abonnement Unibet Coolblue
pi_202354132
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ty-rap schrijf je dat volgens mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ff gezocht maar het is tie wraps. Dat andere is een merk. Goed we maken er gewoon kabelbinders van. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:13:57 #102
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202354413
Frankrijk doet het wel beter, boosterprik gelijk beschikbaar stellen voor iedereen _O_

@Sangha sterkte man de komende tijd *;
pi_202354582
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:13 schreef Tinos85 het volgende:
Frankrijk doet het wel beter, boosterprik gelijk beschikbaar stellen voor iedereen _O_
Beetje weinig nut, moet 6 maanden zitten tussen prik 2 en 3. Iedereen van zo ongeveer 50 plus voldoet hier nog niet aan die voorwaarde. Verwachting hier is dat 70+ snel gaat beginnen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:23:52 #104
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202354763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Beetje weinig nut, moet 6 maanden zitten tussen prik 2 en 3. Iedereen van zo ongeveer 50 plus voldoet hier nog niet aan die voorwaarde. Verwachting hier is dat 70+ snel gaat beginnen.
Toch zou het wel fijn zijn als ze dat hier ook open zetten. Ik heb mijn enige prik gehad begin mei. 1 prik want ook besmet geweest. Een hoop anderen die ook al eerder aan de beurt waren, die kunnen dan ook gelijk terecht.
pi_202355055
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:23 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Toch zou het wel fijn zijn als ze dat hier ook open zetten. Ik heb mijn enige prik gehad begin mei. 1 prik want ook besmet geweest. Een hoop anderen die ook al eerder aan de beurt waren, die kunnen dan ook gelijk terecht.
Snap het sentiment, tenzij je onderliggende problemen hebt denk ik dat we de prikken beter bij 60+ kunnen doen. En als dat klaar is alles open. Het meeste nut hebben de boosters bij oudere en zieke mensen. En met dit tempo hebben we het dan denk ik over uiterlijk januari dat we open kunnen. Dat lijkt mij nog wel te overleven toch?
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:35:39 #106
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_202355139
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:49 schreef Sangha het volgende:
Even een melding van soort van privé aard, maar wilde het toch zeggen omdat ik hier al 5 jaar dagelijks kom. Het gaat niet zo goed, vooral psychisch en word vanaf maandag opgenomen om depressieve, angst en psychotische klachten tegen te gaan, een stabilisatieprogramma om weer in balans te komen.

Tevens om fysiek weer op te krabbelen. het gaat gewoon niet meer op meerdere vlakken. Ik heb daar wel wifi, dus misschien haak ik nog wel even aan, maar soms lees ik wel eens negetief nieuws hier dat mij kan triggeren en dan wordt het lastig. Ben wel een maandje weg schatten ze in.

Voor iedereen, hou je haaks en blijf gezond, hou het positief, dan doe ik het ook. Dank voor jullie positiviteit, maar ook humor en gezelligheid, het is hier het enige nieuws dat ik nog volgde. Jullie hebben denk ik geen idee hoe dit topic mij heeft geholpen alles binnen proporties te houden in mijn hoofd. Maar ook nog gezelligheid en lol te ervaren. Thuis heb ik dat niet zo.

Dat het nu niet meer gaat ligt aan de huidige stand van zaken en niet aan hier natuurlijk. Thanx! :W
Hey balen man . je komt altijd zo positief over dat je het niet zo zou zeggen dat je zo zwwar zit momenteel, maar begrijp het ook wel dat je dat niet kan zien eaan reacties via een forum. Wat goed dat je het even zegt hier, dan weten we dat ook als je opeens lang weg bent. Ik comment hier niet zo vaak . Maar ik lees altijd mee en ken je vooral positieve bijdrages waarvoor dank . Hou je oke en blijf jezelf, het beste en wees weer welkom . ^O^ (om maar even af te sluiten met de smiley die jij heeel vaak gebruikt! ^O^ )
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:36:18 #107
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202355157
Eens hoor. Maar ik zou inderdaad zeggen gooi het open voor iedereen van 60+ en risicogroepen ipv op geboortejaar. Genoeg vaccins beschikbaar.
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:37:13 #108
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_202355191
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:40 schreef Sangha het volgende:

[..]
Wat blacky friday betreft, net vpn gescoord, mijn huidige abbo verlengd tot en met 2025 voor 59 euro ipv 369, dat scheelt een hoop. ;) En een e-bike met 1100 euro kroting vorig jaar ofzo.
Dat doe je goed ouwe boeddhist van me! Ik moet ook maar eens aan de VPN . Niet voor het downloaden hoor... O-)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_202355294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Snap het sentiment, tenzij je onderliggende problemen hebt denk ik dat we de prikken beter bij 60+ kunnen doen. En als dat klaar is alles open. Het meeste nut hebben de boosters bij oudere en zieke mensen. En met dit tempo hebben we het dan denk ik over uiterlijk januari dat we open kunnen. Dat lijkt mij nog wel te overleven toch?
Niet negatief bedoeld, maar ik hou nog een slag om de arm. De vaccins hadden al moeten voldoen dus ik voel momenteel weinig vertrouwen voor de boosters. Bovendien heeft nog geen enkele cliënt al een afspraak kunnen/mogen maken dus nog lang niet overal zijn ze al daadwerkelijk gestart met boosters.
pi_202356022
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:49 schreef Sangha het volgende:
Even een melding van soort van privé aard, maar wilde het toch zeggen omdat ik hier al 1,5 jaar dagelijks kom. Het gaat niet zo goed, vooral psychisch en word vanaf maandag opgenomen om depressieve, angst en psychotische klachten tegen te gaan, een stabilisatieprogramma om weer in balans te komen.

Tevens om fysiek weer op te krabbelen. Het gaat gewoon niet meer op meerdere vlakken. Ik heb daar wel wifi, dus misschien haak ik nog wel even aan, maar soms lees ik wel eens negatief nieuws hier dat mij kan triggeren en dan wordt het lastig. Ben wel een maandje weg schatten ze in.

Voor iedereen, hou je haaks en blijf gezond, hou het positief, dan doe ik het ook. Dank voor jullie positiviteit, maar ook humor en gezelligheid, het is hier het enige nieuws dat ik nog volgde. Jullie hebben denk ik geen idee hoe dit topic mij heeft geholpen alles binnen proporties te houden in mijn hoofd. Maar ook nog gezelligheid en lol te ervaren. Thuis heb ik dat niet zo.

Dat het nu niet meer gaat ligt aan de huidige stand van zaken en niet aan hier natuurlijk. Thanx! :W
Sterkte met je mentale herstel!
pi_202356468
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:36 schreef Tinos85 het volgende:
Eens hoor. Maar ik zou inderdaad zeggen gooi het open voor iedereen van 60+ en risicogroepen ipv op geboortejaar. Genoeg vaccins beschikbaar.
Krijg je weer voordringers, maar zo is er altijd wel iets te bedenken. Ik ben blij dat we eindelijk begonnen zijn en het leger opschakelen. Het zal allemaal een stuk sneller en soepeler lopen nu omdat we voldoende voorraad hebben, gelukkig.
pi_202356500
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Niet negatief bedoeld, maar ik hou nog een slag om de arm. De vaccins hadden al moeten voldoen dus ik voel momenteel weinig vertrouwen voor de boosters. Bovendien heeft nog geen enkele cliënt al een afspraak kunnen/mogen maken dus nog lang niet overal zijn ze al daadwerkelijk gestart met boosters.
Het is vrij normaal voor vaccins dat ze kracht verliezen, zeker als er nieuwe varianten zoals Delta opduiken. DKTP en BMR krijg je ook meermaals, en reisvaccinaties zijn ook maar beperkt geldig. Dus past wat mij betreft wel in de lijn der verwachting. Je ziet in België en Israël overigens al wel goede resultaten.

Balen dat je cliënten nog moeten wachten, zijn ze van na 1939?
pi_202356580
Wat ook wel lekker is, de GGD heeft nu het meeste personeel op de testen zitten. Als het aantal positieven zakt dankzij de maatregelen en de boosters dan komt er elke week meer personeel beschikbaar om van testen naar vaccineren te schuiven. En dat versnelt het zetten van de boosters.

Een soort exponentiële groei, maar dan wel 1 die we graag zien *O*
pi_202356606
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is vrij normaal voor vaccins dat ze kracht verliezen, zeker als er nieuwe varianten zoals Delta opduiken. DKTP en BMR krijg je ook meermaals, en reisvaccinaties zijn ook maar beperkt geldig. Dus past wat mij betreft wel in de lijn der verwachting. Je ziet in België en Israël overigens al wel goede resultaten.

Balen dat je cliënten nog moeten wachten, zijn ze van na 1939?
Dktp en bmr vallen wel echt in een andere categorie hoor......heb gewoon echt weinig vertrouwen in boosters, sorry. Net als alle andere virussen kan dit covidvirus dus opleven en afzwakken. Belangrijkste is dat we er voor gaan zorgen dat ziekenhuizen de oplevingen kunnen gaan opvangen. Krampachtig proberen om besmettingen te voorkomen werkt gewoon echt niet......*mijn bescheiden mening*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2021 20:36:05 ]
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:41:08 #115
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202356718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Beetje weinig nut, moet 6 maanden zitten tussen prik 2 en 3. Iedereen van zo ongeveer 50 plus voldoet hier nog niet aan die voorwaarde. Verwachting hier is dat 70+ snel gaat beginnen.
50+ zit volgens mij nu aardig snel aan ongeveer het half jaar toch? Ik ben zelf 36 en 16 juli m'n 2e prik gehad. M'n vriendin inmiddels 2 weken geleden haar 3e prik gehad, die had ook haar 2e prik begin juli gehad.
Maar goed, zodra de booster beschikbaar wordt zal ik m ook gewoon nemen. Al is het niet voor mezelf, dan wel voor m'n omgeving.
Vriendin heeft haar 3e prik overigens vanwege verzwakt immuunsysteem vanwege borstkanker met het hele pretpakket, immuuntherapie, chemotherapie en bestraling. Zij zal overigens naar haar 3e prik ook nog gewoon de booster krijgen.
Wakadoodle!
  vrijdag 26 november 2021 @ 20:58:32 #116
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202357079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:06 schreef Sangha het volgende:

[..]
Nee, ff gezocht maar het is tie wraps. Dat andere is een merk. Goed we maken er gewoon kabelbinders van. ;)
Ik heb daarentegen een voorkeur voor Thai wraps. :9
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:01:29 #117
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202357131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:02 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]

Langzaam wordt het lichtje sterker *O*
Ja, ben alleen benieuwd waar dat percentage vandaan komt. Op Coronadashboard.nl vind ik altijd alleen een soort driedaags gemiddelde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 26-11-2021 21:18:44 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 21:10:49 #118
236264 crew  capricia
pi_202357305
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:49 schreef Sangha het volgende:
Even een melding van soort van privé aard, maar wilde het toch zeggen omdat ik hier al 1,5 jaar dagelijks kom. Het gaat niet zo goed, vooral psychisch en word vanaf maandag opgenomen om depressieve, angst en psychotische klachten tegen te gaan, een stabilisatieprogramma om weer in balans te komen.

Tevens om fysiek weer op te krabbelen. Het gaat gewoon niet meer op meerdere vlakken. Ik heb daar wel wifi, dus misschien haak ik nog wel even aan, maar soms lees ik wel eens negatief nieuws hier dat mij kan triggeren en dan wordt het lastig. Ben wel een maandje weg schatten ze in.

Voor iedereen, hou je haaks en blijf gezond, hou het positief, dan doe ik het ook. Dank voor jullie positiviteit, maar ook humor en gezelligheid, het is hier het enige nieuws dat ik nog volgde. Jullie hebben denk ik geen idee hoe dit topic mij heeft geholpen alles binnen proporties te houden in mijn hoofd. Maar ook nog gezelligheid en lol te ervaren. Thuis heb ik dat niet zo.

Dat het nu niet meer gaat ligt aan de huidige stand van zaken en niet aan hier natuurlijk. Thanx! :W
Heel veel sterkte. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig. Er is geen betere tijd om aan jezelf te werken dan nu, want alles is toch dicht. O+
Definitely not CIA
pi_202357640
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel sterkte. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig. Er is geen betere tijd om aan jezelf te werken dan nu, want alles is toch dicht. O+
Dank je, ook aan @simonblue en @alpeko en alle anderen voor de fijne berichten, dm's & likes, geeft een fijn gevoel! :)

Het is zeker een goede periode wat dat betreft, alles is dicht en waar ik heen ga is het veilig ende safe. Komt goed. Enig nadeel is, is dat ik daar waarschijnlijk ook ben met Kerstmis en dat zal even gek zijn, maar goed, het is voor een goed doel.

Leuk gevonden @Federer-fan, die Thai wrap! Ook mijn favoriet.

Ik ga nu uitloggen, laters allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sangha op 27-11-2021 12:33:20 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 26 november 2021 @ 21:30:52 #120
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202357665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:29 schreef Sangha het volgende:

[..]

Leuk gevonden @:Federer-fan, die Thai wrap! Ook mijn favoriet.
Gracias (bedankt).
quote:
Ik ga nu uitloggen, laters allemaal.
Het ga je goed. We denken aan je.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202357699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:29 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dank je, ook aan @:simonblue en @:Alpeko voor de fijne berichten!

Het is zeker een goede periode wat dat betreft, alles is dicht en waar ik heen ga is het veilig ende safe. Komt goed. Enig nadeel is, is dat ik daar waarschijnlijk ook ben met Kerstmis en dat zal even gek zijn, maar goed, het is voor een goed doel.

Leuk gevonden @:Federer-fan, die Thai wrap! Ook mijn favoriet.

Ik ga nu uitloggen, laters allemaal.
Sterkte!!
pi_202361120
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:36 schreef Tinos85 het volgende:
Eens hoor. Maar ik zou inderdaad zeggen gooi het open voor iedereen van 60+ en risicogroepen ipv op geboortejaar. Genoeg vaccins beschikbaar.
Dat vast wel maar ze moeten ze ook wegprikken en het blijft het makkelijkst om eerst de mensen te doen met de meeste kans op complicaties. Anders zitten er veel 60- minners nu al met de gedachte dan heb ik hem maar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202361668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 21:29 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dank je, ook aan @:simonblue en @:Alpeko voor de fijne berichten!

Het is zeker een goede periode wat dat betreft, alles is dicht en waar ik heen ga is het veilig ende safe. Komt goed. Enig nadeel is, is dat ik daar waarschijnlijk ook ben met Kerstmis en dat zal even gek zijn, maar goed, het is voor een goed doel.

Leuk gevonden @:Federer-fan, die Thai wrap! Ook mijn favoriet.

Ik ga nu uitloggen, laters allemaal.
O+ Het zal voor menigeen weer een ongebruikelijke kerst worden. We denken aan je.
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:05:29 #124
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_202362088
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:49 schreef Sangha het volgende:
Even een melding ...
Ik kom even uit lurkstand om je veel succes te wensen! Hopelijk ben je snel weer van de partij, zonder jouw is dit topic niet compleet natuurlijk! ^O^
... ♥ ik mis je ♥
pi_202362974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Beetje weinig nut, moet 6 maanden zitten tussen prik 2 en 3. Iedereen van zo ongeveer 50 plus voldoet hier nog niet aan die voorwaarde. Verwachting hier is dat 70+ snel gaat beginnen.
In het ziekenhuis hielden ze aan dat je minimaal 3 maanden geleden je 2e prik of laatste besmetting gehad moest hebben om de booster te krijgen. Er is een grote vaccinatieronde geweest met de 2e prik in Juni voor het ziekenhuis, wat nu ongeveer 5,5 maand geleden was en ze rade iedereen aan de booster al te pakken ondanks dat het nog geen 6 maanden was.
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:05:14 #126
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202364240
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een – minieme - daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 26 (relatieve stijging 1,0%). Het zijn daarmee 2.624 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 2.600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 27 november: 555 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%);
- vrijdag 26 november: 528 (absolute daling 2; relatieve daling 0,4%);
- donderdag 25 november: 530 (absolute stijging 25; relatieve stijging 5,0%);
- woensdag 24 november: 505 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,5%);
- dinsdag 23 november: 488 (absolute stijging 18; relatieve stijging 3,8%);
- maandag 22 november: 470 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- zondag 21 november: 466 (absolute stijging 34; relatieve stijging 7,9%);
- zaterdag 20 november: 432 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 27 november: 2.069 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 november: 2.070 (absolute stijging 55; relatieve stijging 2,7%);
- donderdag 25 november: 2.015 (absolute daling 15; relatieve daling 0,7%);
- woensdag 24 november: 2.030 (absolute daling 22; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 23 november: 2.052 (absolute stijging 92; relatieve stijging 4,7%);
- maandag 22 november: 1.960 (absolute stijging 110; relatieve stijging 5,9%);
- zondag 21 november: 1.850 (absolute stijging 65; relatieve stijging 3,6%);
- zaterdag 20 november: 1.785 (absolute stijging 66; relatieve stijging 3,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:09:51 #127
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202364338
Die cijfers zien er best lekker uit, natuurlijk de IC nog niet (en minder uitstroom ivm weekend én na ijlen) maar de verpleeg wel. Niets mis mee voor de zaterdag.

De publicatietijd van cijfers is 1 van de mysteries van Nederland geloof ik _O-
pi_202364368
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:11 schreef GereDathan het volgende:
Die cijfers zien er best lekker uit, natuurlijk de IC nog niet (en minder uitstroom ivm weekend én na ijlen) maar de verpleeg wel. Niets mis mee voor de zaterdag.

De publicatietijd van cijfers is 1 van de mysteries van Nederland geloof ik _O-
Dan kunnen ze nu er nog cijfers uitlaten en dan morgen (oh oeps correctie!) weer toevoegen..... :')
pi_202364409
Allereerst wil ik @Sangha eventjes vanuit hier sterkte wensen.

Met al het treurige nieuws rondom Corona, ''avondlockdown'' en ''code zwart'' in zicht, ziet Cijfertjesman lichtpuntjes in de aankomende weekcijfers. Puntjes die hoop en vertrouwen geven voor de aankomende periode.

Nederland heeft recht op een eerlijk verhaal over de ziekenhuiscijfers. @Federer-fan , wanneer schikt het jou? En nu niet weer de persconferentie willen beginnen met een grapje. Irma wist totaal niet was te las _O-
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:37:06 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202364569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:17 schreef Oliver23 het volgende:
Allereerst wil ik @:sangha eventjes vanuit hier sterkte wensen.

Met al het treurige nieuws rondom Corona, ''avondlockdown'' en ''code zwart'' in zicht, ziet Cijfertjesman lichtpuntjes in de aankomende weekcijfers. Puntjes die hoop en vertrouwen geven voor de aankomende periode.
_O_
quote:
Nederland heeft recht op een eerlijk verhaal over de ziekenhuiscijfers. @:Federer-fan , wanneer schikt het jou?
Vind je het goed om het over het weekend heen te tillen?
quote:
En nu niet weer de persconferentie willen beginnen met een grapje. Irma wist totaal niet was te las _O-
Nee, was stom van me. |:( Kan ik kort over zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 27 november 2021 @ 14:55:00 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202365458
Net lees ik (in een Telegraaf-artikel dat achter een betaalmuur zit) dat de omikronvariant kennelijk zes keer besmettelijker is dan de deltavariant. Dat in combinatie met het feit dat hij kennelijk goed tegen de warmte kan, zou kunnen betekenen dat we ook gewoon in de lente en de zomer vast zitten aan maatregelen. Ik hou me ervoor aanbevolen als iemand hier iets positiefs van kan maken. -O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202365520
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik (in een Telegraaf-artikel dat achter een betaalmuur zit) dat de omikronvariant kennelijk zes keer besmettelijker is dan de deltavariant. Dat in combinatie met het feit dat hij kennelijk goed tegen de warmte kan, zou kunnen betekenen dat we ook gewoon in de lente en de zomer vast zitten aan maatregelen. Ik hou me ervoor aanbevolen als iemand hier iets positiefs van kan maken. -O-
Is nog heel weinig over bekend. Vergeet ook niet dat Z-Afrika een hele lage vaccinatiegraad heeft, dus grijpt hij daar makkelijker om zich heen.

Vorig jaar werd er ook moord en brand geschreeuwd om de Britse, Californische, Braziliaanse, ook weer een Zuid-Afrikaanse variant, maar die bleken uiteindelijk behoorlijk mee te vallen.

Voor wie het complete artikel uit de Telegraaf wilt lezen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202365603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik (in een Telegraaf-artikel dat achter een betaalmuur zit) dat de omikronvariant kennelijk zes keer besmettelijker is dan de deltavariant. Dat in combinatie met het feit dat hij kennelijk goed tegen de warmte kan, zou kunnen betekenen dat we ook gewoon in de lente en de zomer vast zitten aan maatregelen. Ik hou me ervoor aanbevolen als iemand hier iets positiefs van kan maken. -O-
Het lijkt me dat dat gewoon nog helemaal niet duidelijk is.
Schijnbaar waren 61 van de 600 teruggekeerden uit ZA gister positief. 10% dus.

In ZA lopen de cijfers wel hard op, maar zijn erg laag. Overigens heeft ZA best een goed systeem voor het monitoren van virussen, die hebben veel ervaring daarmee ivm HIV en TB. Maar afgeopen week waren er ~2500 cases per dag. Het aantal sterfgevallen tov besmettingen is wel relatief hoog (afgelopen week ~40 per dag gemiddeld, maar wordt niet elke dag gerapporteerd).
Hoe kan het dan dat 10% teruggekeerde mensen positief test? Mogelijk is deze variant veel milder? En daardoor zijn mensen in ZA niet ziek, en laten zich niet testen. Als dat zo zou zijn, zou het heel mooi zijn. Want door zo'n milde variant kun je waarschijnlijk ook weerstand opbouwen tegen zorgelijkere varianten.
pi_202365612
Mijn test gister was negatief *O*
  zaterdag 27 november 2021 @ 15:21:54 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202365703
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 15:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mijn test gister was negatief *O*
Netjes. Met dit soort negativiteit ben je hier altijd welkom. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202365884
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 24 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624


totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711


totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354


totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296


totaal: 36.791

Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%

dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694


totaal: 49.887

Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%

dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804


totaal: 73.065

Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 38,8%

dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.097


totaal: 101.390

Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%

dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002



totaal: 150.984

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 4,5%

dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag:
maandag:


totaal: 157.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zaterdag 27 november 2021 @ 15:55:46 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202366049
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 22,1 naar 21,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202366277
Weekgroei keldert met meer dan 40% en percentage positief daalt ook. Ziet er goed uit heren @Oliver23 @Federer-fan
  zaterdag 27 november 2021 @ 16:12:47 #140
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202366280
Wat hinderlijk dat ze steeds van alles veranderen op Coronadashboard.nl. Nu vermelden ze bij de besmettingen op landelijk niveau in grote cijfers het zevendaags gemiddelde. Het getal van de dag zelf staat er in kleine cijfers onder.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 27 november 2021 @ 16:14:53 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202366318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 16:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weekgroei keldert met meer dan 40% en percentage positief daalt ook. Ziet er goed uit heren @:Oliver23 @:Federer-fan
Ja, zeker. Maar als het aantal positieve tests morgen een recordaantal is en het de zeven dagen erna steeds één hoger is dan de vorige dag, dan maken ze er in de krant en op het nieuws acht dagen op rij van: "Hoogste aantal besmettingen ooit!" Dat klopt ook, maar het is reëler om te zeggen "We plateauen op een absurd hoog niveau." Zo noemde Hugo de Jonge het gister.

Beetje offtopic, maar dit is Max Verstappen in 2009:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voel oud al?

[ Bericht 31% gewijzigd door Federer-fan op 27-11-2021 16:53:28 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 27 november 2021 @ 17:09:03 #142
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202366896
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik (in een Telegraaf-artikel dat achter een betaalmuur zit) dat de omikronvariant kennelijk zes keer besmettelijker is dan de deltavariant. Dat in combinatie met het feit dat hij kennelijk goed tegen de warmte kan, zou kunnen betekenen dat we ook gewoon in de lente en de zomer vast zitten aan maatregelen. Ik hou me ervoor aanbevolen als iemand hier iets positiefs van kan maken. -O-
Ik vind Telegraaf wel een sensatiekrant.
Besmettelijker is niet best. Wel las ik dat nog niemand in het ziekenhuis is beland. Laten we hopen dat dit dé mutatie is die het virus veranderd in een verkoudheidje. IJdele hoop maar dit is het positiviteitstopic.
  zaterdag 27 november 2021 @ 17:10:59 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202366913
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Ik vind Telegraaf wel een sensatiekrant.
Het staat in meerdere nieuwsbronnen.
quote:
Besmettelijker is niet best. Wel las ik dat nog niemand in het ziekenhuis is beland. Laten we hopen dat dit dé mutatie is die het virus veranderd in een verkoudheidje. IJdele hoop maar dit is het positiviteitstopic.
Inderdaad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202367261
Groei is er echt uit, we zitten op de top/plateau denk ik. Vanaf maandag of dinsdag zou het wel eens over kunnen gaan naar krimp *O*
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:00:11 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202367365
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik (in een Telegraaf-artikel dat achter een betaalmuur zit) dat de omikronvariant kennelijk zes keer besmettelijker is dan de deltavariant. Dat in combinatie met het feit dat hij kennelijk goed tegen de warmte kan, zou kunnen betekenen dat we ook gewoon in de lente en de zomer vast zitten aan maatregelen. Ik hou me ervoor aanbevolen als iemand hier iets positiefs van kan maken. -O-
Tegen die tijd rollen nieuwe vaccins al volop van de band.
  zaterdag 27 november 2021 @ 18:33:42 #146
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202367651
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:49 schreef GereDathan het volgende:
Groei is er echt uit, we zitten op de top/plateau denk ik. Vanaf maandag of dinsdag zou het wel eens over kunnen gaan naar krimp *O*
Er zijn bepaalde situaties waarin ik krimp niet positief vind, maar dit is er niet een van. :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202368367
Hmmm, hier in de UK moeten we weer mondkapjes op in winkels en het OV, omdat er 2 omikron-cases zijn gevonden. Verreweg de meesten deden dat nog, dus heel veel verschil zal het niet maken, maar het geeft wel aan dat het erg serieus wordt genomen.
Andrew Pollard, een van de leiders bij het ontwikkelen van het Oxford vaccin, denkt overigens niet dat omikron voor een veel lagere effectiviteit van de vaccins zal zorgen. Het heeft veel mutaties op de spike, maar het zijn bijna allemaal mutaties die eerder al bij andere varianten zijn aangetroffen en toen niet tot veel lagere effectiviteit leidden.

Wel wat collega's die hier (Zimbabwanen) en daar (Zimbabwe, Zambia) vastzitten. Kunnen mogellijk wel terugkomen, maar dan moeten ze in een quarantaine-hotel en dat kost nu ongeveer £2200 pp.
pi_202368419
Er is iets opmerkelijks in de UK. Normaliter heb je ongeveer 7-8 dagen na een piek in besmettingen een piek in opnames. Dat was in januari het geval, in juli en in september. Maar sinds september is er een piek geweest rond 18 okotober, en een dal rond 7 november, maar sinds eind oktober daalt het aantal opnames. Niet hard, maar wel gestaag, het 7-daagse gemiddelde is gedaald van rond de 1.000 naar rond de 775. Mogelijk omdat men flink aan het boosteren is.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 27 november 2021 @ 19:54:19 #149
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202368546
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er is iets opmerkelijks in de UK. Normaliter heb je ongeveer 7-8 dagen na een piek in besmettingen een piek in opnames. Dat was in januari het geval, in juli en in september. Maar sinds september is er een piek geweest rond 18 okotober, en een dal rond 7 november, maar sinds eind oktober daalt het aantal opnames. Niet hard, maar wel gestaag, het 7-daagse gemiddelde is gedaald van rond de 1.000 naar rond de 775. Mogelijk omdat men flink aan het boosteren is.
Top. Keep up the good work. UK doet het toch best goed dit jaar ondanks alles.
pi_202368568
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 19:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er is iets opmerkelijks in de UK. Normaliter heb je ongeveer 7-8 dagen na een piek in besmettingen een piek in opnames. Dat was in januari het geval, in juli en in september. Maar sinds september is er een piek geweest rond 18 okotober, en een dal rond 7 november, maar sinds eind oktober daalt het aantal opnames. Niet hard, maar wel gestaag, het 7-daagse gemiddelde is gedaald van rond de 1.000 naar rond de 775. Mogelijk omdat men flink aan het boosteren is.
Overall vind ik toch dat ze het goed doen in de UK.En oh ja, mooi dat je test negatief was.
Inmiddels zijn er in mijn familie ook positieven. De ouders van een van de positieven zijn van de week (voordat het bekend werd) op bezoek geweest bij mijn ouders. En zelf ben ik gisteren meer dan een kwartier in 1 ruimte met mijn ouders geweest (wel met mondkapjes op). Hopelijk blijft het dus bij die twee positieven. :X

Sangha, sterkte! Blijf positief!

Het lijkt inderdaad dat we nu op een plateau zitten. Het is te hopen dat de daling snel inzet.

In het weekend ben ik hier wat minder actief dan door de week, maar tot slot even een NOS Op 3 filmpje:

Prima uitgelegd, en toch een hoopvol einde.

Opvallend zinnetje, zo rond 6,5 minuut: "Bij endemische corona is na verloop van tijd iedereen wel eens besmet geweest." Het is natuurlijk een duivelse gedachte (en natuurlijk moeten we het niet zo doen omdat de ziekenhuizen het dan niet aankunnen, want ook kerngezonde mensen kunnen met corona in het ziekenhuis terecht komen), maar eigenlijk moeten alle kerngezonde 40'ers en jonger gewoon een keertje besmet raken en uitzieken, dan zijn we al voor een groot deel immuun. Op voorwaarde dat we mensen met een slecht immuun systeem, mensen met overgewicht en ouderen beschermen. Dan gaan we sneller van pandemie naar endemie. Maar goed, ooit krijgen we de controle erover. Vraag is natuurlijk: wanneer is ooit...

Fijn weekend allen, en blijf positief! Het is moeilijk, zelf had ik het gister ook helemaal gehad (persco, nieuwe variant, etc.) maar goed, mits je je aan de basisregels houdt heb je er verder toch geen invloed op. De hele wereld, verdeelder dan ooit, zit in hetzelfde schuitje.

[ Bericht 1% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 27-11-2021 21:00:34 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')