7% op 23.000 is sowieso best fors natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2021 16:47 schreef GereDathan het volgende:
Vorige week maandag 23.002, deze maandag 21.443. Dat is gewoon 7% minder lieve mensen. Even voor het besef omdat het qua absolute aantallen helemaal nog geen grote daling lijkt te zijn. 7% daling is echt wel fors in een week waarbij de eerste maatregelen net kunnen gaan werken.
In verhouding zak je van 8000quote:Op maandag 29 november 2021 17:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
7% op 23.000 is sowieso best fors natuurlijk.
Met dierbaren kan natuurlijk altijd. Maar ik denk zelfs dat het wel mogelijk is om een weekje de maatregelen van 2 weken terug te hanteren qua horeca. Die set regels is volgens mij verantwoordelijk voor de afvlakking / daling van nu. Dat kun je best een weekje doen.quote:Op maandag 29 november 2021 16:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoop doet leven
Maar ik denk ook dat het te optimistisch is, ik ga zelf vooralsnog uit van 1 maart pas weer versoepelingen en ik hoop dat we niet verder hoeven te gaan qua maatregelen. Een hoop zal afhangen van hoe goed de huidige set gaat werken en of boosters een uitweg zijn. Maar ook de onduidelijkheid rondom Omicron is een dingetje. Hoewel ik niet verwacht dat het spannend wordt kan ik daar zomaar naast zitten en kan dat de situatie totaal veranderen.
Met Kerst is het denk ik het meest realistisch dat je dit samen met dierbaren kunt vieren.
Vervelend. Ik hoop dat alles heel erg meevalt. Maar die zelftests hebben best wel een foutmarge, dus ik hoop dat het een vals positief is.quote:Op maandag 29 november 2021 16:49 schreef Abdus18 het volgende:
Bah, gisteren de 1e verjaardag van mn kind en de 60-e van mn moeder gevierd, met alleen maar m'n ouders mn zusje en vrouw en m'n 91 jarige oma.
Nu test Oma deze ochtend dus positief bij een zelf-test
Wat gebeurt er in Belgie met sluiting om 2300?quote:Op maandag 29 november 2021 17:39 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Met dierbaren kan natuurlijk altijd. Maar ik denk zelfs dat het wel mogelijk is om een weekje de maatregelen van 2 weken terug te hanteren qua horeca. Die set regels is volgens mij verantwoordelijk voor de afvlakking / daling van nu. Dat kun je best een weekje doen.
Het is alleen de vraag of ons dagelijks bestuur dat ook aandurft.
Mijn oma is standaard valspositief bij zelftesten.quote:Op maandag 29 november 2021 17:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vervelend. Ik hoop dat alles heel erg meevalt. Maar die zelftests hebben best wel een foutmarge, dus ik hoop dat het een vals positief is.
Ik maak me best over veel dingen zorgen (vaccins werken niet goed, medicijnen duren lang) maar Omicron zou nog weleens enorm mee kunnen vallen. Die Zuid-Afrikaanse arts zei dat het ziekteverloop doorgaans erg mild is. In het gunstigste geval verdringt dit virus de Deltavariant, maar is hij minder ziekmakend waardoor de ziekenhuizen langzaam leeglopen als deze de overhand krijgt.quote:Op maandag 29 november 2021 16:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoop doet leven
Maar ik denk ook dat het te optimistisch is, ik ga zelf vooralsnog uit van 1 maart pas weer versoepelingen en ik hoop dat we niet verder hoeven te gaan qua maatregelen. Een hoop zal afhangen van hoe goed de huidige set gaat werken en of boosters een uitweg zijn. Maar ook de onduidelijkheid rondom Omicron is een dingetje. Hoewel ik niet verwacht dat het spannend wordt kan ik daar zomaar naast zitten en kan dat de situatie totaal veranderen.
Met Kerst is het denk ik het meest realistisch dat je dit samen met dierbaren kunt vieren.
Maar dan komen we van de maatregelen af en slaat influenza hard terug, gevolg alsnog overvolle ic's.quote:Op maandag 29 november 2021 17:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik maak me best over veel dingen zorgen (vaccins werken niet goed, medicijnen duren lang) maar Omicron zou nog weleens enorm mee kunnen vallen. Die Zuid-Afrikaanse arts zei dat het ziekteverloop doorgaans erg mild is. In het gunstigste geval verdringt dit virus de Deltavariant, maar is hij minder ziekmakend waardoor de ziekenhuizen langzaam leeglopen als deze de overhand krijgt.
Zou goed kunnen inderdaad, maar hangt wel af van hoe veel besmettelijker het is, hoeveel minder vaak het tot opnames leidt, en hoe goed de vaccins er nog voor werken.quote:Op maandag 29 november 2021 17:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik maak me best over veel dingen zorgen (vaccins werken niet goed, medicijnen duren lang) maar Omicron zou nog weleens enorm mee kunnen vallen. Die Zuid-Afrikaanse arts zei dat het ziekteverloop doorgaans erg mild is. In het gunstigste geval verdringt dit virus de Deltavariant, maar is hij minder ziekmakend waardoor de ziekenhuizen langzaam leeglopen als deze de overhand krijgt.
Net op tijd hopelijk, zou fijn zijn!quote:Op maandag 29 november 2021 16:59 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Dankje... Waarschijnlijk via de thuiszorg lijkt me, de rest van de familie allemaal negatief op de sneltest, dus via ons zal het wel niet gekomen zijn. Gelukkig had ze gisteren eigenlijk geen klachten en hebben we op redelijke afstand gezeten, maar wel een halve dag. We zien het wel. Oma is wat grieperig, ze had 10 dagen geleden de booster gehad, hopelijk helpt het
De ervaring leert, helaas, dat dichtgooien ze stukken makkelijker afgaat dan openen. Hopelijk is dat dit keer anders als de situatie het toelaat.quote:Op maandag 29 november 2021 17:39 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Met dierbaren kan natuurlijk altijd. Maar ik denk zelfs dat het wel mogelijk is om een weekje de maatregelen van 2 weken terug te hanteren qua horeca. Die set regels is volgens mij verantwoordelijk voor de afvlakking / daling van nu. Dat kun je best een weekje doen.
Het is alleen de vraag of ons dagelijks bestuur dat ook aandurft.
Jij mag blijven meneer.quote:Op maandag 29 november 2021 17:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is ook steeds verontrustend ja. al hoor je valsnegatief wel meer dan positiefquote:Op maandag 29 november 2021 17:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mijn oma is standaard valspositief bij zelftesten.Dus die doen we bij haar maar niet meer.
Dan bekijken we het per geval.quote:Op maandag 29 november 2021 18:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Normaal ben ik niet zo positief.
Gelukkig zijn er ook nog genoeg kwetsbare/oudjes die er 'gewoon' doorheen rollen zonder zelfs in het ziekenhuis te komen, hopelijk geldt dat ook voor oma. Hoe dan ook beterschap!quote:Op maandag 29 november 2021 18:38 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Dat is ook steeds verontrustend ja. al hoor je valsnegatief wel meer dan positief
De meesten gelukkig. Want ondanks de besmettingen, volle ziekenhuizen en drukte bij het zorgpersoneel is het virus geen killer virus wat iedereen maar omlegt. Gelukkig. Zeker met de huidige manier van behandelen is het veel beter dan begin 2020.quote:Op maandag 29 november 2021 18:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook nog genoeg kwetsbare/oudjes die er 'gewoon' doorheen rollen zonder zelfs in het ziekenhuis te komen, hopelijk geldt dat ook voor oma. Hoe dan ook beterschap!
Sterker nog....één cliënt van me (zowel diabetes als hartpatiënt) werd met een urineweginfectie opgenomen, kreeg in het ziekenhuis corona en moest een dag of vijf aan de beademing maar is inmiddels weer thuis. Ja, misschien een uniek geval maar vond dit wel een vermelding in dit positiviteitstopic waardquote:Op maandag 29 november 2021 19:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De meesten gelukkig. Want ondanks de besmettingen, volle ziekenhuizen en drukte bij het zorgpersoneel is het virus geen killer virus wat iedereen maar omlegt. Gelukkig. Zeker met de huidige manier van behandelen is het veel beter dan begin 2020.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%
dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624
totaal: 11.763
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%
dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711
totaal: 16.753
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%
dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354
totaal: 24.663
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%
dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296
totaal: 36.791
Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%
dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694
totaal: 49.887
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%
dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804
totaal: 73.065
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 38,8%
dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.097
totaal: 101.390
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%
dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002
totaal: 150.984
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%
dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443
totaal: 155.737
Snap ik ook niet. We hebben afgelopen winter heel hard gewerkt om veilig toch de maatschappij open te laten, met die coronapas. Ik denk zelf aan 2G+(dus gevaccineerd of genezen en ook getest), testen bij meer dan 5000 mensen en nachthoreca. Net als Denemarken moeten we een eenvoudige, laagdrempelige methode van testen invoeren.quote:Op maandag 29 november 2021 18:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De ervaring leert, helaas, dat dichtgooien ze stukken makkelijker afgaat dan openen. Hopelijk is dat dit keer anders als de situatie het toelaat.
Als ik vooruit kijk dan denk ik dat er met 2G wel iets meer mogelijk zal zijn, maar ik weet niet in hoeverre daar al een klap op gegeven is.
Afgelopen winter waren we dicht inclusief avondklok toch?quote:Op maandag 29 november 2021 20:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. We hebben afgelopen winter heel hard gewerkt om veilig toch de maatschappij open te laten, met die coronapas. Ik denk zelf aan 2G+(dus gevaccineerd of genezen en ook getest), testen bij meer dan 5000 mensen en nachthoreca. Net als Denemarken moeten we een eenvoudige, laagdrempelige methode van testen invoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |