisschool.
pi_202348538
Dus, al sinds het begin van deze shitsituatie is al beweerd dat kinderen geen grote rol spelen in verspreiding, gisteren nog eens herhaald door Bruijning, maar we moeten ze wel massaal laten vaccineren om de ouderen te beschermen?

Misschien is het dan een idee om dan ook eerlijk te zijn, en te benoemen dat kinderen wel een aanjager zijn, als vaccineren van kinderen kennelijk nodig is.
pi_202348539
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb redelijk gelukkige en reeds gevaccineerde kinderen (boven de twaalf dus) die ik graag zelf wilde beschermen en mijn kwetsbare partner en ouders erbij. Verder heb ik er niet dezelfde zware connotaties bij die een hoop mensen erbij lijken te hebben. Dat had ik niet bij hun inentingen tegen kinderziektes en nu ook niet. Zelf stonden ze er ook zo in.

Zou het voor jou verschil maken als een gezinslid kwetsbaar was?
Ik heb een zeer kwetsbaar gezinslid en dat veranderd mijn mening niet, en ook de mening van dat gezinslid niet.
pi_202348550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:31 schreef SilverEyes het volgende:
Dus, al sinds het begin van deze shitsituatie is al beweerd dat kinderen geen grote rol spelen in verspreiding, gisteren nog eens herhaald door Bruijning, maar we moeten ze wel massaal laten vaccineren om de ouderen te beschermen?

Misschien is het dan een idee om dan ook eerlijk te zijn, en te benoemen dat kinderen wel een aanjager zijn, als vaccineren van kinderen kennelijk nodig is.
Ik gok zo dat mensen die pleiten voor het vaccineren van kinderen die stelling wel onderschrijven, denk je niet?

Ook al zitten ze er dus wel meestal naast, de rol van kinderen is relatief beperkt bij de verspreiding. Dat is inderdaad al zo sinds het begin.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:33:05 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Transmissie met vaccinatie is nog steeds mogelijk, nauwelijks verschil als je naar de cijfers kijkt.
Dat is niet waar. In thuissituaties met ongevaccineerde gezinsleden (=nauw contact) scheelt het al 63-70%.
pi_202348555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:31 schreef SilverEyes het volgende:
Dus, al sinds het begin van deze shitsituatie is al beweerd dat kinderen geen grote rol spelen in verspreiding, gisteren nog eens herhaald door Bruijning, maar we moeten ze wel massaal laten vaccineren om de ouderen te beschermen?

Misschien is het dan een idee om dan ook eerlijk te zijn, en te benoemen dat kinderen wel een aanjager zijn, als vaccineren van kinderen kennelijk nodig is.
Ja maar dat is dus compleet achterhaald. Ik weet het, het is anekdotisch. Bij mij in de vriendengroep zitten momenteel drie verschillende gezinnen in quarantaine thuis. Het hele gezin ziek, begonnen met de kinderen op de basisschool. Maar verder spelen ze geen rol hoor.... 8)7
pi_202348572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daarom, compleet zinloos voor <12 dus. Laat maar lekker rondgaan op de basisschool.
Toen de krantenkoppen volstonden met fake news dat de transmissie sterk reduceert zou zijn, dacht ik ook, zo snel mogelijk iedereen vaccineren.

Aangezien die stelling is teruggetrokken heeft het weinig zin. Beter 60+ 2x per jaar boosteren, dan de hele westerse samenleving elke 9 maanden vaccineren.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:34:13 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:31 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik heb een zeer kwetsbaar gezinslid en dat veranderd mijn mening niet, en ook de mening van dat gezinslid niet.
Okay, helder.

Zag je hoe ik dat accepteerde zonder iets te roepen over hoe zielig jouw kinderen zouden moeten zijn?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:34:13 #136
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202348574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik zie het niet als opoffering voor wappies, maar voor ouderen, zwakkeren, ondernemers etc.
Ik ga mijn jonge kinderen <5 jaar voor niks of niemand opofferen. Wat je met je eigen kinderen doet moet je zelf weten daarentegen.

[ Bericht 16% gewijzigd door KikaDeWaDo op 26-11-2021 12:35:27 (dubbel ) ]
...
pi_202348582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja maar dat is dus compleet achterhaald. Ik weet het, het is anekdotisch. Bij mij in de vriendengroep zitten momenteel drie verschillende gezinnen in quarantaine thuis. Het hele gezin ziek, begonnen met de kinderen op de basisschool. Maar verder spelen ze geen rol hoor.... 8)7
Oh ik weet wel zeker dat dat zo is. Maar je kunt niet bijna twee jaar het tegenovergestelde blijven beweren, maar wel actie verwachten.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:35:14 #138
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202348595
Wat mij betreft kiest NL vandaag voor aan strategie waar ik het principieel mee oneens ben. Ik respecteer de uitkomst als er tenminste de politieke durf is een keuze te maken en die uit te spreken.

Dus ofwel nu echte lockdown tot de cijfers omlaag zijn en daarna weer een nieuwe kans voor een nieuwe strategie.
Ofwel bewust op zijn beloop laten, op zoek naar een besmettingsplateau, ondanks code zwart die dat oplevert.

Maar geen slappe hap met tussen half 8 en 11 maximaal 7 mensen in de rij bij de bakker.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202348597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet waar. In thuissituaties met ongevaccineerde gezinsleden (=nauw contact) scheelt het al 63-70%.
Ik dacht laatst gelezen te hebben, maar correct me if I'm wrong dat een gevaccineerde 40 % minder kans heeft om besmet te worden en vervolgens 60 %! minder kans heeft om het door te geven. Lijkt me wel de moeite waard toch.

Naast het feit dat ze er minder ziek van worden.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat dit soort cijfers nooit bekend zijn of altijd maar genegeerd worden door antivaxxieswappies.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:35:38 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:34 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Dan ga je toch lekker je kinderen vaccineren als je deze groepen zo graag wilt "beschermen".
[..]
Ik ga mijn jonge kinderen <5 jaar voor niks of niemand opofferen. Wat je met je eigen kinderen doet moet je zelf weten daarentegen.
"Opofferen"? :D

Heb je bij de prikken voor de kinderziektes destijds ook eerst een dramatisch ritueel opgevoerd of zo?
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:35:44 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202348605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat ze ook gaan doen vandaag, iedereen zal woedend zijn gok ik zo.
Dat krijg je als je zowel de wolf, de geit als de kool wilt sparen en niet verder wilt kijken naar wat dat aanricht.
En dan al polderend uitkomt op wat logistieke oplossingen.

Wat mij blijft verbazen dat men zich blijft concentreren op besmettingen en niet het kern probleem oppakt dwz dat m.n. bepaalde kwetsbaren risico hebben op ziekenhuisopname en dan niet daar alle aandacht op gaat inzetten.
Naast preventie & bescherming van/door die groep is ook veel mogelijk in behandeling en helaas ja, als het niet anders gaat; mensen (waardig) te laten gaan en bij te staan. Iemand met een kapotte knie of onderneming heeft wmb net zoveel recht op zorg als iemand kan overlijden tgv Covid19.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202348616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:34 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Ik ga mijn jonge kinderen <5 jaar voor niks of niemand opofferen. Wat je met je eigen kinderen doet moet je zelf weten daarentegen.
Denk je dat ze er dood aan gaan? Omdat je het over opofferen hebt... Dat zou ook wel wat cru zijn. Krijgen ze ook geen andere vaccinaties die kinderen krijgen?
pi_202348627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:35 schreef GemMagic het volgende:
Wat mij betreft kiest NL vandaag voor aan strategie waar ik het principieel mee oneens ben. Ik respecteer de uitkomst als er tenminste de politieke durf is een keuze te maken en die uit te spreken.

Dus ofwel nu echte lockdown tot de cijfers omlaag zijn en daarna weer een nieuwe kans voor een nieuwe strategie.
Ofwel bewust op zijn beloop laten, op zoek naar een besmettingsplateau, ondanks code zwart die dat oplevert.

Maar geen slappe hap met tussen half 8 en 11 maximaal 7 mensen in de rij bij de bakker.
Ja hoop ik ook, gewoon alles open laten. Maar wel met 2G, ook op het werk. :6
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:37:08 #144
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202348629
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Opofferen"? :D

Heb je bij de prikken voor de kinderziektes destijds ook eerst een dramatisch ritueel opgevoerd of zo?
Daar ging iets fout in de quote. Bloodymary gaf aan dat je het niet moet zien als opofferen voor wappies, maar voor ouderen, kwetsbaren en ondernemers.
...
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:14 #145
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202348643
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Denk je dat ze er dood aan gaan? Omdat je het over opofferen hebt... Dat zou ook wel wat cru zijn. Krijgen ze ook geen andere vaccinaties die kinderen krijgen?
Tuurlijk hebben ze die gekregen. Vorige week nog toevallig. Maar niet om een ander te beschermen. Maar omdat die kinderziektes nogal vervelend kunnen uitpakken op het moment dat ze het oplopen.
...
pi_202348645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:37 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Daar ging iets fout in de quote. Bloodymary gaf aan dat je het niet moet zien als opofferen voor wappies, maar voor ouderen, kwetsbaren en ondernemers.
En ik had het opofferen ook weer uit een andere quote.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:35 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202348647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:37 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Daar ging iets fout in de quote. Bloodymary gaf aan dat je het niet moet zien als opofferen voor wappies, maar voor ouderen, kwetsbaren en ondernemers.
Ah okay, ik dacht dat jij het zelf zo serieus zag.
pi_202348650
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:22 schreef Benny het volgende:
De bitcoin daalt door die nieuwe coronavariant |:)
Nice!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:43 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202348651
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat is er nu een betere bescherming dan het al gehad hebben? Wat zou het vaccin toevoegen?

En ik zei dat ze niet bij opa en oma komen de komende tijd, dus waarom je over symptomen begint?
Het vaccin zorgt voor een (tijdelijke) grote hoeveelheid opgebouwde antilichamen die in tijd gezien wat snel(ler) beschikbaar zijn om zo een infectie in het lichaam afremmen.
Dat effect is vooral nuttig voor mensen die dat zelf onvoldoende snel/tijdig (kunnen) doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202348665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Precies, het is gewoon een van de vele virusjes voor ze. Goed voor de weerstand. En ja, soms hebben ze er wat meer last van, net zoals griep of het RS virus. Maar om daar een hele groep voor te laten vaccineren :N
Dat geldt ook voor de leeftijden ergens tussen de 18 en 50 die er "soms" even wat meer last van hebben dan een gewoon griepje, om daar nou hele groepen voor te gaan vaccineren..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')