abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2021 @ 12:16:36 #226
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202376354
Zodra hier meer zekerheid over is, rest er maar 1 mogelijkheid: Alles weer opengooien en Omicron het werk laten afmaken ^O^
  zondag 28 november 2021 @ 13:46:37 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202377558
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 11:02 schreef Kolibri2014 het volgende:

[..]
Leeuwen krijgen ook corona.
De meeste mensen houden van zichzelf al 1.5m afstand van wilde leeuwen.
Tot nooit .......
  zondag 28 november 2021 @ 14:48:22 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202378287
twitter
  zondag 28 november 2021 @ 15:13:04 #229
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202378698
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Onze eigenaren.
_O- _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202378844
Ik zou nu maar eens flink inzetten op de Boostercampagne. Waarom komt dat zo traag van de grond?
pi_202379265
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 01:15 schreef Derrazi het volgende:

[..]
natuurlijk niet. De centrale banken zijn van god los gaan printen, 33% van de US dollar is vorig jaar geprint en de centrale banken willen niet stoppen want dan gaan de rijken een harde klap krijgen. Long story short, lockdowns zijn nodig voor een zeer lange tijd of we gaan richting hyperinflatie en dan mag je dromen dat het blijft op het niveau van de rellen in Rotterdam.
Hoe helpen lockdowns tegen inflatie?
pi_202379301
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:16 schreef byah het volgende:

[..]
Hoe helpen lockdowns tegen inflatie?
Goede vraag. Geld wordt minder vaak uitgegeven.

Bij hyperinflatie is het bijvoorbeeld zaak om geld zo snel mogelijk uit te geven omdat het de volgende dag al minder waard kan zijn. Krijg je salaris? Meteen inkopen doen voor een maand. De supermarkt gebruikt dat geld dan weer om meteen goud in te kopen of aandelen. Daarom denken sommige beleggers dat Bitcoin wel eens de toekomst kan zijn want als het fout gaat zit je geld tenminste in Bitcoin en neemt de waarde daarvan in combinatie van schaarste extreem toe zoals we eind vorig jaar en begin dit jaar hebben kunnen waarnemen.
pi_202379574
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:19 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Goede vraag. Geld wordt minder vaak uitgegeven.

Bij hyperinflatie is het bijvoorbeeld zaak om geld zo snel mogelijk uit te geven omdat het de volgende dag al minder waard kan zijn. Krijg je salaris? Meteen inkopen doen voor een maand. De supermarkt gebruikt dat geld dan weer om meteen goud in te kopen of aandelen. Daarom denken sommige beleggers dat Bitcoin wel eens de toekomst kan zijn want als het fout gaat zit je geld tenminste in Bitcoin en neemt de waarde daarvan in combinatie van schaarste extreem toe zoals we eind vorig jaar en begin dit jaar hebben kunnen waarnemen.
goed verhaal, bijzonder dat ze kiezen voor een avondlockdown van 17.00 en 5.00 ipv andersom
pi_202380968
Omicron is vermoedelijk uitermate besmettelijk, en de kans is groot dat de bestaande vaccins minder vat hebben op de mutaties. Maar volgens Angélique Coetzee, voorzitter van de Zuid-Afrikaanse doktersvereniging, is de nieuwe variant ook geen reden tot blinde paniek. Ze is al 33 jaar huisarts in Pretoria, en naar eigen zeggen de eerste die in Zuid-Afrika alarm sloeg.

Dit weten we over nieuwe omicronvariant: van ’vreselijk stekelprofiel’ tot ’zes keer besmettelijker dan deltavariant’

Begin november dacht ze voor het eerst aan de mogelijkheid van een nieuwe variant, toen patiënten met ongewone Covid-symptomen in haar praktijk kwamen. Die patiënten waren erg vermoeid, maar niemand had klachten over smaak- of reukverlies. „Hun symptomen waren zo anders en milder dan bij die mensen die ik eerder had behandeld”, zegt ze aan de Britse krant The Telegraph. Op 18 november testten vier familieleden zo positief, met complete uitputting als belangrijkste symptoom. Toen waarschuwde ze de autoriteiten.

In totaal zag ze al enkele tientallen patiënten met de nieuwe variant. In de meeste gevallen waren het gezonde mannen die zich erg vermoeid voelen en klagen over een pijnlijk lichaam. De helft was niet gevaccineerd. „Een interessant geval was een kind van zes. Het meisje had koorts en een erg hoge hartslag. Ik twijfelde over een ziekenhuisopname, maar twee dagen later was ze al helemaal beter.”

Wel maakt ze zich zorgen dat de nieuwe variant oudere mensen die bijkomend lijden aan diabetes of hartaandoeningen, veel harder kan treffen.
https://www.telegraaf.nl/(...)omen-waren-zo-anders

Complete uitputting is hoofdkenmerk en 6x besmettelijker dan Deltavariant.
Ik las ergens dat iemand in een hotel besmet was, en een andere hotelgast in een andere kamer, raakte ook besmet terwijl er geen contact was. Dat zou betekenen dat het virus zich gemakkelijk door de lucht beweegt.

Daar begin november, dus zal hier ook rond die tijd al aanwezig zijn geweest.

Ik begrijp niet waarom we ook niet de taktiek 'zekere voor onzekere nemen' hanteren net zoals Israël en vliegen veel meer beperken.

Israël stelt een inreisverbod in voor alle buitenlanders in een poging de verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus te stoppen. De maatregel gaat aankomende nacht in en duurt in principe twee weken. Israël is het eerste land dat zijn grenzen volledig sluit vanwege de nieuwe coronavirusvariant.
https://nos.nl/artikel/24(...)nwege-omikronvariant
Kijk, dát zijn nog eens maatregelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mondkapje op 28-11-2021 18:43:03 ]
pi_202381400
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 november 2021 @ 19:14:00 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202381427
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:33 schreef Mondkapje het volgende:

Wel maakt ze zich zorgen dat de nieuwe variant oudere mensen die bijkomend lijden aan diabetes of hartaandoeningen, veel harder kan treffen.
https://www.telegraaf.nl/(...)omen-waren-zo-anders

Alleen het oudere deel?

*niet helemaal gerust*
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
  zondag 28 november 2021 @ 21:27:20 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202383876
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:44 schreef laforest het volgende:
Doctor who discovered Omicron variant says UK 'panicking unnecessarily' and that symptoms 'extremely mild'

:W

https://www.theguardian.c(...)51a68f08de86f451dbac
Mja, bij alle varianten zijn de meeste gevallen mild of asymptomatisch. En:
quote:
When asked if the UK was “panicking unnecessarily”, she said: “I think you already have it there in your country and you’re not knowing it, and I would say, yes, at this stage I would say definitely.

“Two weeks from now maybe we will say something different.”
are we infinite or am I alone
pi_202386007
In Afrika lijkt Omikron zeer mild te zijn. Iets besmettelijker maar buiten wat hoofdpijn zou er niets aan de hand zijn.
Dus storm in een glas water eigenlijk! Gooi maar alle grenzen weer open.
Cindy De Vuyst
pi_202386222
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou nu maar eens flink inzetten op de Boostercampagne.
Voor 70+ ers ben ik voor maar voor de overigen zou ik afwachten hoe het precies zit met de Omicron variant. Hoe effectief zijn de huidige vaccins daartegen? Het kan ook zijn dat Omicron besmettelijker maar minder schadelijk is en de noodzaak tot vaccinatie juist verminderd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202386226
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor 70+ ers ben ik voor maar voor de overigen zou ik afwachten hoe het precies zit met de Omicron variant. Hoe effectief zijn de huidige vaccins daartegen? Het kan ook zijn dat Omicron besmettelijker maar minder schadelijk is en de noodzaak tot vaccinatie juist verminderd.
Vaccins zijn er goed tegen. Bovedien is Omikron niet gevaarlijk!
Cindy De Vuyst
pi_202386229
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik had begrepen dat het nog enkele weken zou duren voordat daar wetenschappelijke duidelijkheid over zou zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202386231
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]
delta ook niet toch? en lambada, ook niks meer van gehoord.
Plaats hier uw advertentie
pi_202386448
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik had begrepen dat het nog enkele weken zou duren voordat daar wetenschappelijke duidelijkheid over zou zijn.
Vreemd dat verschillende virologen en wetenschappers al met conclusies komen dan. Omikron is er nu al 3 weken en tot nu toe verloopt het bij de grote meerderheid zeer mild (ook bij niet gevaccineerden in Afrika).

Zou zich eerder als een verkoudheid manifesteren.
Cindy De Vuyst
  maandag 29 november 2021 @ 07:52:46 #245
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202386676
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de wetenschap moet altijd alles geredoublecrosschecked worden voordat men definitieve conclusies trekt.
Mij lijkt het nu wel duidelijk.
pi_202386735
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
delta ook niet toch?
Wat ligt er dan in het ziekenhuis?

quote:
en lambada, ook niks meer van gehoord.
Nee, de E t/m M aan varianten heeft het afgelegd tegen Delta.

Lambda was afgelopen zomer iets actief in Nederland.
pi_202386939
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De Delta is er toch ook nog? Gewoon geven die booster en als er een nieuw vaccin is, een nieuwe booster.
Het helpt altijd je afweer opkrikken, die wordt weer even wakker.
pi_202387091
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De Delta is er toch ook nog? Gewoon geven die booster en als er een nieuw vaccin is, een nieuwe booster.
Het helpt altijd je afweer opkrikken, die wordt weer even wakker.
ik vermoed dat het vaccin niet of slecht werkt tegen deze variant.
pi_202387206
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Maar wel tegen Delta en daar hebben we voornamelijk mee te maken.
pi_202387239
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Aan vermoedens hebben we niets...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')