Mooi, hebben we straks ook een demissionair OMTquote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
BNR meldt onvrede binnen het OMT…
Ben benieuwd wie waar vanavond in welke talkshow zit.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
Gommers is WITHEETquote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
Ik probeer dat bij mijn moeder want die is nogal kwetsbaar maar dat mokkel is slecht opgevoed.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom die koters gewoon aan de CV binden met tape over hun mond
Hmm kan ik wel eens proberen ja, forward ik die invitation gewoon naar hemquote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kind mee laten doen in je Teamsmeeting, creatief zijn
Tegen het Zwarte aanquote:
Livestream?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
Gommers v. Illyquote:
"een hont"quote:Op donderdag 25 november 2021 14:52 schreef Noek het volgende:
We zitten er allemaal doorheen.
Kan iemand een hont posten?
En we hebben helaas nog wel een aantal jaren te gaan met verplichte boosters voor iedereen.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:52 schreef Noek het volgende:
We zitten er allemaal doorheen.
Kan iemand een hont posten?
maar je weet uiteraard wel precies hoe het in Zweden gaatquote:Op donderdag 25 november 2021 14:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.
Dan maar een dooddoener. Hier is 0 lijn in te ontdekken maar hulde.
Nee, die zit op de studeerkamer, boven.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Doe je dat ook met je thuiswerkende man?
En als je rond mei dan wel een booster hebt mag je Frankrijk alweer niet in omdat je de vierde booster nog niet hebtquote:Op donderdag 25 november 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
In februari ook niet. Ik denk in maart ook nog niet.
Dat is godver een lieve “een hont”quote:
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijsquote:Binnen het OMT is een felle discussie geweest over zwaardere maatregelen om het aantal besmettingen terug te dringen. Toch is in het advies gekozen voor maatregelen die minder ver gaan. Daarover heerst onvrede binnen het OMT, bevestigen bronnen aan BNR. Zo blijkt dat het OMT adviseert om de sluitingstijden in de horeca te beperken in plaats van helemaal te sluiten. Ook winkels kunnen in het advies open blijven. Over de inzet van een coronatoegangsbewijs bij winkels is nog wel discussie. Ook zou de anderhalve meter in de horeca mogelijk terugkeren.
Gommers wins. Flawless victory.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gommers v. Illy
Place your bets.
Boosterracequote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als je rond mei dan wel een booster hebt mag je Frankrijk alweer niet in omdat je de vierde booster nog niet hebtEnigszins overdreven, maar zulke risico's krijg je wel.
Beter plannen.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha ja, werkt zo lekker in de Teamsmeetings of als je geconcentreerd moet zijn op een bepaalde opdracht.
Waarschijnlijk hadden ze verwacht dat het OMT een lockdown zou adviseren.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijs
Hebben ze hier nou echt serieus de persco voor naar voren gehaald?
Finish HIM!quote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gommers wins. Flawless victory.
Jaaaaaa! Halfbakken maatregelen waarmee we niks opschietenquote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat impliceer jij nou? Dat er geen causaal verband is? Waar baseer je dat op?quote:
Al dat soort landen zijn toch al lang en breed een keer op hun bek gegaan. Vorig jaar was ik nog wel fan van die moffen maar daar is het momenteel net zo'n chaos en moet planbare zorg worden afgeschaald.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar je weet uiteraard wel precies hoe het in Zweden gaat
Geen drinken naast de PC, was hier altijd al een regel.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Om dan vervolgens een beker limonade over je laptop heen te zien gaan. Nee dank je.
Ja, dat had ik ook verwacht na alle commotie gisterenquote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hadden ze verwacht dat het OMT een lockdown zou adviseren.
De cijfers zijn gewoon op te zoeken dus geen idee of je wil horen of everybody happy is daar want dat weet ik idd niet maar het lijkt me verdomde prettig als je niet elke week met het zweet op je voorhoofd zit als er wederom een persconferentie is en je geen idee hebt of je vanaf dat moment weer flink in de shit komt.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar je weet uiteraard wel precies hoe het in Zweden gaat
Ik begrijp dat u manager bent. Wij loonslaven plannen niet al onze meetings, en ook op school is de docent degene die plant.quote:
Met zn blokken.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die zit op de studeerkamer, boven.
Leuk hè, maar je weet zelf ook wel dat het geen gezonde jonge mensen op de IC's zijn.quote:
Winkels uurtje eerder dicht als OMT advies (no joke)quote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik ga even 3 uur fietsen en de pleuris breekt uit?
Wat heb ik gemist, de maatregelen al uitgelekt?
Vreselijke ideeën.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je man zit boven uit te drogen?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen drinken naast de PC, was hier altijd al een regel.
Limonade!? Water en droog brood!quote:Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Om dan vervolgens een beker limonade over je laptop heen te zien gaan. Nee dank je.
Brood met spijkers!quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Limonade!? Water en droog brood!
dit inderdaad en er zullen vast landen zijn die het momenteel beter doen hoor maar wat kopen wij daar nu voorquote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Al dat soort landen zijn toch al lang en breed een keer op hun bek gegaan. Vorig jaar was ik nog wel fan van die moffen maar daar is het momenteel net zo'n chaos en moet planbare zorg worden afgeschaald.
Enige wie ik mis is @:Dven met zijn geweldige verhalen over Bulgarije altijd. Wat is het, 25% gevaccineerd?
Je zegt net dat ik de laptop bij hun op tafel moet neerzetten, En vervolgens hun drinken afpakken zeker, wat een gezellige boel zal het bij jullie thuis geweest zijn vroeger.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen drinken naast de PC, was hier altijd al een regel.
Hoezo is jouw moeder mijn doelgroep?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik probeer dat bij mijn moeder want die is nogal kwetsbaar maar dat mokkel is slecht opgevoed.
Doelgroep van Gia.
Yes nogal, maar genoeg mensen die dit goed praten en elke maand wel een prikje zouden willen krijgen als dat mogelijk zou zijn. Totaal bang gemaakt voor dit virus.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Elke 9 maanden een nieuwe prik anders geen groen vinkje, wat een kansloze wereld leven we in.
Waarom niet naar je eigen (huis)arts ? Die kent iemand toch het beste.quote:
Daar is sowieso geen kamermeerderheid voor te vinden.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
Jezus mina. Hoe fucking moeilijk is het om het 2g beleid door te voeren.....
Oud en klaagt ook altijd dat wij ons vroeger wel konden vermaken met crack en Vodka. Heel anders dan de kinderen van nu.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo is jouw moeder mijn doelgroep?
Onze religieuze broeders....quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
Die is natuurlijk jaren geleden al het huis uitgevlucht.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus je man zit boven uit te drogen?
Wat is het alternatief? Iedereen gewoon door elkaar laten lopen en de wereld over laten reizen zonder bescherming? Dat zou pas kansloos zijn in de letterlijke zin. Op deze manier is er tenminste kans om het beperkt te houden.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Elke 9 maanden een nieuwe prik anders geen groen vinkje, wat een kansloze wereld leven we in.
Voor mijn gevoel komt dit aardig overeen met wat ik net zei. Gommers is het er niet mee eens, heeft niet zijn zin gekregen tijdens het OMT en er is nu "onvrede" binnen het OMT. Ik gok dat je nu 2 kampen hebt, met aan de ene kant Bonten, Gommers en (mijn gok) Voss en aan de andere kant van Dissel, Koopmans, Illy.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Relikneuzen.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
Mijn ouders moesten het doen met een theelepeltje jonge jenever.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Oud en klaagt ook altijd dat wij ons vroeger wel konden vermaken met crack en Vodka. Heel anders dan de kinderen van nu.
Ah ja, diegene die stiekem geprikt worden omdat anderen dat niet mogen weten.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Onze religieuze broeders....
Ha, dat wordt popcorn pakken dus. Wordt een mooie avond hier in het topic.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Winkels uurtje eerder dicht als OMT advies (no joke)
Wij kregen de booster.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn ouders moesten het doen met een theelepeltje jonge jenever.
Trouwens, ik zag laatst deze naam: https://www.geertvandenbossche.org/quote:
Zodat het op andere tijdstippen nog drukker kan worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik besef me nu pas dat ik nog nooit heb uitgezocht wie er allemaal inzitten, heb je een linkje paraat?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel komt dit aardig overeen met wat ik net zei. Gommers is het er niet mee eens, heeft niet zijn zin gekregen tijdens het OMT en er is nu "onvrede" binnen het OMT. Ik gok dat je nu 2 kampen hebt, met aan de ene kant Bonten, Gommers en (mijn gok) Voss en aan de andere kant van Dissel, Koopmans, Illy.
Was de regel toen de kinderen nog klein waren. Het ging toch om het omstoten van drinken door een kind!quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus je man zit boven uit te drogen?
Waarom zou je de groep die het minste gevaar loopt school willen onthouden?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Drekkoning het volgende:
Waarschijnlijk zitten er gewoon paar ouders in het OMT die ook geen zin hebben in hun kinderen over de vloer terwijl ze belangrijk moeten doen op Twitter.
Huh maar het OMT advies was toch juist strenger dan wat ze vanuit de regering voor ogen hadden? Krijgen we dan helemaal geen maatregelenquote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
No it fucking aint!quote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Simmertje het volgende:
Onvrede in de politiek, onvrede in het OMT en onvrede onder het volk.
[ afbeelding ]
Dit gaat nu wel heel erg offtopic...quote:Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Was de regel toen de kinderen nog klein waren. Het ging toch om het omstoten van drinken door een kind!
Op school hebben ze toch ook geen drinken op hun tafeltje staan in de klas. Waarom zou dat met thuisonderwijs wel moeten?
Jazeker: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt#OMT-ledenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik besef me nu pas dat ik nog nooit heb uitgezocht wie er allemaal inzitten, heb je een linkje paraat?
Uiteindelijk is heel veel ook gewoon een egoïstische keuze omdat dat de aard van onze natuur is. Je kan het heel mooi verpakken in taal, maar diep van binnen zijn de meeste dingen gewoon vrij egoïstisch.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:59 schreef Drekkoning het volgende:
Waarschijnlijk zitten er gewoon paar ouders in het OMT die ook geen zin hebben in hun kinderen over de vloer terwijl ze belangrijk moeten doen op Twitter.
quote:De Jonge: afschalen acute zorg onvermijdelijk
DEN HAAG (ANP) - Het is onvermijdelijk dat de acute planbare zorg, die eigenlijk binnen zes weken moet plaatsvinden, de komende tijd moet worden afgeschaald. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) donderdag na overleg over de coronabestrijding.
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg vroeg De Jonge woensdag om de zogenoemde fase 2D af te kondigen, waarbij kritieke zorg zoals chemotherapie of niertransplantaties moeten worden afgeschaald. De Jonge hoopt "voor het einde van de dag" een besluit te nemen over het verzoek. Toezichthouders kijken momenteel of andere vormen van zorg al genoeg zijn afgeschaald, om tot fase 2D over te gaan, aldus de bewindsman.
De Jonge benadrukt dat het land eerder dit jaar, van januari tot mei, ook in fase 2D zat. "We wilden daar zo lang mogelijk uit blijven, maar het is onvermijdelijk dat die fase gaat intreden. Het betekent wel dat hele goede afspraken nodig zijn over het afschalen van andere zorg. Het kan niet dat er in de ene regio nog heupoperaties worden uitgevoerd, terwijl elders chemokuren eruit gaan."
Alle hulp is nodig om de zorg overeind te houden, aldus De Jonge, ook van privéklinieken. "Ook tegen hen zeg ik, schaal die zorg af die de rest van de ziekenhuizen al aan het afschalen is. Zorg dat je mensen ter beschikking stelt om te helpen in de ziekenhuizen."
https://www.msn.com/nl-nl(...)mijdelijk/ar-AAR7VsM
Niet echt. Was een excuus waarom thuiswerken niet kan. Kinderen stoten drinken om, over de laptop van pa die toezicht houdt op het thuisonderwijs.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit gaat nu wel heel erg offtopic...
Dus Gommers is een uitgenodigde expert en geen lid, nooit geweten...quote:Op donderdag 25 november 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jazeker: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt#OMT-leden
Omdat het niet bij die kinderen blijft. Het trekt door naar ouders/grootouders/verder de maatschappij in.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom zou je de groep die het minste gevaar loopt school willen onthouden?
Dan kun je inderdaad alles beter sluiten, horeca, niet essentiele winkels etc.
Uit de tijd dat EHBO nog tracheotomy in het pakket hadquote:Op donderdag 25 november 2021 15:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wij vermaakten ons met aderlatingen en trepanatie-kits.
De testcapaciteit is ontoereikend.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:07 schreef Oriente het volgende:
Ik verwacht nu boven de 25k trouwens, 25.3k met 23-24% positief
en dan als OMT aankomen met het advies om de horeca en winkels een paar uurtjes eerder te sluiten...quote:
Ken hem verder niet, maar schijnt van wel iddquote:Op donderdag 25 november 2021 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
Dokter Gommie is op tv zo'n lieve knuffelbeer maar achter de schermen is het echt een dictator.
Ja.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en dan als OMT aankomen met het advies om de horeca en winkels een paar uurtjes eerder te sluiten...
Hebben die een bord voor hun kop ofzo?
Ik vond de maatregelen van 5 november al to little to late.
Ouders kunnen het natuurlijk niet opdoen in de horeca of op het werk?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat het niet bij die kinderen blijft. Het trekt door naar ouders/grootouders/verder de maatschappij in.
Kinderen zelf worden er inderdaad niet tot amper ziek van. Je kan ook de grootouders en ouders erop attenderen om wat meer afstand te bewaren; maar dat is een taboe, dus dan maar de besmettingen proberen te voorkomen door de scholen aan te pakken.
Hij lag laatst ook aardig onder vuur op z'n eigen afdeling. Vroeg veel te veel van z'n eigen personeel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:06 schreef Discombobulate het volgende:
Dokter Gommie is op tv zo'n lieve knuffelbeer maar achter de schermen is het echt een dictator.
Jep, dat bedoel ik ook idd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hij lag laatst ook aardig onder vuur op z'n eigen afdeling. Vroeg veel te veel van z'n eigen personeel.
ook zonder te communiceren met ze, de toezegging al doen aan LCPS en dan zeggen: We hebben het nu eenmaal zo afgesproken, zo was 't ongeveer toch?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hij lag laatst ook aardig onder vuur op z'n eigen afdeling. Vroeg veel te veel van z'n eigen personeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |