Tot dat het muteert en op eens een monster uit je buikholde komt.quote:Op zondag 28 november 2021 01:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar wordt veel onderzoek naar gedaan. Je kan virussen idd ook in je voordeel gebruiken.
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar de club te gaan?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar Zuid Afrika te gaan? En dan ook nog midden in de piekmaanden zonder te veronderstellen dat her zeer aannemelijk is dat je ofwel niet weg uit ZA komt ofwel Nederland niet binnen komt.
Klap in het gezicht van de zorg zijn jullie wappies toch.quote:Op zondag 28 november 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar de club te gaan?
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie je kinderen naar school of de opvang te sturen?
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar een concert of festival te gaan?
Die pandemie duurt nu al bijna twee jaar. Zo simpel en egocentrisch is het niet dat mensen niet alles willen blijven opgeven. Ik vind het eerder logisch en verklaarbaar.
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar Zuid Afrika te gaan? En dan ook nog midden in de piekmaanden zonder te veronderstellen dat her zeer aannemelijk is dat je ofwel niet weg uit ZA komt ofwel Nederland niet binnen komt.
Jij zit de hele dag binnen?quote:Op zondag 28 november 2021 08:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de zorg zijn jullie wappies toch.
Euh ja? We zitten midden in een pandemie!!!!!quote:
Ik heb als rasautist soms wat moeite met het herkennen van sarcasme, mea culpaquote:Op zondag 28 november 2021 10:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Euh ja? We zitten midden in een pandemie!!!!!
Oh ja absoluut. De toeristische sector in het prachtige Zuid Afrika is net de druppel. Net dat kleine verschil tussen een complete bananenrepubliek en het prachtige, serene land dat het nu is.quote:Op zondag 28 november 2021 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Die Zuid Afrikanen kunnen beter de hongerdood sterven doordat de economie is ingestort, dan dat we daar heen gaan met een gering risico op een nieuwe variant die hier toch wel komt als hij in staat is Delta te verslaan...
Je loopt ook zoveel risico als je een Jeep over de savanne in Afrika reistquote:Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Euh, hoe staat het rijden met een jeep in verband met de aannemelijke toename van Covid gevallen in Nederland met een lockdown ten gevolge?quote:Op zondag 28 november 2021 10:17 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Je loopt ook zoveel risico als je een Jeep over de savanne in Afrika reist![]()
Nederland heb je meer kans met zoveel mensen.
Ik sprek geen fransquote:Op zondag 28 november 2021 10:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb als rasautist soms wat moeite met het herkennen van sarcasme, mea culpa
Dat je beter in Afrika met Jeep in de natuur kan reizen dan in overvolle supermarkten, kroegen en sportscholen in Nederland..quote:Op zondag 28 november 2021 10:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Euh, hoe staat het rijden met een jeep in verband met de aannemelijke toename van Covid gevallen in Nederland met een lockdown ten gevolge?
Sorry, ik ben heel dom dus zie dat verband niet.
Jij vindt dus eigenlijk dat de horeca in Nederland geen recht heeft op compensatie...quote:Op zondag 28 november 2021 10:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Oh ja absoluut. De toeristische sector in het prachtige Zuid Afrika is net de druppel. Net dat kleine verschil tussen een complete bananenrepubliek en het prachtige, serene land dat het nu is.
Nergens zoveel besmettingen in Europa als in Limburg. Toevallig ook meeste dieren op een kluitje daar, van heel Europa. Toeval?quote:Op zondag 28 november 2021 10:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat je beter in Afrika met Jeep in de natuur kan reizen dan in overvolle supermarkten, kroegen en sportscholen in Nederland..
Of in Afrika dan druk Toscana in dd zomer.
Nederland kent meer besmettingen dan Farika. Afrika is uitgestrekter, leven mensen veel meer buiten en veel beter afstand houden.
quote:Op zondag 28 november 2021 10:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Euh ja? We zitten midden in een pandemie!!!!!
Leeuwen krijgen ook corona.quote:Op zondag 28 november 2021 10:17 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Je loopt ook zoveel risico als je een Jeep over de savanne in Afrika reist![]()
Nederland heb je meer kans met zoveel mensen.
Laat maar lekker rondgaan danquote:Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef laforest het volgende:
Doctor who discovered Omicron variant says UK 'panicking unnecessarily' and that symptoms 'extremely mild'
https://www.theguardian.c(...)51a68f08de86f451dbac
Dat zei ik dus ook al... als het een stuk milder is maar wel de plaats inneemt van Delta dan is het juist goed nieuws.quote:
Hoe helpen lockdowns tegen inflatie?quote:Op zondag 28 november 2021 01:15 schreef Derrazi het volgende:
[..]
natuurlijk niet. De centrale banken zijn van god los gaan printen, 33% van de US dollar is vorig jaar geprint en de centrale banken willen niet stoppen want dan gaan de rijken een harde klap krijgen. Long story short, lockdowns zijn nodig voor een zeer lange tijd of we gaan richting hyperinflatie en dan mag je dromen dat het blijft op het niveau van de rellen in Rotterdam.
Goede vraag. Geld wordt minder vaak uitgegeven.quote:
goed verhaal, bijzonder dat ze kiezen voor een avondlockdown van 17.00 en 5.00 ipv andersomquote:Op zondag 28 november 2021 16:19 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Goede vraag. Geld wordt minder vaak uitgegeven.
Bij hyperinflatie is het bijvoorbeeld zaak om geld zo snel mogelijk uit te geven omdat het de volgende dag al minder waard kan zijn. Krijg je salaris? Meteen inkopen doen voor een maand. De supermarkt gebruikt dat geld dan weer om meteen goud in te kopen of aandelen. Daarom denken sommige beleggers dat Bitcoin wel eens de toekomst kan zijn want als het fout gaat zit je geld tenminste in Bitcoin en neemt de waarde daarvan in combinatie van schaarste extreem toe zoals we eind vorig jaar en begin dit jaar hebben kunnen waarnemen.
Alleen het oudere deel?quote:Op zondag 28 november 2021 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
Wel maakt ze zich zorgen dat de nieuwe variant oudere mensen die bijkomend lijden aan diabetes of hartaandoeningen, veel harder kan treffen.
https://www.telegraaf.nl/(...)omen-waren-zo-anders
Mja, bij alle varianten zijn de meeste gevallen mild of asymptomatisch. En:quote:Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef laforest het volgende:
Doctor who discovered Omicron variant says UK 'panicking unnecessarily' and that symptoms 'extremely mild'
https://www.theguardian.c(...)51a68f08de86f451dbac
quote:When asked if the UK was “panicking unnecessarily”, she said: “I think you already have it there in your country and you’re not knowing it, and I would say, yes, at this stage I would say definitely.
“Two weeks from now maybe we will say something different.”
Voor 70+ ers ben ik voor maar voor de overigen zou ik afwachten hoe het precies zit met de Omicron variant. Hoe effectief zijn de huidige vaccins daartegen? Het kan ook zijn dat Omicron besmettelijker maar minder schadelijk is en de noodzaak tot vaccinatie juist verminderd.quote:Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou nu maar eens flink inzetten op de Boostercampagne.
Vaccins zijn er goed tegen. Bovedien is Omikron niet gevaarlijk!quote:Op maandag 29 november 2021 01:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor 70+ ers ben ik voor maar voor de overigen zou ik afwachten hoe het precies zit met de Omicron variant. Hoe effectief zijn de huidige vaccins daartegen? Het kan ook zijn dat Omicron besmettelijker maar minder schadelijk is en de noodzaak tot vaccinatie juist verminderd.
Ik had begrepen dat het nog enkele weken zou duren voordat daar wetenschappelijke duidelijkheid over zou zijn.quote:Op maandag 29 november 2021 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vaccins zijn er goed tegen. Bovedien is Omikron niet gevaarlijk!
delta ook niet toch? en lambada, ook niks meer van gehoord.quote:Op maandag 29 november 2021 01:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vaccins zijn er goed tegen. Bovedien is Omikron niet gevaarlijk!
Vreemd dat verschillende virologen en wetenschappers al met conclusies komen dan. Omikron is er nu al 3 weken en tot nu toe verloopt het bij de grote meerderheid zeer mild (ook bij niet gevaccineerden in Afrika).quote:Op maandag 29 november 2021 01:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het nog enkele weken zou duren voordat daar wetenschappelijke duidelijkheid over zou zijn.
In de wetenschap moet altijd alles geredoublecrosschecked worden voordat men definitieve conclusies trekt.quote:Op maandag 29 november 2021 01:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het nog enkele weken zou duren voordat daar wetenschappelijke duidelijkheid over zou zijn.
Wat ligt er dan in het ziekenhuis?quote:
Nee, de E t/m M aan varianten heeft het afgelegd tegen Delta.quote:en lambada, ook niks meer van gehoord.
De Delta is er toch ook nog? Gewoon geven die booster en als er een nieuw vaccin is, een nieuwe booster.quote:Op maandag 29 november 2021 01:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor 70+ ers ben ik voor maar voor de overigen zou ik afwachten hoe het precies zit met de Omicron variant. Hoe effectief zijn de huidige vaccins daartegen? Het kan ook zijn dat Omicron besmettelijker maar minder schadelijk is en de noodzaak tot vaccinatie juist verminderd.
ik vermoed dat het vaccin niet of slecht werkt tegen deze variant.quote:Op maandag 29 november 2021 08:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De Delta is er toch ook nog? Gewoon geven die booster en als er een nieuw vaccin is, een nieuwe booster.
Het helpt altijd je afweer opkrikken, die wordt weer even wakker.
Maar wel tegen Delta en daar hebben we voornamelijk mee te maken.quote:Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed dat het vaccin niet of slecht werkt tegen deze variant.
Aan vermoedens hebben we niets...quote:Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben geen expert, dus ik kan niet zeggen dat dit monstervirus met 32 verschillend/nieuwe eigenschappen keihard gaat huishouden.quote:
Intussen wordt er al gezegd dat het net veel milder is dan de Deltavariant. Beurzen schieten de hoogte in!quote:Op maandag 29 november 2021 09:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben geen expert, dus ik kan niet zeggen dat dit monstervirus met 32 verschillend/nieuwe eigenschappen keihard gaat huishouden.
mwah...quote:Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.zdf.de/nachri(...)-suedafrika-100.htmlquote:die Wirksamkeit von Impfstoffen
Laut Drosten ist nicht zu erwarten, dass die neue Variante in der Lage ist, den Immunschutz völlig lahmzulegen.
Nach derzeitigem Ermessen sollte man davon ausgehen, dass die verfügbaren Impfstoffe grundsätzlich weiterhin schützen.
Christian Drosten, Chef der Virologie der Berliner Charité
Der Schutz gegen schwere Infektionen sei dabei besonders robust gegen Virusveränderungen. "Der beste Schutz auch gegen die neue Variante ist daher das Schließen aller Impflücken in der Bevölkerung und die schnelle Verabreichung von Auffrischungsimpfungen", so Drosten.
we zullen het wel/niet merken.quote:Op maandag 29 november 2021 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een verrassing zeg.
Ik heb een paar maanden terug nog gepost dat we vast een of andere supervariant krijgen waar de vaccins niet zullen tegen werken als argument om me niet te laten vaccineren.
Echt totaal niet voorspelbaar.
Overigens is het werkelijke gevaar blijkbaar helemaal niet zo groot als de media nu weer doet voordoen.
Vergeet niet dat de media op kijkcijfers draait, dus hoe meer sensatie, hoe hoger de kijkcijfers, hoe meer inkomen. De waarheid is niet het belangrijkst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |