abonnement Unibet Coolblue
pi_202330209


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202330211
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:13 schreef Benny het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat na morgen de shit weer redelijk aan is in diverse steden qua protesten
Hebben we toch wat te doen dit weekend!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202330216
Stilte voor de storm...
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 10:17:41 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202330218
twitter

Heeft ongeveer even veel besmettingen als ons.
pi_202330219
1939. Zou die Hugo er trots op zijn dat het 'op gang begint te komen'?
pi_202330226
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:15 schreef Arizona het volgende:

[..]
Als de kappers dichtgaan ga ik met een bus haarlak de straat op :(
Het klinkt als een dreigement, maar ik ben nog steeds zoekende waarmee er precies gedreigd wordt. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330232
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
1939...toen liepen mensen nog in berenvellen met een knots in de hand rond. Het komt lekker op gang.
pi_202330240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het klinkt als een dreigement, maar ik ben nog steeds zoekende waarmee er precies gedreigd wordt. :P
Dan maakt ze de ozonlaag STUK
pi_202330245
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Heeft ongeveer even veel besmettingen als ons.
HA die belgen!!

Zelfs in crisistijden kunnen we hun uitlachen ;(
pi_202330246
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:15 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Ja inderdaad, ongevacineerde (en ook gevaccineerde) 50-60+'ers. Dat ze zich op deze groep(en) focussen, Ik ben wel van mening dat wanneer je in die leeftijdsklasse valt je het vaccin (vrijwillig) zou moeten nemen.

De cijfers zijn duidelijk in dat deze groep mensen de grootste druk veroorzaakt op de zorg. Richt je daarop. Zorg dat deze mensen bereikt worden. Maar het met hagel schieten en een algehele vaccinatieplicht instellen gaat mij veel te ver.
Nee, ongevaccineerden punt. Ongevaccineerden die nu in de zorg terecht komen hadden voor het overgrote deel met prik daar niet gekomen. En dus is dat onnodig. Dan kun je gewoon die gevaccineerde 50-60+'ers die per ongeluk wel in het ziekenhuis belanden prima opvangen en kunnen er doorrrr.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202330249
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:08 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Nooit Red, dit stopt nooit.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:09 schreef Oriente het volgende:

[..]
Dit stopt niet meer.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:12 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat is toch ook niet onverwacht? En het illustreert precies waarom we met de invoering van de coronapas al de Rubicon overgestoken zijn. Ik had daar gisteren nog een discussie over met een collega. Hij vond die pas geen probleem en vond dat ik me aanstelde dat ik er principieel op tegen ben. Was geen leuk gesprek en escaleerde vrij snel, en niet van mijn kant.
We hoeven het als bevolking ook niet te accepteren. Wij laten het gewoon toe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202330253
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202330256
quote:
Oversterfte in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren dus.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330257
Oppepprik ook echt, donder op Hugo.

Maarja geen onderscheid tussen binnen en buiten qua beleid. Geen onderscheid tussen 50+ of iedereen vaccineren voor je QR.

De wappies die zeggen dat het enkel en alleen gaat om de qr maatschappij voor alles en iedereen voor altijd in stand te houden wordt het niet lastig gemaakt zo als je niet gericht schiet.
pi_202330258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
[..]
We hoeven het als bevolking ook niet te accepteren. Wij laten het gewoon toe.
Ach hou toch op, we laten ook toe dat mensen zich niet laten vaccineren waardoor we in deze situatie zijn gekomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202330263
'EU adviseert 9 maanden na vaccinatie extra prik, anders geen coronapas'
Iedereen die zijn Europese coronareisbewijs wil blijven gebruiken, moet straks uiterlijk na negen maanden een extra vaccinatie krijgen. Met dat advies komt de Europese Commissie later vandaag, meldt persbureau Bloomberg.

Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen. Daardoor liggen moeilijkheden en verwarring voor reizigers weer op de loer. De commissie dringt erop aan dezelfde regels te hanteren.

Degene die dit normaal vinden voor een 30-jarige, terwijl die zonder vaccinatie al nauwelijks kans heeft in het ziekenhuis terecht te komen. Of die 12-jarige?

En trouwens, het vaccin voor gele koorts hoef je maar 1 keer te nemen om 10 jaar! beschermd te zijn. Met twee prikken tegen Corona ben je maximaal 9 maanden beschermd.
pi_202330264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
[..]
We hoeven het als bevolking ook niet te accepteren. Wij laten het gewoon toe.
Wat let je?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202330267
Ze moeten sluiten waar de besmettingen zijn. Hadden ze allang moeten doen. Dus alles met kinderen en groepen ongevaccineerden/alles waar geen QR nodig is.
Waar nu een QR nodig is is het probleem niet.
pi_202330270
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maarja geen onderscheid tussen binnen en buiten qua beleid. Geen onderscheid tussen 50+ of iedereen vaccineren voor je QR.
ECDC raadt al aan 40+ te boosteren. EC gaat al voor alle 18+'ers. Begin nu maar met accepteren dat alle volwassenen een derde prik gaan moeten nemen, dat scheelt een hoop boosheid. En bovendien kun je de BNW-gedachtes dan voor jezelf houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oversterfte in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren dus.
Maar hoeveel jongeren zijn er aan Corona overleden? En waar zijn die andere mensen aan overleden?
pi_202330277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef jakosi het volgende:
Ze moeten sluiten waar de besmettingen zijn. Hadden ze allang moeten doen. Dus alles met kinderen en groepen ongevaccineerden/alles waar geen QR nodig is.
Dus eigenlijk moeten we alle woningen sluiten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
ECDC raadt al aan 40+ te boosteren. EC gaat al voor alle 18+'ers. Begin nu maar met accepteren dat alle volwassenen een derde prik gaan moeten nemen, dat scheelt een hoop boosheid. En bovendien kun je de BNW-gedachtes dan voor jezelf houden.
En de vierde prik? En de vijfde prik? Of ook nog maar de 10e prik?
pi_202330281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Maar hoeveel jongeren zijn er aan Corona overleden? En waar zijn die andere mensen aan overleden?
Niet aan hun vaccinatie in ieder geval.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En de vierde prik? En de vijfde prik? Of ook nog maar de 10e prik?
Jep. En de elfde ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 25 november 2021 @ 10:23:22 #26
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202330286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zeg je dat ook nog als je straks nergens meer naar binnen mag? Want dan heb jij ook geen QR-code meer.
Dat is natuurlijk de kern van het probleem. Maar voorlopig probeer ik QR locaties zo veel mogelijk te mijden inderdaad. Als je straks voor je dagelijkse boodschappen, werk en zorg gewoon niet zonder kunt, dan zal ook ik wel moeten. Maar wel onder fel protest. Ik sta er voor open dat een booster persoonlijk zinvol kan zijn, maar neem altijd dat als uitgangspunt en niet de algemene belangen icm QR dwang.

Ik vind het trouwens wel een voorrecht om in een land te wonen waar je het aanbod krijgt om gebruik te maken van een booster.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202330290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En de vierde prik? En de vijfde prik? Of ook nog maar de 10e prik?
Ja hoor, kom maar door 14.gif
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202330298
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Niet aan hun vaccinatie in ieder geval.
Hoe kan je dat zo stellig zeggen?
pi_202330301
Zou men hier weten dat je voor bv. tetanus liefst zes prikken krijgt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dan maar niet he. Ik blijf er bij dat ik uitsluitend hier aan meewerk voor mijn eigen gezondheid. Niet voor het herhaaldelijk blijven inspuiten van de hele EU zodat een zorgsysteem het aankan. Daarom is die QR ook zo kwalijk. Daarmee maken ze het volledig openbare leven conditioneel zodat deze prikdictatuur kan worden opgelegd. Ja het lost wel een maatschappelijk probleem op, maar nee ik ben niet bereid om dit langdurig te blijven ondergaan zonder persoonlijke medische noodzaak.
Zo eens dit.

'Alleen als je aan de qr verplichting voldoet mag je leuke dingen doen in de maatschappij'.

Nu is het een vaccin. Straks zijn het allerlei andere redenen. Een dikke neerwaardse spiraal waar we met z'n allen inzitten.
En dat stopt bij maatschappelijke acceptatie van deze onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 november 2021 @ 10:24:48 #31
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202330304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het klinkt als een dreigement, maar ik ben nog steeds zoekende waarmee er precies gedreigd wordt. :P
Ik ook :P. Maar het klinkt wel als een daadkrachtige actie, toch? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
ECDC raadt al aan 40+ te boosteren. EC gaat al voor alle 18+'ers. Begin nu maar met accepteren dat alle volwassenen een derde prik gaan moeten nemen, dat scheelt een hoop boosheid. En bovendien kun je de BNW-gedachtes dan voor jezelf houden.
Ik snap ook niet zo goed die weerstand tegen boosters. Dat 60+ ieder jaar een griepprik krijgt is toch ook helemaal ingeburgerd?
Disclaimer: alleen op voorwaarde dat er verder geen toegangsbewijzen zitten gekoppeld aan boosters.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202330307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou men hier weten dat je voor bv. tetanus liefst zes prikken krijgt?
Drie prikken bedoel je?
pi_202330313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoe kan je dat zo stellig zeggen?
Omdat die bijgehouden worden. En tenzij je gelooft in een of ander wereldwijd complot zou er wel ergens ter wereld een regering of adviesorgaan aan de bel getrokken hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:17 schreef Confetti het volgende:
1939. Zou die Hugo er trots op zijn dat het 'op gang begint te komen'?
Gaat nu hard ja.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:25:33 #35
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202330317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou men hier weten dat je voor bv. tetanus liefst zes prikken krijgt?
Mijn dochter heeft er dit jaar 3 tegen HPV / baarmoederhalskanker gehad :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202330321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo eens dit.

'Alleen als je aan de qr verplichting voldoet mag je leuke dingen doen in de maatschappij'.

Nu is het een vaccin. Straks zijn het allerlei andere redenen. Een dikke neerwaardse spiraal waar we met z'n allen inzitten.
En dat stopt bij maatschappelijke acceptatie van deze onzin.
Maar mensen geloven dit niet. Vinden het wel prima, totdat hun naaste opeens overlijdt aan hartfalen.
pi_202330326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Maar mensen geloven dit niet. Vinden het wel prima, totdat hun naaste opeens overlijdt aan hartfalen.
Of aan een auto-ongeluk. Dus laten we allemaal nooit meer auto rijden!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202330329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Drie prikken bedoel je?
Sorry, het zijn er vijf.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/tetanus
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:25 schreef Arizona het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft er dit jaar 3 tegen HPV / baarmoederhalskanker gehad :)
Zware aantasting op haar lichamelijke integriteit. Haar lichaam kan toch zelf wel tegen baarmoederhalskanker?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef Red_85 het volgende:
Nu is het een vaccin. Straks zijn het allerlei andere redenen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)
pi_202330344
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:17 schreef Confetti het volgende:
1939. Zou die Hugo er trots op zijn dat het 'op gang begint te komen'?
Wordt Polen binnenkort weer binnengevallen door de Duitsers?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202330345
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo eens dit.

'Alleen als je aan de qr verplichting voldoet mag je leuke dingen doen in de maatschappij'.

Nu is het een vaccin. Straks zijn het allerlei andere redenen. Een dikke neerwaardse spiraal waar we met z'n allen inzitten.
En dat stopt bij maatschappelijke acceptatie van deze onzin.
Nog even en je mag de supermarkt niet meer in, omdat je even daarvoor door rood gefietst hebt. :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330347
quote:
Verschrikkelijke dooddoeners inderdaad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202330348
Wat een gedoe om die paar doden op jaarbasis.
pi_202330358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:21 schreef mir1986 het volgende:
'EU adviseert 9 maanden na vaccinatie extra prik, anders geen coronapas'
Iedereen die zijn Europese coronareisbewijs wil blijven gebruiken, moet straks uiterlijk na negen maanden een extra vaccinatie krijgen. Met dat advies komt de Europese Commissie later vandaag, meldt persbureau Bloomberg.

Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen. Daardoor liggen moeilijkheden en verwarring voor reizigers weer op de loer. De commissie dringt erop aan dezelfde regels te hanteren.

Degene die dit normaal vinden voor een 30-jarige, terwijl die zonder vaccinatie al nauwelijks kans heeft in het ziekenhuis terecht te komen. Of die 12-jarige?

En trouwens, het vaccin voor gele koorts hoef je maar 1 keer te nemen om 10 jaar! beschermd te zijn. Met twee prikken tegen Corona ben je maximaal 9 maanden beschermd.
Gevolg is dat iedereen net voor z'n vakantie gaat boosteren en we doen dat nu al met de ouderen natuurlijk waardoor we volgende winter exact met hetzelfde probleem zitten. Namelijk dat de werking van de vaccins is afgenomen.
pi_202330360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef jakosi het volgende:
Ze moeten sluiten waar de besmettingen zijn. Hadden ze allang moeten doen. Dus alles met kinderen en groepen ongevaccineerden/alles waar geen QR nodig is.
Waar nu een QR nodig is is het probleem niet.
Ik noem nog maar eens de immer genegeerde kerken
  Beste debater 2022 donderdag 25 november 2021 @ 10:28:50 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202330361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:28 schreef Remco2021 het volgende:
Wat een gedoe om die paar doden op jaarbasis.
Ja, zoiets zou de Here ook zeggen.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202330367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:24 schreef Arizona het volgende:
Ik snap ook niet zo goed die weerstand tegen boosters
De weerstand niet echt, maar ik vind het nuttiger boosters in te zetten voor de groep die er echt wat aan heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:29:45 #49
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ach hou toch op, we laten ook toe dat mensen zich niet laten vaccineren waardoor we in deze situatie zijn gekomen.
Ja, vast de enige reden dat we in deze situatie zitten.

Die oppepprik is er natuurlijk voor de lol.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202330374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:28 schreef alpeko het volgende:

[..]
Gevolg is dat iedereen net voor z'n vakantie gaat boosteren en we doen dat nu al met de ouderen natuurlijk waardoor we volgende winter exact met hetzelfde probleem zitten. Namelijk dat de werking van de vaccins is afgenomen.
Misschien een gek idee, maar zullen we eerst even afwachten wat het effect van de derde prik is, voordat we onze dystopische toekomstbeelden van stal halen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330375
Leren leven met dit virus is ook leren snappen dat je zult moeten blijven boosteren tot je het wereldwijd onder controle hebt. Dit gaat een paar jaar duren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 25 november 2021 @ 10:30:48 #52
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202330380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zware aantasting op haar lichamelijke integriteit. Haar lichaam kan toch zelf wel tegen baarmoederhalskanker?
Echt he!

Maar hiervoor gelden dus ook verschillende "prikprotocollen". Had ze deze vaccinatie genomen toen ze 13 was, dan had ze maar 2 prikken nodig gehad. Toen wilde ze echter absoluut niet. Als je ouder bent dan 15 of 16, krijg je 3 prikken om zeker te weten dat er voldoende bescherming geboden wordt.

Ik kan me voorstellen dat we met de Covid-vaccinaties straks ook wel meer strak omlijnde prikstrategieën hebben voor verschillende doelgroepen / leeftijden. Zodra er meer bekend is over de (duur van) de werking bij verschillende categorieën mensen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202330382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Maar mensen geloven dit niet. Vinden het wel prima, totdat hun naaste opeens overlijdt aan hartfalen.
Het is moeilijker om iemand te overtuigen dat hetgeen waar hij overtuigd van is onjuist is dan te overtuigen van iets waar hij niet overtuigd van is:D


Maar misschien oprecht goed om wat meer unbiased erin te staan mbt de vaccins are killing us! retoriek.
Het is waard om oversterfte goed te onderzoeken zonder gelijk naar conclusies te springen omdat het is om ons uit re roeien.

Als dat zo was dan zijn er wel betere maieren toch? En waarom de schapen ipv het verlichte verzetsvolk?
Die gaan de operaties niet doen, vliegtuigen besturen of bruggen bedienen.
pi_202330384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, vast de enige reden dat we in deze situatie zitten.

Die oppepprik is er natuurlijk voor de lol.
Niet de enige, maar als het voor 70% IC en 50% kliniek je opnames bepaald wel voor een zeer groot deel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202330389
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:21 schreef mir1986 het volgende:
'EU adviseert 9 maanden na vaccinatie extra prik, anders geen coronapas'
Iedereen die zijn Europese coronareisbewijs wil blijven gebruiken, moet straks uiterlijk na negen maanden een extra vaccinatie krijgen. Met dat advies komt de Europese Commissie later vandaag, meldt persbureau Bloomberg.

Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen. Daardoor liggen moeilijkheden en verwarring voor reizigers weer op de loer. De commissie dringt erop aan dezelfde regels te hanteren.

Degene die dit normaal vinden voor een 30-jarige, terwijl die zonder vaccinatie al nauwelijks kans heeft in het ziekenhuis terecht te komen. Of die 12-jarige?

En trouwens, het vaccin voor gele koorts hoef je maar 1 keer te nemen om 10 jaar! beschermd te zijn. Met twee prikken tegen Corona ben je maximaal 9 maanden beschermd.
Je kunt ene vaccin niet met een andere gaan vergelijken.

Je gaat kanker toch ook niet vergelijken met griep?
pi_202330399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kunt ene vaccin niet met een andere gaan vergelijken.

Je gaat kanker toch ook niet vergelijken met griep?
Alles om maar te ontkennen, stereotype dit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 25 november 2021 @ 10:32:28 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_202330404
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, vast de enige reden dat we in deze situatie zitten.

Die oppepprik is er natuurlijk voor de lol.
De oppepprik is er niet/nauwelijks dat is inderdaad ook een probleem. De aankomende lockdown is er vanwege twee redenen: ongevaccineerden en vertraging met oppepprikken (wat een woord).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202330406
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:28 schreef alpeko het volgende:

[..]
Gevolg is dat iedereen net voor z'n vakantie gaat boosteren en we doen dat nu al met de ouderen natuurlijk waardoor we volgende winter exact met hetzelfde probleem zitten. Namelijk dat de werking van de vaccins is afgenomen.
Nu boosteren, daarna na de zomer.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:32:41 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202330407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:31 schreef Remco2021 het volgende:
Waarom laten we dan toe dat er 20.000 doden vallen door het roken op jaarbasis ?
En nu opeens een Lock Down voor een heel klein virusje dat maar iets meer dan het aantal griep doden telt?
Omdat het de ziekenhuizen belast. Dat er doden vallen is niet erg, maar dat de meerderheid ook nog te redden is via ziekenhuisopnames, dat maakt het lastig.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:32:46 #60
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dus eigenlijk moeten we alle woningen sluiten?
'Jij krijgt Corona, jij krijgt Corona, iedereen krijgt Corona!'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202330418
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nog even en je mag de supermarkt niet meer in, omdat je even daarvoor door rood gefietst hebt. :(
En wij maar lachen om China met hun systemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202330419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]
De oppepprik is er niet/nauwelijks dat is inderdaad ook een probleem. De aankomende lockdown is er vanwege twee redenen: ongevaccineerden en vertraging met oppepprikken (wat een woord).
GGD was toch ready to go? Het probleem ligt em volgens mij meer in de zorgvuldigheid van Hugo dan de voorraad.
pi_202330429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat laten we dan ook niet zomaar toe.

[ afbeelding ]
En dit is al sterk verouderd qua data. Roken gaat vrijwel geheel verdwijnen binnen 10-20 jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Beste debater 2022 donderdag 25 november 2021 @ 10:34:56 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202330430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En wij maar lachen om China met hun systemen.
Jij bent echt van de totaal scheve vergelijkingen, niet? Is dat een soort uit de hand gelopen hobby?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202330432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
'Jij krijgt Corona, jij krijgt Corona, iedereen krijgt Corona!'
Ring deurbel gekoppeld aan je QR voor visite met stil alarm voor de boa's en meldplicht met locatie aan voor ongeschikten!
pi_202330443
Kunnen we niet beter een deel van de GGD-testcapaciteit in gaan zetten in de prikstraten? Er is toch nog steeds enorm veel TvT-capaciteit? Aangevuld met zelftesten lijkt me dat een effectievere besteding van de capaciteit dan nu weer één geboortejaar per dag te gaan doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 25 november 2021 @ 10:36:25 #67
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202330448
Misschien zijn die boosters ook te ontlopen met hersteld bewijzen. Levert een stevige weerstand op en daarnaast heb je dan ten minste al 1 maal bewezen niet een van de IC liggers te zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202330455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Nu boosteren,
In het voorjaar zijn ze bij 1974
Go hard or go home
pi_202330456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Kunnen we niet beter een deel van de GGD-testcapaciteit in gaan zetten in de prikstraten? Er is toch nog steeds enorm veel TvT-capaciteit? Aangevuld met zelftesten lijkt me dat een effectievere besteding van de capaciteit dan nu weer één geboortejaar per dag te gaan doen.
Dat personeel is allemaal naar huis gestuurd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202330465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Alles om maar te ontkennen, stereotype dit.
Zo'n opmerking maken terwijl je zelf de vaccinatie tegen Gele Koorts en de vaccinatie tegen Covid durft te vergelijken.

Deze vergelijking is zo ongeveer hetzelfde als een mens met een mug te vergelijken, want het zijn immers beiden een organisme.

Protip: Covid is het eerste coronavirus waar een werkend vaccin tegen bestaat.


Alles om maar je gelijk proberen
te krijgen.
Stereotype dit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2021 10:41:23 ]
  donderdag 25 november 2021 @ 10:38:16 #71
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zware aantasting op haar lichamelijke integriteit. Haar lichaam kan toch zelf wel tegen baarmoederhalskanker?
Waar gaat dit over?

Een banaan is er niets bij :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202330473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
ECDC raadt al aan 40+ te boosteren. EC gaat al voor alle 18+'ers. Begin nu maar met accepteren dat alle volwassenen een derde prik gaan moeten nemen, dat scheelt een hoop boosheid. En bovendien kun je de BNW-gedachtes dan voor jezelf houden.
Agressief much?:d niet alles hoeft ja en amen te zijn. Zelfs niet in Nederland.
Welke bnw gedachtes?
pi_202330493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Of aan een auto-ongeluk. Dus laten we allemaal nooit meer auto rijden!
ANNOUNCE sluiting cbr
pi_202330494
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Leren leven met dit virus is ook leren snappen dat je zult moeten blijven boosteren tot je het wereldwijd onder controle hebt. Dit gaat een paar jaar duren.
Weet je wat het is... Ik vind het niet erg om te vaccineren, maar het idee van het terugkerende aspect/prikken begint toch wel enigszins te wringen. Waarom zou ik jaarlijks iets in mijn lichaam laten spuiten om mensen die weigeren te kunnen beschermen. Want ik zie mijzelf niet behoren tot de risicogroep en als juist de risicogroep zich niet laat vaccineren... Dan vind ik het nog wel een ding om mijn eigen gezondheid 'op het spel te zetten' voor iemand die toch niet is over te halen.

Het is een beetje een paradox.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:40:29 #75
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Leren leven met dit virus is ook leren snappen dat je zult moeten blijven boosteren tot je het wereldwijd onder controle hebt. Dit gaat een paar jaar duren.
Lang leven het verlossende vaccin.

Helaas niet de kleine letters gelezen waarin de effectiviteit stond.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Frontpage donderdag 25 november 2021 @ 10:40:36 #76
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202330498
Was hier iemand die vroeg of ze al ergens in Europa een vaccinatieplicht hadden ingevoerd. Nog niet volledig maar Italië gaat het wel verder uitbreiden de komende tijd:
quote:
Italië breidt vaccinatieverplichting uit
Ongevaccineerden in Italië krijgen vanaf 15 december geen toegang meer tot bioscopen, restaurants, hotels en sportscholen. Ook heeft het kabinet de vaccinatieplicht uitgebreid naar schoolpersoneel, politieagenten en militairen. Voor zorgmedewerkers was het coronavaccin al verplicht.

Vanaf 6 december moet iedereen die met het openbaar vervoer wil reizen, gevaccineerd, hersteld zijn van het coronavirus of negatief getest zijn. De maatregelen gelden in eerste instantie tot 15 januari.

Volgens de laatste cijfers is 84,7 procent van de Italianen van 12 jaar en ouder gevaccineerd.

https://nos.nl/liveblog/2(...)avaccin-in-elf-talen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 25 november 2021 @ 10:40:45 #77
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202330501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat personeel is allemaal naar huis gestuurd.
Jup, en veel priklocaties zijn gesloten. Er moeten weer allemaal nieuwe ruimten gehuurd en ingericht worden :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202330514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lang leven het verlossende vaccin.

Helaas niet de kleine letters gelezen waarin de effectiviteit stond.
De effectiviteit is juist zeer hoog, anders hadden we er nu veel anders voor gestaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 25 november 2021 @ 10:42:03 #79
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet de enige, maar als het voor 70% IC en 50% kliniek je opnames bepaald wel voor een zeer groot deel.
Die mensen waren anders inderdaad (allemaal) niet daar terechtgekomen, want we hebben er ook geen gevaccineerde mensen liggen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202330520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat personeel is allemaal naar huis gestuurd.
Niet allemaal. Een deel is overgezet naar de prikstraten. Dat is ook wat de GGD aangaf. Daar waar de vorige vaccinatiecampagne gepaard ging met een terugloop in de testvraag, daarom konden ze personeel makkelijk schuiven. Nu stijgt aan beide kanten de vraag naar capaciteit enorm.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 25 november 2021 @ 10:42:20 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202330521
Misschien moeten we eerst de weigeraars eens 2 spuiten in hun mik gaan jassen.
pi_202330528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die mensen waren anders inderdaad (allemaal) niet daar terechtgekomen, want we hebben er ook geen gevaccineerde mensen liggen.


Zo moeilijk is het niet hoor.. zie je het aandeel van ongevaccineerden in de ziekenhuizen momenteel? Daar gaat het mis.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202330535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zo moeilijk is het niet hoor..
Ik zou bijna zeggen... Elementary, my dear Watson.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202330544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij bent echt van de totaal scheve vergelijkingen, niet? Is dat een soort uit de hand gelopen hobby?
Zo scheef is het niet.
Het werkt namelijk precies hetzelfde. 'Voldoe aan onze eisen of je mag niks meer'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 november 2021 @ 10:45:03 #85
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202330547
Waarom hebben ongevaccineerden zonder medische uitzondering nog recht op zorg eigenlijk.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:46:26 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202330561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:45 schreef Sureahcamidd het volgende:
Waarom hebben ongevaccineerden zonder medische uitzondering nog recht op zorg eigenlijk.
omdat ze gewoon premie betalen net als iedereen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 10:46:53 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202330564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Kunnen we niet beter een deel van de GGD-testcapaciteit in gaan zetten in de prikstraten? Er is toch nog steeds enorm veel TvT-capaciteit? Aangevuld met zelftesten lijkt me dat een effectievere besteding van de capaciteit dan nu weer één geboortejaar per dag te gaan doen.
Bedoel je dat tests die normaal door GGD gedaan worden dan opgepakt worden door TVT testlocaties? Die doen in veel gevallen alleen sneltests toch? Daarbij, die zijn niet allemaal even betrouwbaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 25 november 2021 @ 10:46:55 #88
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202330565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
omdat ze gewoon premie betalen net als iedereen.
goeie
pi_202330567
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zo moeilijk is het niet hoor.. zie je het aandeel van ongevaccineerden in de ziekenhuizen momenteel? Daar gaat het mis.
Wel opvallend dat volgens dit plaatje 100% van de opgenomen deels gevaccineerden op de IC belandt ;) Kortom je kunt je beter niet laten vaccineren dan enkel het 1e shot :P Beter natuurlijk beide shots.

Ik snap dat dit een grafische weergave is van de realiteit ;)
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 10:47:51 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202330570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:45 schreef Sureahcamidd het volgende:
Waarom hebben ongevaccineerden zonder medische uitzondering nog recht op zorg eigenlijk.
Omdat we die alcoholisten die elke keer comazuipen of mensen die door blijven roken bij COPD ook gewoon opnemen in het ziekenhuis.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:48:17 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202330574
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:40 schreef Benny het volgende:

[..]
Weet je wat het is... Ik vind het niet erg om te vaccineren, maar het idee van het terugkerende aspect/prikken begint toch wel enigszins te wringen. Waarom zou ik jaarlijks iets in mijn lichaam laten spuiten om mensen die weigeren te kunnen beschermen. Want ik zie mijzelf niet behoren tot de risicogroep en als juist de risicogroep zich niet laat vaccineren... Dan vind ik het nog wel een ding om mijn eigen gezondheid 'op het spel te zetten' voor iemand die toch niet is over te halen.

Het is een beetje een paradox.
Wat is voor jou de risicogroep?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202330578
Nou, ik lees net dat ik over een aantal maanden alweer als ongevaccineerd wordt beschouwd (als ik geen booster neem). Ik heb mijn lesje wel geleerd. Die booster komt er niet, dan word ik nog liever uitgesloten van het publieke leven. Ik zou er zelfs een boete voor betalen als het een verplichting werd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202330579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:45 schreef Sureahcamidd het volgende:
Waarom hebben ongevaccineerden zonder medische uitzondering nog recht op zorg eigenlijk.
Omdat we geen achterlijk land zijn en de Eed van Hippocrates blijven eren.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 10:48:57 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202330581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat we die alcoholisten die elke keer comazuipen of mensen die door blijven roken bij COPD ook gewoon opnemen in het ziekenhuis.
Omdat we in Nederland wonen en niet in een bananenrepubliek waar je een foute keus direct mag bekopen met de dood. Dat ook als iemand de verkeerde keus maakt diegene nog recht op zorg heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 25 november 2021 @ 10:49:23 #95
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202330584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat we die alcoholisten die elke keer comazuipen of mensen die door blijven roken bij COPD ook gewoon opnemen in het ziekenhuis.
Ik heb even de memo gemist denk ik dat alcoholisten/rokers 15 miljoen mensen in gijzeling houden.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:49:43 #96
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202330590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De effectiviteit is juist zeer hoog, anders hadden we er nu veel anders voor gestaan.
Duidelijk niet hoog genoeg, anders zou je ook geen boosters nodig hebben.

De vaccins zijn een tijdelijk oplapmiddel gebleken en niet de redding die vele mensen (waaronder de regering) voor ogen hadden.

Dat besef dient er nog te komen. Eerst nog even afreageren op de ongevaccineerden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 25 november 2021 @ 10:50:03 #97
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202330595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moeten we eerst de weigeraars eens 2 spuiten in hun mik gaan jassen.
Daar is wel de meeste winst te halen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 10:50:29 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202330599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:49 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Ik heb even de memo gemist denk ik dat alcoholisten/rokers 15 miljoen mensen in gijzeling houden.
Dat memo hoef je ook niet te krijgen, dat is onderdeel van een fatsoenlijke samenleving.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 donderdag 25 november 2021 @ 10:51:04 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202330607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo scheef is het niet.
Het werkt namelijk precies hetzelfde. 'Voldoe aan onze eisen of je mag niks meer'.
De Participatiewet is er al een tijdje hoor
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 25 november 2021 @ 10:51:09 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202330612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:49 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Ik heb even de memo gemist denk ik dat alcoholisten/rokers 15 miljoen mensen in gijzeling houden.
Maar je blijft wel lekker de schuld geven aan mensen die hun vrijheid gebruiken en kijkt liefst niet naar degenen die jou ophitsen én de IC capaciteit verminderen :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')