Is dit die knuffelcorona met ekte stukjes AIDS?quote:Op donderdag 25 november 2021 17:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Jaaaaaa! Een nieuwe marketingterm
#codezwart is inmiddels weer oud. #nieuwevariant is het nieuwe ding
Nog besmettelijker dan Delta? Oh joy!quote:Op donderdag 25 november 2021 17:39 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er wel uit als een potentiële winnaar in elk geval.
Niet alleen de OMT leden. Ik vind het dan ook erg bijzonder dat dit het advies is. Wees dan ook mans genoeg om te zeggen dat er heel duidelijk moet worden gaan gekozen in de zorg en dat Henk Krol en consorten gewoon vette pech hebben.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:26 schreef maan_man het volgende:
Het wordt steeds ongeloofwaardiger. De hele week schetsen OMT-leden het beeld dat vanaf volgende week de lijken in rijen van 3 in de gangen worden opgestapeld en dan komen ze met dit advies. Ik zal wel geen expert crisiscommunicatie zijn, maar ik vind het vreemd.
"We zijn compleet overvallen."quote:Op donderdag 25 november 2021 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hé een nieuwe variant. Die hadden we al een tijdje niet meer gehad. Zullen we eens een vliegverbod instellen om een beetje tijd te kopen, of doen we dat als het al te laat is?
Die tijd hebben we toch wel een beetje gehad? Komen reizigers uit zuid Afrika gewoon via een omweg naar Nederland.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hé een nieuwe variant. Die hadden we al een tijdje niet meer gehad. Zullen we eens een vliegverbod instellen om een beetje tijd te kopen, of doen we dat als het al te laat is?
Ja, maar dat is ook een voorwaarde voor een nieuwe variant om überhaupt voet aan grond te krijgen, toch? Als de nieuwe variant niet besmettelijker is dan de huidige, dan wordt-ie niet dominant.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nog besmettelijker dan Delta? Oh joy!![]()
Als ik die grafiek zo zie denk ik eerder aan een statistieke fout.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Máár wellicht is B.1.1.529 naast besmettelijker ook een stuk milder, zodat het zelfs voor ongevaccineerden met een zwakke gezondheid de impact heeft van een reguliere verkoudheid.
Te laat al lijkt me. Als je dat draadje doorleest, zou ik zeggen SA isoleren en hongkong ook. Maar waarschijnlijk al te laatquote:Op donderdag 25 november 2021 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
#FACTSquote:Op donderdag 25 november 2021 17:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daarom laten we alles gewoon op "boomertijd" open en is alles dicht als de werkenden thuis komen 😁
Gewoon iedereen voor een cursus naar China sturen (heeft iedereen ook gelijk Covid gehad).quote:Op donderdag 25 november 2021 17:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt nu eenmaal niet uitzichtloos de boel dichtgooien en verwachten dat mensen die daar alleen maar de nadelen van ondervinden op een gegeven moment ophouden inschikkelijk te zijn.
En afweer ontwijkend.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nog besmettelijker dan Delta? Oh joy!![]()
Kunnen ze dat niet ff engineeren? Super besmettelijk maar niet super ziekmakend?quote:Op donderdag 25 november 2021 17:44 schreef Elvi het volgende:
Ik hoop dat er een keer een stuk minder gevaarlijke variant komt.
Zoals een (vrouwelijke) ex-collega altijd zei: 'was het maar kut, dan had je er nog iets aan'quote:Op donderdag 25 november 2021 17:12 schreef Noek het volgende:
Ik neem het sowieso de mensen kwalijk. Is gewoon een kut soort.
We kunnen nog geen eens effectief beleid maken...quote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen ze dat niet ff engineeren? Super besmettelijk maar niet super ziekmakend?
Vast niet
Dat hebben ze in Wuhan geprobeerd tegen SARS, dat liep een beetje uit de hand.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen ze dat niet ff engineeren? Super besmettelijk maar niet super ziekmakend?
Vast niet
met nadruk op beetjequote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Wuhan geprobeerd tegen SARS, dat liep een beetje uit de hand.
quote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Wuhan geprobeerd tegen SARS, dat liep een beetje uit de hand.
Als je in de github research van deze mutatie kijkt, staat er niet over dodelijker, voornamelijk besmettelijker en vaccin/afweer ontwijkend..quote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vast niet
@polderturkquote:Op donderdag 25 november 2021 17:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vast niet
Nog besmettelijker dan Delta betekent ook dat je het met alle mogelijke maatregelen niet meer onder controle krijgt.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:49 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Als je in de github research van deze mutatie kijkt, staat er niet over dodelijker, voornamelijk besmettelijker en vaccin/afweer ontwijkend..
De beta variantquote:Op donderdag 25 november 2021 17:49 schreef Ed1234 het volgende:
Hadden we niet al een keer een Zuid-Afrikaanse variant?
Nou, een preventief vliegverbod zou wellicht wel slim zijn ja. Mocht het besmettelijker zijn en ook nog eens niet zoveel aantrekken van vaccinaties wordt het code zwart met dikgedrukte lettersquote:Op donderdag 25 november 2021 17:52 schreef Eightyone het volgende:
En nou maar hopen op niet al teveel reisbewegingen vanuit Zuid-Afrika in onze richting.
Helaas moet ik hier in meegaanquote:Op donderdag 25 november 2021 17:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog besmettelijker dan Delta betekent ook dat je het met alle mogelijke maatregelen niet meer onder controle krijgt.
Jazeker, als ik het mij goed herinner zou die variant dood en verderf zaaien onder met name jongeren.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:49 schreef Ed1234 het volgende:
Hadden we niet al een keer een Zuid-Afrikaanse variant?
Nope.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog besmettelijker dan Delta betekent ook dat je het met alle mogelijke maatregelen niet meer onder controle krijgt.
Dan zou ik wel voorstellen, alle maatregelen los en gewoon een jaar lang nog YOLO als dat het laatste is wat we doen.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nope.
Dan wordt het veiligheidsriemen vast en gaan.
En dan zijn er mensen die geloven dat wereldleiders de klimaatcrisis gaan oplossenquote:Op donderdag 25 november 2021 17:36 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Mag ik een gokje wagen? Denk dat we het allemaal wel weten, toch?
Botswana is sowieso een van de landen met de hoogste aantallen HIV-besmettingen ter wereld. Dus je weet waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:55 schreef Confetti het volgende:
De 'Botswana-variant' klinkt ook wel als een variant die ergens bij een smerige rivier is ontstaan. Belooft weinig goeds.
Betekent dat ook dat we die variant tegen kunnen gaan met condooms in plaats van mondkapjes?quote:Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Botswana is sowieso een van de landen met de hoogste aantallen HIV-besmettingen ter wereld. Dus je weet waar het vandaan komt.
Wat is github?quote:Op donderdag 25 november 2021 17:49 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Als je in de github research van deze mutatie kijkt, staat er niet over dodelijker, voornamelijk besmettelijker en vaccin/afweer ontwijkend..
Die grafiek in combinatie met dit:quote:Op donderdag 25 november 2021 17:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als ik die grafiek zo zie denk ik eerder aan een statistieke fout.
Piemel stukwassen.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we die variant tegen kunnen gaan met condooms in plaats van mondkapjes?
GitHub is een online platform waar software op kan worden geplaatst. GitHub is gebouwd rond het Git-versiebeheersysteem, waardoor GitHub alle mogelijkheden van Git en eigen toevoegingen aanbiedt.quote:
Daar is het nooit het goede moment voor.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Goed moment om een kort pittig kapsel aan te meten.
quote:Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we die variant tegen kunnen gaan met condooms in plaats van mondkapjes?
Het is dan ook een vreselijke man.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:02 schreef SilverEyes het volgende:
Meine Gute, Hugo op tv. Die man ziet er echt vreselijk uit
Gebruikten ze in Afrika maar eens wat meer condooms in plaats van mondkapjes...quote:Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waarom is het een vreselijke man?quote:Op donderdag 25 november 2021 18:03 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Het is dan ook een vreselijke man.
Ik snap dat dus ook niet. Dat de horeca een keer niet moet mauwen kan ik nog in komen, maar de winkels eerder sluiten (en niet helemaal sluiten) zorgt voor meer contacten en dus alleen maar meer kans op verspreiding.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef leolinedance het volgende:
Wel irritant dat winkels dicht zijn 's avonds. Moet je tijdens je werk erheen en is het ook nog eens drukker. Lekker nuttige maatregel
Nee tochquote:Op donderdag 25 november 2021 18:05 schreef SilverEyes het volgende:
Top maatregel. Feestdagen komen eraan, weet je wat? We beperken de openingstijden zodat het nog drukker wordt in de winkels
Zou toch niet zo kunnen zijn dat ze dit bewust doen mag ik hopen 😳quote:Op donderdag 25 november 2021 18:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik snap dat dus ook niet. Dat de horeca een keer niet moet mauwen kan ik nog in komen, maar de winkels eerder sluiten (en niet helemaal sluiten) zorgt voor meer contacten en dus alleen maar meer kans op verspreiding.
De winkels zijn ook nog in het weekend open hé.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef leolinedance het volgende:
Wel irritant dat winkels dicht zijn 's avonds. Moet je tijdens je werk erheen en is het ook nog eens drukker. Lekker nuttige maatregel
Edit: lees ik het goed dat ze de openingstijden nog meer gaan beperken?![]()
Bejaard en thuiswerkend Nederland moeten natuurlijk niet te veel tegen gewerkt worden. De rest doet er niet toe.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:05 schreef SilverEyes het volgende:
Top maatregel. Feestdagen komen eraan, weet je wat? We beperken de openingstijden zodat het nog drukker wordt in de winkels
En waarom is iedereen hier dan zo'n voorstander van boosteren?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Dit soort geniale Dirk Kuijt maatregelen ('signaal afgeven') begrijp ik ook nooit zo goed.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:05 schreef SilverEyes het volgende:
Dat zei ik ook al. De wijsneuzen hier zeggen dat je dan maar in het weekend moet gaan. Nou in het weekend werk ik ook!quote:Op donderdag 25 november 2021 18:05 schreef SilverEyes het volgende:
Het aandeel gevaccineerden is wel aan het toenemen. Hopelijk dat tijdig boosteren deze trend kan keren.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:07 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
En waarom is iedereen hier dan zo'n voorstander van boosteren?
Met boosteren blijf je met dezelfde shit zitten.
Beter vaccineer je die ongevaccineerden.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aandeel ongevaccineerden is wel aan het toenemen. Hopelijk dat tijdig boosteren deze trend kan keren.
Bij de volgende uitbraak legt Hugo bij iedereen een paardekop in bed.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit soort geniale Dirk Kuijt maatregelen ('signaal afgeven') begrijp ik ook nooit zo goed.
Is toch niet heel verrassend met dit kabinet?quote:Op donderdag 25 november 2021 18:09 schreef Tijn het volgende:
Het aandeel ongevaccineerden is wel aan het toenemen.
Beter allebei.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Beter vaccineer je die ongevaccineerden.
Dat moet dan eerst nog door de EU commissie. Ik gok januari 2022 en dan zal de (ik denk) Epsilon de koers gaan bepalen. De dingen moeten ook de gelegenheid krijgen om tot volle wasdom te komen en zo beleidsmakers nieuwe kansen te geven.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:53 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Nou, een preventief vliegverbod zou wellicht wel slim zijn ja. Mocht het besmettelijker zijn en ook nog eens niet zoveel aantrekken van vaccinaties wordt het code zwart met dikgedrukte letters
Kunt beter even bij de arbo langs gaan als je zeven dagen per week van 08.00 tot 17.00 werkt zonder pauze.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. De wijsneuzen hier zeggen dat je dan maar in het weekend moet gaan. Nou in het weekend werk ik ook!
Misschien bouwt hij stadions of racecircuits in Qatar. Daar hebben ze geen Arbo.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunt beter even bij de arbo langs gaan als je zeven dagen per week van 08.00 tot 17.00 werkt zonder pauze.
Ook geen boodschappen nodig dan.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien bouwt hij stadions of racecircuits in Qatar. Daar hebben ze geen Arbo.
Generieke antistoffen reactie van het lichaam betekent voor het overgrote deel van de bevolking nog steeds goed ziek worden. Dat hoeft geen ramp te zijn en ik verwacht ook geen enorm stijgende mortaliteit bij de jongere mensen, maar dat kan voor gevaccineerde ouderen wel eens heel naar worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat moet dan eerst nog door de EU commissie. Ik gok januari 2022 en dan zal de (ik denk) Epsilon de koers gaan bepalen. De dingen moeten ook de gelegenheid krijgen om tot volle wasdom te komen en zo beleidsmakers nieuwe kansen te geven.
Over de variant zelf is weinig meer bekend dan dat het een gemuteerde versie is die, wiedes, het beter doet dan de anderen. Zo niet, dan zou die niet zo zijn onderkent. Ik gok zo maar dat deze variant het op onze celletjes beter doet. Gezien het fiks aantal afwijkende aminozuurtjes t.o.v de Wuhans versie die samen het SpikeEiwit maken, is de kans gerechtvaardigd dat de variant zich nog beter zal gaan onttrekken aan helende antilichamen.
Dat antistoffen, die mensen zelf maken, breed zullen blijven werken is aannemelijk. Die stofjes zijn niet zo zeer te danken aan de inhoud van vaccins maar omdat zij de afweer generiek zullen prikkelen om in wat verhoogde staat van paraatheid te komen. Er zijn berichten dat bv griepvaccins eenzelfde soort versterkende reactie veroorzaken en daarmee net als alle andere soortgelijke stimuli, generiek bijdragen aan Covid19 bestrijding.
*En nee, de afweer die ik bedoel heeft niets te maken met de specificiteit maar dat het lichaam in tijden van rondwarende ziekten, meer en versneld generieke NK afweercellen maakt die dan afwijkende cellen - zoals ook besmet door het virus - wat eerder in de kiem kan smoren.
Ja tot 17.00quote:Op donderdag 25 november 2021 18:15 schreef DonDruiper het volgende:
Stadions wel weer open toch? Volgende week?
Protip: Rond 8.30 gaan, is echt heerlijk rustig en je bent dan ook niet onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:06 schreef quirina het volgende:
Ja het is megadruk in de winkels. Ik was ook even in de middagpauze boodschappen doen want ja dat is het enige moment dat het kan.
Als je net voor 20:00 gaat ( wat soms net lukt) is er geen brood meer te krijgen.
En genoeg brood!quote:Op donderdag 25 november 2021 18:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Protip: Rond 8.30 gaan, is echt heerlijk rustig.
Ik denk het ookquote:Op donderdag 25 november 2021 18:15 schreef DonDruiper het volgende:
Stadions wel weer open toch? Volgende week?
Ben jij bekend met ons 'kabinet'?quote:Op donderdag 25 november 2021 18:19 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat het kabinet er toch wel iets harder in gaat dan winkel om 17h00 sluiten of niet? Ik ben tegen een lockdown en speel het liever uit, maar begrijp dat het voor met name het zorgpersoneel geen optie is, dus als we dan gaan lockdownen, doe het dan goed?
Ja er wordt veel gepolderd, maar er komt toch een keer dat zelfs deze politici de keus maken tussen:quote:Op donderdag 25 november 2021 18:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ben jij bekend met ons 'kabinet'?
Zou niks begrijpen van een dergelijke maatregel, net als nu met 20 uur. Wat het doet is dat in de tijd dat het open is de winkels dan juist drukker zijn in kortere tijd.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:19 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk dat het kabinet er toch wel iets harder in gaat dan winkel om 17h00 sluiten of niet? Ik ben tegen een lockdown en speel het liever uit, maar begrijp dat het voor met name het zorgpersoneel geen optie is, dus als we dan gaan lockdownen, doe het dan goed?
Mijn moeder van 80+ tennist nog gewoon hoor. En komt gewoon in de horeca en de bioscoop en het theater etc. (ook 's-avonds). Net als haar vriend van 83. Die in meerdere bands zit en daarmee ook optreedt in de horeca (ook in de avond). Ook zitten ze samen op seniorenvoetbal.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook. Maar ook de extreem ongelijke verdeling. Gevaccineerden en mensen onder de 50 hebben van Corona niet zo veel last. Maar juist wel weer veel van maatregelen.
Terwijl ouderen juist weer wat minder last hebben van maatregelen (je ziet ze niet in het nachtleven of bij de sportverenigingen). Maar wel weer van Corona. Dat gaat ook schuren.
Ze proberen ons om te brengen?!quote:Op donderdag 25 november 2021 18:07 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Zou toch niet zo kunnen zijn dat ze dit bewust doen mag ik hopen 😳
Misschien omdat nu de straten vrij verlaten zijn na 20h00, dat het doel is dat zelfde beeld van rust (buiten de rellen om ja) langer vast te houden. Misschien is er een OMT model dat reageert op deze parameter. Misschien is het puur de wens om in te grijpen zonder iets controversieels te doen. Misschien is het een compromis tav de economische implicaties van volledige sluiting. Misschien ligt volledige sluiten op de loer na de feestdagenverkoop periode. Misschien is dit de enige maatregel die direct toepasbaar is. Misschien is er voor ingrijpendere maatregelen nog onvoldoende politiek draagvlak. Misschien wordt thuisbezorgd ingezet om boosters uit te delen en staan we over 4 weken weer op festivals. Wie. Weet.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zou niks begrijpen van een dergelijke maatregel, net als nu met 20 uur. Wat het doet is dat in de tijd dat het open is de winkels dan juist drukker zijn in kortere tijd.
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/quote:Op donderdag 25 november 2021 17:49 schreef Vallon het volgende:
Percentage van het aantal gevaccinneerde mensen met corona dat de ziekenhuizen bevolkt, neemt toe.
[ afbeelding ] bron:rivm
September was dit nog 27%, nu dus 44%. Voor de IC is dat van 18% opgelopen tot 30%.
Ik ga benieuwd zijn naar gezochte verklaringen, welke virusvariant schuldig zou zijn en wat november gaat opleveren.
NB: ongevaccineerd wil verder niet zeggen dat zij dus geen antistoffen zouden hebben. Iemand kan de ziekte eerder hebben doorgemaakt en dan net als een (volledige) gevaccineerde, toch nog zo ziek worden om in het ziekenhuis te belanden. er kan verder ook een medische reden zijn waarom iemand niet gevaccineerd kon worden, die ze juist als verhoogde risico dan op/in het ziekenhuis doet belanden.
Zelf denk ik dat het zinniger is te stoppen om dit soort vaag beredeneerde cijfers te willen te gebruiken voor beleid die zo daarmee moet stimuleren tot vaccinatie. Ook omdat het mensen plat wegzet, opzadelt met ene veronderstelde eigen schuld en het ook niet helpt om te komen tot een betere aanpak.
Ieder mens heeft recht op een persoonlijke aanpak voor de eigen situatie.
Dat is wel heel ver gezocht. Onze hugo moet toch op de een of ander manier zn pfizer slijten aan iedereen denk ik dan eerderquote:
Dat zou wellicht het beste zijn, mits de maatregelnichten dat zouden beseffen.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:51 schreef Stoney3K het volgende:
Angst verkooptquote:Op donderdag 25 november 2021 18:31 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een gigantische angst weer zeg bij EenVandaag... Die nieuwe mutatie. Tering wat zijn we ver gezonken.
Want?quote:Op donderdag 25 november 2021 18:32 schreef highender het volgende:
[..]
Dat zou wellicht het beste zijn, mits de maatregelnichten dat zouden beseffen.
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/quote:Op donderdag 25 november 2021 18:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aandeel gevaccineerden is wel aan het toenemen. Hopelijk dat tijdig boosteren deze trend kan keren.
Haha ja dat is wel een flinke mitsquote:Op donderdag 25 november 2021 18:32 schreef highender het volgende:
[..]
behaalde resultaten zijn geen garan….. Oh wacht. Welke resultatenquote:Op donderdag 25 november 2021 18:32 schreef highender het volgende:
[..]
Ik ga maar eens helemaal zonder media leven denk ik. Althans, dat wil ik, maar dat gaat vast niet lukken. Het is echt om te kotsen.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:31 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een gigantische angst weer zeg bij EenVandaag... Die nieuwe mutatie. Tering wat zijn we ver gezonken.
Zonder twitter facebook en instagram door het leven gaan kan ik iedereen aanradenquote:Op donderdag 25 november 2021 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga maar eens helemaal zonder media leven denk ik. Althans, dat wil ik, maar dat gaat vast niet lukken. Het is echt om te kotsen.
Zou top zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft daar dus een coronalijer een chimpansee met aids aan lopen duwen.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Botswana is sowieso een van de landen met de hoogste aantallen HIV-besmettingen ter wereld. Dus je weet waar het vandaan komt.
Honderden mensen per dag dood, maar fijn dat het dan geen irritatie opwektquote:Op donderdag 25 november 2021 18:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou top zijn.
Dan hebben maatregelen dus geen zin en hoeft de politiek er ook niet over te bakkeleien en ook geen irritatie op te wekken bij de maatschappij.
Toch wel 100 gevallen van bekendquote:Op donderdag 25 november 2021 18:31 schreef Discombobulate het volgende:
Blijft iedereen zelf wel thuis.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Honderden mensen per dag dood, maar fijn dat het dan geen irritatie opwekt
quote:Op donderdag 25 november 2021 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft daar dus een coronalijer een chimpansee met aids aan lopen duwen.
Het punt blijft dat reguliere zorg daardoor ook aanzienlijk minder geleverd kan worden. Je ziet nu al uitstel van behandeling met al deze maatregelen.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijft iedereen zelf wel thuis.
Virus muteert normaliter naar een besmettelijkere maar minder effectieve variant.
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de mortaliteitscijfers, maar met 22 cases kun je daar nog niet zo bijzonder veel van zeggen.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Virus muteert normaliter naar een besmettelijkere maar minder effectieve variant.
Normaliter wel ja, met vaccinaties is een variant die wellicht minder of even dodelijk is als de reguliere, maar een stuk minder beïnvloed door vaccinaties, veel effectiever.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Men denkt nu nog steeds enig idee van controle te hebben, keer op keer gaat men naïef in de fout met veel nevenschade, bij een nieuwe - nog besmettelijkere (maar hopelijk minder dodelijke) variant kan men zich makkelijke overgeven aan de realiteit, gedwongen acceptatie zeg maar.quote:
Correct. Maar het is nogal pervers dat te hopen of om erom te juichen. Want dat gaat gekoppeld aan een hoop leed.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:42 schreef highender het volgende:
[..]
Men denkt nu nog steeds enig idee van controle te hebben, keer op keer gaat men naïef in de fout met veel nevenschade, bij een nieuwe - nog besmettelijkere (maar hopelijk minder dodelijke) variant kan men zich makkelijke overgeven aan de realiteit, gedwongen acceptatie zeg maar.
quote:Op donderdag 25 november 2021 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft daar dus een coronalijer een chimpansee met aids aan lopen duwen.
´Wellicht dat het beter is´ is iets anders dan hopen of juichen. Verder hoop ik, zoals geschreven, juist op een minder dodelijk variant, maar een dusdanig hoge besmettelijkheid dat men zich realiseert dat er geen beginnen aan is...quote:Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
Correct. Maar het is nogal pervers dat te hopen of om erom te juichen. Want dat gaat gekoppeld aan een hoop leed.
Mag je dan weglopen?quote:Op donderdag 25 november 2021 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Maatje van me die pakketbezorher is, komt bij een adres om iets af te halen. Klant komt hoestend naar de deur en zegt hou ff afstand ik heb corona.
Wilde een klein bol.com doosje retour sturen. Mijn hemel, dan ben je echt een ei.
ik woon in Limburg, hier valt niks te lachen, het staat gewoon in de hens.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:03 schreef PzKpfw het volgende:
Je moet gewoon even een stapje terug doen en lekker lachen om de hele situatie.
QR wordt ingevoerd ondanks dat 98% van de volwassenen gevaccineerd is en ze eigenlijk niemand kunnen vinden die nog in aanmerking komt voor 1-2 prikken.quote:
Is er volgende week ook weer Kamerdebat over? Kan D66 weer een halfuurtje eraf lullen voor de buhne.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:28 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nge-voorstanders-van
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar blijkbaar heeft de opbouw van groepsimmuniteit niet echt iets te maken met het muteren van het virus en vooral met het getraind raken van je immuunsysteem tegen het virus door er maar vaak genoeg mee in contact te komen.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo, dus het teflon van Rutte begint wat krassen te vertonen ...quote:Op donderdag 25 november 2021 19:28 schreef tesssssssss het volgende:
Sportscholen om 1700 dicht? Godsamme, mijn geldquote:Op donderdag 25 november 2021 19:28 schreef tesssssssss het volgende:
Meh, ik had op duidelijker berichten gehoopt.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:28 schreef tesssssssss het volgende:
Ik moet nog maar zien wat er morgen besloten wordt. Ik gok zomaar strenger dan het OMT adviesquote:Op donderdag 25 november 2021 19:32 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo, dus het teflon van Rutte begint wat krassen te vertonen ...
Ik hoop vooral op een plan. Maar dat zal er wel weer niet in zitten.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien wat er morgen besloten wordt. Ik gok zomaar strenger dan het OMT advies
Winkels en kappers al om 16:00 dicht?quote:Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien wat er morgen besloten wordt. Ik gok zomaar strenger dan het OMT advies
Zaterdagmiddag nog even de grens over vanwege de verjaardag van m'n beste maat in midden-Limburg. Morituri te salutant.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik woon in Limburg, hier valt niks te lachen, het staat gewoon in de hens.
Mensen hebben dan wel hun feestje al gehad, veel gezelligheid. Dan is zo'n weekjes mentaal wel wat beter te behappen. Plus nu dat al bekend is kan je er op tijd op voorbereiden ipv koud op je dak.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:37 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Korte heftige lockdown schoolsluiting en werkverbod ná de feestdagen, dat is wel innovatief.
IK zit op een hele volle vlucht zo te zien, wachten om te boarden op Schiphol. Denk dat de uittocht begonnen isquote:Op donderdag 25 november 2021 19:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zaterdagmiddag nog even de grens over vanwege de verjaardag van m'n beste maat in midden-Limburg. Morituri te salutant.
Ik zou moeten lachen als het niet zo triest zou zijnquote:Op donderdag 25 november 2021 19:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Winkels en kappers al om 16:00 dicht?![]()
![]()
Het is afwachten helaas.
Helemaal geen slecht plan. Eigenlijkquote:Op donderdag 25 november 2021 19:37 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Korte heftige lockdown schoolsluiting en werkverbod ná de feestdagen, dat is wel innovatief.
FTFYquote:Op donderdag 25 november 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:
Rutte is de minister-president van dit land en ook in ons stelsel de machtigste man. Het wordt tijd dat hij zijn politiek kapitaal gaat inzetten om de zware maatregelen erdoorheen te drukken. Het is duidelijk dat al die laffe vakministers niet verder kijken dan hun eigen ministerie lang is. Zo'n Slob heeft schijt aan de zorg omdat hij er niet verantwoordelijk voor is.
Gebrek aan daadkracht, leiderschap en visie.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:37 schreef Confetti het volgende:
Rutte is de minister-president van dit land en ook in ons stelsel de machtigste man. Het wordt tijd dat hij zijn politiek kapitaal gaat inzetten om de zware maatregelen erdoorheen te drukken. Het is duidelijk dat al die laffe vakministers niet verder kijken dan hun eigen ministerie lang is. Zo'n Slob heeft schijt aan de zorg omdat hij er niet verantwoordelijk voor is.
Genoeg te lachen, het zijn vooral statistieken, op straat merk je er weinig van.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik woon in Limburg, hier valt niks te lachen, het staat gewoon in de hens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |