Ongeacht dat ik niet voor een vaccinatieplicht bent mogen ze wat mij betreft voor de IC best een QR code eisen. We vinden het blijkbaar allemaal normaal om een QR code te eisen van jonge gezonde kinderen voor leuke activiteiten terwijl voor kwetsbare 50+ers een plaats in het ziekenhuis hebben ongeacht vaccinatiestatus.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:22 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Lekker egoïstisch ben je dan. Omdat jij zo nodig geen lockdown wilt, moet ik me maar laten vaccineren. Of dood neervallen. En nogmaals, wie is er verantwoordelijk voor een tekort aan IC capaciteit? De non-vaxxers?
Dat is het 100%, daarom is het zo'n mooi plaatje. Geen speld tussen te krijgen, wat de afdeling anti-vax ook probeert.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ah ja, dat plaatje. Dat is een goede onderbouwing.
stuur onze vaccins maar op, want ze helpen toch niet?quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:25 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Lees nog eens wat ik zei over de hele wereld vaccineren.
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar anders was het nog erger geweest allemaal!
Volgend jaar idd gewoon weer dezelfde situatie.
Zelfs al is 100% van Nederland gevaccineerd, dan is dat geen structurele oplossing van het probleem. En ook dan zullen de IC's volgeraken. En ook dan is corona nog niet weg aangezien de hele wereldbevolking dan gevaccineerd zou moeten worden. Wat pas in 2078 gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is het 100%, daarom is het zo'n mooi plaatje. Geen speld tussen te krijgen, wat de afdeling anti-vax ook probeert.
Huh?quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stuur onze vaccins maar op, want ze helpen toch niet?
Verdomme, niet gezien.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Ik ben moe en ik heb totaal geen zin om nu allerhande persoonlijke vetetjes te gaan uitpluizen en vegen. Maar het moet kappen. Elke persoonlijke aanval na deze waarschuwing wordt gemodereerd.[/modbreak]
vorige jaar een tekort aan ventilators, nu een tekort aan personeel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.
Zelfde liedje, andere spelers.
Dan raken de IC's niet vol, dan redt de zorg het. Dan kunnen we die gevaccineerden die per ongeluk toch in het ziekenhuis belanden opvangen zonder andere zorg af te schalen. Het is echt zo ingewikkeld niet, en toch meent de anti-vax groep dit te moeten ondermijnen, onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Zelfs al is 100% van Nederland gevaccineerd, dan is dat geen structurele oplossing van het probleem. En ook dan zullen de IC's volgeraken. En ook dan is corona nog niet weg aangezien de hele wereldbevolking dan gevaccineerd zou moeten worden. Wat pas in 2078 gaat gebeuren.
Yup.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.
Zelfde liedje, andere spelers.
het klopt niet wat je zegt, big numbers game.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan raken de IC's niet vol, dan redt de zorg het. Dan kunnen we die gevaccineerden die per ongeluk toch in het ziekenhuis belanden opvangen zonder andere zorg af te schalen. Het is echt zo ingewikkeld niet, en toch meent de anti-vax groep dit te moeten ondermijnen, onbegrijpelijk.
En natuurlijk hebben we volgend jaar de coronapil die verlichting komt brengen (maar in het najaar toch niet zo goed blijkt te werken). Weer een reden om niks aan de zorg te doen tot in ieder geval volgend najaar.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup.
Maar zolang het volk alles blijft goed praten...denk aan ‘ja, maar de zorg verbeteren is niet in een dag gebeurd’ zullen ze in Den Haag geen haast hebben om echt lange termijn te denken. Gewoon roepen dat de boosters onze redding gaan zijn en dat we een mooie zomer krijgen in 2022, is iedereen weer tevreden. En dan verrast dat we volgend jaar weer naar lockdowns grijpen.
Ik snap op zich wel dat je een aantal dagen nodig hebt om achter de schermen de boel in gereedheid te brengen als je échte wil ingrijpen. Politie, gemeenten, grote koepels, die zul je toch een paar dagen voorbereidingstijd moeten gunnen. Anders wordt het chaos. Dat is ook niet goed.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:34 schreef Confetti het volgende:
Maandag is ook weer 6 dagen verderop. Nog een week aan mega veel besmettingen.
Ik snap oprecht niet waarom in een noodsituatie dit soort dingen niet binnen 2 dagen geregeld worden. Alles loopt tergend langzaam.
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.quote:
of om naar de politieke impact te kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel dat je een aantal dagen nodig hebt om achter de schermen de boel in gereedheid te brengen als je échte wil ingrijpen. Politie, gemeenten, grote koepels, die zul je toch een paar dagen voorbereidingstijd moeten gunnen. Anders wordt het chaos. Dat is ook niet goed.
Dit is natuurlijk wel grotendeels het echte probleem. En ik verwacht niet dat we daar snel verandering in zien komen, er is totaal geen politieke wil om de zorg weer aan te gaan kleden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En natuurlijk hebben we volgend jaar de coronapil die verlichting komt brengen (maar in het najaar toch niet zo goed blijkt te werken). Weer een reden om niks aan de zorg te doen tot in ieder geval volgend najaar.
Als ze zelf gewoon gevaccineerd zijn en die die familie ook gewoon gevaccineerd is dan valt het met dat risico wel mee hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben in de huidige tijd in ieder geval. (ook in een non-covid wereld ben ik blij geen docent te zijn overigens).
Kan me ook goed voorstellen dat ze liever niet voor de klas staan met 30 van die virusbommetjes om zich heen, zonder dat ze hun booster gehad hebben. Je loopt toch meer risico en daarmee ook meer risico je familie te besmetten.
dan ruilen ze toch met de covid verpleegkundigen, die zich vier keer per dienst in dat maanpak moeten hijsen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben in de huidige tijd in ieder geval. (ook in een non-covid wereld ben ik blij geen docent te zijn overigens).
Kan me ook goed voorstellen dat ze liever niet voor de klas staan met 30 van die virusbommetjes om zich heen, zonder dat ze hun booster gehad hebben. Je loopt toch meer risico en daarmee ook meer risico je familie te besmetten.
ze vallen ook niet in de groep kwetsbaar.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze zelf gewoon gevaccineerd zijn en die die familie ook gewoon gevaccineerd is dan valt het met dat risico wel mee hoor.
Dan heb ik liever dat ze in maanpak voor de klas gaan staan, zodat ik me in dat maanpak kan hijsen op mn werkquote:Op dinsdag 23 november 2021 18:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan ruilen ze toch met de covid verpleegkundigen, die zich vier keer per dienst in dat maanpak moeten hijsen.
In ieder geval meer dan op andere dagen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Kerst mocht je 2 mensen uitnodigen toch? Of waren het er 3?
Gratuit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
In ieder geval meer dan op andere dagen.
Makkelijker om met het vingertje te gaan wijzen. Richting het volk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel grotendeels het echte probleem. En ik verwacht niet dat we daar snel verandering in zien komen, er is totaal geen politieke wil om de zorg weer aan te gaan kleden.
Klap in het gezicht van Moderna.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Vanaf komende vrijdag hoor ik ook bij de Pfizer-gang.
@:caland
Exact. Geen reet opgeschoten door het politieke wanbeleid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:23 schreef Noek het volgende:
Maar prachtig. We gaan eerder een lockdown in met onze QR codes, vaccins en boosters. Kunnen jullie allemaal ontzettend boos naar mekaar doen maar vorig jaar hadden we hetzelfde probleem met 0 vaccins.
Weet waar je vandaan komt....
Die wil ik volgende keer dan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Moderna.
Jij laat je ook door Jan en Alleman volspuiten of niet dan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die wil ik volgende keer dan.
Vaccins sparen.
Zo komen we d'r wel.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2628332/1/862#p202307977]dinsdag
Is toch een advies.
Als je er niet op tijd bij bent met boosteren, heb je dit dus ieder jaar tot het virus is uitgeraast tot een verkoudheidje.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het is uitstel van executie. Volgend jaar november begint het circus op deze manier weer van voren af aan. En het jaar daar op weer .. en daarna weer ... het zal nooit stoppen.
Kan je een mooi ziekenhuis van laten draaien.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:26 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iljard-euro-per-week
2x zoveel inwoners hier, tel uit je winst weer.
Mede mogelijk gemaakt door hugo en mark inc.quote:
draagvlak kan alleen hersteld worden door nieuwe koppen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:46 schreef GemMagic het volgende:
Geen idee wat vandaag naar buiten is gekomen maar bijna alles behalve iedereen thuis in lockdown zetten gaat te weinig of eigenlijk te langzaam effect op leveren.. dan kun je net zo goed nog even nadenken over de maatregelen.
Alles voor de zorg.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij laat je ook door Jan en Alleman volspuiten of niet dan.
Die boosters zijn eigenlijk geen boosters, maar een vroege 2de vaccinatie ronde. Voor boosters zijn ze te laat gekomen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je er niet op tijd bij bent met boosteren, heb je dit dus ieder jaar tot het virus is uitgeraast tot een verkoudheidje.
[..]
Kan je een mooi ziekenhuis van laten draaien.
[..]
Mede mogelijk gemaakt door hugo en mark inc.
liever vrijdag, zijn ze het maandag alweer vergeten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:55 schreef Oliver23 het volgende:
EenVandaag: ''Vrijdag persconferentie''
AD: ''Vrijdag persconferentie, maandag of dinsdag kan ook''
Telegraaf: ''maandag of dinsdag persconferentie''
RTL: ''Maandag persconferentie, kleine kans vrijdag al''
De Nederlandse media
Zal toch echt maandag worden, denk ik. Cathuisoverleg/ministerraad gaat wel lang duren, dat vrijdag niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
liever vrijdag, zijn ze het maandag alweer vergeten.
kut begin van de week.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:58 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zal toch echt maandag worden, denk ik. Cathuisoverleg/ministerraad gaat wel lang duren, dat vrijdag niet gaat lukken.
We zitten nu toch wel echt in de eindfase van de pandemie. Het is tijd voor de ijzeren vuist. Draagvlak is voor als je jaren hieraan vastzit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
draagvlak kan alleen hersteld worden door nieuwe koppen.
ik denk dat rutte en hugo de oudejaarsconferentie gaan doen.....titel: buurman en buurmanquote:Op dinsdag 23 november 2021 18:59 schreef Eightyone het volgende:
Carnaval in Den B.osch (nou ja, de elfde van de elfde) was toch gewoon veilig en helemaal dichtgetimmerd en zo?
https://joop.bnnvara.nl/n(...)sie-aan-besmettingen
Carnaval wordt meestal in kleine groepjes gevierd. Klein risico.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:59 schreef Eightyone het volgende:
Carnaval in Den B.osch (nou ja, de elfde van de elfde) was toch gewoon veilig en helemaal dichtgetimmerd en zo?
ijzeren vuist vol op de muil van mark en hugo ja....quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zitten nu toch wel echt in de eindfase van de pandemie. Het is tijd voor de ijzeren vuist. Draagvlak is voor als je jaren hieraan vastzit.
het was eerst buiten, toen dat afgelopen was, zijn ze naar binnen gegaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:59 schreef Eightyone het volgende:
Ja, wat zou het voor het draagvlak helpen als Hugo vervangen zou worden door bijvoorbeeld Marcel Levi.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
draagvlak kan alleen hersteld worden door nieuwe koppen.
en daarna in je anus, want daar zijn ze goed in??quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ijzeren vuist vol op de muil van mark en hugo ja....
Men moet onderscheid zien tussen wetenschap en het beleid van de regering.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:23 schreef Noek het volgende:
Maar prachtig. We gaan eerder een lockdown in met onze QR codes, vaccins en boosters. Kunnen jullie allemaal ontzettend boos naar mekaar doen maar vorig jaar hadden we hetzelfde probleem met 0 vaccins.
Weet waar je vandaan komt....
bij grote griepgolven werd de zorg ook al afgeschaald, het probleem erven we dus al uit 2015.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:03 schreef alopio het volgende:
[..]
Men moet onderscheid zien tussen wetenschap en het beleid van de regering.
Vaccinatie helpt, er liggen namelijk een stuk minder mensen op de IC met Corona. dan verleden jaar. De reden dat de IC zo vol ligt is dat men uitgestelde opnames/operaties heeft gedaan eind zomer/september/oktober toen de cijfers goed waren. En prima want deze mensen moeten ook geholpen worden. Nu ligt de IC dus voller.
Dus voor de wetenschap, want vaccinatie helpt, maar tegen het beleid, het jarenlang uitkleden van de zorg, qua IC bedden hebben wij namelijk een van de minste Ic bedden capaciteit van heel Europa. En ook qua Corona doet het kabinet maar wat. Dat mensen daar klaar mee zijn is totaal logisch
het is inderdaad wel klaar......merk je aan alles en iedereenquote:Op dinsdag 23 november 2021 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Het schokkende is dat de beleidsmakers en “experts” ook door hebben dat het allemaal niet erg geloofwaardig meer is en dat iedereen dat wel doorheeft, maar dat zij ook weten dat dat geen enkele consequentie heeft.
Iedereen is helemaal murw geslagen.
Leuk verschil tussen Vlaanderen en Walloniëquote:Op dinsdag 23 november 2021 19:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe dichter bij NL, hoe hoger de vaccinatiegraad
Of oost- en west duitsland.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:07 schreef Coco het volgende:
[..]
Leuk verschil tussen Vlaanderen en Wallonië
Ze zouden eigenlijk code zwart gewoon uit moeten laten komen. Lijken in de gang. Dat zorgt voor betere naleving (en dan heb je geen lockdown nodig) dan het beleid van de afgelopen maandenquote:Op dinsdag 23 november 2021 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Er is heel wat meer voor solide draagvlak nodig dan het beschuldigen dat Mark en Hugo steeds doen.
ze hadden de kans om dat deze zomer te creëren..maargoed ze hebben het weer als vanouds helemaal verneuktquote:Op dinsdag 23 november 2021 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Er is heel wat meer voor solide draagvlak nodig dan het beschuldigen dat Mark en Hugo steeds doen.
Ja alleen wat ouderen en wat lui in een midlifecrisis volgen al die regels en adviezen nog als in dat ze het ook uitvoeren.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is inderdaad wel klaar......merk je aan alles en iedereen
Dat zou inhouden toegeven dat rechts beleid gefaald heeft. Gaat niet gebeuren met VVD en CDA aan het roer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:08 schreef GemMagic het volgende:
Klopt, en ik denk zelfs nog van daarvoor. De zorg wordt al jaren uitgehold.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij grote griepgolven werd de zorg ook al afgeschaald, het probleem erven we dus al uit 2015.
Je bent toch geen boomer?quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Interessant, Rutte en toegeven is zeker geen combinatie. Maar waren niet praktisch alle linkse partijen in de kamer ondersteunend in de gekozen aanpak? Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een links/rechts ding is.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou inhouden toegeven dat rechts beleid gefaald heeft. Gaat niet gebeuren met VVD en CDA aan het roer.
Rechts is nogal van kleine overheid en zaken als zorg en andere sociale voorzieningen een beetje decentraliseren en parkeren bij gemeenten (m.a.w.: bezuinigen).quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:16 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Interessant, Rutte en toegeven is zeker geen combinatie. Maar waren niet praktisch alle linkse partijen in de kamer ondersteunend in de gekozen aanpak? Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een links/rechts ding is.
Dan pas, ik morgen alquote:Op dinsdag 23 november 2021 18:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Iedereen heeft het wel door idd.. kabinets gekneus.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Het schokkende is dat de beleidsmakers en “experts” ook door hebben dat het allemaal niet erg geloofwaardig meer is en dat iedereen dat wel doorheeft, maar dat zij ook weten dat dat geen enkele consequentie heeft.
Iedereen is helemaal murw geslagen.
hoe zit het dan met andere EU landen, waar de cijfers ook geëxplodeerd zijn?quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:12 schreef alopio het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk zelfs nog van daarvoor. De zorg wordt al jaren uitgehold.
Maar omdat het beleid kut is wil niet zeggen dat al het andere (bv vaccinatie) dan ook kut is. Kijk met een goed beleid qua zorg de afgelopen jaren hadden we nu veel minder problemen gehad. En het kabinet verdoezeld dat ook. Men doet alles zodat daar niet naar gevraagd of op gewezen wordt. De schuld nu bij de burger leggen of ondernemer, niet bij hun eigen beleid. Jammer dat de media daar niet kritischer over is.
Het is altijd jammer dat men denk dat als je pro vacc bent je bijkans met een tattoo van Mark en Hugo loopt en als je anti vacc bent je direct een enorme wappie bent. De waarheid ligt zo in het midden vaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |