abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202041510
We zouden een COVID-19 variant kunnen creëren die minder schadelijk maar besmettelijker is dan de delta variant.

Van 10 donoren wordt longweefsel afgenomen en de weefsels worden opgekweekt met stamcel differentiatie.

Per donor worden 10 monsters gekweekt. Je hebt nu 100 monsters. Ieder monster wordt besmet met de delta variant van COVID-19. Per donor wordt het monster geselecteerd dat het minst beschadigd is. Van deze 10 monsters wordt het virus afgenomen en gemengd.

Dit mengsel van virussen wordt nu gebruikt om 100 andere monsters van 10 andere donoren te besmetten. Nu wordt weer bij de 10 minst beschadigde monsters het virus afgenomen en gemengd.

Dit herhaal je bijvoorbeeld 10 keer. Nu heb je een variant dat minder schadelijk is.

Nu ga je deze variant besmettelijker maken. Je neemt weer bij 10 donoren longweefsel af en kweekt het op naar 10 monsters per persoon. Alle monsters worden met de minder schadelijke variant besmet. Per monster ga je kijken hoeveel virusdeeltjes er gecreërd worden. Bij De 10 monsters met de meeste virusdeeltjes wordt het virus afgenomen en gemengd. Dit proces herhaal je weer bijvoorbeeld 10 keer.

Nu heb je mogelijk een COVID-19 variant die minder schadelijk en besmettelijker is. Als het goed is zal deze variant de delta variant verdringen en minder schade veroorzaken.

Mogelijk kan dit met proefdieren gedaan worden.

Dit zou onder toezicht van de VN gedaan kunnen worden. Als het virus goedgekeurd wordt en veilig genoeg is, wordt het losgelaten in de samenleving.

Goed idee?
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:16:01 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202041545
Gaat het niet worden maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Tjeempig de peempig. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:18:57 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202041577
Goed verhaal maar ik doe niet mee.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202041612
Met virussen gaan experimenteren is altijd een goed idee.
pi_202041688
Je creëert een monster. Als je graag wilt dat dingen gigantisch uit de hand gaan lopen is dit een goed plan.
pi_202041714
TS zal de wereld wel even redden :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202041948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:31 schreef qajariaq het volgende:
Je creëert een monster. Als je graag wilt dat dingen gigantisch uit de hand gaan lopen is dit een goed plan.
Het coronavirus is mogelijk in een lab als biowapen gecreërd en uitgebroken.
Mogelijk is het gevaarlijker gemaakt door weefsel te besmetten en de virussen te collecteren die de meeste schade veroorzaakten. Je kan dan ook een minder schadelijke variant creëren. Als je eerst begint met het minder gevaarlijk maken. Wat kan er dan misgaan als het uitbreekt voordat je klaar bent?
pi_202042161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het coronavirus is mogelijk in een lab als biowapen gecreërd en uitgebroken.
Mogelijk is het gevaarlijker gemaakt door weefsel te besmetten en de virussen te collecteren die de meeste schade veroorzaakten. Je kan dan ook een minder schadelijke variant creëren. Als je eerst begint met het minder gevaarlijk maken. Wat kan er dan misgaan als het uitbreekt voordat je klaar bent?
Dat het misschien wel kan kruizen met een Ebola virus zodat je iets krijgt met de dodelijkheid van Ebola en een besmettelijkheid nog veel hoger dan de Delta variant. Zie je het al voor je?

Ik geloof niet zo dat dit virus is gecreëerd in een lab maar als dat zo is dan heb je gelijk het ultieme bewijs waarom je niet moet experimenteren met zo iets.
pi_202042590
Er is een goed viruslab in Wuhan die hierbij prima kan helpen!
pi_202105906
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat het misschien wel kan kruizen met een Ebola virus zodat je iets krijgt met de dodelijkheid van Ebola en een besmettelijkheid nog veel hoger dan de Delta variant. Zie je het al voor je?

Ik geloof niet zo dat dit virus is gecreëerd in een lab maar als dat zo is dan heb je gelijk het ultieme bewijs waarom je niet moet experimenteren met zo iets.
Heb je wel zo 100% vaccinatiegraad. En iedereen houdt zich aan de maatregelen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  woensdag 10 november 2021 @ 01:13:32 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_202105970
We moeten de wereld simultaan in lockdown brengen voor 2 weken... Theoretisch moet het dan over zijn...
pi_202106009
Dit dachten ze in het virologisch lab in Wuhan ook. Totdat Chung Wang per ongeluk een flesje liet vallen met zo'n virus erin, pats kapot op de grond ! Ach het zal zo'n vaart niet lopen, dacht Wang vast terwijl hij het glas opveegde met stoffer en blik. Na zijn werkdag ging hij nog even langs de beestenmarkt in Wuhan om een broodje aap te eten met vleermuissoep en pangolinbami.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202106025
In theorie? Ja, zo'n variant kan de Deltavariant verdringen. Dan heb je inderdaad een soort 'besmettelijk vaccin' als het een vergelijkbaar spike-eiwit heeft.

In de praktijk? Het is niet alsof je een virus zo maar even op recept kan maken. Behalve als je in Hollywood zit, daar trekken ze zoiets gewoon uit de DNA-sequencer natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202106073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:32 schreef Underdoggy het volgende:
Er is een goed viruslab in Wuhan die hierbij prima kan helpen!
Weten we al zeker dat het uit Wuhan komt?
pi_202106150
Het probleem is dat corona virussen heel gemakkelijk muteren, dus ook al maak je een variant dan is de kans nog groot dat er nieuwe varianten blijven ontstaan.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202110503
Ik heb hier ook aan gedacht, maar het zal wel niet zo makkelijk zijn en ook niet zonder gevaren. Volgens mij hebben ze dit bij malaria geprobeerd, maar is het niet helemaal gelukt. Of ze hebben geprobeerd het DNA van de muggen aan te passen zodat ze resistent worden voor malaria, dat kan ook. Of allebei.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202111787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:49 schreef Stoney3K het volgende:
In theorie? Ja, zo'n variant kan de Deltavariant verdringen. Dan heb je inderdaad een soort 'besmettelijk vaccin' als het een vergelijkbaar spike-eiwit heeft.

In de praktijk? Het is niet alsof je een virus zo maar even op recept kan maken. Behalve als je in Hollywood zit, daar trekken ze zoiets gewoon uit de DNA-sequencer natuurlijk.
Vaak eindigen epidemieën doordat het virus muteert in een ongevaarlijke variant die de gevaarlijke variant verdringt. Dit is een natuurlijk proces.

Maar wij kunnen dit proces sturen. We kunnen dit proces versnellen. We moeten dit gewoon doen.

Ik weet zeker dat wapens die biowapens produceren het omgekeerde doen. Ze selecteren de gevaarlijkste en meest besmettelijke virussen en gaan die verder kweken.

Ik vind dat conventie van Geneve wetten voor biowapens moet opnemen.

Entiteiten die biowapens ontwikkelen moeten tegelijkertijd ook vaccins en een besmettelijkere ongevaarlijke variant creeëren. Doe je dit niet, dan is dit een oorlogsmisdaad.
pi_202179750
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:45 schreef polderturk het volgende:

[..]
Vaak eindigen epidemieën doordat het virus muteert in een ongevaarlijke variant die de gevaarlijke variant verdringt. Dit is een natuurlijk proces.

Maar wij kunnen dit proces sturen. We kunnen dit proces versnellen. We moeten dit gewoon doen.

Ik weet zeker dat wapens die biowapens produceren het omgekeerde doen. Ze selecteren de gevaarlijkste en meest besmettelijke virussen en gaan die verder kweken.

Ik vind dat conventie van Geneve wetten voor biowapens moet opnemen.

Entiteiten die biowapens ontwikkelen moeten tegelijkertijd ook vaccins en een besmettelijkere ongevaarlijke variant creeëren. Doe je dit niet, dan is dit een oorlogsmisdaad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Biological_Weapons_Convention
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 21:49:08 #19
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_202180504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:38 schreef sirdanilot het volgende:
Dit dachten ze in het virologisch lab in Wuhan ook. Totdat Chung Wang per ongeluk een flesje liet vallen met zo'n virus erin, pats kapot op de grond ! Ach het zal zo'n vaart niet lopen, dacht Wang vast terwijl hij het glas opveegde met stoffer en blik. Na zijn werkdag ging hij nog even langs de beestenmarkt in Wuhan om een broodje aap te eten met vleermuissoep en pangolinbami.
Zo is het niet gelopen. Toen hij enkeke vleermuizen moest inspuiten met het virus liep het verkeerd. De kooi was niet foed afgesloten de deur was op een kier. Vleermuis ontsnapt. Was ergens in septeber 2019. Die vleermuis besmette veel andere vleermuizen in het wild.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 15 november 2021 @ 00:02:32 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202182382
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:13 schreef Bocaj het volgende:
We moeten de wereld simultaan in lockdown brengen voor 2 weken... Theoretisch moet het dan over zijn...
De economie iig wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_202182448
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:22 schreef PS. het volgende:
Met virussen vaccins gaan experimenteren is altijd een goed idee.
Plaats hier uw advertentie
pi_202182873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit is de enige manier inderdaad. Maar gaat nooit gebeuren lol.
pi_202348399
Nu is er weer een nieuwe variant die natuurlijk is ontstaan.

De Zuidafrikaanse variant.

We moeten dit ZELF in de hand nemen.

Laten we een variant creeëren die besmettelijker maar ongevaarlijk is en laten we deze variant loslaten in de samenleving.
pi_202348498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:22 schreef polderturk het volgende:
Nu is er weer een nieuwe variant die natuurlijk is ontstaan.

De Zuidafrikaanse variant.

We moeten dit ZELF in de hand nemen.

Laten we een variant creeëren die besmettelijker maar ongevaarlijk is en laten we deze variant loslaten in de samenleving.
Ik herhaal mijn vraag:

HOE ga je zo'n designer-virus maken? Want tot op heden is dat nog nooit iemand gelukt en zijn er geen methodes voor. Als die methodes er namelijk wel waren dan hadden geheime diensten er grof geld voor betaald.

De mutaties die nu ontstaan, zijn ontstaan door stom toeval doordat er nog altijd wereldwijde verspreiding is. Die kun je niet sturen. Of ja, je zou ze wel kunnen sturen maar niet op ethische manieren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')